Olen joutunut hakemaan
poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan takia.
Hain turvapaikkaa EU:lta ja Bulgarian valtiolta.
Hyvä
Erkki Aho,
Olen
vastaanottanut sähköpostinne, jonka olette lähettäneet 18.
lokakuuta komissaari Jourovalle
ja jonka mukaan haluatte hakea turvapaikkaa Bulgariasta.
Turvapaikkamenettelyä
koskevan direktiivin1 3 artiklan ja Dublin-asetuksen2 3 Artiklan 1
kohdan mukaisesti turvapaikkahakemuksen käsittelee sen valtion
viranomaiset, jonka alueella, mukaan lukien niiden rajoilla ja
kauttakulkualueella, hakemus on tehty. Näin ollen hakemuksenne
käsittelevät Bulgarian viranomaiset, jos olette sen tehneet
Bulgariassa.
Euroopan
komission tehtävänä on EU:n perussopimusten vartijana valvoa, että jäsenvaltiot
noudattavat velvollisuuttaan käsitellä turvapaikkahakemukset
Euroopan unióin
oikeuden ja kansainvälisten velvoitteidensa mukaisesti. Euroopan
komissio ei voi kuitenkaan puuttua yksittäistapauksiin vaan
ainoastaan tapauksiin, joissa on näyttöä, että jäsenvaltio ei
ole toimeenpannut EU:n lainsäädäntöä asianmukaisesti tai sen
viranomaiset soveltavat sitä järjestelmällisesti väärin.
Kunnioittaen,
[allekirjoitettu
sähköisesti]
Henrik
NIELSEN
Yksikön
päällikkö
Lähetin
useita englanninkielisiä sähköpostiviestejä Euroopan
oikeuskomissaari Vera Jourovalle. Kerroin niissä Suomen valtion
ihmisoikeusrikoksista ja oikeusvaltioperiaatteen rikkomisista. Hänen
vastauksensa oli seuraava:
Brussels
JUST/C2/OV/ts/(2019)8550269s
Mr
Erkki Aho e.ahoky@kotinet.com
Dear
Mr Aho
Thank
you for your email of 27.11.2019 in which you allege that Finland is
violating the rule of law and fundamental rights and that citizens
are being denied access to justice.
You
previously wrote to the European Commission in relation to these
matters by letters dated 11.9.2019, 21.9.2019 and 10.10.2019. The
Commission examined your complaint and replied by letter dated
30.10.2019.
I
have re-examined your complaint. However, I can only confirm, as
previously indicated, that it has not been possible to establish, on
the basis of the information provided, any link between the matter to
which you refer and the implementation of European Union. The
re-examination of your complaint has not changed this conclusion.
For
this reason, I regret that it is not possible for the Commission to
follow up on this issue.
Yours
sincerely,
Georgia
Georgiadou
Bulgarian valtio vastasi
kohteliaasti, että turvapaikkaa voi anoa Bulgarian presidentiltä.
Luonnolliseti Bulgaria noudattaa EU:n määräyksiä ja ohjeita,
joten poliittisen turvapaikan hakeminen EU:n alueelta ei onnistu.
Dear
Erkki Aho,
We forwarded your request to the MFA. The anser we receved on your case states as follows:
"In the Republic of Bulgaria, granting asylum falls within the competence of the President. Pursuant to Article 2, para. 1 of the Law on Asylum and Refugees /LAR/, the President of the Republic of Bulgaria grants asylum in accordance with his determined powers under Article 27, para. 2 of the Constitution. In view of this, if a person wishes to obtain asylum in the Republic of Bulgaria, it is necessary to submit a written application to the Presidential Administration. In the present case, the Finnish citizen has applied for political asylum through the e-mail address of the Embassy of the Republic of Bulgaria in Helsinki, which was forwarded by letter to the State Agency for Refugees with the Council of Ministers/SAR/.
The request made by the alien to the SAR has not been duly submitted and the Agency is not the competent authority that can decide on the request made. According to Art. 2 para 3 of the LAR, the chairman of the SAR provides special protection. In order to consider an application for special protection, it is necessary for the alien to state his/her wish in person to a SAR official.
In order for the Finnish citizen application submitted by to be accepted, it is necessary to comply with the requirements of the law, namely that the person must be an "alien" according to Para 1, item 1 of the Supplementary Provisions of the Law on Asylum and Refugees. That provision explicitly states that citizens of a Member State of the European Union are not "aliens" within the meaning of the LAR. Therefore, if a citizen of a Member State of the European Union has applied for asylum, his/her application cannot be considered in accordance with the LAR.
In this sense is also the provision of Article 20 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), according to which any person who holds the nationality of a Member State is a citizen of the Union. With Protocol (No 24) on asylum granted to nationals of Member States of the European Union an agreement has been reached between the Member States on the following provisions, namely that taking into account the level of protection of fundamental rights and freedoms in the Member States of the European Union, the latter are considered to be safe countries of origin in relation to all legal and practical issues related to the right of asylum.
In so finding and under national and European law, in order to be accepted and considered the application submitted by ERKKI AHO, it is necessary that the person is not a national of a Member State of the European Union, which is currently not fulfilled."
Best regards,
E.Doncheva, Consul
Embassy of the Republic of Bulgaria to the Republic of Finland
Kuusisaarentie 2 B, 00340 Helsinki
Tel. + 358 9 458 40 55, 458 40 35
Fax + 358 9 458 45 50
E-mail: embassy.helsinki@mfa.bg
http://www.mfa.bg/embassies/finland
We forwarded your request to the MFA. The anser we receved on your case states as follows:
"In the Republic of Bulgaria, granting asylum falls within the competence of the President. Pursuant to Article 2, para. 1 of the Law on Asylum and Refugees /LAR/, the President of the Republic of Bulgaria grants asylum in accordance with his determined powers under Article 27, para. 2 of the Constitution. In view of this, if a person wishes to obtain asylum in the Republic of Bulgaria, it is necessary to submit a written application to the Presidential Administration. In the present case, the Finnish citizen has applied for political asylum through the e-mail address of the Embassy of the Republic of Bulgaria in Helsinki, which was forwarded by letter to the State Agency for Refugees with the Council of Ministers/SAR/.
The request made by the alien to the SAR has not been duly submitted and the Agency is not the competent authority that can decide on the request made. According to Art. 2 para 3 of the LAR, the chairman of the SAR provides special protection. In order to consider an application for special protection, it is necessary for the alien to state his/her wish in person to a SAR official.
In order for the Finnish citizen application submitted by to be accepted, it is necessary to comply with the requirements of the law, namely that the person must be an "alien" according to Para 1, item 1 of the Supplementary Provisions of the Law on Asylum and Refugees. That provision explicitly states that citizens of a Member State of the European Union are not "aliens" within the meaning of the LAR. Therefore, if a citizen of a Member State of the European Union has applied for asylum, his/her application cannot be considered in accordance with the LAR.
In this sense is also the provision of Article 20 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), according to which any person who holds the nationality of a Member State is a citizen of the Union. With Protocol (No 24) on asylum granted to nationals of Member States of the European Union an agreement has been reached between the Member States on the following provisions, namely that taking into account the level of protection of fundamental rights and freedoms in the Member States of the European Union, the latter are considered to be safe countries of origin in relation to all legal and practical issues related to the right of asylum.
In so finding and under national and European law, in order to be accepted and considered the application submitted by ERKKI AHO, it is necessary that the person is not a national of a Member State of the European Union, which is currently not fulfilled."
Best regards,
E.Doncheva, Consul
Embassy of the Republic of Bulgaria to the Republic of Finland
Kuusisaarentie 2 B, 00340 Helsinki
Tel. + 358 9 458 40 55, 458 40 35
Fax + 358 9 458 45 50
E-mail: embassy.helsinki@mfa.bg
http://www.mfa.bg/embassies/finland
Suomessa
on tapahtunut valtiopetos, joista kerrotaan muun muassa näissä
kahdessa videossa:
Koiviston konklaavi
SSP-sopimus
Valtiopetoksesta
ja salaituista asiakirjoista kerrotaan näiss blogeissa tarkemmin:
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Jorma
Jaakkolan kotisivut
Valtiopetos
on tosiasia
Olen
joutunut kärsimään Suomen valtion rikollisesta toimiinnasta jo
lähes 25 vuotta. Suomen valtion toiminta täyttää kidutuksen ja
ihmisoikeusrikosten tunnusmerkistön .
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena yrittäjä Erkki Aho
Olen
tehnyt tarkan ja yksityiskohtaisen selvityksen omasta asiastani
todistusineistoineen, mutta sitä ei poliisi tutki, eikä syyttäjä
nosta syytteitä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen ja
laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Olen
tehnyt laajemman selvityksen kahteen blogiini pankkikriisistä ja
poliisin ja oikeuslaitoksen toiminnasta. Niistä selviää Suomen
valtion rikollinen toiminta.
Pankkikriisi
Oikeuslaitos
ja poliisi
Jukka
Davidsson on perehtynyt 1990-laman ja pankkikriisin asioihin
perusteellisesti. Tässä hänen kirjansa asiasta netissä:
Isänmaan
ryöstäjät
Jukka
Davidsson- Totuudesta muutokseen 14.5.2019
Olen
kärsinyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta syyttömänä
4 konkurssia sekä 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä
muutettiin ehdolliseksi ja lisäksi seitsemän
kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt yritykseni, omaisuuteni,
luottokelpoisuuteni, avioliittoni on rikottu ja perheeni hajotettu.
Minulla
on yritys, mutta en ole voinut harjoittaa yritystoimintaa kymmeniin
vuosiin, koska se on minulta estetty. Olen ollut rikollisen ulosoton
kohteena jo lähes 25 vuotta. Se on pidempi rangaistus kuin murhista
annetaan. Olen kärsinyt valtavat taloudelliset tappiot ja
hirvittävät henkset kärsimykset Suomen valtion rikollisen
toiminnan johdosta.
Minut
on pidätetty laittomasti useita kertoja ja olen joutunut olemaan
maanpaossa useita kertoja Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa.
Pyydän poliittista
turvapaikkaa Bulgarian valtiolta
Tarvitsen
poliittisen turvapaikan niin kauaksi aikaa, että Suomen valtiopetos
ja Suomen 1990-luvun laman asiat selvitetään.
Seuraavat
asiakirjat paljastavat valtiopetoksen
- salaiseksi julistettu ns. Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.19922. salaiseksi julistettu SSP-sopimus 22.10.1992
- 25 vuodeksi salaiseksi julistettu Aktiv Hansa-kaupan asiakirjat 31.03.2000
PE 29.11.2019 Suomessa
toimii oikeus-ja poliisimafia poliittisten puolueiden suojeluksessa.
Suomella
on erittäin hyvä perustuslaki, mutta sitä ei noudateta ei sen
noudattamista kukaan valvo.
Perustuslaki
Kansanedustajan riippumattomuus
Kansanedustaja
on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on
siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido
muut määräykset.
Rikoslaki
10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen
suhde. (12.6.2015/735)
Euroopan
Ihmisoikeussopimus
Keskusta
on ollut minulle läheinen puolue nuorempana. Olen ollut Kalajoen
kaupinginvaltuutettuna ja olen ollut Keskustan ääniharava
Kalajoella. Kun huomasin keskustan vallan väärinkäytön niin
siirryin Perussuomalaisiin parin välivaiheen kautta. Valitettavasti
Kalajoelle perussuomalaisiin tuli häirikköjä jotka sotkivat
toiminnan. Siksi erosin perussuomalaista.
2012
vahvasti mukana Kalajoen kunnallisvaaleissa.
2008
vahvasti mukana Kalajoen kunnallisvaaleissa.
2004 toiseksi eniten ääniä Kalajoen kunnallisvaaleissa.
2000 ylivoimaisesti eniten ääniä Kalajoen kunnallisvaaleissa.
2004 toiseksi eniten ääniä Kalajoen kunnallisvaaleissa.
2000 ylivoimaisesti eniten ääniä Kalajoen kunnallisvaaleissa.
1996ylivoimaisesti
eniten ääniä Kalajoen kunnallisvaaleissa. Olin keskustan
ehdokkaana,
1992 Kalajoella neljänneksi eniten ääniä kunnallisvaaleissa. Olin keskustan ehdokkaan,
1988 Kalajoella neljänneksi eniten ääniä kunnallisvaaleissa . Olin keskustan ehdokkaana
1992 Kalajoella neljänneksi eniten ääniä kunnallisvaaleissa. Olin keskustan ehdokkaan,
1988 Kalajoella neljänneksi eniten ääniä kunnallisvaaleissa . Olin keskustan ehdokkaana
Minä
kunnioitan Kekkosen toimintaa ja ajatuksia.
Siksi
käännyin uusimmassa asiassani Keskustan eduskuntaryhmän puoleen. Katson, että
suurimman vastuun Suomen valtion rikoksista kantavat Keskusta ja SDP. Haluan nähdä noudattaako Keskustan kansanedustajat Suomen lakia ja Euroopan Ihmisoikeussopimusta.
From:
Erkki Aho
Sent:
Friday, December 13, 2019 8:36 PM
To:
pekka.aittokumpu@eduskunta.fi ; hannakaisa.heikkinen@eduskunta.fi ;
petri.honkonen@eduskunta.fi ; hannu.hoskonen@eduskunta.fi ;
hanna.huttunen@eduskunta.fi ; antti.kaikkonen@eduskunta.fi ;
eeva.kalli@eduskunta.fi ; anne.kalmari@eduskunta.fi ;
hilkka.kemppi@eduskunta.fi ; tuomas.kettunen@eduskunta.fi ;
mikko.kinnunen@eduskunta.fi ; esko.kiviranta@eduskunta.fi ;
pasi.kivisaari@eduskunta.fi ; hanna.kosonen@eduskunta.fi ;
katri.kulmuni@eduskunta.fi ; antti.kurvinen@eduskunta.fi ;
mikko.karna@eduskunta.fi ; joonas.kontta@eduskunta.fi ;
jari.leppa@eduskunta.fi ; mika.lintila@eduskunta.fi ;
markus.lohi@eduskunta.fi ; hanna-leena.mattila@eduskunta.fi ;
jouni.ovaska@eduskunta.fi ; arto.pirttilahti@eduskunta.fi ;
juha.pylvas@eduskunta.fi ; annika.saarikko@eduskunta.fi ;
mikko.savola@eduskunta.fi ; juha.sipila@eduskunta.fi ;
ari.torniainen@eduskunta.fi ; matti.vanhanen@eduskunta.fi ;
anu.vehvilainen@eduskunta.fi
Subject:
keskustan kansanedustajille
MIKSI
SUOMI EI OLE OIKEUSVALTIO
From:
Erkki Aho
Sent:
Friday, December 13, 2019 8:59 AM
To:
raahe.uo@oikeus.fi ; pekka.niskakangas@poliisi.fi ; Mensonen Hannu
POL ; kirjaamo@okv.fi ; kirjaamo@vnk.fi ; rovaniemi.ho@oikeus.fi ;
KKO Kirjaamo ; oulu.ko@oikeus.fi ;
valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi
Subject:
viranomaisille tiedoksi ja toimenpiteitä varten
Raahenseudun
ulosottovirasto
ulosottomies
Eveliina Nissilä
Minulla
on lain mukaiset vapaakuukaudet ulosotossa loka- ja marraskuu.
Pyydän, että nämä vapaakuukaudet siirretään tammi-ja
helmikuuksi jotta voin ostaa lentoliput ja tulla antamaan
loppulausunnon rikosilmoitukseen jonka muun muassa ulosottomies
Eveliina Nissilä on minusta tehnyt. Lentolippujen lisäksi minun
pitää monistaa suuri määrä asiakirjoja loppulausuntoa varten,
jonka määräajaksi olen sopinut 31.01.2019 poliisi Pekka
Niskakankaan kanssa. Joudun kuitenkin pyytämään jatkoaikaa jotta
minulla on mahdollisuus monistaa kaikki tarvittava aineisto. Siksi
tarvitsen vapaakuukauden siirrot tammi- ja helmikuulle jotta voin
ostaa tulostimeeni mustepatruunoita ja monistuspaperia. Joudun täällä
Bulgariassa sanomaan vuokrasopimukseni irti ja maksamaan vuokrani
ennen lähtöäni ja myös muut menot. Tämän lisäksi tarvitsen
rahaa elämiseen ja hengissä pysymiseen. Perustelut selviävät
tarkemmin alla olevasta sähköpostiviestistä. Olen pitänyt
ulosottomies Eveliina Nissilän tietoisena asioistani ja hän tietää
että olen Bulgariassa hakemassa poliittista turvapaikkaa Suomen
valtion rikollisen toiminnan johdosta. Jos en saa esteetöntä
rikostutkintaa ja oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä niin joudun
hakemaan poliittista turvapaikkaa EU:n ulkopuolelta.
Erkki
Aho
Rikostutkija
Pekka Niskakangas , tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen
kihlakunnansyyttäjä ?
Lähetän
tämän sähköpostiviestin muillekin asianosaisille tiedoksi eli
rikosilmoituksen tekijoille Oulun käräjäoikeus ja tuomari Sarianne
Ervasti ja Raahenseudun ulosottoviraston ulosottomies Eveliina
Nissilä, Rovaniemen hovioikeus, korkein oikeus, laillisuusvalvojat
ja valtioneuvosto.
Jos
käräjätuomari Sarianne Ervasti tunnustaa rikoksensa ja valmis
yhteistyössä kanssani toimimaan niin, että korkein oikeus purkaa
kaikki minua ja yritystoimintaani koskevat eri oikeusasteiden
päätökset ja Suomen valtio korvaa minulle kaikki aiheuttamansa
valtavat taloudelliset vahingot ja hirvittävät henkiset kärsimykset
niin asiat käräjäoikeuden tuomari Sarianne Ervastia kohtaan
raukeavat samoinkuin muitakin rikoksesta epäiltyjä kohtaan ainakin
minun osaltani. Edellytän kuitenkin, että Suomen valtio perustaa
totuuskomission selvittämään 1990-luvun pankkikriisin ja
valtiopetoksen asioita ja Suomen valtio perustaa
perustuslakituomioistuimen käsittelemään asioita.
Perustuslakituomioistuin on melkein kaikissa muissa maissa mutta ei
Suomessa.
Perustuslakituomioistuin
Kiitän
rikostutkija Pekka Niskakangasta puhelinsoitosta 12,12,2019 klo 12,40
– 12,50.
Puhelinkeskustelussa
totesimme, että en ole saanut ”rikostutkinta-aineistoa”
loppulausuntoa varten , koska olen joutunut pakenemaan Bulgariaan ja
hakemaan poliittista turvapaikkaa Euroopan oikeuskomissaarilta ja
Bulgariaan valtiolta Suomen viranomaisten rikollisuuden takia.
Kerroin rikostutkija Niskakankaalle, että olen tulossa Suomeen joko
11.1.2019 tai 12.1.2019 jos saan hankittua ulosmitatulla eläkkeelläni
lentoliput Suomeen. Sovittiin, että annan loppulausuntoni asiassa
tammikuun loppuun mennessä. Jos en pysty toimittamaan kaikkea
todistusaineistoa siihen mennessä niin pyydän lisäaikaa. Nyt kun
tutkinut tarkemmin asiaa niin tarvitsen enemmän lisäaikaa. On pakko
sanoa heti kättelyssä, että rikostutkinta on aloitettu väärästä
päästä. Rikostutkinnan tärkein asiakirja on asian haastehakemus.
En ole nähnyt vielä minulle lähetettyä loppulausuntoaineistoa,
mutta uskallan epäillä, että juuri tuo tärkein asiakirja puuttuu
rikostutkinta-aineistosta, johon minulta pyydetään loppulausuntoa.
Huomasin
puhelinkeskustelumme perusteella että rikostutkija Pekka
Niskakankaalla on ennakkoasenne asiaan. Asia ei ole läpihuutojuttu.
Minulle jäi keskustelumme perusteella sellainen mielikuva, että
syyllinen on valittu ja poliisin tärkein tehtävä on pelastaa
käräjätuomari Sarianne Ervasti eli minun käsitykseni mukaan
todellinen rikoksiin syyllistynyt henkilö. Minulla on rikoksesta
epäiltynä erittäin vahva asema.
Tutkivat
poliisit ei näytä tiedostavan asiaa ja tilannetta.
Muistutan
poliisia seuraavista asioista
2 §
Esitutkinnassa selvitettävät asiat
Esitutkinnassa
selvitetään:
1)
asian laadun edellyttämällä tavalla epäilty rikos, sen
teko-olosuhteet, sillä aiheutettu vahinko ja siitä saatu hyöty,
asianosaiset sekä muut syyteharkintaa ja rikoksen johdosta
määrättävää seuraamusta varten tarvittavat seikat;
2)
mahdollisuudet rikoksella saadun omaisuuden palauttamiseksi ja
rikoksen johdosta tuomittavan menettämisseuraamuksen tai
asianomistajalle tulevan vahingonkorvauksen täytäntöönpanemiseksi;
3)
asianomistajan yksityisoikeudellinen vaatimus, jos hän
oikeudenkäynnistä rikosasioissa annetun lain (689/1997) 3 luvun
9 §:n nojalla on pyytänyt syyttäjää ajamaan hänen
vaatimustaan; ja
4)
suostuuko asianomistaja ja aikooko rikoksesta epäilty suostua asian
käsittelemiseen käräjäoikeudessa oikeudenkäynnistä
rikosasioissa annetun lain 5 a luvussa tarkoitetussa kirjallisessa
menettelyssä.
Esitutkinnassa
asia on valmisteltava siten, että syyteharkinta ja asianosaisten
etujen valvominen voidaan suorittaa asianmukaisesti ja että
todistelu voidaan pääkäsittelyssä ottaa vastaan yhdellä kertaa
tai asia voidaan ratkaista kirjallisessa menettelyssä.
Poliisilaki
1 luku
Yleiset säännökset
1 §
Poliisin tehtävät
Poliisin
tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen,
yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä
rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja
syyteharkintaan saattaminen. Poliisi toimii turvallisuuden
ylläpitämiseksi yhteistyössä muiden viranomaisten sekä
yhteisöjen ja asukkaiden kanssa ja huolehtii tehtäviinsä
kuuluvasta kansainvälisestä yhteistyöstä.
Poliisi
suorittaa lisäksi lupahallintoon liittyvät ja muut sille laissa
erikseen säädetyt tehtävät sekä antaa jokaiselle
tehtäväpiiriinsä kuuluvaa apua. Jos on perusteltua syytä olettaa
henkilön kadonneen tai joutuneen onnettomuuden uhriksi, poliisin on
ryhdyttävä tarpeellisiin toimenpiteisiin henkilön löytämiseksi.
Rikosten
esitutkinnasta säädetään esitutkintalaissa (805/2011) ja rikosten
esitutkinnassa käytettävistä pakkokeinoista pakkokeinolaissa
(806/2011).
2 §
Perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen
Poliisin
on kunnioitettava perusoikeuksia ja ihmisoikeuksia sekä
toimivaltuuksia käyttäessään valittava perusteltavissa olevista
vaihtoehdoista se, joka parhaiten edistää näiden oikeuksien
toteutumista.
Perustuslaki
8 §
Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate
Ketään
ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen
sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty
rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta
kuin tekohetkellä on laissa säädetty.
21 §
Oikeusturva
Jokaisella
on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman
aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa
tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja
velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun
riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn
julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja
hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja
hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.
Euroopan
Ihmisoikeussopimus
3 artikla
Kidutuksen kielto
Ketään
ei saa kiduttaa, eikä kohdella tai rangaista epäinhimillisellä tai
halventavalla tavalla.
6 artikla
Oikeus oikeudenmukaiseen oikeudenkäyntiin
1.
Jokaisella on oikeus kohtuullisen ajan kuluessa oikeudenmukaiseen ja
julkiseen oikeudenkäyntiin laillisesti perustetussa riippumattomassa
ja puolueettomassa tuomioistuimessa silloin, kun päätetään hänen
oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan tai häntä vastaan nostetusta
rikossyytteestä. Päätös on annettava julkisesti, mutta
lehdistöltä ja yleisöltä voidaan kieltää pääsy koko
oikeudenkäyntiin tai osaan siitä demokraattisen yhteiskunnan
moraalin, yleisen järjestyksen tai kansallisen turvallisuuden vuoksi
nuorten henkilöiden etujen tai osapuolten yksityiselämän
suojaamisen niin vaatiessa, tai siinä määrin kuin tuomioistuin
harkitsee ehdottoman välttämättömäksi erityisolosuhteissa,
joissa julkisuus loukkaisi oikeudenmukaisuutta.
2.
Jokaista rikoksesta syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes
hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen.
3.
Jokaisella rikoksesta syytetyllä on seuraavat vähimmäisoikeudet:
a)
oikeus saada viipymättä yksityiskohtainen tieto häneen
kohdistettujen syytteiden sisällöstä ja perusteista hänen
ymmärtämällään kielellä;
b)
oikeus saada riittävästi aikaa ja edellytykset valmistella
puolustustaan;
c)
oikeus puolustautua henkilökohtaisesti tai itse valitsemansa
oikeudenkäyntiavustajan välityksellä, ja jos hän ei pysty itse
maksamaan saamastaan oikeusavusta, hänen on saatava se korvauksetta
oikeudenmukaisuuden niin vaatiessa;
d)
oikeus kuulustella tai kuulustuttaa todistajia, jotka kutsutaan
todistamaan häntä vastaan, ja saada hänen puolestaan esiintyvät
todistajat kutsutuiksi ja kuulustelluiksi samoissa olosuhteissa kuin
häntä vastaan todistamaan kutsutut todistajat;
e)
oikeus saada maksutta tulkin apua, jos hän ei ymmärrä tai puhu
tuomioistuimessa käytettyä kieltä.
7 artikla
Ei rangaistusta ilman lakia
1.
Ketään ei ole pidettävä syypäänä rikokseen sellaisen teon tai
laiminlyönnin perusteella, joka ei ollut tekohetkellä kansallisen
lainsäädännön tai kansainvälisen oikeuden mukaan rikos. Rikoksen
tekohetkellä sovellettavissa ollutta rangaistusta ankarampaa
rangaistusta ei saa määrätä.
- Mikään tässä artiklassa ei estä ryhtymästä oikeudenkäyntiin henkilöä vastaan ja tuomitsemasta häntä rangaistukseen teosta tai laiminlyönnistä, joka sivistyskansojen hyväksymien yleisten oikeusperiaatteiden mukaisesti oli tekohetkellä rikollinen teko.
Keskustelimme
myös kuulustelija Mäntysaaren suorittamasta ”kuulustelusta”,
mikä minun käsitykseni mukaan oli esitutkintalain, poliislain,
perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastainen. Kerroin, että minä
en saanut esittää mitään todistusaineistoa asiassa eikä minun
todistajiani kuultu. Kuulustelija Mäntysaari ilmoitti jo etukäteen,
että kysymykset ja vastaukset on tehty etukäteen. Minä kysyin
kuulustelijalta, että miksi sitten kuulustelut suoritetaan jos
kuulusteluvastaukset on tehty etukäteen. Kuulustelija Mäntysaari
pahoitteli myöhemmin lausumaansa. Ns, kuulustelussa minulla on
mukana kuulustelutodistaja Heino Ylitorvi joka voi ja on
kirjallisesti todistanut sen, etten saanut esittää mitään
todistusaineistoja eikä mitään todistajiani kuultu.
Siis
rikollinen oli valittu etukäteen ja nyt haluttiin pelastaa
käräjätuomari Sarianne Ervasti sillä että tehdään kuulustelut
ja rikostutkinta vastoin esitutkintalakia, poliisilakia,
perustuslakia ja ihmisoikeussopimuksia.
Raahen
käräjäoikeudessa käydessäni minulla oli todistaja mukana. Hän
on Ivan Georgiev. Häntä ei ole kuulusteltu asiassa. Hän voi
todistaa sen, että kävimme Raahen käräjäoikeudessa tarkistamassa
sinne minun sähköpostitse lähettämäni aineiston. Minä totesin
sen, että aineisto on väärin tulostettu, linkkejä ei oltu avattu
eikä linkkien sisältäöjä oltu tulostettu. Käräjäsihteeri
pyysi käräjätuomarin Sarianne Ervastin paikalle ja kerroin hänelle
rauhallisesti asian. Ivan Georgiev voi todistaa asian. Käräjätuomari
Sarianne Ervasti itse hätääntyi, koska oli ilmoittanut jo silloin
milloin antaa päätöksen asiassa. Hän ei ollut perehtynyt asiaan.
Hänellä oli ennakkoasenne aisaan. Hänellä ei ollut tarkoituskaan
antaa minulle suullista oikeudenkäyntiä eikä oikeudenmukaista
oikeudenkäyntiä.. Hän ei ollut lähettänyt tietoa eli
haastehakemusta vastapuolelle eli Raahen ulosottomiehelle lainkaan.
Sain tämän tietää kun soitin ulosottomiehelle.
Minä
en ole syyllistynyt virkavallan väkivaltaiseen vastustamiseen enkä
mihinkään laittomaan toimeen. Tämän Raahen käräjäoikeudessa
käynnin jälkeen menimme Ivan Georgievin kanssa suoraan Raahen
poliisiasemalle tekemään rikosilmoitusta asiasta. Raahen
poliisiasemalla ei silloin ollut ketään henkilöä paikalla jotta
olisimme voineet tehdä rikosilmoituksen. Sen takia minä tein
rikosilmoituksen sähköisesti Oulun poliisille. Asian on
todennäköisesti tutkinut Raahen poliisi Hannu Mensonen. Kävimme
Hannu Mensosen kanssa sähköpostikeskustelun asiasta. Hannu Mensonen
vähätteli asian ydintä eli sitä, että aikanaan entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen oli jättänyt
valituksen tekemättä PR-Teollisuus Oy:n konkurssiasiassa. Tästä
rikoksesta johtuu kaikki minun ulosottoni, koska korkein oikeus eli
purkanut eri oikeusasteiden vääriä päätöksiä vaikka Asko
Keränen on tunnustanut rikoksensa. Myöskään käräjäoikeuden
tuomari Sarianne Ervasti ei antanut minun todistaa asiaa suullisesti
ja kirjallisen todistusaineiston kanssa, vaan teki kansliapäätöksen
väärin tulostetun sähköisesti lähetyn aineiston perusteella,
joihin hän ei havaintojeni mukaan ollut perehtynyt. Silloin jo
totesin poliisi Hannu Mensoselle että hän on esteellinen tutkimaan
asiaa. Lisään tämän sähköpostiviestikeskustelun
loppulausuntooni kun löydän sen aineistostani.
Haastehakemuksen
tulen lisäämään loppulausuntooni heti kun löydän sen
aineistostani. Poliisin on hankittava tämä haastehakemus
käräjäoikeudesta. Haastehakemus on kaikkein tärkein
todistusaineisto, sillä se sisältää myös valtiopetoksen
todistusaineiston, minkä käräjätuomari Suvianne Ervasti jätti
tutkimatta . Hän jätti tilaamatta todistusaineistot mitkä olin
vaatinut käräjätuomarin käsittelevän oikeudenmukaisessa
oikeudenkäynnissä.
Esitän
tässä nyt lyhyesti mistä on kysymys. Nämä asiat on esitetty
haastehakemuksessa, jotka käräjätuomari on jättänyt
käsittelemättä ja huomioon ottamatta:
Kauppasopimukset
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesän ja Euronio Oy välillä( 3
kpl)
Konkurssisääntö
50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Kera
Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys.
Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa
kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska
myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön
markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää
omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen
omaisuutta omanaan kauppakaaren vastaisesti.
Kaupanteossa
salattiin 48 miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä
oli törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi
on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan
allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin. Sulo Heiskari on toiminut syyttäjän
kauppasopimuksista käysydissä oikeudenkäynneissä. Syyttäjistä
annetun lain mukaan hän on toiminut esteellisenä syyttäjänä.
Kaupanvahvistajan
kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa, ettei hän ollut
paikalla kun kauppakirjat allekirjoitettiin. Kauppasopimukset ovat
siis laittomia.
Kaupanvahvistajaksi
merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä
annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina
lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin
liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä
tiedoilla, koska kaupat oli purettu. Konkurssi oli siis laiton.
Kysymyksessä on prosessipetos.
Todistusaineistona
kauppojen purkusopimukset
Todistusaineistona
virheellinen konkurssihakemus
Varatuomari
Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän
lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M.
Petäjä tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle
asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden
hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että
konkurssi on laiton, koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu
väärillä tiedoilla..
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän
jätti valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku
korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan
vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa
käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Juristi Asko Keräsen talousrikosoikeudenkäynti yllätti syyttäjän ja tuomarin – Keränen tunnusti kaiken heti kättelyssä
Tutkinnanjohtajana
ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt
tutkimatta. Ollilan esimiehet ovat olleet lestadiolaisia kuten
Ollilakin. On syytä epäillä, että lestadiolainen mafia on
suojellut omia aateveljiään rakennusalalla sekä poliisialalla.
Asianajaja
Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, ”putosi”
parvekkeelta ja kuoli.
Ennen
kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon
oikeuteen velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä
pankinjohtajan tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan
todistus.
Erkki
Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen
velan perusteella jota ei todellisuussa edes ollut olemassa.
Koska
oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen
kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja Raili Myllylä organisoi
asiat niin, että Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys
vankeustuomiosta otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta
luottamustoimen ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa
viikossa 1879-sivun selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja
Raili Myllylä apunaan Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät
valtuutettu Erkki Ahoa esittämästä asioita valtuutetuille
valtuuston kokouksessa. Kysymyksessä oli törkeä luottamusaseman ja
virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten suojelu. Poliisi
kieltäytyi tutkimasta asiaa.
Nämä linkit käräjäsihteeri oli jättänyt avaamatta ja tulostamatta, Niitä käräjätuomari Sarianne Ervasti ei ollut lainkaan ottanut huomioon. Nämä asiat on esitetty haastehakemuksessa, millä olen halunnut todistaa, että kaikki ulosottoni on rikollisesti saatu aikaan.
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Haastehakemuksessani
olen pyytänyt käräjätuomari hankkimaan todistusaineistoksi
seuraavat salaiseksi julistetut asiakirjat:
Käräjätuomari
Sarianne Ervasti kieltäytyi hankkimasta valtiopetoksen
todistusaineistoksi
- salaiseksi julistettuja ns. Koiviston konklaavin asiakirjoja
- salaiseksi julistettu SSP-sopimusta
- 25 vuodeksi salaiseksi julistettuja Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjoja
Asiat
on tarkemmin selostettu näissä blogeissani. Olen tehnyt asioista
rikostutkintapyynnön Oulun poliisille. Miksi Oulun poliisi ei tutki
asiaa? Asiat eivät ole vanhentuneet koska ulosotto on voimassa ja
asiat on ollut vireillä koko ajan keskeytyksettä 24,5 vuotta.
Valtiopetos ei vanhene koskaan.
Virkamiehen
väkivaltainen vastustaminen
Tässä
on prosessi minkä takia olen joutunut hakemaan poliitista
turvapaikka Euroopan unionilta ja Bulgarian valtiolta.
Nämä
kaksi linkkiä blogeistani sekä kaksivideoa ovat tärkeitä
todistusaineistoja valtiopetoksesta mikä sisältyi haastehakemuksen
aineistoon. Niitä ei voi kopioida ja huomasin, että käräjätuomari
ei ollut niitä katsonut ei kä päätöksenteossaan huomioinut.
Koiviston
konklaavi
SSP-sopimus
On
otettava rikostutkinnassa seuraavat asiat, koska kysymys on myös
kidutusrikoksesta Blogi kokonaisuudessaan
blogi
kokonaisuudessaan
osa
tutkittavasta aineistosta löytyy tästä
Lisäksi
minulla on kotona 9 banaanilaatikollista rikostutkintaan liittyvää
aineistoa.
Loppulausunnossani
31.01.2019 tulen esittämään ketä kuullaan asioissa todistajana
Heino Ylitorven ja Ivan Georgievin lisäksi. Ainakin PR-talojen
konkurssivyyhden osalta blogissani mainitsemani henkilöt Pentti
Arhippainen, Heino Virta, Kari Konu, ja Tapani Kääntä sekä
valtiopetoksen osalta Jorma Jaakola, ekonomi Jukka Davidsson ja
Velallisten tukiryhmän puheenjohtaja Liisa Mariapori. Tulen
pyytämään jatkoaikaa loppulausuntooni, mutta aloitan
loppulausunnon tekemisen jo nyt.
Kun
poliisi hankkii asian haastehakemuksen niin hän ymmärtää kuinka
laajasta asiasta on kysymys. Se
ei ole läpihuutojuttu.
Lisäksi
koko prosessiin liittyy asian johdosta tekemäni
rikostutkintapyynnöt, niihin saadut vastaukset ( KRP, Oulun
poliisien ratkaisut, valtakunnansyyttäjän päätökset, asiasta
annettu Rovaniemen hovioikeuden päätös, Oulun hallinto-oikeuden
päätös, valitukset Euroopan oikeuskomissaarille,
Eurooppaneuvostolle, YK:n Ihmisoikeusneuvostolle, poliittisen
turvapaikan hakeminen jne.
Koska
rikosilmoituksen tekijöinä on käräjätuomari Sarianne Ervasti ja
ulosottomies Eveliina Nissilä, niin he edustavat Suomen valtiota.
Katson, että Suomen valtio on asianosainen asiassa. Ulosottomies
Eveliina Nissilän osalta on tutkittava myös todistajani uhkailu ja
painostaminen perättömän ilmiannon ja kidutusrikoksen lisäksi.
Katson,
että käräjätuomari Sarianne Ervasti on syyllistynyt
ihmisoikeusrikoksiin, koska hän ei ole antanut minulle
oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä ja on syyllistynyt kidutukseeni
tällä tavalla. Lisäksi hän on käsitykseni mukaan tehnyt
perättömän ilmiannon, syyllistynyt virka-aseman väärinkäyttöön
ja laiminlyönyt virkavelvollisuutensa sekä vääristellyt
todistusaineistoani. Toiminta on ollut tietoista ja siksi se on
rikollista ja tuomittavaa.
Kuten
ns. kuulustelukertomuksesta näkyy olen ollut valmis neuvottelemaan
sovintoratkaisusta. Sovintoratkaisu on mahdollinen ainoastaan siten,
että Suomen valtio korvaa minulle kaikki valtavat taloudelliset
menetykset ja hirvittävät henkiset kärsimykset ( arvioni on n. 180
miljoonaa euroa) ja korkein oikeus purkaa kaikki minua ja
yritystoimintaani koskevat eri oikeuksien päätökset. Muutoin
mennään niin, että kaikki rikoksiin syyllistyneet henkilöt
tuomitaan Suomen lain mukaiseen ankarimpaan mahdolliseen
rangaistukseen ja aiheuttamiensa vahinkojen täysimääräiseen
korvaukseen 7 %:n korolla korkoa korolle systeemin mukaisesti.
Rikoksesta
epäiltyjä on todella paljon niin poliisin, syyttäjän,
laillisuusvalvojien kuin eri oikeusasteiden piirissä.
Mikään
rikos ei ole vanhentunut koska ulosotto on voimassa ja asiat ovat
koko ajan olleet keskeytyksestä vireillä 24,5 vuoden ajan. Lisäksi
valtiopetos aiheuttaa sen, ettei mikään rikos ole vanhentunut.
Pyydän
poliisia selvittämään Suomen valtion kannan asiaan.
Tässä
rikosta tutkivalle poliisi Pekka Niskakankaalle ja tutkinnanjohtaja
Hannu Mensoselle ensimmäiset terveiset asiasta. Toivottavasti
harkitsette omaa esteellisyyttänne asiassa. Katson, että
rikostutkinnassa teillä on ollut ennakkoasenne ja rikostutkinta on
aloitettu väärin. Rikostutkinnan tärkein asiakirja on asian
haastehakemus. Tarvittaessa liitän tämän kirjoitamani asiakirjan
(sähköpostiviestin) loppulausuntooni.
13.12.2019
Siellä jossakin
Erkki
Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti