Nyt
se on totta. Pohjanmaan poliisi sen teki. Pohjanmaan poliisi on
lainkuuliainen, rehellinen ja rohkea. Tuhannet kiitokset Pohjanmaan
poliisille, mikä siirsi rikostutkintapyyntöni Oulun poliisin
tutkittavaksi. Jos Pohjanmaan poliisi ei olisi nähnyt asioissa
rikosta, niin se ei varmasti olisi siirtänyt asioita Oulun
poliisille. Nyt Oulun poliisin on tutkittava asiat. Kysymys on Suomen
ja suomalaisten kannalta erittäin merkittävistä asioista. Nyt
poliitikot ja virkakoneisto on varmasti kuin susi kukassa.
Haluan
tietää milloin Oulun poliisi aloittaa rikostutkinnat asioissa.
Kysymyksessä on Suomen historian merkittävimmät rikostutkinnat.
Olen valmis niin aineiston kun tilojenkin suhteen. Tarvitaan vain
tutkijan nimeäminen. Kuulustelut voidaan aloittaa ilman aiheetonta
viivytystä.
Suomen
virkakoneisto vapistee ja epäilemättä käy vastahyökkäykseen.
Olen varma, että Oulun poliisin rikostutkinta pyritään
vesittämään. Tutkintapyyntö sisältää valtiopetoksen ja siihen
liittyvät asiat, Suomen oikeusvaltioperiaatteen ja
Ihmisoikeussopimusten noudattamisen, Naturan ja Kalajoen
kaupunginjohdon toiminnan. Katson, että Kalajoen kaupungin
syrjintärikos minua kohtaan on jatkunut jo yli 30 vuotta ja Suomen
valtion kidutusrikos on jatkunut minua kohtaan jo yli 24 vuotta.
Pohjanmaan
poliisi on katsonut kirjoitukseni mielipidekirjoitukseksi, koska en
ole vaatinut rikoksista epäilyille rangaistusta. Nyt
vaadin kaikille rikoksista epäillylle Suomen lain mukaista ankarinta
mahdollista rangaistusta ja kaikkien minulle ja perheelleni
aiheutettujen taloudellisten vahinkojen täysimääräistä
korvaamista korkoineen ja hirvittävien henkisten käsrsimysten
korvaamista. Tervetuloa
Oulun poliisi – rikostutkinnat voivat alkaa! Mielestäni asian
pitää ylittää uutiskynnys. Tarvitsen nyt julkisuuden apua Suomen
ja suomalaisten pelastamiseen. Tehdään se yhdessä. Pelastetaan
Suomi ja palautetaan Suomi takaisin oikeusvaltioiden joukkoon!
Ohessa.
Pohjanmaan poliisilaitos on lähettänyt nämä asiakirjat 17.09.2019 10:03:29 asianhallintajärjestelmästä
Asian tiedot:Otsikko: MielipidekirjoituksetAsian tunnus: POL-2019-48138Valmistelija: xxxx xxxxxxxTehtävä: 03.02.08
Asiakirjan tiedot:Otsikko: Vastaus esittämäänne tutkintapyyntöönAsiakirjatyyppi: KirjeAsiakirjan päiväys: 17.09.2019 09:58:05Toimeksi: e.ahoky@kotinet.com
Pohjanmaan poliisilaitos on lähettänyt nämä asiakirjat 17.09.2019 10:03:29 asianhallintajärjestelmästä
Asian tiedot:Otsikko: MielipidekirjoituksetAsian tunnus: POL-2019-48138Valmistelija: xxxx xxxxxxxTehtävä: 03.02.08
Asiakirjan tiedot:Otsikko: Vastaus esittämäänne tutkintapyyntöönAsiakirjatyyppi: KirjeAsiakirjan päiväys: 17.09.2019 09:58:05Toimeksi: e.ahoky@kotinet.com
From:
Erkki Aho
Sent:
Tuesday, September 17, 2019 6:52 AM
To:
rovaniemi.ho@oikeus.fi ; oulu.ko@oikeus.fi ;
kirjaamo.pohjanmaa@poliisi.fi ; anna-maja.henriksson@eduskunta.fi
Cc:
kokkola@yle.fi ; oulu@yle.fi ; toimitus@kpk.fi ; toimitus@kaleva.fi
Subject:
Korjaan virheeni ja täydennän selvitystäni
Rovaniemen
hovioikeudelle, Oulun käräjäoikeudelle, Pohjanmaan poliisille ja
oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille sekä tiedotusvälineille
jotta ne edelleenkin voivat vaieta Suomen oikeusvaltion tilasta.
Tunnustan
virheeni. Oulun käräjäoikeus (käräjätuomari Ahti Kontturi) on
tehnyt Raahen seudun ulosottoviraston päätös 8.8.2019 nro 75128919
päätöksen 19/22048 2.9.2019 U 19/19730. Laskuun on siis oikeuden
päätös.
Tämä
virheeni ei muuta isoa kuvaa asiassa. En ole tehnyt tyytymättömyyden
ilmoitusta asiassa heti päätöksen saatuani, koska se on ollut
huolimattomuusvirhe minulta. Olen perunut asian käsittelyn, koska
huomasin, että käräjätuomari Ahti Kontturi ei anna minulle
oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä asiassa. Oulun käräjäoikeus (
käräjätuomari Ahti Kontturi) ei antanut minulle mahdollisuutta
todistaa sitä, että kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet
rikollisten rikosten avulla. Siksi olen tehnyt asiasta
rikosilmoituksen Pohjanmaan poliisille, koska Oulun poliisin
toimintaan en voi luottaa. Oulun käräjäoikeus ( käräjätuomari
Ahti Kontturi) ei ollut hankkinut vaatimiani valtiopetosta koskevia
asiakirjoja todistusaineistoksi asiassa.
Kysymyksessä
on seuraavat asiakirjat
- ns. Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992
- SSP-sopimus 22.10.1992
- Aktiv Hansa-kaupan asiakirjat 31.3.2000
Muun
todistusaineiston olen toimittanut käräjäoikeuteen ja
ulosottoviranomaisille, jotka ovat olleet täysin tietoisia
ulosottosaatavieni rikollisesta hankintatavasta. Siis kaikki
ulosottosaatavani ovat syntyneet rikosten avulla. Katson, että Oulun
käräjäoikeus suojelee rikollisia ja peittelee rikoksia. Katson,
että Oulun käräjäoikeuden tuomaria on syytä epäillä
virkavelvollisuuden laiminlyönnistä ja virka-aseman väärin
käytöstä. Minulla on oikeus ja minulla pitää olla mahdollisuus
todistaa asia. Siksi rikostutkintapyyntö asioista. Pyydän Pohjanmaa
poliisia tutkimaan asian niin, että minua kuulustellaan asiasta
ilman aiheetonta viivytystä ja voin esittää asiassa
todistusaineistot.
Jos
Rovaniemen hovioikeus katsoo, että en ole tehnyt asiassa
tyytymättömyyden ilmoitusta ajoissa ja sen perustelee hylkää
valitukseni, niin pyydän kääntämään asian sellaisen
viranomaisen käsiteltäväksi, jolle se kuuluu eli hallinto-oikeuden
käsiteltäväksi. Minä kuitenkin katson, että olen tehnyt
valituksen valitusajan kuluessa.
Katson,
että Pohjanmaan poliisin on tutkittava asiat perustuslain mukaisesti
eli ilman aiheetonta viivytystä ja tämän tutkinnan perusteella
Rovaniemen hovioikeus käsittelee asiaan. Pyydän Pohjanmaan poliisia
ilmoittamaan minulle kuka toimii tutkijana ja toimii
tutkinnanjohtajana tekemissäni rikosilmoituksissa.
Jos
Rovaniemen hovioikeus siirtää asian käsittelyn Oulun
hallinto-oikeudelle niin pyydän ottamaan huomioon, että Oulun
hallinto-oikeuden toiminnasta minulla on erittäin huonot kokemukset.
En ole koskaan saanut Oulun hallinto-oikeudesta oikeaa ja lain
mukaista tuomiota enkä tiedä kenenkään muunkaan kalajokisen
saaneen Oulun hallinto-oikeudesta oikeutta. Näistä huonoista
kokemuksista otan esimerkkinä
- Mitä kuuluu Sun Arenalle
- Kuolleena syntynyt ajatus – Sun Areena
Oulun
hallinto-oikeuden tuomari Rene Pulkkisen toiminta tässä asiassa
ratkaisijana ja toiminta on ollut minun oikeustajuni mukaan täysin
kelvotonta ja päätökset totaalisen vääriä. Totuus ei pala
tulessakaan. Sen voi tulla Kalajoelle katsomaan miten Sun Areenalle
on käynyt. Olin oikeassa ja hallinto.oikeus totaalisen väärässä.
Rahat ja yhteiskunnanvarat menivät Kankkulan kaivoon ja Kalajoen
päättäjiä johdettiin tietoisesti harhaan.
- Sivistystoimen virkavaali Kalajoella 2002 - KHO kumosi päätöksen http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2008/11/sivistystoimen-virkavaali-kalajoella.html
- Korkein oikeus kumosi Kalajoen valtuustoon päätöksen ja Oulun hallinto-oikeuden päätöksen neljän vuoden kuluttua.
- Katson, että Oulun hallinto-oikeuden virheellinen menettely on antanut lisäuskoa Kalajoen kaupunginjohdolle toimia kyseenalaisella tavalla jatkossakin. Oulun hallinto-oikeudelle tehtiin Kalajoelta valitus nykyisenkin kulttuuriasioista vastaavaan henkilön valinnasta, mutta Oulun hallinto-oikeus viittasi kintaalla asiassa esitettyihin todisteisiin. Siksi kaupunginjohto sai intoa jatkaa kyseenalaista toimintaansaKultainen ansiomerkki
- Kallan karit ei ole EU:n jäsen
Natura
Suomen suurin rikos?
Törkeä
petos ja poliisirikokset sekä muut rikosepäilyt
Minä
katson, että helpommin saa Lotosta päävoiton kuin Oulun
hallinto-oikeudesta oikean ratkaisun. Olen sitä mieltä, että
Suomessa on tehtävä oikeushallinnon uudistus ja hallinto.oikeudet
on lakkautettava samoin kuin nykyisenkaltainen laillisuusvalvonta
sekä korkeimman oikeuden toiminta on lakkautettava ja perustettava
perustuslakituomioistuin.
Lähetän
tämän aineiston myös oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille
tiedoksi ja toimenpiteitä varten. Oikeusministeri Anna-Maja
Henriksson on vastuussa oikeuslaitoksen toiminnasta. Valitettavasti
oikeusministeri ei ole vastannut minulle yhteenkään
sähköpostiviestiini ja minun on vaikea ymmärtää tällaista
menettelyä. Oikeusministerillä on avustajia enemmän kuin
kissojen paljoudesta tunnetussa Vilkkilässä kissoja. Näyttää
siltä, että tapuliäijältäkin saa ennemmin vastauksen kuin
oikeusministeriltä oikeusministerin hallinnonalaan kuuluvista
asioista.
SU
04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden
EU-maiden apua oikeusvaltioperiaatteiden toteuttamiseen
Kalajoki
17.09.2019
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
044.3025948
Nimeni
on Erkki Aho
--------------------------------------------------------------------
Keskustan
puheenjohtajan Katri Kulmnunin linjapuhe osoittautui kokemattoman
poliitikon haaveiluksi, josta konkretia loisti poissaolollaan.
Tahtonaiseksi itsensä esittelevältä henkilöltä puuttui
konkreettiset keinot asioiden korjaamiseksi. Siksi tahtonainenkin
todelisuudessa jäi kuvitelmaksi. Puhe ei herättänyt luottamusta ,
koska puheessa ei ollut konkreettisia asioita kahta lupausta
lukuunottamatta.
Kaksi
asiaa oli merkittäviä puheessa
1,Keskustan
Katri Kulmuni:”Järkevästä
taloudenpidosta huolehtiminen on keskustan tärkein tehtävä
hallituksessa”
2.
Kulmuni keskustan maahanmuuttolinjasta: ”Jos
ei ole oikeutta maassaoloon, ole hyvä ja poistu”
Nyt
nämä molemmat lupaukset on jätetty täyttämättä eli Kari
Kulmuni on pettänyt keskustalaiset ja Suomen kansan. Vuoden 2020
budjetti sen osoittaa. Budjettiesitys oli aluksi 1,3 miljardia
alijäämäinen. Nyt budjettiriihen jälkeen alijäämä on 2
miljardia lehtitietojen mukaan. Keskusta ei ole pystynyt huolehtimaan
tärkeimmästä tehtävästään hallituksessa eli järkevästä
taloudenpidosta. Koska budjetin tulopuoli on toiveiden varassa niin
alijäämä tullee olemaan huomattavasti 2 miljardia suurempi.
Kysymyksessä on Suomen valtiontalouden täystuho tällä budjetoinnilla.
Esitän
vielä kerran miten olisi pitänyt menetellä jotta talous olisi
saatu tasapainoon ja olisi vältytty vähintäänkin 2 miljardin
alijäämältä.
Ensi
vuoden budjettiesitystä tulee muuttaa, koska emme voi jakaa
sellaista mitä meillä ei ole ole. On tehtävä säästöjä ja
rakennemuutoksia. Byrokratiaa on purettava. On järjen vastaista
ottaa lainaa ja lähettää rahat Afrikkaan unohtaen oman maan
heikompiosaiset: vanhukset, sairaat, lapset ja työttömät. Onko
oikein, että Suomi velkaantuu kehitysavun ja maahanmuuton
seurauksena?
Yritystukia
on karsittava. Yritystukien määrä on 8-9 miljardia
euroa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yritystuki
Yritystuet
on yksi tärkeimmistä menojen karsimisen kohteista. Yritystukien
karsiminen on tehtävä huolellisesti ja perusteellisesti ja
arvioitava tukien karsimisen merkitys yritysten ja valtion talouteen.
Verotukien
määrä on noin 28,5 miljardia
euroa. https://vatt.fi/documents/2956369/3433353/Verotuet+2017-2019/d0f58682-682c-4e9f-96bb-02909ad9c7a1/Verotuet+2017-2019.pdf
Verotuet
on käytävä huolellisesti ja perusteellisesti läpi ja arvioita
tukien karsimisen merkitys yrityksille ja valtion talouteen.
Haittamaahanmuuton
kustannukset ovat noin 3,2 miljardia euroa vuodessa.
Miten
maahanmuuton kustannuksia voidaan säästää ja kuinka nopeasti?
Mitkä ovat vaikutukset yhteiskunnalle? Millaista maahanmuuttoa
haluamme? Mielestäni työperäistä maahanmuuttoa tulee edistää,
mutta haittamaahanmuutto tulee lopettaa. Emme voi olla maailman
emmekä edes Euroopan sosiaalitoimisto. Miten työperäistä
maahanmuuttoa voidaan edistää niin, että vaikutukset
yhteiskunnalle ovat parhaat mahdolliset? Miten haittamaahanmuutto
voidaan lopettaa ja kuinka nopeasti? Mitkä ovat vaikutukset
yhteiskunnalle ja missä ajassa vaikutukset näkyvät? Miten asioissa
toimitaan yhteiskunnan kannalta tehokkaimmin ja taloudellisesti
järkevimmin?
Suomessa
on kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa.
Meidän
on käytävä läpi miten voimme pienentää julkisen hallinnon
osuutta järkevästi ja taloudellisesti. Miten kuntien hallintoa
voidaan pienentää? Vaikka kunnilla on itsehallinto niin valtion
täytyy ohjeistaa kuntia pienentämään organisaatioitaan. Kuntien
menoista suurimman osan muodostavat sosiaali- ja terveyspuolen menot.
Siksi sote- ja sotu-uudistus ovat erittäin tärkeitä ja ne on
suoritettava niin, että asiakkaan tarpeet ovat etusijalla. Lisäksi
kuntien ja valtion menoja näissä asioissa on karsittava järkevästi
ja palveluja vaarantamatta.
Sote-uudistus
maakuntamallin avulla on mielestäni byrokratiaa ja menoja lisäävä
ja siten taloudellisesti veronmaksajille raskas ratkaisu. Uudistuksen
lähtökohtana tulee olla asiakas ja kuntien leveämmät hartiat
byrokratiaa vähentäen.
Kuntien
rooli ja asema on tarkasteltava nyt uudelleen. On tehtävä uudistus
palvelukokonaisuuksien pohjalta ja kuntarajat ylittäen. Kuntien
yhteistoimintaa on tehostettava ja kuntien sekä aluehallinnon
virkakoneistoja on karsittava merkittävästi ja arvioitava miten se
vaikuttaa yhteiskunnan kehitykseen nyt ja tulevaisuudessa. Julkisesta
hallinnosta pitää ottaa löysät pois.
Oikeushallinnon
uudistus on erittäin tärkeä asia. Nykyisen kaltainen
laillisuusvalvonta on lopetettava, hallinto-oikeudet on lopetettava,
korkein oikeus on lakkautettava. Suomi tarvitsee vain käräjäoikeudet
ja hovioikeudet sekä perustuslakituomioistuimen, jollainen jo muissa
maissa on, mutta ei Suomessa
Suomeen
on perustettava totuuskomissio,mikä selvittää 1990-luvun laman ja
pankkikriisin asiat. Perustuslakituomioistuin toimii asioissa
oikeudenjakajana.
Ilmastonmuutosasioissa
on otettava huomioon se, että Suomen osuus asiassa on 16 promillea
koko maailman päästöistä.Meidän tulee olla järkevä esimerkki
asiassa, eikä toimenpiteet eivät saa aiheuttaa taloudellista
haittaa eikä vahinkoa suomalaisille.
Veronkierto
ja veroparatiisien käyttö on estettävä.
Veroparatiisit
Näihin
asioihin hallituksen tulisi puuttua rankalla kädellä ja estettävä
veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Mielestäni tämä on
hallituksen yksi tärkeimmistä tehtävistä. Suomi menettänyt
osingonpesuun yli miljardin euron verotulot – Monet osingonsaajat
jäävät piiloon verottajalta
Yritykset
pitävät yhteiskuntaa pystyssä työllistämällä ihmisiä ja
toimimalla kannattavasti. Siksi terveelle yritystoiminnalle tulee
luoda parhaat mahdolliset edellytykset. Byrokratiaa on karsittava ja
yritysten toimintaedellytyksiä on parannettava muun muassa
työvoimaresurssit turvaamalla. Tämä tarkoittaa terveen ja
tarpeellisen työperäisen maahanmuuton lisäämistä tarvetta
vastaavaksi. Tähän asiaan liittyy työvoiman koulutus. Mielestäni
venäläisten nuorten koulutus suomalaisille työmarkkinoille on yksi
ratkaisu asiassa. Venäläiset nuoret sopivat suomalaiseen
kulttuuriin. Heillä ei ole samanlaisia vaikeuksia kuin
islamilaisista maista tulleilla nuorilla miehillä.
Omistajaohjauksen
tehtävänä on ohjata valtion yhtiöitä
Julkisten
hankintojen läpinäkyvyys heikkenee, julkisuuslain ja hankintalain
avoimuusvaatimukset eivät täyty, virkavastuu sumentuu ja
korruptiota tai eturistiriitatilanteita on vaikeaa ehkäistä.
Korruption
ehkäisemistä tutkinut ryhmä: Julkisten tehtävien
yhtiöittäminen tarjoaa sumuverhon rahankäytölle
Näin
toimitusjohtajat tienaavat
Posti: Heikki
Malinen, yhteensä 987
764 euroa.
Yhtiön hallituksen jäsenten palkat ja palkkiot noin 400
000 euroa.
Finnair: Topi
Manner,
vuosipalkka noin 650
000 euroa.
Lisäksi kannustepalkkioita jopa usean kymmenen prosentin edestä.
VR: Rolf
Jansson, ansiot noin 571
000 euroa.
Toimitusjohtajan palkka ja palkkiot nousivat noin 100
000 eurolla
vuodesta 2017.
Alko: Leena
Laitinen, 351
000 euroa sisältäen
luontaisetuudet.
Veikkaus: Olli
Sarekoski, palkka ja palkkiot 437
000 euroa. Kokonaissumma
laski 44 000 euroa vuodesta 2017.
Patria: Olli
Isotalo (sai potkut tammikuussa 2019), kokonaispalkka 535
000 euroa.
Noin viidennes summasta koostuu tulospalkkioista tai muista lisistä.
Finavia: Kimmo
Mäki, kokonaisansiot 589
636 euroa.
Summasta lähes puolet tulospalkkioita.
Gasum: Johanna
Lamminen, kokonaisansiot 582
000 euroa.
Yleisradio: Lauri
Kivinen, Merja Ylä-Anttila (1.9. alkaen), yhtiön toimitusjohtajan
palkka 385
000 euroa,
sisältää luontoisedut.
Vapo: Vesa
Tempakka, vuosipalkka 307
000 euroa.
Arctia: Kim
Höijer, vuosipalkka 253
000 euroa.
Fortum: Pekka
Lundmark, 1
270 000 euroa,
sisältää tulospalkkiot.
Finnvera: Pauli
Heikkilä, vuositulot 399
000 euroa.
Kemijoki: Tuomas
Timonen, 255
100 euroa,
sisältää 57 000 euron tulospalkkion.
VTT: Antti
Vasara sekä hallitus, palkat ja palkkiot yhteensä 665
000 euroa.
Ei eritelty tilinpäätöksessä.
Fingrid: Jukka
Ruusunen, vuosipalkka palkkioineen 452
000 euroa.
Suomen
Malmijalostus: Matti
Hietanen, palkat ja palkkiot yhteensä 182
136 euroa.
Suomessa
on yhteensä 46 valtion enemmistöomistamaa yhtiötä.
Postin
palkkaskandaali: Heikki Malinen ei ole ainoa ökytienaaja – katso,
millaisia rahatukkoja toimitusjohtajat käärivät Suomen
valtionyhtiöissä
Valtio
omistajana on vastuussa valtion yhtiöiden ökypalkoista ja
sikailuista. Hallitus edustaa asiassa Suomen valtiota ja
omistajaohjauksesta vastaa ministeri Sirpa Paatero. Esimerkkinä
Postin toimiinta. Postin hallintoneuvosto on vaihdettava ja postin
pääjohtajan on erottava. Valtion yhtiöiden ökypalkat on on
kohtuullistettava. Eikä kenenkään työ voi olla niin paljon
arvokkaampaa kuin valtionyhtiöiden johtajien ökypalkat osoittavat.
On muistettava, että johtajien ja työntekijöiden palkat maksetaan
samasta pussista. Johtajien palkat on
kohtuullistettava. Kohtuullistaminen
tarkoittaa johtajien palkoissa sitä, että palkat ovat pääministerin
palkan tasoa. Jokaiseen valtion yhtiöön saadaan pääjohtaja
samalla palkalla kuin pääministerillä on,
Suomen
tulee päätöksissään ottaa huomioon Suomen maantieteellinen
asema. Suomella on pitkä raja Venäjän kanssa. Sama raja on myös
EU:lla ja Venäjällä. Tämän rajan tulee olla turvallinen raja
niin EU:lle kuin Suomellekin. Turvallinen raja voidaan saavuttaa
hyvällä yhteistyöllä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Suomen on vaikutettava EU:n ja Venäjän välisiin suhteisiin
parantavasti. Suomen on käytettävä kehitysapumäärärahansa
Suomen ja EU:n ulkorajan turvaamiseen niin taloudellisella kuin
sivistykselläkin toiminnalla. Suomi voi tehostaa yhteistyötään
ympäristöasioissa, koulutusasioissa, kaupallisissa asioissa ja
matkailuasioissa. Suomen on toimittava niin, että taloudelliset
pakotteet Suomen ja Venäjän kaupasta poistetaan. On siirryttävä
normaaliin ja terveeseen kauppaan ja yhteistyöhän eri
elinkeinoelämän aloilla. EU:n ja Venäjän rajan Suomen osalta
tulee olla turvallinen ja yhteistyö hyvää niin Suomen
puolustaminenkin on helpompaan ja edullisempaa. Suomen tulee edistää
Venäjän EU-jäsenyyttä.
Olen
huolissani siitä, että hallitusneuvotteluissa on keskitytty
taivaanrannan maalaamiseen ja unohdettu taloudelliset asiat. On
arvovalinta – luovuus vai talous.
Asiat
on pistettävä tärkeysjärjestykseen.
Toiveet
ja haaveet voidaan unohtaa, kun ryhdytään laittamaan asioita
tärkeysjärjestykseen. Talouden pidossa on tärkeää, että menot
ja tulot ovat tasapainossa.
Kansalaisten
henkiseen ja fyysiseen terveyteen on kiinnitettävä erityisen suurta
huomiota. Liikunnan edellytyksiä on parannettava vauvasta vaariin.
Terveelliseen ruokaan on kiinnitettävä entistä suurempaa huomiota,
sillä ihminen on sitä, mitä hän syö ja miten hän elää. Terve
sielu terveessä ruumiissa. Mitä terveempi kansa sitä terveempi
yhteiskunta.
Asiat
tärkeysjärjestykseen
1.
Oikeus-ja poliisihallinnon uudistus. Suomessa
ei ole perustuslakituomioistuinta, mikä kaikissa muissa maissa on.
Suomeen on perustettava perustuslakituomioistuin ja pankkikriisin
selvittämiseksi totuuskomissio. Suomessa ei ole
perustuslakituomioistuinta siksi, että poliitikot yrittävät salata
tekojaan, valtiopetosta ja 1990-luvun laman asioita. Suomen valtion
on korvattava 1990-laman uhreille heidän kärsimänsä taloudelliset
vahingot ja henkiset kärsimykset täysimääräisesti korkoineen.
Oikeus-
ja poliisihallinnon uudistukseen katson kuuluvan korkeimman oikeuden
lakkauttamisen, hallinto-oikeuksien lakkauttamisen, nykyisen
kaltaisen laillisuusvalvonnan lakkauttamisen ja poliisi- ja
syyttäjälaitoksen uudelleenorganisoinnin.
Koiviston
konklaavi
SSP-sopimus
Jukka
Davidsson | Turku 14.8.2019 | Osa 1
190527
Vieraana Jukka Davidsson
Vieraana
Jukka Davidsson (Jatko-osa 27.5.2019 ohjelmaan) | 21.6.2019
Vakaan
markan politiikka ja Koiviston konklaavi
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Pankkikriisin
peitellyt paperit
Törkeä
petos ja muita rikoksia Aktiv Hansa-kaupassa?
Erkki
Aho suomalainen oikeustaistelija
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-Talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-Teollisuus
Oy:n konkurssivyyhti todistusaineistoon 3
SU
04.08.2019 Suomi ei ole oikeusvaltio – Suomi tarvitsee muiden
EU-maiden apua oikeusvaltioiperiaatteiden toteuttamiseen
2. Sisäinen
ja ulkoinen turvallisuus, katson
siihen kuuluvan maahanmuuttopolitiikan järkeistämisen.
Hallitsematon maahanmuutto on suuri uhka suomalaiselle
yhteiskunnalle. Kiintiöpakolaisia emme tarvitse. Emme voi olla
maailman sosiaalitoimisto. Tarkoin harkittu työperäinen
maahanmuutto on hyväksyttävää ja suomalaista yhteiskuntaa
hyödyttävä toimintatapa.
Sisäiseen
turvallisuuteen katson kuuluvan myös taloudellisen turvallisuuden.
Tällä tarkoitan sitä, että suomalaisen yhteiskunnan on pidettävä
huolta yhteiskunnan vähäosaisista: työttömistä, lapsiperheistä,
opiskelijoista, maanviljelijöiden toimeentulosta ja ennen kaikkea
eläkeläisten toimeentulon riittävyydestä. Sosiaalietuudet olisi
mielestäni tietyiltä osilta oltava vastikkeellisia.
Kyberturvallisuus
on turvallisuuden osa-alue, jolla pyritään sähköisen ja
verkotetun yhteiskunnan turvallisuuteen. Kyberturvallisuudessa
tunnistetaan, ehkäistään ja varaudutaan sähköisten ja
verkotettujen järjestelmien häiriöiden vaikutuksiin yhteiskunnan
kriittisiin toimintoihin.
Ulkopolitiikassa
on otettava huomioon Suomen maantieteellinen asema sekä historian
kokemukset. Kauppapolitiikassa on pyrittävä normalisoimaan Venäjän
kanssa tehtävä kauppa. On toimittava niin, että tulevaisuudessa
Venäjä on EU:n jäsen. Suomessa tulee olla riittävä määrä
poliiseja kenttätyössä.
Näillä
turvallisuustoimenpiteillä ehkäisemme myös ääriliikkeiden
toiminnan.
3.Yritystuet
on lakkautettava. Yritystuet vääristävät kilpailua.Ylen
MOT-ohjelman laajan aineiston mukaan yritystukia on maksettu vuosina
2010–2014 lähes viisi miljardia euroa.Meidän on
kehitettävä yritysten rahoitusmalleja yritystukien sijasta. Vastuu
yrityksen rahoituksesta on yrityksellä itsellään. Yritystukien
sijasta voitaisiin kehittää vakuusjärjestelyjä.
Hanketoiminta
tulisi lopettaa. Hanketoiminta on kontrolloimatonta yhteiskunnan
rahojen väärinkäyttöä. Se on verovarojen väärinkäyttöä.
Mikään raha ei voi olla ilmaista rahaa.
Pikapankkitoiminta
tulee lopettaa. Perintätoimistojen toiminta tulee uudistaa
täydellisesti. Ulosottotoiminta tulee järkeistää ja tulospalkkaus
lopettaa.
5. Suomessa
on tehtävä todellinen rakennemuutos.Suomessa on pääministeri
Sipilän mukaan kymmeniätuhansia virkamiehiä liikaa. Hän ei ole
kuitenkaan tehnyt riittäviä toimia virkamiesten vähentämiseksi.
Maakuntauudistus on juuri tällainen hanke mikä pitää estää. Se
lisää vain byrokratiaa ja loitontaa paikallisia päättäjiä omien
kuntalaisten asioiden päättämisestä. Soten toteutuminen
nykyisessä esitetyssä muodostaa pitää estää. Sote uudistus on
lähtenyt liikkeelle väärästä päästä eli hallinnon
näkökulmasta kun olisi pitänyt lähteä asiakkaan tarpeista.
Väliportaan
hallinto tulee purkaa kokonaan. Kunnista pitää tehdä
yhteistyöalueita toimialoittain. Perinteiset kuntarajat hämärtyvät
tässä järjestelyssä, mutta palvelut jäävät.
6.Veronkierto
tulee estää. Katson veronkierroksi myös vakuutuskuoret ja
muut vastaavat menettelyt. Veroparatiisin käyttäjät tulee
paljastaa ja saattaa vastuuseen teoistaan. Myös kohtuuttomat palkat
ja palkkaedut tulee kohtuullistaa.
7 Elintärkeää
kansallista omaisuutta ei saa myydä.Tarkoitan tällä
vesivaroja, malmivaroja ja energiavaroja. Myös
elintarvikeomavaraisuus tulee turvata.
8 Ilmastovouhotus
pitää lopetetaan.Tehdään järkeviä ratkaisuja
ilmastonmuutosasioissa ottaen Suomen koko ja suomalaisten
mahdollisuudet vaikuttaa asioihin.
Puoli
miljoonaa eläkeläistä kituuttaa köyhyysrajan alapuolella
Säästöjä
voimme tehdä maahanmuuton osalta. On ryhdyttävä tehokkaampiin
toimiin kielteisen turvapaikan saaneiden palauttamiseksi. Meillä on
7000 – 8000 sellaista henkilöä, jotka ovat saaneet kielteisen
turvapaikkapäätöksen. On ryhdyttävä kotouttamisen sijasta
kotiuttamiseen. Valtion budjettiesityksestä voidaan poistaa
maahanmuuton kustannuksista 117 433
000 eurosta 50 %:a eli 58
716 500 euroa.
Puoluetuesta 36
365 000 eurosta voidaan pienentää esitykseen nähden
50: %:a eli 18 182 500 euroa.
Eduskunnan menoja on vähennettävä 126
757 000:sta eurosta 10 % eli 12
675 700 euroa.
Ministereiden,
heidän valtiosihteeriensä ja erityisavustajiensa palkkaukset 11 500
000 euroa pienennetään puolet eli 5
750 000 euroa. Puoluetuen
pienentämisen ja ja valtiosihteerien ja eritysiavustajien
vähentämisen lisäksi sekä oikeuskanslerinviraston lakkauttamisen
lisäksi valtioneuvoston on muista menoista säästettävä 10 %:a
eli n. 15 000 000 euroa.
Ulkoministeriön
virkamies: 20 vuoden kehitysyhteistyöhankkeet menneet täysin
hukkaan
Kehitysyhteistyömäärärahoja pienennetään
esitetystä 1 024 779 000 eurosta
35 %:a eli 358 467 265 euroa.
Valtion
kehitysyhteistyöhön kohdistettavat määrärahat vuonna 2020
hallinnonaloittain (1 000 euroa)
Ulkoministeriön
hallinnonalalla momentilla 24.30.66 672
301
Ulkoministeriön
hallinnonalan muilla momenteilla 117 957
Sisäministeriön
hallinnonalalla 50 888
Valtiovarainministeriön
hallinnonalalla 132 106
Opetus-
ja kulttuuriministeriön hallinnonalalla 7
199
Liikenne-
ja viestintäministeriön hallinnonalalla 184
Maa-
ja metsätalousministeriön hallinnonalalla 1
306
Työ-
ja elinkeinoministeriön hallinnonalalla 39
402
Sosiaali-
ja terveysministeriön hallinnonalalla 2
554
Ympäristöministeriön
hallinnonalalla 882
Yhteensä 1
024 779
On
tehtävä oikeushallinnon
uudistus jolloin laillisuusvalvonta nykymuodossaan
lakkautetaan: eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia 7 145
000, oikeuskanlserinvirasto 3 501 000, korkein oikeus 8 796 000,
korkein hallinto-oikeus 11 600 000 sekä hallinto-oikeudet. Muiden
tuomioistuimien menot 248 710 000 voidaan supistaa 10 % :a 24 871 000
euroa. Tilalle perustetaan perustuslakituomioistuin, käräjäoikeudet
ja hovioikeudet säilyvät uudistettuina. Syytäjälaitos ja
poliisihallinto uudistetaan. Säästö 100
000 000 euroa. Byrokratia vähenee. Oikeusvarmuus
paranee ja kansalaisten perusoikeudet ja oikeusturva paranevat
uudistuksen myötä.
Puolustusministeriön
osalta säästetään 2 %:a 3 157
957 eurosta on 63 159
000 euroa.
Suoritetaan aluehallinnon
uudistus. Luovutaan Aluehallintovirastoista ja
ELY-keskuksista ja suunnitellusta maakuntahallinnosta, Säästö
vähintäänkin 80 000 000 euroa.
Valtionvarainministeriön
säästettävä kokonaisuudessaan 18
719 817 000 eurosta 5-10 %:a eli 935
000 000 euroa. Yritystukeja leikataan suunniteltua
enemmän 200 000 000 euroa
ja verotukeja leikataan 300 000
000:lla eurolla. Estetään veronkierto ja veroparatiisien
käyttö. Arvioitu lisätulo lienee aluksi 400
000 000 euroa.
Ympäristöministeriön
osalta budjetissa on 207 988 000 euroa
. Säästettävä 5 % :a eli 10 399
400 euroa.
Sosiaali-
ja terveysministeriön osalta budjetissa on 14
772 366 000 euroa. Säästettävä 0,5 %:a on 73
861 830 euroa.
Työ-ja
elinkeinoministeriön osalta budjetissa on 2
705 811 000 euroa. Säästettävä 2 % eli 54
116 220 euroa.
Liikenneministeriön
osalta budjetissa on 3 392 161
000 euroa, Säästettävä 2 % 67
843 220 euroa.
Maa-ja
metsätalousministeriön osalta budjetissa on 2
483 730 000 euroa. Säästettävä 1, 5 % eli 37
255 950 euroa.
Opetus-
ja kulttuuriministeriön osalta budjetissa on 6
595 135 000 euroa.
Budjetti
ei voi olla 2,4 miljardia alijäämäinen vaan sen on oltava tulojen
mukainen – suu säkkiä myöten.. Tällä esityksellä päästään
likimain tavoiteltuun tulojen ja menojen tasapainoon.
Näissä
budjettiraameissa toteutetaan
1.
sote-uudistus ilman maakuntamallia hoitajamitoitusta lisäten
0,7:ään,
- sotu-uudistus heikompiosaisia painottaen niin, että pienempiä eläkkeitä nostetaan 100 eurolla ja ulosotonsuojaosaa nostetaan 100 eurolla.
- Poliisien määrän nettolisäys vuodessa 300 poliisia
- Kaivoslaki uudistetaan kiireellisesti
Valtionvarainministeri
Mika Lintilän ja Antti Rinteen hallituksen budjettiesitys on
suomalaisten veronmaksajien ja tavallisten kansalaisten kannalta niin
järjenvastainen, että sen vastustamiseen on organisoitava
kansanliike. Minun mielestäni ja minun taloudellisen tietämykseni
perusteella http://www.erkkiaho.com/tyokokemus.html
katson,
että valtionvarainministeri Mika Lintilän budjettiesitys on täysin
vastuuton ja kansan edun vastainen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti