maanantai 31. toukokuuta 2021

TI 01.06.2021 Täydennys puolustukseeni

 


Rovaniemen hovioikeudelle

Rovaniemi.ho@oikeus.fi


Täydennys puolustukseeni Rovaniemen hovioikeudessa käsiteltävänä olevaan asiaan.


Koska olen syytettynä niin minulla on perustuslailliset oikeudet puolustaa itseäni kaikilla laillisilla keinoilla. Olen joutunut Suomen valtion kidutusrikoksen kohteeksi. Kidutusrikos johtuu valtiopetoksesta. Tässä OTK Jaana Kavoniuksen todistus valtiopetoksesta.


Perustuslain rikkominen ja sen seuraukset

https://www.virkamafia.fi/wp-content/uploads/2021/05/Perustuslain-rikkominen-ja-sen-seuraukset-MUISTIO.pdf


Sivun alhaalta ovasta linkistä löytyy laatimani 60-sivuinen muistio EU-, euro- ja elvytyspakettikusetuksesta.

Siinä selvitetään, millä kaikilla tavoilla EU-liittyminen, euroon siirtyminen ja Marinin hallituksen, eduskunnan ja muiden päättäjien ja lausujien harkintavallan ylitykset ja elvytyskusetus rikkovat perustuslakiamme, perussopimuksia ja miten häikäilemättömästi tätä kaikkea junailleet ovat meille 1992-2021 valehdelleet

Kyseessä on vallankaappaus, jota on toteutettu salakavalasti kansamme vahingoksi jo 1990-luvulta lukien ja juuri sen perustuslain murentamisen ja vallankaappauksen toteutus on Niinistön, Marinin, Rinteen, Pöystin ym. tempuilla parhaillaan meneillään Tehdessään EU:iin liittymispäätöksen Tiitisen komitean ja Ahon hallituksen esittämällä (=kusettamalla) tavalla, jonka myös eduskunnan perustuslakivaliokunta hyväksyi, eduskunta, Aho, Lipponen ja Niinistö suorittivat vallankaappauksen. Suomen EU-jäsenyys nojaa siis perustuslain vastaisesti syntyneenä laittomaan päätökseen ja on näin ollen Suomen kansaa sitomaton.



Jaana Kavonius OTK


Nämä blogikirjoitukseni todistavat asian.

Valtiopetos on tosiasia

Suomen taloudellinen lama 1990-luvun alussa

http://valtuustoaloite.blogspot.com/



Avoin kirje pääministeri Antti Rinteelle

http://pankkikriisi.blogspot.com/2019/06/avoin-kirje-paaministeri-antti-rinteelle.html


Terve Juha!

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2017/07/erkki-ahio-ja-paaministeri-juha-sipila.html


Pyydän poliittista turvapaikkaa Bulgarian valtiolta

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2019/11/from-erkki-aho-sent-fridayoctober-18.html


Kalajoki 01.06.2021

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

www.erkkiaho.com


TI 01.06.2021 Tärkeää tietoa kaikille suomalaisille!

 


TÄRKEÄÄ TIETOA KAIKILLE SUOMALAISILLE!

Meneillään on Suomen suurin valtiopetoshanke, jota johtaa ja on jo 1990-luvulta saakka johtanut istuva presidentti Sauli Niinistö. Jos virkamafia ei tapata minua ennen aamua, julkistan huomenna Suomen sodanjälkeisen historian merkittävimmän asiakirjan auttaakseni meitä kaikkia suomalaisia judisin keinoin lopettamaan itsenäisyytemme ja valtiontalouden tahalliseen tuhoamiseen tähtäävän törkeän hankkeen ja käynnistämään rikosprosessin teoista vastuullisten (jokaisen heistä tittelistä riippumatta) saattamiseksi vastuuseen ja myös korvausvelvolliseksi valtiosääntömme tahallisesta rikkomisesta ja sillä suomalaisille ja valtiolle aiheutetuista miljardivahingoista.

Tutkintapyynnöstäni selviää, että emme tarvitse 10 kansanedustajaa saadaksemme törkeää valtiopetosta, Suomen itsemääräämisoikeuden loukkausta, vaalirikosta, vaalitulokseen vaikuttamista, törkeää petosta, törkeää avustuspetosta, törkeää virka-aseman väärinkäyttämistä ja muita huomenna selviävästä tutkintapyynnöstä ilmeviä rikosnimikkeitä koskevaa rikosasiaa vireille ja 18.5.2021 äänestystä ja kaikkia EU-petokseen liittyviä sopimuksia nurin. KAIKKI Suomea vahingoittava sopiminen ja PL 73 §:n vastainen äänestäminen menee nurin selvittämälläni juridiikalla.

Toimitan huomenna siis kansalaisille ja laajaan jakoon tutkintapyynnön, josta kaikki juridiikka selviää ja se on ase, jolla kansanvallan varastajat saadaan vastuuseen ja valtiopetoshanke ja törkeä suomalaisten velkuutusprojekti loppumaan.

Jätän itse sen tutkintapyynnön poliisille huomenna omasta ja Oikeusturvakeskus ry:n puolesta ja sitten jokainen kansalainen voi halutessaan yhtyä siihen ja annan siihen huomenna ohjeet. Tutkintavelvoite poliisille syntyy jo minun vireille laittamallani asiakirjalla ja siitä riippumatta, kuka siihen yhtyy.

Jakakaa tätä ennakkotietoa jo nyt kaikkialle eli ihan jokaiseen mahdolliseen tietämäänne tiedotuskanavaan. Huomenna siis tiedossa tärkeä päivä taistelussa valtiosääntömme palauttamiseksi ja tutkintapyynnöstä selviää, ketkä ovat teoista vastuussa ja miten törkeästä ja salakavalasta hankkeesta on kyse.


Jaana Kavonius OTK

TUTKINTAPYYNTÖ VALTIOPETOSTA YM. KOSKEVASSA ASIASSA ON TULLUT VIREILLE

Olen äsken lähettänyt alla oleville viranomaisille laatimani 72-sivuisen tutkintapyynnön. Alla on tiedoksenne s-postini kentän viesti lähetystietoinee. Kentän viestissä on tiivistelmä laajasta tutkintapyynnöstä.

Toimitan tänään varsinaisen tutkintapyynnön tekstin vielä linkin kautta luettavaksi klo 22 mennessä ww.virkamafia.fi-sivuilleni ja ilmoitan erikseen, kun myös 72-sivuinen varsinainen tutkintapyyntö on kansalaisten luettavissa. Tutkintapyynnöstä ja alta selviää, että rikosasian vireille laittamiseksi me kansalaiset emme tarvitse 10 kansanedustajaa, Pöystiä ja että PL 112-118 §:n rajoitukset eivät siis koske rikosasian vireillelaitto-oikeutta poliisiin.


Kun ilmoitan tänään teille linkin, annan ohjeen, miten tähän tutkintapyyntöön voivat kansalaiset yhtyä. Laatimani tutkintapyyntö on asiakirja, johon on koottu KAIKKI teon etenemisvaiheet, KAIKKI rikotut normit ja selvitys siitä, miten tahallista kansalaisten erehdyttäminen ja ylimmän lakimme perustuslain rikkominen on ollut valtiopetoshankkeen jokaisessa vaiheessa 1992-2021 ja että 18.5.2021 äänetys ei sido Suomea ja suomalaisia, mutta synnyttää kyllä täydellisen korvausvastuun koko miljardivahingosta Niinistölle, Marinille, Rinteelle, Kurviselle, Pöystille, Henrikssonille, Lipposelle, Aholle, 134 kansanedustajalle ja kaikille valtiosääntömme loukkaajille.

Jakakaa viestintääni ja olkaa kuulolla. Tiedottaminen siis jatkuu vielä tänään.

Jaana



Lähettäjä: jaana pedersen <jaana.pedersen@hotmail.com>

Lähetetty: maanantai 31. toukokuuta 2021 19.27

Vastaanottaja: POL_VP_KRP_kirjaamo <kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi>; heikki.kohijoki@oikeus.fi <heikki.kohijoki@oikeus.fi>; kirjaamo@okv.fi <kirjaamo@okv.fi>; mikko.puumalainen@okv.fi <mikko.puumalainen@okv.fi>; henna-riikka.valinen@okv.fi <henna-riikka.valinen@okv.fi>; markus.lofman@okv.fi <markus.lofman@okv.fi>; g-plaintes@ec.europa.eu <g-plaintes@ec.europa.eu>; kirjaamo.lansi-uusimaa@poliisi.fi <kirjaamo.lansi-uusimaa@poliisi.fi>; oikeusyksikko.lansi-uusimaa@poliisi.fi <oikeusyksikko.lansi-uusimaa@poliisi.fi>; POL_VP_Poliisihallitus_kirjaamo <kirjaamo.poliisihallitus@poliisi.fi>; Vahingonkorvaus (VK) <vahingonkorvaus@valtiokonttori.fi>; Syyttäjälaitos Valtakunnansyyttäjä - Åklagarmyndigheten Riksåklagaren <valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi>; oikeusministerio@om.fi <oikeusministerio@om.fi>; presidentti@tpk.fi <presidentti@tpk.fi>; Syyttäjälaitos Länsi-Suomi - Åklagarmyndigheten Västra Finland <lansi-suomi.syyttaja@oikeus.fi>; valtiovarainministerio@vm.fi <valtiovarainministerio@vm.fi>

Kopio: tuomas.poysti@okv.fi <tuomas.poysti@okv.fi>; tietosuoja@om.fi <tietosuoja@om.fi>; kirjaamo@finanssivalvonta.fi <kirjaamo@finanssivalvonta.fi>; Valvonta <info@valvontalautakunta.fi>; anu.vehvilainen@eduskunta.fi <anu.vehvilainen@eduskunta.fi>; anna-maja.henriksson@om.fi <anna-maja.henriksson@om.fi>; antti.rinne@eduskunta.fi <antti.rinne@eduskunta.fi>; antti.kurvinen@eduskunta.fi <antti.kurvinen@eduskunta.fi>; sanna.marin@eduskunta.fi <sanna.marin@eduskunta.fi>; maria.ohisalo@intermin.fi <maria.ohisalo@intermin.fi>; Toiviainen Raija (SY) <raija.toiviainen@oikeus.fi>; tero.haapala@poliisi.fi <tero.haapala@poliisi.fi>; johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi <johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi>; maria.ohisalo@eduskunta.fi <maria.ohisalo@eduskunta.fi>; lisa.palm@om.fi <lisa.palm@om.fi>; Rappe Jukka (SY) <jukka.rappe@oikeus.fi>; petteri.orpo@eduskunta.fi <petteri.orpo@eduskunta.fi>; matti.vanhanen@eduskunta.fi <matti.vanhanen@eduskunta.fi>


Aihe: Törkeää valtiopetosta ja siihen liittyviä rikoksia koskeva tutkintapyyntö


1. Törkeää valtiopetosta ja siihen liittyviä rikoksia koskeva tutkintapyyntö

Liitetiedostona on omasta ja perustamani oikeusturvajärjestön Oikeusturvakeskus ry:n (Y-tunnus 3201937-1) puolesta tänään jättämäni vireille tuleva tutkintapyyntö törkeää valtiopetosta ja törkeän valtiopetoksen valmistelua (RL 13:1-3 §), Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamista (RL 12:1 §), vaalirikosta (RL 14:1 §) ja vaalituloksen vääristämistä (RL 14:4 §), törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämistä (RL 15:10 §), rikoksentekijän suojelemista (RL 15:11 §), törkeää petosta (RL 36:2 §), törkeää avustuspetosta ja törkeää avustuksen väärinkäyttöä (RL 29:5-7a §:t), syrjintää (RL 11:11 §), törkeää virkarikosta (RL 40:8 §) ja kiihottamista kansanryhmää vastaan (RL 11:10 §) koskevassa tekokokonaisuudessa.


Minä ja jokainen Suomen kansalainen olemme epäillyn rikoksen asianomistajia ja henkilöitä, joihin tutkittavaksi vaadittavat rikokset kohdistuvat eli rikosten suoria uhreja sekä taloudellisen vahingon aiheuttamisen kohteena että muiden teonkuvausten mukaisten oikeusloukkausten kohteena. Lisäksi yhtenä asianomistajana on Suomen valtio, jolle on kansalaisten ohella aiheutettu huomattavaa satojen miljardien eurojen suuruisia taloudellisia vahinkoja ja rikosten teonkuvauksessa mainittuja muita oikeusloukkauksia, kuten vaarantamisrikoksessa tarkoitettu itsemääräämisoikeuden vaarantamisseuraamus sekä muissa teonkuvauksissa tarkoitettuja valtiosäännön sisällöllisiä muutoksia, konkreettisia itsemääräämisoikeuden loukkauksia, valtiosäännön koskemattomuutta ja valtiovallan kolmijakoa ilman laillista oikeutta poistavia seurauksia.


Olen myös julkistanut tutkintapyynnön ja kehottanut kaikkia seuraajiani ja kaikkia Suomen kansalaisia yhtymään tutkintapyyntööni.

  1. PL 112-118 §:n rajoitukset eivät estä vireille laittamista eikä poliisi voi niihin vedoten jättää tekoja tutkimatta

Tutkintapyynnön otsikoissa 6.1-6.5 selvitetään

a) miksi tutkinnan vireille laittamisoikeus ja poliisin tutkintavelvoite on riippumaton PL 112-118 §:n rajoituksista ja miksi minä tai kukaan muukaan kansalainen emme tarvitse 10 kansanedustajaa eikä Pöystiä saadaksemme rikosasian vireille niin, että poliisille tänään syntyy myös tutkintavelvoite ja että Pöysti on myös esteellinen, koska tutkittava asia koskee myös hänen tekojaan ja laiminlyöntejään

b) miksi tekoa tulee tutkia RL 8:2 §:n 2 momentin mukaisena jatkettuna rikoksena, jossa mikään teko ei vanhene tekokohtaisesti osateoista, vaan vasta viimeisestä osateosta ja koska teko seurauksineen jatkuu edelleen, vanhentuminen ei ole alkanut

3. Tutkintapyynnön kohteena olevat henkilöt ja teot

Tutkintapyyntö koskee istuvan presidentin Sauli Niinistön johdolla vuosina 1992-2021 toteutettua törkeää valtiopetoshanketta, jonka tavoitteena on ollut alusta saakka valtiosäännön kumoaminen. Lisäksi se koskee pääministeri Marinia, perustuslakivaliokunnan nykyistä ja entistä puheenjohtajaa Rinnettä ja Ojala-Niemelää, oikeusministeri Henrikssonia, VM:n entistä ja nykyistä ministeriä Vanhasta ja Kurvista, oikeuskansleri Tuomas Pöystiä, Sipilää, Ahoa, Lipposta, Tiitistä, 134 kansanedustajaa ja muita törkeänä valtiopetoshankkeena, vaalivilppinä, vaalitulokseen vaikuttamisena, törkeänä virka- ja petosrikoksena, törkeänä avustuspetoksena, törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisenä tutkittavaan tekokokonaisuuteen osallistuneita, jotka yksilöidään ja luetteloidaan tutkintapyynnön otsikossa 3.


Valtiopetosrikollisuuden lisäksi tutkintapyyntö koskee Marinin ja hänen miehensä taloudellisia väärinkäytöksiä epäiltynä törkeänä virka-aseman väärinkäyttönä (RL 40:8 §), törkeänä petoksena (RL 36:2 §), törkeänä avustuspetosrikollisuutena (RL 29:5-7a §:t) ja Rinteen julkisia lausumia RL 15:11 §:n mukaisena rikoksentekijän suojelemisena. Rinne on lausumillaan yrittänyt estää petosten asianmukaista esitutkintaa.

Lisäksi tutkintapyyntö koskee Niinistön ja Toiviaisen yhteisenä epäiltynä tekona törkeää virka-aseman väärinkäyttöä (RL 40:8 §), kiihottamista kansanryhmää vastaan (RL 11:10 §), syrjintärikoksia (RL 11:11 §) lavastettuja kostoluonteisia ja sanan ja uskonnonvapauden estämiseksi organisoidusti toteutettuja kunnianloukkaussyytteitä, tuomioiden vaatimista Niinistön julkilausumilla "esimerkinomaisina" ja niiden motiivina olevaa virkamafiarikollisuuden mahdollistamista Suomessa. Kiihottamis- ja syrjintärikoksen kohderyhmänä ovat a) kantaväestön kaikki henkilöt, b) kristityt, c) kansanedustaja Sebastian Tynkkynen ja hänen edustamansa ryhmä kansalaisaktivisteja, d) perussuomalaiset ja kaikki maahanmuuttokriittiset, e) Päivi Räsänen ja f) minä ja muut kansalaisaktivistit.



Jokaisen teon toteutustavat, teonkuvausten toteutumiskriteerit ja rikottu lainsäädäntö kuvataan yksityiskohtaisesti tutkintapyynnössä.

4. Koko elvytysäänestys, euroon siirtyminen ja EU-liittyminen on tapahtunut valtiosääntöä rikkoen eikä siksi sido Suomea ja suomalaisia lainkaan

Mikään 1994 äänestys, 18.5.2021 äänestys, EU-sopimus, EU-lainsäädäntö ja europäätös ei ole pätevästi tullut voimaan lainkaan eikä siksi sido Suomea ja suomalaisia. Ne ovat pätemättömiä, koska

1) kaikilla sopimuksilla ja äänestyksillä on rikottu valtiosääntöä, joka on Suomessa loukkaamaton

2) elvytyspakettiäänestyksessä ja 1994 äänestyksessä on käytetty väärää määräenemmistönormia eli 18.5.2021 PL 94 §:n 2 momentin mukaista 2/3 ja 1994 vastaavaa 2/2-normia, vaikka on tullut käyttää PL 73 §:n mukaista 5/6-äänestystä (ent. valtiopäiväjärjestyksen 67 § vastaava 5/6-menettely)

3) Suomessa ei voi sopia valtiosäännön kumoamisesta, koska se säädetään rikokseksi. Tästä syystä myöskään perustuslakia rikkovaa sopimusvelvoitetta ei voi voimaansaattaa perustuslakia ensin muuttamatta.

4) perustuslakia ja valtiosääntöä rikkova sopimus ei tule voimaan millään sopimisella, väärällä määräenemmistöllä eikä muuttamatta ensin sitä perustuslain tekstiä 5/6-äänestyksellä

5) elvytyspaketissa ei ole kyse edes "sopimusvelvoitteesta" eikä koronatuesta

6) kaikissa äänestyksissä on vaikutettu äänestystulokseen tuottamalla valheellista tietoa valtion toimesta ja painostamalla ja uhkailemalla ja perustuslain 29 §:n kieltämiä ryhmäkuriäänestyksiä toteuttamalla

Juuri siksi ne äänestykset ja sopimiset eivät sido Suomea ja Suomen kansaa ja kansalaisiamme. Sen sijaan heistä jokainen on siitä meille jokaiselle kansalaisille henkilökohtaisessa korvausvastuussa ja kehotan KAIKKIA kansalaisia ryhtymään näiden perustuslain rikkojien vaatimista PL 118 §:n, odious dept-periaatteen, rikoslain ja VahL:n mukaiseen vastuuseen nykyinen istuva presidentti Niinistö mukaan lukien ja KAIKKIEN EU:hun liittyvien päätösten, äänestysten ja sopimusten mitätöimistä ja toteamista perustuslakimme vastaiseksi.



5. Asian ydin valtiopetos- ja äänestysmenettelyrikoksissa ja PL 73 §:n säätämän 5/6-äänestyksen pakollisuudessa

Suomen valtiosääntö on loukkaamaton. Tämä tarkoittaa suhteessa kaikkiin sopimuksiin:

1) Mitä tahansa ei voi tietenkään ”saattaa voimaan ” Suomessa ”sopimusvelvoitteena”. Valtiosäännön vastaisia sopimusvelvoitteita ei voi saattaa voimaan lainkaan PL 94 §:n 2 momentin 2/3:lla, koska valtiosäännön vastainen sopiminen on kielletty kokonaan ja säädetään rikokseksi RL 12-14 luvuissa.

2) Millään sopimuksella ei ole muutettavissa valtiosääntöä, koska se valtiosäännön sisällön muuttaminen ja siihen säädettyjen valtaoikeuksien siirtäminen EU:lle tai kenellekään muullekaan ei ole sopimuksenvarainen asia. Sen sijaan valtiosäännön vastaisen sopimuksen voimaansaatto edellyttää, että ensin on poistettava perustuslain ja sopimuksen välinen ristiriita eli muutettava valtiosääntömme teksti sellaiseksi, että se mahdollistaa sen sopimuksen ja se voi tapahtua vain PL 73 §:n säätämällä tavalla eli pikapäätöksellä 5/6:lla (eikä 2/3:lla)

3) Jos joku sopimus on perustuslakimme vastainen

sitä sopimusta ei tietenkään voi saattaa Suomessa voimaan PL 94 §:n 2 momentin mukaisena ”sopimusvelvoitteena”, koska sopimusvelvoitteella ei voi rikkoa perustuslakiamme.

sellainen ”sopimusvelvoite” (kuten valtaoikeuksien siirto eduskunnalta EU:lle) voi tulla ainoastaan voimaan niin, että ensin muutetaan PL 73 §:n säätämässä järjestyksessä perustuslakimme teksti, jotta vasta sitten se sopimusvelvoite voidaan osaksi oikeusjärjestelmäämme voimaan saattaa.

4) Henkilöt, joita tutkintapyyntö koskee, ovat toimineet tahallaan valtiosääntömme vastaisesti ja käänteisesti: Vaikka kaikki EU-sopimukset ovat valtiosääntömme vastaisia (niillä on PL 1-3 §:n ja PL 82 §:n ihan selvän tekstin vastaisesti siirretty kansallisille elimille yksinoikeudella kuuluvat oikeudet EU-elimille)

a) perustuslain tekstiä ei ole muutettu missään vaiheessa

b) perustuslain vastaisia sopimuksia on ”voimaan saatettu” väärän lainkohdan PL 94 §:n 2 momentin mukaisella 2/3:lla, vaikka on tullut toteuttaa ensin PL 73 §:n säätämällä 5/6:lla perustuslain muutos, jotta se sopimus ylipäänsä voisi tulla voimaan (sopimus on perustuslain mukaan voitu ”saattaa voimaan” vain sen jälkeen, kun se sopii muutettuun perustuslakiin)

5) Nämä valtiosääntömme röyhkeät loukkaajat ovat rikokseksi säädetyllä menettelyllään vuosina 1992-2021 jatkettuna tekona aiheuttaneet tilanteen, jossa valtiosäännön teksti ei lainkaan vastaa todellista vallankäyttöä.

He pyrkivät siihen, että erissä salakavalasti ja perustuslain tekstiä muuttamatta tosiasiassa siirretään KAIKKI valtiosääntömme mukaiset loukkaamattomiksi säädetyt suomalaisten valtaoikeudet EU-elimille (X % + X % + X % = 100 %) aiheuttaakseen törkeässä valtiopetosrikoksessa ja RL 12:1 §:ssä säädetyn tilanteen, jossa 0 % valtiosääntöön kirjoitetuista valtaoikeuksista kuuluu enää eduskunnalle ja kansallisille valtaelimille, vaikka perustuslain kirjoitetussa tekstissä silti samaan aikaan väitetään edelleen, että muka 100 % kuuluisi suomalaisille elimille, Suomen kansalle ja Suomen valtiolle ja että muka olisimme "täysivaltainen" tasavalta.



5. Valtiopetoshankkeen motiivit ja poliisin selvitettävät kysymykset

Tutkintapyynnön otsikossa 5 on luettelo kysymyksistä, joihin poliisin tulee valtiopetoshankkeen selvittämiseksi selvittää vastaukset. Kysymykset, jotka poliisin tulee selvittää tässä rikoskokonaisuudessa:

1) Johtuuko juridisesti kestämättömin valheellisin perustein ja valtiosäännön vastaisin menetelmin toteutuksessa oleva Suomen velkuutus siitä, että euroa ei ole sidottu mihinkään, koko EU- ja eurovaluuttajärjestelmän korttitalo on kaatumaisillaan ja kyseessä on eräänlainen pyramidipeli, jossa Suomi tuhotaan ennen koko keinotekoisen rakennelman kaatumista?

2) Onko valtiopetoshankkeen tavoitteena se, että kaatumaisillaan olevaa eurojärjestelmää pidetään vain jonkin aikaa tekohengittämällä voimassa velkuuttamalla Suomi ja pitämällä Suomi suhteettoman suurella nettomaksajan roolilla pyramidipelin huipulla maksajan roolissa, kunnes koko korttitalo eli eurojärjestelmä ja EU kaatuu?

3) Italialla on kultavarantoja ja mahdollisesti myös entisellä siirtomaavaltiolla Espanjalla eli niillä, joiden valtionvelkoja yritetään ennen euron kaatumista maksattaa Suomella. Onko tavoitteena se, että euron kaatuessa Italia ja muut maat, joilla on kultavarantoja, pystyvät ottamaan liiran tai muun oman entisen rahayksikkönsä käyttöön, mutta Suomen kansantalous romahdutetaan tahallaan 1920-luvun Saksan talous- ja pörssiromahdusta vastaavaan tilaan?

4) Ketkä ovat Suomen nykyiset velkojat 127 Mrd velassa eli Suomen konkurssissa Suomen velkojat? Kuka/ketkä ovat siis olleet valmiit antamaan näin suuria luottoja nollakorolla tai miinuskorolla valtiolle ja miksi joku suostuisi sellaiseen taloudellisesti ei-järkevään velanantoon noin suurilla summilla?

5) Miksi tietoa valtiolle 127 Mrd velkaa myöntäneistä tahoista salataan julkiselta tarkastelulta, vaikka JulkL 3 § säätää valtion varojen käyttöä koskevat kaikki tiedot julkisiksi?

6) Mihin perustuu se, että Suomi pienenä maana joutuisi maksamaan 6,6 Mrd ja saisi vain 2,7 Mrd eli vain 1/3 takaisin? Onko Suomen osuus siis suurin kaikista EU-maista ja suhteessa BKT:iin esim. Saksan ja muiden suurten EU-maiden maksuosuuksia suurempi ja miten näin suuri Suomen maksuosuus on laskettu ja miksi myös sen määräytymisperusteita suomalaisilta salaillaan JulkL 3 §:n vastaisesti?

  1. Miksi Marin, Pöysti, Rinne, Henriksson, Vanhanen, Sipilä, Ohisalo, Ojala-Niemelä, perustuslakivaliokunta ja 134 kansanedustajaa hyväksyivät tällaisen omaa kansaansa vakavalla tavalla vahingoittavan, Suomelle pelkästään vahingollisen elvytyspaketin harkintavaltansa ylittäen, vaikka perustuslakivaliokunnan asiakirjoissa todettiin se valtiosäännön vastaiseksi, se on selvästi valtiosäännön vastainen ja myös äänestysmenettely on valtiosäännön vastainen?

Kun nyt valtion ylin johto on murentanut ei-mihinkään perustuen eli pelkkään EU:n oikeuspalvelun ”katsomiseen” perustuen KOKO valtiojärjestyksen eikä mikään perustu enää PL 2 §:n 3 momentin säätämällä tavalla laillisuusperiaatteeseen eli kirjoitettujen lakien ja sopimusten sanamuodon mukaiseen tulkintaan, onko tavoitteena korvata itsenäisen Suomen koko oikeusjärjestys, koko valtiotalous ja perustuslaissa säädetyt perus- ja ihmisoikeudet PL 2 §:n 3 momentin kieltämällä pienen virkamieseliitin mielivallalla, jossa KOKO oikeusvaltio, kaikki perus- ja ihmisoikeudet ja kaikki säädetyt lait ovat jatkossa poistettavissa milloin vain pelkällä lain sanamuodosta irtaantuneella ”katsomisella” ja siten, että se ”katsomis”-valtuuskin on ulkoistettu EU-elimille ja EU:n oikeuspalvelulle, joka ei ole edes viranomainen ja jolle valtiosäännön mukaan julkisen vallan käyttöä ei saa siirtää lainkaan?

9) Eurojärjestelmä ei perustu reaaliomaisuuteen eikä mihinkään aineelliseen, vaan pelkkiin sovittuihin ”sitoumuksiin.” Kun mikään ei perustu elvytyspaketin osalta enää sopimusten ja valtiosopimusten sanamuotoihin, vaan kirjoitusasusta irtautuneeseen ”katsomiseen”, onko myös eurovaluuttajärjestelmä kohta tarkoitus sellaisella ”katsomisella” lopettaa ja sitä ennen tuhota peruuttamatonta vahinkoa aiheuttaen suomalaiset yritykset ja suomalaisten kansantalous?

10) Onko ”katsomisella” tarkoitus siirtää myös valtiomme vesistöt ja maaomaisuus ja muu reaaliomaisuus valtiosääntömme vastaisesti valtion ulkopuolisille tahoille lait, sitoumukset ja sopimukset ohittamalla ja ne ”katsomisilla” mitätöimällä?

11) Kun mikään valtiosäännön rikkominen ja valtaoikeuksien siirto edes Suomen valtion sisällä ei voi tapahtua PL 1-3 §:n vastaisesti esim. lainsäädäntövallan siirtona eduskunnalta kunnalle tai presidentille muuttamatta perustuslakia PL 73 §:n säätämisjärjestyksessä, miksi meille kansalaisille valehdellaan lailliseksi 1992-1994 päätöksiä ja 18.5.2021 äänestystä, joista mikään ei ole tapahtunut PL 73 §:n eikä 1990-luvulla voimassa olleen HM 72 §:n ja valtiopäiväjärjestyksen 67 §:n säätämässä järjestyksessä 5/6 enemmistöllä?

12) PL 1-3 §:ien ja PL 94 § 3 momentin mukaan mikään valtiosopimus ei voi muuttaa valtiosäännön kansanvaltaisia perusteita. On aivan selvää, että perustuslain muuttaminen eli mm. lainsäädäntö- ja budjettivallan ”säätäminen” pois eduskunnalta ei voi tapahtua koskaan millään muulla tavalla kuin PL 73 §:n mukaisessa perustuslain säätämisjärjestyksessä eli muuttamalla ensin perustuslain teksti, jotta niitä valtaoikeuksia voi muille tahoille siirtää. Kun sellaista siirtoa ei siis voi tehdä esim. lainsäädäntö- ja budjettivallan osalta eduskunnalta esim. presidentille tai kunnan toimielimelle ilman PL 73 §:n säätämisjärjestystä

a) Miksi väitetään, että sellaisten valtaoikeuksien siirto EU:n elimille olisi muka kuitenkin ollut mahdollinen ja laillinen toimenpide 1992-1994, siinä välillä ja 18.5.2021, vaikka ei selvästikään ole?

b) Valtiosäännön kumoaminen ja jopa pelkkä sellaisen vaaran aiheuttaminen säädetään Suomen rikoslaissa rikokseksi (RL 12:1 §, RL 13:1-3 §:t, RL 14:1 ja 4 §). Miksi juuri sellainen hanke on ollut toteutuksessa 1992 lukien, on edelleen toteutuksessa, sitä toteutettiin viimeksi tahallaan 18.5.2021 äänestyksellä ja mihin perustuu se, että valtaa tässä maassa käyttävät valtion ulkopuoliset tahot kirjoitettuun perustuslakiin perustumattomalla tavalla ja ilman PL 73 §:n mukaisesti toteutettuja tekstimuutoksia, vaikka valtiosäännön rikkomisesta ei voi sopia eikä sellaista sopimusrikkomusta ja perustuslaillista ristiriitaa voi saada kukaan voimaan 2/3-enemmistöllä eikä Lipposen, Niinistön tai kenenkään muunkaan ”ilmoitusasiana”?

c) Miksi Niinistö Lipposen, Ahon, Tiitisen, Salolaisen ym. kanssa valtiosääntöä rikottuaan väitti valtiosääntöämme ”kirjoitusvirheeksi” ja muutti markan euroksi ”kirjoitusasun korjaamisena” ja pelkkänä ”ilmoitusasiana”, vaikka valuutasta oli säädetty hallitusmuodossa ja valuutan muutosta ei HM 72 §:n mukaan voinut kukaan ”kirjoitusvirheenä” ja ”ilmoitusasiana” toteuttaa, koska HM 72 §:ssä säädettiin, että valuutasta säädetään aina lailla?

d) Miksi istuva presidentti on 1994 lukien ollut toteuttamassa tätä ja muita lainvastaisia hankkeita ja jokaisessa toteutusvaiheessa juristikoulutuksestaan huolimatta johtanut prosessia, jossa kansalaisille, kansanedustajille on valehdeltu lain sisällöstä ja tekojen laillisuudesta, vaikka ainuttakaan hänen ja muiden hankkeen toteuttajien tekoa ei ole valtiosääntömme mahdollistanut?

13) Miksi Suomen lainsäädännöstä 80 % tulee valmiina eikä sitä ole säätänyt eduskunta, vaan EU:n elin, vaikka sellainen valtaoikeuksien muutos lainsäädäntövallan osalta ei ole valtiosääntömme mukaan mahdollinen lainkaan perustuslain tekstiä muuttamatta?

14) Miksi ja kenen käskystä VM:n nettisivuille ja OM:n toimesta on painatettu materiaalia ja annettu julkilausumia, jossa ”elvytykseksi” kutsuttua valtiontalouden tuhoamishanketta väitetään kertaluonteiseksi koronatueksi, vaikka perustuslakivaliokunnan omienkin

valmisteluasiakirjojen mukaan kyseessä ei ole a) kertaluonteinen velka eikä b) koronatuki, vaan päinvastoin julkisuudelta peitellyssä materiaalissa todetaan, että varmuudella 70 % on aivan muuta kuin koronasta johtuvaa eli kiellettyä vieraan valtion valtionvelan maksattamista suomalaisilla eikä edes velan määrä eikä lisämaksuvelvoitteen määrä ole selvillä ja ”elvytys”-paketteja on tarkoitus maksattaa Suomella ja suomalaisilla tämän jälkeen lisää ja kaikki perustuu pelkästään PL 2 §:n 3 momentin vastaiseen sellaisen EU-elimen (EU:n oikeuspalvelun) ”katsomiseen”, jossa se ”katsominen ei perustu lainkaan perussopimusten ja valtiosääntömme tekstiin, vaan valehteluun eikä oikeuspalvelu ole PL 82 §:ssä ja 124 §:ssä säädetty viranomainen, jolle ylipäänsä oikeuksia voisi siirtää?

15) Miksi tähän kaikkeen törkeäksi valtiopetokseksi säädettyyn toimintaan ei ole puutunut Pöysti, OM, oikeusministeri Henriksson, sisäministeri Ohisalo, valtiovarainministeri Vanhanen eikä perustuslakivaliokunta, vaan heistä jokainen ovat osallistuneet siihen hankkeeseen?

16) Miksi halutun äänestystuloksen aikaan saamiseksi on esitetty 1992-2021 väärää tietoa tahallaan ja uhkailtu äänestäjiä, kohdistettu edustaja Hoskoseen painostustoimia ja kiellettyjä vastastoimia, vaadittu puoluejohdon tai jonkun ryhmän ryhmäkuripäätösten mukaista äänestämistä ja palkittu uhkailuihin osallistunut Kurvinen ministeriviralla, vaikka sellainen teko on aina PL 29 §:n vastainen ja säädetään RL 14:1 ja 4 §:ssä rikokseksi?

17) Kun valtiosäännön kumoaminen ja sen yritys säädetään rikokseksi, miksi Niinistön ja muun valtionjohdon toimesta on juuri sellaista hanketta vuodesta 1992 lukien toteutettu kansamme ja valtiomme vahingoksi ja joka vaiheessa on perustuslain ihan selvän tekstin vastaisesti valehdeltu, että sellainen muutos voisi muka tulla voimaan ”sopimusvelvoitteen voimaansaattamisena” ja PL 73 §:n mukaista valtiosäännön tekstimuutosta ensin toteuttamatta?

18) Valtiosäännön mukaan siis on toimittava niin, että ensin on pakollista muuttaa valtiosäännön teksti, jotta sen kanssa ristiriitainen sopimus voidaan voimaansaattaa Suomessa. Miksi valtiosäännön tosiasialliseen sisällölliseen kumoamishankkeeseen ja omien kansalaistensa häikäilemättömään tuhoavaan velkuutukseen osallistuneet valtiojohtoon kuuluvat henkilöt ja 134 kansanedustajaa ovat toteuttaneet valtiosäännön kieltämää käänteistä menettelyä, jossa

a) ensin on ”voimaansaatettu” väärällä määräenemmistöäänestyksellä ja euroon siirtymisessä pelkillä Lipposen ja Niinistön ilmoituksilla perustuslakimme vastaisia sopimuksia

b) sitten on jätetty niiden kanssa ristiriitainen perustuslain teksti muuttumattomana voimaan (vaikka sopimus ja ristiriitainen perustuslaki eivät voi olla samaan aikaan totta ja voimassa)

c) sitten on vaan alettu elelemään Suomessa sen ”sopimusvaltiosäännön” mukaisia uusia valtaoikeuksia EU-elinten toimesta käytellen eli perustuslakia rikkoen, vaikka juuri sellainen valtiosäännön kumoaminen ja itsemääräämisoikeuden loukkaus säädetään RL 12:1 §:ssä ja RL 13:1-3 §:issä törkeäksi rikollisuudeksi.

19) Ovatko asiasta sopinut Marin ja muut hankkeen osallistujat 1992-2021 saaneet, edustaneet ja hankkineet itselleen tai jollekin taloudellista etua palkkioksi valtiosäännön vastaisesta valtiota vahingoittavasta toiminnasta?

6. Suomalaisten velkuuttaminen, lakien ja sopimusten ohittaminen "katsomisella" ja muiden tekotapojen tahallisuus ja törkeys

Asialla ovat olleet juristikoulutetut henkilöt ja jokaisessa vaiheessa ylimmän lakimme rikkominen on ollut suunnitelmallinen osa valtiopetokseksi säädettyä hanketta, jossa kaikkiin keskeisiin loukkaamattomiin perustuslaillisiin valtaoikeuksiin on puututtu ja valtiopetoshanke toteutettu salakavalasti niin, että sitä ei huomaisi Suomen kansa: Jättämällä perustuslain teksti muuttamatta, vaikka vallankäyttö on muutettu kokonaan.

Erityisen törkeää on se, että tätä kansaamme ja valtiotamme vahingoittavaa hanketta on organisoidusti ollut toteuttamassa mm. istuva presidentti Niinistö, koko ylin valtiojohto, oikeuskansleri Pöysti, perustuslakivaliokunta ja 134 kansanedustajaa eli perustuslakiamme ovat tahallaan rikkoneet ne, jotka ovat sen lain säätäneet ja joiden erityisiin virkatehtäviin on säädetty huolehtia valtiosäännön loukkaamattomuudesta.

Tutkintapyynnössä kuvataan, miten häikäilemätöntä petoksellista erehdyttämistä on kohdistettu kaikkiin kansalaisiin, äänestäjiin jokaisessa toteutusvaiheessa 1992-2021 painattamalla valheellista informaatiota tahallaan, uhkailemalla äänestäjiä, käyttämällä väärää äänestysmenettelyä, väärää määräenemmistönormia, sivuutettu täysin selvä PL 73 § ja äänestys on tapahtunut kokonaan PL 29 §:n vastaisesti noudattamalla perustuslain vastaista "ryhmäkuriäänestystä", vaikka PL 29 § säätää pakolliseksi kansanedustajien riippumattomuuden ja perustuslain ehdottoman kunnioittamis- ja noudattamisvelvoitteen.

KOKO "elvytykseksi" valehdeltu tahallinen velkuutus perustuu itse asiassa vain ei-juridisen poliittisen valtion ulkopuolisen "elimen" EU:n oikeuspalvelun "katsomiseen" selvät lait ja perussopimukset sillä "katsomisella" (=valehtelulla) ohittamalla ja vaikka PeVL 14/2021 asiakirjassa myönnetään, että "koronatukeeksi" väitetty tuki on perussopimukseen perustumaton ja 70 % aivan muuta kuin koronasta johtuvaa, silti VM ylläpitää sivustoa, jossa sitä väitetään koronatueksi ja kertaluoteiseksi sen olematta kumpaakaan.

Koska hankkeen tavoitteena on alusta saakka ollut valtiosääntömme kumoaminen ja itsenäisyytemme vaarantaminen ja sellaisia vakavia oikeusloukkauksia ja valtavia taloudellisia vahinkoja on jo aiheutettu konkreettisesti, jokainen tekoihin osallistunut on PL 118 §:n säätämässä yhteisvastuussa koko miljardivahingosta ja kaikista vahingoista ja tutkintapyynnön faktoilla ja todisteilla tutkinta on käynnistettävä siitä riippumatta, miten hienoilla titteleillä niitä tekoja on toteutettu. Päinvastoin tekoja törkeyttää se, miten korkeassa asemassa ylhäällä valtiojohdossa ja laillisuusvalvonnassa toimivat henkilöt niitä ovat olleet toteuttamassa.

7. Todisteet ja todistajat

Tutkintapyynnön todisteet ja todistajat ilmenevät lopusta otsikosta 49 ja 50.

Lohja 31.5.2021

Jaana Kavonius

Lakimies, OTK


lauantai 29. toukokuuta 2021

MA 31.05.2021 Kansliapäällikkö Pekka Timonen

 

Kansliapäällikkö Pekka Timonen


Te toimitte virkavastuulla oikeusministeriön toimialalla. Te vastaatte siitä, että kansalaisten perusoikeudet ja oikeusturva toteutuu. Minulla on perustuslain 21 § Oikeusturva

Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.

Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.


Olen tehnyt Rovaniemen hovioikeudelle useita kirehtimispyyntöjä asiassani.

MA 24.05.2021 Kiirehtimispyyntö Rovaniemen hovioikeudelle ja kiirehtimispyyntö keskusrikospoliisille tutkintapyynnöstä R20/855

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/05/ma-24052021-kiirehtimispyynto.html


Miksi en saa asiassani Rovaniemen hovioikeuden päätöstä niin kuin perustuslaki edellyttää. Jos asiassa on jotakin epäselvää niin silloin on mielestäni parasta järjestää suullinen oikeudenkäynti oikeusvarmuuden saavuttamiseksi.


Olen pyytänyt sisäministeriöltä ja kansliapäällikkö Kirsi Pimiältä vastauksia siihen miksi sisäministeriö ei puutu poliisien rikolliseksi epäiltävää toimintaan.

MA 31.05.2021 Kansliapäällikkö Kirsi Pimiä

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/05/ma-31052021-kansliapaallikko-kirsi-pimia.html


Kalajoki 30.05.2021

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

Kalajoki 85100

MA 31,05,2021 Kansliapäällikkö Kirsi Pimiä

 

Kansliapäällikkö Kirsi Pimiä

Sisäministeriön kansliapäällikkönä Te vastaatte siitä, että poliisit toimivat lain mukaisesti ja kansalaisten perusoikeudet ja oikeusturva toteutuu. Olen lukuisia kertoja pyytänyt Keskusrikospoliisia tutkimaan Rovaniemen hovioikeuden päätöksen R20/855 ja siihen johtanneet asiat. Pyydän Teiltä kiireellistä vastausta miksi KRP kieltäytyy tutkimasta asiaa. Miksi KRP suojelee rikoksista epäiltyjä?

Miksi KRP ei ole aloittanut rikostutkintaa Rovaniemen hovoikeuden päätöksestä R20/855, jossa poliisi Tiina Sarparanta ja käräjätuomari Jyrki Määttä ovat tunnustaneet rikoksensa, mutta Rovaniemen hovoikeuden hovioikeudenneuvos Maarit Tukiainen yrittää suojella ”hyvä-veli-verkoston jäseniä” tekemällä väärän päätöksen R20/855.


Poliisit kieltäytyvät vastaamasta kysymyksiini.

TI 15.12.2020 poliisi, tutkija Pekka Niskakangas, poliisi tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen, poliisi tutkinnanjohtaja Tiina Sarparanta

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/12/ti-15122020-poliisi-tutkija-pekka.html


MA 24.05.2021 Kiirehtimispyyntö Rovaniemen hovioikeudelle ja kiirehtimispyyntö keskusrikospoliisille tutkintapyynnöstä R20/855

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/05/ma-24052021-kiirehtimispyynto.html

Minulla on todistusaineisto valmiina käräjäoikeudessa. Korkein oikeus on määrännyt sen sälytyspaikaksi Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Ylivieskan käräjäoikeus on nykyistä Oulun käräjäoikeutta.



Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html



Korkein oikeus on määrännyt sen säilytyksen Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Tässä Ylivieskan käräjäoikeuden ilmoitus asiasta:

Muut asiakirjat kuten haastehakemus, sen täydennys ja vahingonkorvauslaskelma sekä asian tiimoilta lähettämänne sähköpostit arkistoidaan käräjäoikeuteen ja niistä Teillä on mahdollisuus saada jäljennöksiä jäljennösmaksua vastaan.

Korkeimman oikeuden valituslupa-asian S 2015/796 asiakirjat (ennakkopäätösvalituksenne Ylivieskan-Raahen käräjäoikeuden päätöksestä 29.10.2015 nro 15/6857) korkein oikeus on lähettänyt arkistoitavaksi Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, koska valituslupaa ei myönnetty. Niitä ei siten luovuteta Teille. Halutessanne Teillä on luonnollisesti mahdollisuus saada jäljennösmaksua vastaan jäljennöksiä kyseisistä asiakirjoista. Viranomaiskäyttöön asiakirjoja voidaan luovuttaa "lainaksi" viranomaisen pyynnöstä.

Jyrki Jylhä, käräjätuomari
Ylivieska-Raahen käräjäoikeus, Ylivieskan kanslia
PL 32, 84101 YLIVIESKA
p. 029 56 49 358, 040 508 9340, fax. 02956 49 410
email
: jyrki.jylha@oikeus.fi


Tilanne on tämä:


Olen joutunut Suomen valtion kidutusrikoksen kohteeksi. Kidutus on kestänyt nyt lähes 26 vuotta.

Olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 25 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Minulle on aiheutetu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän vaikea asia.

Koska poliisi ei tutki ja korkein oikeus ei pura eri oikeusasteiden vääriä päätöksiä, niin minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin haastaa ulosottoviranomaiset oikeuteen sen johdosta, että he perivät minulta sellaisia saatavia, mitkä on saatu aikaan rikosten avulla ja siksi ne on perintäkelvottomia

LA 01.08.2020 Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html



                                                                 Poliisi Tiina Sarparanta

Rovaniemen hovioikeuden päätös R20/855 on siis vuoren varmasti väärä. Poliisi Tiina Sarparanta jätti rikokset tutkimatta ja palautti todistusaineistot takaisin ja teki tutkimattajättämispäätöksen. Hän siis laiminlöi virkavelvollisuutensa ja suojeli rikollisia ja peitteli rikoksia. Todisteena asiassa on poliisi Tiina Sarparannan kirjallinen ilmoitus todistuaineiston palauttamisesta ja tutkimmatta jättämispäätös.

Haastehakemus

https://haastehakemus.blogspot.com/



                                                             Käräjätuomari Jyrki Määttä

Haastoin Kajaanissa työskentelevän Oulun poliisin oikeuteen. Oulun käräjäoikeuden esteellin käräjätuomari Jyrki Määttä ryhtyi käsittelemään asiaa vaikka asia olisi kuulunut Kajaanin käräjäoikeuden käsiteleväksi. Käräjätuomari Jyrki Määttä ei siirtänyt Oulun käräjäoikeuden Ylivieskan toimipisteestä aineistoa oikeuskäsittelyä varten Ouluun. Käräjätuomari Jyrki Määttä tunnustaa kirjallisesti asian. Käräjätuomari Jyrki Määttä laimin löi virkavelvollisuutensa ja esti oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin.

Valitin asiasta Rovaniemen hovioikeuteen, jossa hovioikeudenneuvos Maarit Tukiainen teki väärän päätöksen suojellessaan rikoksista epäiltyjä.


Aikanaan ns. Koiviston konklaavissa tasavallan presidentin johdolla päätettiin pelastaa pankit ja antaa pankeille suosituimmuusasemassa oikeudenkäynneissä. On syytä epäillä, että teko täyttää valtiopetoksen tunnusmerkistön. Pankit pelastattiin ja pankit voittivat ylemmissä oikeusasteissa. On tutkittu n. 5000 pankkioikeudenkäyntiä ja vain yhdessä pankki on hävinnyt. Ei voi välttyä vaikutelmalta, että tapauksessa R20/855 on kysymyksessä juuri tällaisesta menettelystä. Koska nyt rikoksista epäilyt ovat jääneet kiinni itse teosta, niin Te , kansliapäällikkö Kirsi Pimiä, vastaatte siitä, että rikoksista kiinni jääneet poliisit ja oikeusviranomaiset joutuvat oikeudelliseen ja taloudelliseen vastuuseen ja että oikeus toteutuu.

Pyydän kiireellistä vastausta siihen, miksi KRP ei ole aloittanut rikostutkintaa asioissa.


Kalajoki 30.05.2021

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

perjantai 28. toukokuuta 2021

SU 30.05.2021 Tervehdys Hannu

 

Kansanedustaja Hannu Hoskonen, joka on joutunut keskustan eduskuntaryhmän syrjinnän kohteeksi



Pyysin FB-kaveriani ja ystävääni Juha Pylvästä korjaamaan keskustan eduskuntaryhmän tekemän virheen ja samalla ilmoitin Juhalle ja Antille eduskunnan puhemiehistön enemmistön tekemästä virheestä ja epäillystä rikoksesta eli Juho Eerolan hyllytyksestä asian käsittelyssä.

Onnittelut Teille ja pyyntö virheiden korjaamisesta

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/05/la-29052021-onnittelut-teille-ja-pyynto.html


Juha ja Antti eivät ole reagoineet asiaan muutoin kuin Juha on kirjoittanut seuraavan kolumnin Suomenmaahan.

Uusiin saappaisiin

https://www.suomenmaa.fi/puheenvuoro/uusiin-saappaisiin/


Nyt on huomioitava, että perustuslaki on ryhmän sääntöjen yläpuolella. Sinä, Hannu, olet perustuslakia noudattaessasi joutunut minun lain tuntemukseni mukaan syrjintärikoksen kohteeksi. Syrjintä on kielletty Suomen laissa,perustuslaissa ja ihmisoikeussopimuksissa. Jos Suomi olisi oikeusvaltio, niin tämä syrjintärikos ja eduskunnan puhemiehistön päätös hyllyttää varapuhmies Eerola, tekisivät mitättömäksi eduskunnan EU:n elvytyspakettiäänestyksen tuloksen. Ajattelin viikonlopun aikana työstää asiasta rikosilmoituksen.


Huomasin, että oikeustieteen kandidaatti Jaana Kavonuksella on samat ajatukset mielessä asiasta ja huomasin, että hän tekee asiasta rikosilmoituksen. Siksi odotan oikeustieteen kandidaatti Jaana Kavoniuksen tekemää rikosilmoitusta asiassa, sillä minä katson voinko minä yhtyä Kavoniuksen tekemään rikosilmoitukseen ja allekirjoittaa sen. Uskon, että oikeustieteen kanditaatti Jaana Kavoniuksen rikosilmoituksen allekirjottaa tuhannet ellei kymmenettuhannet suomalaiset. 


Tässä oikeustieteen kandidaatti Jaana Kavoniuksen erinomainen teksti siitä mitä Suomessa tapahtuu.

Perustuslain rikkominen ja sen seuraukset

https://www.virkamafia.fi/wp-content/uploads/2021/05/Perustuslain-rikkominen-ja-sen-seuraukset-MUISTIO.pdf


Tässä vielä videolla asiaa aiheesta


Valta Kuuluu Kansalle OSA V - tuomiopäivä

https://www.youtube.com/watch?v=8j1tnC-7arA


Kalajoella 29.05.2021

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

www.erkkiaho.com

Nimeni on Erkki Aho

https://www.youtube.com/watch?v=sJN6sWVJ5C4


Valta kuuluu kansalle osa 2

https://rapsodia.fi/valta-kuuluu-kansalle-ii/


torstai 27. toukokuuta 2021

LA 29.05.2021 Täydennys haastehakemukseeni

                                                  Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson


Oulun käräjäoikeus oulu.ko@oikeus.fi

Ulosottoviranomaiset tuulikki.mylly@oikeus.fi

Oikeusministeriö oikeusministerio@om.fi

Oikeusministeri anna-maja.henriksson@eduskunta.fi


Täydennys haastehakemukseeni


Haastehakemus



Kantaja

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki



Vastaajat

  1. Tuulikki Mylly
    Ulosottoylitarkastaja
    Ulosottolaitos, Pohjois-Suomen laajan täytäntöönpanon toimintayksikkö

Postiosoite: PL 1, 00067 Ulosottolaitos
Puh. 029 56 59935
s-posti: 
tuulikki.mylly@oikeus.fi

Henkilökohtaisesti tavattavissa ajanvarauksella

Ylivieskan toimipaikka, Valtakatu 4, 84100 Ylivieska



Asia



Olen lähettänyt Ulosottolaitokselle laskun virheellisestä ulosotosta ja perustelut virheellisestä ulosotosta. Ulosottoylitarkastaja Tuulikki Mylly on ilmoittanut, että hän hoitaa minun ulosottoasioitani.


Ulosottoviranomaiset ovat nyt lähettäneet minulle pyytämäni ulosottoaineiston, jonka katson kuuluvana osana siihen virheelliseen ulosottoon mitä on tapahtunut 30.6.1996 lähtien. Ulosottoviranomaisten lähettämä aineisto liitteenä. Tuo aineisto on saatu rikosten avulla aikaan ja on siksi perintäkelvotonta. Pyydän Oulun käräjäoikeutta keskeyttämään ulosoton välittömästi oikeudenkäynninn ajaksi. Kysymys ei siis ole ulosottovalituksesta vaan rikosasiasta.


SU 07,03.2021 Lasku Ulosottolaitokselle

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/03/su-07032021-lasku-ulosottovirastolle.html


Minulla on todistusaineisto valmiina käräjäoikeudessa. Korkein oikeus on määrännyt sen sälytyspaikaksi Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Ylivieskan käräjäoikeus on nykyistä Oulun käräjäoikeutta.



Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html



Korkein oikeus on määrännyt sen säilytyksen Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Tässä Ylivieskan käräjäoikeuden ilmoitus asiasta:



Muut asiakirjat kuten haastehakemus, sen täydennys ja vahingonkorvauslaskelma sekä asian tiimoilta lähettämänne sähköpostit arkistoidaan käräjäoikeuteen ja niistä Teillä on mahdollisuus saada jäljennöksiä jäljennösmaksua vastaan.



Korkeimman oikeuden valituslupa-asian S 2015/796 asiakirjat (ennakkopäätösvalituksenne Ylivieskan-Raahen käräjäoikeuden päätöksestä 29.10.2015 nro 15/6857) korkein oikeus on lähettänyt arkistoitavaksi Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, koska valituslupaa ei myönnetty. Niitä ei siten luovuteta Teille. Halutessanne Teillä on luonnollisesti mahdollisuus saada jäljennösmaksua vastaan jäljennöksiä kyseisistä asiakirjoista. Viranomaiskäyttöön asiakirjoja voidaan luovuttaa "lainaksi" viranomaisen pyynnöstä.

Jyrki Jylhä, käräjätuomari
Ylivieska-Raahen käräjäoikeus, Ylivieskan kanslia
PL 32, 84101 YLIVIESKA
p. 029 56 49 358, 040 508 9340, fax. 02956 49 410
email:jyrki.jylha@oikeus.fi



Vastaajat asiassa



Katson, että kidutusrikokseen ovat osallistuneet seuraavat henkilöt, jotka on haastettava oikeuteen vastaamaan jurdisesti kidutusrikoksesta ja määrättävä heidät juridiseen ja taloudelliseen vastuuseen asioista. Vaadin heille kidutusrikoksesta ja muista rikoksista Suomen lain mukaista ankarinta rangaistusta,



  1. Ulosottoylitarkastaja Tuulikki Mylly

  2. Ulosottolaitoksen johtaja valtakunnanvouti Juhani Toukola

    Valtakunnanvoudin kanslia, PL 2 , 00067 Ulosottolaitos

  3. Oikeusministeriön kansliapäällikkö Pekka Timonen

    Käyntiosoite: Eteläesplanadi 10, Helsinki Postiosoite: PL 25, 00023 Valtioneuvosto Vaihde: 02951 6001 Faksi: 09 1606 7730

  4. Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson

    Käyntiosoite: Eteläesplanadi 10, Helsinki Postiosoite: PL 25, 00023 Valtioneuvosto Vaihde: 02951 6001 Faksi: 09 1606 7730

  5. Oikeuskansleri Tuomas Pöysti Käyntiosoite Snellmaninkatu 1, HELSINKI. Postiosoite PL 20, 00023 VALTIONEUVOSTO. Puhelin 0295 162 902 (kirjaamo) Sähköposti kirjaamo(at)okv.fi.

  6. Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen Lintulahdenkuja 4
    00530 Helsinki 
    Puhelin
    029 562 0800 vaihde
    029 562 0810 kirjaamo
    029 562 0888 faksi

  7. Sisäministeri Maria Ohisalo Kirkkokatu 12, Helsinki Postiosoite: PL 26, 00023 Valtioneuvosto Puhelin 0295 480 171 (vaihde), ohivalinta 0295...
    Faksi 09 160 44635 (kirjaamo)

  8. Pääministeri Sanna Marin Käyntiosoite: Snellmaninkatu 1 A, Helsinki
    Postiosoite: PL 23, 00023 Valtioneuvosto 
    Vaihde: 0295 16001
    Faksi: 09 1602 2165

  9. Eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen Puhelin: 09 4321 (eduskunnan vaihde)
    Postiosoite: 00102 Eduskunta
    Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi(at)eduskunta.fi Postiosoite: Eduskunnan kirjaamo, 00102 Eduskunta
    Sähköpostiosoite: kirjaamo(at)eduskunta.fi
    Kirjaamoon osoitetun aineiston voi tuoda osoitteeseen Eduskuntakatu 4.

  10. Perustuslakivaliokunnan vt. puheenjohtaja ja entinen pääministeri Antti Rinne Postiosoite: 00102 Eduskunta
    Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi(at)eduskunta.fi Postiosoite: Eduskunnan kirjaamo, 00102 Eduskunta
    Sähköpostiosoite: kirjaamo(at)eduskunta.fi
    Kirjaamoon osoitetun aineiston voi tuoda osoitteeseen Eduskuntakatu 4.

Hallituksen tehtävänä on valvoa, että kansalaisten perusoikeudet ja oikeusturva toteutuvat ja että virkamiehet noudatavat Suomen lakia ja ihmisoikeussopimuksia. Hallituksen tehtävänä on toimia niin, että Suomen virkamiehet toimivat oikeusvaltioperiaatteen mukaisesti.

Olen kuitenkin valmis sopimaan asiat Suomen valtion kanssa jotta ei tarvisisi käydä oikeudenkäyntiä ihmisoikeusrikoksista eli kdutuksesestani edelleä esittämiä henkilöitä vastaan Oulun käräjäoikeudessa.



KE 12.05.2021 Sovintoesitys Suomen valtiolle

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/05/ke-12052021-sovintoesitys-suomen.html


Kalajoki 28.05.2021

Erkki Aho

Merenojantie 0 B 16

85100 Kalajoki


Liitteenä ulosottolaitoksen minulle lähettämät aineistot rikoksilla aikaansaaduista ulosotoista.