perjantai 3. toukokuuta 2024

SU 05.05.2024 Vastaus oikeusministeri Leena Merelle


Kiitän vastauksestanne oikeusministeri Leena Meri. Valitettavasti en voi noudattaa ohjeitanne, sillä olen järkevä ihminen ja tiedän, että ohjeenne eivät toimi. Suomi ei ole oikeusvaltio, koska presidentti Mauno Koiviston johdolla Suomessa tehtiin valtiopetos, kun presidentti Mauno Koivisto puuttui riippumattoman oikeuslaitoksen toimintaan. Kysymys on valtiopetoksesta mikä ei vanhene koskaan. Myöskään yrittäjien murhat eivät vanhene koskaan. Valtiopetoksen keskeiset asiakirjat ova ns. Koiviston konklaavi, Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin välinen Säästöpankkisopimus ja kolmantena asiakirjana Aktiv-Hansakauppa.


Asiat selviävät näistä kolmesta videosta


Koiviston konklaavi - ilman musiikkia

https://www.youtube.com/watch?v=qxYWewCG9M8&t=43s


SSP-sopimus erkki aho

https://www.youtube.com/watch?v=ZUXRy7336rY&t=8s


ARSENAL-kauppa ja sen tuhoisat seuraukset - Liisa Mariapori

https://www.youtube.com/watch?v=yIzuxVsuEzI&t=116s


sekä YLE:n ohjelmasta


Suomen pankkikriisi 1993

https://www.youtube.com/watch?v=apZ50_znthg&t=138s


Tähän se on johtanut:


Sinivalkoinen Kavallus eli 90-luvun laman edelleen jatkuvat vaikutukset

https://www.youtube.com/watch?v=VyIhuiwTXys&t=6s


Olen lähettänyt valtioneuvostolle vahingonkorvausanomuksen19.04.2024.


PE 19.04.2024 Valtioneuvostolle

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/04/pe-19042024-valtioneuvostolle.html


Vaadin Suomen valtiota korvaamaan minulle aiheuttamansa valtavat taloudelliset vahingot ja hirvittävät henkiset kärsimykset! Hallitus vastaa siitä, että viranomaiset Suomessa noudattavat lakia ja kansalaiset saavat oikeutta. Koska viranomaiset eivät ole noudattaneet lakia ja minä en ole saanut oikeutta , niin Suomen valtion on korvattava minulle aiheuttamansa valtavat taloudelliset tappiot ja hirvittävät henkiset kärsimykset.


Minä, Erkki Aho, olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 25 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 27 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Minä olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Sairastuin diabetekseen. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän raskas ja vaikea asia.

Olen joutunut Suomen valtion 27 vuoden kidutuksen kohteeksi ja Kalajoen kaupungin 40 vuoden syrjinnän kohteeksi.


Pyydän ilmoittamaan milloin voimme aloittaa vahingonkorvausneuvottelut.


Tarkempi selostus asioistani löytyy myös blogeistani ja nettikirjastani

https://valtuustoaloite.blogspot.com/


Kalajoella 04.05.2024

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

www.erkkiaho.com

e.ahoky@gmail.com

044-3025948


Jakelu

pääministeri Petteri Orpo, valtiovarainministeri Riikka Purra, sisäministeri Mari Rantanen, eduskunnan puhemies Juha Halla-aho, tasavallan presidentti Aleksander Stubb, tiedotusvälineet

PS. Suomi tarvitsee oikeusjärjestelmän uudistamisen. Suomeen on perustettava perustuslakituomioistuin kuten muissakin maissa on

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perustuslakituomioistuin

Suomesta voidaan lakkauttaa nykyisen kaltainen kaksinkertainen laillisuusvalvonta, hallinto-oikeudet ja korkein oikeus. Käräjäikeudet ja hovioikeudet muodostavat kaksi eri oikeusastetta ja sen lisäksi perustuslakituomioistuin.

Oikeudenkäyntimenettelyä tulee keventää ja sovintomenettely tulee ottaa laajemmin käyttöön sekä kulujen keventämiseksi asiakkaiden puolustus tulee järjestää valtion toimesta. Tällä tavalla parannetaan kansalaisten oikeusturvaa ja säästetään satoja miljoonia euroja.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti