Jos Suomi olisi oikeusvaltio, niin kaikki Suomen kansanedustajat ja ministerit , entiset ja nykyiset, istuisivat kaltereiden takana. Samoin kaltereiden takana istuisi suuri osa oikeus- ja poliisivranomaisista. He ovat syyllistyneet valtiopetokseen, murhiin ja kidutukseen sekä syrjintään.
Valtiopetos on erittäin vakava rikos, ja se voidaan tiettyjen edellytysten täyttyessä tuomita myös törkeänä. Arvioinnin pohjana on valtiopetoksen tunnusmerkistö.
Teko katsotaan törkeäksi, mikäli kyseessä on tilanne, jossa valtiopetoksessa
rikoksentekijänä on tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen tai muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon kuuluva henkilö,
rikoksen tekemiseen käytetään aseistettua joukkoa,
rikos tehdään ihmisiä surmaamalla, tai
rikos on poikkeuksellisten olojen vuoksi erityisen vaarallinen.
Lisäksi teon tulee olla kokonaisuutena arvostellen törkeä.
Törkeästä valtiopetoksesta tuomitaan vankeutta vähintään neljä vuotta, tai elinkautinen vankeustuomio.
Murhassa on kyse tahallisesta henkirikoksesta. Jos tappo tehdään vakaasti harkiten, erityisen raa´alla tai julmalla tavalla, vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimensa vuoksi, ja rikos on myös kokonaisuutena arvioiden törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta. Murha on siis tappoa vakavampi ja törkeämpi henkirikos, ja sen täyttymisen edellytyksistä on säädetty tyhjentävästi rikoslaissa. Erityinen ankaroittamisperuste ja törkeys tekevät taposta murhan.
Henkirikos voi tulla tuomituksi murhana myös, jos teolla on samalla aiheutettu vakavaa yleistä vaaraa. Ankaroittamisperusteen soveltaminen edellyttää, että teosta on aiheutunut konkreettisesti vakavaa yleistä vaaraa. Näin on esimerkiksi, jos henkirikos tehdään räjähteiden avulla yleisellä paikalla tai ampumalla, jos sivullisten turvallisuus on samalla vaarantunut.
Murhaan syyllistynyt tuomitaan vankeuteen elinkaudeksi. Jos käsillä on peruste rangaistusasteikon lieventämiselle, elinkautisen vankeusrangaistuksen sijaan tuomitaan määräaikainen vankeusrangaistus, jonka pituus on 2-12 vuotta.
Kidutus on ihmisoikeuksien vastainen vakava rikos, joka kielletään niin Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden puolella. Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava virkamies, julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa käyttävä henkilö tai julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on käytettävä väkivaltaa pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja seurauksia. Kidutus on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa asemassa oleva henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä kärsimystä; saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,
rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,
pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai
rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella.
Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun teon.
Kidutuksesta on Suomen rikoslain mukaan tuomittava vankeuteen vähintään 2 ja enintään 12 vuodeksi. Kidutuksesta tuomittu henkilö on lisäksi tuomittava viraltapantavaksi. Myös kidutuksen yritys on rangaistava.
Syrjinnällä tarkoitetaan ihmisten eriarvoista kohtelua tietyin perustein ilman hyväksyttävää syytä, ja tämä on kielletty Suomen rikoslaissa rangaistuksen uhalla.
Syrjinnällä tarkoitetaan ihmisten eriarvoista kohtelua. Syrjintä voi perustua eri ominaisuuksiin. Suomen rikoslaki kriminalisoi syrjinnän sekä työsyrjinnän. Työelämää lukuun ottamatta syrjinnän kielto ei kuitenkaan koske yksityisten henkilöiden välisiä suhteita.
Syrjinnästä on rikoslain mukaan kyse silloin, kun joku elinkeinotoiminnassa, ammatin harjoittamisessa, yleisönpalvelussa, virkatoiminnassa tai muussa julkisessa tehtävässä tai julkista tilaisuutta tai yleistä kokousta järjestettäessä ilman hyväksyttävää syytä
ei palvele jotakuta yleisesti noudatettavilla ehdoilla,
kieltäytyy päästämästä jotakuta tilaisuuteen tai kokoukseen tai poistaa hänet sieltä, tai
asettaa jonkun ilmeisen eriarvoiseen tai muita olennaisesti huonompaan asema
Syrjinnästä on lain mukaan tuomittava sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi, joka voidaan määrätä suoritettavaksi ehdollisena vankeutena.
Syrjinnästä on syytä epäillä myös Kalajoen kaupungin viranhaltijoita ja luottamusmiehiä. Kalajoen seurakunnan toiminnasta en ole niin varma.
Tässä perustelut asioille
Suomen pankkikriisi 1990-luvulla
Jukka Davidsonin nettikirja Isänmaan ryöstäjät
Valtiopetos on tosiasia
http://valtuustoaloite.blogspot.com/
Vilpillinen pankkikriisi
https://www.youtube.com/watch?v=D_BKieqFFk0&t=41s
Koiviston konklaavi
https://www.facebook.com/jockatraskback/videos/946658733564953/
Koiviston konklaavi - ilman musiikkia
https://www.youtube.com/watch?v=qxYWewCG9M8
Sinivalkoinen kavallus
https://www.youtube.com/watch?v=VyIhuiwTXys
SSP-sopimus
https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY&t=76s
ARSENAL-kauppa ja sen tuhoisat seuraukset - Liisa Mariapori
https://www.youtube.com/watch?v=yIzuxVsuEzI&t=28s
Pankkien uhrit
Pankkilaskun maksajat
SU 09.06.2024 Erkki Ahon taidenäyttely
https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/su-09062024-erkki-ahon-taidenayttely.html
Kalajoki-näyttelyn synty
https://kalajoki-nayttely.blogspot.com/2016/08/kalajoki-nayttelyn-synty.html
Maalaus PR-Talojen toiminnasta
https://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2023/05/maalaus-pr-talojen-toiminnasta.html
Koiviston konklaavi – lähihistoriamme suurimman tragedian salailun loputtava
PE 28.02.2025 Kiirehtimispyyntö oikeusministeri Leena Merelle, sisäministeri Mari Rantaselle ja valtiovarainministeri Riikka Purralle
https://kalajokinen.blogspot.com/2025/02/pe-28022025-kiirehtimispyynto.html
Tekikö Koivisto valtiopetoksen ns. Koiviston konklaavissa?
https://www.youtube.com/watch?v=-vziUPPE7p0&t=131s
Pankit väärensi papereita laillisesti
https://www.youtube.com/watch?v=pIk0aWAPv50
Taidenäyttelyni paljastaa totuuden Raution, Kalajoen ja Suomen historiasta
MA 01.07.2024 Virtuaalinen taidenäyttelyni on avoinna ympäri vuorokauden
https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/ma-01072024-virtuaalinen.html
Minä olen joutunut Suomen valtion 30 vuotisen kidutuksen kohteeksi, koska olen rehellinen ja kunnioitan lakia. Esitän Teille nyt ja taidenäyttelyssäni Kalajoella totuuden suurelle yleisölle ja koko Suomen kansalle. Tärkeimmät todistusaineistot asiassa ovat Markku Kosken ilmoitus siitä, että ostamamme yritys on markkinoilta poistettavien listalla.
Tässä todistusaineisto
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Tässä se on. Salaiseksi julistetun SSP-sopimuksen kopio. Sopimuksella pankeille annettiin vapaat kädet poistaa yrityksiä markkinoilta ja sekä realisoida yritysten vakuudet. Lisäksi pankit saivat laittaa saatavansa valtion avoimeen pankkitukipiikkiin.
Pankit poistivat markkinoilta 48 000 elinkelpoista yritystä ja aiheuttivat 500 000 ihmisen työttömyyden ja 280 000 henkilön ylivelkaantumisen. Kaikki eivät tätä kärsimystä kestäneet sillä 11 500 ihmistä teki itsemurhan.
SSP-sopimuksessa Esko Ahon hallitus ja neljän pankin vastuulliset henkilöt sopivat toimialarationalisoinnista eli ylikapasiteetin poistosta. Pankeille annettiin lupa poistaa yrityksiä markkinoilta ja realisoida poistettavien yritysten omaisuus ja vakuudet. Lisäksi pankit saivat laittaa saatavansa hallituksen avoimeen pankkitukipiikkiin.
Sen
jälkeen saatavat myytiin ulkomaille ja ulkomainen perintätoimisto
peri saatavia jo kolmanteen kertaan velallisilta täydestä arvosta
heidän kuolemaansa asti ja vielä senkin jälkeen
kuolinpesältä.
Vakaan
markan politiikka johti Suomen taloudelliseen katastrofiin.
Tasavallan presidentti Mauno
Koivisto kutsui
6.5.1992 oikeusjärjestelmän edustajia presidentinlinnaan
kokoukseen, jossa heitä ohjeistettiin antamaan pankeille
suosituimmuusasema riita-asioissa ja syytesuoja niistä johtuvissa
rikosasioissa. Kokouksessa puhetta johti silloinen Korkeimman
oikeuden presidentti Olavi
Heinonen.
Pyysin
tasavallan presidentti Tarja
Haloselta tuon
kokouksen pöytäkirjoja todistusaineistoksi oikeuskäsittelyyn.
Vetosin EY:n tuomioistuimen päätökseen niin sanotussa Fortum
asiassa 15.7.2003. Tasavallan Presidentti Tarja
Halonen julisti
asiakirjat salaisiksi minulle 24.10.2005 lähettämässään
kirjeessä. Perusteluna oli presidentti Mauno
Koiviston pyyntö.
Salaiseksi
julistettu SSP-sopimus
Suomen
Säästöpankki-SSP Oy:n pilkkomissopimus solmittiin 22.10.1993
Suomen valtion ja neljän ns. ostajapankin (SYP, KOP, Osuuspankit
ja Postipankki) välillä. Tässä salaiseksi julistetussa
sopimuksessa sovittiin toimialakohtaiset listaukset yrityksistä,
jotka tullaan viemään konkurssiin, sekä määriteltiin
kaatamisperusteet luottomäärien ja asiakkuuksien pohjalta. Jos
asiakas toimi joillakin seuraavista toimialoista, niin pankeille
annettiin vapaus poistaa yritys markkinoilta ja laittaa saatavansa
valtion avoimeen pankkitukipiikkiin: kiinteistösijoittaminen ja
kiinteistösijoittamiseen verrattava kiinteistötoiminta, muu
sijoittaminen, rakentaminen, vähittäiskauppa, hotelli- ja
ravintolatoiminta, vapaa-aikatoiminta. SSP-sopimus solmittiin
pääministeri Esko Ahon hallituksen toimesta.
Valtionvarainministerinä toimi Iiro Viinanen ja sisäministerinä
Mauri Pekkarinen. Nämä kolme ministeriä muodostivat
valtioneuvoston ”sisäpiirin”. Suomen 1990-luvun
pankkikriisissä ja suuren lamassa toteutettiin Suomen historian
suurin omaisuuden ryöstö. Liituraitojen jäljiltä jäi kitumaan
280 000 elinkautista lumevelkavankia, joista 11 500 valitsi
lopullisimman ratkaisun. 48 000 yritystä poistettiin markkinoilta
pankkien pelastamiseksi. Pankeille annettiin oikeus poistaa
yritykset markkinoilta SSP-sopimuksen nojalla ja pankeille ja
muille rikollisesti toimiville antoi syytesuojan Koiviston
konklaavi. Katkeraa kansaa kasvaa jo kahdessa sukupolvessa.
Pankit
puhdistivat mahdolliset ja epävarmat saatavansa pankkituen avulla
ja samalla poistettiin markkinoilta 48 000 elinkelpoista yritystä,
jotka olisi voitu pelastaa kohdistamalla pankkituki suoraan
yrityksille. Samalla aiheutettiin puolen miljoonan työttömän
armada Suomeen. Suomen valtio oli pankeille varmempi maksaja kuin
talousvaikeuksissa ollut yrittäjä. Siksi terveitäkin yrityksiä
kaadettiin surutta. Konkursseissa kärsivät eniten yritysten
omistajat, joilta katosi tällä tavalla heidän elämäntyönsä,
ihmisarvonsa ja omaisuutensa. Luonnollisesti menettelystä kärsivät
heidän läheisensä, sukulaisensa, tuttavansa, takaajansa,
yrityksen työntekijät, toiset yritykset, tavarantoimittajat,
yhteistyökumppanit sekä kunnat, jotka menettivät verotuloja.
Kerrannaisvaikutukset olivat valtavat.
Pankkikriisin
varjossa Suomessa suoritettiin vallankaappaus, jossa pankeille
annettiin valtuudet jakaa kansalaisten varallisuus haluamallaan
tavalla. Poliittisen siunauksen ohjeistus sai Esko
Ahon hallituksen
ministerivaliokunnalta, johon kuului pääministerin lisäksi
valtionvarainministeri Iiro
Viinanen,
ministerit Mauri
Pekkarinen Keskusta,
Jan-Erik
Enestam Ruotsalainen
kansanpuolue ja Toimi
Kankaanniemi Kristilliset.
Menettelyn osana solmittiin 14.10.1993 SSP:n pilkkomissopimus, mikä
valtion puolesta allekirjoitettiin 22.10.1993. Sopimukseen sisältyi
nimetyillä aloilla toimivien yritysten vapaa realisointioikeus.
Tuomioistuinten tehtäväksi jäi tuomita pankkien vaatimusten
mukaan. Laillisuusvalvojat ja valtakunnansyyttäjä varmistivat
lainrikkojen syytesuojan. Säästöpankkisopimus julistettiin
salaiseksi. Käräjätuomari Jussi Nilsson kirjoitti
Lakimiesuutiset lehdessä n:o 2 vuonna 2002, että tuomarikunta on
organisoitu poliittisten valtaelinten alaisuuteen.
Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti, on kirjassani Olet Maamme Armahin Suomenmaa.
Kirjaani olen kopioinut asiakirjat rikoksista.
Minä katson, että Kalajoen seurakunnan on huomioitava päätöksenteossaan myös inhimilliset tekijät sekä perustuslaki ja ihmisoikeussopimukset. Olen Kalajoen seurakunnan jäsen ja olen joutunut Suomen valtion toimesta 30 vuotta kestäneen kidutusrikoksen kohteeksi ja olen syyttömänä joutunut kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 28 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 30 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maanpaossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomissaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Minä olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Sairastuin diabetekseen. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän raskas ja vaikea asia.
Olen joutunut Suomen valtion 30 vuoden kidutuksen kohteeksi ja Kalajoen kaupungin 40 vuoden syrjinnän kohteeksi. Olen edelleen ulosoton kohteena , mikä pitää rikokset avoimena ja olen edelleen kidutuksen kohteena, mikä on ihmisoikeusrikos. Vahingonkorvausvaatimukseni Suomen valtiolle taloudellisista vahingoista ja hirvittävistä kärsimyksistä on yli 200 miljoonaa euroa.
Odotan Suomen valtion vahingonkorvauksia. Taistelen Kalajoen terveyskeskuksen vuodeosaston puolesta viimeiseen hengenvetoon asti. Pohteen päätös on syntynyt virheellisten tietojen perusteella poliittisen suhmuroinnin seurauksena.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti