KE 01.09.2021 Miksi poliisi ei tutki?
kirjaamo.oulu@poliisi.fi , pohjois-suomi.syyttaja@oikeus.fi
Olen lähettänyt Oulun poliisille rikostutkintapyynnön 25 vuotta jatkuneesta kidutuksestani. Miksi poliisi ei tutki asioita? Miksi oikeus ei ota käsiteltäväkseen? Miksi oikeuslaitos hävittää todistusaineistoa? Olen lähettänyt asiat tiedoksi myös syyttäjälaitokselle, koska syyttäjän on oltava tietoinen tästä rikostutkintapyynnöstä ja tästä täydennyksestä.
PR-Teollisuus Oy:n konkurssiasia on vieläkin poliisilta tutkimatta
PR-Teollisuus Oy:n konkurssi oli laiton, koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu väärillä tiedoilla. Tein asiasta käräjätuomarille, konkurssipesänhoitajalle ja syyttäjä Sulo Heiskarille 130-sivuisen selostuksen. Miksi käräjätuomari ja syyttäjä Sulo Heiskari ja konkurssipesänhoitaja Hannu Maskonen eivät ryhtyneet asian vaatimiin toimenpiteisiin asiassa?
Paikalla pesänluettelon vannontatilaisuudessa oli myös asianajaja Asko Keränen, joka pyysi tilaisuuden jälkeen minulta ja Heino Virralta valtakirjat konkurssituomion purkuhakemuksen tekemiseksi Vaasan Hovioikeudelle. Asianajaja Keränen jätti valituksen tekemättä.
Asianajaja ja konkurssipesänhoitaja Maskonen teki asiassa oman lopullisen henkilökohtaisen ratkaisunsa.
KE 25.08.2021 Vastaus hovioikeudenneuvokselle
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/ke-25082021-vastaus-hovioikeudenneuvoks.html
Kera Oy oli päättänyt poistaa PR-Teollisuus Oy:n markkinoilta. Tässä Pentti Arhippaisen todistus. Tämä todistusaineisto on osa törkeän petoksen todistusaineistoa kauppasopimusten teossa.
Kera Oy:n ja Arsenal Oy:n saattohoitaja Jouni Remes teki muiden osakkaiden tietämättä sopimuksen Kera Oy:n kanssa. Jos muut osakkaatt olisivat tienneet tällaisesta sopimuksesta niin koko yritystä ei olisi perustettu. Tämä on myös todistusaineisto törkeään petokseen.
Saattohoitaja Remes tunnustaa olevansa Kera Oy:n ja Arsenal Oy:n mies. Kysymyksessä on kuulustelukertomus.
Kera Oy:ssä oli perustettu ns. ruumiinpesuryhmä varatoimitusjohtaja Seppo Arposen alaisuuteen. Ruumiinpesuryhmää johti kehityspäällikkö Anttonen.
Valtiopetos on tosiasia
http://valtuustoaloite.blogspot.com/
Onko Suomi oikeusvaltio? Päättyykö minulta yli 25 vuoden kidutus?
Kansanedustaja Markku Koski oli PR-Teollisiuus Oy:n hallituksen puheenjohtaja niin kauan kuin hänet käytännössä erotettiin – muodollisesti hän sai itse jättää eronpyyntönsä.
Esitän tässä videot todistusaineistona. Lisäksi todistusaineistona ovat kaikki blogini http://www.erkkiaho.com/blogit.html
Rikolliset konkurssit
https://www.youtube.com/watch?v=ypfexhxQT64&t=34s
SSP-sopimus
https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY&t=30s
Toimialarationalisointi
https://www.youtube.com/watch?v=MKxCNequ31E&t=37s
Saattohoitajat
https://www.youtube.com/watch?v=mB1U6KXh3rA&t=45s
Oikeudenkäynti tietämättämme
https://www.youtube.com/watch?v=XiEVYhhx4DU&t=33s
Rikoksia ei tutkita
https://www.youtube.com/watch?v=Y1OZNY8F26I&t=36s
Ahojahti
https://www.youtube.com/watch?v=njyMvw7qrik&t=71s
KE 25.08.2021 Vastaus hovioikeudenneuvokselle
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/ke-25082021-vastaus-hovioikeudenneuvoks.html
Epäilen seuraavia henkilöitä ja päätöksentekijöitä kidutuksesta. Vaadin kaikkien kidutusrikoksiin syyllistyneiden omaisuutta asetettavaksi hukkaamiskieltoon sekä syyllisiksi epäiltyjen pidättämistä vangitsemista varten sekä vaadin heitä oikeudelliseen ja taloudelliseen vastuuseen asioista. Perustelut ja luettelot alaolevassa linkissä
PE 20.08.2021Rovaniemen hovioikeuden presidentti
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/pe-20082021rovaniemen-hovioikeuden.html
Kidutus on ihmisoikeuksien vastainen vakava rikos, joka kielletään niin Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden puolella. Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava virkamies, julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa käyttävä henkilö tai julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on käytettävä väkivaltaa pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja seurauksia.
Kidutus on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa asemassa oleva henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä kärsimystä;
saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,
rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,
pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai
rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella.
Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun teon.
Kidutukseen ei voi syyllistyä olematta virkamies, eli valtion virassa toimiva, tai vastaava henkilö. Mikäli edellä mainittuja tekoja tekee toiselle ihmiselle, ei kyseessä ole kidutus, vaan pahoinpitely, tai todennäköisesti törkeä pahoinpitely. Kidutuksen kieltäminen valtiossa on useissa kansainvälisissä sopimuksissa ehtona liittymiselle, kuten Euroopan Unioniin liittymisessä. Kansainvälisiä sopimuksia rikkomisesta valtiolle syntyy suuria sanktioita, jonka takia kidutus on säädetty rangaistavaksi vain virkamiehen tekemänä. Mikäli suuri määrä henkilöitä osallistuu kidutukseksi luokiteltaviin seurauksiin, on kyseessä usean henkilön tekemä törkeä pahoinpitely, sekä mahdollisesti myös järjestäytyneeseen rikollisryhmään osallistuminen.
Kidutuksesta on Suomen rikoslain mukaan tuomittava vankeuteen vähintään 2 ja enintään 12 vuodeksi. Kidutuksesta tuomittu henkilö on lisäksi tuomittava viraltapantavaksi. Myös kidutuksen yritys on rangaistava
Kalajoki 31.08.2021
Erkki Aho
Merenojantie 9 B 16
85100 Kalajoki
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti