Kaikkien yrityksessä
työskentelevien on uskottava yrityksensä toimintaan ja
pyrkimyksiin. Työntekijöiden on tunnettava itsensä osaksi
yritystä, jotta palvelusta tulisi todella hyvä. Ei kannata korostaa
vastakohtaisuuksia puhumatta yrityksestä ja työntekijöistä,
vaikka juridisesti eroja tietysti onkin.
Jos työntekijät eivät
usko yrityksensä palveluihin ja pätevyyteen, eivät he saa
muitakaan vakuuttuneeksi. Sitä mihin ei itse usko, ei pysty myymään
muille. Yrityksen on oltava kokonaisuus, sen on oltava ”Me” Tämä
ei kuitenkaan tarkoita, että jokaisen pitäisi kyetä vastaamaan
jokaiseen kysymykseen tai ratkaisemaan kaikki ongelmat. Sen sijaan se
tarkoittaa vastuun ottamista asiakaskontaktista ja huoehtimaan siitä,
että asiakas saa mitä haluaa ja ettei häntä juoksuteta
edestakaisin vain siksi että ” asia ei kuulu meille”. Hyvässä
ja menestyvässä yrityksessä tuntee olevansa osa joukkuetta.
Sellaisessa yrityksessä tuetaan ja autetaan toisia – koska
halutaan palvella muita ja koetaan, että kaikki työskentelevät
yhteisten tavoitteiden hyväksi. Näin tehdään myös siksi, että
on hauska toimia joukkueena.
Yrityksellä on sekä
uusia etta van´hoja asiakkaita. Asiakkailla on erilaisia vaatimuksia
ja toiveita. Yleinen totuus on, että juuri tyytyväiset asiakkaat
luovat yrityksen menestyksen. Palveluyritys myy ja toimittaa
palveluja asiakkaille jatkuvasti, Kannattavampia ovat ne asiakkaa,
jolle jatkuvasti toimitetaan – siis tyytyväiset asiakkaat, Heidän
avullaan yritys ansaitsee parhaiten, ja tyytyväiset asiakkaat
ovatkin siksi palveluyrityksen suurin voimavara. Tee asiakkaat
tyytyväiseksi!
Kaupallisessa toiminnassa
on kyse rahasta, yritysken tulojan on oltava menoja suuremmat ja
yrityksen on ponnisteltava ansaitakseen paljon rahaa. Tästä ei
usien puhuta. Sitä saatetaan pitää jopa jollain tavalla
”likaisena”. Usein ne yritykset, jotka eivät ajattelu rahaa,
ansaitsevat vähemmän ja kohtaavat ongelmia. Vakaa talous ja hyvät
voimavarat ovat yritykselle välttämättömiä, jotta se voisi
panostaa itse yrityksen, tyäntekijäiden ja uusien palveluiden ja
ideoiden kehittämiseen. Rahaton yritys joutuu helposti
laskukierteeseen.
Yritykset, jotka
ansaitsevat rahaa, kykenevä myös maksamaan palkkaa. Menestyviä
yrityksiä, siis rahaa ansaitsevia, tarvitaan työllisyyden ja koko
yhteiskunnan kehittämiseen. Raha yksinkertaisesti tuo turvallisuutta
– sen tietää jokainen. Rahaa kertyy yrityksessä silloin kun
tulot ovat menoja suuremmat. Niin yksinkertaista se on, Mutta miten
saada tuloista suuremmat kuin menoista? Näin tapahtuu, kun yrityksen
tyäntekijäidne työpanokset tuottavat enemmän kuin kuluu
välittömiin joukseviin kustannuksiin. Oikea laatu luo enemmän
tyytyväisiä asiakkaita, jotka puolestaan lisäävät yrityksen
kannattavuutta. On siis tärkeää pitää mielessä, että yrityksen
kaikki työntekijät vaikuttavat sen kannattavuuteen, ja huoehtia
siitä että kaikki tietävät miten.