maanantai 9. syyskuuta 2019

TI 10.09.2019 Näytön paikka


TI 10.09.2019 Näytön paikka

From: Erkki Aho
Sent: Tuesday, September 10, 2019 12:01 AM
To: katri.kulmuni@eduskunta.fi ; riikka.purra@eduskunta.fi ; johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi
Cc: kirjaamo@okv.fi ; oikeusasiamies@eduskunta.fi
Subject: Nyt on näytön paikka!
Nyt on näytön paikka. Onko keskusta palannut laillisuuden tielle uuden puheenjohtajansa myötä, Katri Kulmuni?
Noudattaako perussuomalainen hallintovaliokunnan puheenjohtaja ja poliisi Suomen lakia ja Ihmisoikeussopimuksia poliisiasioista vastaava hallintovaltiokunnan puheenjohtaja Riikka Purra?
Ryhtyykö perustuslakivaliokunta palauttamaan Suomea oikeusvaltioiden joukkoon perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja sdp:n varatuomari Johanna Ojala-Nimelä?

Olen joutunut Suomessa taistelemaan oikeuden saamiseksi jo yli 24 vuotta ja olen syyttömänä joutunut kärsimään lukuisia konkursseja, laittomia pidätyksiä ja olen kärsinyt syyttömänä valtavat taloudelliset menetykset ja hirvittävät henkiset kärsimykset. En saa oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä enkä esteetöntä rikostutkintaa. Olen laittanut asiat tiedoksi ja toimenpiteitä varten jo useasti Suomen vastuullisille ministereille pääministeri Antti Rinteelle, oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille, sisäministeri Mari Ohisalolle sekä eurooppaministeri Tytti Tuppuraiselle.
Suomen perustuslain ja Euroopan Ihmisoikeussopimuksen mukaan minulla on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.
Jatketun 24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena yrittäjä Erkki Aho

 Koiviston konklaavi: suomalaisten ryöstäminen ja oikeusmurhat – Suomiko oikeusvaltio?

 Unkarin pääministeri Viktor Orban on oikeassa väittäessään ettei Suomi ole oikeusvaltio, koska Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta.

Perustuslakituomioistuin

 Suomen lähihistorian synkkä ajanjakso sisältää salaiseksi julistetun ns. Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992 100 vuodeksi salaiseksi julistetun SSP-sopimuksen 22.10.1992 sekä 25 vuodeksi salaiseksi julistetun Aktiv Hansa-kaupan 31.3.2000. Näiden salaisiksi asiakirjoiksi julistettujen asiakirjojen perusteella on Suomessa tehty valtiopetos, kun tasavallan presidentti puuttui riippumattoman oikeuslaitoksen toimintaan. Pankit pelastettiin ja maksajiksi valittiin yrittäjät , heidän yrityksensä ja heidän takaajansa. Markkinoilta poistettiin vuoden 1997 loppuun mennessä 48 000 elinkelpoista yritystä, yli 500 000 ihmistä joutui työttömäksi, yli 280 000 ihmistä ylivelkaantui ja 11 500 yrittäjää teki itsemurhan. Vuoden 1997 jälkeen luvut ovat vielä kasvaneet. Olen yksi laman uhreista, joka ei ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 24 vuoteen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen eikä laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Olen joutunut syyttömänä 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion ja 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen joutunut olemaan rikollisen ulosoton kohteena jo 24 vuotta. Olen menettänyt yritykseni, omaisuuteni, maineeni on mustattu ikuisiksi ajoiksi. Avioliittoni on rikottu. Suomi ei ole oikeusvaltio.
Asioihin voi perehtyä myös näiden youtube-videoiden kautta.
Koiviston konklaavi SALAISEKSI JULISTETTU

 SSP-sopimus 100-VUODEKSI SALAISEKSI JULISTETTU

 Aktiv Hansa-kauppa 25 VUODEKSI SALAISEKSI JUISTETTU
l
Jukka Davidsson | Turku 14.8.2019 | Osa 1

 190527 Vieraana Jukka Davidsson

 Vieraana Jukka Davidsson (Jatko-osa 27.5.2019 ohjelmaan) | 21.6.2019

Velallisten Tuki ry
 Lisäksi kannattaa perehtyä näihin blogi-kirjoituksiin:

Vakaan markan politiikka ja Koiviston konklaavi

 Koiviston konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset

 Pankkikriisin peitellyt paperit

Törkeä petos ja muita rikoksia Aktiv Hansa-kaupassa?

Erkki Aho suomalainen oikeustaistelija

 tohtori Jukka Davidssonin kirjan Isänmaan ryöstäjät

 Jorma Jaakkolan kotisivut
Pankkikriisi

Nettikirja

 Oikeustoimi ja poliisi-blogi

SU 04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen

 Seuraavana esitän lyhyen yhteenvedon asioista pääkohdittain ja todistusaineistojen kanssa.
Kauppasopimukset Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipestä ja Euronio Oy ( 3 kpl)
Konkurssisääntö 50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Kera Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys. Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen omaisuutta omanaan kauppakaaren vastaisesti.
Kaupanteossa salattiin 48 miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä oli törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus allekirjoitettiin. Sulo Heiskari on toiminut syyttäjän kauppasopimuksista käysydissä oikeudenkäynneissä. Syyttäjistä annetun lain mukaan hän on toiminut esteellisenä syyttäjänä.
Kaupanvahvistajan kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa, ettei hän ollut paikalla kun kauppakirjat allekirjoitettiin. Kauppasopimukset ovat siis laittomia.
Kaupanvahvistajaksi merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä tiedoilla, koska kaupat oli purettu. Konkurssi oli siis laiton. Kysymyksessä on prosessipetos.
Todistusaineistona kauppojen purkusopimukset
Todistusaineistona virheellinen konkurssihakemus
Varatuomari Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M. Petäjä tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että konkurssi on laiton, koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu väärillä tiedoilla..
Entinen asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän jätti valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan.
Tutkinnanjohtajana ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt tutkimatta. Ollilan esimiehet ovat olleet lestadiolaisia kuten Ollilakin. On syytä epäillä, että lestadiolainen mafia on suojellut omia aateveljiään rakennusalalla sekä poliisialalla.
Asianajaja Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, putosi parvekkeelta ja kuoli.
Ennen kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon oikeuteen velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä pankinjohtajan tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan todistus.
Erkki Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen velan perusteella jota ei edes ollut olemassa.
Koska oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja organisoi asiat niin, että Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys vankeustuomiosta otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta luottamustoimen ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa viikossa 1879-sivun selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä apunaan Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät valtuutettu Erkki Ahoa esittämästä asioita valtuutetuille. Kysymyksessä oli törkeä luottamusaseman ja virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten suojelu. Poliisi kieltäytyi tutkimasta asiaa.

PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen

 PR-Talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2

 PR-Teollisuus Oy:n konkurssivyyhti todistusaineistoon 3

Vastaus ylitarkastaja Ylva Norrgårdille

Avoin kirje pääministeri Antti Rinteelle

Tässä selvitys 24 vuotta kestäneestä oikeustaistelustani
Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

oikeustoimi ja poliisiblogi

Kaikki valtion rikollinen toiminta minua kohtaan perustuu valtiopetokseen ja valtiopetos ei vanhene koskaan. Kysymyksessä on 10.5.1995 alkanut kidutusrikos, mikä on jatkunut tähän päivään saakka.

Kalajoki 05.09.2019
Erkki Aho
Merenojantie 9 B 16
85100 Kalajoki

044-3025948

nimeni on Erkki Aho
https://www.youtube.com/watch?v=sJN6sWVJ5C4 


From: Erkki Aho
Sent: Tuesday, September 10, 2019 9:38 AM
To: jussi.halla-aho@perussuomalaiset.fi ; ville.tavio@eduskunta.fi ; petteri.orpo@eduskunta.fi ; kai.mykkanen@eduskunta.fi ; sari.essayah@eduskunta.fi ; paivi.rasanen@eduskunta.fi ; katri.kulmuni@eduskunta.fi ; antti.kurvinen@eduskunta.fi
Subject: On tehtävä välikysymys hallituksen talouspolitiikasta


Opposition on tehtävä välikysymys hallituksen talouspolitiikasta. Keskustan on ajateltava tulevaisuuttaan sillä vihervasemmiston aisankannattaja keskustan kannatus ei kasva, vaan siitä on tulossa marginaalipuolue.

Budjettiesitys 2020

Ensi vuoden budjettiesitystä tulee muuttaa, koska emme voi jakaa sellaista mitä meillä ei ole ole. On tehtävä säästöjä ja rakennemuutoksia. Byrokratiaa on purettava. On järjen vastaista ottaa lainaa ja lähettää rahat Afrikkaan unohtaen oman maan heikompiosaiset: vanhukset, sairaat, lapset ja työttömät. Onko oikein, että Suomi velkaantuu kehitysavun ja maahanmuuton seurauksena?

Yritystukia on karsittava. Yritystukien määrä on 8-9 miljardia euroa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yritystuki

Yritystuet on yksi tärkeimmistä menojen karsimisen kohteista. Yritystukien karsiminen on tehtävä huolellisesti ja perusteellisesti ja arvioitava tukien karsimisen merkitys yritysten ja valtion talouteen.


Verotuet on käytävä huolellisesti ja perusteellisesti läpi ja arvioita tukien karsimisen merkitys yrityksille ja valtion talouteen.

Haittamaahanmuuton kustannukset ovat noin 3,2 miljardia euroa vuodessa. https://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2019/03/05/maahanmuuton-hinta-32-miljardia-euroa-1-3-taustaa/

Miten maahanmuuton kustannuksia voidaan säästää ja kuinka nopeasti? Mitkä ovat vaikutukset yhteiskunnalle? Millaista maahanmuuttoa haluamme? Mielestäni työperäistä maahanmuuttoa tulee edistää, mutta haittamaahanmuutto tulee lopettaa. Emme voi olla maailman emmekä edes Euroopan sosiaalitoimisto. Miten työperäistä maahanmuuttoa voidaan edistää niin, että vaikutukset yhteiskunnalle ovat parhaat mahdolliset? Miten haittamaahanmuutto voidaan lopettaa ja kuinka nopeasti? Mitkä ovat vaikutukset yhteiskunnalle ja missä ajassa vaikutukset näkyvät? Miten asioissa toimitaan yhteiskunnan kannalta tehokkaimmin ja taloudellisesti järkevimmin?

Suomessa on kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa.

Meidän on käytävä läpi miten voimme pienentää julkisen hallinnon osuutta järkevästi ja taloudellisesti. Miten kuntien hallintoa voidaan pienentää? Vaikka kunnilla on itsehallinto niin valtion täytyy ohjeistaa kuntia pienentämään organisaatioitaan. Kuntien menoista suurimman osan muodostavat sosiaali- ja terveyspuolen menot. Siksi sote- ja sotu-uudistus ovat erittäin tärkeitä ja ne on suoritettava niin, että asiakkaan tarpeet ovat etusijalla. Lisäksi kuntien ja valtion menoja näissä asioissa on karsittava järkevästi ja palveluja vaarantamatta.
Sote-uudistus maakuntamallin avulla on mielestäni byrokratiaa ja menoja lisäävä ja siten taloudellisesti veronmaksajille raskas ratkaisu. Uudistuksen lähtökohtana tulee olla asiakas ja kuntien leveämmät hartiat byrokratiaa vähentäen.
Kuntien rooli ja asema on tarkasteltava nyt uudelleen. On tehtävä uudistus palvelukokonaisuuksien pohjalta ja kuntarajat ylittäen. Kuntien yhteistoimintaa on tehostettava ja kuntien sekä aluehallinnon virkakoneistoja on karsittava merkittävästi ja arvioitava miten se vaikuttaa yhteiskunnan kehitykseen nyt ja tulevaisuudessa. Julkisesta hallinnosta pitää ottaa löysät pois.
Oikeushallinnon uudistus on erittäin tärkeä asia. Nykyisen kaltainen laillisuusvalvonta on lopetettava, hallinto-oikeudet on lopetettava, korkein oikeus on lakkautettava. Suomi tarvitsee vain käräjäoikeudet ja hovioikeudet sekä perustuslakituomioistuimen, jollainen jo muissa maissa on, mutta ei Suomessa

Suomeen on perustettava totuuskomissio,mikä selvittää 1990-luvun laman ja pankkikriisin asiat. Perustuslakituomioistuin toimii asioissa oikeudenjakajana.

Ilmastonmuutosasioissa on otettava huomioon se, että Suomen osuus asiassa on 16 promillea koko maailman päästöistä.Meidän tulee olla järkevä esimerkki asiassa, eikä toimenpiteet eivät saa aiheuttaa taloudellista haittaa eikä vahinkoa suomalaisille.
Veronkierto ja veroparatiisien käyttö on estettävä.

Veroparatiisit

Näihin asioihin hallituksen tulisi puuttua rankalla kädellä ja estettävä veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Mielestäni tämä on hallituksen yksi tärkeimmistä tehtävistä. Suomi menettänyt osingonpesuun yli miljardin euron verotulot – Monet osingonsaajat jäävät piiloon verottajalta

Yritykset pitävät yhteiskuntaa pystyssä työllistämällä ihmisiä ja toimimalla kannattavasti. Siksi terveelle yritystoiminnalle tulee luoda parhaat mahdolliset edellytykset. Byrokratiaa on karsittava ja yritysten toimintaedellytyksiä on parannettava muun muassa työvoimaresurssit turvaamalla. Tämä tarkoittaa terveen ja tarpeellisen työperäisen maahanmuuton lisäämistä tarvetta vastaavaksi. Tähän asiaan liittyy työvoiman koulutus. Mielestäni venäläisten nuorten koulutus suomalaisille työmarkkinoille on yksi ratkaisu asiassa. Venäläiset nuoret sopivat suomalaiseen kulttuuriin. Heillä ei ole samanlaisia vaikeuksia kuin islamilaisista maista tulleilla nuorilla miehillä.

Omistajaohjauksen tehtävänä on ohjata valtion yhtiöitä

Julkisten hankintojen läpinäkyvyys heikkenee, julkisuuslain ja hankintalain avoimuusvaatimukset eivät täyty, virkavastuu sumentuu ja korruptiota tai eturistiriitatilanteita on vaikeaa ehkäistä.
Korruption ehkäisemistä tutkinut ryhmä: Julkisten tehtävien yh­tiöit­tä­mi­nen tarjoaa sumuverhon rahankäytölle

Näin toimitusjohtajat tienaavat

Posti: Heikki Malinen, yhteensä 987 764 euroa. Yhtiön hallituksen jäsenten palkat ja palkkiot noin 400 000 euroa.
Finnair: Topi Manner, vuosipalkka noin 650 000 euroa. Lisäksi kannustepalkkioita jopa usean kymmenen prosentin edestä.
VR: Rolf Jansson, ansiot noin 571 000 euroa. Toimitusjohtajan palkka ja palkkiot nousivat noin 100 000 eurolla vuodesta 2017.
Alko: Leena Laitinen, 351 000 euroa sisältäen luontaisetuudet.
Veikkaus: Olli Sarekoski, palkka ja palkkiot 437 000 euroa. Kokonaissumma laski 44 000 euroa vuodesta 2017.
Patria: Olli Isotalo (sai potkut tammikuussa 2019), kokonaispalkka 535 000 euroa. Noin viidennes summasta koostuu tulospalkkioista tai muista lisistä.
Finavia: Kimmo Mäki, kokonaisansiot 589 636 euroa. Summasta lähes puolet tulospalkkioita.
Gasum: Johanna Lamminen, kokonaisansiot 582 000 euroa.
Yleisradio: Lauri Kivinen, Merja Ylä-Anttila (1.9. alkaen), yhtiön toimitusjohtajan palkka 385 000 euroa, sisältää luontoisedut.
Vapo: Vesa Tempakka, vuosipalkka 307 000 euroa.
Arctia: Kim Höijer, vuosipalkka 253 000 euroa.
Fortum: Pekka Lundmark, 1 270 000 euroa, sisältää tulospalkkiot.
Finnvera: Pauli Heikkilä, vuositulot 399 000 euroa.
Kemijoki: Tuomas Timonen, 255 100 euroa, sisältää 57 000 euron tulospalkkion.
VTT: Antti Vasara sekä hallitus, palkat ja palkkiot yhteensä 665 000 euroa. Ei eritelty tilinpäätöksessä.
Fingrid: Jukka Ruusunen, vuosipalkka palkkioineen 452 000 euroa.
Suomen Malmijalostus: Matti Hietanen, palkat ja palkkiot yhteensä 182 136  euroa.
Suomessa on yhteensä 46 valtion enemmistöomistamaa yhtiötä.
Postin palkkaskandaali: Heikki Malinen ei ole ainoa ökytienaaja – katso, millaisia rahatukkoja toimitusjohtajat käärivät Suomen valtionyhtiöissä

Valtio omistajana on vastuussa valtion yhtiöiden ökypalkoista ja sikailuista. Hallitus edustaa asiassa Suomen valtiota ja omistajaohjauksesta vastaa ministeri Sirpa Paatero. Esimerkkinä Postin toimiinta. Postin hallintoneuvosto on vaihdettava ja postin pääjohtajan on erottava. Valtion yhtiöiden ökypalkat on on kohtuullistettava. Eikä kenenkään työ voi olla niin paljon arvokkaampaa kuin valtionyhtiöiden johtajien ökypalkat osoittavat. On muistettava, että johtajien ja työntekijöiden palkat maksetaan samasta pussista. Johtajien palkat on kohtuullistettava. Kohtuullistaminen tarkoittaa johtajien palkoissa sitä, että palkat ovat pääministerin palkan tasoa.
Suomen tulee päätöksissään ottaa huomioon Suomen maantieteellinen asema. Suomella on pitkä raja Venäjän kanssa. Sama raja on myös EU:lla ja Venäjällä. Tämän rajan tulee olla turvallinen raja niin EU:lle kuin Suomellekin. Turvallinen raja voidaan saavuttaa hyvällä yhteistyöllä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Suomen on vaikutettava EU:n ja Venäjän välisiin suhteisiin parantavasti. Suomen on käytettävä kehitysapumäärärahansa Suomen ja EU:n ulkorajan turvaamiseen niin taloudellisella kuin sivistykselläkin toiminnalla. Suomi voi tehostaa yhteistyötään ympäristöasioissa, koulutusasioissa, kaupallisissa asioissa ja matkailuasioissa. Suomen on toimittava niin, että taloudelliset pakotteet Suomen ja Venäjän kaupasta poistetaan. On siirryttävä normaaliin ja terveeseen kauppaan ja yhteistyöhän eri elinkeinoelämän aloilla. EU:n ja Venäjän rajan Suomen osalta tulee olla turvallinen ja yhteistyö hyvää niin Suomen puolustaminenkin on helpompaan ja edullisempaa. Suomen tulee edistää Venäjän EU-jäsenyyttä.
Olen huolissani siitä, että hallitusneuvotteluissa on keskitytty taivaanrannan maalaamiseen ja unohdettu taloudelliset asiat. On arvovalinta – luovuus vai talous.

Asiat on pistettävä tärkeysjärjestykseen.

Toiveet ja haaveet voidaan unohtaa, kun ryhdytään laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Talouden pidossa on tärkeää, että menot ja tulot ovat tasapainossa.
Kansalaisten henkiseen ja fyysiseen terveyteen on kiinnitettävä erityisen suurta huomiota. Liikunnan edellytyksiä on parannettava vauvasta vaariin. Terveelliseen ruokaan on kiinnitettävä entistä suurempaa huomiota, sillä ihminen on sitä, mitä hän syö ja miten hän elää. Terve sielu terveessä ruumiissa. Mitä terveempi kansa sitä terveempi yhteiskunta.

Asiat tärkeysjärjestykseen

1. Oikeus-ja poliisihallinnon uudistus. Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta, mikä kaikissa muissa maissa on. Suomeen on perustettava perustuslakituomioistuin ja pankkikriisin selvittämiseksi totuuskomissio. Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta siksi, että poliitikot yrittävät salata tekojaan, valtiopetosta ja 1990-luvun laman asioita. Suomen valtion on korvattava 1990-laman uhreille heidän kärsimänsä taloudelliset vahingot ja henkiset kärsimykset täysimääräisesti korkoineen.
Oikeus- ja poliisihallinnon uudistukseen katson kuuluvan korkeimman oikeuden lakkauttamisen, hallinto-oikeuksien lakkauttamisen, nykyisen kaltaisen laillisuusvalvonnan lakkauttamisen ja poliisi- ja syyttäjälaitoksen uudelleenorganisoinnin.

Koiviston konklaavi

SSP-sopimus

Jukka Davidsson | Turku 14.8.2019 | Osa 1

190527 Vieraana Jukka Davidsson

Vieraana Jukka Davidsson (Jatko-osa 27.5.2019 ohjelmaan) | 21.6.2019

Vakaan markan politiikka ja Koiviston konklaavi

Koiviston konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset

Pankkikriisin peitellyt paperit

Törkeä petos ja muita rikoksia Aktiv Hansa-kaupassa?
 Erkki Aho suomalainen oikeustaistelija
 PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen

PR-Talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2

 PR-Teollisuus Oy:n konkurssivyyhti todistusaineistoon 3
SU 04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.c om/2019/08/su-04082019-suomi-ei-ole-oikeusvaltio.html
2. Sisäinen ja ulkoinen turvallisuus, katson siihen kuuluvan maahanmuuttopolitiikan järkeistämisen. Hallitsematon maahanmuutto on suuri uhka suomalaiselle yhteiskunnalle. Kiintiöpakolaisia emme tarvitse. Emme voi olla maailman sosiaalitoimisto. Tarkoin harkittu työperäinen maahanmuutto on hyväksyttävää ja suomalaista yhteiskuntaa hyödyttävä toimintatapa.
Sisäiseen turvallisuuteen katson kuuluvan myös taloudellisen turvallisuuden. Tällä tarkoitan sitä, että suomalaisen yhteiskunnan on pidettävä huolta yhteiskunnan vähäosaisista: työttömistä, lapsiperheistä, opiskelijoista, maanviljelijöiden toimeentulosta ja ennen kaikkea eläkeläisten toimeentulon riittävyydestä. Sosiaalietuudet olisi mielestäni tietyiltä osilta oltava vastikkeellisia.
Kyberturvallisuus on turvallisuuden osa-alue, jolla pyritään sähköisen ja verkotetun yhteiskunnan turvallisuuteen. Kyberturvallisuudessa tunnistetaan, ehkäistään ja varaudutaan sähköisten ja verkotettujen järjestelmien häiriöiden vaikutuksiin yhteiskunnan kriittisiin toimintoihin.
Ulkopolitiikassa on otettava huomioon Suomen maantieteellinen asema sekä historian kokemukset. Kauppapolitiikassa on pyrittävä normalisoimaan Venäjän kanssa tehtävä kauppa. Suomessa tulee olla riittävä määrä poliiseja kenttätyössä.
Näillä turvallisuustoimenpiteillä ehkäisemme myös ääriliikkeiden toiminnan.

3.Yritystuet on lakkautettava. Yritystuet vääristävät kilpailua.Ylen MOT-ohjelman laajan aineiston mukaan yritystukia on maksettu vuosina 2010–2014 lähes viisi miljardia euroa.Meidän on kehitettävä yritysten rahoitusmalleja yritystukien sijasta. Vastuu yrityksen rahoituksesta on yrityksellä itsellään. Yritystukien sijasta voitaisiin kehittää vakuusjärjestelyjä.
Hanketoiminta tulisi lopettaa. Hanketoiminta on kontrolloimatonta yhteiskunnan rahojen väärinkäyttöä. Se on verovarojen väärinkäyttöä. Mikään raha ei voi olla ilmaista rahaa.
Pikapankki toimintaa tulee lopettaa. Perintätoimistojen toiminta tulee uudistaa täydellisesti. Ulosottotoiminta tulee järkeistää ja tulospalkkaus lopettaa.

5. Suomessa on tehtävä todellinen rakennemuutos.Suomessa on pääministeri Sipilän mukaan kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa. Hän ei ole kuitenkaan tehnyt riittäviä toimia virkamiesten vähentämiseksi. Maakuntauudistus on juuri tällainen hanke mikä pitää estää. Se lisää vain byrokratiaa ja loitontaa paikallisia päättäjiä omien kuntalaisten asioiden päättämisestä. Soten toteutuminen nykyisessä esitetyssä muodostaa pitää estää. Sote uudistus on lähtenyt liikkeelle väärästä päästä eli hallinnon näkökulmasta kun olisi pitänyt lähteä asiakkaan tarpeista.
Väliportaan hallinto tulee purkaa kokonaan. Kunnista pitää tehdä yhteistyöalueita toimialoittain. Perinteiset kuntarajat hämärtyvät tässä järjestelyssä, mutta palvelut jäävät.

6.Veronkierto tulee estää. Katson veronkierroksi myös vakuutuskuoret ja muut vastaavat menettelyt. Veroparatiisin käyttäjät tulee paljastaa ja saattaa vastuuseen teoistaan. Myös kohtuuttomat palkat ja palkkaedut tulee kohtuullistaa.

7 Elintärkeää kansallista omaisuutta ei saa myydä.Tarkoitan tällä vesivaroja, malmivaroja ja energiavaroja. Myös elintarvikeomavaraisuus tulee turvata.

8 Ilmastovouhotus pitää lopetetaan.Tehdään järkeviä ratkaisuja ilmastonmuutosasioissa ottaen Suomen koko ja suomalaisten mahdollisuudet vaikuttaa asioihin.

Puoli miljoonaa eläkeläistä kituuttaa köyhyysrajan alapuolella

Säästöjä voimme tehdä maahanmuuton osalta. On ryhdyttävä tehokkaampiin toimiin kielteisen turvapaikan saaneiden palauttamiseksi. Meillä on 7000 – 8000 sellaista henkilöä, jotka ovat saaneet kielteisen turvapaikkapäätöksen. On ryhdyttävä kotouttamisen sijasta kotiuttamiseen. Valtion budjettiesityksestä voidaan poistaa maahanmuuton kustannuksista 117 433 000 eurosta 50 %:a eli 58 716 500 euroa.
Puoluetuesta 36 365 000 eurosta voidaan pienentää esitykseen nähden 50: %:a eli 18 182 500 euroa. Eduskunnan menoja on vähennettävä 126 757 000:sta eurosta 10 % eli 12 675 700 euroa.
Ministereiden, heidän valtiosihteeriensä ja erityisavustajiensa palkkaukset 11 500 000 euroa pienennetään puolet eli 5 750 000 euroa. Puoluetuen pienentämisen ja ja valtiosihteerien ja eritysiavustajien vähentämisen lisäksi sekä oikeuskanslerinviraston lakkauttamisen lisäksi valtioneuvoston on muista menoista säästettävä 10 %:a eli n. 15 000 000 euroa.
Ulkoministeriön virkamies: 20 vuoden kehitysyhteistyöhankkeet menneet täysin hukkaan

Kehitysyhteistyömäärärahoja pienennetään esitetystä 1 024 779 000 eurosta 35 %:a eli 358 467 265 euroa.
Valtion kehitysyhteistyöhön kohdistettavat määrärahat vuonna 2020 hallinnonaloittain (1 000 euroa)
Ulkoministeriön hallinnonalalla momentilla 24.30.66 672 301
Ulkoministeriön hallinnonalan muilla momenteilla 117 957
Sisäministeriön hallinnonalalla 50 888
Valtiovarainministeriön hallinnonalalla 132 106
Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalalla 7 199
Liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalalla 184
Maa- ja metsätalousministeriön hallinnonalalla 1 306
Työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalalla 39 402
Sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalalla 2 554
Ympäristöministeriön hallinnonalalla 882
Yhteensä 1 024 779

On tehtävä oikeushallinnon uudistus jolloin laillisuusvalvonta nykymuodossaan lakkautetaan: eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia 7 145 000, oikeuskanlserinvirasto 3 501 000, korkein oikeus 8 796 000, korkein hallinto-oikeus 11 600 000 sekä hallinto-oikeudet. Muiden tuomioistuimien menot 248 710 000 voidaan supistaa 10 % :a 24 871 000 euroa. Tilalle perustetaan perustuslakituomioistuin, käräjäoikeudet ja hovioikeudet säilyvät uudistettuina. Syytäjälaitos ja poliisihallinto uudistetaan. Säästö 100 000 000 euroa. Byrokratia vähenee. Oikeusvarmuus paranee ja kansalaisten perusoikeudet ja oikeusturva paranevat uudistuksen myötä.

Puolustusministeriön osalta säästetään 2 %:a 3 157 957 eurosta on 63 159 000 euroa.
Suoritetaan aluehallinnon uudistus. Luovutaan Aluehallintovirastoista ja ELY-keskuksista ja suunnitellusta maakuntahallinnosta, Säästö vähintäänkin 80 000 000 euroa.

Valtionvarainministeriön säästettävä kokonaisuudessaan 18 719 817 000 eurosta 5-10 %:a eli 935 000 000 euroa. Yritystukeja leikataan suunniteltua enemmän 200 000 000 euroa ja verotukeja leikataan 300 000 000:lla eurolla. Estetään veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Arvioitu lisätulo lienee aluksi 400 000 000 euroa.

Ympäristöministeriön osalta budjetissa on 207 988 000 euroa . Säästettävä 5 % :a eli 10 399 400 euroa.

Sosiaali- ja terveysministeriön osalta budjetissa on 14 772 366 000 euroa. Säästettävä 0,5 %:a on 73 861 830 euroa.

Työ-ja elinkeinoministeriön osalta budjetissa on 2 705 811 000 euroa. Säästettävä 2 % eli 54 116 220 euroa.

Liikenneministeriön osalta budjetissa on 3 392 161 000 euroa, Säästettävä 2 % 67 843 220 euroa.

Maa-ja metsätalousministeriön osalta budjetissa on 2 483 730 000 euroa. Säästettävä 1, 5 % eli 37 255 950 euroa.

Opetus- ja kulttuuriministeriön osalta budjetissa on 6 595 135 000 euroa.
Budjetti ei voi olla 2,4 miljardia alijäämäinen vaan sen on oltava tulojen mukainen – suu säkkiä myöten.. Tällä esityksellä päästään likimain tavoiteltuun tulojen ja menojen tasapainoon.

Näissä budjettiraameissa toteutetaan
1. sote-uudistus ilman maakuntamallia hoitajamitoitusta lisäten 0,7:ään,
  1. sotu-uudistus heikompiosaisia painottaen niin, että pienempiä eläkkeitä nostetaan 100 eurolla ja ulosotonsuojaosaa nostetaan 100 eurolla.
  2. Poliisien määrän nettolisäys vuodessa 300 poliisia
  3. Kaivoslaki uudistetaan kiireellisesti
Valtionvarainministeri Mika Lintilän ja Antti Rinteen hallituksen budjettiesitys on suomalaisten veronmaksajien ja tavallisten kansalaisten kannalta niin järjenvastainen, että sen vastustamiseen on organisoitava kansanliike. Minun mielestäni ja minun taloudellisen tietämykseni perusteella http://www.erkkiaho.com/tyokokemus.html katson, että valtionvarainministeri Mika Lintilän budjettiesitys on täysin vastuuton ja kansan edun vastainen.

MA 10.09.2019 Näytön paikka

Kalajoki 10.09. 2019
Erkki Aho



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti