tiistai 3. elokuuta 2021

KE 04.08.2021 Virkavallan väärinkäytön lopettaminen

 

Oikeuskanslerille, valtakunnansyyttäjälle, keskusrikospoliisille, oikeusministerille kiireellisiä toimenpiteitä varten


Taistelu Virkamafiaa vastaan jatkuu – kysymyksessä 26 vuotta jatkunut kidutusrikos, mikä täyttää ihmisoikeusrikoksen tunnusmerkistön. Kidutus on alkanut 30.6.1996 ja on jatkunut tähän päivään saakka.


Nyt on kysymyksessä Oulun käräjäoikeuden käräjätuomari Timo Mäkeläisen virkavallan väärinkäyttöepäilys, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastainen toiminta.


Minulla on todistusaineisto kopitoitu valmiiksi Oulun käräjäoikeudessa selostuksineen mitä milläkin todistusaineistolla todistetaan.

Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html

Korkein oikeus on määrännyt sen säilytyksen Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Tässä Ylivieskan käräjäoikeuden ilmoitus asiasta:

Muut asiakirjat kuten haastehakemus, sen täydennys ja vahingonkorvauslaskelma sekä asian tiimoilta lähettämänne sähköpostit arkistoidaan käräjäoikeuteen ja niistä Teillä on mahdollisuus saada jäljennöksiä jäljennösmaksua vastaan.

Korkeimman oikeuden valituslupa-asian S 2015/796 asiakirjat (ennakkopäätösvalituksenne Ylivieskan-Raahen käräjäoikeuden päätöksestä 29.10.2015 nro 15/6857) korkein oikeus on lähettänyt arkistoitavaksi Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, koska valituslupaa ei myönnetty. Niitä ei siten luovuteta Teille. Halutessanne Teillä on luonnollisesti mahdollisuus saada jäljennösmaksua vastaan jäljennöksiä kyseisistä asiakirjoista. Viranomaiskäyttöön asiakirjoja voidaan luovuttaa "lainaksi" viranomaisen pyynnöstä.

Jyrki Jylhä, käräjätuomari
Ylivieska-Raahen käräjäoikeus, Ylivieskan kanslia
PL 32, 84101 YLIVIESKA
p. 029 56 49 358, 040 508 9340, fax. 02956 49 410
email: jyrki.jylha@oikeus.fi



Olen kirjoittanut kirjan, johon on todistusaineisto kopioitu selostuksineen.

Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html

Kirjassani on sivuilla 7-22 selostus 1990-luvun kototekoisen laman ja pankkikriisin taustoista, mikä johti valtiopetokseen, mikä ei vanhene koskaan.



Olen tehnyt asioista videot joilla todistan asiat.


Hätähuuto Suomesta

https://www.youtube.com/watch?v=4nXGEkuiAvs


SSP-sopimus

https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY


Toimialarationalisointi

https://www.youtube.com/watch?v=MKxCNequ31E


Saattohoitajat

https://www.youtube.com/watch?v=mB1U6KXh3rA


Oikeudenkäynti tietämättämme

https://www.youtube.com/watch?v=XiEVYhhx4DU


Rikolliset konkurssit

https://www.youtube.com/watch?v=ypfexhxQT64


Rikoksia ei tutkita

https://www.youtube.com/watch?v=Y1OZNY8F26I


Ahojahti

https://www.youtube.com/watch?v=njyMvw7qrik


Oleh tehnyt myös seuraavat selvitykset asiasta

Sähköpostiviestissä olen esittänyt asiat näin:


PR-talojen konkurssivyyhti 1

http://kalajokinen.blogspot.bg/2017/06/pr-talojen-konkurssivyyhti.html


PR-talojen konkurssivyyhti 2

http://kalajokinen.blogspot.bg/2017/06/pr-talojen-konkurssivyyhti_24.html


PR-talojen konkurssivyyhti 3

http://kalajokinen.blogspot.bg/2017/06/pr-teollisuus-oyn-konkurssivyyhti.html


Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Miten voin saada oikeutta? Tämä on oikeusvaltio Suomi.


Olen jättänyt haastehakemuksen Oulun käräjäoikeuteen 15.3.2021. Olen lähettänyt Oulun käräjäoikeuteen puolenkymmentä kiirehtimispyyntö, mutta käräjäsihteeri ei ole vastannut yhteenkään. Viimeisin kiirehtimispyyntö on allaoleva 25.07.2021 tehty tietopyyntö. Käräjätuomari Timo Mäkeläinen ilmoittaa minulle, että asia tullut vireille 5.7.2021. Olen



SU 25.07.2021 Tietopyyntö Oulun käräjäoikeuden käräjäsihteerille

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/07/su-26072021-tietopyynto-oulun.html


Käräjätuomari Timo Mäkeläinen ilmoittaa 03.08.2021 , että haastehakemuksen täydentämiseen jatkoaikaa asiaan L742/2021/1614 saa 30.08.2021 saakka. Käräjätuomari kertoo, että asia ei ole tullut vireille maaliskuussa. Miksi ei ole tullut ? Sitä ei kerrota ja sen minä halusin tietää.


Käräjätuomari ei vastaa esittämiini tietopyyntöihin. Todistusaineisto asiassa on valmiina Oulun käräjäoikeudessa. Aineisto voidaan siirtää käräjätuomarin pyynnöstä Oulun käräjäoikeuden Ylivieskan toimipisteestä Oulun toimipisteeseen. Käräjätuomari ei halua siirtää todistusaineistoa sisäisenä siirtona Oulun käräjäoikeuden Oulun pisteeseen. Kaikesta huomaa, että käräjätuomari Timo Mäkeläisellä ei puhtaat jauhot pussissa. Hän kuitenkin tunnustaa, että hän on käsitellyt aikaisemmin asiaani 13.01.2020 nro 507. Kysyksessä oli juuri sama asiaa käsittelevä tapaus, jonka hän ratkaissut kansliapäätöksenä ilman oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä. Hän ei kuitenkaan katso olevansa esteellinen käsittelemään asiaa.


Minä pyydän keskusrikospoliisia tutkimaan Oulun käräjäoikeuden ja käräjätuomari Timo Mäkeläisen toiminnan. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia saada oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä jos käräjätuomarina toimii Timo Mäkeläinen.

Minä vaadin oikeuskansleria, valtakunnansyyttäjää, keskusrikospoliisia ja oikeusministeriä vihdoinkin toimimaan niin, että saadaan tämä jo 26 vuotta jatkunut virkavallan väärinkäyttö lopetettua.


Todelliset syylliset ovat tässä:



Kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi
 , Anna-maja.henriksson@eduskunta.fi



Miksi en saa oikeutta, vaikka rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa ja muutkin syylliset on saatu selville. Miksi oikeuskansleri ja valtakunnansyyttäjä eivät reagoi asiaan? Miksi KRP ei suostu tutkimaan asioita? Miten voi saada oikeutta jos poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Myös hallituksen vastuulliset ministerit vaikevat asioista.


Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html


Rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa ja todistusaineisto asioissa on kiistaton.

Entinen asianajaja Asko Keränen tunnustaa rikoksensa.


Asko Keränen on tunnustanut muitakin rikoksia


Juristi Asko Keräsen talousrikosoikeudenkäynti yllätti syyttäjän ja tuomarin – Keränen tunnusti kaiken heti kättelyssä

https://mvlehti.net/2016/10/18/juristi-asko-kerasen-talousrikosoikeudenkaynti-yllatti-syyttajan-ja-tuomarin-keranen-tunnusti-kaiken-heti-kattelyssa/



Varatuomari Paavo M. Petäjä

Syyttäjä Sulo Heiskari on toiminut esteellisenä syyttäjänä n. 20 vuotta asioissani. Hän on keskeisin tekijä asioissani.


Konkurssipesänhoitaja Hannu Maskonen on tehnyt oman lopullisen ratkaisunsa sen jälkeen, kun hän oli pyytäänyt minua lopettamaan asioiden penkomisen ja maksamaan hänelle 10 000 markkaa jotta hän ei hae minua henkilökohtaiseen konkurssiin. Minä en suostunut Maskosen vaatimuksiin ja Maskonen haki minut henkilökohtaiseen konkurssiin. Sen jälkeen hän teki oman ratkaisunsa ja "putosi" parvekkeelta.


Tutkinnanjohtajana ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt tutkimatta.


Kera Oy:n varatoimitusjohtaja Seppo Arponen


Asianjajaja Antti Latola



Oulun poliisijohtaja Sauli Kuha ja muut lestadiolaiset poliisit Raimo Ollila ja Tapani Tasanto sekä Ylivieskan poliisipäällikkö Petri Oulasmaa ovat olleet esteenä sille, ettei asioitani ole saatu rikostutkintaan.


Minä olen syytön ja todellisia syyllisiä ovat seuraavat henkilöt:


  1. Raahen poliisi Hannu Mensonen

  2. Raahen poliisi Pekka Niskakangas

  3. Oulu käräjäoikeuden käräjätuomari Sarianne Ervasti

  4. Kajaanin poliisi Tiina Sarparanta

  5. Oulun käräjäoikeuden käräjätuomari Jyrki Määttä

  6. aluesyyttäjä Juha Karikoski

  7. Rovaniemen hovioikeuden määräaikainen hovioikeudenneuvos Jarkko Pekkala

  8. Rovaniemen hovioikeuden hovioikeudenneuvos Maarit Tukiainen

  9. Rovaniemen hovioikeuden hovioikeudenneuvos Petri Nykänen

  10. Rovaniemen hovioikeuden hovioikeudenneuvos Suvi Hannula

  11. eläkkeellä oleva syyttäjä Sulo Heiskari

  12. entinen asianajaja Asko Keränen

  13. asianajaja Antti Latola

  14. eläkkeellä oleva poliisi Raimo Ollila

  15. eläkkeellä oleva poliisijohtaja Sauli Kuha

  16. eläkkeellä oleva Kera Oy:n johtaja Seppo Arponen

  17. entinen pääministeri Esko Aho

  18. entinen valtionvarainministeri Iiro Viinanen


Pääministeri Esko Ahon ja valtionvarainministeri Iiro Viinanen


Presidentti Mauno Koivisto


Minä, Erkki Aho, olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 25 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Minä on menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän raskas ja vaikea asia.

Koska poliisi ei tutki ja korkein oikeus ei pura eri oikeusasteiden vääriä päätöksiä, niin minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin haastaa ulosottoviranomaiset oikeuteen sen johdosta, että he perivät minuleta, Erkki Aholta, sellaisia saatavia, mitkä on saatu aikaan rikosten avulla ja siksi ne on perintäkelvottomia.

Oikeusministeriön alaiset oikeuskansleri ja valtakunnansyyttäjä eivät reagoi asioihin eivätkä käsittele tekemiäni kanteluita ja tutkintapyyntöjä.

Rovaniemen hovioikeus on tehnyt minun oikeustajuni mukaan ja todistusaineiston mukaan kaksi tahallista väärää päätöstä samalla kokoonpanolla. Päätökset ovat R20/855 ja R20/834. Rovaniemen hovioikeuden kokoonpano on ollut molemmissa asioissa sama hovioikeudenneuvos Maarit Tukiainen, hovioikeudenneuvos Petri Nykänen ja asian esitellyt hovioikeudenneuvos Suvi Hannula.

Molemmat päätökset on tehty rikollisen poliisitutkinnan perusteella ja R20/834 virheellisen syytteen perusteella, jossa on annettu minulle vankeustuomio. R20/855 päätös johtuu poliisien rikollisesta toiminnasta ja syyttäjälaitoksen syyttäjien rikollisesta toiminnasta. Näihin rikoksiin oikeusministeriön alaiset oikeuskansleri ja valtakunnansyyttäjä eivät ole reagoineet.


Kalajoki 03.08.2021

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti