Kansanedustaja Juha Mäenpää
Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ja vihervasemisto käyvät oikeusvaltion kimppuun.
Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ja vihervasemisto käyvät oikeusvaltion kimppuun.
Seurasin
mielenkiinnolla eduskuntakeskustelua kansanedustaja Juha Mäenpään
syytesuojan poistamisesta. Kansanedustajien keskustelu asiasta oli
vahvasti poliittisesti sävyttynyt. Ei voinut välttyä ajatukselta,
että kysymyksessä oli poliittinen ajojahti aivan samalla tavalla
kuin taannoisessa eduskunnan
istumäjärjstysasiassa. Aikanaan eduskunta
kävi
lähes kahden tunnin kiivaan keskustelun täysistuntosalin
istumajärjestyksestä. Käsittelyn lopuksi eduskunta äänesti
asiasta. Ehdotus perussuomalaisten siirtämisestä salin oikeaan
laitaan tuli voimaan äänin 128–37. Tyhjää äänesti yksi, ja
poissa oli 33 edustajaa. Tutkimusten mukaan perussuomalaiset
sijoittuvat poliittiseen keskustaan. Eduskunnan enemmistö halusi
kuitenkin sijoittaa perussuomalaiset äärioikeistoon poliittisista
syistä.
Tämä
sama poliittinen teatteri toistui käydyssä eduskuntakeskustelussa
ja näkyy numeroina perjantain äänestystuloksessa. Kysymyksessä on
siis poliittinen teatteri ja perussuomalaisten ajojahti.
On
syytä tarkemmin käsitellä valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen
toimintaa. Raija Toiviainen ilmoittaa Lakimies-lehdessä seuraavaa:
Apulaisvaltakunnansyyttäjä Raija Toiviainen: Ei vihapuheelle
Kuluneen
vuoden ajan Toiviaisen johtamaa organisaatiota ovat kuormittaneet
viharikokset, erityisesti vihapuhe. Helmikuussa Toiviainen sanoi Ylen
haastattelussa vihaavansa vihapuhetta.
Tämän hän allekirjoittaa yhä.
– En
hyväksy vihapuhetta millään tasolla, käytämme torjuntaan kaikki
ne rikosoikeudelliset keinot, jotka käytettävissämme on. On
vakavaa, jos yhteiskunnalliset ja poliittiset vaikuttajat pyrkivät
muokkaamaan kansan käsitystä etnisiä vähemmistöjä kohtaan.
On
vakavaa, jos yhteiskunnalliset ja poliittiset vaikuttajat pyrkivät
muokkaamaan kansan käsitystä etnisiä vähemmistöjä kohtaan.
Ylen
haastattelussa Raija Toiviainen toteaa, että vihaan vihapuhetta.
Uusi
apulaisvaltakunnansyyttäjä vihaa vihapuhetta –
"Sakkorangaistusten taso mietityttää"
https://yle.fi/uutiset/3-9417116
Apulaisvaltakunnansyyttäjä
Raija Toiviainen aikoo ottaa erityiseen tarkkailuun tuomioistuinten
antamat rangaistukset niin sanotuista.Vihapuhe
on vellonut Suomessa jo pitkään, mutta viime aikoina siitä on
alettua puhua myös suomalaisissa tuomioistuimissa. Syytettyjen
penkillä on nähty yllättävän usein poliitikkoja, enemmän tai
vähemmän tunnettuja.
– Näitä
tapauksia ei ole valtakunnallisesti vielä kovin paljoa. Mutta viime
aikoina meillä on ollut useita tapauksia, jotka liittyvät
poliitikkoihin, apulaisvaltakunnansyyttäjä Raija Toiviainen sanoo.
Toiviainen
on toiminut vasta puoli vuotta apulaisvaltakunnansyyttäjänä, mutta
hän on ehtinyt tehdä jo monta syyteharkintaa poliitikkojen
harjoittamasta vihapuheesta. Ja tuomioitakin on tullut.
- Tuomiot ovat tulleet kansandustaja Teuvo Hakkaraiselle, kunnallispoliitikko Terhi Kiemungille ja Sebastian Tynkkyselle, joka myös toimii poliittisesti. Myös eräs poliittinen avustaja ja kunnallispoliitikkoja on tuomittu vihapuherikoksista, apulaisvaltakunnansyyttäjä luettelee.
Kun
näiden Raija Toiviaisen haastattelun pohjalta tarkastellaan hänen
toimintaansa vihapuherikoksissa niin on syytä huomata syyttäjän
esteellisyys 24 § 6 kohta.
LakiSyyttäjälaitoksesta
Esteellisyys
Syyttäjä
on esteellinen, jos:
1) hän
tai hänen läheisensä on asianosainen;
2) asiassa
on odotettavissa erityistä hyötyä tai vahinkoa hänelle tai hänen
läheiselleen;
3) hän
tai hänen läheisensä avustaa tai edustaa asianosaista taikka sitä,
jolle asiassa on odotettavissa erityistä hyötyä tai vahinkoa;
4) hän
on palvelussuhteessa tai käsiteltävään asiaan liittyvässä
toimeksiantosuhteessa asianosaiseen taikka siihen, jolle asiassa on
odotettavissa hyötyä tai vahinkoa;
5) hän
on hallituksen tai siihen rinnastettavan toimielimen tai
hallintoneuvoston jäsenenä taikka toimitusjohtajana tai sitä
vastaavassa asemassa sellaisessa yhteisössä, säätiössä tai
julkisoikeudellisessa laitoksessa, joka on asianosainen tai jolle
asiassa on odotettavissa erityistä hyötyä tai vahinkoa; tai
6) muu
kuin 1–5 kohdassa tarkoitettu seikka on omiaan antamaan perustellun
aiheen epäillä hänen puolueettomuuttaan asiassa.
Syyttäjän
läheisellä tarkoitetaan hallintolain (434/2003) 28 §:n 2 ja 3
momentissa tarkoitettuja henkilöitä.
Syyttäjä
saa esteellisenäkin ryhtyä toimeen, joka ei siedä viivytystä.
Syyttäjän on ilmoitettava esteellisyydestään sille, joka määrää
hänelle sijaisen.
Minun
oikeustajuni mukaan valtakunnansyyttäjä on esteellinen toimimaan
syyttäjänä vihapuherikoksissa ja myös esteellinen määräämään
syyttäjiä nostamaan syyteitä vihapuherikoksissa. Raija Toiviaisen
kannanotot haastattaluissa ovat niin asenteellisia ja paljastavia
ettei selittelylle jää sijaa. Jos valtakunnansyyttäjä määrää sytteen nostettavaksi vihapuherikokseksi katsomassaan asiassa niin syyte nostetaan ja tuomio on varma. Näin toimii nykyisin oikeusvaltio Suomi.
Tämä
tulee näkyviin myös kansanedustaja Juha Mäenpään asiassa.
Valtakunnansyyttäjä:
Tarvitsen eduskunnalta luvan myös syyttämättä jättämiseen
Toiviaisen
mukaan syyttämislupaa täytyy pyytää siinäkin tapauksessa, että
valtakunnansyyttäjä tekisi syyttämättäjättämispäätöksen.
- Tämä on minun tulkintani, mutta tietysti tämä on valtiosääntöoikeudellinen asia ja on muita asiantuntijoita myös, jotka pohtivat tätä asiaa, Toiviainen sanoi.
Tämä
lain tulkinta on perin outo, kun ottaa huomioon sen, että
valtakunnansyyttäjä päätti prosessin aikana vasta syytteen
nostamisesta. Siis ensin oli valittu syyllinen ja sitten vasta
etsittiin todisteita ja päätettiin syytteen nostamisesta. Tämä ei
istu oikeusvaltion periaatteisiin vaan paljastaa suoraan
valtakunnansyyttäjän kierotuneet motiivit asiassa.
On
syytä käsitellä vihapuherikosta sinänsä. Sen on tehnyt
puolestani tohtori Markku Joki-Sipilä.
Joki-Sipilä
Olen
kritisoinut näissä kolumneissani kymmenen vuoden aikana
vihapuhe-käsitteen käyttöä sananvapausnäkökulmalta monet
kerrat. Olen yrittänyt osoittaa käsitteen ongelmallisuuden myös
vieraillessani eduskunnan perustuslaki- ja lakivaliokuntien
kuultavana. Tällä hetkellä olen hyvin
ihmeissäni ja huolissani siitä, mihin yhteiskuntamme näyttää
tässä asiassa olevan menossa.
Vihapuhetta
ei edelleenkään ole lainsäädännössämme määritelty. Termistä
ei ole olemassa mitään yksiselitteistä, yleisesti hyväksyttyä ja
kriittistä tarkastelua kestävää määritelmää. Se ymmärretään
niin ristiriitaisilla ja poliittisesti latautuneilla tavoilla, ettei
sitä missään nimessä tulisi käyttää julkisen päätöksenteon
ohjenuorana, juridisista ratkaisuista puhumattakaan.
Edes
Suomen poliisi, jonka pitäisi pystyä vihapuhetta pätevästi
tutkimaan, ei ole pystynyt termiä kunnolla määrittelemään.
Marraskuussa 2016 valmistuneen poliisin vihapuhe- ja
viharikostyöryhmän loppuraportti myöntää, että käsite on
tulkinnanvarainen. Poliisin mukaan on sellaistakin vihapuhetta, joka
ei täytä minkään rikoksen tuntomerkkejä, eli ei siis ole
rangaistavaa. Tästä huolimatta työryhmä kertoo poliisilla olevan
”nollatoleranssi” suhteessa kaikkeen vihapuheeseen.
Ajatus
siitä, että
meidän tulisi ennalta estää joidenkin mielipiteiden ilmaisu, on
läpikotaisen epädemokraattinen. Rikoslakimme tarjoaa viranomaisille
laajat valtuudet puuttua lainvastaiseen mielipiteenilmaisuun, mutta
koska perustuslakimme yksiselitteisesti kieltää ennakkosensuurin,
se voi tapahtua vain jälkikäteen. Demokraattisessa valtiossa
viranomaisten tehtäviin ei todellakaan kuulu kertoa kansalaisille,
mitkä mielipiteet ovat ”eettisesti hyväksyttäviä”.
Sensuuri
on vapaan mielipiteenmuodostuksen pahin vihollinen. Tie helvettiin on
kivetty hyvillä aikomuksilla.
Puheenjohtaja
Jussi Halla-aho on ottanut kantaa asiaan kolumnissaan:
Halla-ahon
kolumni: Miksi kansanedustaja Mäenpään syytesuojaa tulee puolustaa
Yli
100-vuotiaan Suomen eduskunta ei ole koskaan antanut lupaa asettaa
kansanedustajaa syytteeseen eduskunnassa pidetyn puheen vuoksi.
Olemme siis todella historiallisen päätöksen äärellä, ja tämän
toivoisin herättelevän niitäkin, joiden mielestä on aina
paikallaan syyttää ja tuomita perussuomalaisia. Ennennäkemättömän
syyteluvan antaminen tarkoittaisi, että edustaja Mäenpään puhe
oli ennennäkemättömän kauhea, pahinta, mitä tässä talossa on
sataan vuoteen sanottu. Jokainen voi itse pohtia, onko näin.
Puheessa
ei ollut alatyyliä tai väkivaltaa, eikä siinä esitetty valheita
tai paljastettu valtiollisia salaisuuksia. Vieraslajien torjunnan ja
haittamaahanmuuton torjunnan rinnastaminen oli humoristinen tapa
kertoa, mihin hallituksen tulisi keskittää tarmoaan. Se, naurattiko
jotakuta, on sivuseikka. Huumorintaju tarkoittaa kykyä tajuta, että
lausuma on humoristiseksi tarkoitettu, ja kykyä arvioida sitä
sellaisena.
Syytesuojaan
on painavat perusteet
Monet
sanovat, että kansanedustaja ei ole lain yläpuolella, ja ettei
perustuslain 30 § ole tarkoitettu suojaamaan rikollista toimintaa.
Nämä ovat mielenkiintoisia väittämiä. Ensinnäkin: Ne pitävät
sisällään väitteen, että edustaja Mäenpää olisi syyllistynyt
rikokseen. Suomessa kuitenkin vallitsee syyttömyysolettama. Edustaja
Mäenpää on syytön, ellei tuomioistuin totea häntä syylliseksi.
On huomattava, että 30 § ei suojaa syylliseksi todettua
rangaistukselta vaan epäiltyä syytteeltä.
Toiseksi:
Syytesuojan ainoa tarkoitus on estää syytteen nostaminen. Syyttäjä
ei tietenkään pyydä lupaa syytteen nostamiseen, ellei hän katso
rikoksen tapahtuneen. Tässä mielessä perustuslain 30 § nimenomaan
on tarkoitettu ”suojaamaan rikollista toimintaa”. Perustuslain
säätäjät ovat nimenomaan halunneet, että kansanedustaja
edustajantoimessa esitettyjen puheidensa osalta on ellei tavallisen
lainsäädännön yläpuolella niin ainakin sen ulottumattomissa. Jos
tämä asiaintila halutaan muuttaa, on pyrittävä muuttamaan
perustuslakia eikä sivuuttamaan sen sisältöä.
Syytesuojaan
eli parlamentaariseen immuniteettiin on painavat perusteet. Kautta
historian ja maailman huonoilla ja korruptoituneilla vallanpitäjillä
on ollut halu vaientaa kriitikot institutionaalisella väkivallalla,
esimerkiksi sulkemalla nämä vankilaan, mielisairaalaan tai
uudelleenkoulutusleirille tai tekemällä heistä sosiaalisia
hylkiöitä. Tämä on helpompaa kuin kritiikkiin vastaaminen ja sen
vääräksi osoittaminen. Demokratia edellyttää, että ihmiset
voivat vaaleissa äänestää mielensä mukaista vaihtoehtoa ilman
pelkoa viranomaisten väliintulosta, mutta se edellyttää myös
sitä, että kansanedustaja voi toteuttaa vaaleissa saamaansa
mandaattia ilman samaa pelkoa.
Kritiikin
vaientaminen väkivalloin on kalteva pinta. Tämä olisi ensimmäinen
kerta, kun eduskunta antaa luvan syyttää edustajaa puheesta, mutta
se ei suinkaan olisi viimeinen kerta. Tästä tulisi toimintatapa, ja
syyttämispyyntöjen perusteet kävisivät kerta kerralta
absurdimmaksi. Aluksi toimet toki kohdistuisivat perussuomalaisiin ja
tyydyttäisivät monien verenhimoa, mutta poliittiset suhdanteet
muuttuvat ja tuulet kääntyvät. Jonakin päivänä nykyiset
syyttelijät joutuisivat saman mielivallan ja itse luomansa hirviön
kohteeksi, ja kun he sitten itkisivät, että kansanedustajan
puheoikeus on koskematon, kukaan ei puolustaisi heitä.
Perustuslaki
määrittelee kansanedustajan puhevapauden ja esiintymisen
perustuslain 31 §:ssä.
Kansanedustajan
puhevapaus ja esiintyminen
Kansanedustajalla
on eduskunnassa oikeus vapaasti puhua kaikista keskusteltavana
olevista asioista sekä niiden käsittelystä.
Kansanedustajan
tulee esiintyä vakaasti ja arvokkaasti sekä loukkaamatta toista
henkilöä. Jos kansanedustaja rikkoo tätä vastaan, puhemies
voi huomauttaa asiasta tai kieltää edustajaa jatkamasta puhetta.
Eduskunta voi antaa toistuvasti järjestystä rikkoneelle
kansanedustajalle varoituksen tai pidättää hänet enintään
kahdeksi viikoksi eduskunnan istunnoista.
Kun
kansanedustaja Juha Mäenpää käytti budjettikeskustelussa
puheenvuoronsa niin puhemies ei huomauttanut häntä kielenkäytöstä
eikä estänyt jatkamasta puhetta. Istunosalissa oli vain muutama
kansanedustaja.
Asiasta
nousi kohu kun vihreä poliisi Pekka Hätönen nosti asian esille
tiedotusvälineissä.
Yle
uutisoi aamupäivällä, että Helsingin poliisi käynnisti
keskiviikkona selvityksen rikoskomisario Pekka
Hätösestä. Hätönen
johtaa tutkintaa, jossa poliisi epäilee Päivi
Räsästä (kd.),
Hussein
al-Taeeta (sd.)
ja Juha
Mäenpäätä (ps.)
kiihottamisesta
kansaryhmää vastaan.
Ihmetystä
ja arvostelua on herättänyt se, että Hätönen itse on taustaltaan
vihreä. Hän oli viime kunnallisvaaleissa vihreiden ehdokkaana
Espoossa.
Helsingin
poliisi linjasi: Ex-vihreä poliisi saa johtaa kansanedustajien
tutkintaa, mutta joutuu puhutteluun – "Hän itse ei tee
päätöksiä
Tämän
kohun jälkeen kansanedustaja Juha Mäenpää joutui eduskunnan
puhemiehistön puhetteluun.
Kansanedustaja
Juha Mäenpään käytti puheenvuoronsa budjettikeskustelun
yhteydessä. Taustalla oli vuoden 2015 maantunketumiset Tornion
kautta. Suomeen tuli n.32 000 ns. pakolaista vastoin Schengenin ja
Duplin sopimusta Suomen rajan yli laittomasti. Sipilän hallitus,
jonka sisäministerinä toimi Kokomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo
eivät estäneet ns. pakolaisten tunkeutumista Suomeen.
Sipilä:
Kaikki Suomeen tulleet turvapaikanhakijat olisi voitu palauttaa
https://www.youtube.com/watch?v=m5NhFR7xfcM
Sipilän lausunnon perusteella voidaan kysyä miksi syyttäjä Toiviainen salli laittomat maahantunketutumiset?
Sipilän lausunnon perusteella voidaan kysyä miksi syyttäjä Toiviainen salli laittomat maahantunketutumiset?
Miksi
Sipilän hallitus päästi Suomeen n.32 000 ns. pakolaista, joiden
joukossa oli jopa 1000 ISIS sotilasta ja sotilaskarkureita? Oliko
olemassa jokin salainen sopimus EU:n kanssa taakajaosta, jossa
rikollisjärjestöt ja Ruotsin valtio ohjasivat Suomen n. 32 000 ns.
pakolaista? Miksi poliisi ei tutki asiaa? Laskelmien mukaan ns.
pakolaiset aiheuttavat suomalaisille veronmaksajille jopa 3,2
miljardin euron vuotuiset kustannukset. On myös todettava, että ns.
pakolaiset ovat aiheuttaneet Suomessa turvallisuusongelman ja osa
heistä on syyllistynyt vakaviin rikoksiin.
Mielestäni
on aivan oikein, ettei poliittiseen ajojahtiin perussuomalaisten
kansanedustajaa kohtaan annetta syyttämislupaa
Juha
Mäenpää PS "kohupuhe" vieraslajien torjunta
Minä
katson, että kysymyksessä on poliittinen ajojahti, kun vihreä
poliisi tutkii perussuomalaisen kansanedustajan puheita, joihin
eduskunta itse ei ole kiinnittänyt huomiota ennenkuin vihreä
poliisi julkisti mielipiteensä valtalehdissä.
Mielestäni
ja minun oikeustajuni mukaan syyttäjällä ei saa olla
ennakkoasennetta asiaa, koska se on syyttämisen este. Nyt
valtakunnansyyttäjä kesrkuu lehdissä kuinka monta poliitikkoa hän
saanut tai määrännyt tuomittaviksi. Täyttääkö tällainen
menettely oikeusvaltion tunnusmerkistön.
Kun
seurasi eduskuntakeskustelua asiasta niin huomasi kuinka
poliittisesti värttynyttä se oli. Eduskunta ei voi olla
toverituomioistuin. Siksi hyvä laki suojaa kansanedustajat vääriltä
tuomioilta. Mielenkiinnolla katson kuinka moni kansanedustaja
häpäisee itsensä perjantain äänestyksessä.
Kansanedustaja
Mauri Peltokangas
https://www.facebook.com/mpeltokangas/videos/196656314990645/UzpfSTEwMDAwNTE0OTM1NzQxMToyMzI1NzcwMjI0Mzk0ODY3/
Rikollisten
suojelijat
Kiduttajat
KE
24.06.2020 Kansanedustaja Juha Mäenpään ja Erkki Ahon asiat sekä
valtakunnansyyttäjän toiminta
Erkki
Ahon asia on tämä. Valtakunnansyyttäjä eväkään ei värähdä
asiani osalta ja kansanedustajat vaikenevat kuin muuri.
Valtakunnansyyttäjä
Raija Toiviaisen on syytä jättää eroanomuksensa välittömästi.
Rikos
on tämä:
Olen
joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän
ehdottoman vankeustuomion sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen
menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni,
omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion
rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana 25
vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut
esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä
25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta
ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja
Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen
valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli
oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen
menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan
verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea
verenpaine on tuhonnut elimistöäni.
Katson,
että viranomaisten toiminta asiassani täyttää kidutuksen
tunnusmerkistön.Suomen viranomaisten toiminta asiassani on ollut
perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaista. Kohtelu täyttää
kiistatta ihmisoikeusrikosen tunnusmerkistön ja ennenkaikkea
kidutuksen tunnusmerkistön.
Rikolliset
ovat tunnustaneet tekonsa ja todistusaineistot ovat kiistattomat.
Miksi en saa oikeutta? Entinen asianajaja Asko Keränen on
tunnustanut rikoksensa ja varatuomari Paavo M. Petäjä ovat
tunnustaneet rikoksensa. He ovat toimineet syyttäjä Sulo Heiskarin
ja poliisi Raimo Ollilan rikoskumppaneina. Esteellinen syyttäjä on
estänyt rikostutkinnat ja poliisi Raimo Ollila on laiminlyönyt
virkavelvollisuutensa.
Todelliset
syylliset ovat tässä
- kihlakunnansyyttäjä Sulo Heiskari, edelleenkin vapaalla jalalla
- asianajaja Antti Latola, edelleenkin vapaalla jalalla, päämies Arsenal Oy
- asianajaja Hannu Maskonen ( tehnyt itse oman lopullisen ratkaisunsa), päämies Kera Oy
- varatuomari Paavo M. Petäjä, kuollut ( tunnustanut rikoksensa)
- entinen asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen ( tunnustanut rikoksensa, saanut ehdottoman vankeustuomion muista rikoksista)
- poliisi Raimo Ollila
- poliisi Petri Oulasmaa
- Oulun KRP
- kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala
- ulosottomies Eveliina Nissilä
Rikokset
eivät ole vanhentuneet, koska ulosotto on voimassa ja asiat ovat
olleet keskeytyksettä vireillä koko 25 vuoden ajan. Lisäksi
valtiopetos ja siihen kuuluva SSP-sopimus pitävät rikokset
avoimena.
SSP-sopimus
Suomen
johtavat politikot järjestivät keinotekoisen 1990-luvun laman ja
siihen liittyi olennaisena osana valtiopetos, josta keskeinen on
SSP-sopimus. Kysymys on valtiopetoksen toteuttamiseen
osallistumisesta ja Erkki Ahon kidutusrikokseen osallistumisesta.
Kysymys on myös virkavelvollisuuden laiminlyönnistä, törkeästä
virka-aseman väärinkäyttämisestä sekä rikollisten suojelusta.
Suomessa
ei ole ollut voimassa valmius- eikä poikkeuslait 1990-luvun laman
hoidossa. Siksi toiminta on kiistattomasti rikollista. Pankit
pelastettiin rikollisella tavalla ja yrittäjät, heidän
yrityksensä, heidän perheensä ja yrityksen lainojen takaajat
laitettiin maksumiehiksi ja pankkien pelastajiksi. Valtiopetos ei
vanhene koskaan.
Oulun
käräjäoikeus on päättänyt, että kysymyksessä on rikos
R20/295.
28.03.2020
Hyvä
Erkki Aho
Kirjeessänne selostamanne asia on Oulun käräjäoikeudessa vireillä rikosasiana diaarinumerolla R 20/925.
Ystävällisin terveisin
Antti Savela
laamanni
Kirjeessänne selostamanne asia on Oulun käräjäoikeudessa vireillä rikosasiana diaarinumerolla R 20/925.
Ystävällisin terveisin
Antti Savela
laamanni
TI
23.06.2020 Kuulustelukertomus osa 3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti