Tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen ja tutkija Pekka Niskakangas, tiedoksi ja toimenpiteitä varten aluesyyttäjä Juha Karikoski, valtakunnansyyttäjä ja keskusrikospoliisi
Sain haasteen käräjäoikeuteen tekemienne rikostutkinnoiksi merkittyjen asiakirjojen pohjalta. Minä huomasin, että haasteessa oli muutamia virheitä. Siksi tilasin Oulun poliisin asiakirjayksiköstä syytteen pohjana olleet asiakirjat. Oulun poliisin asiakirjayksikkö ilmoitti, ettei syytteen pohjana oleva asiakirja kuulu Teidän asiaanne. Syyte oli siis tehty väärän asiakirjan perusteella. Haasteessa oli vielä kaksi muutakin virhettä. Syyttäjälaitos lähetti sitten tiedon niistä asiakirjoista joilla syyte on laadittu. Pyydän korjaamaan rikostutkintaanne. Esitän tässä asiat, jotka olisin esittänyt kuulustelussa rikostutkinnassa, jos minua rikosesta epäiltyä olisi kuulusteltu. Nyt ne on esitetty tässä:
Huomasin, että sieltä puuttui kaikki loppulausuntoni asiaan
Tässä on loppulausuntoni asiassa
Loppulausunto
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2019/12/loppulausunto.html
loppulausunto 1. jatko-osa
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2019/12/loppulausunto-1.html
loppulausunto 2, jatko-osa
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2019/12/loppulausunto-2.html
Loppulausunto tutkintailmoitukseen
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/tarkistamatonloppulausunto.html
loppulusunto käräjätuomarin kuulustelukertomukseen
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/loppulusunto-karajatuomarin.html
loppulausunto käräjäsihteerin kuulustelukertomukseen
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/loppulausunto-karajasihteerin.html
Loppulausuntotäydennys koskien tutkinnanjohtajan toimintaa
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/loppulausuntotaydennys-koskien.html
Loppulausunto ulosottomies Eveliina Nissilän rikosilmotukseen 5770/R/15736/19
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/loppulausunto-ulosottomies-eveliina.html
Rikostutkinta cd 5770/R/53493/18 loppulausunto asiasta
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/rikostutkinta-cd-5770r5349318.html
5770/R/53493/18.
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/01/rikostutkinnassatama-on-kaanteentekeva.html
sekä
kirjani Olet Maamme Armahin Suomenmaa ja kopiot 48 miljoonan
salaituista pantatuista kiinnityksistä, jotka olen Teille Mensonen
ja Niskakangas toimittanut. Ne todistavat törkeän petoksen.
ja tämä aineisto
Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html . Tämä aineisto sisältää salaiseksi julistetun SSP-sopimuksen kopion sekä kirjat , jotka todistavat valtiopetoksen.
Rikostutkinta on tehty esitutkintalain ja poliislain vastaisesti.
Te valitsitte ensin syyllisen ja sitten ryhdyitte keksimään syitä asialle. Teidän olisi pitänyt toimia esitutkintalain mukaisesti eli selvittää mitä on tapahtunut ja kuulustella ensimmäisenä rikoksesta epäiltyä eli minua. Näinhän ei tapahtunut, vaan minulle kuulustelija soitti ja ilmoitti, että kuulustelu on silloin ja silloin ja kysymykset ja vastaukset on tehty etukäteen. Otin kuulustelutodistajan mukaan joka todistaa, että minä en saanut esittää mitään todistusainestoa eikä todistajiani kuultu. Tämä näkyi myös syyttäjälle lähetetyssä aineistossa. Ne puuttuivat sieltä kokonaan.
Minä olen halunnut oikeutta siihen, että kaikki minun ulosotossa olleet ja olevat saatavat ovat syntyneet rikosten avulla ja siksi ne ovat perintäkelvottomia. Koska poliisi on kieltäynyt koko 25 vuoden ajan tutkimasta asioista niin minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin haastaa ulosottoviranomaiset oikeuteen siitä, että ne perivät sellaisia saatavia, jotka ovat syntyneet rikosten avulla. Kaikki tarvittavan todistusaineiston olin toimittanut Raahen käräjäoikeuteen. Kun käräjätuomari Sarianne Ervasti ilmoitti minulle, että hän antaa asiassa päätöksen sinä ja sinä päivänä, niin minä sovin Raahen käräjäoikeuden kanssa, että minä tulen todistajan kanssa tarkistamaan, että kaikki todistusaineisto asiassa käräjäoikeudessa asian käsittelyn pohjana. Kun menin Raahen käräjäoikeuteen todistajan kanssa ja sain aineiston tarkistettavakseni, niin huomasin, että sähköpostitse lähettämäni aineisto oli väärin tulostettu eli linkit oli avaamatta ja se oli juuri se todistusaienisto, mikä todisti rikoset. Myös tämä aineisto puuttui käsittelystä
Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html
Käräjäsihteeri kutusi käräjätuomarin paikalle jolle kerroin tilanteen. Käräjätuomari oli vaivautunut ja totesi ettei niillä ole mitään merkitystä miten asiakirja on tulostettu.
Käyttäydyin asiallisesti todistajani kanssa ja poistuimme Raahen poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta. Valitettavasti Raahen poliisiasemalle ei ollut poliiseja paikalla joten joutuimme palaamaan Kalajoella. Tein Kalajoelle tultuani rikosilmoituksen Oulun poliisille ja Hannu Mensonen määrättiin tutkinnanjohtajaksi.
Koska silloin katsoitte itsesi esteelliseksi niin olette varmaan sitä nytkin.
Minun todistajaani ei ole kuultu lainkaan. Miksi? Ehkä siksi että on helpompi saada rikostutkinta näyttämään siltä, että syyttomästä tulee syyllinen ja syyllisestä syytön. Tämä on poliisilain vastainen menettely.
Minulla on ehdottomasti oikeus saada asiani oikeuskäsittelyyn koska poliisi ei tutki, eikä korkein oikeus pura vääriä päätöksi. Mikään rikos ei ole vanhenut, koska rikostutkintapyynnöt on tehty ajoissa ja asiat ovat olleet keskeytyksettä vireillä koko 25 vuoden ajan. Lisäksi ulosotto pitää vireillä asiat ja samoin valtiopetos, mitä osoittaa salaiseksi julistettu SSP-sopimus, mikä on Teille ilmoitetusssa aineistossa keskeinen asia 4 kirjan ja loppulausunnoissani esittämieni videoiden ja aineiston kanssa.
Tapahtumien kulku on ollut seuraava. Olen joutunut Suomen valtion kidutusrikoksen kohteeksi. Kidutus on kestänyt nyt lähes 26 vuotta.
Olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana 25 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Minulle on aiheutetu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän vaikea asia.
Katson, että viranomaisten toiminta asiassani täyttää kidutuksen tunnusmerkistön, koska en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen.Suomen viranomaisten toiminta asiassani on ollut perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaista. Kohteluni täyttää kiistatta ihmisoikeusrikosten tunnusmerkistön ja ennenkaikkea kidutuksen tunnusmerkistön. Toiminta on ollut perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaista.
Rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa ja todistusaineistot ovat kiistattomat. Miksi en saa oikeutta? Entinen asianajaja Asko Keränen on tunnustanut rikoksensa ja varatuomari Paavo M. Petäjä on tunnustanut rikoksensa. He ovat toimineet esteellisen syyttäjä Sulo Heiskarin ja poliisi Raimo Ollilan rikoskumppaneina. Esteellinen syyttäjä on estänyt rikostutkinnat ja poliisi Raimo Ollila on laiminlyönyt virkavelvollisuutensa.
Avatkaa tämä allaoleva linkki, jossa on selostukset ja maininnat mistä löytyy todistusaineisto
Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html
Seuraavassa linkissä on mm. Pentti Arhippaisen todistus siitä, että Kera Oy oli päättänyt poistaa PR-Teollisuus Oy:n markkinoila. Tämä todistaa törkeän peroksen,minkä poliisi on jättänyt tutkimatta.
Lisää
todistusaineistoa
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/09/la-12092020-lisaa-todistusainestoa.html
Poliisi ei tutki asioitani eikä korkein oikeus pura vääriä alioikeuksien päätöksiä. Kaikki ulosotossa olevat ja olleet saatavat on saatu aikaan Suomen valtion rikollisella toiminnalla. Minulla ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin haastaaa ulosottoviranomaiset oikeuteen sen johdosta, että he perivät minulta sellaisia saatavia, jotka on saatu aikaan rikoksilla ja ovat siten perintäkelvottomia.
Haastoin ulosottomiehen Raahen käräjäoikeuteen edellä esitetyillä perusteluilla ja todistusaineistoilla. Raahen käräjäoikeudessa asiaa määrättiin käsittelemään käräjätuomari Sarianna Ervasti. Hän ilmoitti minulle kirjallisesti milloin hän antaa päätöksen asiassa. Kun sain kirjallisen tiedon asiasta niin soitin Raahen käräjäoikeuteen ja pyysi saada nähtäväkseni kaiken sen aineiston minkä olin Raahen käräjäoikeuteen lähettänyt sähköpostitse ja minkä olin pyytänyt Ylivieskan käräjäoikeudesta siirtämään Raahen käräjäoikeuteen asian käsittelyä varten.
Minun oikeustajuni mukaan asia oli rikosasia ja minulla oli oikeus saada asiassa oikeudenmukainen oikeudenkäynti. En ollut tyytyväinen siihen, että käräjätuomari ilmoittaa milloin hän antaa asiassa päätöksen. Tämähän merkitsi sitä, että en saa oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä ja käräjätuomari on päättänyt tehdä asiassa väärän päätöksen.
Sovin Raahen käräjäoikeuden kanssa, että tulen tarkistamaan toimittamani aineiston Raahen käräjäoikeuden kansliaan todistajan kanssa. Koska minulla ei enää ole omaa autoa niin pyysin naapuriani Ivan Georgievia lähtemään autollaan kanssani Raahen käräjäoikeuteen tarkistamaan asian käsittelyä varten toimittani aineiston.
Raahen käräjäoikeudessa käräjäsihteeri luovutti minulle aineiston tarkistettavaksi. Minä huomasin, että sähköpostitse lähettämästäni aineistosta linkit oli avamatta. Linkeissä oli asioiden todistusaineistot valokopioituna. Lisäksi aineistosta puuttui Ylivieskan käräjäoikeudesta pyytämäni aineisto eli tämä aineisto
Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html
Kerroin asian käräjäsihteerille todistajani Ivan Georgievin todistaessa tapahtumaa. Käräjäsihteeri pyysi käräjätuomari Sarianna Ervastin paikalle, jolle kerroin samat asiat todistaja Ivan Gerogievin todistaessa tapahtumaa. Käräjätuomari Sarianna Ervasti totesi, ettei niillä ole mitään merkitystä miten asiakirjat on tulostettu. Hän oli erittäin vaivautunut asian johdosta ja antoi ymmärtää, ettei asiaan tule korjausta. Toimin asiassa erittäin rauhallisesti ja asiallisesti, vaikka tunteitani raastoi käräjätuomarin toiminta.
Poistuin Raahen käräjäoikeuden kansliasta tämän jälkeen todistajani Ivan Georgievin kanssa suoraan Raahen poliisiasemalle. Menimme tekemään rikosilmoitusta asiasta. Valitettavasti Raahen poliisiasemalla ei ollut yhtään poliisia paikalla. Siksi tulimme Kalajoelle. Minä tein rikosilmoituksen sähköpostitse Oulun poliisille asiasta. Oulun poliisi siirsi asian tutkimisen Raahen poliisille Hannu Mensoselle. Kävin Hannu Mensosen kanssa sähköpostivaihtoa asiasta ja totesin, että Hannu Mensonen on esteellinen käsittelmään asiaa, koska on jo aikaisemmin käsitellyt PR-talojen konkurssivyyhteä, johon asiani liittyy. Raahen poliisi Hannu Mensonen siirsi asian käsittelyn KRP:lle, jossa poliisi Erkki Rossi teki tutkimattajättämispäätöksen. Minä valitin asiasta valtakunnansyyttäjälle, jossa kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinne teki syyttämättäjätämispäätöksen. Minä soitin kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinteelle ja hän tunnusti puhelimessa, ettei hän ole perehtynyt niihin asiakirjoihin, joita oli tutkintapyynnössäni esittänyt, sillä hän oli tehnyt päätöksenä Oulun poliisin laillisuusvalvojan Antti Räsäsen ja Lapin poliisin laillisuusvalvojan lausuntojen perusteella. Minulle näitä lausuntoja ei ole toimitettu. Minä pyysin sisäministeri Maria Ohisalo puuttumaan poliisin toimintaan ja oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonia puuttumaan kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinteen toimintaan. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.
Raahen käräjäoikeus eli käräjätuomari Sarianna Ervasti teki asiassa väärän päätöksen eikä antanut minulle oikeudnemukaista oikeudenkäynti, jotta olisin voinut todistaa, että kaikki ulosotossa olleet ja olevat saatava oli saatu aikaan rikollisesti.
Tämän Raahen käräjäoikeuden eli käräjätuomari Sarianna Ervastin virheellisen toiminnan siunasi päätöksellään Rovaniemen hovioikeus.
Käräjätuomari Sarianna Ervasti teki minusta rikosilmoituksen virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Asiaa ryhtyi tutkimaan tutkinnanjohtajana Raahen poliisi Hannu Mensonen ja tutkijana Raahen poliisi Pekka Niskakangas. Oulun käräjäoikeus ilmoitti minulle, että minulle on hankittu asiassa asianajaja.
Silloin minä käännyin Euroopan Unioinin oikeuskomissaarin puoleen ja pyysin hänen apuaan asiassa. Kun en saanut apua niin tein oman päätökseni asiassa. Katsoin, että Suomessa en voi saada oikeutta, koska rikostutkinnan johtajana on esteellinen poliisi Hannu Mensonen enkä myöskään hyväksynyt minulle hyväksyttyä Oulunn käräjäoikeuden minulle hankkimaa asianajajaa. Minä ennakoin, että minusta syyttömästä ollaan tekemässä syyllistä asiassa kaikin mahdollisin keinoin. Minulle oli täysin selvää, että poliisi toimii esitutkintalain, poliisilain, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Heillä ei ole ammattitaitoa eikä halua tutkia tällaista rikosta . Tämä asia on nyt toteutunut. Poliisi yrittää pelastaa käräjätuomarin rikolliseksi epäiltävän toiminnan paljastumisen. Hyvä-veli-verkosto toimii.
Minä anoin poliittista turvapaikkaa Euroopan Unionin oikeuskomissaarilta sekä Bulgarian valtiolta. Minä lainasin rahaa jotta sain ostettua lento- ja junaliput ja matkustin Bulgariaan todistusaineisto mukanani.
Euroopan oikeuskomissaari teki päätöksen, että Suomi on turvallinen maa eikä myöntänyt poliittista turvapaikkaa. Bulgarian presidentti ei myöskään myöntänyt minulle poliittista turvapaikkaa. Siksi jouduin palaamaan takaisin Suomeen.
Tässä selostus asioista
Pyydän poliittista turvapaikkaa Bulgarian valtiolta
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/11/from-erkki-aho-sent-fridayoctober-18.html
KIIREELLINEN
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/02/kiireellinen.html
Kantelun täydennys ja tutkintapyyntö
http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/02/kantelun-taydennys-jatutkintapyynto.html
04.11.2019 Suomi ei noudata EU:n perusperiaatteita eli oikeusvaltioperiaatetta ja ihmisoikeussopimuksia
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/11/04112019-suomi-ei-noudata-eun.html
Vastaus tiedoksiantoon
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/10/from-erkki-aho-sent-monday-october-21.html
Virkamiehen väkivaltainen vastustaminen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/09/virkamiehen-vakivaltainen-vastustaminen.html
SU 04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/08/su-04082019-suomi-ei-ole-oikeusvaltio.html
Vastaus ylitarkastaja Ylva Norrgårdille
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/06/vastaus-ylitarkastaja-ylva-norrgardille.html
Arvoisa oikeusministeri
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/06/arvoisa-oikeusministeri.html
Kuulustelutodistajan lausunto
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/09/esitutkintalaki1-luku-2.html
Kalajoella minulle soitti poliisi, joka kertoi, että minun pitää tulla kuulusteluun asian johdosta. Hän kertoi, että kysymykset ja vastaukset on tehty etukäteen. Minä ihmettelin hänelle, että miksi minun pitää tulla kuulusteluun, jos kaikki on tehty jo etukäteen valmiiksi. Menin kuulusteluun ja otin todistusaineiston mukaan ja myös kuulustelutodistajan. Kuulusteluissa en saanut esittää mitään todistusaineistoa eikä todistajiani kuultu. En saanut pyynnöstäni huolimatta kuulustelupöytäkirjasta kopiota. Kuulustelukertomukseen kuitenkin kirjattiin, että saan tehdä loppulausunnot asiasta.
KE 21.10.2020 Väärin tehty rikostutkinta ei voi olla syytteen pohjana eikä asiaa voi käsitellä toverituomioistuimessa
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/10/ke-21102020-vaarin-tehty-rikostutkinta.html
Tiedote - vapaa julkaistavaksi 19.10.2020
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/10/tiedote-vapaa-julkaistavaksi-19102020.html
Katson, että nämä asiat on nyt rikostutkinnassa esitetty tutkinnanjohtajalle ja tutkijalle. Nyt he voivat katsoa miten he pelastavat oman nahkansa asiassa parhaiten ja he voivat toimia sen mukaan. Lähetän nämä samalla myös aluesyyttäjä Juha Karikoskelle, joka joutuu ottamaan ne huomioon uudessa syyteharkinnassaan. Minulla on kuitenkin sellainen epäilys, että syyttäjä asiassa tulee vaihtumaan, koska haasteessa on jo kolmen kardinaalivirheen lisäksi puutteena rikostutkinnassa esittämäni asiat sekä tutkinnanjohtajan ja tutkijan poisjättämät todistusaineistot ja todistajieni kuuleminen ja ennenkaikkea minun kuulustelu asian johdosta. Todistajiksi nimeämiäni henkilöitä on kuultava jo rikostutkinnassa.
1990-luvun
lama Suomessa oli kototekoinen ja johtui Suomen johttavien
poliitikkojen virhearvioinnista eli vakaan markan politiikasta.
1980-luvun talouspolitiikka
oli laman eräs taustatekijä. 1980-luvulla Suomessa vallitsi
voimakas taloudellinen nousukausi, joka kesti koko vuosikymmenen.
Yksi
syy nousukauden pitkittymiseen ja ylikuumenemiseen
oli
ulkomaisen luotonhakemisen vapautuminen. Aiemmin luoton hakeminen
ulkomailta oli luvanvaraista, mutta Suomen pankki vapautti
luoton hakemisen1986 ja
tämä johti laajamittaiseen yrityksien lainanhakuun ulkomailta.
Ulkomainen lainaraha oli huomattavasti kotimaista rahaa halvempaa.
Myös pankkien luotonanto yksityishenkilöille vapautui ja
luottokanta kasvoi enimmillään yli 100% vuodessa. Edellä
mainitut seikat johtivat kansantaloudessa olevan rahamäärän
voimakkaaseen kasvuun, joka puolestaan nosti asuntojen ja
liiketilojen hintoja voimakkaasti. Syntyi kiinteistö- ja
pörssikupla, jonka aikana syntyi nopeasti velkarahoituksella suuria
omaisuuksia. Termi kasinotalous kuvasi
lainarahalla ja spekulatiivisella sijoittamisella rikastumista.
Hallitus sitoi markan Euroopan valuuttayksikköön ecuun korkealla kurssilla, eli noudatti vahvan markan politiikkaa. Kurssin tiedettiin heikentävän Suomen kilpailukykyä ja pahentavan työttömyyttä. Kilpailukykyä pyrittiin parantamaan tupo-sopimuksella, jolla olisi alennettu palkkoja. Devalvaatio-odotukset johtivat Suomen pankin valuuttapakoon, eli sijoittajat vaihtoivat markkoja ulkomaan valuuttaan. 14. marraskuuta 1991 Suomen Pankin valuuttavaranto oli ehtymäisillään ja se lopetti markkaa tukeneet ostot. Valtiovarainministeri Iiro Viinanen vakuutteli, ettei Suomi devalvoi, mutta valuuttapaon vuoksi jouduttiin pakkodevalvaatioon marraskuussa 1991 ja markka päästettiin kellumaan valuuttavarannon jälleen ehdyttyä 8. syyskuuta 1992.
Marraskuussa 1991 tehty suuri davalvaatio nosti ulkomaisia lainoja ottaneiden valuuttavelkoja. Ulkomaisissa valuutoissa otetut lainat eivät sopineet lainkaan yhteen devalvaation kanssa, minkä Kouri–Porter-malli oli osoittanut jo vuonna1974. Suomessa jätettiin noudattamatta tätä mallia rahamarkkinoiden vapauttamisen yhteydessä. Valuuttalainojen määrä oli tosin vain 15% koko lainakannasta.
Laman seurauksena kulutus ja investoinnit putosivat sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Yritysten konkurssien määrä nousi voimakkaasti, ja niiden kaatuminen ja heikko taloustilanne aiheuttivat suurtyöttömyyden. Työttömyys oli vuosina 1992–1997 yli 12 prosenttia, pahimpana vuonna 1994 kaikesta työvoimasta 17 prosenttia ja rakennusteollisuudessa lähes 37 prosenttia. Pankit joutuivat suuriin vaikeuksiin muun muassa riskialttiiden operaatioiden ja yritysten kannattavuusvaikeuksien takia, ja seurauksena oli pankkikriisi.
Vakaan
markan politiikka
Suomi
koki 1990-luvun alussa erittäin syvän taloudellisen laman johtuen
vakaan markan politiikasta. Talouspolitiikan virheet
moninkertaistuivat liberalisoinnin kanssa. Vahvan markan politiikasta
tuli tappava myrkky. Presidentti Mauno
Koivisto nimitti
Suomen Pankin johtajan Harri
Holkerin sinipunahallituksen.
Hän oli sinipunahallituksen kätilö. Vahvan markan politiikka
kirjattiin Holkerin hallituksen
ohjelmaan kuten myös Esko
Ahon hallituksen
ohjelmaan. Kun vahvan markan politiikan aikana rahaa tuotiin
keinottelutarkoituksiin, yhteiskunta salli sen tapahtua. Valvojat
eivät valvoneet. Rahoitustarkastus laiminlöi tehtävänsä.
Lamasyyllisiä löytyy pankkien ohella Suomen Pankista ja
Pankkitarkastusvirastosta. Suomen 1990-luvun alun lama oli Suomen
poliittisten ja talouden päättäjien aikaansaama.Koivisto
ei
toiminut yksin. Hänen sisäpoliittiseen junttaansa kuuluivat Suomen
johtokunnan jäsenet Rolf
Kullberg, Markku Puntila, Harri Holkeri ja
Kalevi
Sorsa.
Junttaan kuului myös sinipunahallituksen valtionvarainministeri
Erkki
Liikanen,
jonka kardinaalimunaus oli verotuksen keventäminen
noususuhdanteessa.
Vahvan markan politiikalla aiheutettiin
Suomeen yli 500 000 ihmisen työttömyys. Ylivelkaantuneita oli yli
280 000. Markkinoilta poistettiin n. 48 000 elinkelpoista yritystä
vuoden 1997 loppuu mennessä ja itsemurhia tehtiin Stakesin tilaston
mukaan 11500. Pankit pelastettiin. Voidaanko puhua
kansanmurhasta?
Koiviston
konklaavi on valtiopetos?
Tasavallan
presidentti Mauno
Koivisto kutsui
06.05.1992 tasavallan presidentin linnaan oikeusjärjestelmän
edustajia kokoukseen, jossa heitä ohjeistettiin antamaan pankeille
suosituimmuusasema riita-asioissa ja syytesuoja niissä johtuvissa
asioissa. Kokouskutsu oli Martti
Mannisen allekirjoittama
ja päivätty 16.04.1992.
Kokouksessa teemoina olivat
1.
Tuomioistuinten yhteiskunnallinen vallankäyttö ja
riippumattomuus
2. Tuomioistuimen toiminnan arvostelu
Kokouksessa
johti puhetta silloinen KKO:n presidentti Heinonen.
Palveriin osallistuivat tasavallan presidentti Mauno
Koivisto,
rouva Tellervo
Koivisto,
KKO:n presidentti Olavi
Heinonen,
oikeusneuvos Erkki-Juhani
Taipale,
oikeusneuvos Per
Lindholm,
KHO:n hallintoneuvos Pekka
Hallberg,
kihlakunnantuomari Markku
Arponen,
ylituomari Olli
Karikoski,
pormestari Juha
Kettunen,
Itä-Suomen HO:n presidentti Esko
Kilpeläinen,
Vaasan HO:n presidentti Erkki
Rintala,
oikeusneuvos Mikko
Tulokas,
professori Aulis
Aarnio,
apulaisprofessori Jukka
Kekkonen,
erikoistutkija Jyrki
Tala,
professori Leena
Kartio,
professori Olli
Mäenpää,
dosentti Juha
Pöyhönen,
professori Kirsti
Rissanen,
professori Kaarlo
Tuori,
oikeustieteen lisensiaatti Veli-Pekka
Viljanen, Antti Kivivuori,
professori Jaakko
Uotila,
kansliapäällikkö Jaakko
Kalela,
erityisavustaja Martti
Manninen ja
Ratan johtaja Jorma
Aranko.
Suomen
perustuslain 2 §:n mukaan tuomiovaltaa käyttävät riippumattomat
tuomioistuimet.
KKO:n päätöksistä on todettavissa, että
oikeudenkäytön linjaus muuttui Koiviston pitämän tilaisuuden
jälkeen pankkeja suosivaksi.
Toukokuun tuomarineuvoston
kokous ei ollut ainoa laatuaan. Professori Kekkonen oli
– Koivisto-kriittisyydestään huolimatta – erään kokouksen
pääalustajana. Tuolloin käsiteltiin lähinnä talousrikoksia ja
niiden tutkintaa. Presidentti ei kuitenkaan päässyt paikalle, vaan
iltaa isännöi oikeusministeri Matti
Louekoski.
Lopulta hänellekin tuli kiire, ja emännäksi siirtyi Tarja
Halonen.
Iltalehdessä
15.8.2005 Postipankin ex-pääjohtaja Seppo
Lindblom tunnustaa
syyllisyytensä pankkikriisiin.
Soitin europarlamentaarikko Anneli
Jäätteenmäelle ja
kysyi ns. Koiviston konklaavista. Jäätteenmäki sanoi ettei hän
ole juuri tuohon palaveriin osallistunut, mutta hän on osallistunut
vastaaviin palavereihin. Tästä voidaan päätellä, että
pankkikriisin ja suuren laman totuuden salaaminen on poliittisesti
yhteisesti sovittu salaisuus. Mukana asioiden salaamisessa on kaikki
poliittiset puolueet. Oikeuslaitos on alistettu poliittisen valvonnan
alaisuuteen. Tästä kirjoitti Lakimiesuutiset lehdessä 2/2002
käräjätuomari Jussi
Nilsson.
Asiapaperit
salaisiksi
Presidentti
Mauno Koiviston presidentin linnassa 6.5.1992 järjestetyn
”tuomarineuvoston” asiakirjat on määrätty salaisiksi Koiviston
pyynnöstä ja tasavallan presidentti Tarja
Halosen määräyksestä.
-
Selvästihän Koivisto halusi vaikuttaa siihen, että oikeuslaitos ei
tekisi pankkien kannalta hankalia ratkaisuja, muistaa professori
Jukka Kekkonen vuosikymmen takaisen keskustelutilaisuuden
ilmapiiristä.
Myös professori Heikki
Ylikankaan mukaan
Linnan tilaisuuden tarkoituksena oli koolle kutsuttujen arvovallalla
painostaa Korkein Oikeus tekemään Koivistolle mieleinen ratkaisu
pankkeja koskevassa asiassa. Koiviston palaverissa linjattiin
pankkikriisiin liittyvä oikeuskäytäntö pankkeja suosivaksi ja
velallisia tainnuttavaksi. Terveetkin pienyritykset olivat pankeille
lainsuojatonta riistaa. Luotot pantiin kerralla maksuun, vakuudet
rosvottiin laillisesti pankeille, jotka realisoivat ne päivän
hintaan ja kirjasivat voitot hyväkseen.
Jos Koiviston seminaari
kestäisi päivänvalon niin miksi asiakirjat on pitänyt julistaa
salaisiksi.
100
vuodeksi salaiseksi
julistettu SSP-Sopimus
Suomen
Säästöpankki-SSP Oy:n pilkkomissopimus solmittiin 22.10.1993
Suomen valtion ja neljän ns. ostajapankin (SYP, KOP, Osuuspankit ja
Postipankki) välillä. Tässä salaiseksi julistetussa sopimuksessa
sovittiin toimialakohtaiset listaukset yrityksistä, jotka tullaan
viemään konkurssiin, sekä määriteltiin kaatamisperusteet
luottomäärien ja asiakkuuksien pohjalta. Jos asiakas toimi
joillakin seuraavista toimialoista, niin pankeille annettiin vapaus
poistaa yritys markkinoilta ja laittaa saatavansa valtion avoimeen
pankkitukipiikkiin: kiinteistösijoittaminen ja
kiinteistösijoittamiseen verrattava kiinteistötoiminta, muu
sijoittaminen, rakentaminen, vähittäiskauppa, hotelli- ja
ravintolatoiminta, vapaa-aikatoiminta. SSP-sopimus solmittiin
pääministeri Esko
Ahon hallituksen
toimesta. Valtionvarainministerinä toimi Iiro
Viinanen ja
kauppa- ja sisäministerinä Mauri
Pekkarinen.
Nämä kolme ministeriä muodostivat valtioneuvoston ”sisäpiirin”.
Suomen 1990-luvun pankkikriisissä ja suuren lamassa toteutettiin
Suomen historian suurin omaisuuden ryöstö. Liituraitojen jäljiltä
jäi kitumaan 280 000 elinkautista lumevelkavankia, joista 11 500
valitsi lopullisimman ratkaisun vuoden 1997 loppuun mennessä. Sen
jälkeen on vielä on poistettu yrityksiä markkinoilta ja niiden
kokonaismäärä Velallisten Turkirymän mukaan on n.60 000
kappaletta ja itsemurhan tehneiden määrä n. 16 000. Katkeraa
kansaa kasvaa jo kahdessa sukupolvessa.
Kera
Oy:n ruumiinpesuryhmä
Kera
Oy:ssä perustettiin Helsingin Sanomien mukaan ns. ruumiinpesuryhmä,
jonka tehtävänä oli pelastaa ns. Kera Oy:n rahoittamat
ongelmayritykset ja muuten minimoida tappiot. Tappioiden minimointiin
liittyi kilpailevien yritysten markkinoilta poistaminen yhdessä
pankkien kanssa. Kera Oy:n ruumiinpesuryhmä toimi
varatoimitusjohtaja Seppo Arposen alaisuudessa ja sitä johti
kehityspäällikkö Veikko Anttonen. On syytä epäillä, että
asiasta olivat tietoisia KTM:n yrityskehitysosasto, johtaja Olavi
Änkö ja
hallitusneuvos Sakari
Arkio sekä
KTM:n kansliapäällikkö Matti
Wuoria.
Talonrakennusalalla
kysyntä romahti vuoden 1989 14 000 talopaketista vuoden1995 2900
talopakettiin. Ylikapasiteettia muodostui rajusti. Vuoden 1992
tilinpäätöksien mukaan Suomen Taloteollisuuden tulos oli 80
miljoonaa markkaa miinuksella ja vierasta pääomaa oli 214 miljoonaa
markkaa, Honkarakenne Oy oli miinuksella 30 miljoonaa ja vierasta
pääomaa oli 242 miljoonaa markkaa, Pyhännän Rakennustuote Oy oli
miinuksella 20 miljoonaa markkaa ja vierasta pääomaa oli 100
miljoonaa markkaa. Alavieskan Puurakenne Oy oli Suomen kolmanneksi
suurin talotehdas, jonka tappio oli vuonna 1992 vain miljoona markkaa
tappiolla ja vierasta pääomaa oli 36 miljoonaa markkaa.
Tyhminkin
pankinjohtaja tajusi Esko Ahon luvanneen ilmaista rahaa
KEP:n
Säästöpankin johtaja Korpela sanoi
Seuralehden haastattelussa 15.11.2002 väliotsikossa mainitut
sanat. Korpela jatkaa,
että ”katkaisimme rahoitusneuvottelut kaikkien vaikeuksissa
olleiden yritysten kanssa. Tajusimme, että turha on keskustella
ongelma-asiakkaiden kanssa, koska valtio maksaa pankin
luottotappiot”.
MOT-ohjelmassa 29.11.1999 saman pankin
isännistöä 15 vuotta johtanut toimitusjohtaja Antti
Ojala sanoi
näin ” Suoraan voin sanoa, että Suomen Säästöpankki ajoi
yrityksiä nurin saadakseen omaan käyttöönsä, omien vakuuksien,
oman varallisuutensa paikkaamiseksi pankkitukea avatusta valtion
piikistä. Voidaan vetää suora johtopäätös, että
ongelma-asiakkaat olivat pankille riski, mutta tässä poistui
kerralla riski ja oma vakavaraisuus parani”.
Jälkien
peittely
Säästöpankkien
pilkkomissopimusta tehtäessä 22.10.1993 perustettiin
ongelmaluottoja varten omaisuudenhoitoyhtiö Arsenal Oy.
Perustamisvaiheessa yhtiöön siirrettiin n. 3600 lainaa ja
kesäkuuhun 1994 mennessä n. 34 000 lisää. Kaikkiaan Arsenaliin
siirrettiin lähes 80 000 ongelmaluottoa, joista luottotappiot
korvattiin siirtäjäpankeille m. 50 miljardin pankkituella eli
kansalaisten maksamilla verovaroilla. Arsenal sai salaiseksi
valtiontalouden tarkastusviraston raportin sillä perusteella, että
sille voi koitua vahinkoa raportin julkistamisesta. Valtiontalouden
tarkastusviraston mukaan Arsenalin on syytä varautua noin 500
miljoonan korvauksiin 13 yksityiselle ihmiselle tai yritykselle. On
todennäköistä, että raportissa oli vain jäävuoren huippu.
Raportin salaamisesta vastasi ministeri ja silloinen Vasemmistoliiton
puheenjohtaja Suvi Anne Siimes.
Aktiv Hansa Oy ja C&A
Finland Oy ostivat 31.3.2000 ministeri Suvi
Anne Siimeksen allekirjoittamalla
kauppakirjalla Arsenal omaisuudenhoitoyhtiöiden 12,2 miljardin
markan saatavat 5 %:lla todellisesta arvosta eli 600 miljoonalla
markalla. Ongelmaluottoja oli n. 60 000 kappaletta. Nyt näitä
saatavia ulkomainen perintäyhtiö perii täydestä arvosta korkealla
korolla suomalaisilta kansalaisen kuolemaan saakka ja eduskunnan
päätöksellä vielä senkin jälkeen eli kuolinpesältä.
Erikoista
kauppakirjassa on se, että ministeri myi nämä ongelmaluotot vaikka
Arsenal Oy:llä oli oma toimiva johto. Kauppasopimukseen sisältyy
vielä ns. korvausklausuuli, jonka mukaan jos sopimus puretaan niin
koko kauppasumma laukeaa maksettavaksi. Tämä korvausklausuuli on
perustuslain vastainen.
Velallisille ei kuitenkaan annettu
mahdollisuutta selvitä veloistaan tuolla 5 %:n summalla. Helsingin
Sanomien 1.4.2000 uutisen mukaan osa lainoista oli jo maksettu ja
siis perintäkelvottomia. Perintäkelvottoman velan luovuttamisesta
perittäväksi on säädetty rikoslain 35 luvun 1-3 %:ssä (petos).
Jo maksettujen lainojen perimisestä on raportoitu Arsenalin
tarkastusvaliokunnan kertomuksessa v. 2000. Siinä todetaan, että n.
1000 tarkastetusta reklamaatiosta n. 100 todettiin aiheellisiksi.
Lainaa ei ollut olemassa. Lisäksi noihin myytyihin saataviin liittyi
valtava määrä yrittäjien velkoja, mikä merkitsee sitä, että
nuo yrittäjät ovat lopun elämäänsä velkahirressä ja Suomessa
on yrittäjäpula.
Johtopäätökset
Suomessa
pankkikriisi kosketti noin miljoonaa ihmistä, jotka joutuivat
kärsimään Suomen talouden ja poliittisten päättäjien
virhearvioinneista. Hinta on monen osalta äärettömän korkea.
Pankkikriisi jätettiin selvittämättä. Ei voi välttyä
vaikutelmalta, että asiasta on poliittinen sopimus suurimpien
puolueiden sekä Kristillisten, Vasemmistoliiton sekä Ruotsalaisen
kansanpuolueen kesken. Menettely on törkeä kansalaisten
perusoikeuksien ja oikeusturvan loukkaus. Se on ihmisoikeussopimusten
vastainen menettely.
Pankkikriisin hoitamisessa päätettiin pelastaa pankit ja yrittäjät laitettiin maksumiehiksi. Tasavallan presidentti Mauno Koiviston johdolla 6.5.1992 ohjeistettiin oikeuslaitosa antamaan pankkeille suosituimmuusasema oikeudenkäynneissä. Näin tasavallan presidentin johdolla tehtiin valtiopetos, mikä ei vanhene koskaan. Pankit voittivat ylemmissä oikeusasteissa ja rikollisille annettiin syytesuoja. Ns. Koiviston konklaavin jatkona ja osana valtiopetosta on Suomen Säästöpankki-SSP Oy:n pilkkomissopimus, mikä solmittiin 22.10.1992 Suomen valtion ja neljän ns. ostajapankin (SYP, KOP, Osuuspankit ja Postipankki) välillä. Tässä salaiseksi julistetussa sopimuksessa sovittiin toimialakohtaiset listaukset yrityksistä, jotka tullaan viemään konkurssiin, sekä määriteltiin kaatamisperusteet luottomäärien ja asiakkuuksien pohjalta. Jos asiakas toimi joillakin seuraavista toimialoista, niin pankeille annettiin vapaus poistaa yritys markkinoilta ja laittaa saatavansa valtion avoimeen pankkitukipiikkiin: kiinteistösijoittaminen ja kiinteistösijoittamiseen verrattava kiinteistötoiminta, muu sijoittaminen, rakentaminen, vähittäiskauppa, hotelli- ja ravintolatoiminta, vapaa-aikatoiminta. SSP-sopimus solmittiin pääministeri Esko Ahon hallituksen toimesta. Valtionvarainministerinä toimi Iiro Viinanen ja sisäministerinä Mauri Pekkarinen. Nämä kolme ministeriä muodostivat valtioneuvoston ”sisäpiirin”. Suomen 1990-luvun pankkikriisissä ja suuren lamassa toteutettiin Suomen historian suurin omaisuuden ryöstö. Liituraitojen jäljiltä jäi kitumaan 280 000 elinkautista lumevelkavankia, joista 11 500 valitsi lopullisimman ratkaisun vuoden 1997 loppuun mennessä. Sen jälkeen on vielä on poistettu yrityksiä markkinoilta ja niiden kokonaismäärä Velallisten Turkirymän mukaan on n.60 000 kappaletta ja itsemurhan tehneiden määrä n. 16 000. Katkeraa kansaa kasvaa jo kahdessa sukupolvessa.
100 vuodeksi salaiseksi julistettu SSP-sopimus
https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY&index=6&list=UUYDxoEzvz_VQ_HnFKXRkrZA
Kun analysoidaan miten pankki voi voittaa oikeudessa niin se edellyttää rikollista tai rikolliseksi epäiltävää toimintaa koko virkakoneistolta. Kun pankki johdolla kaadettiin yritys ja yrittäjästä tehtiin rikollinen, niin pankinjohtajalle piti saada syytesuoja. Se tapahtui niin, että kaadetusta yrityksestä tehtiin erityistilintarkastus, joka sopi oikeuslaitokselle. Näitä erityistilintarkastuksia suorittivat tietyt tilintarkastustoimistot. Vielä on epäselvää , että ohjeisitiko ja kouluttiko oikeusministeriö näitä tilintarkastustuomistoja tekemään kriteerit täyttävät erityistilintarkastukset. Syyttäjien ja poliisien sekä oikeuslaitoksen on täytynyt toimia rikollisesti. Tämä näkyy esimerkiksi PR-talojen konkurssivyyhdessä, jossa esteellinen syyttäjä Sulo Heiskari on saanut toimia n. 20 vuotta esteellisenä syyttäjänä estämässä asiassani rikostutkinnat sekä käynnistämässä koko ajan uusia rikostutkintoja ja syytteitä väärien päätösten päälle..Tässä osa päätöksistä
Perustelu 1. Syyttäjän esteellisyys
Olen esittänyt kauppakirjat ( 3 kpl) korkeimmalle oikeudelle tekemässä tuomioiden purkuhakemuksessa, mikä on toimitettu haastehakemuksen mukana Oulun käräjäoikeudelle. Kauppakirjoista näkyy, että kaupanvahvistajana on toiminut tuleva syyttäjä Sulo Heiskari.
Lisäksi kauppasopimukset on esitetty kopioini kirjassani Olet Maamme Armahin Suomenmmaa sivuilla 277-285 kauppakirjat ( 3 kpl) Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesän ja Euronio Oy:n välillä. Kauppakirjat todistavat, että väliaikaiset konkurssipesän hoitajat myivät konkurssisäännön vastaisesti kiinteää toisen omaisuutta omanaan. Kauppakirjoissa ei mainita mitään 48:n miljoonan pantatuista kiinnityksistä. Kaupoissa siis tehtiin torkeä petos. Myöhemmin ilmeni, että perustettava yritys oli markkinoilta poistettavien listalla joten myyjä tiesi myydessään, että yritys tullaan poistamaan markkinoilta eli ajamaan konkurssiin. Teko on varmasti törkeä petos.
Kauppasopimukset löytyvät myös tästä linkistä
PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen
http://kalajokinen.blogspot.fi/2017/06/pr-talojen-konkurssivyyhti.html
Kauppasopimuksissa on toiminut kaupanvahvistajana tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka on myöhemmin toiminut syyttäjänä kaikissa oikeudenkäyneissä, joissa on käsitelty näitä sopimuksia oikeudessa. Syyttäjä Sulo Heiskari on toiminut esteellisenä syyttäjänä näissä oikeudnekäynneissä:
R98/503 Ylivieskan käräjäoikeus 01.06.1998 R98/71 144
R02/393 Ylivieskan kärjäoikeus 15.02.2002 RD01/361 10046
S01/320 Ylivieskan käräjäoikeus 30.01.2001 K00/1003 148
S00/1437 Ylivieskan käräjäoikeus 13.11.2000 K00/1003 1311
S01/447 Ylivieskan käräjäoikeus 28.02.2001 K001/1003 280
R98/692 Ylivieskan käräjäoikeus 26.08.1998 R98/90 224
R03/150 Ylivieskan käräjäoikeus 19.12.2002 R02/276 R1.OH.KP
Ylivieskan käräjäoikeuden päätös 30.05.1996 nro 860
Ylivieskan käräjäoikeuden päätös 03.01.1997 96/531
Ylivieskan käräjäoikeuden päätös 28.06.1996 nro 900
Ylivieskan käräjäoikeuden tuomio 26.08.1998 nro 228
Ylivieskan käräjäoikeudenpäätös 19.09.2000 bro 1066
Ylivieskan käräjäoikeuden tuomio 03.10.2000 nro 1050
Vaasan hovioikeuden tuomio 21.05.1999 nro 521
Vaasan hovioikeuden päätös 08.12.2000 nro 1376
Vaasan hovioikeuden päätös 07.05.2001 nro 545
Vaasan hovioikeuden päätös 13.01.2000 nro 39 R98/692
Vaasan hovioikeuden päätös 31.01.2000 nro 39
Korkeimman oikeuden päätös 11.01.2002 R2000/206 nro 0017
Korkeimman oikeuden päätös 24.01.2001 H2000/386 nro 0143
Korkeimman oikeuden päätös 20.09.2001 nro 1841
Korkeimman oikeuden päätös 10.07.2003 H2001/318 nro 1800
Korkeimman oikeuden päätös 10.07.2003 H2002/16 nro 1801
Korkeimman oikeuden päätös 10.07.2003 H2002/210 nro 1802
Korkeimman oikeuden päätös 28.06.2002 H2001/138 nro 1771
Korkeimman hallinto-oikeuden päätös 22.12.2004 3383 nro 17602/04
konkurssiasiat
K
96/531, PR-Teollisuus
Oy (hja Alavieskan Puurakenne )
Konkurssituomio 3.1.1997/1
K 97/1236
International Timber (hja Eläke-Varma Keskinäinen
yhtiö)
Konkurssituomio 7.9.1998/963
K 00/1003
Erkki Aho (hja Alavieskan Puurakenne)
ratkaisu 28.2.2001/280, rauennut/sillensä, valitettu hovioikeuteen
K
10/5019 Erkki Aho (hja
Mikko Kovalainen)
ratkaisu 4.1.2011/38, peruutettu
K 10/3862
Erkki Aho (hja Mikko Kovalainen)
ratkaisu 30.8.2010/4430, sillensä, muu syy
K 11/1589
Erkki Aho (hja Mikko Kovalainen)
ratkaisu 26.9.2012/7257, rauennut, sillensä
ITC Finland Oy:n
konkurssi, ei löytynyt diaarista
Rikosasiat:
R
98/71
Asia: velallisen vilpillisyys
ratkaisu 1.6.1998/144
R 98/90
Asia: muut rikoslakia vastaan tehdyt rikokset
ratkaisu 26.8.1998/1
ratkaisu 13.8.1998
RD 01/361
ratkaisu 15.2.2002/10046 , jätetty tutkimatta
R 05/506
asianomistajana Tapio Lahola
Tuomio 28.11.2005/529, valitettu hovioikeuteen
R 10/506,
asianomistaja Mikko Kovalainen
Tuomio 6.9.2010/1034, valitettu hovioikeuteen
R 11/537
asianomistaja Markku Koski
Tuomio 27.7.2011/587, valitettu hovioikeuteen
Rikosasiaa, jossa
asianomistajana Torsti Kalliokoski, ei löytynyt diaarista
Rikosasia
R 97/288 koskee muuta vastaajaa, rikosilmoituksen numerolla ei löydy
diaarista
S 95/1488 Kja
Alavieskan Puurakenne, vjat: Erkki Aho, Kari Konu, Markku Koski,
PR-Teollisuus Oy, Remes Jouni ja Virta Heino, asiaan osallisena
PR-Teollisuus Oy:n
konkurssipesä
Ratkaisu 28.6.1996 , hyväksytty kokonaan tai osittain
Katriina
Rantinsalo
hallintosihteeri
Lisäksi poliisi onorganisoitu tekemään ei rikosta päätöksiä ja laillisuusvalvojat ei anna aihetta päätöksiä.
Poliisi on jättänyt rikokset tutkimatta ja laiminlyönyt virkavelvollisuutensa tässä osa päätöksistä.
Raimo Ollila, Ylivieskan poliisi, jokainen tutkintapyyntö on jätetty tutkimatta. Tutkintapyynnöt on tehty ajoissa, mm.
15.3.1997, täydennys 23.3.1997, päätös
26.06.1997 6870/5406/97
9.10.1997 6870/R/891/97, S10109/01,
13.08.2002 6870/S/10109/01,
13.08.2002 S/10456/02,
03.01.2002 R/1690/ Olli Sikala Haapajärven poliisi
Erkki Huhtakallio, Ylivieskan poliisi 3.8.1998 tehty tutkintapyyntö
Kaarlo Similä, Ylivieskan poliisipäällikkö, tutkintapyyntö 12.07.2002
lausuma Ylivieskan käräjäoikeudelle 25.2.2004
Tapio Mäkelä Oulun KRP, tutkintapyyntä 20.08.1997
10.1.1998
26.8.1998 2521/R/737/97, kirje 30.3.200,
varatuomari Jorma Herttuaisen tekemä tutkintapyyntö 22.5.1998, lausuma 30.3.2000
Eero Klemetti, Oulun KRP:n päällikä 2400/R/506/00
Pentti Yliniva, KRP:n päällikkä. Pohjoinen osasto
18.11.1999 tehty tutkintapyyntä
10.09.1998 tehty tutkintapyyntö
2400/R/760/9919.4.2000
2400/R/737/97.19.12.1997
2400/R/760/99,18.11.1999
2400/S/13013/9919.11.1999
2400S/13077/99 15.12.1999 ,
19.5..2000 106/TUP/98
Kauko Aaltomaa, KRP, apulaisjohtaja, tutkintapyyntö 5.5.2000,
ratkaisu 30.5.2000 106/TUP/98,
tutkintapyyntö Aaltomaalle 4.6.2000,
3.4.2001 28/TUP/01
Rauno Ranta, KRP:n päällikkö tutkintapyyntö 18.8.1998,
Rauno Ranta, Juha Keränen, päätös 15.12.1998 106/TUP/98
2.5.2000 106/TUP/98 Rauno Ranta ja Kauko Aaltomaalle
1.9.2003 64/TUP/03 Rauno Ranta ja Marko Viitanen
Jouko Rajaniemi, poliisiylitarkastaja Oulun läänin hallitus 6.7.1999 POL 374 B
Erkki Haikola, Oulun läänin poliisiosaston päällikkö, tutkintapyyntö 18.8.1998
Jorma Vuorio ja Jonne Lähteenmäki, sisäasiainministeriön poliisiosasto 10.8.1998 84/662/98,
poliisiministeri Jan-Erik Enestamille tehty tutkintapyyntö 20.7.1998
17.8.1998 kirje ja tutkintapyyntä poliisiylitarkastaja Jorma Vuoriolle
10.8.1998 päätös 84/662/98
28.6.2000 SM-2000-1060/Ri-2 Jorma Vuorio ja Jonne Lähteenmäki
Jorma Toivanen ja Jonne Lähteenmäki 20.3.2000 dnro 49/662/98
11.6.2002 SM-2002-1312/Ri-
Kimmo Markkula KRP Vantaa 12.7.2002 88/TUP/02,
12.7.2002 88/TUP/02
12.7.2002 93/TUP/02
Juha Vehmaskoski KRP:n rahanselvittelykeskus, kieltäytyi tutkimasta Rinstrojen rahanpesua, vaikka Rienstra oli tuomittu USA:ssa rahanpesusta ja Suomessakin näytöt olivat kiistattomat
Reijo Naulapää, poliisiylijohtaja sisäasiainministeriö tutkintapyyntö 16.8.1998
kirje 20.3.2000 dnro 49/662/98,
tutkintapyyntö Naulapäälle 29.5.2000
Kari Häkämies sisäministeri 25.8.1999, vastaus kansanedustajien Risto Kuisma, Raimo Vistbacka, Bjarne Kallis, Tapio Karjalainen, Matti Huutola, Marja-Leena Kemppainen, Pekka Vilkkuan tutkintapyyntöön, yksi kansanedustaja pyyhki nimensä yli tutkintapyynnöstä. Hänen nimensä on Antti Rantakangas
Rauno Rannan vastaus kansanedustaja Raimo Vistbackalle
Ville Itälän keskustelunvahvistus 8.1.2001 SM-2001-776/Tu-411
Tapio Kalliokosken päätökset 22.10.2004
20.10.2004.
25.10.2004
22.10.2004
22.9.2004, päätökset ovat koodittomia
Tapio Mäksen päätös 22.4.2005 2400/s/10249/05
6870/S/10431/99, Aho, Virta
6870/R/1104/97, Aho
6870/R/372/97, Aho, Virta
6870/R/1279/98, Aho
6870/R/1372/99, Aho
6870/S/10148/00, Aho
6870/R/1371/99, Aho
6870/R/833/00, Aho
6870/S/10109/01, Aho
6870/R/137/01, Aho
6870/R/412/97, Aho
4728/R/288/96, Aho
4728/R/339/96, Aho
6870/S/10375/02, Aho
6870/R/120/03, Aho
6870/R/1041/07, Aho
6870/R/1521/04, Aho
6870/R/4131/07, Aho
6870/R/10837/06, Aho
6870/S/10225/08, Aho
6030/R/1690/02, Aho
6610/S/10590/05, Aho
6610/S/11066/05, Aho
6610/S/10599/06, Aho
Keskusrikospoliisin asiankäsittelyjärjestelmästä löytyvät diaarinumerot:
106/TUP/98
28/TUP/01
88/TUP/02
93/TUP/02
157/TUP/03
156/TUP/04
923/7/08
328/7/10
360/7/10
2400/2011/1106
2400/2011/1376
2400/2011/1639
2400/2012/609
POL-2015-2595
Poliisiasiain tietojärjestelmästä löytyvät, Keskusrikospoliisin piirikoodille kirjatut ilmoitusnumerot:
2400/S/10176/14
2400/S/10104/14
2400/S/10078/14
2400/s/10615/11
2400/S/10357/08
2400/S/10249/05
2400/S/10591/04
2400/S/10590/04
2400/S/10589/04
2400/S/10588/04
2400/S/10736/03
2400/R/760/99
2400/R/737/97
Valtakunnansyyttäjäviraston ilmoitus
Valtakunnansyyttäjänvirastoon toimittamianne kirjoituksia on käsitelty seuraavilla diaarinumeroilla:
186/41/98,
217/22/98,
109/42/99, 239/42/99, 80/41/99, 108/41/99,
58/42/00,
83/42/00, 184/42/00,
2/42/01, 111/42/01, 142/42/01,
126/42/02,
198/42/02,
11/41/03,
137/42/04, 7/41/04, 63/41/04, 148/41/04,
155/41/04,
159/41/05,
136/41/08,
37/42/09, 74/42/09,
9/41/09, 155/21/09,
44/41/11,
96/21/12,
45/21/13
Lisäksi
kirjoituksianne on diarioitu seuraaville diaarinumeroille:
2/92/08,
1/92/09, 2/82/10, 2/92/11, 2/92/12, 2/92/13 ja 2/92/14
Valtakunnansyyttäjänvirasto
PL
333
00181 Helsinki
p. 02956 20810vksv@oikeus.fi
Laillisuusvalvojien päätökset
apulaisoikeusasiamies Petri Jääskeläinen päätös 24.11.2004 Dnro 2406/4/04
suppea luettelo löytyy tästä osoitteesta
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.fi/2015/03/suppea-asialuettelo.html
Myös oikeudensaanti on estetty pankkikriisin uhreilta ja heidät on laitettu elinkautiseen velkavankeuteen ulosottotiminnan avulla.
Olen lähettänyt tällaisen pyynnön Ylivieskan oikeusaputoimistolle asian hoitamiseksi
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/03/la-14032020-kiireellinen-asia.html
Apua
ei tullut.
On syytä epäillä, että rikokssissa mukana on koko Suomen poliittinen johto Holkerin hallituksesta Marinin hallitukseen. Todistusaineistona ovat blogiseuranta lähes 20 vuoden ajalta sekä muiden oikeustaistelijoiden seuranta. Näihin muihin oikeustaistelijoihin luen todistajaksi ilmoittamani henkilöt.
Laitan siksi tämän sähköpostiviestin KRP:lle ja valtakunnansyyttäjälle, jos he haluavat asian suuren valtakunnallisen merkityksen takia toimia toisella tavalla.
Minä katson, että asiaa ei voida käsitellä Oulun käräjätuomioistuimessa, koska ei sovi oikeusvaltion kuvioon, että toverituomioistuin ratkoo asioita. Yhä edelleen korostan sitä, että Suomen valtiolla on mahdollisuus sopia asiat kanssani maksamalla aiheuttamansa valtavat taloudelliset vahingot ja hirvittävät henkiset kärsimykset sekä purkamalla kaikki minua ja yritystoimintaani koskevat eri oikeusasteiden päätökset.
23.10.2020
Erkki Aho
Merenojantie 9 B 16
85100 Kalajoki
hannu.mensonen@poliisi.fi, pekka.niskakangas@poliisi.fi, valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi , juha.karikoski@oikeus.fi, kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti