Kiitän
vastauksestanne. Minä tiedän ja tunnen rahankeräyslain. Minä
tiedän, että minulla ja yritykselläni ei ole mandollisuutta saada
rahankeräyslupaa jos lakia noudatetaan pilkun tarkasti. Siksi olen
pyytänyt ennakkopäätöstä asiassa. Kaiken julkisen toiminnan
tulee perustua lakiin. Minä en kuitenkaan huomannut
poliisiviarnaomaisten päätöksestä mihin lakipykälään he
perustavat päätöksensä siitä ettei ole mahdollisuutta antaa
ennakkopäätöstä asiassa.
Minun
tilanteenihan on se, että olen joutunut Suomen valtion rikollisen
toiminnan kohteeksi. Olen joutunut syyttömänä kärsimään 4
konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä 7
kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt yritykseni
( yhtä lukuunottamatta) ja omaisuuteni
sekä avioliittoni on rikottu Suomen valtion rikollisen toiminnan
seurauksena. Kysymyksessä on kiistaton kidutusrikos, mikä perustuu
valtiopetokseen ja siitä johtuviin asioihin.
Minulla
oli aikanaan menestyvä yritys Leiribaari Ky. Jouduin lopettamaan sen
toiminnan Kalajoen kunnan toiminnan johdosta. Leiribaari Ky oli
vuokralla Kalajoen kunnan toimitiloissa ja kun Kalajoen kunnan
omistamalla Kalajoen Heikkasärkät Oy:llä meni huonosti, niin
Kalajoen kunta ei enää vuokrannut minulle ko. kiinteistöä. Sen
toiminta siirrettiin Kalajoen kunnan omistamalle Kalajoen
Hiekkasärkät Oy:lle. Kalajoen kunnanjohtaja toimi Kalajoen
Hiekkasärkät Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Esteellisyys
asiasssa lain mukaan on kiistaton, mutta se ei Kalajoen kaupungin
virkamiehiä ole koskaan rasittanut. Jouduin lopettamaan yritykseni
perinteisen toiminnan.
Muutin
yritykseni Leiribaari Ky:n toiminnan konsulttiyhtiöksi ja nimen
Konsulttitoimisto Erkki Aho Ky:ksi. Koska olin joutunut Suomen
valtion rikollisen toiminan kohteeksi ollessani PR-Teollisuus Oy:n
osakas ja tomitusjohtaja, niin en voinut jatkaa konsulttiyhtiöni
toimintaa normaalisti. PR-Teollisuus Oy:n rikollisen konkurssin
jälkeen ryhdyin tekemään terapiatyönä blogikirjoituksia ja
tutkimaan Suomen historiaa sekä paikallishistoriaa. Siitä sain
idean Kalajoki-näyttelyyn, koska taideteosten avulla historian
kertominen oli mielestäni uusi ja mielenkiintoinen idea.
Työttömyyskorvauksillani
rahoitin Kalajoen historiaa esittelevien taulujen ja pienoismallien
hankinnan. Kalajoki-näyttelyn maalaukset ja pienoismallit ovat Suomen
parhaiden taitelijoiden tekemiä. Pian näyttelyn maalausten ja
pienoismallien arvo nousi sellaiseksi että ulosottovelallisena
siirsin ne yritykseni nimiin. Ilmoitin asiasta
ulosottoviranomaisille. Toiveenani oli se, että ulosottoviranomaiset
noudattaisivat lakia ja tekisivät minusta rikosilmoituksen, koska
olin syyllistynyt oman käsitykseni mukaan velallisen
epärehellisyyteen. Samalla saisin PR-talojen konkurssivyyhden ja
omat asiani rikostutkintaan. Verottajankin mukaan näyttelyn
maalausten ja pienoismallien verotusarvo oli 33 400 euroa.
Koska
ulosttoviranomaiset eivät noudattaneet lakia, niin jouduin itse
tekemään itsestäni rikosilmoituksen. Tavoitteenani oli saada
PR-talojen rikosvyyhti rikostutkintaan, koska oletin, että poliisi
noudattaisi esitutkintalakia, poliisilakia, perustuslakia ja
ihmisoikeussopimuksia. Samassa rikostutkintapyynnössä oli erään
kalajokisen yrityksen ulkomaisten työntekijöiden törkeä
hyväksikäyttö, työsuojelurikos ja laittomat irtisanomiset
ilmoitettu tutkittavaksi kohteeksi. Poliisi teki asiassa
tutkimattapäätöksen. Koska olen henkilöstöasioiden ja
työsuojeluasioiden kokenut ammattimies ja huomasin poliisien
ammattitaidottomuuden tutkittavissa asioissa, niin haastoin poliisin
oikeuteen näistä minun käsitykseni mukaan kiistattomista
virkarikoksista. Käräjäokeus ei ottanut asioita käsiteltäväkseen.
Minun oikeustajuni mukaan käräjätuomarin toiminta oli kiistaton.
virkarikos, jonka korkein suojelija oli valtakunnansyyttäjä Raija
Toiviainen, joka nyt käyttää aikansa mielestäni varsin
kyseenalaisiin asioihin kuten esim. kansanedustaja Päivi Räsäsen
vainoamiseen.
Olen
järjestänyt Kalajoki-näyttelyitä useassa eri paikassa ja maksanut
itse näyttelykuluni. Pisimpään Kalajoki-näyttely oli
Etappi-Kirppiksellä. Kalajoen kaupunki kieltäytyi avustamasta minua
näyttelykuluissa. Suomen valtion vainoaminen jatkui minua kohtaan,
niin jouduin lopettamaan Kalajoki-näyttelyn pitämisen
Etappi-Kirppiksellä. Yritykseni ei ole arvonlisäverovelvollinen.
Siitä huolimatta verottaja laittoi minulla n. 8000 euron veromätkyt
arovnlisäveroista. Perusteena oli se, että kun verrataan
Kalajoki-näyttelyä muihin vastaaviin näyttelyihin niin
arvonverollista tuloa olisi pitänyt kertyä niin paljon, että siitä
voidaan periä 8000 eurosta arvonlisävero. Minä valitin asiasta
laillisuusvalvojalle, mutta laillisuusvalvoja teki asiassa normaalin
”ei anna aihetta”-päätöksen. Verottaja vei asian niin pitkälle
että asia oli jo ulosotossa. Tällainen menettely luonnollisesti
vaikuttaa yritykseni luottokelpoisuuteen, mutta sehän ei
viranomaisia hetkauta,mutta minulle ja yritykselleni siitä oli suurta haittaa.
Kalajoki-näyttely
Kalajoen
kaupungin suhtautuminen Kalajoki-näyttelyyn oli Kalajoen kaupungin
sivistuslautakunnan käsittelyssä, jossa päätettiin, ettei
Kalajoki-näyttelyä avusteta. Kalajoen kaupungin
sivistystoimejohtaja ilmoitti minulle ettei Kalajoen kaupunki
osallistu Kalajoki-näyttelyn kustannuksiin, koska Kalajoen kaupunki
ei ole tilannut Kalajoki-näyttelyä. Aikanaan sivistystoimen
johtajan valinnasta valitettiin Oulun hallinto-oikeuteen. Oulun
hallinto-oikeus teki normaalin viramomaisia suojelevan päätöksen.
En tiedä valittiinko sivistystoimenjohtaja jo ennen kuin paikka
pantiin julkiseen hakuun. Valittajat olivat kutenkin sitä mieltä,
että paremmin koulutettuja syrjittiin. Katson, että Kalajoen
kaupungin negatiivinen suhtautuminen johtuu siitä, että olen
toiminut Kalajoen kaupunginvaltuutettuna 28 vuotta ja olen pitänyt
veronmaksajien etua tärkeänä. Sain Kalajoen kaupungilta kultaisen
ansiomerkin toiminnastani.
Kultainen
ansiomerkki
Koska
olen joutunut Suomen valtion rikollisen toiminnan kohteeksi, mikä on
jatkunut jo 25 vuotta sekä Kalajoen kaupungin syrjinnän
kohteeksi,mikä on jatkunut jo lähes 40 vuotta, niin halusin katsoa,
että voiko tässä tilanteessa lakia tulkita niin , että saisin
poikkeusluvan Kalajoki-näyttelyn rahoittamiseen. En ole saanut
esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäynti 25
vuoteen. Olen luottokelvoton ja ulosotto vie eläkkeestäni suuren
osan. Suomen valtion rikollinen toiminta minua kohtaan ylitttää
kohtuuttomuuden rajat ja täyttää kiistatta kidutuksen ja
ihmisokeusrikosten tunnusmerkistön.
Tämän
hetken tilanne on se, että minusta on tehty minun oikeustajuni
mukaan perätön ilmianto ja asiassa on tehty rikostukinta
esitutkintalain, poliisilain, rikoslain, perustuslain ja
ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Olen tehnyt asiasta
rikosilmoituksen valtakunnansyyttäjälle ja kantelun
oikeuskanslerille.
Olen
itse haastanut ulosottoviaranomaiset ja vastuuministerit oikeuteen,
koska katson, että kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet rikosten
avulla. Katson, että viranomaisten on noudatettava lakia
mukaanluettuna vastuu ministerit ja korkein oikeus, joka ei ole purkanut eri
oikeusasteiden vääriä päätöksiä oikeudenkäymiskaareen
vedoten. Perusutslain 106 §:n mukaan jos perustuslaki ja tavallinen
laki ovat ristiriidassa niin perustuslailla on etusija. Korkeimman
oikeuden olisi siis pitänyt purkaa kaikki minua ja yritystoimintaani
koskevat väärät päätökset.
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/03/pe-06032020-suomalainen-oikeusvaltio.html
PR-talojen markkinoilta
poistaminen
Näistä
syistä olen pyytänyt poikeuslupaa poliisilta ja siihen
ennakkopäätöstä rahankeräyksen suorittamiseksi Kalajoki-näyttelyn
kehittämiseen. Voisitteko vielä perustella mihin lakiin päätöksenne perustuu siitä ettei poliisi voi antaa asiassa ennakkopäätöstä. Luonnollisesti päätöksessä täytyy ottaa kantaa esittämiini asioihin.
Lisäksi
muistutan Teitä siitä, mitä poliisilaki ja rikoslaki sanovat siitä
miten poliisin tulee menetellä saadessaan tietoon rikollisen
menettelyn.
Kalajoki
07.03.2020
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
044-3025948
From:
POL_VP_Poliisihallitus_Arpajaishallinto
Sent:
Thursday, March 5, 2020 1:13 PM
To:
e.ahoky@kotinet.com
Subject:
Vastaus tiedusteluunne
Hei,
kiitos
yhteydenotostanne Poliisihallituksen arpajaishallintoon. Olette
lähettäneet jo paikalliseen poliisilaitokseen kysymyksiänne, ja
paikallinen poliisi on vastannut niihin. Poliisilaitoksen lisäksi
olette lähettäneet viestinne arpajaishallintoon tiedoksi.
Viestinne
mukaan pyydätte ennakkopäätöstä siihen, voitteko järjestää
rahankeräyksen Kalajoki -näyttelynne kehittämisen hyväksi.
Poliisilaitokselta on teille jo kerrottu tietoja 1.3.2020 alkaen
voimassa olevan rahankeräyslain (863/2019) mukaisista luvan saamisen
edellytyksistä ja pienkeräyksen järjestämisen edellytyksistä.
Pyydän
huomioimaan, että rahankeräysluvan myöntämisen osalta ei ole
mahdollisuutta saada ennakkopäätöstä. Rahankeräysluvan saamisen
edellytysten selvittäminen voidaan tehdä vasta varsinaisen
rahankeräyslupahakemuksen ja hakemuksessa esitettyjen tietojen
perusteella. Päätös asiassa voidaan tehdä vasta hakemuksen
perusteella. Rahankeräysluvan hakemista harkitseva voi tutustua
ennakolta luvan saamisen edellytyksiin ja tätä kautta selvittää,
miten edellytykset koskevat omaa toimintaa ja tuleeko niiden osalta
huomioida jotain erityistä.
Poliisilaitos
onkin teille jo avannut sitä milloin rahankeräyslupa tai
pienkeräysilmoitus tarvitaan. Rahankeräysluvan osalta seuraava
vielä kertauksena.
Rahankeräyslain
4 §:n mukaan rahankeräys saadaan järjestää vain, jos
Poliisihallitus on myöntänyt rahankeräysluvan. Pienkeräyksen
järjestämiseen ei tarvita rahankeräyslupaa, mutta siitä tulee
tehdä ilmoitus poliisilaitokselle.
Rahankeräyslupa
tai pienkeräysilmoitus vaaditaan niissä tilanteissa, joissa
järjestetään rahankeräys. Rahankeräyksellä tarkoitetaan
toimintaa, jossa yleisöön vetoamalla kerätään vastikkeetta
rahaa. Esimerkiksi jos kaikille avoimilla internetsivuilla on
seuraavan kaltainen ilmoitus; ”pyydämme osallistumaan toimintamme
tukemiseen rahalahjoituksin. Lahjoituksen voi tehdä seuraavalle
tilille; FIxx xxxxx xxxx xxxx xx. Kiitämme lahjoituksesta.”, kyse
olisi rahankeräyksen järjestämisestä.
Rahankeräyslain
5 §:n mukaan rahankeräyslupa voidaan myöntää, eli rahankeräyksen
saa järjestää seuraavat tahot:
1)
Suomessa rekisteröity yhdistys, jolla on yleishyödyllinen
tarkoitus;
2)
Suomessa rekisteröity säätiö, jolla on yleishyödyllinen
tarkoitus;
3)
puoluerekisteriin merkitty puolue, jolla on yleishyödyllinen
tarkoitus;
4)
Suomessa rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta, jolla on
yleishyödyllinen tarkoitus;
5)
Suomessa toimiva rekisteröimätön yhteisö, jolla on
yleishyödyllinen tarkoitus, jos rekisteröimättömyys johtuu siitä,
että yhteisön asemasta on säädetty Suomen lainsäädännössä;
6)
yliopistolain (558/2009) 1 §:n 2 momentissa tarkoitettu yliopisto;
7)
ammattikorkeakoululaissa (932/2014) tarkoitettu ammattikorkeakoulu;
8)
Kansallisgalleria;
9)
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon keskusrahasto diakoniarahaston
lukuun, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntayhtymä tai
seurakunta, joka ei kuulu seurakuntayhtymään, ja Suomen
ortodoksisen kirkon seurakunta.
Kerrotte,
että teillä on oma yritys, joka on kertomanne mukaan rekisteröity
kommandiittiyhtiöksi. Liiketoimintaa harjoittavalle yritystoimijalle
ei voida myöntää rahankeräyslupaa. Rahankeräyksen järjestäminen
on lainsäätäjän tahdosta rajattu yleishyödyllisten yhteisöjen
varainhankintakeinoksi.
Rahankeräyksen
voi rahankeräysluvan nojalla järjestää rahankeräyslain 6 §:n
mukaan varojen hankkimiseksi yksinomaan yleishyödylliseen
toimintaan. Rahankeräystä ei saa järjestää selvästi yleistä
järjestystä tai turvallisuutta vaarantavan tai lainvastaisen
toiminnan rahoittamiseksi. Rahankeräyslain 2 §:n mukaan
yleishyödyllisellä toiminnalla tarkoitetaan toimintaa yleistä
sosiaalista, sivistyksellistä tai aatteellista tarkoitusta varten
taikka muuta yleistä kansalaistoimintaa.
Lisätietoja
rahankeräysasioista löydätte arpajaishallinnon kotisivuilta
www.arpajaishallinto.fi.
Ystävällisin
terveisin
Katri
Toivola
Ylitarkastaja
Poliisihallitus
arpajaishallinto
Konepajankatu
2
PL
50 11101 Riihimäki
katri.toivola@poliisi.fi
puh.
0295 481 835
www.arpajaishallinto.fi
www.poliisi.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti