lauantai 22. kesäkuuta 2024

SU 23.06.2024 KIIREELLINEN Suomen hallitukselle

 


Pääministeri Petteri Orpo, valtiovarainminiseri Riitta Purra, sisäministeri Mari Rantanen, oikeusministeri Leena Meri, sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuso


Vahingonkorvausvaatimus Suomen valtiolle/korvausesitys KIIREELLINEN


Sisäasianministeriö on ilmoittanut minulle kirjallisesti, että konkurssirikos on vanhentunut. Sain 18.06.2024 sisäasianministeriöstä allekirjoittamattoman vastauksen ja päivää myöhemmin allekirjoitetun vastauksen VN/ 16191/2024 ja asioihin VN/ 16191/2024-SM-4

Vastauksessa kerrotaan, että konkurssirikos on jo vanhentunut ja että konkurssirikoksesta rangaistus on vain 2 vuotta vankeutta joten Sisäasiainministeriö ei valitettavasti voi auttaa teitä asiassanne.

Minä katson, että Suomen valtio on minulle korvausvelvollinen aiheuttamistaan valtavista taloudellisista vahingoista ja hirvittävistä henkisistä kärsimyksistä. Kidutusrikos jatkuu yhä ja ulosotto on voimassa. Olen tehnyt rikostutkintapyynnöt ajoissa ja asia on ollut vireillä keskeytyksestä 28 vuoden ajan. Asia ei ole vanhentunnut.

Kera Oy ja Arsenal Oy sekä kihlakunnansyyttäjä Sulo Heiskari ovat aiheuttaneet konkurssirikokset. Koska konkurssirikoksista on kulunut jo yli 28 vuotta niin vahingonkorvaussumma nousee korkoineen yli 200 miljoonan euron. Olen valmis siihen, että vahingonkorvaussummaa kohtuullistetaan. Olen valmis hyväksymään 30 miljoonan euron korvaussumman.



Kotiseuturakkaana ihmisenä ja pitkäaikaisena Kalajoen kaupunginvaltuuston jäsenenä (28 vuotta) esitän seuraavan korvausvaatimuksen:

  1. Hallitus toimii niin, että Kalajoen terveyskeskuksen vuodeosasto säilytetään ja vuodeosaston paikkamäärä lisätään 40:een. Kalajoen kaupunki on sitoutunut rakentamaan tarvittavat lisätilat. Näin vuodeosastosta saadaan taloudellisesti kustannustehokkaasti toimiva yksikkö.

    Tässä on Kalajoen kaupungin oikaisuvaatimus

Kalajoen kaupungin oikaisuvaatimus

https://www4.kalajoki.fi/djulkaisu/kokous/2024430-5-32705.PDF


Tässä on Pohteen aluehallituksen päätös


Pohteen aluehallituksen päätös

https://tweb.ppshp.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=978450


Olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen Oulun poliisille, koska katson, että Pohteen päätökset ovat syntyneet virheellisen tiedon perusteella. Perun rikostutkintapyyntöni, jos hallitus sitoutuu toimimaan pikaisesti niin, että Kalajoen terveyskeskuksen vuodeosasto säilyy ja paikkaluku nostetaan 40:een. Kalajoen terveyskeskuksen vuodeosaston paikat on siirretty pienemmälle paikkakunnalle eli Nivalaan. Tällaista päätöstä ja poliittista suhmurointi en voi hyväksyä,


  1. Hyvinvointialue Pohde esti Raution senioritalon rakentamisen. Rautioon tulevan senioritalon valmistelu eteni vauhdilla. Hankkeen takana olivat paikalliset Timo Rautakoski, Erkki Olkkola, Timo ja Jouni Keskisipilä, KATI ja Rakennusliike Keskisipilät.

Senioritalo rakentuu vanhusten rivitalon viereen, josta kaupunki on luvannut tontin. Rakentaminen on tarkoit.....

    Tämä Pohteen päätös on järkyttävä, koska rautiolaiset aktiivisina kyläläisinä olivat perustaneet oman organisaation senioritalon rakentamiseksi ja ylläpitämiseksi niin Pohde esti rahoituksen.

    Minä esitän, että hallitus toimii niin, että Rautioon ja Himangalle rakennetaan senioritalo ja Kalajoen keskustaan seniorikeskus. Esitän, että maan hallitus toimii niin, että rahoitus näille hankkeille varmistetaan Suomen hallituksen toimesta. Vastuualueen ministeri voisi tulla käymään mahdollisimman pian Kalajoella ja sovitaan tarkemmin asioista.


  1. Jos edellämainitut asiat toteutuvat, niin olen valmis tyytymään 10 miljoonan euron vahingonkorvauksiin näistä rikoksista.

    Minä, Erkki Aho, olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 26 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 28 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Minä olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Sairastuin diabetekseen. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän raskas ja vaikea asia.

Olen joutunut Suomen valtion 28 vuoden kidutuksen kohteeksi ja Kalajoen kaupungin 40 vuoden syrjinnän kohteeksi. Olen edelleen ulosoton kohteena , mikä pitää rikokset avoimena ja olen edelleen kidutuksen kohteena, mikä on ihmisoikeusrikos.

Edellytän, että minulta ulosotto lopetetaan. Esitän koko Suomen oikeusjärjestelmän uudistamista jotta vastaavilta asioilta vältytään. Suomeen on perustettava perustuslakituomioistuin. Sellainen on jo muissa maissa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Perustuslakituomioistuin . Nykyisen kaltainen laillisuusvalvonta voidaan lopettaa. Samoin hallinto-oikeudet ja korkein oikeus. Uudistuksen jälkeen Suomeen jäisi käräjäoikeudet, hovioikeudet ja perustuslakituomioistuin. Poliisi- ja syyttäjälaitoksen toimintatavat on uudistettava.

Näin kansalaisten oikeusturva paranee ja valtio säästää satoja miljoonia euroja.

    Kalajoki 23.06.2024

    Erkki Aho

    Merenojantie 9 B 16

    85100 Kalajoki

    www.erkkiaho.com

    044-3025948

PS Taidenäyttelyni on virtuaalisesti avoinna ympäri vuorokauden

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/to-20042024-taidenayttelyni-kertoo.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti