torstai 18. heinäkuuta 2024

LA 20.07.2024 Sisäministeri Mari Rantanen

Sisäministeri Mari Rantanen


Olen pitänyt Teitä rehellisenä ja isänmaallisena henkilönä. Olen kuitenkin pettynyt siihen, että ette vastaa sähköpostiviesteihin. Olen myös huolissani siitä, että ette puutu vastuualueenne ongelmakohtiin vaan ummistatte silmänne väärinkäytöksiltä. Keskeinen huolenaiheeni on se, että keskusrikospoliisi kieltäytyy tutkimasta sille kuuluvia rikostutkintapyyntöjä.



Keskusrikospoliisin olisi tullut ilmoittaa kuka on ylläolevan päätöksen tehnyt ja toiseksi keskusrikospoliisin olisi tullut lain mukaan siirtää tutkinta sellaiselle taholle jolle se kuuluu. Sain kirjeen sellaisessa Poliisin kirjekuoressa, jonka vastaanottajatiedot oli kirjoitettu kirjeeseen sellaisella käsialalla, että siitä saattoi päätellä monia asioita kirjeen lähettäjästä. Rikostutkinta kuuluu varmasti Keskusrikospoliisille, mutta ehkä hyvä-veli-verkosto estää rikostutkinnat.


Keskusrikospoliisin on tutkittava seuraavat avoinna olevat tapaukset


Olen vaatinut Keskusrikospoliisia tutkimaan avoimet rikokset. Entisen kansanedustajan ja aikanaan myös PR-Teollisuus Oy:n hallituksen puheenjohtajana toimineen Markku Kosken toiminnan. Sisäasianministeriö on ilmoittanut, että PR-Teollisuus Oy:n konkurssirikos on vanhentunut. Markku Koski oli keskeisesti mukana PR-Teollisuus Oy:n konkurssirikoksessa toimimalla kiinteässä yhteistyössä saattohoitaja Jouni Remeksen sekä Kera Oy:n ja Arsenal Oy:n kanssa. Keskeinen rikollinen asioissa oli syyttäjä Sulo Heiskari. Kun Koski jäi rikoksesta kiinni niin hän tunsi kunniaansa loukatuksi. Asiassa on ulosotto voimassa. Ulosotto pitää rikokset avoimena.


SU 09.06.2024 Erkki Ahon taidenäyttely

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/su-09062024-erkki-ahon-taidenayttely.html


Seuraavan linkin avaamalla selviää miksi taidenäyttelyni on syntynyt. Kerron rikokset ja tekijät.

Kalajoki-näyttelyn synty

https://kalajoki-nayttely.blogspot.com/2016/08/kalajoki-nayttelyn-synty.html



Seuraavan linkin avaamalla selviää yksityiskohtaiset tiedot konkurssirikoksesta

Maalaus PR-Talojen toiminnasta

https://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2023/05/maalaus-pr-talojen-toiminnasta.html



PE 07.06.2024 Saattohoitaja

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/pe-06062024-saattohoitaja.html



PE 07.06.2024 Maanpäällinen perkele

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/pe-07062024-maanpaallinen-perkele.html

Toinen avoinna oleva asia on varatuomari Mikko Kovalaisen kunnianloukkausasia. Syyttäjä Sulo Heiskari on omia rikoksia peitelläkseen toiminut niin, että minut on tuomittu kunnianloukkauksista, kun olen selvittänyt muiden rikoksia.

Kun minua kuulusteltiin Markku Kosken kunnianloukkauksesta, niin minulta ei otettu mitään todistusaineistoa vastaan. Kuulustelijana oli muistaakseni Rajaniemi niminen henkilö. On todennäköistä, että kuulustelu tehtiin syyttäjä Sulo Heiskarin ohjeiden mukaan. Heiskari toimi Ylivieskan käräjäoikeuden tiedottajana ja toimittaja Anne Mattia KP-konsernista kirjoitti konsernin lehtiin jutun, että Erkki Aho tulee saamaan vankeustuomion Markku Kosken kunnianloukkauksesta. Syyttäjä määräsi minut soveltuvuuskokeeseen, koska oli vankeustuomio tulossa. Kävin Kokkolassa soveltuvuuskokeissa.

Käräjäoikeudessa ei otettu myöskään todistusaineistoa vastaan. Tässä asiassa on vielä ulosotto voimassa ja pitää rikokset avoimena.

Mikko Kovalaisen kunnianloukkausjutussa poliisi Harri Rahkola ei ottanut todistusaineistoa vastaan. Rahkola oli minulle tuttu mies koska me yhdessä hankimme rahaa Kalajoen Junkkareiden painonnostajille. Junkkarien painonnostajat olivat yrityksessäni juhannuksena järjestyksenvalvojina ja tällä tavalla saatiin Junkkarin painonnostajille mojova summa rahaa.

Nyt tämä sama Harri Rahkola uhkaili minua pidättämisellä. Käyttäytyi uhkaavasti ase näkyvästi esillä kuulusteluissa. Hän uhkaili pidättämisellä jos en allekirjoita hänen kirjoittamaan kuulustelukertomusta. Kesken kuulustelun kuulusteluhuoneeseen pölähti erittäin humaltunut syyttäjä. Rahkola ohjasi syyttäjä pois huoneesta. Rahkola ei ottanut todistusaineistoa vastaan ja otti minulta sormenjäljet ja kuvasi edestä ja sivulta. Ei voi välttyä vaikutelmalta, että hän toimi syyttäjä Heiskarin toimintaohjeen mukaisesti.

Erikoista on se, että käräjätuomari Timo Tammiketo (lue Raahen käräjäoikeus) ei ottanut mitään todistusaineistoa vastaan eikä myöskään antanut kuulustella vastapuolen todistaa, mikä on ihmisoikeussopimusten vastainen menettely. Siitä minulla on kolmen paikallaolijan kirjallinen todistus.

Tässä on todistusaineisto, mikä poliisi ja oikeuslaitos on jättänyt huomioonottamatta asioissa. Varatuomari Mikko Kovalaisen toiminnasta ovat joutuneet kärsimään Paavo Heikkinen, Kaisa Savolainen, Heli Wikström ym....


Jumalisjärven Lohi ay ja Emajoen Lohi Oy – nimismies Vesa Juntunen ja varatuomari Mikko Kovalainen

https://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2012/08/jumalisjoen-lohi-ay-ja-emajoen-lohi-oy.html

Kihlakunnansyyttäjä Sari Leppäluoto

https://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2012/01/kihlakunnansyyttaja-sari-leppaluoto.html

SU 16.06.2024 Keskeinen tekijä on syyttäjä Sulo Heiskari

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/su-16062024-keskeinen-tekija-on.html



Kidutushistoriani

Minä, Erkki Aho, olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 26 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 28 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Minä olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Sairastuin diabetekseen. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän raskas ja vaikea asia.

Olen joutunut Suomen valtion 28 vuoden kidutuksen kohteeksi ja Kalajoen kaupungin 40 vuoden syrjinnän kohteeksi. Olen edelleen ulosoton kohteena , mikä pitää rikokset avoimena ja olen edelleen kidutuksen kohteena, mikä on ihmisoikeusrikos.

Kosto, jossa on lestadiolainen selkänoja


Rikostutkinnassa 23.10.2020 tutkinnanjohtaja Hannu Mensoselle ja tutkija Pekka Niskakankaalle esittämäni asiat

https://kalajokinen.blogspot.com/2020/10/rikostutkinnassa-23102020.html





Minulta kuulustelussa ei otettu vastaan todistusaineistoa eikä sähköpostitse lähettämääni ja postitse lähettämääni todistusaineistoa otettu huomioon poliisitutkinnassa eikä syyteharkinnassa eikä oikeuskäsittelyssä. Siksi minulle saatiin aikaan 5 kuukauden ehdoton vankeustuomio. Rikos ei ole vanhentunut koska ulosotto tai perintä on edelleen voimassa.


Odotan pikaista vastaustanne miksi KRP kieltäytyy tutkimasta avoinna olevia rikoksia. Ulosotto pitää rikokset avoimina. Rikoksista epäiltyinä ja todistettuina ovat poliisit ja syyttäjät ja muita tahoja.


Kalajoki 19.07.2024

    Erkki Aho

    Merenojantie 9 B 16

    85100 Kalajoki

    www.erkkiaho.com

    044-3025948

    PE 12.07.2024 Julkinen vastaus poliisitarkastaja Juha Tuoviselle

    https://kalajokinen.blogspot.com/2024/07/pe-12072024-julkinen-vastaus.html

    Epäilen, että poliisitarkastaja Juha Tuovinen ei toimi lain mukaisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti