TÄRKEÄÄ
TIETOA KAIKILLE SUOMALAISILLE!
Meneillään
on Suomen suurin valtiopetoshanke, jota johtaa ja on jo 1990-luvulta
saakka johtanut istuva presidentti Sauli Niinistö. Jos virkamafia ei
tapata minua ennen aamua, julkistan huomenna Suomen sodanjälkeisen
historian merkittävimmän asiakirjan auttaakseni meitä kaikkia
suomalaisia judisin keinoin lopettamaan itsenäisyytemme ja
valtiontalouden tahalliseen tuhoamiseen tähtäävän törkeän
hankkeen ja käynnistämään rikosprosessin teoista vastuullisten
(jokaisen heistä tittelistä riippumatta) saattamiseksi vastuuseen
ja myös korvausvelvolliseksi valtiosääntömme tahallisesta
rikkomisesta ja sillä suomalaisille ja valtiolle aiheutetuista
miljardivahingoista.
Tutkintapyynnöstäni
selviää, että emme tarvitse 10 kansanedustajaa saadaksemme törkeää
valtiopetosta, Suomen itsemääräämisoikeuden loukkausta,
vaalirikosta, vaalitulokseen vaikuttamista, törkeää petosta,
törkeää avustuspetosta, törkeää virka-aseman väärinkäyttämistä
ja muita huomenna selviävästä tutkintapyynnöstä ilmeviä
rikosnimikkeitä koskevaa rikosasiaa vireille ja 18.5.2021 äänestystä
ja kaikkia EU-petokseen liittyviä sopimuksia nurin. KAIKKI Suomea
vahingoittava sopiminen ja PL 73 §:n vastainen äänestäminen menee
nurin selvittämälläni juridiikalla.
Toimitan
huomenna siis kansalaisille ja laajaan jakoon tutkintapyynnön, josta
kaikki juridiikka selviää ja se on ase, jolla kansanvallan
varastajat saadaan vastuuseen ja valtiopetoshanke ja törkeä
suomalaisten velkuutusprojekti loppumaan.
Jätän
itse sen tutkintapyynnön poliisille huomenna omasta ja
Oikeusturvakeskus ry:n puolesta ja sitten jokainen kansalainen voi
halutessaan yhtyä siihen ja annan siihen huomenna ohjeet.
Tutkintavelvoite poliisille syntyy jo minun vireille laittamallani
asiakirjalla ja siitä riippumatta, kuka siihen yhtyy.
Jakakaa
tätä ennakkotietoa jo nyt kaikkialle eli ihan jokaiseen
mahdolliseen tietämäänne tiedotuskanavaan. Huomenna siis tiedossa
tärkeä päivä taistelussa valtiosääntömme palauttamiseksi ja
tutkintapyynnöstä selviää, ketkä ovat teoista vastuussa ja miten
törkeästä ja salakavalasta hankkeesta on kyse.
Jaana
Kavonius OTK
TUTKINTAPYYNTÖ
VALTIOPETOSTA YM. KOSKEVASSA ASIASSA ON TULLUT VIREILLE
Olen
äsken lähettänyt alla oleville viranomaisille laatimani
72-sivuisen tutkintapyynnön. Alla on tiedoksenne s-postini kentän
viesti lähetystietoinee. Kentän viestissä on tiivistelmä laajasta
tutkintapyynnöstä.
Toimitan
tänään varsinaisen tutkintapyynnön tekstin vielä linkin kautta
luettavaksi klo 22 mennessä ww.virkamafia.fi-sivuilleni ja ilmoitan
erikseen, kun myös 72-sivuinen varsinainen tutkintapyyntö on
kansalaisten luettavissa. Tutkintapyynnöstä ja alta selviää, että
rikosasian vireille laittamiseksi me kansalaiset emme tarvitse 10
kansanedustajaa, Pöystiä ja että PL 112-118 §:n rajoitukset eivät
siis koske rikosasian vireillelaitto-oikeutta poliisiin.
Kun
ilmoitan tänään teille linkin, annan ohjeen, miten tähän
tutkintapyyntöön voivat kansalaiset yhtyä. Laatimani
tutkintapyyntö on asiakirja, johon on koottu KAIKKI teon
etenemisvaiheet, KAIKKI rikotut normit ja selvitys siitä, miten
tahallista kansalaisten erehdyttäminen ja ylimmän lakimme
perustuslain rikkominen on ollut valtiopetoshankkeen jokaisessa
vaiheessa 1992-2021 ja että 18.5.2021 äänetys ei sido Suomea ja
suomalaisia, mutta synnyttää kyllä täydellisen korvausvastuun
koko miljardivahingosta Niinistölle, Marinille, Rinteelle,
Kurviselle, Pöystille, Henrikssonille, Lipposelle, Aholle, 134
kansanedustajalle ja kaikille valtiosääntömme loukkaajille.
Jakakaa
viestintääni ja olkaa kuulolla. Tiedottaminen siis jatkuu vielä
tänään.
Jaana
Lähettäjä:
jaana pedersen <jaana.pedersen@hotmail.com>
Lähetetty:
maanantai 31. toukokuuta 2021 19.27
Vastaanottaja:
POL_VP_KRP_kirjaamo <kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi>;
heikki.kohijoki@oikeus.fi <heikki.kohijoki@oikeus.fi>;
kirjaamo@okv.fi <kirjaamo@okv.fi>; mikko.puumalainen@okv.fi
<mikko.puumalainen@okv.fi>; henna-riikka.valinen@okv.fi
<henna-riikka.valinen@okv.fi>; markus.lofman@okv.fi
<markus.lofman@okv.fi>; g-plaintes@ec.europa.eu
<g-plaintes@ec.europa.eu>; kirjaamo.lansi-uusimaa@poliisi.fi
<kirjaamo.lansi-uusimaa@poliisi.fi>;
oikeusyksikko.lansi-uusimaa@poliisi.fi
<oikeusyksikko.lansi-uusimaa@poliisi.fi>;
POL_VP_Poliisihallitus_kirjaamo
<kirjaamo.poliisihallitus@poliisi.fi>; Vahingonkorvaus (VK)
<vahingonkorvaus@valtiokonttori.fi>; Syyttäjälaitos
Valtakunnansyyttäjä - Åklagarmyndigheten Riksåklagaren
<valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi>;
oikeusministerio@om.fi <oikeusministerio@om.fi>;
presidentti@tpk.fi <presidentti@tpk.fi>; Syyttäjälaitos
Länsi-Suomi - Åklagarmyndigheten Västra Finland
<lansi-suomi.syyttaja@oikeus.fi>; valtiovarainministerio@vm.fi
<valtiovarainministerio@vm.fi>
Kopio:
tuomas.poysti@okv.fi <tuomas.poysti@okv.fi>; tietosuoja@om.fi
<tietosuoja@om.fi>; kirjaamo@finanssivalvonta.fi
<kirjaamo@finanssivalvonta.fi>; Valvonta
<info@valvontalautakunta.fi>; anu.vehvilainen@eduskunta.fi
<anu.vehvilainen@eduskunta.fi>; anna-maja.henriksson@om.fi
<anna-maja.henriksson@om.fi>; antti.rinne@eduskunta.fi
<antti.rinne@eduskunta.fi>; antti.kurvinen@eduskunta.fi
<antti.kurvinen@eduskunta.fi>; sanna.marin@eduskunta.fi
<sanna.marin@eduskunta.fi>; maria.ohisalo@intermin.fi
<maria.ohisalo@intermin.fi>; Toiviainen Raija (SY)
<raija.toiviainen@oikeus.fi>; tero.haapala@poliisi.fi
<tero.haapala@poliisi.fi>; johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi
<johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi>;
maria.ohisalo@eduskunta.fi <maria.ohisalo@eduskunta.fi>;
lisa.palm@om.fi <lisa.palm@om.fi>; Rappe Jukka (SY)
<jukka.rappe@oikeus.fi>; petteri.orpo@eduskunta.fi
<petteri.orpo@eduskunta.fi>; matti.vanhanen@eduskunta.fi
<matti.vanhanen@eduskunta.fi>
Aihe:
Törkeää valtiopetosta ja siihen liittyviä rikoksia koskeva
tutkintapyyntö
1.
Törkeää valtiopetosta ja siihen liittyviä rikoksia koskeva
tutkintapyyntö
Liitetiedostona
on omasta ja perustamani oikeusturvajärjestön Oikeusturvakeskus
ry:n (Y-tunnus 3201937-1) puolesta tänään jättämäni vireille
tuleva tutkintapyyntö törkeää valtiopetosta ja törkeän
valtiopetoksen valmistelua (RL 13:1-3 §), Suomen
itsemääräämisoikeuden vaarantamista (RL 12:1 §), vaalirikosta
(RL 14:1 §) ja vaalituloksen vääristämistä (RL 14:4 §), törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämistä (RL 15:10 §), rikoksentekijän
suojelemista (RL 15:11 §), törkeää petosta (RL 36:2 §), törkeää
avustuspetosta ja törkeää avustuksen väärinkäyttöä (RL
29:5-7a §:t), syrjintää (RL 11:11 §), törkeää virkarikosta (RL
40:8 §) ja kiihottamista kansanryhmää vastaan (RL 11:10 §)
koskevassa tekokokonaisuudessa.
Minä
ja jokainen Suomen kansalainen olemme epäillyn rikoksen
asianomistajia ja henkilöitä, joihin tutkittavaksi vaadittavat
rikokset kohdistuvat eli rikosten suoria uhreja sekä taloudellisen
vahingon aiheuttamisen kohteena että muiden teonkuvausten mukaisten
oikeusloukkausten kohteena. Lisäksi yhtenä asianomistajana on
Suomen valtio, jolle on kansalaisten ohella aiheutettu huomattavaa
satojen miljardien eurojen suuruisia taloudellisia vahinkoja ja
rikosten teonkuvauksessa mainittuja muita oikeusloukkauksia, kuten
vaarantamisrikoksessa tarkoitettu itsemääräämisoikeuden
vaarantamisseuraamus sekä muissa teonkuvauksissa tarkoitettuja
valtiosäännön sisällöllisiä muutoksia, konkreettisia
itsemääräämisoikeuden loukkauksia, valtiosäännön
koskemattomuutta ja valtiovallan kolmijakoa ilman laillista oikeutta
poistavia seurauksia.
Olen
myös julkistanut tutkintapyynnön ja kehottanut kaikkia seuraajiani
ja kaikkia Suomen kansalaisia yhtymään tutkintapyyntööni.
PL
112-118 §:n rajoitukset eivät estä vireille laittamista eikä
poliisi voi niihin vedoten jättää tekoja tutkimatta
Tutkintapyynnön
otsikoissa 6.1-6.5 selvitetään
a)
miksi tutkinnan vireille laittamisoikeus ja poliisin tutkintavelvoite
on riippumaton PL 112-118 §:n rajoituksista ja miksi minä tai
kukaan muukaan kansalainen emme tarvitse 10 kansanedustajaa eikä
Pöystiä saadaksemme rikosasian vireille niin, että poliisille
tänään syntyy myös tutkintavelvoite ja että Pöysti on myös
esteellinen, koska tutkittava asia koskee myös hänen tekojaan ja
laiminlyöntejään
b)
miksi tekoa tulee tutkia RL 8:2 §:n 2 momentin mukaisena jatkettuna
rikoksena, jossa mikään teko ei vanhene tekokohtaisesti osateoista,
vaan vasta viimeisestä osateosta ja koska teko seurauksineen jatkuu
edelleen, vanhentuminen ei ole alkanut
3.
Tutkintapyynnön kohteena olevat henkilöt ja teot
Tutkintapyyntö
koskee istuvan presidentin Sauli Niinistön johdolla vuosina
1992-2021 toteutettua törkeää valtiopetoshanketta, jonka
tavoitteena on ollut alusta saakka valtiosäännön kumoaminen.
Lisäksi se koskee pääministeri Marinia, perustuslakivaliokunnan
nykyistä ja entistä puheenjohtajaa Rinnettä ja Ojala-Niemelää,
oikeusministeri Henrikssonia, VM:n entistä ja nykyistä ministeriä
Vanhasta ja Kurvista, oikeuskansleri Tuomas Pöystiä, Sipilää,
Ahoa, Lipposta, Tiitistä, 134 kansanedustajaa ja muita törkeänä
valtiopetoshankkeena, vaalivilppinä, vaalitulokseen vaikuttamisena,
törkeänä virka- ja petosrikoksena, törkeänä avustuspetoksena,
törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisenä tutkittavaan
tekokokonaisuuteen osallistuneita, jotka yksilöidään ja
luetteloidaan tutkintapyynnön otsikossa 3.
Valtiopetosrikollisuuden
lisäksi tutkintapyyntö koskee Marinin ja hänen miehensä
taloudellisia väärinkäytöksiä epäiltynä törkeänä
virka-aseman väärinkäyttönä (RL 40:8 §), törkeänä petoksena
(RL 36:2 §), törkeänä avustuspetosrikollisuutena (RL 29:5-7a §:t)
ja Rinteen julkisia lausumia RL 15:11 §:n mukaisena rikoksentekijän
suojelemisena. Rinne on lausumillaan yrittänyt estää petosten
asianmukaista esitutkintaa.
Lisäksi
tutkintapyyntö koskee Niinistön ja Toiviaisen yhteisenä epäiltynä
tekona törkeää virka-aseman väärinkäyttöä (RL 40:8 §),
kiihottamista kansanryhmää vastaan (RL 11:10 §), syrjintärikoksia
(RL 11:11 §) lavastettuja kostoluonteisia ja sanan ja
uskonnonvapauden estämiseksi organisoidusti toteutettuja
kunnianloukkaussyytteitä, tuomioiden vaatimista Niinistön
julkilausumilla "esimerkinomaisina" ja niiden motiivina
olevaa virkamafiarikollisuuden mahdollistamista Suomessa.
Kiihottamis- ja syrjintärikoksen kohderyhmänä ovat a) kantaväestön
kaikki henkilöt, b) kristityt, c) kansanedustaja Sebastian Tynkkynen
ja hänen edustamansa ryhmä kansalaisaktivisteja, d)
perussuomalaiset ja kaikki maahanmuuttokriittiset, e) Päivi Räsänen
ja f) minä ja muut kansalaisaktivistit.
Jokaisen
teon toteutustavat, teonkuvausten toteutumiskriteerit ja rikottu
lainsäädäntö kuvataan yksityiskohtaisesti tutkintapyynnössä.
4.
Koko elvytysäänestys, euroon siirtyminen ja EU-liittyminen on
tapahtunut valtiosääntöä rikkoen eikä siksi sido Suomea ja
suomalaisia lainkaan
Mikään
1994 äänestys, 18.5.2021 äänestys, EU-sopimus, EU-lainsäädäntö
ja europäätös ei ole pätevästi tullut voimaan lainkaan eikä
siksi sido Suomea ja suomalaisia. Ne ovat pätemättömiä, koska
1)
kaikilla sopimuksilla ja äänestyksillä on rikottu valtiosääntöä,
joka on Suomessa loukkaamaton
2)
elvytyspakettiäänestyksessä ja 1994 äänestyksessä on käytetty
väärää määräenemmistönormia eli 18.5.2021 PL 94 §:n 2
momentin mukaista 2/3 ja 1994 vastaavaa 2/2-normia, vaikka on tullut
käyttää PL 73 §:n mukaista 5/6-äänestystä (ent.
valtiopäiväjärjestyksen 67 § vastaava 5/6-menettely)
3)
Suomessa ei voi sopia valtiosäännön kumoamisesta, koska se
säädetään rikokseksi. Tästä syystä myöskään perustuslakia
rikkovaa sopimusvelvoitetta ei voi voimaansaattaa perustuslakia ensin
muuttamatta.
4)
perustuslakia ja valtiosääntöä rikkova sopimus ei tule voimaan
millään sopimisella, väärällä määräenemmistöllä eikä
muuttamatta ensin sitä perustuslain tekstiä 5/6-äänestyksellä
5)
elvytyspaketissa ei ole kyse edes "sopimusvelvoitteesta"
eikä koronatuesta
6)
kaikissa äänestyksissä on vaikutettu äänestystulokseen
tuottamalla valheellista tietoa valtion toimesta ja painostamalla ja
uhkailemalla ja perustuslain 29 §:n kieltämiä ryhmäkuriäänestyksiä
toteuttamalla
Juuri
siksi ne äänestykset ja sopimiset eivät sido Suomea ja Suomen
kansaa ja kansalaisiamme. Sen sijaan heistä jokainen on siitä
meille jokaiselle kansalaisille henkilökohtaisessa korvausvastuussa
ja kehotan KAIKKIA kansalaisia ryhtymään näiden perustuslain
rikkojien vaatimista PL 118 §:n, odious dept-periaatteen, rikoslain
ja VahL:n mukaiseen vastuuseen nykyinen istuva presidentti Niinistö
mukaan lukien ja KAIKKIEN EU:hun liittyvien päätösten, äänestysten
ja sopimusten mitätöimistä ja toteamista perustuslakimme
vastaiseksi.
5.
Asian ydin valtiopetos- ja äänestysmenettelyrikoksissa ja PL 73 §:n
säätämän 5/6-äänestyksen pakollisuudessa
Suomen
valtiosääntö on loukkaamaton. Tämä tarkoittaa suhteessa kaikkiin
sopimuksiin:
1)
Mitä tahansa ei voi tietenkään ”saattaa voimaan ” Suomessa
”sopimusvelvoitteena”. Valtiosäännön vastaisia
sopimusvelvoitteita ei voi saattaa voimaan lainkaan PL 94 §:n 2
momentin 2/3:lla, koska valtiosäännön vastainen sopiminen on
kielletty kokonaan ja säädetään rikokseksi RL 12-14 luvuissa.
2)
Millään sopimuksella ei ole muutettavissa valtiosääntöä, koska
se valtiosäännön sisällön muuttaminen ja siihen säädettyjen
valtaoikeuksien siirtäminen EU:lle tai kenellekään muullekaan ei
ole sopimuksenvarainen asia. Sen sijaan valtiosäännön vastaisen
sopimuksen voimaansaatto edellyttää, että ensin on poistettava
perustuslain ja sopimuksen välinen ristiriita eli muutettava
valtiosääntömme teksti sellaiseksi, että se mahdollistaa sen
sopimuksen ja se voi tapahtua vain PL 73 §:n säätämällä tavalla
eli pikapäätöksellä 5/6:lla (eikä 2/3:lla)
3)
Jos joku sopimus on perustuslakimme vastainen
sitä
sopimusta ei tietenkään voi saattaa Suomessa voimaan PL 94 §:n 2
momentin mukaisena ”sopimusvelvoitteena”, koska
sopimusvelvoitteella ei voi rikkoa perustuslakiamme.
sellainen
”sopimusvelvoite” (kuten valtaoikeuksien siirto eduskunnalta
EU:lle) voi tulla ainoastaan voimaan niin, että ensin muutetaan PL
73 §:n säätämässä järjestyksessä perustuslakimme teksti,
jotta vasta sitten se sopimusvelvoite voidaan osaksi
oikeusjärjestelmäämme voimaan saattaa.
4)
Henkilöt, joita tutkintapyyntö koskee, ovat toimineet tahallaan
valtiosääntömme vastaisesti ja käänteisesti: Vaikka kaikki
EU-sopimukset ovat valtiosääntömme vastaisia (niillä on PL 1-3
§:n ja PL 82 §:n ihan selvän tekstin vastaisesti siirretty
kansallisille elimille yksinoikeudella kuuluvat oikeudet EU-elimille)
a)
perustuslain tekstiä ei ole muutettu missään vaiheessa
b)
perustuslain vastaisia sopimuksia on ”voimaan saatettu” väärän
lainkohdan PL 94 §:n 2 momentin mukaisella 2/3:lla, vaikka on tullut
toteuttaa ensin PL 73 §:n säätämällä 5/6:lla perustuslain
muutos, jotta se sopimus ylipäänsä voisi tulla voimaan (sopimus on
perustuslain mukaan voitu ”saattaa voimaan” vain sen jälkeen,
kun se sopii muutettuun perustuslakiin)
5)
Nämä valtiosääntömme röyhkeät loukkaajat ovat rikokseksi
säädetyllä menettelyllään vuosina 1992-2021 jatkettuna tekona
aiheuttaneet tilanteen, jossa valtiosäännön teksti ei lainkaan
vastaa todellista vallankäyttöä.
He
pyrkivät siihen, että erissä salakavalasti ja perustuslain tekstiä
muuttamatta tosiasiassa siirretään KAIKKI valtiosääntömme
mukaiset loukkaamattomiksi säädetyt suomalaisten valtaoikeudet
EU-elimille (X % + X % + X % = 100 %) aiheuttaakseen törkeässä
valtiopetosrikoksessa ja RL 12:1 §:ssä säädetyn tilanteen, jossa
0 % valtiosääntöön kirjoitetuista valtaoikeuksista kuuluu enää
eduskunnalle ja kansallisille valtaelimille, vaikka perustuslain
kirjoitetussa tekstissä silti samaan aikaan väitetään edelleen,
että muka 100 % kuuluisi suomalaisille elimille, Suomen kansalle ja
Suomen valtiolle ja että muka olisimme "täysivaltainen"
tasavalta.
5.
Valtiopetoshankkeen motiivit ja poliisin selvitettävät kysymykset
Tutkintapyynnön
otsikossa 5 on luettelo kysymyksistä, joihin poliisin tulee
valtiopetoshankkeen selvittämiseksi selvittää vastaukset.
Kysymykset, jotka poliisin tulee selvittää tässä
rikoskokonaisuudessa:
1)
Johtuuko juridisesti kestämättömin valheellisin perustein ja
valtiosäännön vastaisin menetelmin toteutuksessa oleva Suomen
velkuutus siitä, että euroa ei ole sidottu mihinkään, koko EU- ja
eurovaluuttajärjestelmän korttitalo on kaatumaisillaan ja kyseessä
on eräänlainen pyramidipeli, jossa Suomi tuhotaan ennen koko
keinotekoisen rakennelman kaatumista?
2)
Onko valtiopetoshankkeen tavoitteena se, että kaatumaisillaan olevaa
eurojärjestelmää pidetään vain jonkin aikaa tekohengittämällä
voimassa velkuuttamalla Suomi ja pitämällä Suomi suhteettoman
suurella nettomaksajan roolilla pyramidipelin huipulla maksajan
roolissa, kunnes koko korttitalo eli eurojärjestelmä ja EU kaatuu?
3)
Italialla on kultavarantoja ja mahdollisesti myös entisellä
siirtomaavaltiolla Espanjalla eli niillä, joiden valtionvelkoja
yritetään ennen euron kaatumista maksattaa Suomella. Onko
tavoitteena se, että euron kaatuessa Italia ja muut maat, joilla on
kultavarantoja, pystyvät ottamaan liiran tai muun oman entisen
rahayksikkönsä käyttöön, mutta Suomen kansantalous romahdutetaan
tahallaan 1920-luvun Saksan talous- ja pörssiromahdusta vastaavaan
tilaan?
4)
Ketkä ovat Suomen nykyiset velkojat 127 Mrd velassa eli Suomen
konkurssissa Suomen velkojat? Kuka/ketkä ovat siis olleet valmiit
antamaan näin suuria luottoja nollakorolla tai miinuskorolla
valtiolle ja miksi joku suostuisi sellaiseen taloudellisesti
ei-järkevään velanantoon noin suurilla summilla?
5)
Miksi tietoa valtiolle 127 Mrd velkaa myöntäneistä tahoista
salataan julkiselta tarkastelulta, vaikka JulkL 3 § säätää
valtion varojen käyttöä koskevat kaikki tiedot julkisiksi?
6)
Mihin perustuu se, että Suomi pienenä maana joutuisi maksamaan 6,6
Mrd ja saisi vain 2,7 Mrd eli vain 1/3 takaisin? Onko Suomen osuus
siis suurin kaikista EU-maista ja suhteessa BKT:iin esim. Saksan ja
muiden suurten EU-maiden maksuosuuksia suurempi ja miten näin suuri
Suomen maksuosuus on laskettu ja miksi myös sen
määräytymisperusteita suomalaisilta salaillaan JulkL 3 §:n
vastaisesti?
Miksi
Marin, Pöysti, Rinne, Henriksson, Vanhanen, Sipilä, Ohisalo,
Ojala-Niemelä, perustuslakivaliokunta ja 134 kansanedustajaa
hyväksyivät tällaisen omaa kansaansa vakavalla tavalla
vahingoittavan, Suomelle pelkästään vahingollisen elvytyspaketin
harkintavaltansa ylittäen, vaikka perustuslakivaliokunnan
asiakirjoissa todettiin se valtiosäännön vastaiseksi, se on
selvästi valtiosäännön vastainen ja myös äänestysmenettely on
valtiosäännön vastainen?
Kun
nyt valtion ylin johto on murentanut ei-mihinkään perustuen eli
pelkkään EU:n oikeuspalvelun ”katsomiseen” perustuen KOKO
valtiojärjestyksen eikä mikään perustu enää PL 2 §:n 3
momentin säätämällä tavalla laillisuusperiaatteeseen eli
kirjoitettujen lakien ja sopimusten sanamuodon mukaiseen tulkintaan,
onko tavoitteena korvata itsenäisen Suomen koko oikeusjärjestys,
koko valtiotalous ja perustuslaissa säädetyt perus- ja
ihmisoikeudet PL 2 §:n 3 momentin kieltämällä pienen
virkamieseliitin mielivallalla, jossa KOKO oikeusvaltio, kaikki
perus- ja ihmisoikeudet ja kaikki säädetyt lait ovat jatkossa
poistettavissa milloin vain pelkällä lain sanamuodosta
irtaantuneella ”katsomisella” ja siten, että se
”katsomis”-valtuuskin on ulkoistettu EU-elimille ja EU:n
oikeuspalvelulle, joka ei ole edes viranomainen ja jolle
valtiosäännön mukaan julkisen vallan käyttöä ei saa siirtää
lainkaan?
9)
Eurojärjestelmä ei perustu reaaliomaisuuteen eikä mihinkään
aineelliseen, vaan pelkkiin sovittuihin ”sitoumuksiin.” Kun
mikään ei perustu elvytyspaketin osalta enää sopimusten ja
valtiosopimusten sanamuotoihin, vaan kirjoitusasusta irtautuneeseen
”katsomiseen”, onko myös eurovaluuttajärjestelmä kohta
tarkoitus sellaisella ”katsomisella” lopettaa ja sitä ennen
tuhota peruuttamatonta vahinkoa aiheuttaen suomalaiset yritykset ja
suomalaisten kansantalous?
10)
Onko ”katsomisella” tarkoitus siirtää myös valtiomme vesistöt
ja maaomaisuus ja muu reaaliomaisuus valtiosääntömme vastaisesti
valtion ulkopuolisille tahoille lait, sitoumukset ja sopimukset
ohittamalla ja ne ”katsomisilla” mitätöimällä?
11)
Kun mikään valtiosäännön rikkominen ja valtaoikeuksien siirto
edes Suomen valtion sisällä ei voi tapahtua PL 1-3 §:n vastaisesti
esim. lainsäädäntövallan siirtona eduskunnalta kunnalle tai
presidentille muuttamatta perustuslakia PL 73 §:n
säätämisjärjestyksessä, miksi meille kansalaisille valehdellaan
lailliseksi 1992-1994 päätöksiä ja 18.5.2021 äänestystä,
joista mikään ei ole tapahtunut PL 73 §:n eikä 1990-luvulla
voimassa olleen HM 72 §:n ja valtiopäiväjärjestyksen 67 §:n
säätämässä järjestyksessä 5/6 enemmistöllä?
12)
PL 1-3 §:ien ja PL 94 § 3 momentin mukaan mikään valtiosopimus ei
voi muuttaa valtiosäännön kansanvaltaisia perusteita. On aivan
selvää, että perustuslain muuttaminen eli mm. lainsäädäntö- ja
budjettivallan ”säätäminen” pois eduskunnalta ei voi tapahtua
koskaan millään muulla tavalla kuin PL 73 §:n mukaisessa
perustuslain säätämisjärjestyksessä eli muuttamalla ensin
perustuslain teksti, jotta niitä valtaoikeuksia voi muille tahoille
siirtää. Kun sellaista siirtoa ei siis voi tehdä esim.
lainsäädäntö- ja budjettivallan osalta eduskunnalta esim.
presidentille tai kunnan toimielimelle ilman PL 73 §:n
säätämisjärjestystä
a)
Miksi väitetään, että sellaisten valtaoikeuksien siirto EU:n
elimille olisi muka kuitenkin ollut mahdollinen ja laillinen
toimenpide 1992-1994, siinä välillä ja 18.5.2021, vaikka ei
selvästikään ole?
b)
Valtiosäännön kumoaminen ja jopa pelkkä sellaisen vaaran
aiheuttaminen säädetään Suomen rikoslaissa rikokseksi (RL 12:1 §,
RL 13:1-3 §:t, RL 14:1 ja 4 §). Miksi juuri sellainen hanke on
ollut toteutuksessa 1992 lukien, on edelleen toteutuksessa, sitä
toteutettiin viimeksi tahallaan 18.5.2021 äänestyksellä ja mihin
perustuu se, että valtaa tässä maassa käyttävät valtion
ulkopuoliset tahot kirjoitettuun perustuslakiin perustumattomalla
tavalla ja ilman PL 73 §:n mukaisesti toteutettuja tekstimuutoksia,
vaikka valtiosäännön rikkomisesta ei voi sopia eikä sellaista
sopimusrikkomusta ja perustuslaillista ristiriitaa voi saada kukaan
voimaan 2/3-enemmistöllä eikä Lipposen, Niinistön tai kenenkään
muunkaan ”ilmoitusasiana”?
c)
Miksi Niinistö Lipposen, Ahon, Tiitisen, Salolaisen ym. kanssa
valtiosääntöä rikottuaan väitti valtiosääntöämme
”kirjoitusvirheeksi” ja muutti markan euroksi ”kirjoitusasun
korjaamisena” ja pelkkänä ”ilmoitusasiana”, vaikka valuutasta
oli säädetty hallitusmuodossa ja valuutan muutosta ei HM 72 §:n
mukaan voinut kukaan ”kirjoitusvirheenä” ja ”ilmoitusasiana”
toteuttaa, koska HM 72 §:ssä säädettiin, että valuutasta
säädetään aina lailla?
d)
Miksi istuva presidentti on 1994 lukien ollut toteuttamassa tätä ja
muita lainvastaisia hankkeita ja jokaisessa toteutusvaiheessa
juristikoulutuksestaan huolimatta johtanut prosessia, jossa
kansalaisille, kansanedustajille on valehdeltu lain sisällöstä ja
tekojen laillisuudesta, vaikka ainuttakaan hänen ja muiden hankkeen
toteuttajien tekoa ei ole valtiosääntömme mahdollistanut?
13)
Miksi Suomen lainsäädännöstä 80 % tulee valmiina eikä sitä ole
säätänyt eduskunta, vaan EU:n elin, vaikka sellainen
valtaoikeuksien muutos lainsäädäntövallan osalta ei ole
valtiosääntömme mukaan mahdollinen lainkaan perustuslain tekstiä
muuttamatta?
14)
Miksi ja kenen käskystä VM:n nettisivuille ja OM:n toimesta on
painatettu materiaalia ja annettu julkilausumia, jossa ”elvytykseksi”
kutsuttua valtiontalouden tuhoamishanketta väitetään
kertaluonteiseksi koronatueksi, vaikka perustuslakivaliokunnan
omienkin
valmisteluasiakirjojen
mukaan kyseessä ei ole a) kertaluonteinen velka eikä b) koronatuki,
vaan päinvastoin julkisuudelta peitellyssä materiaalissa todetaan,
että varmuudella 70 % on aivan muuta kuin koronasta johtuvaa eli
kiellettyä vieraan valtion valtionvelan maksattamista suomalaisilla
eikä edes velan määrä eikä lisämaksuvelvoitteen määrä ole
selvillä ja ”elvytys”-paketteja on tarkoitus maksattaa Suomella
ja suomalaisilla tämän jälkeen lisää ja kaikki perustuu
pelkästään PL 2 §:n 3 momentin vastaiseen sellaisen EU-elimen
(EU:n oikeuspalvelun) ”katsomiseen”, jossa se ”katsominen ei
perustu lainkaan perussopimusten ja valtiosääntömme tekstiin, vaan
valehteluun eikä oikeuspalvelu ole PL 82 §:ssä ja 124 §:ssä
säädetty viranomainen, jolle ylipäänsä oikeuksia voisi siirtää?
15)
Miksi tähän kaikkeen törkeäksi valtiopetokseksi säädettyyn
toimintaan ei ole puutunut Pöysti, OM, oikeusministeri Henriksson,
sisäministeri Ohisalo, valtiovarainministeri Vanhanen eikä
perustuslakivaliokunta, vaan heistä jokainen ovat osallistuneet
siihen hankkeeseen?
16)
Miksi halutun äänestystuloksen aikaan saamiseksi on esitetty
1992-2021 väärää tietoa tahallaan ja uhkailtu äänestäjiä,
kohdistettu edustaja Hoskoseen painostustoimia ja kiellettyjä
vastastoimia, vaadittu puoluejohdon tai jonkun ryhmän
ryhmäkuripäätösten mukaista äänestämistä ja palkittu
uhkailuihin osallistunut Kurvinen ministeriviralla, vaikka sellainen
teko on aina PL 29 §:n vastainen ja säädetään RL 14:1 ja 4 §:ssä
rikokseksi?
17)
Kun valtiosäännön kumoaminen ja sen yritys säädetään
rikokseksi, miksi Niinistön ja muun valtionjohdon toimesta on juuri
sellaista hanketta vuodesta 1992 lukien toteutettu kansamme ja
valtiomme vahingoksi ja joka vaiheessa on perustuslain ihan selvän
tekstin vastaisesti valehdeltu, että sellainen muutos voisi muka
tulla voimaan ”sopimusvelvoitteen voimaansaattamisena” ja PL 73
§:n mukaista valtiosäännön tekstimuutosta ensin toteuttamatta?
18)
Valtiosäännön mukaan siis on toimittava niin, että ensin on
pakollista muuttaa valtiosäännön teksti, jotta sen kanssa
ristiriitainen sopimus voidaan voimaansaattaa Suomessa. Miksi
valtiosäännön tosiasialliseen sisällölliseen kumoamishankkeeseen
ja omien kansalaistensa häikäilemättömään tuhoavaan
velkuutukseen osallistuneet valtiojohtoon kuuluvat henkilöt ja 134
kansanedustajaa ovat toteuttaneet valtiosäännön kieltämää
käänteistä menettelyä, jossa
a)
ensin on ”voimaansaatettu” väärällä
määräenemmistöäänestyksellä ja euroon siirtymisessä pelkillä
Lipposen ja Niinistön ilmoituksilla perustuslakimme vastaisia
sopimuksia
b)
sitten on jätetty niiden kanssa ristiriitainen perustuslain teksti
muuttumattomana voimaan (vaikka sopimus ja ristiriitainen
perustuslaki eivät voi olla samaan aikaan totta ja voimassa)
c)
sitten on vaan alettu elelemään Suomessa sen ”sopimusvaltiosäännön”
mukaisia uusia valtaoikeuksia EU-elinten toimesta käytellen eli
perustuslakia rikkoen, vaikka juuri sellainen valtiosäännön
kumoaminen ja itsemääräämisoikeuden loukkaus säädetään RL
12:1 §:ssä ja RL 13:1-3 §:issä törkeäksi rikollisuudeksi.
19)
Ovatko asiasta sopinut Marin ja muut hankkeen osallistujat 1992-2021
saaneet, edustaneet ja hankkineet itselleen tai jollekin
taloudellista etua palkkioksi valtiosäännön vastaisesta valtiota
vahingoittavasta toiminnasta?
6.
Suomalaisten velkuuttaminen, lakien ja sopimusten ohittaminen
"katsomisella" ja muiden tekotapojen tahallisuus ja törkeys
Asialla
ovat olleet juristikoulutetut henkilöt ja jokaisessa vaiheessa
ylimmän lakimme rikkominen on ollut suunnitelmallinen osa
valtiopetokseksi säädettyä hanketta, jossa kaikkiin keskeisiin
loukkaamattomiin perustuslaillisiin valtaoikeuksiin on puututtu ja
valtiopetoshanke toteutettu salakavalasti niin, että sitä ei
huomaisi Suomen kansa: Jättämällä perustuslain teksti
muuttamatta, vaikka vallankäyttö on muutettu kokonaan.
Erityisen
törkeää on se, että tätä kansaamme ja valtiotamme
vahingoittavaa hanketta on organisoidusti ollut toteuttamassa mm.
istuva presidentti Niinistö, koko ylin valtiojohto, oikeuskansleri
Pöysti, perustuslakivaliokunta ja 134 kansanedustajaa eli
perustuslakiamme ovat tahallaan rikkoneet ne, jotka ovat sen lain
säätäneet ja joiden erityisiin virkatehtäviin on säädetty
huolehtia valtiosäännön loukkaamattomuudesta.
Tutkintapyynnössä
kuvataan, miten häikäilemätöntä petoksellista erehdyttämistä
on kohdistettu kaikkiin kansalaisiin, äänestäjiin jokaisessa
toteutusvaiheessa 1992-2021 painattamalla valheellista informaatiota
tahallaan, uhkailemalla äänestäjiä, käyttämällä väärää
äänestysmenettelyä, väärää määräenemmistönormia,
sivuutettu täysin selvä PL 73 § ja äänestys on tapahtunut
kokonaan PL 29 §:n vastaisesti noudattamalla perustuslain vastaista
"ryhmäkuriäänestystä", vaikka PL 29 § säätää
pakolliseksi kansanedustajien riippumattomuuden ja perustuslain
ehdottoman kunnioittamis- ja noudattamisvelvoitteen.
KOKO
"elvytykseksi" valehdeltu tahallinen velkuutus perustuu
itse asiassa vain ei-juridisen poliittisen valtion ulkopuolisen
"elimen" EU:n oikeuspalvelun "katsomiseen" selvät
lait ja perussopimukset sillä "katsomisella"
(=valehtelulla) ohittamalla ja vaikka PeVL 14/2021 asiakirjassa
myönnetään, että "koronatukeeksi" väitetty tuki on
perussopimukseen perustumaton ja 70 % aivan muuta kuin koronasta
johtuvaa, silti VM ylläpitää sivustoa, jossa sitä väitetään
koronatueksi ja kertaluoteiseksi sen olematta kumpaakaan.
Koska
hankkeen tavoitteena on alusta saakka ollut valtiosääntömme
kumoaminen ja itsenäisyytemme vaarantaminen ja sellaisia vakavia
oikeusloukkauksia ja valtavia taloudellisia vahinkoja on jo
aiheutettu konkreettisesti, jokainen tekoihin osallistunut on PL 118
§:n säätämässä yhteisvastuussa koko miljardivahingosta ja
kaikista vahingoista ja tutkintapyynnön faktoilla ja todisteilla
tutkinta on käynnistettävä siitä riippumatta, miten hienoilla
titteleillä niitä tekoja on toteutettu. Päinvastoin tekoja
törkeyttää se, miten korkeassa asemassa ylhäällä valtiojohdossa
ja laillisuusvalvonnassa toimivat henkilöt niitä ovat olleet
toteuttamassa.
7.
Todisteet ja todistajat
Tutkintapyynnön
todisteet ja todistajat ilmenevät lopusta otsikosta 49 ja 50.
Lohja
31.5.2021
Jaana
Kavonius
Lakimies,
OTK