From:
Erkki Aho
Sent:
Wednesday, January 8, 2020 2:06 PM
To:
sanna.marin@vnk.fi ; anna-maja.henriksson@om.fi ;
maria.ohisalo@intermin.fi ; katri.kulmuni@vm.fi
Subject:
Pyydän poliittista turvapaikkaa Yhdysvalloista ja pyydän, että
asiani käsitellään yhdysvaltalaisessa tuomioistuimessa
Yhdysvaltain
Suomen suurlähettiläs Robert Frank Pence
Pyydän
poliittista turvapaikkaa Yhdysvalloista.
Nimeni
on Erkki Aho. Tässä henkilötietoni
perustelut
turvapaikkapyynnölleni
1.
Suomen valtion viranomaiset ovat tehneet minusta rikostutkintapyynnön
sellaisesta rikoksesta jota en ole tehnyt. En ole syyllistynyt
virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen Rikostutkinnassa en ole
saanut esittää mitään todistusaineistoja asiassa eikä
todistajiani ole kuultu. Rikostutkinta on tehty Suomen lain ja
Ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Rikostutkintapyyntö on perätön
ilmianto. Suomen valtion viranomaiset peittelevät omia rikoksiaan.
Helmi-maaliskuun aikana Suomen oikeuslaitos tuomitsee minut
ehdottomaan vankeuteen sellaisesta rikoksesta jota en ole tehnyt.
Siksi tarvitsen poliittisen turvapaikan.
2.
Suomen oikeuslaitos ei suostu käsittelemään asiaani ja siksi
tarvitsen oikeudenkäynnin yhdysvaltalaisessa tuomioistuimessa.
3.
Olen nyt Bulgariassa ja olen pyytänyt poliittista turvapaikkaa
Euroopan Unionilta. Euroopan oikeuskomissaari Vera Jourova on
vastannut, että en voi saada poliittista turvapaikkaa Euroopan
Unionin maista. Euroopan Unionin maat katsotaan turvallisiksi maiksi.
Euroopan oikeuskomissaari ei puhu totta.
Matkustan
sunnuntaina 12.01.2020 Suomeen antamaan loppulausunnon asiassani.
Tiedän, että en tule saamaan oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä ja
siksi tarvitsen poliittisen turvapaikan tammikuun 2020 aikana.
Tarvitsen poliittisen turvapaikan, kunnes Suomi on palautettu
oikeusvaltioksi. Se on mahdollista jos asiani käsitellään
yhdysvaltalaisessa okeusistuimessa.
Stara
Zagorassa Bulgariassa 08.01.2020
Erkki
Aho
Ministerit
ovat vannoneet ministerinvalan:
"Minä
N.N. lupaan ja vannon kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän
Jumalan edessä (vakuutan kunniani ja omantuntoni
kautta), että minä virassani noudatan perustuslakeja ja muita
lakeja sekä toimin oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti
kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi."
Tuomarinvalan
kaava on säilynyt muuttamattomana vuodesta 1734.
"Minä
N. N. lupaan ja vannon Jumalan ja hänen pyhän
evankeliuminsa kautta (vakuutan kunniani ja omantuntoni
kautta), että minä parhaan ymmärrykseni ja omantuntoni mukaan
kaikissa tuomioissa tahdon tehdä ja teen oikeutta niin köyhälle
kuin rikkaallekin ja tuomitsen Jumalan ja [Ruotsin]
lain ja laillisten sääntöjen mukaan: etten koskaan minkään
varjolla lakia vääristele enkä vääryyttä edistä sukulaisuuden,
lankouden, ystävyyden, kateuden ja vihan tahi pelon tähden taikka
lahjan ja antimien tahi muun syyn takia, enkä syytöntä syylliseksi
taikka syyllistä syyttömäksi tee. Minä en myöskään ennen
tuomion julistamista enkä sen jälestä ilmaise oikeutta käyville
enkä muille niitä neuvotteluita, joita Oikeus suljettujen ovien
takana pitää. Kaiken tämän tahdon täyttää ja täytän
uskollisesti, rehellisenä ja totisena tuomarina, ilman kavaluutta ja
juonia, niin totta kuin Jumala minua auttakoon ruumiin ja
hengen puolesta."
Rikoslaki
15 luku
10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen
suhde. (12.6.2015/735)
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on
tuomittava rikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon
tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n
2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä,
eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi
kuukautta vankeutta.
Ministerit
toimivat ministerivalansa ja rikoslain 15 luvun vastaisesti elleivät
he ryhdy toimenpiteisiin valtiopetosasiassa.
Perustuslain
29 §:n mukaan
Kansanedustajan riippumattomuus
Kansanedustaja
on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on
siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido
muut määräykset.
Olen
lähettänyt jokaiselle Suomen 200:lle kansanedustajalle seuraavan
sähköpostiviestin:
From:
Erkki Aho
Sent:
Wednesday, January 8, 2020 6:55 AM
To:
sebastian.tynkkynen@eduskunta.fi ; ville.vahamaki@eduskunta.fi ;
heikki.autto@eduskunta.fi ; kaisa.juuso@eduskunta.fi ;
katri.kulmuni@eduskunta.fi ; mikko.karna@eduskunta.fi ;
markus.lohi@eduskunta.fi ; markus.mustajarvi@eduskunta.fi ;
johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi
Subject:
arvoisat kansanedustajat
ARVOISAT KANSANEDUSTAJAT
Suomi
ei ole oikeusvaltio. Suomessa on tapahtunut valtiopetos ja siksi
suomalaiset eivät saa oikeutta. Suomi tarvitsee
perustuslakituomioistuimen ja totuuskomission selvittämään
1990-luvun laman ja pankkikriisin asiat. Suomi on palautettava
oikeusvaltioiden joukkoon. Se on kansanedustajien tehtävä.
Kansanedustajan tulee perustuslain mukaan noudattaa Suomen lakia.
Olen
taistellut Suomen valtion rikollista toimintaa vastaan jo lähes 25
vuotta, mutta en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä
oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä, Rikolliset ovat tunnustaneet
tekonsa ja todistusaineisto on kiistaton.
09.01.2020
Suomi ei ole oikeusvaltio – tuomioistuinten ihmisoikeusrikokset
saavat jatkua laillisuusvalvojien silmien alla.
Erkki
Aho
Jos
kansanedustajat eivät ryhdy toimenpiteisiin asiassa niin he
syyllistyvät peruslain ja rikoslain 15 luvun vastaiseen tekoon.
Olen
lähettänyt seuraavan sähköpostiviestin kaikille YLE:n
toimipisteille
From:
Erkki Aho
Sent:
Wednesday, January 8, 2020 4:38 AM
To:
helsinki@yle.fi ; hameenlinna@yle.fi ; jyvaskyla@yle.fi ;
joensuu@yle.fi ; kajaani@yle.fi ; kemi@yle.fi ; kokkola@yle.fi ;
kotka@yle.fi ; kuopio@yle.fi ; lahti@yle.fi ; lappeenranta@yle.fi ;
mikkeli@yle.fi ; oulu@yle.fi ; pohjanmaa@yle.fi ; pori@yle.fi ;
rovaniemi@yle.fi ; tampere@yle.fi ; turku@yle.fi
Subject:
avunpyyntö suomalaisille
Avunpyyntö suomalaisille
Suomi
on palautettava oikeusvaltioiden joukkoon. Nyt Suomi on rikollisten
käsissä. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, oikeuslaitos ei
ota käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään
laitonta rikoksista puhumattakaan. Rikolliset saavat jatkaa
toimintaansa villisti ja vapaasti kuin siat vatukossa.
Kansanedustajat ja ministerit ajattelevat vai omaa etuaan – ei
kansan etua. Ministerit seisovat tumput suorina ja odottavat kuuta
taivaalta. Suomi tarvitsee perustuslakituomioistuimen ja
totuuskomission selvittämään valtiopetoksen ja 1990-luvun laman ja
pankkikriisin asiat. Suomi on palautettava takaisin oikeusvaltioiden
joukkoon.
09.01.2020
Suomi ei ole oikeusvaltio – tuomioistuinten ihmisoikeusrikokset
saavat jatkua laillisuusvalvojien silmien alla.
Erkki
Aho
Yle
on sitoutunut noudattamaan Journalistisia ohjeita. Jos YLE vaikenee
asioista niin se syyllistyy journalististen ohjeiden vastaiseen
toimintaan.
JOURNALISTIN
OHJEET JA LIITE
Johdanto
Sananvapaus
on demokraattisen yhteiskunnan perusta. Hyvä journalistinen tapa
perustuu jokaisen oikeuteen vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä.
Näiden
ohjeiden tavoitteena on tukea sananvapauden vastuullista käyttämistä
joukkoviestimissä ja edistää ammattieettistä keskustelua.
Ohjeet
koskevat kaikkea journalistista työtä. Ne on laadittu vain alan
itsesääntelyä varten. Ohjeita ei ole tarkoitettu käytettäviksi
rikos- tai vahingonkorvausvastuun perusteena.
Ammatillinen
asema
1. Journalisti on vastuussa ennen kaikkea lukijoilleen, kuulijoilleen ja katselijoilleen. Heillä on oikeus saada tietää, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.
2.
Tiedonvälityksen sisältöä koskevat ratkaisut on tehtävä
journalistisin perustein. Tätä päätösvaltaa ei saa missään
oloissa luovuttaa toimituksen ulkopuolisille.
3.
Journalistilla on oikeus ja velvollisuus torjua painostus tai
houkuttelu, jolla yritetään ohjata, estää tai rajoittaa
tiedonvälitystä.
4.
Journalisti ei saa käyttää asemaansa väärin. Hänen ei pidä
käsitellä aiheita, joihin liittyy henkilökohtaisen hyötymisen
mahdollisuus eikä vaatia tai vastaanottaa etuja, jotka voivat
vaarantaa riippumattomuuden tai ammattietiikan.
5.
Journalistilla on mahdollisuus kieltäytyä tehtävistä, jotka ovat
ristiriidassa lain, henkilökohtaisen vakaumuksen tai ammattietiikan
kanssa.
6.
Käsitellessään omalle tiedotusvälineelle, konsernille tai sen
omistajille merkittäviä asioita journalistin on hyvä tehdä
asiayhteys lukijalle, kuulijalle ja katsojalle selväksi.
7.
Myös toisen työtä käytettäessä on noudatettava hyvää tapaa.
Lähde on mainittava, kun käytetään toisen julkaisemia tietoja.
Tietojen
hankkiminen ja julkaiseminen
8. Journalistin velvollisuus on pyrkiä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen.
9.
Työtä tehdessään journalistin on suositeltavaa ilmoittaa
ammattinsa. Tiedot on pyrittävä hankkimaan avoimesti. Jos
yhteiskunnallisesti merkittäviä seikkoja ei voida muutoin
selvittää, journalisti voi tehdä haastatteluja ja hankkia tietoja
myös tavallisuudesta poikkeavilla keinoilla.
10. Tiedot on tarkistettava mahdollisimman hyvin – myös silloin kun ne on aikaisemmin julkaistu.
11.
Yleisön on voitava erottaa tosiasiat mielipiteistä ja
sepitteellisestä aineistosta. Myöskään kuvaa tai ääntä ei saa
käyttää harhaanjohtavasti.
12.
Tietolähteisiin on suhtauduttava kriittisesti. Erityisen tärkeää
se on kiistanalaisissa asioissa, koska tietolähteellä voi olla
hyötymis- tai vahingoittamistarkoitus.
13.
Uutisen voi julkaista rajallistenkin tietojen perusteella.
Raportointia asioista ja tapahtumista on syytä täydentää, kun
uutta tietoa on saatavissa. Uutistapahtumia on pyrittävä seuraamaan
loppuun saakka.
14.
Journalistilla on oikeus ja velvollisuus pitää tietoja
luottamuksellisesti antaneen henkilöllisyys salassa siten kuin
lähteen kanssa on sovittu.
Jos
yhteiskunnallisesti merkittävien tietojen julkaisusta aiheutuu
erittäin kielteistä julkisuutta, toimituksen on suotavaa avata
yleisölle, miten nimettömän lähteen ja siltä hankittujen
tietojen luotettavuus on varmistettu.
15. Otsikoille, ingresseille, kansi- ja kuvateksteille, myyntijulisteille ja muille esittelyille on löydyttävä sisällöstä kate.
16.
Ilmoitusten ja toimituksellisen aineiston raja on pidettävä
selvänä. Piilomainonta on torjuttava.
Haastateltavan ja haastattelijan oikeudet
17. Haastateltavalla on oikeus saada ennakolta tietää, millaisessa asiayhteydessä hänen lausumaansa käytetään. Hänelle on myös kerrottava, jos haastattelua voidaan käyttää useissa eri välineissä. Haastateltavalle pitää aina kertoa, onko keskustelu tarkoitettu julkaistavaksi vai ainoastaan tausta-aineistoksi.
18.
Haastateltavan pyyntöön tarkastaa lausumansa ennen julkaisemista on
syytä suostua, jos julkaisuaikataulu sen mahdollistaa.
Tarkastamisoikeus koskee vain haastateltavan omia lausumia, eikä
sillä saa luovuttaa journalistista päätösvaltaa toimituksen
ulkopuolelle.
19. Haastateltavan kieltoon julkaista lausumansa tulee suostua vain, jos olosuhteet ovat haastattelun antamisen jälkeen muuttuneet niin olennaisesti, että julkaiseminen olisi selvästi kohtuutonta.
19. Haastateltavan kieltoon julkaista lausumansa tulee suostua vain, jos olosuhteet ovat haastattelun antamisen jälkeen muuttuneet niin olennaisesti, että julkaiseminen olisi selvästi kohtuutonta.
Virheen korjaus ja oma kannanotto
20.
Olennainen asiavirhe on korjattava viipymättä ja niin, että se
tavoittaa mahdollisimman kattavasti virheellistä tietoa saaneen
yleisön. Korjaus on julkaistava sekä tiedotusvälineen
toimituksellisilla verkkosivuilla että julkaisussa tai kanavassa,
jossa virhe on alun perin ollut.
Korjauksen huomioarvo on suhteutettava virheen vakavuuteen. Jos jutussa on useita asiavirheitä tai jos virheestä voi aiheutua suurta vahinkoa, toimituksen tulee julkaista uusi juttu, jossa virheellinen tieto yksilöidään ja korjataan.
Verkossa olennaisen virheen korjaamiseksi ei riitä virheellisen tiedon tai jutun poistaminen, vaan yleisölle on kerrottava virheestä sekä miten ja milloin se on korjattu.
Tiedotusvälineen on suotavaa tehdä yleisölle selväksi ne käytännöt ja periaatteet, joiden mukaan se korjaa virheensä.
Korjauksen huomioarvo on suhteutettava virheen vakavuuteen. Jos jutussa on useita asiavirheitä tai jos virheestä voi aiheutua suurta vahinkoa, toimituksen tulee julkaista uusi juttu, jossa virheellinen tieto yksilöidään ja korjataan.
Verkossa olennaisen virheen korjaamiseksi ei riitä virheellisen tiedon tai jutun poistaminen, vaan yleisölle on kerrottava virheestä sekä miten ja milloin se on korjattu.
Tiedotusvälineen on suotavaa tehdä yleisölle selväksi ne käytännöt ja periaatteet, joiden mukaan se korjaa virheensä.
21.
Jos selvästi tunnistettavissa olevan henkilön tai tahon toiminnasta
aiotaan esittää tietoja, jotka asettavat tämän erittäin
kielteiseen julkisuuteen, kritiikin kohteelle tulee varata tilaisuus
esittää oma näkemyksensä jo samassa yhteydessä.
22. Ellei samanaikainen kuuleminen ole mahdollista, voi erittäin kielteisen julkisuuden kohteeksi joutunutta olla tarpeen kuulla jälkeen päin. Jos näin ei tehdä, hyvään tapaan kuuluu julkaista hänen oma kannanottonsa.
22. Ellei samanaikainen kuuleminen ole mahdollista, voi erittäin kielteisen julkisuuden kohteeksi joutunutta olla tarpeen kuulla jälkeen päin. Jos näin ei tehdä, hyvään tapaan kuuluu julkaista hänen oma kannanottonsa.
23.
Kannanotto on puheenvuoro, joka on syytä julkaista mahdollisimman
nopeasti ilman sen yhteyteen liitettyjä asiattomia lisäyksiä.
24.
Tavanomainen kulttuurikritiikki, poliittinen, taloudellinen tai
yhteiskunnallinen arviointi sekä vastaavan muun mielipiteen
esittäminen ei kuitenkaan synnytä oikeutta kannanottoon.
25.
Ellei kannanotto ole julkaisukelpoinen, sen korjaamisesta on syytä
neuvotella laatijan kanssa. Vaikka yksimielisyyteen ei päästäisi,
olennainen sisältö on suositeltavaa julkaista asiallisessa
muodossa.
Yksityinen
ja julkinen
26. Jokaisen ihmisarvoa on kunnioitettava. Etnistä alkuperää, kansallisuutta, sukupuolta, seksuaalista suuntautumista, vakaumusta tai näihin verrattavaa ominaisuutta ei pidä tuoda esiin asiaankuulumattomasti tai halventavasti.
27.
Yksityiselämään kuuluvia erityisen arkaluonteisia seikkoja voi
julkaista vain asianomaisen suostumuksella tai jos niillä on
poikkeuksellista yhteiskunnallista merkitystä. Yksityiselämän
suoja on otettava huomioon myös kuvia käytettäessä.
28.
Sairaus- ja kuolemantapauksista sekä onnettomuuksien ja rikosten
uhreista tietoja hankittaessa ja uutisoitaessa on aina noudatettava
hienotunteisuutta.
29. Julkisella paikalla tapahtuvaa toimintaa on yleensä lupa selostaa ja kuvata ilman asianosaisten suostumusta.
29. Julkisella paikalla tapahtuvaa toimintaa on yleensä lupa selostaa ja kuvata ilman asianosaisten suostumusta.
30.
Julkistakin aineistoa julkaistaessa pitää ottaa huomioon
yksityiselämän suoja. Kaikki julkinen ei välttämättä ole
julkaistavissa. Erityistä varovaisuutta on noudatettava, kun
käsitellään alaikäisiä koskevia asioita.
31.
Rikoksesta tuomitun nimen, kuvan tai muita tunnistetietoja voi
julkaista, ellei se tuomitun asemaan tai tekoon nähden ole selvästi
kohtuutonta. Alaikäisen tai syyntakeettomana tuomitun
henkilöllisyyden paljastamisessa on oltava erityisen pidättyväinen.
32.
Tunnistamiseen johtavien tietojen käytössä on syytä olla
varovainen, kun kyse on vasta rikosepäilystä tai syytteestä.
33.
Tietoja rikoksentekijästä, syytetystä tai epäillystä ei yleensä
pidä julkaista, jos ne paljastavat erityisen arkaluonteisen rikoksen
uhrin.
34.
Arkaluonteisen rikoksen uhrin henkilöllisyys on suojattava, ellei
sillä ole poikkeuksellista yhteiskunnallista merkitystä.
35.
Jos tutkintapyynnöstä, syytteestä tai tuomiosta on julkaistu
uutinen, asiaa on mahdollisuuksien mukaan seurattava loppuun saakka.
Oikeudenkäynnin aikana ei pidä asiattomasti pyrkiä vaikuttamaan
tuomioistuimen ratkaisuihin eikä ottaa ennakolta kantaa
syyllisyyteen.
Ohjeet
on hyväksytty Julkisen sanan neuvoston kannatusyhdistyksen
kokouksessa 4.11.2013. Ne astuvat voimaan 1.1.2014.
Liite:
Yleisön
tuottama aineisto tiedotusvälineiden verkkosivuilla
Tämä
liite on laadittu Journalistin ohjeiden täydennykseksi. Liitteen
painoarvo ja velvoittavuus ovat samanlaisia kuin Journalistin
ohjeilla. Liite sitoo kaikkia Julkisen sanan neuvoston
taustayhteisöjen jäseniä ja muita perussopimuksen
allekirjoittajia. Liite ja muutokset siihen vahvistetaan Journalistin
ohjeiden tavoin yksimielisesti JSN:n kannatusyhdistyksessä.
Liitteen erityisluonteella halutaan korostaa eroa Journalistin ohjeisiin, jotka koskevat toimituksellista sisältöä. Sillä tarkoitetaan toimituksen laatimaa, tilaamaa, käsittelemää sekä journalistisin perustein julkaistavaksi valitsemaa tai journalistisesti korostamaa aineistoa. Liite koskee yleisön tuottamaa sisältöä tiedotusvälineiden ylläpitämillä verkkosivuilla. Sitä ei pidetä toimituksellisena aineistona.
Neuvosto ja puheenjohtaja voivat käsitellä toimituksen toimintaa yleisön tuottamaa aineistoa sisältävien verkkopalstojen ylläpitäjänä vain niiltä osin, onko toimitus noudattanut liitteen periaatteita. Liitteen periaatteita sovellettaessa ennakko- ja jälkimoderoituja yleisön verkkopalstoja käsitellään samanarvoisesti.
Liitteeseen on päädytty myös tarkoituksenmukaisuussyistä. Journalistin ohjeita on uudistettu 6-13 vuoden välein. Verkkomaailma muuttuu ja kehittyy erittäin nopeasti. Liitettä voidaan sen erityisluonteen vuoksi muuttaa avaamatta Journalistin ohjeita.
1. Toimituksen tulee seurata verkkosivujaan sekä pyrkiä estämään yksityisyyden suojaa ja ihmisarvoa loukkaavien sisältöjen julkaiseminen. Syrjinnän lisäksi ihmisarvoa loukkaavat esimerkiksi väkivaltaan yllyttävät sekä yksilöön tai kansanryhmään kohdistuvat vihaa lietsovat sisällöt.
2. Toimituksen tulee viipymättä poistaa sen tietoon tulleet ihmisarvoa ja yksityisyyden suojaa loukkaavat sisällöt.
3. Lapsille ja nuorille suunnattuja verkkopalstoja on valvottava erityisen huolellisesti.
4. Yleisölle on varattava mahdollisuus ilmoittaa toimitukselle asiattomasta sisällöstä niin, että ilmoittaja saa siitä vahvistuksen.
5. Yleisölle varattujen palstojen ja toimituksellisen aineiston raja on pidettävä selvänä tiedotusvälineiden
verkkosivuilla.
Liite hyväksytty JSN:n kannatusyhdistyksen kokouksessa 5.9.2011.
Liite tulee voimaan 1.10.2011, paitsi kohta 4, joka tulee voimaan viimeistään 1.12.2011.
Liitteen erityisluonteella halutaan korostaa eroa Journalistin ohjeisiin, jotka koskevat toimituksellista sisältöä. Sillä tarkoitetaan toimituksen laatimaa, tilaamaa, käsittelemää sekä journalistisin perustein julkaistavaksi valitsemaa tai journalistisesti korostamaa aineistoa. Liite koskee yleisön tuottamaa sisältöä tiedotusvälineiden ylläpitämillä verkkosivuilla. Sitä ei pidetä toimituksellisena aineistona.
Neuvosto ja puheenjohtaja voivat käsitellä toimituksen toimintaa yleisön tuottamaa aineistoa sisältävien verkkopalstojen ylläpitäjänä vain niiltä osin, onko toimitus noudattanut liitteen periaatteita. Liitteen periaatteita sovellettaessa ennakko- ja jälkimoderoituja yleisön verkkopalstoja käsitellään samanarvoisesti.
Liitteeseen on päädytty myös tarkoituksenmukaisuussyistä. Journalistin ohjeita on uudistettu 6-13 vuoden välein. Verkkomaailma muuttuu ja kehittyy erittäin nopeasti. Liitettä voidaan sen erityisluonteen vuoksi muuttaa avaamatta Journalistin ohjeita.
1. Toimituksen tulee seurata verkkosivujaan sekä pyrkiä estämään yksityisyyden suojaa ja ihmisarvoa loukkaavien sisältöjen julkaiseminen. Syrjinnän lisäksi ihmisarvoa loukkaavat esimerkiksi väkivaltaan yllyttävät sekä yksilöön tai kansanryhmään kohdistuvat vihaa lietsovat sisällöt.
2. Toimituksen tulee viipymättä poistaa sen tietoon tulleet ihmisarvoa ja yksityisyyden suojaa loukkaavat sisällöt.
3. Lapsille ja nuorille suunnattuja verkkopalstoja on valvottava erityisen huolellisesti.
4. Yleisölle on varattava mahdollisuus ilmoittaa toimitukselle asiattomasta sisällöstä niin, että ilmoittaja saa siitä vahvistuksen.
5. Yleisölle varattujen palstojen ja toimituksellisen aineiston raja on pidettävä selvänä tiedotusvälineiden
verkkosivuilla.
Liite hyväksytty JSN:n kannatusyhdistyksen kokouksessa 5.9.2011.
Liite tulee voimaan 1.10.2011, paitsi kohta 4, joka tulee voimaan viimeistään 1.12.2011.
Lähetin asian tiedoksi
myös Euroopan oikeuskomissaari Vera Jourovalle
From:
Erkki Aho
Sent:
Thursday, January 9, 2020 5:36 AM
To:
cab-jourova-contact@ec.europa.eu
Subject:
Pyydän poliittista turvapaikkaa Yhdysvalloista ja pyydän, että
asiani käsitellään yhdysvaltalaisessa tuomioistuimessa
Euroopan
Unionin oikeuskomissaari Vera Jourova
From:
Erkki Aho
Sent:
Wednesday, January 8, 2020 2:06 PM
To:
sanna.marin@vnk.fi ; anna-maja.henriksson@om.fi ;
maria.ohisalo@intermin.fi ; katri.kulmuni@vm.fi
Subject:
Pyydän poliittista turvapaikkaa Yhdysvalloista ja pyydän, että
asiani käsitellään yhdysvaltalaisessa tuomioistuimessa
Yhdysvaltain
Suomen suurlähettiläs Robert Frank Pence
Pyydän
poliittista turvapaikkaa Yhdysvalloista.
Nimeni
on Erkki Aho. Tässä henkilötietoni.
Perustelut
turvapaikkapyynnölleni
1.
Suomen valtion viranomaiset ovat tehneet minusta rikostutkintapyynnön
sellaisesta rikoksesta jota en ole tehnyt. En ole syyllistynyt
virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen Rikostutkinnassa en ole
saanut esittää mitään todistusaineistoja asiassa eikä
todistajiani ole kuultu. Rikostutkinta on tehty Suomen lain ja
Ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Rikostutkintapyyntö on perätön
ilmianto. Suomen valtion viranomaiset peittelevät omia rikoksiaan.
Helmi-maaliskuun aikana Suomen oikeuslaitos tuomitsee minut
ehdottomaan vankeuteen sellaisesta rikoksesta jota en ole tehnyt.
Siksi tarvitsen poliittisen turvapaikan.
2.
Suomen oikeuslaitos ei suostu käsittelemään asiaani ja siksi
tarvitsen oikeudenkäynnin yhdysvaltalaisessa tuomioistuimessa.
3.
Olen nyt Bulgariassa ja olen pyytänyt poliittista turvapaikkaa
Euroopan Unionilta. Euroopan oikeuskomissaari Vera Jourova on
vastannut, että en voi saada poliittista turvapaikkaa Euroopan
Unionin maista. Euroopan Unionin maat katsotaan turvallisiksi maiksi.
Euroopan oikeuskomissaari ei puhu totta.
4.
Matkustan sunnuntaina 12.01.2020 Suomeen antamaan loppulausunnon
asiassani. Tiedän, että en tule saamaan oikeudenmukaista
oikeudenkäyntiä ja siksi tarvitsen poliittisen turvapaikan
tammikuun 2020 aikana. Tarvitsen poliittisen turvapaikan, kunnes
Suomi on palautettu oikeusvaltioksi. Se on mahdollista jos asiani
käsitellään yhdysvaltalaisessa oikeusistuimessa.
Stara
Zagorassa Bulgariassa 08.01.2020
Erkki
Aho
PS. Toivottavasti FBI on kiinnostunut ainakin näistä asioista
Liittyykö PR-talojen konkurssivyyhtiin rahanpesua?
Vastukseni: Liittyy. Rienstrojen yhtiön New England Surety jäi ulkomailla kiinni rahanpesusta. Suomessa rahaa tältä yhtiöltä saivat asianajaja Asko Keränen ja Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesä sekä PR-Teollisuus Oy:n konkurssipesä. Sain tämän luettelon pankinjohtajalta, jonka perusteella pankki oli päätynyt epäilemään rahanpesua. Lisäksi vahvistuksen asialle antoi eräs myyntimiehistäni, joka soitti, että USA:ssa Hendrik ja Richard Rienstra ovat jääneet rahanpesusta kiinni. Hendrikille vaaditaan vankeutta 210 vuotta ja Richardille 190 vuotta. Tein asiasta ilmoituksen KRP:lle, mutta poliisi jätti tutkimatta asian.
Mielestani jos tapaukseesi liittyy, jotain sellaista. Mika koskee USA.n kanssa toimivaa yritysta tai yhteisoa. Joita koskevat USA.n lait, voi ilmoittaa asian FBI.n tutkittavaksi. Antamalla heille tiedot tapahtuneista todistettavista tosiasioista.
VastaaPoistaSilla tavalla "iso pyora" voisi lahtea liikkeelle.
Will pover!