tiistai 17. syyskuuta 2019

KE 18.09.2019 POHJANMAAN POLIISI SIIRSI NÄMÄ ASIAT OULUN POLIISIN TUTKITTAVAKSI


Nyt se on totta. Pohjanmaan poliisi sen teki. Pohjanmaan poliisi on lainkuuliainen, rehellinen ja rohkea. Tuhannet kiitokset Pohjanmaan poliisille, mikä siirsi rikostutkintapyyntöni Oulun poliisin tutkittavaksi. Jos Pohjanmaan poliisi ei olisi nähnyt asioissa rikosta, niin se ei varmasti olisi siirtänyt asioita Oulun poliisille. Nyt Oulun poliisin on tutkittava asiat. Kysymys on Suomen ja suomalaisten kannalta erittäin merkittävistä asioista. Nyt poliitikot ja virkakoneisto on varmasti kuin susi kukassa.

Haluan tietää milloin Oulun poliisi aloittaa rikostutkinnat asioissa. Kysymyksessä on Suomen historian merkittävimmät rikostutkinnat. Olen valmis niin aineiston kun tilojenkin suhteen. Tarvitaan vain tutkijan nimeäminen. Kuulustelut voidaan aloittaa ilman aiheetonta viivytystä.

Suomen virkakoneisto vapistee ja epäilemättä käy vastahyökkäykseen. Olen varma, että Oulun poliisin rikostutkinta pyritään vesittämään. Tutkintapyyntö sisältää valtiopetoksen ja siihen liittyvät asiat, Suomen oikeusvaltioperiaatteen ja Ihmisoikeussopimusten noudattamisen, Naturan ja Kalajoen kaupunginjohdon toiminnan. Katson, että Kalajoen kaupungin syrjintärikos minua kohtaan on jatkunut jo yli 30 vuotta ja Suomen valtion kidutusrikos on jatkunut minua kohtaan jo yli 24 vuotta.

Pohjanmaan poliisi on katsonut kirjoitukseni mielipidekirjoitukseksi, koska en ole vaatinut rikoksista epäilyille rangaistusta. Nyt vaadin kaikille rikoksista epäillylle Suomen lain mukaista ankarinta mahdollista rangaistusta ja kaikkien minulle ja perheelleni aiheutettujen taloudellisten vahinkojen täysimääräistä korvaamista korkoineen ja hirvittävien henkisten käsrsimysten korvaamista. Tervetuloa Oulun poliisi – rikostutkinnat voivat alkaa! Mielestäni asian pitää ylittää uutiskynnys. Tarvitsen nyt julkisuuden apua Suomen ja suomalaisten pelastamiseen. Tehdään se yhdessä. Pelastetaan Suomi ja palautetaan Suomi takaisin oikeusvaltioiden joukkoon!

Ohessa.

Pohjanmaan poliisilaitos on lähettänyt nämä asiakirjat 17.09.2019 10:03:29 asianhallintajärjestelmästä

Asian tiedot:
Otsikko: MielipidekirjoituksetAsian tunnus: POL-2019-48138Valmistelija: xxxx xxxxxxxTehtävä: 03.02.08

Asiakirjan tiedot:
Otsikko: Vastaus esittämäänne tutkintapyyntöönAsiakirjatyyppi: KirjeAsiakirjan päiväys: 17.09.2019 09:58:05Toimeksi: e.ahoky@kotinet.com


From: Erkki Aho
Sent: Tuesday, September 17, 2019 6:52 AM
To: rovaniemi.ho@oikeus.fi ; oulu.ko@oikeus.fi ; kirjaamo.pohjanmaa@poliisi.fi ; anna-maja.henriksson@eduskunta.fi
Cc: kokkola@yle.fi ; oulu@yle.fi ; toimitus@kpk.fi ; toimitus@kaleva.fi
Subject: Korjaan virheeni ja täydennän selvitystäni

Rovaniemen hovioikeudelle, Oulun käräjäoikeudelle, Pohjanmaan poliisille ja oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille sekä tiedotusvälineille jotta ne edelleenkin voivat vaieta Suomen oikeusvaltion tilasta.

Tunnustan virheeni. Oulun käräjäoikeus (käräjätuomari Ahti Kontturi) on tehnyt Raahen seudun ulosottoviraston päätös 8.8.2019 nro 75128919 päätöksen 19/22048 2.9.2019 U 19/19730. Laskuun on siis oikeuden päätös.

Tämä virheeni ei muuta isoa kuvaa asiassa. En ole tehnyt tyytymättömyyden ilmoitusta asiassa heti päätöksen saatuani, koska se on ollut huolimattomuusvirhe minulta. Olen perunut asian käsittelyn, koska huomasin, että käräjätuomari Ahti Kontturi ei anna minulle oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä asiassa. Oulun käräjäoikeus ( käräjätuomari Ahti Kontturi) ei antanut minulle mahdollisuutta todistaa sitä, että kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet rikollisten rikosten avulla. Siksi olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen Pohjanmaan poliisille, koska Oulun poliisin toimintaan en voi luottaa. Oulun käräjäoikeus ( käräjätuomari Ahti Kontturi) ei ollut hankkinut vaatimiani valtiopetosta koskevia asiakirjoja todistusaineistoksi asiassa.

Kysymyksessä on seuraavat asiakirjat
  1. ns. Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992
  2. SSP-sopimus 22.10.1992
  3. Aktiv Hansa-kaupan asiakirjat 31.3.2000
Muun todistusaineiston olen toimittanut käräjäoikeuteen ja ulosottoviranomaisille, jotka ovat olleet täysin tietoisia ulosottosaatavieni rikollisesta hankintatavasta. Siis kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet rikosten avulla. Katson, että Oulun käräjäoikeus suojelee rikollisia ja peittelee rikoksia. Katson, että Oulun käräjäoikeuden tuomaria on syytä epäillä virkavelvollisuuden laiminlyönnistä ja virka-aseman väärin käytöstä. Minulla on oikeus ja minulla pitää olla mahdollisuus todistaa asia. Siksi rikostutkintapyyntö asioista. Pyydän Pohjanmaa poliisia tutkimaan asian niin, että minua kuulustellaan asiasta ilman aiheetonta viivytystä ja voin esittää asiassa todistusaineistot.

Jos Rovaniemen hovioikeus katsoo, että en ole tehnyt asiassa tyytymättömyyden ilmoitusta ajoissa ja sen perustelee hylkää valitukseni, niin pyydän kääntämään asian sellaisen viranomaisen käsiteltäväksi, jolle se kuuluu eli hallinto-oikeuden käsiteltäväksi. Minä kuitenkin katson, että olen tehnyt valituksen valitusajan kuluessa.
Katson, että Pohjanmaan poliisin on tutkittava asiat perustuslain mukaisesti eli ilman aiheetonta viivytystä ja tämän tutkinnan perusteella Rovaniemen hovioikeus käsittelee asiaan. Pyydän Pohjanmaan poliisia ilmoittamaan minulle kuka toimii tutkijana ja toimii tutkinnanjohtajana tekemissäni rikosilmoituksissa.

Jos Rovaniemen hovioikeus siirtää asian käsittelyn Oulun hallinto-oikeudelle niin pyydän ottamaan huomioon, että Oulun hallinto-oikeuden toiminnasta minulla on erittäin huonot kokemukset. En ole koskaan saanut Oulun hallinto-oikeudesta oikeaa ja lain mukaista tuomiota enkä tiedä kenenkään muunkaan kalajokisen saaneen Oulun hallinto-oikeudesta oikeutta. Näistä huonoista kokemuksista otan esimerkkinä
  1. Mitä kuuluu Sun Arenalle
  1. Kuolleena syntynyt ajatus – Sun Areena

Oulun hallinto-oikeuden tuomari Rene Pulkkisen toiminta tässä asiassa ratkaisijana ja toiminta on ollut minun oikeustajuni mukaan täysin kelvotonta ja päätökset totaalisen vääriä. Totuus ei pala tulessakaan. Sen voi tulla Kalajoelle katsomaan miten Sun Areenalle on käynyt. Olin oikeassa ja hallinto.oikeus totaalisen väärässä. Rahat ja yhteiskunnanvarat menivät Kankkulan kaivoon ja Kalajoen päättäjiä johdettiin tietoisesti harhaan.

    1. Sivistystoimen virkavaali Kalajoella 2002 - KHO kumosi päätöksen  http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/11/sivistystoimen-virkavaali-kalajoella.html
    1. Korkein oikeus kumosi Kalajoen valtuustoon päätöksen ja Oulun hallinto-oikeuden päätöksen neljän vuoden kuluttua.
    2. Katson, että Oulun hallinto-oikeuden virheellinen menettely on antanut lisäuskoa Kalajoen kaupunginjohdolle toimia kyseenalaisella tavalla jatkossakin. Oulun hallinto-oikeudelle tehtiin Kalajoelta valitus nykyisenkin kulttuuriasioista vastaavaan henkilön valinnasta, mutta Oulun hallinto-oikeus viittasi kintaalla asiassa esitettyihin todisteisiin. Siksi kaupunginjohto sai intoa jatkaa kyseenalaista toimintaansa
      Kultainen ansiomerkki
    3. Kallan karit ei ole EU:n jäsen
Natura Suomen suurin rikos?
      Törkeä petos ja poliisirikokset sekä muut rikosepäilyt
      Minä katson, että helpommin saa Lotosta päävoiton kuin Oulun hallinto-oikeudesta oikean ratkaisun. Olen sitä mieltä, että Suomessa on tehtävä oikeushallinnon uudistus ja hallinto.oikeudet on lakkautettava samoin kuin nykyisenkaltainen laillisuusvalvonta sekä korkeimman oikeuden toiminta on lakkautettava ja perustettava perustuslakituomioistuin.
      Lähetän tämän aineiston myös oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille tiedoksi ja toimenpiteitä varten. Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson on vastuussa oikeuslaitoksen toiminnasta. Valitettavasti oikeusministeri ei ole vastannut minulle yhteenkään sähköpostiviestiini ja minun on vaikea ymmärtää tällaista menettelyä. Oikeusministerillä on avustajia enemmän kuin kissojen paljoudesta tunnetussa Vilkkilässä kissoja. Näyttää siltä, että tapuliäijältäkin saa ennemmin vastauksen kuin oikeusministeriltä oikeusministerin hallinnonalaan kuuluvista asioista.
SU 04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden EU-maiden apua oikeusvaltioperiaatteiden toteuttamiseen

Kalajoki 17.09.2019
Erkki Aho
Merenojantie 9 B 16
85100 Kalajoki

044.3025948

Nimeni on Erkki Aho




--------------------------------------------------------------------

Keskustan puheenjohtajan Katri Kulmnunin linjapuhe osoittautui kokemattoman poliitikon haaveiluksi, josta konkretia loisti poissaolollaan. Tahtonaiseksi itsensä esittelevältä henkilöltä puuttui konkreettiset keinot asioiden korjaamiseksi. Siksi tahtonainenkin todelisuudessa jäi kuvitelmaksi. Puhe ei herättänyt luottamusta , koska puheessa ei ollut konkreettisia asioita kahta lupausta lukuunottamatta.
Kaksi asiaa oli merkittäviä puheessa
1,Keskustan Katri Kulmuni:”Järkevästä taloudenpidosta huolehtiminen on keskustan tärkein tehtävä hallituksessa”
2. Kulmuni keskustan maahanmuuttolinjasta: ”Jos ei ole oikeutta maassaoloon, ole hyvä ja poistu”

Nyt nämä molemmat lupaukset on jätetty täyttämättä eli Kari Kulmuni on pettänyt keskustalaiset ja Suomen kansan. Vuoden 2020 budjetti sen osoittaa. Budjettiesitys oli aluksi 1,3 miljardia alijäämäinen. Nyt budjettiriihen jälkeen alijäämä on 2 miljardia lehtitietojen mukaan. Keskusta ei ole pystynyt huolehtimaan tärkeimmästä tehtävästään hallituksessa eli järkevästä taloudenpidosta. Koska budjetin tulopuoli on toiveiden varassa niin alijäämä tullee olemaan huomattavasti 2 miljardia suurempi. Kysymyksessä on Suomen valtiontalouden täystuho tällä budjetoinnilla.

Esitän vielä kerran miten olisi pitänyt menetellä jotta talous olisi saatu tasapainoon ja olisi vältytty vähintäänkin 2 miljardin alijäämältä.

Ensi vuoden budjettiesitystä tulee muuttaa, koska emme voi jakaa sellaista mitä meillä ei ole ole. On tehtävä säästöjä ja rakennemuutoksia. Byrokratiaa on purettava. On järjen vastaista ottaa lainaa ja lähettää rahat Afrikkaan unohtaen oman maan heikompiosaiset: vanhukset, sairaat, lapset ja työttömät. Onko oikein, että Suomi velkaantuu kehitysavun ja maahanmuuton seurauksena?

Yritystukia on karsittava. Yritystukien määrä on 8-9 miljardia euroa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yritystuki

Yritystuet on yksi tärkeimmistä menojen karsimisen kohteista. Yritystukien karsiminen on tehtävä huolellisesti ja perusteellisesti ja arvioitava tukien karsimisen merkitys yritysten ja valtion talouteen.


Verotuet on käytävä huolellisesti ja perusteellisesti läpi ja arvioita tukien karsimisen merkitys yrityksille ja valtion talouteen.

Haittamaahanmuuton kustannukset ovat noin 3,2 miljardia euroa vuodessa.

Miten maahanmuuton kustannuksia voidaan säästää ja kuinka nopeasti? Mitkä ovat vaikutukset yhteiskunnalle? Millaista maahanmuuttoa haluamme? Mielestäni työperäistä maahanmuuttoa tulee edistää, mutta haittamaahanmuutto tulee lopettaa. Emme voi olla maailman emmekä edes Euroopan sosiaalitoimisto. Miten työperäistä maahanmuuttoa voidaan edistää niin, että vaikutukset yhteiskunnalle ovat parhaat mahdolliset? Miten haittamaahanmuutto voidaan lopettaa ja kuinka nopeasti? Mitkä ovat vaikutukset yhteiskunnalle ja missä ajassa vaikutukset näkyvät? Miten asioissa toimitaan yhteiskunnan kannalta tehokkaimmin ja taloudellisesti järkevimmin?

Suomessa on kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa.

Meidän on käytävä läpi miten voimme pienentää julkisen hallinnon osuutta järkevästi ja taloudellisesti. Miten kuntien hallintoa voidaan pienentää? Vaikka kunnilla on itsehallinto niin valtion täytyy ohjeistaa kuntia pienentämään organisaatioitaan. Kuntien menoista suurimman osan muodostavat sosiaali- ja terveyspuolen menot. Siksi sote- ja sotu-uudistus ovat erittäin tärkeitä ja ne on suoritettava niin, että asiakkaan tarpeet ovat etusijalla. Lisäksi kuntien ja valtion menoja näissä asioissa on karsittava järkevästi ja palveluja vaarantamatta.
Sote-uudistus maakuntamallin avulla on mielestäni byrokratiaa ja menoja lisäävä ja siten taloudellisesti veronmaksajille raskas ratkaisu. Uudistuksen lähtökohtana tulee olla asiakas ja kuntien leveämmät hartiat byrokratiaa vähentäen.
Kuntien rooli ja asema on tarkasteltava nyt uudelleen. On tehtävä uudistus palvelukokonaisuuksien pohjalta ja kuntarajat ylittäen. Kuntien yhteistoimintaa on tehostettava ja kuntien sekä aluehallinnon virkakoneistoja on karsittava merkittävästi ja arvioitava miten se vaikuttaa yhteiskunnan kehitykseen nyt ja tulevaisuudessa. Julkisesta hallinnosta pitää ottaa löysät pois.

Oikeushallinnon uudistus on erittäin tärkeä asia. Nykyisen kaltainen laillisuusvalvonta on lopetettava, hallinto-oikeudet on lopetettava, korkein oikeus on lakkautettava. Suomi tarvitsee vain käräjäoikeudet ja hovioikeudet sekä perustuslakituomioistuimen, jollainen jo muissa maissa on, mutta ei Suomessa

Suomeen on perustettava totuuskomissio,mikä selvittää 1990-luvun laman ja pankkikriisin asiat. Perustuslakituomioistuin toimii asioissa oikeudenjakajana.

Ilmastonmuutosasioissa on otettava huomioon se, että Suomen osuus asiassa on 16 promillea koko maailman päästöistä.Meidän tulee olla järkevä esimerkki asiassa, eikä toimenpiteet eivät saa aiheuttaa taloudellista haittaa eikä vahinkoa suomalaisille.
Veronkierto ja veroparatiisien käyttö on estettävä.

Veroparatiisit

Näihin asioihin hallituksen tulisi puuttua rankalla kädellä ja estettävä veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Mielestäni tämä on hallituksen yksi tärkeimmistä tehtävistä. Suomi menettänyt osingonpesuun yli miljardin euron verotulot – Monet osingonsaajat jäävät piiloon verottajalta

Yritykset pitävät yhteiskuntaa pystyssä työllistämällä ihmisiä ja toimimalla kannattavasti. Siksi terveelle yritystoiminnalle tulee luoda parhaat mahdolliset edellytykset. Byrokratiaa on karsittava ja yritysten toimintaedellytyksiä on parannettava muun muassa työvoimaresurssit turvaamalla. Tämä tarkoittaa terveen ja tarpeellisen työperäisen maahanmuuton lisäämistä tarvetta vastaavaksi. Tähän asiaan liittyy työvoiman koulutus. Mielestäni venäläisten nuorten koulutus suomalaisille työmarkkinoille on yksi ratkaisu asiassa. Venäläiset nuoret sopivat suomalaiseen kulttuuriin. Heillä ei ole samanlaisia vaikeuksia kuin islamilaisista maista tulleilla nuorilla miehillä.

Omistajaohjauksen tehtävänä on ohjata valtion yhtiöitä

Julkisten hankintojen läpinäkyvyys heikkenee, julkisuuslain ja hankintalain avoimuusvaatimukset eivät täyty, virkavastuu sumentuu ja korruptiota tai eturistiriitatilanteita on vaikeaa ehkäistä.
Korruption ehkäisemistä tutkinut ryhmä: Julkisten tehtävien yh­tiöit­tä­mi­nen tarjoaa sumuverhon rahankäytölle

Näin toimitusjohtajat tienaavat

Posti: Heikki Malinen, yhteensä 987 764 euroa. Yhtiön hallituksen jäsenten palkat ja palkkiot noin 400 000 euroa.
Finnair: Topi Manner, vuosipalkka noin 650 000 euroa. Lisäksi kannustepalkkioita jopa usean kymmenen prosentin edestä.
VR: Rolf Jansson, ansiot noin 571 000 euroa. Toimitusjohtajan palkka ja palkkiot nousivat noin 100 000 eurolla vuodesta 2017.
Alko: Leena Laitinen, 351 000 euroa sisältäen luontaisetuudet.
Veikkaus: Olli Sarekoski, palkka ja palkkiot 437 000 euroaKokonaissumma laski 44 000 euroa vuodesta 2017.
Patria: Olli Isotalo (sai potkut tammikuussa 2019), kokonaispalkka 535 000 euroa. Noin viidennes summasta koostuu tulospalkkioista tai muista lisistä.
Finavia: Kimmo Mäki, kokonaisansiot 589 636 euroa. Summasta lähes puolet tulospalkkioita.
Gasum: Johanna Lamminen, kokonaisansiot 582 000 euroa.
Yleisradio: Lauri Kivinen, Merja Ylä-Anttila (1.9. alkaen), yhtiön toimitusjohtajan palkka 385 000 euroa, sisältää luontoisedut.
Vapo: Vesa Tempakka, vuosipalkka 307 000 euroa.
Arctia: Kim Höijer, vuosipalkka 253 000 euroa.
Fortum: Pekka Lundmark, 1 270 000 euroa, sisältää tulospalkkiot.
Finnvera: Pauli Heikkilä, vuositulot 399 000 euroa.
Kemijoki: Tuomas Timonen, 255 100 euroa, sisältää 57 000 euron tulospalkkion.
VTT: Antti Vasara sekä hallitus, palkat ja palkkiot yhteensä 665 000 euroa. Ei eritelty tilinpäätöksessä.
Fingrid: Jukka Ruusunen, vuosipalkka palkkioineen 452 000 euroa.
Suomen Malmijalostus: Matti Hietanen, palkat ja palkkiot yhteensä 182 136 euroa.
Suomessa on yhteensä 46 valtion enemmistöomistamaa yhtiötä.

Postin palkkaskandaali: Heikki Malinen ei ole ainoa ökytienaaja – katso, millaisia rahatukkoja toimitusjohtajat käärivät Suomen valtionyhtiöissä

Valtio omistajana on vastuussa valtion yhtiöiden ökypalkoista ja sikailuista. Hallitus edustaa asiassa Suomen valtiota ja omistajaohjauksesta vastaa ministeri Sirpa Paatero. Esimerkkinä Postin toimiinta. Postin hallintoneuvosto on vaihdettava ja postin pääjohtajan on erottava. Valtion yhtiöiden ökypalkat on on kohtuullistettava. Eikä kenenkään työ voi olla niin paljon arvokkaampaa kuin valtionyhtiöiden johtajien ökypalkat osoittavat. On muistettava, että johtajien ja työntekijöiden palkat maksetaan samasta pussista. Johtajien palkat on kohtuullistettava. Kohtuullistaminen tarkoittaa johtajien palkoissa sitä, että palkat ovat pääministerin palkan tasoa. Jokaiseen valtion yhtiöön saadaan pääjohtaja samalla palkalla kuin pääministerillä on,
Suomen tulee päätöksissään ottaa huomioon Suomen maantieteellinen asema. Suomella on pitkä raja Venäjän kanssa. Sama raja on myös EU:lla ja Venäjällä. Tämän rajan tulee olla turvallinen raja niin EU:lle kuin Suomellekin. Turvallinen raja voidaan saavuttaa hyvällä yhteistyöllä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Suomen on vaikutettava EU:n ja Venäjän välisiin suhteisiin parantavasti. Suomen on käytettävä kehitysapumäärärahansa Suomen ja EU:n ulkorajan turvaamiseen niin taloudellisella kuin sivistykselläkin toiminnalla. Suomi voi tehostaa yhteistyötään ympäristöasioissa, koulutusasioissa, kaupallisissa asioissa ja matkailuasioissa. Suomen on toimittava niin, että taloudelliset pakotteet Suomen ja Venäjän kaupasta poistetaan. On siirryttävä normaaliin ja terveeseen kauppaan ja yhteistyöhän eri elinkeinoelämän aloilla. EU:n ja Venäjän rajan Suomen osalta tulee olla turvallinen ja yhteistyö hyvää niin Suomen puolustaminenkin on helpompaan ja edullisempaa. Suomen tulee edistää Venäjän EU-jäsenyyttä.
Olen huolissani siitä, että hallitusneuvotteluissa on keskitytty taivaanrannan maalaamiseen ja unohdettu taloudelliset asiat. On arvovalinta – luovuus vai talous.

Asiat on pistettävä tärkeysjärjestykseen.

Toiveet ja haaveet voidaan unohtaa, kun ryhdytään laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Talouden pidossa on tärkeää, että menot ja tulot ovat tasapainossa.
Kansalaisten henkiseen ja fyysiseen terveyteen on kiinnitettävä erityisen suurta huomiota. Liikunnan edellytyksiä on parannettava vauvasta vaariin. Terveelliseen ruokaan on kiinnitettävä entistä suurempaa huomiota, sillä ihminen on sitä, mitä hän syö ja miten hän elää. Terve sielu terveessä ruumiissa. Mitä terveempi kansa sitä terveempi yhteiskunta.

Asiat tärkeysjärjestykseen

1. Oikeus-ja poliisihallinnon uudistus. Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta, mikä kaikissa muissa maissa on. Suomeen on perustettava perustuslakituomioistuin ja pankkikriisin selvittämiseksi totuuskomissio. Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta siksi, että poliitikot yrittävät salata tekojaan, valtiopetosta ja 1990-luvun laman asioita. Suomen valtion on korvattava 1990-laman uhreille heidän kärsimänsä taloudelliset vahingot ja henkiset kärsimykset täysimääräisesti korkoineen.
Oikeus- ja poliisihallinnon uudistukseen katson kuuluvan korkeimman oikeuden lakkauttamisen, hallinto-oikeuksien lakkauttamisen, nykyisen kaltaisen laillisuusvalvonnan lakkauttamisen ja poliisi- ja syyttäjälaitoksen uudelleenorganisoinnin.

Koiviston konklaavi

SSP-sopimus

Jukka Davidsson | Turku 14.8.2019 | Osa 1

190527 Vieraana Jukka Davidsson

Vieraana Jukka Davidsson (Jatko-osa 27.5.2019 ohjelmaan) | 21.6.2019

Vakaan markan politiikka ja Koiviston konklaavi

Koiviston konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset

Pankkikriisin peitellyt paperit

Törkeä petos ja muita rikoksia Aktiv Hansa-kaupassa?

Erkki Aho suomalainen oikeustaistelija

PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen

PR-Talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2

PR-Teollisuus Oy:n konkurssivyyhti todistusaineistoon 3

SU 04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen

2. Sisäinen ja ulkoinen turvallisuus, katson siihen kuuluvan maahanmuuttopolitiikan järkeistämisen. Hallitsematon maahanmuutto on suuri uhka suomalaiselle yhteiskunnalle. Kiintiöpakolaisia emme tarvitse. Emme voi olla maailman sosiaalitoimisto. Tarkoin harkittu työperäinen maahanmuutto on hyväksyttävää ja suomalaista yhteiskuntaa hyödyttävä toimintatapa.
Sisäiseen turvallisuuteen katson kuuluvan myös taloudellisen turvallisuuden. Tällä tarkoitan sitä, että suomalaisen yhteiskunnan on pidettävä huolta yhteiskunnan vähäosaisista: työttömistä, lapsiperheistä, opiskelijoista, maanviljelijöiden toimeentulosta ja ennen kaikkea eläkeläisten toimeentulon riittävyydestä. Sosiaalietuudet olisi mielestäni tietyiltä osilta oltava vastikkeellisia.
Kyberturvallisuus on turvallisuuden osa-alue, jolla pyritään sähköisen ja verkotetun yhteiskunnan turvallisuuteen. Kyberturvallisuudessa tunnistetaan, ehkäistään ja varaudutaan sähköisten ja verkotettujen järjestelmien häiriöiden vaikutuksiin yhteiskunnan kriittisiin toimintoihin.

Ulkopolitiikassa on otettava huomioon Suomen maantieteellinen asema sekä historian kokemukset. Kauppapolitiikassa on pyrittävä normalisoimaan Venäjän kanssa tehtävä kauppa. On toimittava niin, että tulevaisuudessa Venäjä on EU:n jäsen. Suomessa tulee olla riittävä määrä poliiseja kenttätyössä.
Näillä turvallisuustoimenpiteillä ehkäisemme myös ääriliikkeiden toiminnan.

3.Yritystuet on lakkautettava. Yritystuet vääristävät kilpailua.Ylen MOT-ohjelman laajan aineiston mukaan yritystukia on maksettu vuosina 2010–2014 lähes viisi miljardia euroa.Meidän on kehitettävä yritysten rahoitusmalleja yritystukien sijasta. Vastuu yrityksen rahoituksesta on yrityksellä itsellään. Yritystukien sijasta voitaisiin kehittää vakuusjärjestelyjä.
Hanketoiminta tulisi lopettaa. Hanketoiminta on kontrolloimatonta yhteiskunnan rahojen väärinkäyttöä. Se on verovarojen väärinkäyttöä. Mikään raha ei voi olla ilmaista rahaa.
Pikapankkitoiminta tulee lopettaa. Perintätoimistojen toiminta tulee uudistaa täydellisesti. Ulosottotoiminta tulee järkeistää ja tulospalkkaus lopettaa.

5. Suomessa on tehtävä todellinen rakennemuutos.Suomessa on pääministeri Sipilän mukaan kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa. Hän ei ole kuitenkaan tehnyt riittäviä toimia virkamiesten vähentämiseksi. Maakuntauudistus on juuri tällainen hanke mikä pitää estää. Se lisää vain byrokratiaa ja loitontaa paikallisia päättäjiä omien kuntalaisten asioiden päättämisestä. Soten toteutuminen nykyisessä esitetyssä muodostaa pitää estää. Sote uudistus on lähtenyt liikkeelle väärästä päästä eli hallinnon näkökulmasta kun olisi pitänyt lähteä asiakkaan tarpeista.
Väliportaan hallinto tulee purkaa kokonaan. Kunnista pitää tehdä yhteistyöalueita toimialoittain. Perinteiset kuntarajat hämärtyvät tässä järjestelyssä, mutta palvelut jäävät.

6.Veronkierto tulee estää. Katson veronkierroksi myös vakuutuskuoret ja muut vastaavat menettelyt. Veroparatiisin käyttäjät tulee paljastaa ja saattaa vastuuseen teoistaan. Myös kohtuuttomat palkat ja palkkaedut tulee kohtuullistaa.

Elintärkeää kansallista omaisuutta ei saa myydä.Tarkoitan tällä vesivaroja, malmivaroja ja energiavaroja. Myös elintarvikeomavaraisuus tulee turvata.

Ilmastovouhotus pitää lopetetaan.Tehdään järkeviä ratkaisuja ilmastonmuutosasioissa ottaen Suomen koko ja suomalaisten mahdollisuudet vaikuttaa asioihin.

Puoli miljoonaa eläkeläistä kituuttaa köyhyysrajan alapuolella

Säästöjä voimme tehdä maahanmuuton osalta. On ryhdyttävä tehokkaampiin toimiin kielteisen turvapaikan saaneiden palauttamiseksi. Meillä on 7000 – 8000 sellaista henkilöä, jotka ovat saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen. On ryhdyttävä kotouttamisen sijasta kotiuttamiseen. Valtion budjettiesityksestä voidaan poistaa maahanmuuton kustannuksista 117 433 000 eurosta 50 %:a eli 58 716 500 euroa.
Puoluetuesta 36 365 000 eurosta voidaan pienentää esitykseen nähden 50: %:a eli 18 182 500 euroa. Eduskunnan menoja on vähennettävä 126 757 000:sta eurosta 10 % eli 12 675 700 euroa.

Ministereiden, heidän valtiosihteeriensä ja erityisavustajiensa palkkaukset 11 500 000 euroa pienennetään puolet eli 5 750 000 euroa. Puoluetuen pienentämisen ja ja valtiosihteerien ja eritysiavustajien vähentämisen lisäksi sekä oikeuskanslerinviraston lakkauttamisen lisäksi valtioneuvoston on muista menoista säästettävä 10 %:a eli n. 15 000 000 euroa.
Ulkoministeriön virkamies: 20 vuoden kehitysyhteistyöhankkeet menneet täysin hukkaan

Kehitysyhteistyömäärärahoja pienennetään esitetystä 1 024 779 000 eurosta 35 %:a eli 358 467 265 euroa.
Valtion kehitysyhteistyöhön kohdistettavat määrärahat vuonna 2020 hallinnonaloittain (1 000 euroa)
Ulkoministeriön hallinnonalalla momentilla 24.30.66 672 301
Ulkoministeriön hallinnonalan muilla momenteilla 117 957
Sisäministeriön hallinnonalalla 50 888
Valtiovarainministeriön hallinnonalalla 132 106
Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalalla 7 199
Liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalalla 184
Maa- ja metsätalousministeriön hallinnonalalla 1 306
Työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalalla 39 402
Sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalalla 2 554
Ympäristöministeriön hallinnonalalla 882
Yhteensä 1 024 779

On tehtävä oikeushallinnon uudistus jolloin laillisuusvalvonta nykymuodossaan lakkautetaan: eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia 7 145 000, oikeuskanlserinvirasto 3 501 000, korkein oikeus 8 796 000, korkein hallinto-oikeus 11 600 000 sekä hallinto-oikeudet. Muiden tuomioistuimien menot 248 710 000 voidaan supistaa 10 % :a 24 871 000 euroa. Tilalle perustetaan perustuslakituomioistuin, käräjäoikeudet ja hovioikeudet säilyvät uudistettuina. Syytäjälaitos ja poliisihallinto uudistetaan. Säästö 100 000 000 euroa. Byrokratia vähenee. Oikeusvarmuus paranee ja kansalaisten perusoikeudet ja oikeusturva paranevat uudistuksen myötä.

Puolustusministeriön osalta säästetään 2 %:a 3 157 957 eurosta on 63 159 000 euroa.
Suoritetaan aluehallinnon uudistus. Luovutaan Aluehallintovirastoista ja ELY-keskuksista ja suunnitellusta maakuntahallinnosta, Säästö vähintäänkin 80 000 000 euroa.

Valtionvarainministeriön säästettävä kokonaisuudessaan 18 719 817 000 eurosta 5-10 %:a eli 935 000 000 euroa. Yritystukeja leikataan suunniteltua enemmän 200 000 000 euroa ja verotukeja leikataan 300 000 000:lla eurolla. Estetään veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Arvioitu lisätulo lienee aluksi 400 000 000 euroa.

Ympäristöministeriön osalta budjetissa on 207 988 000 euroa . Säästettävä 5 % :a eli 10 399 400 euroa.

Sosiaali- ja terveysministeriön osalta budjetissa on 14 772 366 000 euroa. Säästettävä 0,5 %:a on 73 861 830 euroa.

Työ-ja elinkeinoministeriön osalta budjetissa on 2 705 811 000 euroa. Säästettävä 2 % eli 54 116 220 euroa.

Liikenneministeriön osalta budjetissa on 3 392 161 000 euroa, Säästettävä 2 % 67 843 220 euroa.

Maa-ja metsätalousministeriön osalta budjetissa on 2 483 730 000 euroa. Säästettävä 1, 5 % eli 37 255 950 euroa.

Opetus- ja kulttuuriministeriön osalta budjetissa on 6 595 135 000 euroa.
Budjetti ei voi olla 2,4 miljardia alijäämäinen vaan sen on oltava tulojen mukainen – suu säkkiä myöten.. Tällä esityksellä päästään likimain tavoiteltuun tulojen ja menojen tasapainoon.

Näissä budjettiraameissa toteutetaan
1. sote-uudistus ilman maakuntamallia hoitajamitoitusta lisäten 0,7:ään,
  1. sotu-uudistus heikompiosaisia painottaen niin, että pienempiä eläkkeitä nostetaan 100 eurolla ja ulosotonsuojaosaa nostetaan 100 eurolla.
  2. Poliisien määrän nettolisäys vuodessa 300 poliisia
  3. Kaivoslaki uudistetaan kiireellisesti
Valtionvarainministeri Mika Lintilän ja Antti Rinteen hallituksen budjettiesitys on suomalaisten veronmaksajien ja tavallisten kansalaisten kannalta niin järjenvastainen, että sen vastustamiseen on organisoitava kansanliike. Minun mielestäni ja minun taloudellisen tietämykseni perusteella http://www.erkkiaho.com/tyokokemus.html
katson, että valtionvarainministeri Mika Lintilän budjettiesitys on täysin vastuuton ja kansan edun vastainen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti