lauantai 17. huhtikuuta 2021

SU 18.04.2021 Taidenäyttelyni syntyi terapiatyönä

 

Seuraavassa kerron Kalajoki-näyttelyn synnystä

http://kalajoki-nayttely.blogspot.com/2016/08/kalajoki-nayttelyn-synty.html


Kalajoki-näyttely perustuu historian harrastukseeni. Olen tutkinut ja selvittänyt paljon paikallista ja Suomen historiaa. Minulla on erittäin laajaa historian kirjasto omassa pienessä asunnossani. Olen halunnut purkaa Suomen viranomaisten kidutuksen johdosta pahaa oloani positiivisesti.

Olen järjestänyt jo useita taidenäyttelyitä, joissa olen ollut itse kertomassa maalausten ja pienoismallien historiaa. Minä vuokrasin tilat taidenäyttelylleni Etappi-Kirppikseltä ja olin siellä esittelemässä näyttelyäni. Minulla ei ollut enää varaa maksaa vuokria ja siksi siirsin näyttelyni asuntoon odottamaan parempia aikoja.

Kalajoki-näyttely Etappi-Kirppiksellä

http://kalajoki-nayttely.blogspot.com/2016/08/kalajoki-nayttely-etappi-kirppiksella.html


Olen täydentänyt näyttelyäni jatkuvasti ja nyt näyttelyssäni on 24 rakennusten pienoismallia ja hiukan yli 100 maalausta ja piirrosta. Näyttelyblogistani näet näyttelyni kasvamisen. En ole saanut mistään avustuksia näyttelyni kustannuksiin. Olen anonut avustuksia Keski-Pohjanmaan kultturirahastolta, mutta he näkevät, että näyttelyni ei ole kulttuuria. Olen hakenut avustusta Pohjois-Pohjanmaan liitolta, mutta he näkevät, että näyttelyni ei ole taidetta. Olen hakenut avustuksia myös eräältä säätiöltä, mutta sain kieltävän vastauksen. Olen hakenut avustuksia Kalajoen kaupungilta, mutta he näkevät asian niin, että Kalajoen kaupunki ei ole tilannut näyttelyäni ja siksi se ei voi osallistua näyttelyni kustannuksiin eikä avusta näyttelyäni. Olen hakenut rahankeräyslupaa valtiolta, mutta se estettiin poliisi Antero Aulakosken lain mukaisella päätöksellä.

http://kalajoki-nayttely.blogspot.com/2021/


Viimeisimmät taidenäyttelyni täydennykset ovat tässä


Leo Takalon valmistama rukoushuoneen pienoismalli.


Karikatyyrimaalaus kirurgian erikoislääkäri Antero Sorastosta. Maalauksen tekijä on taitelija Rositsa Tancheva



Muotokuva professori Juho Saaresta. Muotokuvan on maalannut taitelija Rositsa Tancheva.


Muotokuva isästäni Martti Ahosta. Muotokuvan on maalannut taitelija Rositsa Tancheva.

Koska olen rahoittanut näyttelyni omilla pienillä työttömyyskorvauksilla ja pienellä ulosoton jälkeen jäävällä eläkkeelläni, niin olen muuttanut taidenäyttelyni nimeksi Erkki Ahon taidenäyttely.

Seuraava teos taidenäyttelyyni on valmistumassa karikatyyrimaalauksena. Mielestäni onnistuin sen suunnittelussa hyvin ja uskon taitelijan toteuttavan sen onnistuneesti. Uskon, että tuleva taideteos on yksi taidenäyttelyni helmiä ja tuo kalajokista historiaa erinomaisella ja tunteisiinvetoavalla tavalla esille. Karikatyyrimaalauksia on tulossa vielä lisää taidenäyttelyyni.

Minulla on suunnitelmia täydentää taidenäyttelyäni vielä muutamilla piirroksilla rautiolaisista tohtoreista ja muista Kalajoen merkkihenkilöistä. Tilaan työt heti kun rahavarat sen sallivat. Tilaan työt oululaiselta taitelijalta, joka on tehnyt minulle jo n. 30 taideteosta.

Minulla on suunnitelma täydentää taidenäyttelyäni Kalajoen kirkon ja Himangan kirkon maalauksilla. Tilaan työt heti kun rahavarat sen sallivat kalajokiselta taitelijalta, jos hinta on sopiva.

Minulla on suunnitelma tilata vielä lisää rakennusten pienoismalleja, mutta teen tilauksen vasta sitten kun rahavarat sen sallivat. 

Oikeustaisteluni jatkuu vielä. Olen käynyt oikeustaistelua Suomen valtiota vastaan jo 26 vuotta, vaikka todistusaineisto on kiistaton ja rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa. Nyt odotan Rovaniemen hovioikeudelta ensimmäistä oikeaa ja lainmukaista päätöstä 26 vuoden jälkeen. Olen kuitenkin haastanut Suomen viranomaiset oikeuteen siltä varalta jos Rovaniemen hovioikeus ei vieläkään tekisi oikeaa päätöstä. Lisäksi olen sopinut eräiden henkilöiden kanssa kääntymisestä kansainvälisten organisaatoiden puoleen, jos Suomessa ei saa oikeutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti