Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson
From:
Erkki Aho
Sent:
Tuesday, February 11, 2020 9:38 AM
To:
anna-maja.henriksson@om.fi ; maria.ohisalo@intermin.fi
Cc:
kari.anttila@eduskunta.fi ; antti.valpas@eduskunta.fi ;
mikko.kortelainen@eduskunta.fi ; anna-mari.vimpari@eduskunta.fi ;
tiina.kivinen@eduskunta.fi ; henrik.stenback@eduskunta.fi ;
markus.kalmi@eduskunta.fi ; maria.lohela@eduskunta.fi ;
pev@eduskunta.fi ; hav@eduskunta.fi
Subject:
Arvoisa oikeusministeri
Arvoisa
oikeusministeri Anna-Maja Henriksson
tiedoksi
sisäministeri Maria Ohisalo, perustusvaliokunta, hallintovaliokunta
ja eduskuntaryhmät sekä tiedotusvälineet
Teidän
vastuualueeseenne kuuluu oikeusministeriö. Oikeusministeriön
tehtävät on lueteltu ministeriön omalla sivulla
Teillä
on vuoren varmasti tiedossa se, ettei Suomi ole oikeusvaltio eikä
Suomessa oikeusjärjestelmä noudata perustuslakia eikä
ihmisoikeussopimuksia.
Perustuslaki
Euroopan
Ihmisoikeussopimus
YK:n
Ihmisoikeusjulistus
Olen
pyrkinyt saamaan Suomessa oikeutta jo 25 vuoden ajan. Rikolliset ovat
tunnustaneet tekonsa ja niiden rikollisten osalta, jotka eivät ole
tunnustaneet rikoksiaan näytöt ja todistusaineisto on kiistaton.
Olen
esittänyt Suomen valtion viranomaisten eli vastuualueenne
virkamiesten tietoisen virheellisen toiminnan omassa blogissani.
Se
ei ole maalittamista niin kuin Te sitä nimitätte. Kysymyksessä on
kansalaisen ainoa mahdollisuus kertoa millainen oikeusvaltio Suomi on
ja miten täällä kansalaisten perusoikeuksia loukataan ja
oikeusturvaa poljetaan.
Itse
olen joutunut törkeiden ihmisoikeusrikosten kohteeksi enkä ole
saanut oikeudenmukaista oikeudenkäynti 25 vuoteen. Olen joutunut
Suomen viranomaisten rikollisen toiminnan kohteeksi ja olen kertonut
siitä koko maailmalle blogissani
Teillä
on tarkasti tiedossa se, ettei Suomi ole oikeusvaltio ja
vastuualueenne virkamiehet eivät noudata Suomen perustuslakia ja
ihmisoikeussopimuksia. Suomessa on tapahtunut valtiopetos ja yritätte
kaikin keinoin estää asian käsittelyn ja rikollisten vastuuseen
saattamisen. MIKSI?
Koiviston
konklaavi: suomalaisten ryöstäminen ja oikeusmurhat – Suomiko
oikeusvaltio?
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Valtiopetos
on tosiasia
Suomessa
oikeudensaannin esteitä ovat korkein oikeus, laillisuusvalvonta ja
syyttäjälaitos ja poliisin valikoiva rikostutkinta.
Suomen
perustuslain 21 § Oikeusturva
Jokaisella
on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman
aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa
tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja
velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun
riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn
julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja
hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja
hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.
106
§ Perustuslain
etusija
Jos
tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen
soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa,
tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle.
Korkein
oikeus ei noudata Suomen perustuslakia. Se ei perustele kielteisiä
päätöksiään. Lisäksi se estää kansalaisen perustuslain suoman
valitusoikeuden
Menettely
on perustuslain 106 §:n vastainen. Menettely on suuri ja järkyttävä
este kansalaisten oikeudensaannille. Minä Erkki Aho olen siitä
elävä esimerkki – siis korkeimman oikeuden lain vastaisesta
toiminnasta.
Entinen
Korkeimman oikeuden jäsen Jukka
Kemppinen kirjoittaa
kirjassaan "Taistelu oikeudesta" sivulla 15 näin: "Korkein
Oikeus on tällä hetkellä todellisessa ahdingossa ja luottamus
tuomioistuimiin on rapautunut niin pahasti, että menetetyn maineen
korjaamiseen voi mennä kolmekymmentä vuotta. Monet kansalaiset
eivät enää käytä sanoja "korkein oikeus"
naureskelematta, ja varmasti joku oikeusneuvos on ammattia
kysyttäessä häpeissään valehdellut soittavansa pianoa
pornobaarissa, koska se kuulostaa kunniallisemmalta kuin jäsenyys
Korkeimmassa Oikeudessa".
Valitettavasti
Jukka Kemppisen teksti on enemmän kuin totta kun tarkastellaan
korkeimman oikeuden toimintaa.
Kirjassaan
Oikeus voittaa entinen oikeusministeri Anneli
Jäätteenmäki käy
terrierimäisesti KO:n ukkoseuran kimppuun. Hän arvostelee
Korkeimman Oikeuden viime vuosien toimintaa. Jäätteenmäen mielestä
Eeva
Vuoren tapaus todistaa,
että KO ei elä nykyajassa ja arkipäivässä. Varatuomari
Jäätteenmäki pitää ongelmana myös sitä, ettei Korkein Oikeus
perustele kielteisiä ratkaisujaan vaikka Suomen perustuslain 21 §:n
mukaan ja Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimen päätösten mukaan
jokaisella on oikeus saada perusteltu päätös asioissa.
Anneli
Jäätteenmäki on oikeassa. Korkein oikeus ei elä nykypäivässä
eikä tässä maailmassa.
Meillä
Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta kuten muissa maissa.
Suomessa
oikeuslaitos on alistettu poliittiseen valvontaan. Eduskunta valvoo
laillisuusvalvojien toimintaa muodollisesti. Todellisuudessa
laillisuusvalvojien toimintaa ei valvo kukaan ja siksi
laillisuusvalvonta voi toimia villisti ja vapaasti kuin siat
vatukossa. Laillisuusvalvojien päätöksista lähes 100 %:a on ”ei
anna aihetta päätöksiä”. Vain kuusi promillea
laillisuusvalvojien päätöksistä aiheuttaa huomatuksen vastaisen
varalle. Ei Suomen kansa voi olla näin väärässä.
Laillisuusvalvojien
rikollisten suojelu muodostaa erittäin suuren esteen kansalaisten
oikeudensaannille. Siitä minulla on 25 vuoden käytännön kokemus
ja todistusaineisto ( 9 banaanilaatikolista asiakirjoja).
Syyttäjälaitos
kuuluu oikeusministeriön vastuualueeseen. Sen toiminta on
kansalaisten etujen vastaista. Pankkikriisiasioissa syyttäjälaitoksen
toiminta on olut käsittämätöntä.
Viime
vuosina syyttäjälaitoksen toiminta on muodostunut kestämättömäksi,
kun valtakuunnansyyttäjäksi on valittu Raija Toiviainen.
Syyttäjälaitoksen toiminta on muodostunut kansalaisten oikeustajun
vastaiseksi.
Minulla
on kiistaton näyttö valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen
menettelystä. Antero Penttilä Oy:n asiassa, jossa bulgarialaisia
työntekijöitä käytettiin törkeästi hyväksi ja jätettiin
palkkoja maksamatta sekä teetettiin valtavat ylityömäärät. On
syytä epäillä, että syyllistyttiin työsuojelurikokseen sekä
irtisanottiin laittomasti työntekijät, niin valtakunnansyyttäjä
Raija Toiviainen on tehnyt asiassa syyttämättäjättämispäätöksen
suojellessaan väärin toimineita poliiseja, syyttäjiä sekä
käräjätuomaria. Tämä on minun oikeustajuni mukaan kiistaton
virkarikos, mikä on tutkittava ja saatettava myös
valtakunnansyyttäjä vastuuseen teoistaan. Poliisi tutki väärin
asiat. Valtakunnansyyttäjä suojeli tietoisesti vastoin lakia
toimineet poliisit ja syyttäjäs sekä käräjätuomarin. Asiat
eivät vieläkään ole vanhentuneet, koska asia vaikuttaa
henkilöiden eläkekertymään.
Olen
itse henkilöstöasioihin ja työsuojeluasioihin perehtynyt henkilö.
Siksi voin puhua asiantuntijan kokemuksen syvällä rinta-äänellä
asioista.
Velallisten
Tukiryhmä on tuonut selkeästi Suomen oikeusvaltiotilanteen ja
kansalaisten perusoikeuksien loukkaukset sekä oikeusturvapuutteet
julki Suomen poliittisille päättäjille, YK:lle ja EU:lle
lähettämissään kirjeissään ja selvityksissään.
KIIREELLINEN TOIMENPIDEPYYNTÖ EUROOPAN NEUVOSTOLLE
Velallisten
Tukiryhmän sivut
Velallisten
tuki ry
c/o
Liisa Mariapori
Pohjolankatu
27, 96100 Rovaniemi
Suomi
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja
syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus-
ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien
tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja
tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten
ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista
siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä
laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta
lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista
lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat
kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja
hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa
päättämässä itse hyväksymiensä lakien
perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää
Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns.
Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa
hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada
oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä
ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman,
epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän
sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat
syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja
presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno
Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä
ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu.
Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat
olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla,
eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain
takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää
ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain
vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset
Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko
omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot
pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon
kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan
toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten
tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista.
Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti
hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja
testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa
vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti
saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat
tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen
presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa
toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019
tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä
virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva
hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki
ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen
johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan,
joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin
korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti
Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä
tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja
koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin
huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden
tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan
allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin
muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja
johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa
ja päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen
EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta
velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes
poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen
velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta,
että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon.
Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa,
kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse
esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat
amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin
velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla
markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois
tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään
yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai
tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään
regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen
toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on
ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa
31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä
huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja
pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat
salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset
ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja
moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja
niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena
toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen,
valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa
huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten
oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on
lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla
aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä
ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta
riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä
edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti
loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26
%).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut
suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen,
että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan
perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta
pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951
tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan
31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä
Euroopan perustuslain mukaisesti.
Ks.
tarkemmin http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset yrittäjät,
joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja pankkien
tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai Verohallinnon
verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa
noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä
kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
+358405604180
Odotan
vastaustanne tähän sähköpostiviestiin kohtuullisen ajan kuluessa
( 14 vrk). , siis 25.02.2020 mennessä.
Lähetän
kirjeen tiedoksi myös asianosaisille eli korkeimalle oikeudelle,
laillisuusvalvojille, syyttäjälaitokselle sekä tiedotusvälineille
ja muistutan niitä journalististen ohjeiden noudattamisesta.
Kalajoella
11.02.2020
Erkki
Aho
SSP-sopimus
Nimeni
on Erkki Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti