sunnuntai 1. elokuuta 2021

MA 02.08.2021 Jatkoaikapyyntö täydennykseen

 

Oulun käräjäoikeus

oulu.ko@oikeus.fi , hallinto.uo@oikeus.fi ,

kirjaamo@okv.fi


käräjäsihteerin nimi ?


Käräjätuomari Timo Mäkeläinen


Asia L742/2021/1614


Pyydän jatkoaikaa haastehakemuksen täydentämiseen 15.9.2021 saakka tai niin pitkälle, että voidaan taata oikeudenmukainen oikeudenkäynti.


Perusteet jatkoaikapyyntöön


  1. Olen jättänyt asiassa haastehakemuksen Oulun käräjäoikeuteen 15.3.2021. Käräjätuomari Timo Mäkeläisen mukaan asia on tullut vireille 5.7.2021.

  2. Minun oikeustajuni mukaan käräjätuomari Timo Mäkeläisen olisi tullut määrätä ulosotto keskeytetäväksi välittömästi oikeudenkäynnin ajaksi. Ei voi välttyä vaikutelmalta, että käräjätuomari Timo Mäkeläinen ei halua lopettaa 26 vuotta jatkunutta minuun kohditunuttta kidutusrikosta.

  3. Pyydän käräjäsihteeri selvittämään Oulun käräjäoikeuden tiedostoista milloin käräjätuomari Timo Mäkeläinen käsitteli edellisen kerran tätä minun samaa asiaa. Pyydän ilmoittamaann päätöksen numeron ja ajankohdan kärääjätuoaari Timo Mäkeläiselle ja minulle.

  4. Olen tehnyt asiassani lukuisia tietopyyntöjä saadakseni selville miten asia etenee ja etä onko kaikki tarvittavat asiakirjat hankittu päätöksen tekemistä varten. Yhteenkään tieto- ja kiiretimispyyntöön en ole saanut vastausta. Tässä viimeisin tietopyyntö, johon odotan vastausta

        SU 25.07.2021 Tietopyyntö Oulun käräjäoikeuden käräjäsihteerille

Pyydän Oulun käräjäoikeuden asiaani hoitavaa käräjäsihteeriä ilmoittamaan minulle välittömästi miten asiani käsittely etenee.


Asia on tämä: vaatimus ulosottoviranomaisille

Ulosottolaitoksen on palautettava minulle, Erkki Johannes Aholle, tililleni kaikki ulosotot 30.06.1996 alkaen aina tähän päivään saakka laskettuna 7 %:n korolla korkoa korolle menetelmällä. Eräpäivä laskulle on 22.03.2021.


Ulosottoviranomaiset eivät ole vastanneet minulle ja siksi olen tuonut asian Oulun käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiani on tullut Oulun käräjäoikeuden käsittelyyn jo maaliskuussa 2021.


Minulla on perustuslain 15 §:n mukaan omaisuuden suoja. Minulla on perustuslain 21 §:n mukaan oikeusturva ja kidutus on kielletty rikoslaissa, perustuslaissa ja ihmisoikeussopimuksissa.

Perustuslain 106 §:n mukaan jos tavallinen laki perustuslaki on ristiriidassa ja perustuslailla on etusija.

  1. kuka käräjätuomari käsittelee asiaani Oulun käräjäoikeudessa

  2. vastustaako ulosottoviranomaiset vaatimustani käräjäoikeudessa.

  3. Todistusaineisto on valmiina jo Oulun käräjäoikeudessa.

    Minulla on todistusaineisto valmiina käräjäoikeudessa. Onko tämä todistusaineisto siirretty asiaa käsittelevälle käräjätuomarille? Pyydän käräjäsihteeriltä vastausta asiassa.


Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html


Korkein oikeus on määrännyt sen säilytyksen Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Tässä Ylivieskan käräjäoikeuden ilmoitus asiasta:

Muut asiakirjat kuten haastehakemus, sen täydennys ja vahingonkorvauslaskelma sekä asian tiimoilta lähettämänne sähköpostit arkistoidaan käräjäoikeuteen ja niistä Teillä on mahdollisuus saada jäljennöksiä jäljennösmaksua vastaan.

Korkeimman oikeuden valituslupa-asian S 2015/796 asiakirjat (ennakkopäätösvalituksenne Ylivieskan-Raahen käräjäoikeuden päätöksestä 29.10.2015 nro 15/6857) korkein oikeus on lähettänyt arkistoitavaksi Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, koska valituslupaa ei myönnetty. Niitä ei siten luovuteta Teille. Halutessanne Teillä on luonnollisesti mahdollisuus saada jäljennösmaksua vastaan jäljennöksiä kyseisistä asiakirjoista. Viranomaiskäyttöön asiakirjoja voidaan luovuttaa "lainaksi" viranomaisen pyynnöstä.

Jyrki Jylhä, käräjätuomari
Ylivieska-Raahen käräjäoikeus, Ylivieskan kanslia
PL 32, 84101 YLIVIESKA
p. 029 56 49 358, 040 508 9340, fax. 02956 49 410
email: jyrki.jylha@oikeus.fi

Jos asian käsittelyssä on jotain poikkeavaa, niin pyydän käräjäsihteeriä ilmoittamaan siitä minulle.


Tämä aineisto sisältää myös nämä kirjat:

Pankkikriisin peitellyt paperit


















Salaiseksi julistettu SSP-sopimus on tehty 22.10.1993 Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin välillä. Siinä sopimuksessa pilkottiin SKOP neljän ostajapankin kesken Suomen valtion myötävaikutuksella, Sopimuksessa sovittiin seuraavaa sivuilla 16-17. Pankit saivat poistaa yrityksiä näiltä toimialoilta




Niin sanotussa Koiviston konklaavissa 6.5.1992 pankeille annettiin tasavallan presidentti Mauno Koiviston johdolla suosituimmuusasema oikeudenkäynneissä. Tasavallan presidentti Mauno Koivisto ei saa puuttua riippumattoman tuomioistuinlaitoksen toimintaan, mutta hän ohjeisti tuomioistuinlaitosta. Pankki voitti sen jälkeen oikeusjuttunsa ylemmissä oikeusasteissa. Menettely täyttää valtiopetoksen tunnusmerkistön. Valtiopetos ei vanhene koskaan. Salaiseksi julistettu SSP-sopimus on suora jatke ns. Koiviston konklaaville. Kaikki tämä johtui siitä, että Suomen piti saada pankinsa vakavaraisuusaste EY:n vaatimalle tasolle jotta voitiin hakea EY:n jäsenyyttä. Pankit pelastettiin ja maksajiksi valittiin SSP-sopimuksessa mainittujen alojen yritykset ja heidän omistajien omaisuus ja heidän takaajiensa omaisuus. Suoritettiin Suomen suuuri omaisuudenryöstö.

Tämä sopimus on nyt Oulun käräjäoikeuden hallussa todistusaineistona.


Aineisto sisältää myös kirjani Olet Maamme Armahin Suomenmaa. Seuraavassa linkissä on mainittu kirjaani kopioidut sopimukset, mitkä todistava törkeän petoksen kauppasopimuksissa ja prosessipetoksen konurssiasiassa. Seuraavasta linkistä löytyy sivunumerot ja kopios asiakirjoista kirjan sivuilta. Näillä todistusaineistoilla todistan, että kaikki ulosotot on saatu aikaan rikosten avulla ja ovat siksi perintäkelvottomia. Nämä ovat perusteena laskulleni ulosottovirastolle.


Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html

Kirjassani on sivuilla 7-22 selostus 1990-luvun kototekoisen laman ja pankkikriisin taustoista, mikä johti valtiopetokseen, mikä ei vanhene koskaan.

Pyydän ilmoittamaan milloin on asiani suullinen käsittely. Ylivieskan käräjäoikeus ei ole palauttanut minulle näitä kirjoja takaisin. Ylivieskan käräjäoikeus on nykyisin osa Oulun käräjäoikeutta, Pyydän Oulun käräjäoikeutta palauttamaan minulle kirjat Laman ja Rahan pelurit, kirjan Pankkikriisin peitellyt paperit sekä kirjan Salainen pankkituki. Nämä kirjat ovat todisteena valtiopetoksesta ja haluan kirjani takaisin väliaikaisesti jotta voin merkitä kirjoihini valtiopetoksen todistusaineiston.

Lisäksi minä todistan valtiopetoksen näillä videoilla


Koiviston konklaavi ilman musiikkia 18 min 40 sek

https://www.youtube.com/watch?v=qxYWewCG9M8


SSP-sopimus 8 m 14 sekuntia

https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY


ARSENAL-kauppa ja sen tuhoisat seuraukset - Liisa Mariapori 11 m 27 sek

https://www.youtube.com/watch?v=yIzuxVsuEzI


ja tällä blogikirjoituksella


Olen todistanut valtiopetoksen, josta kaikki perimmältään johtuu

Valtiopetos on tosiasia

http://valtuustoaloite.blogspot.com/


sekä Jorma Jaakkolan kotisivuilla

https://jormajaakkola.fi/


ja virheellisen ulosoton myös tällä kantelulla oikeuskanslerille


TI 20.07.21 Kantelu oikeuskanslerille Virkavallan väärinkäytöstä ja viranomaisten rikollisesta toiminnasta. Ulosotto pitää rikokset avoimena

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/07/ti-200721-kantelu-oikeuskanslerille.html


Kalajoki 26.07.2021


Erkki Aho

Merenojatie 9 B 16

85100 Kalajoki



Pidän erikoisena asiana sitä, että Ylivieskan käräjäoikeus varasti todistusaineistoni. Korkein oikeus oli määrännyt asiakirjat Ylivieskan käräjäoikeuden säilyettäväksi. Ylivieskan käräjäoikeuden olisi tullut palauttaa minulle takain kirjallinen kopio salaiseksi julistetusta SSP-sopimuksesta sekä neljä kirjaani sekä oma kirjoittamani kirja Olet Maamme Armahin Suomenmaa, jossa on valokopiot asiakirjoista, jotka todistavat asian. Tämä linkki on käräjäsihteerin avattava ja tulostettava erikseen


Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html

Kirjassani on sivuilla 7-22 selostus 1990-luvun kototekoisen laman ja pankkikriisin taustoista, mikä johti valtiopetokseen, mikä ei vanhene koskaan.

Kävin Ylivieskan käräjäoikeudessa tarkistamassa asian toimisto/käräjäsihteerin kanssa. Käräjäoikeuden arkistossa oli vainnimetty paikka missä korkeimman oikeuden säilytettäväksi määräämä todistusaineisto pitää säilyttää. Koska Ylivieskan käräjäoikeudessa oli nimetty säilytyspaikka mutta aineistoa ei löytynyt niin tein poliisille virka-apupyynnön asiassa. Poliisi ei ryhtynyt toimenpiteisiin asian johdosta, vaan salli Ylivieskan käräjäoikeuden varkauden.

Nyt Ylivieskan käräjäoikeus on osa Oulun käräjäoikeutta ja siksi Oulun käräjäoikeus on vastuussa siitä, että todistusaineisto on oikeuskäsittelyssä mukana.


  1. Olen pyytänyt ulosottoviranomaisilta ylimääräistä vapaa kuukautta jotta rahani olisivat riittäneet todistusaineiston monistamiseen oikeuskäsittelyssä. Ulosottomies ei antanut vapaa kuukautta. Koska käräjäoikeus ei ole keskeyttänyt ulosottoani niin oikeudenkäynti on tehty mahdottomaksi. Minulta leikattiin tyvisolusyöpä ja sairastaminen aiheutti minulle niin suuret kulut, että ulosoton ja muiden kulujen jälkeen minulle jäi 17 euroa kolmen viimeisen viikon ajaksi elämiseen. Vielä olen kuitenkin hengissä, mutta se on osa kidutusrikostani. Huomenna on eläkepäivä.

  2. Minä tarvitsen aikaa sen selvittämiseen, kuka on todellinen vastapuoleni eli ulosottolaitos. Ulosoton perintäilmoitukset tulevat lauantai-iltana sähköpostiini. On todennäköistä, että paikalliset ulosottomiehet eivät ole töissä lauantai-iltana. He kuitenkin saavat provisio- eli kidutuspalkkio tästä toiminnasta, vaikka asia hoidetaan muualta käsin, mutta kuka on se todellinen vastuullinen. Erikoista on se, että viimeisen ulosottoilmoituksen allekirjoitus oli sellaisen henkilön, jota ei ole koko ulosottolaitoksen palveluksessa ja tuskin on koko maailmassa.

    Ulosottoylitarkastaja Tuulikki Mylly on ilmoittanut, että hän hoitaa minun ulosottoasioitani. Nyt henkilö on muuttunut. Katsn kuitenkin, että virheellisen ulosoton ja kidutusrikoksen ylläpitäjä on korkemalla tasolla eli mahdollisesti valtakunnanvouti, oikeusministeriön kansliapäällikkö ja oikeusministeri.

  3. Minulla ei rahat riitä ulosoton jälkeen oikeudenkäynnin kustannuksiin ja oikeusaputoimisto kieltäytyy avustamasta minua. Minä olen joutunut siksi käyttämään sähköistä todistusaineistoa kuten esimerkiksi tässä

    U20/4572

    http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/03/u204572.html

    Käräjäsihteerin on avattava linkit ja monistettava kaikki avatut linkit todistusaineistoksi asiassa.

    Rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa ja todistusaineisto asioissa on kiistaton.

Entinen asianajaja Asko Keränen tunnustaa rikoksensa.


Asko Keränen on tunnustanut muitakin rikoksia


Juristi Asko Keräsen talousrikosoikeudenkäynti yllätti syyttäjän ja tuomarin – Keränen tunnusti kaiken heti kättelyssä

https://mvlehti.net/2016/10/18/juristi-asko-kerasen-talousrikosoikeudenkaynti-yllatti-syyttajan-ja-tuomarin-keranen-tunnusti-kaiken-heti-kattelyssa/



Varatuomari Paavo Petäjä tunnnustaa tekonsa

Toinen Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesänhoitaja Hannu Maskonen ei kestänyt paineita vaan teki oman ratkaisunsa asioissa putoamalla parvekkeelta


Syyttäjä Sulo Heiskarin esteellisyys on kiistaton.


  1. Minun oikeustajuni mukaan Oulun käräjäoikeus ei ole toimivaltainen asiassa, koska olen tehnyt asioissa R20/855 ja R20/834 kantelut oikeuskanslerille ja tutkintapyynnöt valtakunnansyyttäjälle ja keskusrikospoliisille. Kysymyksessä rikosprosessit, joissa viranomaiset syyllistyivät minun oikeustajuni mukaan muun muassa kidutusrikokseen ja valtipetoksen salailuun.

    Poliisien toiminta osoittautuu rikolliseksi kuten allaolevasta linkistä ilmenee. Kysymyksessä on oikeusprosessit R20/855 ja R20/834 , jotka on saatu aikaan poliisien, syyttäjän ja käräjätuomarin sekä hovioikeuden tuomareiden rikollisella toiminnalla.



TI 15.12.2020 poliisi, tutkija Pekka Niskakangas, poliisi tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen, poliisi tutkinnanjohtaja Tiina Sarparanta

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/12/ti-15122020-poliisi-tutkija-pekka.html



Minä aavistin tai oikeastaan osasin päätellä että näin tulee käymään niin hain poliittista turvaåaikkaa Euroopan komissiolta ja Bulgarian valtiolta.



Pyydän poliittista turvapaikkaa Bulgarian valtiolta

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/



Olen Suomessa joutunut törkeiden ihmisoikeusrikosten kohteeksi kutan allaolevassa kantelussa oikeuskanslerille osoitan.



TI 20.07.21 Kantelu oikeuskanslerille Virkavallan väärinkäytöstä ja viranomaisten rikollisesta toiminnasta. Ulosotto pitää rikokset avoimena

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/07/ti-200721-kantelu-oikeuskanslerille.html

  1. Minulla on perustuslain mukaan omaisuuden suoja. Minulla on perustuslain mukaan perusoikeudet ja oikeus oikeudenmukaiseen oikeudenkäyntiin. Kidutus on kielletty rikoslaissa, perustuslaissa ja ihmisoikeussopimuksissa, Käräjätuomari Timo Mäkeläinen korostaa lainvoimaisia tuomioita. Jos ja kun lainvoimaiset tuomiot on saatu aikaan rikosten avulla, niin on pätemttömiä. Minulla on oikeus todistaa asia oikeudenmukaisessa oikeudenkäynnissä. Minulla on peruslain mukaan omaisuuden suoja, oikeudenmukainen oikeudenkäynti ja kidutus on kielletty rikoslaissa, perustuslaissa ja ihmisoikeussopimuksissa. Perustuslain mukaan jos tavallinen laki on ristiriidassa perustuslain kanssa perustuslailla on etusija. Miksi käräjäoikeus ei noudata perustuslakia eikä ihmisoikeussopimuksia.

  2. Käräjätuomari Mäkeläinen pyytää minulta tarkkaa summaa, jota vaadin ulosottoviranomaisilta. Minun oikeustajuni mukaan todistustaakka on varkaalla eli ulosottoviranomaisella mikä on varastanut minulta rahaa 30.6.1996 lähtien ja pitänyt siitä tarkan kirjanpidon. Varkaan on luovutettava kirjanpitonsa minulle jotta voin esittää sen oikeudelle. Minä olen useita kertoja pyyttänyt ulosottoviranomaisilta tätä tietoa,mutta en ole saanut sitä tietoa. Minulla on oikeus saada tiedot. Minun oikeustajuni mukaan oikeudelle on riitettävä tieto, että kaikki ulosotot on saatu rikoksilla aikaan ja siksi ne on palautettava korkoineen korkoa korolle mentelmällä. Ulosottoviranomaiset ovat pitäneet kirjanpitoa rikoksistaan ja siksi ne on velvotettava tuomaan ne oikeuskäsittelyyn. Onhan kysymys vielä julkisesta viranomaisesta, joka maksaa kidutuspalkkio rikollisesta ulosotosta.

  3. En ole vielä esittänyt oikeuskulujen korvaamisvaatimustani, koska en ole saanut vastausta Oulun käräjäoikeudelta tietopyyntööni.

  4. TO 22.07.2021 Ministereiden on kannettava poliittinen vastuu asioista

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/07/to-22072021-ministereiden-on-kannettava.html


Miksi oikeuskansleri, valtakunnansyyttäjä ja keskusrikospoliisi eivät ole käynnistäneet rikostutkintoja vaikka olen tehnyt asioista useita rikostutkintapyyntöjä? Minun mielestäni se johtuu valtiopetoksen salailusta ja hyvä-veli verkoston toiminnasta eli Virkamafian toiminnasta.


Olen joutunut Suomen valtion kidutusrikoksen kohteeksi. Kidutus on kestänyt nyt lähes 26 vuotta.

Olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä 4 kuukauden vankeustuomion, mitkä muutattiin ehdonalaisiksi sekä 8 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 25 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän vaikea asia.


Minä katson, että Oulun käräjäoikeus ei ole toimivaltainen käsittelemään asiaani eikä Rovaniemen hovioikeus ole toimivaltainen käsittelemään mahdollista valitusta asiassani. Minun oikeustajuni mukaan asia on siirrettävä Pohjanmaan käräjäoikeuden käsiteltäväksi sitten kun oikeudenmukainen oikeudenkäynti on turvattu eli selvitetty esittämäni asiat. Silloin mahdollinen käräjäoikeuden istuntopaikka voisi olla Ylivieska.


Kalajoki 01.08.2021

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

www.erkkiaho.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti