Valtakunnansyyttäjätoimisto
on tehnyt 10.7.2020 päätöksen 20/873 asia numero R20/529.
Allekirjoituksena on
Allekirjoitus
Heidi Savurinne
aluesyyttäjä,
määrättynä
tutkinnanjohtajana
Tiedoksi Sarparanta
Aho
Oulun poliisilaitos /
Antti Räsänen
Lapin poliisilaitos /
Jukka
Rikostutkintapyyntöni
on seuraava
”Olen tehnyt
rikosilmoituksen Oulun poliisille asiasta, mikä on saanut
tutkintanumeroksi 5770/S/12939/19. Tutkinnanjohtajaksi on nimetty
minulle tuntemattomasta syystä Kajaanin poliisi Tiina Sarparanta,
joka on jättänyt asian
tutkimatta esitutkintalain
mukaisesti minulle tuntemattomasta syystä. Minun on syytä epäillä
häntä virkavelvollisuuksien laiminlyönnistä. Lisäksi
hän on tehnyt päätöksen, että
asiasta ei voi valittaa eikä kannella. Menettely on perustuslain ja
ihmisoikeussopimusten
vastainen menettely.”
”Oulun poliisi, jonka
nimeä Oulun poliisi ei suostu ilmoittamaan minulle, on tehnyt
päätöksen rikostutkintapyynnöstäni R20/295 ja on
muuttanut asian käsittelyn numeroksi 5770/S/5514/20.
Koska Oulun käräjäoikeus on
päättänyt, että asiani on rikosasia R20/925, niin Oulun poliisi
ei voi muuttaa Oulun käräjäoikeuden päätöstä toiseksi asiaksi
eli numerolla 5770/S/5514/20 tutkittavaksi. Kaiken lisäksi
Oulun tuntemattomaksi jäänyt ja jätetty poliisi on nimennyt
rikostutkintapyyntöni tutkintajohtajaksi Kajaanin poliisi Tiina
Sarparannan. Oulun poliisi on myös vahvistanut minun tehneen
kokonaan eri rikostutkintapyynnön kuin olen tehnyt, Olen reklamoinut
asiasta Oulun poliisille, mutta Oulun poliisi
vaikenee kuin tapuliukko.”
”Sekä Oulun poliisin ja esteelliseksi tutkinnanjohtajaksi
toteamani Kajaanin
poliisin olisi pitänyt huomata, että asiani ei
kuulu Oulun eikä
varsinkaan Kajaanin poliisin tutkittavaksi, vaan se
kuuluu KRP:n tutkittavaksi ja tutkinnanjohtajana tulee olla
valtakunnansyyttäjän, koska kysymyksessä on valtiopetoksesta
johtuva rikosvyyhti.”
------------
.Hankittu
selvitys Käytössäni on ollut seuraava aineisto:
-
tutkintailmoitus 5800/S/3543/20
-
tutkinnan päätös asiassa 5770/S/12939/19
-
tutkintailmoitus 5770/S/5514/20 (avoin)
Tutkinnanjohtajan
päätös
Esitutkintaa
ei toimiteta.
Ratkaisu
koskee vain poliisimiehen tekemäksi epäiltyä rikosta.
Mikäli
poliisin toimintaa tarkoitus moittia on se mahdollista
tehdä
poliisilaitokselle osoitetulla hallintokantelulla tai kannella
ylimmille
laillisuusvalvojille. Tässä ratkaisussa ei myöskään ole
toimivaltaa
ottaa kantaa poliisilaitoksen toimintaan yleisellä
tasolla,
sillä poliisilaitosten toimintaa valvoo ja ohjaa
Poliisihallitus.
Perusteluissa olette
todenneet aivan oikein, että Esitutkintalain 1 luvun 8 §:n mukaan
Esitutkintavirkamies on esteellinen, jos:
1) hän tai hänen
läheisensä on esitutkinnan asianosainen;
2) hän tai hänen
läheisensä avustaa taikka edustaa
asianosaista tai sitä,
jolle asian ratkaisusta on odotettavissa erityistä hyötyä tai
vahinkoa;
3) asian ratkaisusta on
odotettavissa erityistä hyötyä tai vahinkoa hänelle tai hänen 3
momentissa tarkoitetulle läheiselleen;
4) hän on
palvelussuhteessa tai käsiteltävään asiaan liittyvässä
toimeksiantosuhteessa asianosaiseen tai siihen, jolle asian
ratkaisusta on odotettavissa erityistä hyötyä tai
vahinkoa;
5) hän tai hänen 3
momentin 1 kohdassa tarkoitettu läheisensä on hallituksen,
hallintoneuvoston tai niihin rinnastettavan toimielimen jäsenenä
taikka toimitusjohtajana tai sitä vastaavassa asemassa sellaisessa
yhteisössä, säätiössä,
valtion liikelaitoksessa
tai laitoksessa, joka on asianosainen tai jolle asian ratkaisusta on
odotettavissa erityistä hyötyä tai vahinkoa;
6) hän tai hänen 3
momentin 1 kohdassa tarkoitettu läheisensä kuuluu viraston tai
laitoksen johtokuntaan tai siihen rinnastettavaan toimielimeen ja
kysymys on asiasta, joka liittyy tämän viraston tai laitoksen
ohjaukseen tai valvontaan; tai
7)
luottamus hänen puolueettomuuteensa muusta erityisestä
syystä
vaarantuu
Esteellisyyttä ei 1
momentin 4 kohdan nojalla aiheudu yksinomaan sen vuoksi, että
asianosaisena on valtio. Läheisellä tarkoitetaan 1 momentissa
esitutkintavirkamiehen:
1) puolisoa ja lasta,
lapsenlasta, sisarusta, vanhempaa, isovanhempaa ja hänelle muuten
erityisen läheistä henkilöä samoin kuin tällaisen henkilön
puolisoa;
2) vanhemman sisarusta
sekä hänen puolisoaan, virkamiehen sisarusten lapsia ja virkamiehen
entistä puolisoa; sekä
3) puolison lasta,
lapsenlasta, sisarusta, vanhempaa ja isovanhempaa samoin kuin
tällaisen henkilön puolisoa sekä virkamiehen puolison sisarusten
lapsia
Läheisenä pidetään
myös vastaavaa puolisukulaista.
Puolisoilla tarkoitetaan
aviopuolisoita sekä avioliitonomaisissa olosuhteissa ja
rekisteröidyssä parisuhteessa eläviä. Esitutkinnan aloittamisesta
poliisin toiminnan johdosta:
Esitutkintalain 3 luvun 3
§:n 1 momentin mukaan esitutkintaviranomaisen on toimitettava
esitutkinta, kun sille tehdyn ilmoituksen perusteella tai muuten on
syytä epäillä, että rikos on tehty.
Esitutkintalain 3 luvun 3
§:n 2 momentin mukaan ennen esitutkinnan aloittamista
esitutkintaviranomaisen on tarvittaessa selvitettävä 1 momentissa
tarkoitettuun
rikosepäilyyn liittyvät
seikat erityisesti siten, että ketään ei aiheettomasti aseteta
rikoksesta epäillyn asemaan ja että asian sitä edellyttäessä
voidaan tehdä 9 §:n 1 momentissa tai
10 §:n 1 momentissa
tarkoitettu ratkaisu esitutkinnan toimittamatta jättämisestä.
Esitutkinnan aloittamista edeltäviin toimenpiteisiin sovelletaan
soveltuvin osin tämän lain säännöksiä.
Tutkinnanjohtaja päättää
tarvittaessa siitä, toimitetaanko esitutkinta, ja päätöksen
tekemiseen mahdollisesti tarvittavien seikkojen selvittämisestä.
Asian selvittämiseksi tarpeellisiin esitutkintatoimenpiteisiin
saadaan ryhtyä ennen tutkinnanjohtajan päätöstä.
Varmuutta tai suurta
todennäköisyyttä rikoksen tekemisestä ei siis vaadita. Huomioon
on esitutkinnan aloittamista harkittaessa otettava, että
esitutkinnan tarkoituksena on
nimenomaan rikosten
tutkiminen eikä mahdollisten muiden oikeudellisten erimielisyyksien
selvittäminen. Pelkkä väite rikoksen tapahtumisesta ei vielä
ylitä esitutkintakynnystä. Esitutkinnan aloittamispäätökselle on
voitava esittää asianmukaiset konkreettiset perusteet.
Rajatapauksissa merkitystä on selvittämisintressillä, joka
korostuu vakavien rikosten kohdalla (HE 222/2010, s. 177).
Virkamiehellä on
päätöksenteossaan tietty harkintavalta soveltaa lakia ja muita
päätöksentekoa ohjaavia säännöksiä. Kysymys voi olla
oikeudesta ratkaista, mikä asiassa on tarkoituksenmukaista tai
siitä, että säädökset edellyttävät tulkintaa ja soveltamista
yksittäistapauksissa. Virkamiehen harkintavaltansa rajoissa tekemiä
ratkaisuja ei voi pitää virkavelvollisuuden vastaisina. Ratkaisu,
jota esitettyjen
perustelujenkin valossa
voidaan pitää huonona, ei välttämättä osoita asianomaisen
päättäjän rikkoneen virkavelvollisuuttaan.
(Rikosoikeus
2008, Lappi-Seppälä, Hakamies, Koskinen, Majanen, Melander, Nuotio,
Nuutila, Ojala, Rautio). Tästä on kuitenkin erotettava
harkintavallan väärinkäyttö.
Harkintavaltaa
käytetään väärin, jos säännöstä käytetään toiseen
tarkoitukseen kuin on tarkoitettu taikka ylitetään säännöksen
soveltamisala. Harkintavallan ylitys on
rangaistavaa,
jos se on ilmeistä. Tämä ilmenee Ilkka Raution kannasta teoksessa
Rikosoikeus s. 1296 ja Pekka Viljasen teoksessa s. 335-336, 336,
339-342.
Johtopäätökset:
Asiassa ei ole ilmennyt
mitään sellaista, joka osoittaisi poliisimiehen syyllistyneen
virkavelvollisuuden rikkomiseen tai muuhun rikokseen.
Sarparanta on tehnyt
tutkinnan päätöksen 4.12.2019 asiassa 5770/S/12939/19. Päätös
on esitutkintalain 11 luvun 1 §:n mukaisesti perusteltu ja siinä on
myös ilmoitettu kohdassa asianosaisten huomioon otettavaksi
asianmukaisesti
kantelumahdollisuuksista
sekä asianomistajan syyteoikeuden käyttömahdollisuudesta.
Poliisin
tietojärjestelmään kirjattava tutkintailmoituksen numero muodostuu
poliisilaitoksen piirikoodista, asian laatua osoittavasta
kirjaimesta, asian järjestysnumerosta sekä asian kirjaus vuodesta.
Poliisi ei voi käyttää asian kirjaamiseen käräjäoikeuden
järjestelmässä käytettävää numeroa, koska jokaisella
viranomaisella on omat tietojärjestelmänsä. Poliisin
tietojärjestelmään tehtävät kirjaukset ja niiden ohjeistus
kuuluu poliisihallitukselle. Halutessaan tarkempaa tietoa poliisin
tietojärjestelmästä on sen säädöspohjana Henkilötietojen
käsittelystä poliisitoimessa annetussa laki (616/2019) säädetään
poliisin rekisterien käyttötarkoituksista ja tietosisällöistä.
Tutkintailmoituksen
5770/S/5514/20 kirjauksesta näkyy
kuitenkin Ahon ilmoituksen
koskevan nimenomaisesti käräjäoikeuden asiaa 20 /925, joka
mainittu jo tutkintailmoituksellakin kahdesti. Kyseisen asia on
poliisilla
avoimena oleva asia.
Käytettävissä olevasta selvityksestä ei käy ilmi Sarparannan
tolevan asiassa
esitutkintalain 2 luvun 7 §:n mukaan esteellinen eikä asian
ilmoittajalla ole mahdollisuutta esitutkintalain mukaan valita
virkamiestä tai yksikköä, joka hänen asiaansa käsittelee.
Virkamies ratkaisee lähtökohtaisesti itse esteellisyys kysymyksen,
tarvittaessa tähän osallistuu esimies. Ei siten asianosainen.
Esteellisyys koskee esitutkintalain mukaan virkamiestä ja on siten
ratkaistava jokaisen virkamiehen kohdalta erikseen eikä esimerkiksi
koko poliisilaitosta tai sen tiettyä toimipistettä koskien.
Käytettävissä olevan selvityksen perusteella asiassa ei aloiteta
esitutkintaa.
Mitä virheitä
kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinne on tehnyt asiassani:
- poliisi Tiina Sarparanta on päättänyt, että hänen päätöksestään ei voi valittaa eikä kannella.Poliisi Tiina Sarparannan päätös on perustuslain 21 §:n vastainen.
Jokaisella on oikeus
saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta
viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa
viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan
koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman
lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn
julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada
perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut
oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet
turvataan lailla.
Kihlakunnansyyttäjä
Heidi Savurinne on hyväksynyt perustuslain vastaisen menettelyn.
Koska kysymyksessä on
rikosasia R20/925 eli tämä asia
Oulun
käräjäoikeus on päättänyt, että R20/925 on rikos.
28.03.2020
Hyvä
Erkki Aho
Kirjeessänne selostamanne asia on Oulun käräjäoikeudessa vireillä rikosasiana diaarinumerolla R 20/925.
Ystävällisin terveisin
Antti Savela
laamanni
Kirjeessänne selostamanne asia on Oulun käräjäoikeudessa vireillä rikosasiana diaarinumerolla R 20/925.
Ystävällisin terveisin
Antti Savela
laamanni
Rikos
on tämä:
Olen
joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän
ehdottoman vankeustuomion sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen
menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni,
omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion
rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana 25
vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut
esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä
25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta
ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja
Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen
valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli
oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen
menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan
verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea
verenpaine on tuhonnut elimistöäni.
Katson,
että viranomaisten toiminta asiassani täyttää kidutuksen
tunnusmerkistön.Suomen viranomaisten toiminta asiassani on ollut
perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaista. Kohtelu täyttää
kiistatta ihmisoikeusrikosen tunnusmerkistön ja ennenkaikkea
kidutuksen tunnusmerkistön.
Rikolliset
ovat tunnustaneet tekonsa ja todistusaineistot ovat kiistattomat.
Miksi en saa oikeutta? Entinen asianajaja Asko Keränen on
tunnustanut rikoksensa ja varatuomari Paavo M. Petäjä ovat
tunnustaneet rikoksensa. He ovat toimineet syyttäjä Sulo Heiskarin
ja poliisi Raimo Ollilan rikoskumppaneina. Esteellinen syyttäjä on
estänyt rikostutkinnat ja poliisi Raimo Ollila on laiminlyönyt
virkavelvollisuutensa.
Todelliset
syylliset ovat tässä
- kihlakunnansyyttäjä Sulo Heiskari, edelleenkin vapaalla jalalla
- asianajaja Antti Latola, edelleenkin vapaalla jalalla, päämies Arsenal Oy
- asianajaja Hannu Maskonen ( tehnyt itse oman lopullisen ratkaisunsa), päämies Kera Oy
- varatuomari Paavo M. Petäjä, kuollut ( tunnustanut rikoksensa)
- entinen asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen ( tunnustanut rikoksensa, saanut ehdottoman vankeustuomion muista rikoksista)
Rikollisten
suojelijat
- poliisi Raimo Ollila
- poliisi Petri Oulasmaa
- Oulun KRP
Kiduttajat
- kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala
- ulosottomies Eveliina Nissilä
Rikokset
eivät ole vanhentuneet, koska ulosotto on voimassa ja asiat ovat
olleet keskeytyksettä vireillä koko 25 vuoden ajan. Lisäksi
valtiopetos ja siihen kuuluva SSP-sopimus pitävät rikokset
avoimena.
SSP-sopimus
Suomen
johtavat politikot järjestivät keinotekoisen 1990-luvun laman ja
siihen liittyi olennaisena osana valtiopetos, josta keskeinen on
SSP-sopimus. Kysymys on valtiopetoksen toteuttamiseen
osallistumisesta ja Erkki Ahon kidutusrikokseen osallistumisesta.
Kysymys on myös virkavelvollisuuden laiminlyönnistä, törkeästä
virka-aseman väärinkäyttämisestä sekä rikollisten suojelusta.
Suomessa
ei ole ollut voimassa valmius- eikä poikkeuslait 1990-luvun laman
hoidossa. Siksi toiminta on kiistattomasti rikollista. Pankit
pelastettiin rikollisella tavalla ja yrittäjät, heidän
yrityksensä, heidän perheensä ja yrityksen lainojen takaajat
laitettiin maksumiehiksi ja pankkien pelastajiksi. Valtiopetos ei
vanhene koskaan.
Pyydän
Oulun poliisia vastaamaan ja valtakunnansyyttäjää tutkimaan asian.
Oulun poliisi on laiminlyönyt rikostutkinnat asioissa yli 25 vuoden
ajan. Rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa kuten esim. asianajaja
Asko Keränen ja varatuomari Paavo M. Petäjä. Keräsen tunnustusta
tukee avoin asianajovaltakirja PR-Teollisuus Oy:n hallituksen
puheenjohtajalta Heino Virralta
sekä
muut tunnustetut rikokset, joista Keränen on saanut ehdottomat
vankeustuomiot.
Juristi
Asko Keräsen talousrikosoikeudenkäynti yllätti syyttäjän ja
tuomarin – Keränen tunnusti kaiken heti kättelyssä
Kaiken lisäksi muu
todistusaineisto asiassa on kiistatonta. Törkeä petos
kauppasopimuksissa, syyttäjän esteellisyys 20 vuoden ajan,
kauppojen purut ja väärillä tiedoilla haettu konkurssi.
Prosessipetos konkurssiasiassa jne..
Pyydän Oulun poliisia
vastaamaan ja valtakunnansyyttäjää tutkimaan asian. Oulun poliisi
on laiminlyönyt rikostutkinnat asioissa yli 25 vuoden ajan.
Rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa kuten esim. asianajaja Asko
Keränen
Lisäksi
todisteena asianajaja Asko Keräselle tehty avoin asianajovaltakirja.
Heino Virta oli PR-Teollisuus Oy:n hallituksen puheenjohtaja.
Lisäksi
olen esittänyt Oulun käräjäoikeudelle ja poliisille varatuomari
Paavo M. Petäjän tunnustuksen, ettei hänellä ollut toimeksiantoa
konkurssiasiassa, vaikka hän on antanut asiassa lausunnon
käräjäoikeudelle asianomaisten tietämättä ja ilman heidän
toimeksiantoaan.
Ensimmäinen
asia tutkinnassa täytyy olla se, että kihlakunnansyyttäjä Sulo
Heiskari on ollut esteellinen syyttäjä asioissani.
Kihlakunnansyyttäjä
Sulo Heiskari on toiminut esteellisenä syyttäjänä asioissani noin
20 vuoden ajan. Esteellisyys
johtuu siitä, että syyttäjä Sulo Heiskari on toiminut tai ainakin
on merkitty kaupanvahvistajaksi kaupoissa,jossa hän käyttää
syyteoikeutta ja arvoi näin omien toimiensa lainmukaisuutta. Olen
lähettänyt Oulun käräjäoikeuteen todistuksen
kaupanvahvistuksesta, jossa näkyy, että Sulo Heiskari on
vahvistanut lainvastaisen kaupan, sillä
väliaikaiset pesänhoitajat eivät saa myydä kiinteää omaisuutta
konkurssisäännon 50 §:n mukaan. Syyttäjä Heiskari on esteellinen
syyttäjistä annetun lain mukaan.
Kaupanvahvistus
.
Lisäksi
kauppakirjan allekirjoittaja Heino Virta todistaa, ettei hän ole
koskaan nähnytkään kaupanvahvistaja Sulo Heiskaria.
Lisäksi
kaupanvahvistajan kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa,
ettei hän ole ollut paikalla kun kaupat on vahvistettu.
Lisäksi
kaupoissa salattiin 48 miljoonan pantatut kiinitykset, joista tässä
esimerkkinä yksi sivu.Kysymyksessä on siis törkeä petos. Olen
pyytänyt Oulun poliisia toimittamaan teille nämä kaikki
asiakirjat, koska olen ne Oulun poliisille toimittanut.
Syyttäjä
Sulo Heiskarin esteellisyys on kiistaton ja esteellisyys on
virkarikos. Omien rikostensa peittelemiseen syyttäjä Heiskari
organisoi uusia rikostutkintoja väärän oikeudenpäätöksen
perusteella, jossa hän itse oli keskeinen rikollinen. Mikään rikos
ei ole vanhentunut johtuen SSP-sopimuksesta sekä siitä, että
ulosotto on voimassa ja asiat ovat olleet keskeytyksettä vireillä
yli 25 vuotta. Kysymyksessä on kiistatta ihmisoikeusrikokset ,
kidutus , sekä perustuslain vastaiset toimet.
Kysymyksessä
on myös valtiopetos. Se näkyy tästä
SSP-sopimus
SSP-sopimus
on osa valtiopetosta eli jatko ns. Koiviston konnklaaville ja
välivaihe Aktiv Hansa-kaupalle
Kihlakunnansyyttäjä
Heidi Savurinne on ohittanut jälleen valtiopetoksen ja sen
käsittelyn, Juuri tästä syystä myös Kajaanin poliisi Tiina
Sarparanta on estellinen toimimaan tutkinnanjohtajana.
PR-talojen
konkurssivyyhti johtuu juuri SSP-sopimuksesta, jossa määriteltiin
ylikapasiteetin poistaminen tietyilta aloilta ja määriteltiin
yritysten kaatamisperusteet. Pankit tekivät yhdessä Suomen valtion
kanssa n. 60 000 yrityksen poistamisen markkinoilta. Pankit
pelastettiin ja rikollisille annettiin syytesuoja kuten asioista käy
ilmi.
Tulee
vielä muistaa se, että kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinne on
toiminut aikaisemminkin samaan asiakokonaisuuteen kuuluvan asian
ratkaisijana ja silloin ja vielä nytkin häntä on syytä epäillä
virkavelvollisuuden laiminlyönnistä ja virka-aseman väärin
käytöstä sekä rikollisten suojelusta sekä rikosten peittelystä.
Valtiopetos ei vanhene koskaan.
Tässä
keerrotuna edellinen kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinteen
toiminta:
Ylivieska-Raahen
käräjäoikeuden tuomari Sarianne Ervasti teki reilun kolme vuotta
sitten minusta rikosilmoituksen virkamiehen väkivaltaisesta
vastustamisesta. En ole vieläkään saanut syytettä asiasta ja
menettely on perustuslain 21 §:n vastainen.
Virkamiehen
väkivaltainen vastustaminen
Kuulustelu
asiassa tehtiin esitutkintalain, poliislain, perustuslain ja
ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Kuulustelija ilmoitti jo
etukäteen, että kysymykset ja vastaukset on tehty etukäteen. En
myöskään saanut esittään mitään todistusaineistoja eikä
todistajiani ole kuultu.
Kuulustelutodistajan
lausunto
Vastaus
tiedoksiantoon
04.11.2019
Suomi ei noudata EU:n perusperiaatteita eli oikeusvaltioperiaatetta
ja ihmisoikeussopimuksia
Pyydän
poliittista turvapaikkaa Bulgarian valtiolta
Loppulausunto
loppulausunto
1. jatko-osa
loppulausunto
2, jatko-osa
Loppulausunto
tutkintailmoitukseen
loppulusunto
käräjätuomarin kuulustelukertomukseen
loppulausunto
käräjäsihteerin kuulustelukertomukseen
Loppulausuntotäydennys
koskien tutkinnanjohtajan toimintaa
Loppulausunto
ulosottomies Eveliina Nissilän rikosilmotukseen 5770/R/15736/19
Rikostutkinta
cd 5770/R/53493/18 loppulausunto asiasta
5770/R/53493/18.
Valitus
Oulun käräjäoikeuden päätöksestä 20/507
Kantelun
täydennys ja tutkintapyyntö
KIIREELLINEN
U20/4572
U20/4572
muutettiin rikosasiaksi
Oulun
käräjäoikeus on päättänyt, että R20/925 on rikos.
28.03.2020
Hyvä
Erkki Aho
Kirjeessänne selostamanne asia on Oulun käräjäoikeudessa vireillä rikosasiana diaarinumerolla R 20/925.
Ystävällisin terveisin
Antti Savela
laamanni
Kirjeessänne selostamanne asia on Oulun käräjäoikeudessa vireillä rikosasiana diaarinumerolla R 20/925.
Ystävällisin terveisin
Antti Savela
laamanni
Kun
Raahen poliisi Hannu Mensonen siirsi asioiden tutkinnan KRP:lle, niin
poliisi Rossi teki tutkimattajättämispäätöksen ja suojeli
käräjätuomari Sarianne Ervastia ja muita rikoksista epäiltyjä.
Tästä syystä tein tutkintapyynnön valtakunnansyyttäjälle, jossa
kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinne teki
tutkimattajättämispäätöksen vedoten Oulun poliisi Ant Räsäsen
ja Lapin poliisin Jukka Haatajan lausuntoihin. Soitin asiasta
syyttäjä Heidi Savurinteelle, joka tunnusti ettei hän ole
perehtynyt niihin asiakirjoihin päätöksessään, joista hän on
päätöksen tehnyt. Kysymys oli valtiopetoksen asiakirjoista ns.
Koiviston konklaavista, SSP-sopimuksesta ja Aktiv-Hansa-kaupasta.
Koska valtakunnansyyttäjävirasto kuuluu oikeusministeriön
alaisuuteen niin pyysin oikeusminsteri Anna-Maja Henrikssonilta
selvitystä asiaan, mutta hän ei vastannut. Pyysin myös
sisäministeri Ohisalolta selvitystä poliisien toimien johdosta,
mutta ministeri Ohisalo ei vastannut.
Kun
nyt syyttäjä Heidi Savurinne perehtyy asioihin niin hän varmasti
huomaa, ettei asiakokonaisuus kuulu Kajaanin poliisin tutkittavaksi
ja Oulun poliisi on tehnyt virheen siinä, että on määrännyt
Kajaanin poliisin tutkinnanjohtajaksi asiassa. Asia kuuluu KRP:n
tutkittavaksi ja tutkinnanjohtajana on oltava valtakunnansyyttäjän.
Kalajoki
13.7.2020
Erkki
Aho
Merenojatie
9 B 16
85100
Kalajoki
044-3025948
Nimeni
on Erkki Aho
kirjaamo@okv.fi,
kirjaamo.oulu@poliisi.fi,
kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi,
valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi
, viestinta.poliisihallitus@poliisi.fi
Kyllä tämä Ahon asia pitää tutkia kunnolla��������
VastaaPoista