Jussi Halla-ahon johtama
Perussuomalaiset on ainoa puolue, mikä ei ole ryvettänyt itseään
valtiopetosasiassa eikä vaalirahasotkuissa. Valtiopetosasiassa
pääpukareina ovat olleet Esko Ahon hallituksen keskustalaiset
ministerit sekä Kokoomuksen Iiro Viinanen, jotka hyväksyivät 100
vuodeksi salaiseksi julistetun SSP-sopimuksen, jonka perusteella
markkinoilta poistettiin kaikkiaan n. 60 000 yritystä, aiheutettiin
500 000 ihmisen työttömyys, yli 280 000 ihmistä ylivelkaantui ja
itsemurhan tehneitä on Velallisten Tukiryhmän mukaan kaikkiaan 16
000 yrittäjää. Kysymys on Suomen suurimmasta omaisuuden ryöstöstä
ja kansanmurhasta. Perussuomalaisten tulisi nostaa valtiopetos ja
1990-laman asiat esille sekä vaalirahasotkut. Vielä vuoden 2019
eduskuntavaalinen rahoituksessa oli paljon sotkuja, jotka
oikeuskansleri jätti tutkimatta. Tein asiasta kantelun
oikeuskanslerille mutta oikeuskansleri ei ole vastannut, vaan
todennäköisesti nakannut kanteluni Ö-mappiin. Minun mielestäni
AY-liikeen 1,4 miljoonan euron rahoitus SDP:lle, Vasemmistoliitolle ja
Vihreille olisi pitänyt tutkia, koska ammattiyhdistysliikkeen
sääntöjen mukaista vaalirahoitus ei ole. Lähetin liittojen
säännöt oikeuskanslerille, mutta oikeuskansleri katsoi asian liian
vaikeaksi ratkaista ja laittoi siksi kantelu Ö-mappiin.
1990-luvun laman asioissa on kysymys valtiopetoksesta, mikä ei vanhene koskaan. Katso: Valtiopetos on tosiasia
1990-luvun laman asioissa on kysymys valtiopetoksesta, mikä ei vanhene koskaan. Katso: Valtiopetos on tosiasia
Vaalirahoitusasiaa ei
vieläkään ole saatu kuntoon. Miksi? Mielestäni syynä ja esteenä
on edelleenkin muut puolueet kuin perussuomalaiset. Katso:
Kaikki
vaalituet julkisiksi !
Näin valta ostetaan
Ottiko Vanhanen vastaan
lahjuksia?
Hajotusvaalit on ainoa
oikea ratkaisu!
”Emme
ole tulleet millään viekkauella emmekä vääryyellä
Korruptio
rehottaa rikolliseksi epäiltävällä tavalla
Tarkemmin
vaalirahasotkuihin voi perehtyä Jarmo Korhosen kirjan Maan tapa
perusteella
Valtiopetosasiaa
olen selvittänyt tässä ja mielestäni asia on saatava
Kansainvälisen rikostuomioistuimen käsittelyyn. Pahimmin asiaan ovat sotkutuneet keskusta, kokoomus ja sosiaalidemokraatit. Näiden
lisäksi Vasemmistoliitto, RKP ja Vihreät. Vähemmällä vauriolla on päässyt Kristilliset.
From:
Erkki Aho
Sent:
Monday, October 7, 2019 5:24 AM
To:
rovaniemi.ho@oikeus.fi ; pekka.niskakangas@poliisi.fi ;
kirjaamo.oulu@poliisi.fi ; anna-maja.henriksson@eduskunta.fi ;
maria.ohisalo@eduskunta.fi ; hav@eduskunta.fi ; pev@eduskunta.fi
Cc:
juho.eerola@eduskunta.fi ; ville.tavio@eduskunta.fi ;
riikka.purra@eduskunta.fi
Subject:
valituksen täydennys Rovanimen hovioikeudelle sekä vastine
rikostutkintapyyntöön
Rovaniemen
hovioikeudelle ja poliisi, tutkinnanjohtaja Pekka Niskakankaalle,
tiedoksi
ja toimenpiteitä varten myös oikeusministeri Anna-Maja Henriksson,
sisäministeri Maria Ohisalo sekä eduskunnan hallintovaliokunta sekä
perustuslakivaliokunta
Oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson on vastuussa oikeushallinnon alan
toiminnasta Suomessa.
Sisäministeri
Mari Ohisalo on vastuussa poliisin toiminnasta Suomessa.
From:
Erkki Aho
Sent:
Friday, October 4, 2019 7:06 AM
To:
pekka.niskangas@poliisi.fi ; riikka.purra@eduskunta.fi ;
ville.tavio@eduskunta.fi ; sebastian.tynkkynen@eduskunta.fi
Subject:
vihapuheen kitkennän syynä on valtiopetos ja sen tekijöiden
suojeleminen
Poliisi
Pekka Niskakangas, hallintovaliokunnan puheenjohtaja Riikka Purra,
eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio ja kansanedustaja
Sebastian Tynkkynen
Vihapuhetta
ei edelleenkään ole lainsäädännössämme määritelty. Termistä
ei ole olemassa mitään yksiselitteistä, yleisesti hyväksyttyä ja
kriittistä tarkastelua kestävää määritelmää. Se ymmärretään
niin ristiriitaisilla ja poliittisesti latautuneilla tavoilla, ettei
sitä missään nimessä tulisi käyttää julkisen päätöksenteon
ohjenuorana, juridisista ratkaisuista puhumattakaan. Edes Suomen
poliisi, jonka pitäisi pystyä vihapuhetta pätevästi tutkimaan, ei
ole pystynyt termiä kunnolla määrittelemään. Marraskuussa 2016
valmistuneen poliisin vihapuhe- ja viharikostyöryhmän loppuraportti
myöntää, että käsite on tulkinnanvarainen. Poliisin mukaan on
sellaistakin vihapuhetta, joka ei täytä minkään rikoksen
tuntomerkkejä, eli ei siis ole rangaistavaa. Tästä huolimatta
työryhmä kertoo poliisilla olevan ”nollatoleranssi” suhteessa
kaikkeen vihapuheeseen.
PE
04.10.2019 Vihapuheen kitkennän syynä on valtiopetos ja sen
tekijöiden suojeleminen
EY:n
tuomioistuin on linjannut vihapuhetta seuraavasti: ”sananvapaus
ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia",
joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään
vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka
loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät.”
EU:n
vihapuhe- ja "äärioikeisto"-jahti kovenee
Avoin
kirje pääministeri Antti Rinteelle
Rikoslaki
15 luku 10 § ja 11 §
10 § (24.7.1998/563)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä
sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
(12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen suhde.
(12.6.2015/735)
11 § (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava
rikoksentekijän
suojelemisesta
sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n
2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä,
eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi
kuukautta vankeutta.
Maanpetos
ja valtiopetos ovat eri rikoksia Suomen rikoslain mukaan. Seuraavaksi
tarkastellaan molempien rikosten piirteitä sekä niistä seuraavia
rangaistuksia.
Maanpetos
on kyseessä silloin, kun joku Suomea koskevan sodan, aseellisen
selkkauksen tai miehityksen aikana tai sellaisen välittömästi
uhatessa
1)
liittyy vihollisen asevoimiin,
2)
osallistuu sotatoimiin tai muihin sotilaallisiin toimiin Suomea
vastaan,
3)
palvelee sellaisissa vihollisen sotilas- tai siviilitehtävissä,
jotka välittömästi edistävät sotatoimia Suomea vastaan, tai
4)
ryhtyy yhteistoimintaan vihollisen kanssa tai muulla vastaavalla
tavalla vihollisen eduksi vahingoittaa Suomea, kun kyseessä ei ole
sellainen miehityksen aikana suoritettu toimenpide, joka on ilmeisen
tarpeellinen väestön elinolojen turvaamiseksi.
Maanpetoksesta
tuomitun henkilön on oltava Suomen kansalainen tai ulkomaalainen,
joka tekee rikollisen teon oleskellessaan Suomessa tai ollessaan
valtakunnan palveluksessa. Myös maanpetoksen yritys on rangaistava,
ja siitä on myös törkeä tekomuoto. Maanpetoksesta
tuomitaan vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi
ehdottomaan vankeuteen.
Valtiopetos
taas on kyseessä silloin, kun joku tarkoituksenaan kumota tai
muuttaa Suomen valtiosääntöä tai tarkoituksenaan muuttaa Suomen
valtiojärjestystä tekee teon, josta aiheutuu sen toteutumisen
vaara, ja hän tekee teon käyttämällä tai uhkaamalla käyttää
väkivaltaa tai muuten oikeudettomasti pakottamalla rikkoo
valtiosääntöä.Valtiopetos on kyseessä myös silloin, kun joku
käyttämällä tai uhkaamalla käyttää väkivaltaa syrjäyttää
tai yrittää syrjäyttää tasavallan presidentin, valtioneuvoston
tai eduskunnan, tai joka kokonaan tai osittain estää tai yrittää
estää niitä käyttämästä toimivaltaansa. Valtiopetoksesta
tuomitaan ehdottomaan vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään
kymmeneksi vuodeksi, ja myös sen yritys on rangaistava.
Valtiopetoksen
yhteydessä valtiosäännöllä tarkoitetaan niitä oikeudellisia
sääntöjä, joiden mukaan valtion toiminta järjestetään ja
joiden mukaan erilaiset valtioelimet kuten presidentti, eduskunta ja
tuomioistuimet työskentelevät ja tekevät päätöksiä.
Valtiosäännöistä tärkein on Suomen perustuslaki.
Valtiojärjestyksellä puolestaan tarkoitetaan Suomen hallitusmuotoa.
Hätähuuto
Suomesta
Saattohoitajat
SSP-sopimus
Rikolliset
konkurssit
Rikoksia
ei tutkita
Ahojahti
Nimeni
on Erkki Aho
Koiviston
konklaavi
Todistusaineisto
asiassa - kaikki ulosottosaatavat ovat syntyneet rikosten avulla:
Kauppasopimukset
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipestä ja Euronio Oy ( 3 kpl)
Konkurssisääntö
50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Kera
Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys.
Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa
kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska
myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön
markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää
omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen
omaisuutta omanaan kauppakaaren vastaisesti.
Kaupanteossa
salattiin 48 miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä
oli törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi
on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan
allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin. Sulo Heiskari on toiminut syyttäjän
kauppasopimuksista käysydissä oikeudenkäynneissä. Syyttäjistä
annetun lain mukaan hän on toiminut esteellisenä syyttäjänä.
Kaupanvahvistajan
kutsuma todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa, ettei hän ollut
paikalla kun kauppakirjat allekirjoitettiin. Kauppasopimukset ovat
siis laittomia.
Kaupanvahvistajaksi
merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä
annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina
lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin
liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä
tiedoilla, koska kaupat oli purettu. Konkurssi oli siis laiton.
Kysymyksessä on prosessipetos.
Todistusaineistona
kauppojen purkusopimukset
Todistusaineistona
virheellinen konkurssihakemus
Varatuomari
Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän
lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M.
Petäjä tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle
asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden
hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että
konkurssi on laiton, koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu
väärillä tiedoilla..
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän
jätti valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku
korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan
vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa
käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Tutkinnanjohtajana
ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt
tutkimatta. Ollilan esimiehet ovat olleet lestadiolaisia kuten
Ollilakin. On syytä epäillä, että lestadiolainen mafia on
suojellut omia aateveljiään rakennusalalla sekä poliisialalla.
Asianajaja
Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, putosi
parvekkeelta ja kuoli.
Ennen
kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon
oikeuteen velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä
pankinjohtajan tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan
todistus.
Erkki
Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen
velan perusteella jota ei edes ollut olemassa.
Koska
oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen
kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja organisoi asiat niin,
että Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys vankeustuomiosta
otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta luottamustoimen
ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa viikossa 1879-sivun
selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä apunaan
Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät valtuutettu Erkki Ahoa
esittämästä asioita valtuutetuille. Kysymyksessä oli törkeä
luottamusaseman ja virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten
suojelu. Poliisi kieltäytyi tutkimasta asiaa.
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Kaikkein
tärkeimmät asiakirjat rikostutkinnassa Rovaniemen hovioikeuden
käsittelyssä ovat
- salaiseksi julistetut ns. Koiviston konklaavin asiakirjat, joita tietääkseni säilytetään nykyisin Kansallisarkistossa
- 100 vuodeksi salaiseksi julistettu SSP-sopimus , mikä tehtiin Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin välillä 22.10.1992
- 25 vuodeksi salaiseksi julistetun Aktiv-Hansakaupan asiakirjat, Myyjän puolesta asiakirjan on allekirjoittanut ministeri Suvi-Anne Siimes 30.3.2000 vaikka Arsenal Oy:llä oli oma toimiva johto.
Edellä
luetellut asiakirjat todistavat valtiopetoksen, mikä ei vanhene
koskaan. Poliisin ja Rovaniemen hovioikeuden on hankittava nämä
salaiseksi julistetut sopimukset todistusaineistoksi asian
käsittelyyn.
Tällä
muistitikulla on kopio 100 vuodeksi salaiseksi julistetusta
SSP-sopimuksesta. Kirjallisen kopion Ylivieskan käräjäoikeus
hävitti.
Tässä
on Tasavallan presidentti Tarja Halosen päätös julistaa salaiseksi
ns. Koiviston konklaavin asiakirjat , jotka on osa valtiopetosta.
Nykyisin ns. Koiviston konklaavin asiakirjoja säilytetään saamani
tiedon mukaan Kansallisarkistossa.
Koiviston
konklaavi: suomalaisten ryöstäminen ja oikeusmurhat – Suomiko
oikeusvaltio?
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut
sopimuksethttp://kalajokinen.blogspot.com/2017/06/koiviston-konklaavi-ssp-sopimus-ja-muut.html
Valtiopetos
on tosiasiahttp://valtuustoaloite.blogspot.com/
Virkamiehen
väkivaltainen vastustaminen
Vastaus
ylitarkastaja Ylva Norrgårdille
Kuulustelutodistajan
lausunto
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
Nimeni
on Erkki Aho
PS.
asiat on menneet tiedoksi ja toimenpiteitä varten Euroopan Unionin
oikeuskomissaari Vera Jourevalle, YK:n ihmisoikeusneuvostolle,
Kansainväliselle rikostuomioistuimelle ja Amnesty Internationalle.
SU
06.10. 2019 Vihapuhe ja oikeus- sekä poliisiministerin toiminta
LA
05.10.2019 Perustuslaki, Ihmisoikeussopimus, oikeuvaltioperiaate
Liikunta ja terveys
Verenpaine
133/86, pulssi 60 , Paino 109,0 kg. Jumppa 0 /4300 min, kuntosali
120 / 4630 min, kävely 6 / 389 km , uinti 0 / 37 400 m, pyöräily
4 /2387 km
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti