tiistai 16. heinäkuuta 2024

TO 18.07.2024 Kantelun täydennys


Olen tehnyt oikeuskanslerille seuraavan kantelun

MA 08.07.2024 Kantelu/Vaatimus oikeuskanslerille

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/07/ma-08072024-kanteluvaatimus.html


Sen jälkeen oikeuskanslerinvirasto ilmoitti minulle, että he eivät saa linkkiä avattua.

Minä tarkistin moneen kertaan asian ja totesin, että linkin saa avattua jos vain haluaa. Olin lähettänyt saman sähköpostiviestin myös kymmenelle kansanedustajalle siksi että heidän velvollisuutensa on valvoa laillisuusvalvojien toimintaa. Heidänkin sähköpostiviestissä linkki avautui.


Lähetin oikeuskanslerille avattuna tuon sähköpostiviestin. Sen jälkeen en ole saanut pyytämään tietoa oikeuskanslerin virastosta. Oikeuskansleri valvoo valtioneuvoston ja tasavallan presidentin toiminnan lainmukaisuutta. Lisäksi oikeuskansleri valvoo, että viranomaiset noudattavat lakia ja tekevät velvollisuutensa. Kansalaiset voivat tehdä oikeuskanslerille kantelun viranomaisen toiminnasta, jota epäilevät lainvastaiseksi.


Oikeuskanslerin on ryhdyttävä toimenpiteisiin sisäministeriön poliisitarkastaja Juha Tuovisen toiminnan johdosta. Olen kertonut poliisitarkastaja Juha Tuovisen toiminnasta kantelussani. Lisäksi olen pyytänyt poliisitarkastaja Juha Tuovista korjaamaan virheensä.

PE 12.07.2024 Julkinen vastaus poliisitarkastaja Juha Tuoviselle

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/07/pe-12072024-julkinen-vastaus.html


Poliisitarkastaja Juha Tuovinen ei ole korjannut virhettään eikä virheellistä toimintaansa. Oikeuskanslerin on puututtava poliisitarkastaja Juha Tuovisen toimintaan.


Olen kertonut kantelussani oikeuskanslerille, että olen tehnyt asioissani rikostutkintapyynnöt Keskusrikospoliisille niistä rikoksista, joissa ulosotto pitää rikokset avoimena. Oikeuskanslerin on nyt ryhdyttävä toimenpitesiin Keskusrikospoliisin toiminnan johdosta.


Keskusrikospoliisin olisi tullut ilmoittaa kuka on ylläolevan päätöksen tehnyt ja toiseksi keskusrikospoliisin olisi tullut lain mukaan siirtää tutkinta sellaiselle taholle jolle se kuuluu. Sain kirjeen sellaisessa Poliisin kirjekuoressa, jonka vastaanottajatiedot oli kirjoitettu kirjeeseen sellaisella käsialalla, että siitä saattoi päätellä monia asioita kirjeen lähettäjästä.


Keskusrikopoliisi oli saanut tämän sähköpostiviestin auki ja ylläoleva vastaus on siihen.

MA 08.07.2024 Kantelu/Vaatimus oikeuskanslerille

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/07/ma-08072024-kanteluvaatimus.html


Oikeuskanslerin on toimittava niin, että oikeus toteutuu. Olen tehnyt kolme rikostutkintapyyntöä keskusrikospoliisille avoinna olevista asioista ja minun käsitykseni mukaan keskusrikospoliisin on tutkittava avoinna olevat asiat ja tutkinnanjohtajana tulee olla valtakunnansyyttäjä. Lisäksi kysymys on kidutusrikoksesta mikä jatkuu yhä edelleen ja kysymys on myös valtiopetoksesta mikä ei vanhene koskaan. Konkurssirikos on tehty Suomen valtion toimesta ja Suomen valtion on korvattava minulle aiheuttamansa valtavat taloudelliset vahingot ja hirvittävät henkiset kärsimykset.


KE 16.07.2024 Olen pyytänyt 30 kansanedustajaa valvomaan, että oikeuskansleri noudattaa lakia

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/07/ke-16072024-olen-pyytanyt-30.html


SU 14.07.2024 Kirottu salaisuus - Valtiopetos on selvitettävä

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/07/su-14072024-kirottu-salaisuus.html


Kalajoki 17.07.2024

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

www.erkkiaho.com

jakelu Riikka Purra, Mari Rantanen, Leena Meri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti