Eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen
kansanedustaja
Juha Pylväs
Kiitän
vastauksestanne eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen,
tiedoksi
ja toimenpiteitä varten Euroopan oikeuskomissaari Vera Jourova,
valtakunnansyyttäjä ja keskusrikospoliisi
Vera
Jourova, European Commissioner for Justice, for information and
action, the
public prosecutor and the central criminal police
Tämä
liittyy asiaan R20/295. Pyydän
Euroopan oikeuskomisaria Vera Jourova asettamaan tähän
rikostutkintaan oman seurantaryhmän.
I
ask European Commissioner for Justice Vera Jourova to set up his own
monitoring team for this criminal investigation.
Valitettavasti
tilanne on Suomen lain perusteella toinen kuin Te eduskunnan puhemies
Anu Vehviläinen minulle vastaatte. Valtiopetos ei vanhene koskaan.
Te olette toimivaltainen asiassa ja Teidän tulee toimia Suomen lain
mukaisesti. Eduskunnan puhemies ja kansanedustaja Juha Pylväs ovat
toimivaltaisia asiassa ja perustuslain mukaan heidän tulee noudattaa
Suomen lakia ja ihmisoikeussopimuksia.
Unfortunately,
the situation under Finnish law is different from what you, the
Speaker of Parliament Anu Vehviläinen, answer me. State fraud never
expires. You are competent in the matter and you must act in
accordance with Finnish law. The Speaker of Parliament and MP Juha
Pylväs is competent in the matter and according to the Constitution
they must comply with Finnish law and human rights treaties.
SSP-sopimus
Koiviston
konklaavi
Koiviston
konklaavi
TI
07.01.2020 Mikä on Koiviston konklaavi?
Kansanedustajan
riippumattomuus
Kansanedustaja
on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on
siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido
muut määräykset.
Rikoslaki
15 luku
10 § (24.7.1998/563)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen
suhde. (12.6.2015/735)
11 § (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on
tuomittava rikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon
tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n
2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä,
eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi
kuukautta vankeutta.
13
luku (21.4.1995/578)
Valtiopetosrikoksista
Valtiopetos
Joka
tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla tai
siihen rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti pakottamalla taikka
valtiosääntöä rikkoen
tekee
teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on
tuomittava valtiopetoksesta vankeuteen
vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Valtiopetoksesta
tuomitaan myös se, joka väkivaltaa käyttämällä tai sillä
uhkaamalla syrjäyttää tai yrittää syrjäyttää tasavallan
presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai
osaksi estää tai yrittää estää niitä käyttämästä
toimivaltaansa.
Törkeä
valtiopetos
1)
rikoksentekijänä on tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen
tai muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon
kuuluva henkilö,
ja
valtiopetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
rikoksentekijä on tuomittava törkeästä
valtiopetoksesta vankeuteen
vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.
Valtiopetoksen
valmistelu
2)
valmistaa, hankkii, kokoaa tai varastoi aseita, ampumatarvikkeita tai
muita niihin rinnastettavia väkivallan käyttöön soveltuvia
välineitä,
on
tuomittava valtiopetoksen
valmistelusta vankeuteen
vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
Valtiopetoksen
valmistelusta tuomitaan myös se, joka perustaa tai organisoi
yhteenliittymän, jonka tarkoituksena on Suomen valtiosäännön tai
valtiojärjestyksen väkivaltainen kumoaminen tai muuttaminen,
osallistuu johtavassa asemassa tai muuten merkittävällä tavalla
sellaisen yhteenliittymän toimintaan tai tietoisena yhteenliittymän
tarkoitusperästä antaa sille merkittävää taloudellista,
järjestöllistä tai muuta vastaavaa tukea.
Eduskunnan
puhemiehellä ja kansanedustajille on velvollisuus puuttua asiaan ja
heidän pitää noudattaa Suomen lakia ja ihmisoikeussopimuksia,
joita minun tapauksessani on Suomen viranomaisten toimesta törkeästi
rikottu eikä asiani ole vanhentuneet, koska ulosotto on voimassa ja
asiat ovat olleet keskeytyksestä vireillä yli 25 vuotta ja
valtiopetos pitää rikokset avoimena. Tässä myös eduskunnan
puhemiestä velvottavaa lainsääntöätöä.
Eduskunnan
puhemies ja puhemiesneuvosto
Eduskunnan
puhemiehen ja varapuhemiesten vaalit toimitetaan umpilipuin. Vaalissa
valituksi tulee kansanedustaja, joka saa enemmän kuin puolet
annetuista äänistä. Jos kukaan ei ole saanut kahdessa
ensimmäisessä äänestyksessä tarvittavaa enemmistöä annetuista
äänistä, valituksi tulee kolmannessa äänestyksessä eniten ääniä
saanut edustaja.
Puhemies
ja varapuhemiehet sekä valiokuntien puheenjohtajat muodostavat
puhemiesneuvoston. Puhemiesneuvosto antaa ohjeita eduskuntatyön
järjestämiseksi ja päättää, sen mukaan kuin tässä
perustuslaissa tai eduskunnan työjärjestyksessä erikseen
säädetään, asioiden käsittelyssä valtiopäivillä
noudatettavista menettelytavoista. Puhemiesneuvosto voi tehdä
aloitteen eduskunnan virkamiehiä koskevan lain ja eduskunnan
työjärjestyksen säätämisestä tai muuttamisesta sekä ehdotuksia
muiksi eduskunnan toimintaa koskeviksi säännöksiksi.
Eduskunnan
oikeusasiamies
Eduskunta
valitsee neljän vuoden toimikaudeksi oikeusasiamiehen sekä kaksi
apulaisoikeusasiamiestä, joiden tulee olla eteviä laintuntijoita.
Apulaisoikeusasiamiehellä voi olla sijainen sen mukaan kuin lailla
tarkemmin säädetään. Apulaisoikeusasiamiehestä ja
apulaisoikeusasiamiehen sijaisesta on soveltuvin osin voimassa, mitä
oikeusasiamiehestä säädetään. (24.8.2007/802)
Eduskunta
voi saatuaan asiasta perustuslakivaliokunnan kannanoton vapauttaa
erityisen painavasta syystä oikeusasiamiehen tämän tehtävästä
kesken toimikauden päätöksellä, jota vähintään kaksi
kolmasosaa annetuista äänistä on kannattanut.
Asian
vireilletulo eduskunnassa
Asia
tulee eduskunnassa vireille valtioneuvoston antamalla hallituksen
esityksellä tai kansanedustajan aloitteella taikka muulla tässä
perustuslaissa tai eduskunnan työjärjestyksessä säädetyllä
tavalla. (4.11.2011/1112)
2)
talousarvioaloite, joka sisältää ehdotuksen talousarvioon tai
lisätalousarvioon otettavasta määrärahasta tai muusta
päätöksestä; sekä
3)
toimenpidealoite, joka sisältää ehdotuksen lainvalmisteluun tai
muuhun toimenpiteeseen ryhtymisestä.
Asian
valmistelu
Hallituksen
esitykset, kansanedustajien aloitteet, eduskunnalle annetut
kertomukset sekä ne muut asiat, joista tässä perustuslaissa tai
eduskunnan työjärjestyksessä niin säädetään, on käsiteltävä
valmistelevasti valiokunnassa ennen niiden lopullista käsittelyä
täysistunnossa.
Asian
käsittely täysistunnossa
Lakiehdotus
sekä ehdotus eduskunnan työjärjestykseksi otetaan täysistunnossa
kahteen käsittelyyn. Lepäämään hyväksytty lakiehdotus tai
vahvistamatta jäänyt laki käsitellään täysistunnossa kuitenkin
yhdessä käsittelyssä. Muut asiat käsitellään täysistunnossa
ainoassa käsittelyssä.
Päätökset
täysistunnossa tehdään annettujen äänten enemmistöllä, jollei
tässä perustuslaissa erikseen toisin säädetä. Äänten mennessä
tasan ratkaisee arpa, paitsi milloin ehdotuksen hyväksymiseen
vaaditaan määräenemmistö. Äänestysmenettelystä säädetään
tarkemmin eduskunnan työjärjestyksessä.
Puhemiehen
tehtävät täysistunnossa
Puhemies
kutsuu koolle täysistunnot, esittelee niissä asiat ja johtaa
keskusteluja sekä valvoo, että asioita täysistunnossa
käsiteltäessä noudatetaan perustuslakia.
Puhemies
ei saa kieltäytyä ottamasta asiaa käsittelyyn eikä tehtyä
ehdotusta äänestykseen, ellei hän katso sen olevan vastoin
perustuslakia, muuta lakia tai eduskunnan jo tekemää päätöstä.
Puhemiehen tulee tällöin ilmoittaa kieltäytymisen syyt. Jos
eduskunta ei tyydy puhemiehen menettelyyn, asia lähetetään
perustuslakivaliokuntaan, jonka tulee viipymättä ratkaista, onko
puhemies menetellyt oikein.
Kysymykset,
ilmoitukset ja keskustelut
Kansanedustajalla
on oikeus tehdä ministerin vastattavaksi kysymyksiä tämän
toimialaan kuuluvista asioista. Kysymysten tekemisestä ja niihin
vastaamisesta säädetään eduskunnan työjärjestyksessä.
Pääministeri
tai hänen määräämänsä ministeri voi antaa ajankohtaisesta
asiasta eduskunnalle ilmoituksen.
Täysistunnossa
voidaan järjestää keskustelu ajankohtaisesta asiasta sen mukaan
kuin eduskunnan työjärjestyksessä tarkemmin säädetään.
Eduskunta
ei tee päätöstä tässä pykälässä tarkoitetuista asioista.
Niiden käsittelyssä voidaan poiketa siitä, mitä puheenvuoroista
31 §:n 1 momentissa säädetään.
Eduskunnalle
annettavat kertomukset
Valtioneuvoston
tulee antaa vuosittain eduskunnalle kertomus hallituksen toiminnasta
sekä niistä toimenpiteistä, joihin se on eduskunnan päätösten
johdosta ryhtynyt, samoin kuin kertomus valtiontalouden hoidosta ja
talousarvion noudattamisesta. (4.11.2011/1112)
Eduskunnalle
annetaan muita kertomuksia sen mukaan kuin tässä perustuslaissa,
muussa laissa tai eduskunnan työjärjestyksessä säädetään.
Eduskunnan
tietojensaantioikeus
Eduskunnalla
on oikeus saada valtioneuvostolta asioiden käsittelyssä
tarvitsemansa tiedot. Asianomaisen ministerin tulee huolehtia siitä,
että valiokunta tai muu eduskunnan toimielin saa viipymättä
tarvitsemansa viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tiedot.
Valiokunnalla
on oikeus saada valtioneuvostolta tai asianomaiselta ministeriöltä
selvitys toimialaansa kuuluvasta asiasta. Valiokunta voi selvityksen
johdosta antaa asiasta lausunnon valtioneuvostolle tai ministeriölle.
Kansanedustajalla
on oikeus saada viranomaiselta tämän hallussa olevia
edustajantoimen hoitamiseksi tarpeellisia tietoja, jotka eivät ole
salassa pidettäviä eivätkä koske valmisteilla olevaa valtion
talousarvioesitystä.
Eduskunnan
oikeudesta saada tietoja kansainvälisissä asioissa on lisäksi
voimassa, mitä siitä muualla tässä perustuslaissa säädetään.
Ministerin
sekä oikeusasiamiehen ja oikeuskanslerin läsnäolo-oikeus
Ministerillä
on oikeus olla läsnä ja osallistua keskusteluun täysistunnossa,
vaikka hän ei olisikaan eduskunnan jäsen. Ministeri ei voi olla
jäsenenä eduskunnan valiokunnassa. Hoitaessaan 59 §:n mukaisesti
tasavallan presidentin tehtäviä ministeri ei voi osallistua
eduskuntatyöhön.
Eduskunnan
oikeusasiamies ja valtioneuvoston oikeuskansleri voivat olla läsnä
ja osallistua keskusteluun täysistunnossa käsiteltäessä heidän
omia kertomuksiaan tai muutoin heidän omasta aloitteestaan vireille
tullutta asiaa.
Vastauksenne
on aika käsittämätön, koska Te kehoitatte pyytämään apua
vaikessa tilanteessa ja sitten toteatte vastauksessanne, että ette
halua auttaa vedoten tekosyihin. En voi välttyä vaikutelmalta, että
Te ette halua auttaa ettekä noudattaa Suomen lakia ja
ihmisoikeussopimuksia.
Kalajoki
24.06.2020
Erkki
Aho
Merenojatie
9 B 16
85100
Kalajoki
044-3025948
Nimeni
on Erkki Aho
|
|
|
|||
|
Hei,
kiitos
viestistänne eduskunnan puhemies Anu Vehviläiselle.
Kertomiinne
menneisiin tapahtumiin ei eduskunnan puhemiehellä ole toimivaltaa.
Ystävällisin
terveisin
Juha
Ahtonen
avustaja
*
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Juha Ahtonen
Juha Ahtonen
kansanedustaja
Juha Pylvään avustaja
puhemies
Anu Vehviläisen avustaja
09 432
4002
050
574 0146
*
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Välitetty
viesti alkaa:
Lähettäjä: Erkki
Aho <e.ahoky@gmail.com>Päiväys: 21.
kesäkuuta 2020 klo 21.45.04
UTC+3Vastaanottaja: "sanna.marin@vnk.fi"
<sanna.marin@vnk.fi>,
Vehviläinen Anu
<Anu.Vehvilainen@eduskunta.fi>Aihe: PääministeriSanna
Marin ja eduskunnanpuhemies Anu Vehviläinen
Miksi
Suomessa ei saa oikeutta? Siitä ovat vastuussa pääministeri Sanna
Marin ja eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen.
Sanna Marinin johtama hallitus ja Anu Vehviläisen johtama eduskunta vastaavat siitä, että kansalaisten oikeusturva ja perusoikeudet Suomessa toteutuvat.
Miksi
tilanne on tämä?
Rikos
on tämä:
Olen
joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän
ehdottoman vankeustuomion sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen
menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni,
omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion
rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana 25
vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut
esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä
25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta
ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja
Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen
valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli
oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen
menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan
verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea
verenpaine on tuhonnut elimistöäni.
Katson,
että viranomaisten toiminta asiassani täyttää kidutuksen
tunnusmerkistön.Suomen viranomaisten toiminta asiassani on ollut
perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaista. Kohtelu täyttää
kiistatta ihmisoikeusrikosen tunnusmerkistön ja ennenkaikkea
kidutuksen tunnusmerkistön.
Rikolliset
ovat tunnustaneet tekonsa ja todistusaineistot ovat kiistattomat.
Miksi en saa oikeutta? Entinen asianajaja Asko Keränen on
tunnustanut rikoksensa ja varatuomari Paavo M. Petäjä ovat
tunnustaneet rikoksensa. He ovat toimineet syyttäjä Sulo Heiskarin
ja poliisi Raimo Ollilan rikoskumppaneina. Esteellinen syyttäjä on
estänyt rikostutkinnat ja poliisi Raimo Ollila on laiminlyönyt
virkavelvollisuutensa.
Todelliset
syylliset ovat tässä
kihlakunnansyyttäjä Sulo Heiskari, edelleenkin vapaalla jalalla
asianajaja Antti Latola, edelleenkin vapaalla jalalla, päämies Arsenal Oy
asianajaja Hannu Maskonen ( tehnyt itse oman lopullisen ratkaisunsa), päämies Kera Oy
varatuomari Paavo M. Petäjä, kuollut ( tunnustanut rikoksensa)
entinen asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen ( tunnustanut rikoksensa, saanut ehdottoman vankeustuomion muista rikoksista)
Rikollisten
suojelijat
poliisi Raimo Ollila
poliisi Petri Oulasmaa
Oulun KRP
Kiduttajat
kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala
ulosottomies Eveliina Nissilä
Rikokset
eivät ole vanhentuneet, koska ulosotto on voimassa ja asiat ovat
olleet keskeytyksettä vireillä koko 25 vuoden ajan. Lisäksi
valtiopetos ja siihen kuuluvat SSP-sopimus pitävät rikokset
avoimena.
SSP-sopimus
https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY&list=UUYDxoEzvz_VQ_HnFKXRkrZA&index=6
Kalajoki
22.06.2020
Erkki
Aho
Merenojatie
9 B 16
85100
Kalajoki
e.ahoky@gmail.com
044-3025948
www.erkkiaho.com
Nimeni
on Erkki Aho
https://www.youtube.com/watch?v=sJN6sWVJ5C4&t=3s
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti