keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Ulkoisen sädehoidon kolmastoista, neljästoista ja viidestoista kerta

PSA-arvo alle 0.1.. Terveellä henkilöllä PSA on 0.1. Minun tilanne on parempi kuin terveen henkilön.

Heräsin aamulla 04.00 aikaan. Olin käynyt vessassa yön aikana viisi kertaa. Jumppasin aamulla 30 minuuttia ja kävin suihkussa. Söin aamupalan. Taksi tuli hakemaan 07.40. Olimme Oulussa 09.35. Kävin vessassa sädehoito-osastolla. Sen jälkeen join kolme lasillista vettä. Pääsin sädehoitoon 10.35. Samalla tehtiin ns. ctp-kuvaus eli kontrollikuvaus. Sen mukaan virtsarakkoni oli pienentynyt. Lähdimme takaisin Kalajoelle n. kello 11.00 ja olimme Kalajoella 12.40. Kävin Kalajoen apteekista ostamassa Firmagon-pistoksen aineet ja huomenna pistos laitetaan Oulussa minulle oikealle puolelle alavatsaan. Pistoksen jälkeen ei voi harrastaa liikuntaa ja pistoksen jälki näkyy pari päivää punaisempana ihona.

Heräsin aamulla 05.00 aikaan. Olin käynyt vessassa yön aikana kuusi kertaa. Jumppasin aamulla 30 minuuttia ja kävin suihkussa. Söin aamupalan. Taksi tuli hakemaan klo 8.10. Olimme Oulussa klo 10.50. Kävin vessassa sädehoito-osastolla. Join sen jälkeen kolme lasillista vettä. Pääsin sädehoitoon aikataulun mukaan 11.10. Sen jälkeen sairaanhoitaja Petäjäniemi laittoi minulle Firmagon-pistoksen oikealle alavatsaan. Hän laittoi sen hitaasti ja se onnistui hyvin. Nyt ei jäänyt pistospaikkaan mitään punaista jälkeä. Erinomainen suoritus. Lähdimme kotiin 11.40 ja olimme kotona 13.20. Lähdin heti Kalajoen terveyskeskukseen hakemaan verikokeen tuloksia. Tulos oli PSA alle 0,1. Lomakkeessa lukee Tulos vasrmistettu tekemällä tutkimus uudelleen. On mielenkiintoista nähdä mitä OYKS:ssa sanotaan kun vien tuloksen Ouluun. Oulun lääkärit eivät olisi halunneet verikokeita tässä vaiheessa. Minä halusin ja sain ne.
Tänään taksikuskin kanssa keskustelessa tuli ilmi, että myös taksit saavat Kelalta rahat jälkijunassa, jopa 4000 euroa voi olla tilittämättä Kelalta taksille. Myös tämä asia on helppo organoisoida reaaliaikaiseksi maksutapahtumaksi jos KELA haluaa. Välineet on käytössä, mutta haluaa pyörittää byrokratiaa. Ymmärrys hoi äly älä jätä.

Heräsin aamulla klo 03.10. Olin käynyt vessassa yön aikana viisi kertaa. Menin tietokoneelle tekemään päivän blogiani. Viiden aikoihin kävin suihkussa ja söin aamupalan. Sen jälkeen levähdin sohvalla ja katselin aamuteeveetä.
Taksi tuli hakemaan kello 08.10 ja olimme Oulussa 09.55. Menin sädehoito-osastolle ja kävin vessassa. Join kolme lasillista vetta kello 10.10. Pääsin aikataulun mukaan sädehoitoon. Esitin sairaanhoitajalle verikokeen tuloksen eli PSA on alle 0,1. Terveellä suomalaisella henkilöllä PSA on 0.1. Minä olen siis tervettäkin parempi tässä suhteessa, vaikka sädehoito on puolessa välissä. Pyysi sairaanhoitajaa kysymään lääkäriltä, että jatketaan edelleenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan. Minun käsitykseni mukaan sädehoito voitaisiin lopettaa jo pääsisäiseen mennessä eli ensi viikon jälkeen. Katsotaan mitä lääkäri sanoo.

Pääsimme lähtemään Oulusta Kalajokea kohti kello 11.40 ja olimme Kalajoella 13.20. Kävin illalla 4 km kävelylenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti