TI 10.09.2019 Näytön paikka
From:
Erkki Aho
Sent:
Tuesday, September 10, 2019 12:01 AM
To:
katri.kulmuni@eduskunta.fi ; riikka.purra@eduskunta.fi ;
johanna.ojala-niemela@eduskunta.fi
Cc:
kirjaamo@okv.fi ; oikeusasiamies@eduskunta.fi
Subject:
Nyt on näytön paikka!
Nyt
on näytön paikka. Onko keskusta palannut laillisuuden tielle uuden
puheenjohtajansa myötä, Katri Kulmuni?
Noudattaako
perussuomalainen hallintovaliokunnan puheenjohtaja ja poliisi Suomen
lakia ja Ihmisoikeussopimuksia poliisiasioista vastaava
hallintovaltiokunnan puheenjohtaja Riikka Purra?
Ryhtyykö
perustuslakivaliokunta palauttamaan Suomea oikeusvaltioiden joukkoon
perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja sdp:n varatuomari Johanna
Ojala-Nimelä?
Olen
joutunut Suomessa taistelemaan oikeuden saamiseksi jo yli 24 vuotta
ja olen syyttömänä joutunut kärsimään lukuisia konkursseja,
laittomia pidätyksiä ja olen kärsinyt syyttömänä valtavat
taloudelliset menetykset ja hirvittävät henkiset kärsimykset. En
saa oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä enkä esteetöntä
rikostutkintaa. Olen laittanut asiat tiedoksi ja toimenpiteitä
varten jo useasti Suomen vastuullisille ministereille pääministeri
Antti Rinteelle, oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille,
sisäministeri Mari Ohisalolle sekä eurooppaministeri Tytti
Tuppuraiselle.
Suomen
perustuslain ja Euroopan Ihmisoikeussopimuksen mukaan minulla on
oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman
aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa
tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja
velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun
riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.Käsittelyn
julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja
hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja
hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena yrittäjä Erkki Aho
Koiviston
konklaavi: suomalaisten ryöstäminen ja oikeusmurhat – Suomiko
oikeusvaltio?
Unkarin
pääministeri Viktor Orban on oikeassa väittäessään ettei Suomi
ole oikeusvaltio, koska Suomessa ei ole perustuslakituomioistuinta.
Perustuslakituomioistuin
Suomen
lähihistorian synkkä ajanjakso sisältää salaiseksi julistetun
ns. Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992 100 vuodeksi salaiseksi
julistetun SSP-sopimuksen 22.10.1992 sekä 25 vuodeksi salaiseksi
julistetun Aktiv Hansa-kaupan 31.3.2000. Näiden salaisiksi
asiakirjoiksi julistettujen asiakirjojen perusteella on Suomessa
tehty valtiopetos, kun tasavallan presidentti puuttui riippumattoman
oikeuslaitoksen toimintaan. Pankit pelastettiin ja maksajiksi
valittiin yrittäjät , heidän yrityksensä ja heidän takaajansa.
Markkinoilta poistettiin vuoden 1997 loppuun mennessä 48 000
elinkelpoista yritystä, yli 500 000 ihmistä joutui työttömäksi,
yli 280 000 ihmistä ylivelkaantui ja 11 500 yrittäjää teki
itsemurhan. Vuoden 1997 jälkeen luvut ovat vielä kasvaneet. Olen
yksi laman uhreista, joka ei ole saanut esteetöntä rikostutkintaa
eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 24 vuoteen. Poliisi ei
tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan. Olen joutunut syyttömänä 4 konkurssia, yhden 75
päivän ehdottoman vankeustuomion ja 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen
joutunut olemaan rikollisen ulosoton kohteena jo 24 vuotta. Olen
menettänyt yritykseni, omaisuuteni, maineeni on mustattu ikuisiksi
ajoiksi. Avioliittoni on rikottu. Suomi ei ole oikeusvaltio.
Asioihin
voi perehtyä myös näiden youtube-videoiden kautta.
Koiviston
konklaavi SALAISEKSI JULISTETTU
SSP-sopimus
100-VUODEKSI SALAISEKSI JULISTETTU
Aktiv
Hansa-kauppa 25 VUODEKSI SALAISEKSI JUISTETTU
’Jukka
Davidsson | Turku 14.8.2019 | Osa 1
190527
Vieraana Jukka Davidsson
Vieraana
Jukka Davidsson (Jatko-osa 27.5.2019 ohjelmaan) | 21.6.2019
Velallisten
Tuki ry
Lisäksi
kannattaa perehtyä näihin blogi-kirjoituksiin:
Vakaan
markan politiikka ja Koiviston konklaavi
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Pankkikriisin
peitellyt paperit
Törkeä
petos ja muita rikoksia Aktiv Hansa-kaupassa?
Erkki
Aho suomalainen oikeustaistelija
tohtori
Jukka Davidssonin kirjan Isänmaan ryöstäjät
Jorma
Jaakkolan kotisivut
Pankkikriisi
Nettikirja
Oikeustoimi
ja poliisi-blogi
SU
04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden
EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen
Seuraavana
esitän lyhyen yhteenvedon asioista pääkohdittain ja
todistusaineistojen kanssa.
Kauppasopimukset
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipestä ja Euronio Oy ( 3 kpl)
Konkurssisääntö
50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Kera
Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys.
Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa
kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska
myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön
markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää
omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen
omaisuutta omanaan kauppakaaren vastaisesti.
Kaupanteossa
salattiin 48 miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä
oli törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi
on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan
allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin. Sulo Heiskari on toiminut syyttäjän
kauppasopimuksista käysydissä oikeudenkäynneissä. Syyttäjistä
annetun lain mukaan hän on toiminut esteellisenä syyttäjänä.
Kaupanvahvistajan
kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa, ettei hän ollut
paikalla kun kauppakirjat allekirjoitettiin. Kauppasopimukset ovat
siis laittomia.
Kaupanvahvistajaksi
merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä
annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina
lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin
liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä
tiedoilla, koska kaupat oli purettu. Konkurssi oli siis laiton.
Kysymyksessä on prosessipetos.
Todistusaineistona
kauppojen purkusopimukset
Todistusaineistona
virheellinen konkurssihakemus
Varatuomari
Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän
lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M.
Petäjä tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle
asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden
hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että
konkurssi on laiton, koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu
väärillä tiedoilla..
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän
jätti valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku
korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan
vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa
käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Tutkinnanjohtajana
ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt
tutkimatta. Ollilan esimiehet ovat olleet lestadiolaisia kuten
Ollilakin. On syytä epäillä, että lestadiolainen mafia on
suojellut omia aateveljiään rakennusalalla sekä poliisialalla.
Asianajaja
Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, putosi
parvekkeelta ja kuoli.
Ennen
kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon
oikeuteen velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä
pankinjohtajan tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan
todistus.
Erkki
Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen
velan perusteella jota ei edes ollut olemassa.
Koska
oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen
kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja organisoi asiat niin,
että Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys vankeustuomiosta
otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta luottamustoimen
ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa viikossa 1879-sivun
selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä apunaan
Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät valtuutettu Erkki Ahoa
esittämästä asioita valtuutetuille. Kysymyksessä oli törkeä
luottamusaseman ja virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten
suojelu. Poliisi kieltäytyi tutkimasta asiaa.
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-Talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-Teollisuus
Oy:n konkurssivyyhti todistusaineistoon 3
Vastaus
ylitarkastaja Ylva Norrgårdille
Avoin
kirje pääministeri Antti Rinteelle
Tässä
selvitys 24 vuotta kestäneestä oikeustaistelustani
Tyytymättömyyden
ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden
esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
oikeustoimi
ja poliisiblogi
Kaikki
valtion rikollinen toiminta minua kohtaan perustuu valtiopetokseen ja
valtiopetos ei vanhene koskaan. Kysymyksessä on 10.5.1995 alkanut
kidutusrikos, mikä on jatkunut tähän päivään saakka.
Kalajoki
05.09.2019
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
044-3025948
nimeni
on Erkki Aho
https://www.youtube.com/watch?v=sJN6sWVJ5C4
From:
Erkki Aho
Sent:
Tuesday, September 10, 2019 9:38 AM
To:
jussi.halla-aho@perussuomalaiset.fi ; ville.tavio@eduskunta.fi ;
petteri.orpo@eduskunta.fi ; kai.mykkanen@eduskunta.fi ;
sari.essayah@eduskunta.fi ; paivi.rasanen@eduskunta.fi ;
katri.kulmuni@eduskunta.fi ; antti.kurvinen@eduskunta.fi
Subject:
On tehtävä välikysymys hallituksen talouspolitiikasta
Opposition
on tehtävä välikysymys hallituksen talouspolitiikasta. Keskustan
on ajateltava tulevaisuuttaan sillä vihervasemmiston aisankannattaja
keskustan kannatus ei kasva, vaan siitä on tulossa marginaalipuolue.
Budjettiesitys
2020
Ensi
vuoden budjettiesitystä tulee muuttaa, koska emme voi jakaa
sellaista mitä meillä ei ole ole. On tehtävä säästöjä ja
rakennemuutoksia. Byrokratiaa on purettava. On järjen vastaista
ottaa lainaa ja lähettää rahat Afrikkaan unohtaen oman maan
heikompiosaiset: vanhukset, sairaat, lapset ja työttömät. Onko
oikein, että Suomi velkaantuu kehitysavun ja maahanmuuton
seurauksena?
Yritystukia
on karsittava. Yritystukien määrä on 8-9 miljardia euroa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yritystuki
Yritystuet
on yksi tärkeimmistä menojen karsimisen kohteista. Yritystukien
karsiminen on tehtävä huolellisesti ja perusteellisesti ja
arvioitava tukien karsimisen merkitys yritysten ja valtion talouteen.
Verotukien
määrä on noin 28,5 miljardia euroa.
https://vatt.fi/documents/2956369/3433353/Verotuet+2017-2019/d0f58682-682c-4e9f-96bb-02909ad9c7a1/Verotuet+2017-2019.pdf
Verotuet
on käytävä huolellisesti ja perusteellisesti läpi ja arvioita
tukien karsimisen merkitys yrityksille ja valtion talouteen.
Haittamaahanmuuton
kustannukset ovat noin 3,2 miljardia euroa vuodessa.
https://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2019/03/05/maahanmuuton-hinta-32-miljardia-euroa-1-3-taustaa/
Miten
maahanmuuton kustannuksia voidaan säästää ja kuinka nopeasti?
Mitkä ovat vaikutukset yhteiskunnalle? Millaista maahanmuuttoa
haluamme? Mielestäni työperäistä maahanmuuttoa tulee edistää,
mutta haittamaahanmuutto tulee lopettaa. Emme voi olla maailman
emmekä edes Euroopan sosiaalitoimisto. Miten työperäistä
maahanmuuttoa voidaan edistää niin, että vaikutukset
yhteiskunnalle ovat parhaat mahdolliset? Miten haittamaahanmuutto
voidaan lopettaa ja kuinka nopeasti? Mitkä ovat vaikutukset
yhteiskunnalle ja missä ajassa vaikutukset näkyvät? Miten asioissa
toimitaan yhteiskunnan kannalta tehokkaimmin ja taloudellisesti
järkevimmin?
Suomessa
on kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa.
Meidän
on käytävä läpi miten voimme pienentää julkisen hallinnon
osuutta järkevästi ja taloudellisesti. Miten kuntien hallintoa
voidaan pienentää? Vaikka kunnilla on itsehallinto niin valtion
täytyy ohjeistaa kuntia pienentämään organisaatioitaan. Kuntien
menoista suurimman osan muodostavat sosiaali- ja terveyspuolen menot.
Siksi sote- ja sotu-uudistus ovat erittäin tärkeitä ja ne on
suoritettava niin, että asiakkaan tarpeet ovat etusijalla. Lisäksi
kuntien ja valtion menoja näissä asioissa on karsittava järkevästi
ja palveluja vaarantamatta.
Sote-uudistus
maakuntamallin avulla on mielestäni byrokratiaa ja menoja lisäävä
ja siten taloudellisesti veronmaksajille raskas ratkaisu. Uudistuksen
lähtökohtana tulee olla asiakas ja kuntien leveämmät hartiat
byrokratiaa vähentäen.
Kuntien
rooli ja asema on tarkasteltava nyt uudelleen. On tehtävä uudistus
palvelukokonaisuuksien pohjalta ja kuntarajat ylittäen. Kuntien
yhteistoimintaa on tehostettava ja kuntien sekä aluehallinnon
virkakoneistoja on karsittava merkittävästi ja arvioitava miten se
vaikuttaa yhteiskunnan kehitykseen nyt ja tulevaisuudessa. Julkisesta
hallinnosta pitää ottaa löysät pois.
Oikeushallinnon
uudistus on erittäin tärkeä asia. Nykyisen kaltainen
laillisuusvalvonta on lopetettava, hallinto-oikeudet on lopetettava,
korkein oikeus on lakkautettava. Suomi tarvitsee vain käräjäoikeudet
ja hovioikeudet sekä perustuslakituomioistuimen, jollainen jo muissa
maissa on, mutta ei Suomessa
Suomeen
on perustettava totuuskomissio,mikä selvittää 1990-luvun laman ja
pankkikriisin asiat. Perustuslakituomioistuin toimii asioissa
oikeudenjakajana.
Ilmastonmuutosasioissa
on otettava huomioon se, että Suomen osuus asiassa on 16 promillea
koko maailman päästöistä.Meidän tulee olla järkevä esimerkki
asiassa, eikä toimenpiteet eivät saa aiheuttaa taloudellista
haittaa eikä vahinkoa suomalaisille.
Veronkierto
ja veroparatiisien käyttö on estettävä.
Veroparatiisit
Näihin
asioihin hallituksen tulisi puuttua rankalla kädellä ja estettävä
veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Mielestäni tämä on
hallituksen yksi tärkeimmistä tehtävistä. Suomi menettänyt
osingonpesuun yli miljardin euron verotulot – Monet osingonsaajat
jäävät piiloon verottajalta
Yritykset
pitävät yhteiskuntaa pystyssä työllistämällä ihmisiä ja
toimimalla kannattavasti. Siksi terveelle yritystoiminnalle tulee
luoda parhaat mahdolliset edellytykset. Byrokratiaa on karsittava ja
yritysten toimintaedellytyksiä on parannettava muun muassa
työvoimaresurssit turvaamalla. Tämä tarkoittaa terveen ja
tarpeellisen työperäisen maahanmuuton lisäämistä tarvetta
vastaavaksi. Tähän asiaan liittyy työvoiman koulutus. Mielestäni
venäläisten nuorten koulutus suomalaisille työmarkkinoille on yksi
ratkaisu asiassa. Venäläiset nuoret sopivat suomalaiseen
kulttuuriin. Heillä ei ole samanlaisia vaikeuksia kuin
islamilaisista maista tulleilla nuorilla miehillä.
Omistajaohjauksen
tehtävänä on ohjata valtion yhtiöitä
Julkisten
hankintojen läpinäkyvyys heikkenee, julkisuuslain ja hankintalain
avoimuusvaatimukset eivät täyty, virkavastuu sumentuu ja
korruptiota tai eturistiriitatilanteita on vaikeaa ehkäistä.
Korruption
ehkäisemistä tutkinut ryhmä: Julkisten tehtävien
yhtiöittäminen tarjoaa sumuverhon rahankäytölle
Näin
toimitusjohtajat tienaavat
Posti:
Heikki
Malinen,
yhteensä 987
764 euroa.
Yhtiön hallituksen jäsenten palkat ja palkkiot noin 400
000
euroa.
Finnair:
Topi
Manner,
vuosipalkka noin 650
000 euroa.
Lisäksi kannustepalkkioita jopa usean kymmenen prosentin edestä.
VR:
Rolf
Jansson, ansiot noin 571
000 euroa.
Toimitusjohtajan palkka ja palkkiot nousivat noin 100
000
eurolla vuodesta 2017.
Alko:
Leena
Laitinen, 351
000 euroa sisältäen
luontaisetuudet.
Veikkaus:
Olli
Sarekoski, palkka ja palkkiot 437
000 euroa.
Kokonaissumma
laski 44 000 euroa vuodesta 2017.
Patria:
Olli
Isotalo (sai potkut tammikuussa 2019), kokonaispalkka 535
000 euroa.
Noin viidennes summasta koostuu tulospalkkioista tai muista lisistä.
Finavia:
Kimmo Mäki, kokonaisansiot 589
636 euroa.
Summasta lähes puolet tulospalkkioita.
Gasum:
Johanna Lamminen, kokonaisansiot 582
000 euroa.
Yleisradio:
Lauri
Kivinen, Merja Ylä-Anttila (1.9. alkaen), yhtiön toimitusjohtajan
palkka 385
000 euroa,
sisältää luontoisedut.
Vapo:
Vesa
Tempakka, vuosipalkka 307
000 euroa.
Arctia:
Kim
Höijer, vuosipalkka 253
000 euroa.
Fortum:
Pekka
Lundmark, 1
270 000 euroa,
sisältää tulospalkkiot.
Finnvera:
Pauli
Heikkilä, vuositulot 399
000 euroa.
Kemijoki:
Tuomas
Timonen, 255
100 euroa,
sisältää 57 000 euron tulospalkkion.
VTT:
Antti
Vasara sekä hallitus, palkat ja palkkiot yhteensä 665
000 euroa.
Ei eritelty tilinpäätöksessä.
Fingrid:
Jukka
Ruusunen, vuosipalkka palkkioineen 452
000 euroa.
Suomen
Malmijalostus: Matti
Hietanen, palkat ja palkkiot yhteensä 182
136
euroa.
Suomessa
on yhteensä 46 valtion enemmistöomistamaa yhtiötä.
Postin
palkkaskandaali: Heikki Malinen ei ole ainoa ökytienaaja – katso,
millaisia rahatukkoja toimitusjohtajat käärivät Suomen
valtionyhtiöissä
Valtio
omistajana on vastuussa valtion yhtiöiden ökypalkoista ja
sikailuista. Hallitus edustaa asiassa Suomen valtiota ja
omistajaohjauksesta vastaa ministeri Sirpa Paatero. Esimerkkinä
Postin toimiinta. Postin hallintoneuvosto on vaihdettava ja postin
pääjohtajan on erottava. Valtion yhtiöiden ökypalkat on on
kohtuullistettava. Eikä kenenkään työ voi olla niin paljon
arvokkaampaa kuin valtionyhtiöiden johtajien ökypalkat osoittavat.
On muistettava, että johtajien ja työntekijöiden palkat maksetaan
samasta pussista. Johtajien palkat on kohtuullistettava.
Kohtuullistaminen tarkoittaa johtajien
palkoissa sitä, että palkat ovat pääministerin palkan tasoa.
Suomen
tulee päätöksissään ottaa huomioon Suomen maantieteellinen
asema. Suomella on pitkä raja Venäjän kanssa. Sama raja on myös
EU:lla ja Venäjällä. Tämän rajan tulee olla turvallinen raja
niin EU:lle kuin Suomellekin. Turvallinen raja voidaan saavuttaa
hyvällä yhteistyöllä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Suomen on vaikutettava EU:n ja Venäjän välisiin suhteisiin
parantavasti. Suomen on käytettävä kehitysapumäärärahansa
Suomen ja EU:n ulkorajan turvaamiseen niin taloudellisella kuin
sivistykselläkin toiminnalla. Suomi voi tehostaa yhteistyötään
ympäristöasioissa, koulutusasioissa, kaupallisissa asioissa ja
matkailuasioissa. Suomen on toimittava niin, että taloudelliset
pakotteet Suomen ja Venäjän kaupasta poistetaan. On siirryttävä
normaaliin ja terveeseen kauppaan ja yhteistyöhän eri
elinkeinoelämän aloilla. EU:n ja Venäjän rajan Suomen osalta
tulee olla turvallinen ja yhteistyö hyvää niin Suomen
puolustaminenkin on helpompaan ja edullisempaa. Suomen tulee edistää
Venäjän EU-jäsenyyttä.
Olen
huolissani siitä, että hallitusneuvotteluissa on keskitytty
taivaanrannan maalaamiseen ja unohdettu taloudelliset asiat. On
arvovalinta – luovuus vai talous.
Asiat
on pistettävä tärkeysjärjestykseen.
Toiveet
ja haaveet voidaan unohtaa, kun ryhdytään laittamaan asioita
tärkeysjärjestykseen. Talouden pidossa on tärkeää, että menot
ja tulot ovat tasapainossa.
Kansalaisten
henkiseen ja fyysiseen terveyteen on kiinnitettävä erityisen suurta
huomiota. Liikunnan edellytyksiä on parannettava vauvasta vaariin.
Terveelliseen ruokaan on kiinnitettävä entistä suurempaa huomiota,
sillä ihminen on sitä, mitä hän syö ja miten hän elää. Terve
sielu terveessä ruumiissa. Mitä terveempi kansa sitä terveempi
yhteiskunta.
Asiat
tärkeysjärjestykseen
1.
Oikeus-ja poliisihallinnon uudistus. Suomessa
ei ole perustuslakituomioistuinta, mikä kaikissa muissa maissa on.
Suomeen on perustettava perustuslakituomioistuin ja pankkikriisin
selvittämiseksi totuuskomissio. Suomessa ei ole
perustuslakituomioistuinta siksi, että poliitikot yrittävät salata
tekojaan, valtiopetosta ja 1990-luvun laman asioita. Suomen valtion
on korvattava 1990-laman uhreille heidän kärsimänsä taloudelliset
vahingot ja henkiset kärsimykset täysimääräisesti korkoineen.
Oikeus-
ja poliisihallinnon uudistukseen katson kuuluvan korkeimman oikeuden
lakkauttamisen, hallinto-oikeuksien lakkauttamisen, nykyisen
kaltaisen laillisuusvalvonnan lakkauttamisen ja poliisi- ja
syyttäjälaitoksen uudelleenorganisoinnin.
Koiviston
konklaavi
SSP-sopimus
Jukka
Davidsson | Turku 14.8.2019 | Osa 1
190527
Vieraana Jukka Davidsson
Vieraana
Jukka Davidsson (Jatko-osa 27.5.2019 ohjelmaan) | 21.6.2019
Vakaan
markan politiikka ja Koiviston konklaavi
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Pankkikriisin
peitellyt paperit
Törkeä
petos ja muita rikoksia Aktiv Hansa-kaupassa?
Erkki
Aho suomalainen oikeustaistelija
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-Talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-Teollisuus
Oy:n konkurssivyyhti todistusaineistoon 3
SU
04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden
EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.c
om/2019/08/su-04082019-suomi-ei-ole-oikeusvaltio.html
2.
Sisäinen
ja ulkoinen turvallisuus, katson
siihen kuuluvan maahanmuuttopolitiikan järkeistämisen.
Hallitsematon maahanmuutto on suuri uhka suomalaiselle
yhteiskunnalle. Kiintiöpakolaisia emme tarvitse. Emme voi olla
maailman sosiaalitoimisto. Tarkoin harkittu työperäinen
maahanmuutto on hyväksyttävää ja suomalaista yhteiskuntaa
hyödyttävä toimintatapa.
Sisäiseen
turvallisuuteen katson kuuluvan myös taloudellisen turvallisuuden.
Tällä tarkoitan sitä, että suomalaisen yhteiskunnan on pidettävä
huolta yhteiskunnan vähäosaisista: työttömistä, lapsiperheistä,
opiskelijoista, maanviljelijöiden toimeentulosta ja ennen kaikkea
eläkeläisten toimeentulon riittävyydestä. Sosiaalietuudet olisi
mielestäni tietyiltä osilta oltava vastikkeellisia.
Kyberturvallisuus
on turvallisuuden osa-alue, jolla pyritään sähköisen ja
verkotetun yhteiskunnan turvallisuuteen. Kyberturvallisuudessa
tunnistetaan, ehkäistään ja varaudutaan sähköisten ja
verkotettujen järjestelmien häiriöiden vaikutuksiin yhteiskunnan
kriittisiin toimintoihin.
Ulkopolitiikassa
on otettava huomioon Suomen maantieteellinen asema sekä historian
kokemukset. Kauppapolitiikassa on pyrittävä normalisoimaan Venäjän
kanssa tehtävä kauppa. Suomessa tulee olla riittävä määrä
poliiseja kenttätyössä.
Näillä
turvallisuustoimenpiteillä ehkäisemme myös ääriliikkeiden
toiminnan.
3.Yritystuet
on lakkautettava. Yritystuet vääristävät kilpailua.Ylen
MOT-ohjelman laajan aineiston mukaan yritystukia on maksettu vuosina
2010–2014 lähes viisi miljardia euroa.Meidän on
kehitettävä yritysten rahoitusmalleja yritystukien sijasta. Vastuu
yrityksen rahoituksesta on yrityksellä itsellään. Yritystukien
sijasta voitaisiin kehittää vakuusjärjestelyjä.
Hanketoiminta
tulisi lopettaa. Hanketoiminta on kontrolloimatonta yhteiskunnan
rahojen väärinkäyttöä. Se on verovarojen väärinkäyttöä.
Mikään raha ei voi olla ilmaista rahaa.
Pikapankki
toimintaa tulee lopettaa. Perintätoimistojen toiminta tulee uudistaa
täydellisesti. Ulosottotoiminta tulee järkeistää ja tulospalkkaus
lopettaa.
5.
Suomessa on tehtävä todellinen rakennemuutos.Suomessa on
pääministeri Sipilän mukaan kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa.
Hän ei ole kuitenkaan tehnyt riittäviä toimia virkamiesten
vähentämiseksi. Maakuntauudistus on juuri tällainen hanke mikä
pitää estää. Se lisää vain byrokratiaa ja loitontaa paikallisia
päättäjiä omien kuntalaisten asioiden päättämisestä. Soten
toteutuminen nykyisessä esitetyssä muodostaa pitää estää. Sote
uudistus on lähtenyt liikkeelle väärästä päästä eli hallinnon
näkökulmasta kun olisi pitänyt lähteä asiakkaan tarpeista.
Väliportaan
hallinto tulee purkaa kokonaan. Kunnista pitää tehdä
yhteistyöalueita toimialoittain. Perinteiset kuntarajat hämärtyvät
tässä järjestelyssä, mutta palvelut jäävät.
6.Veronkierto
tulee estää. Katson veronkierroksi myös vakuutuskuoret ja muut
vastaavat menettelyt. Veroparatiisin käyttäjät tulee paljastaa ja
saattaa vastuuseen teoistaan. Myös kohtuuttomat palkat ja palkkaedut
tulee kohtuullistaa.
7
Elintärkeää kansallista omaisuutta ei saa myydä.Tarkoitan
tällä vesivaroja, malmivaroja ja energiavaroja. Myös
elintarvikeomavaraisuus tulee turvata.
8
Ilmastovouhotus pitää lopetetaan.Tehdään järkeviä
ratkaisuja ilmastonmuutosasioissa ottaen Suomen koko ja suomalaisten
mahdollisuudet vaikuttaa asioihin.
Puoli
miljoonaa eläkeläistä kituuttaa köyhyysrajan alapuolella
Säästöjä
voimme tehdä maahanmuuton osalta. On ryhdyttävä tehokkaampiin
toimiin kielteisen turvapaikan saaneiden palauttamiseksi. Meillä on
7000 – 8000 sellaista henkilöä, jotka ovat saaneet kielteisen
turvapaikkapäätöksen. On ryhdyttävä kotouttamisen sijasta
kotiuttamiseen. Valtion budjettiesityksestä voidaan poistaa
maahanmuuton kustannuksista 117 433 000
eurosta 50 %:a eli 58 716 500
euroa.
Puoluetuesta
36 365 000 eurosta voidaan
pienentää esitykseen nähden 50: %:a eli 18
182 500 euroa. Eduskunnan menoja on vähennettävä 126
757 000:sta eurosta 10 % eli 12
675 700 euroa.
Ministereiden,
heidän valtiosihteeriensä ja erityisavustajiensa palkkaukset 11 500
000 euroa pienennetään puolet eli 5
750 000 euroa. Puoluetuen
pienentämisen ja ja valtiosihteerien ja eritysiavustajien
vähentämisen lisäksi sekä oikeuskanslerinviraston lakkauttamisen
lisäksi valtioneuvoston on muista menoista säästettävä 10 %:a
eli n. 15 000 000 euroa.
Ulkoministeriön
virkamies: 20 vuoden kehitysyhteistyöhankkeet menneet täysin
hukkaan
Kehitysyhteistyömäärärahoja
pienennetään esitetystä 1 024
779 000 eurosta 35 %:a eli 358
467 265 euroa.
Valtion
kehitysyhteistyöhön kohdistettavat määrärahat vuonna 2020
hallinnonaloittain (1 000 euroa)
Ulkoministeriön
hallinnonalalla momentilla 24.30.66 672 301
Ulkoministeriön
hallinnonalan muilla momenteilla 117 957
Sisäministeriön
hallinnonalalla 50 888
Valtiovarainministeriön
hallinnonalalla 132 106
Opetus-
ja kulttuuriministeriön hallinnonalalla 7 199
Liikenne-
ja viestintäministeriön hallinnonalalla 184
Maa-
ja metsätalousministeriön hallinnonalalla 1
306
Työ-
ja elinkeinoministeriön hallinnonalalla 39 402
Sosiaali-
ja terveysministeriön hallinnonalalla 2 554
Ympäristöministeriön
hallinnonalalla 882
Yhteensä
1 024 779
On
tehtävä oikeushallinnon uudistus jolloin
laillisuusvalvonta nykymuodossaan lakkautetaan: eduskunnan
oikeusasiamiehen kanslia 7 145 000, oikeuskanlserinvirasto 3 501 000,
korkein oikeus 8 796 000, korkein hallinto-oikeus 11 600 000 sekä
hallinto-oikeudet. Muiden tuomioistuimien menot 248 710 000 voidaan
supistaa 10 % :a 24 871 000 euroa. Tilalle perustetaan
perustuslakituomioistuin, käräjäoikeudet ja hovioikeudet säilyvät
uudistettuina. Syytäjälaitos ja poliisihallinto uudistetaan. Säästö
100 000 000 euroa. Byrokratia
vähenee. Oikeusvarmuus paranee ja kansalaisten perusoikeudet ja
oikeusturva paranevat uudistuksen myötä.
Puolustusministeriön
osalta säästetään 2 %:a 3 157 957
eurosta on 63 159 000 euroa.
Suoritetaan
aluehallinnon uudistus. Luovutaan
Aluehallintovirastoista ja ELY-keskuksista ja suunnitellusta
maakuntahallinnosta, Säästö vähintäänkin 80
000 000 euroa.
Valtionvarainministeriön
säästettävä kokonaisuudessaan 18 719 817
000 eurosta 5-10 %:a eli 935 000
000 euroa. Yritystukeja leikataan suunniteltua enemmän
200 000 000 euroa ja
verotukeja leikataan 300 000
000:lla eurolla. Estetään veronkierto ja veroparatiisien
käyttö. Arvioitu lisätulo lienee aluksi 400
000 000 euroa.
Ympäristöministeriön
osalta budjetissa on 207 988 000 euroa
. Säästettävä 5 % :a eli 10 399 400
euroa.
Sosiaali-
ja terveysministeriön osalta budjetissa on 14
772 366 000 euroa. Säästettävä 0,5 %:a on 73
861 830 euroa.
Työ-ja
elinkeinoministeriön osalta budjetissa on 2
705 811 000 euroa. Säästettävä 2 % eli 54
116 220 euroa.
Liikenneministeriön
osalta budjetissa on 3 392 161 000 euroa,
Säästettävä 2 % 67 843 220 euroa.
Maa-ja
metsätalousministeriön osalta budjetissa on 2
483 730 000 euroa. Säästettävä 1, 5 % eli 37
255 950 euroa.
Opetus-
ja kulttuuriministeriön osalta budjetissa on 6
595 135 000 euroa.
Budjetti
ei voi olla 2,4 miljardia alijäämäinen vaan sen on oltava tulojen
mukainen – suu säkkiä myöten.. Tällä esityksellä päästään
likimain tavoiteltuun tulojen ja menojen tasapainoon.
Näissä
budjettiraameissa toteutetaan
1.
sote-uudistus ilman maakuntamallia hoitajamitoitusta lisäten
0,7:ään,
- sotu-uudistus heikompiosaisia painottaen niin, että pienempiä eläkkeitä nostetaan 100 eurolla ja ulosotonsuojaosaa nostetaan 100 eurolla.
- Poliisien määrän nettolisäys vuodessa 300 poliisia
- Kaivoslaki uudistetaan kiireellisesti
Valtionvarainministeri
Mika Lintilän ja Antti Rinteen hallituksen budjettiesitys on
suomalaisten veronmaksajien ja tavallisten kansalaisten kannalta niin
järjenvastainen, että sen vastustamiseen on organisoitava
kansanliike. Minun mielestäni ja minun taloudellisen tietämykseni
perusteella http://www.erkkiaho.com/tyokokemus.html
katson,
että valtionvarainministeri Mika Lintilän budjettiesitys on täysin
vastuuton ja kansan edun vastainen.
MA
10.09.2019 Näytön paikka
Kalajoki
10.09. 2019
Erkki
Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti