tiistai 28. tammikuuta 2020

28.01.2020 Sairaalapäivä


Erkki Aho Kalajoen sairaalassa eli terveyskeskuksessa

Lähdin eilen 27.01.2020 kävelylenkille klo 15.30. Oikaisin jäätyneen nurmikon yli sivutielle. Yritin olla varovainen , koska kaaduin samalla kohdalla viikko sitten. Tästä huolimatta huomasin yhtä äkkiä olevani kanveesissa ja katselin Otavaa ja seitsemään Pohjantähteä. Veri vuoti päästäni. Kohdalle sattui naishenkilö pyörällä. Naisen ensimmäinen reaktio oli että , ”oletteko Te humalassa?”. Minä kerroin, että minä vain liukastuin. Veri tuli päästäni ja siksi nainen ohjasi minut lähimmän naapurini luo, joka vei minut Kalajoen terveyskeskukseen. On se melkoinen pudostus kun n. 110 kg putoaa lähes kahden metrin korkeudeltä jäiseen maahan.

Kalajoen terveyskeskuksessa ensiavussa hoito oli erinomaista. Päähän tullut n. 4 cm haava liimattiin kiinni ja sitten minut röntgenkuvattiin ja vietiin osastolle tarkkailtavaksi. Kaatuminen oli aiheuttanut sen, että ylävartaloni oli ikäänkuin jämähtänyt paikoilleen. En voinut muuta kuin kävellä tai istua korkeassa tuolissa. Hengitys tuntui salpautuvan aina kun nousin istualta ylos. Makuuasento ei onnistunut lainkaan. Kivut olivat helvetinmoiset. Röntgenkuvissa ei ollut kuitenkaan mitään hälyyttävää.

Päivälliseksi Kalajoen terveyskeskuksessa oli reunoiltaan palanut taikinapala, jotta ruuanjakaja nimitti pitsaksi. Salaattina oli melkein läpinäkyviksi leikattuja retiisinsiivuja, vihreää salaattia, jollaista tuskin edes kaupassa myydään ja siihen oli leikattu ananaspalan siivuja. Kun kaupasta ostaa ananasviipalepurkin, niin siinä ananasviipaleita, jotka Kalajoen suurkeittiössä oli viipaloitu minun käsitykseni mukaan n. 7-10 osaa. Maitolasin kanssa koko päivällinen oli arvoltaan minun käsitykseni mukaan n. 20 centin arvoinen. On mennyt Kalajoella säästäväisyys huippuunsa. Terveyskeskuksen potilaille ei ole varaa tehdä kunnon ruokaa, mutta jos on kysymys Hiekkasärkkien Marinan alueen kehittämisestä niin silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä kun kaupunginjohtajan unelmaa toteutetaan. Tällainen arvopohja Kalajoen päättäjilläon nykyisin. Surullista, sanon minä 28 valtuustovuoteni jälkeen Kalajoen päättäjien toiminnasta.

Oma väkeni tuli katsomaan minua illalla ja toi mandariineja ja trippimehua. Ne olivatkin tarpeen. Iltapala tuli kahdeksan aikaan ja kun olin jakoketjun viimeisessä päässä niin minulle riitti vain teetä leipäsiivu. Ehkä jotakin muutakin olisi voinut saada jos olisi pyytänyt. Jos ajatellaan iltapalan hankintahintaa niin se oli minun käsitykseni mukaan n. 12 centtiä. Minä olin aikaisemmn huolissani siitä että, jos tulee isompi hätä niin miten minä selviän siitä, koska lihakseni olivat niin kipeät. Huoli kuitenkin osoittautui ennenaikaiseksi, sillä elimistö ei kyennyt muodostamaan Kalajoen terveyskeskuksen päivällisestä ja iltapalasta edes isompaa hätää.

Minä en voinut nukkua , koska en voinut mennä maate. Minulla oli oma huone ja siellä minä jumppasin ja venyttelin ja hieroin itseäni. Kahden aikoihin yöllä yritin mennä maate, mutta olisi se kivuliasta. Kolmen aikaan hoitajat tulivat katsomaan. Pyysin Panadolia. Neljän aikoihin pääsin uuneen ensimmäisen kerran vasemalla kyljellä. Panadol auttoi. Kuuden aikaan sairaanhoitaja tuli mittaamaan verenpainetta ja ottamaan verikokeita. Sen jälkeen en saanut unta. Kahdeksan jälkeen tuli aamupala ja se oli jo melkein sellainen kuin pitääkin.

Kävelin huoneessani ja venyttelin. Lääkäri tuli tarkastuskäynnille katsomaan tilannettani ja todettiin, ettei röntgenkuvista löytynyt mitään hälyyttävää ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri totesi aivotärähdyksen tapahtuneeksi tosiasiaksi. Iltapäivällä pääsin kotiin. Myös lounas oli Kalajoen terveyskeskuksessa melkein sellainen kuin pitääkin. Kalajoen terveyskeskuksessa on erittäin ammattitaitoinen ja ystävällinen heinkilökunta. Arvosana 10+.

Liimatulla päälläni ja tärätäneillä aivoillani ryhdyin kotona tarkastelemaan omia keskeneräisiä asioitani. Olin lähettänyt rikostutkijalle sähköpostiviestin, jossa kerroin totuuden asioista ja pyysin vastausta. Tutkiva poliisi ja tutkinnanjohtaja eivät vastaa sähköpostiviesteihini. Minulla on nyt valmiina Kalajoen poliisiasemalle vietäväksi todistusaineisto, jolla voin todistaa, että kaikki ulosotossa olevat saatavani ovat syntyneet Suomen valtion rikollisen toiminnan seurauksena. En ymmärrä miksi poliisilla ja käräjätuomarilla on niin vaikea ymmärtää asiaa. En voi välttyä vaikutelmalta, että poliisi yrittää kaikin keinoin suojella rikosilmoituksen tehnyttä käräjätuomaria ja ulosottomiestä.

Asian ydin on siinä, että silloinen asianajaja ja nykyinen varatuomari Asko Keränen on jättänyt valituksen tekemättä Vaasan hovioikeuteen. Hän on tunnustanut tekonsa. Poliisi ja käräjätuomari eivät näytä ottavan tunnustusta vastaaan. Keräsellä on ollut meidän antamat valtakirjat asian hoitamiseen. Keränen on jättänyt valituksen tekemättä ja korkein oikeus on jättänyt väärät tuomiot purkamatta ja poliisi on kieltäytynyt tutkimasta asiaa. Siksi asia on venynyt jo 25 vuoden mittaiseksi. Minulla on oikeus todistaa asiat niin kuin ne ovat poliisin ja oikeuslaitoksen vastustuksesta huolimatta. Ulosotto on edelleen voimassa. Rikokset eivät ole vanhentuneet ja rikoksen avulle tehty päätös on mitätön. Väärän konkurssipäätöksen jälkeen rikosliiga ( syyttäjä, konkurssipesänhoitajat, poliisi ja asianajaja) ovat voineet käyttää väärää konkurssipäätöstä hyväkseen, koska poliisi ei tutki eikä korkein oikeus pura vääriä päätöksiä. Ainoa keino on saada oikeutta haastamalla ulosottoviranomaiset oikeuteen. Onneksi tilannetta helpottivat käräjätuomari ja ulosottomies tekemällä minusta rikosilmoituksen jolloin minulla on mahdollisuus todistaa tilanne niin kuin se on tapahtunut. Puolustuksen asema lain ja ihmisoikeussopimusten mukaan on vahva.
Ihmettelen mikseivät käräjätuomari ja ulosottomies ole tarttuneet sovintomahdollisuuteen kun tietävät olevansa väärässä.

Minä olen kuitenkin varmistanut oman asemanai ja asiani siten, että olen yhä uudelleen ja uudelleen haastanut ulosottoviranomaiset oikeuteen. Nyt Oulun käräjäoikeuden tuomari on muuttanut haastehakemuksen ulosottovalitukseksi. Siihen hänellä ei ole lain mukaista oikeutta. Nyt teen asiasta valituksen Rovaniemen hovioikeuteen ja pyydän palauttamaan asian takaisin Oulun käräjäoikeuteen jotta vihdoinkin voidaan tehdä lain – ja oikeudenmukaiden päätös asiassa. Valituksen kohteena oleva Oulun käräjäoikeuden päätös on oikea mutta väärään asiaan.

Ihmettelen miksi ministerit ja kansanedustajat ovat kuin susi kukassa. Valtiopetos on tosiasia. Kansanedustajien on perustuslain mukaan noudatettava lakia. Osa kansanedustajista on ministereitä, jotka ovat vannoneet ministerin valan, mutta eivät noudata vannomaansa ministerinvalaan. Laillisuusvalvojat eivät näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Suomessa ei ol e perustuslakituomioistuinta kuten muissa maissa. Tämä on oikeusvaltio Suomi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti