Suomessa on erittäin hyvä
perustuslaki. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Suomessa ei kuitenkaan ole
perstuslakituomioistuinta, joka valvoo perutuslain toteutumista.
Muissa maissa on perustuslakituomioistuin. Miksi Suomessa ei ole
perustuslakituomioistuinta?
Miksi
Suomessa ei toteudu oikeus? Kansanedustajat eivät noudata Suomen
lakia. Perustuslain mukaan 29
§
Kansanedustajan
riippumattomuus
Kansanedustaja
on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on
siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido
muut määräykset.
Kansanedustajat
valvovat lain toteutumista laillisuusvalvonnan kautta.
Laillisuusvalvojina Suomessa toimivat oikeuskansleri ja eduskunnan
oikeusasiamies.
Oikeuskansleri Tuomas Pöysti
Oikeuskansleri
Eduskunnan
oikeusasiamiehen toiminta
Laillisuusvalvojien
toiminnasta minulla on 25 vuoden käytännön kokemus ja vakauksen
syvällä rintaäänellä voin sanoa, että laillisuusvalvonta on
kansalaistenn pettämistä yhteiskunnan varoilla. Se on kansalaisten
edun vastaista toimintaa. Se on rikollisten suojelua. Tällaista
rikolliseksi todettua toimintaa poliitikot suojelevat.
Laillisuusvalvojien
toimintaa valvoo poliittinen perustuslakivaliokunta
Laillisuusvalvonta
Suomessa on siis poliittista eikä riippumatonta. Suomessa
laillisuusvalvojat eivät noudata Suomen lakia, eikä perustuslakia
eikä ihmisoikeussopimuksia. Siitä on konkreettista näyttöä.
Mauno Koivisto
Tarja Halonen
Tämän
kevään 2020 aikana selviää voidaanko Suomi palauttaa takaisin
oikeusvaltioiden joukkoon. Valtiopetos on Rovaniemen hovioikeuden
käsittelyssä
Entinen asianajaja Asko Keränen
Varatuomari Paavo M. Petäjä
Konkurssipesänhoitaja Hannu Maskonen
Kalske, Äijälä ja Heiskari
Varatuomari Paavo M. Petäjä
Konkurssipesänhoitaja Hannu Maskonen
Kalske, Äijälä ja Heiskari
PR-talojen
konkurssivyhti on Oulun poliisin rikostutkinnassa.
Suomi
tarvitsee koko oikeusjarjestelmän uudistamisen. Kansalaiset
tarvitsevat oikeutta ja oikeusvarmuutta. Oikeusjärjestelmä tulee
jakaa kolmeen osaan. Käräjäoikeus-hovioikeus ja
perustuslakituomioistuin, Hallinto-oikeudet, nykyisen kaltainen
laillisuusvalvonta sekä korkein oikeus voidaan lakkauttaa. Näin
oikeuslaitoksesta saadaan riippumaton oikeuslaitos ja polittinnen
valvonta pois oikeuslaitokselta. Kuten jo aikaisemmin olen todennut
niin Suomella on erittäin hyvä perustuslaki mutta sen toteutumista
ei käytännössä valvo kukaan. Siksi on perustettava
perustuslakituomioistuin.
Oikeusuudistuksessa
säästäisimme noin 100 miljoonaa euroa ja oikeusvarmuus paranisi
100%.
Esko Aho
Suomeen
on perustettava väliaikainen totuuskomissio, mikä selvittää
valtiopetoksen ja 1990-luvun laman ja pankkikriisin asiat ja tutkii
syyt ja seuraukset sekä saattaa todelliset syylliset oikeudelliseen
ja taloudelliseen vastuuseen, sillä valtiopetos ei vanhene koskaan.
Perustuslain
2 §:n mukaan Julkisen vallan käytön tulee perustua lakiin.
Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia.
Perustuslaki takaa kansalaisten yhdenvertaisuuden lain edessä. 6
§
Yhdenvertaisuus
Ketään
ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan
sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen,
mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön
liittyvän syyn perusteella. Perustuslain 7 § :n mukaan jokaisella
on oikeus turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, eikä
kiduttaa eikä mutenkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
Onko
hallitus noudattanut perustuslakia kun hallitus ei pysty takaamaan
kansalaisten turvallisuutta eikä hallitus pysty noudattamaan
perustuslakia?
Hyökkäys oikeusvaltiota vastaan
Kielteisen
turvapaikkapäätöksen saanut leikkasi tyttöystävänsä pään
irti Hämeenlinnassa - islamilaiseen tapaan
Huonosti hoidettu
maahanmuuttopolitiikka on turvallisuusuhka
Tässä ovat maahanmuuton
turvallisuusvaikutukset: Hallitus vahvistaa itärajan valvontaa,
länsirajaa ei mainita
Sisäministeri: Suomessa
10 000 kielteisen turvapaikkapäätöksen saanutta –
"Palautussopimuksen puuttuminen akuutti ongelma"
Mikä
on hallituksen suunnitelma ja toimet jotta perustuslain 7§ toteutuu
Suomessa? Hallitus on vastuussa kansalaistensa perusoikeuksista ja
oikeusturvasta, mikä ei nyt toteudu. Kykeneekö hallitus toimimaan
perustuslain mukaisesti? Kykeneekö oppositio valvomaan hallituksen
toimia tai oikeastaan toimimattomuutta?
Suomen
perustuslaki ei edellytä, että Suomi toimii Pohjois-Afrikan ja
Lähi-idän sosiaalitoimistona. Perustuslaki ei edellytä, että
Suomi ottaa lainaa miljarditolkulla ja lähettää rahat Afrikkaan.
Perustuslaki kuitenkin edellyttää Suomi huolehtii omien
kansalaisten perusoikeuksien ja oikeuturvan toteutumisesta.
ELÄKELÄISKÖYHYYS
ON HÄPEÄKSI SUOMELLE
Puoli
miljoonaa eläkeläistä kituuttaa köyhyysrajan alapuolella
Perustuslain 12 §
Sananvapaus ja julkisuus
Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy
oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja
muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia
säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla
voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi
välttämättömiä rajoituksia.
Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut
tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole
välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu.
Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja
tallenteesta.
Suomessa
sananvapaus on uhattuna. Sananvapaus
uhattuna Suomessa (Juha Ahvio)
Sananvapaus
on uhattuna Suomessa
Mitä
sananvapaus tarkoittaa, mitkä ovat ihmisoikeudet ja mihin ne
perustuvat? Vieraana dosentti Juha Ahvio.
Sananvapaus
on uhattuna
Oikeusministeri
Henriksson myöntää: Suomen laki ei tunne vihapuhe-sanaa –
Kansanedustaja Peltokangas: termiä käytetään hyvepuolueiden
agendan vastaisen kritiikin hiljentämiseen
Ministeri
Henriksson: EU:n oikeusministerit tiivistävät yhteistyötä
vihapuheen kitkemiseksi
Kansanedustajien
on syytä esittää kirjallinen kysymys oikeusministeri Anna-Maja
Henrikssonin vastattavaksi 14 päivän kuluessa. Kysymys on tehnyt
Velallisten Tukiryhmä, mutta kansanedustajien on esitettävä se,
koska silloin oikeusministerin on siihen lain mukaan vastattava.
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja
syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus-
ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien
tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja
tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten
ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista
siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä
laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta
lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista
lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat
kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja
hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa
päättämässä itse hyväksymiensä lakien
perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää
Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns.
Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa
hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada
oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä
ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman,
epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän
sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat
syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja
presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno
Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä
ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu.
Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat
olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla,
eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain
takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää
ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain
vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset
Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko
omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot
pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon
kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan
toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten
tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista.
Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti
hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja
testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa
vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti
saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat
tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen
presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa
toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019
tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä
virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva
hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki
ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen
johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan,
joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin
korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti
Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä
tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja
koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin
huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden
tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan
allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin
muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja
johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa
ja päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen
EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta
velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes
poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen
velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta,
että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon.
Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa,
kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse
esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat
amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin
velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla
markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois
tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään
yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai
tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään
regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen
toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on
ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa
31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä
huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja
pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat
salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset
ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja
moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja
niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena
toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen,
valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa
huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten
oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on
lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla
aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä
ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta
riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä
edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti
loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26
%).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut
suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen,
että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan
perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta
pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951
tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan
31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä
Euroopan perustuslain mukaisesti.
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset
yrittäjät, joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja
pankkien tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai
Verohallinnon verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa
noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä
kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
+358405604180
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti