keskiviikko 19. kesäkuuta 2024

TO 20.06.2024 Taidenäyttelyni kertoo totuuden

Isoviha Kalajoella taiteilija Rositsa Tanchevan maalaus


Taidenäyttelyni kertoo totuuden Raution, Kalajoen ja Suomen historiasta historiikkien ja taiteen avulla.


SU 09.06.2024 Erkki Ahon taidenäyttely

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/06/su-09062024-erkki-ahon-taidenayttely.html



Kalajoki-näyttelyn synty

https://kalajoki-nayttely.blogspot.com/2016/08/kalajoki-nayttelyn-synty.html


Maalaus PR-Talojen toiminnasta

https://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2023/05/maalaus-pr-talojen-toiminnasta.html


Olen muuttanut taidenäyttelyni nimen Erkki Ahon taidenäyttelyksi, koska Kalajoen kaupunki on suhtautunut erittäin nuivasti taidenäyttelyyni. Taidenäyttelyssäni on nyt jo 180 maalausta, muotokuvaa ja muotokuvapiirrosta sekä 24 rakennusten pienoismallia historiikkeineen.


Taiteilija Markku Hakola on maalannut isot maalaukset Kalajoen ja Himangan kirkosta ja Ansio-laivasta. Seuraavaksi hankin maalauksiin haluamani kehykset loppuvuoden aikana niihin maalauksiin, joista puuttuu kehykset. Taidenäyttelyssäni on taiteilija Tanja Luukkosen piirtämä muotokuvasarja Raution tohtoreista. Taiteilija Rositsa Tancheva on maalannut Kalajoen ja Raution historiaan liittyviä korkeatasoisia maalauksia ja muotokuvamaalauksia. Taitelija Olga-Markova-Orell n maalannut maalauksia merkittäviä kalajokisista rakennuksista. Puuseppä Leo Takalo on tehnyt rakennusten pienoismallit.


SU 17.03.2024 Taidenäyttelyni taiteilijoita ja heidän töitään

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/03/su-17032024-taidenayttelyni.html


Kalajoen merkittävien rakennusten pienoismallit

https://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2023/05/kalajoen-merkittavien-rakennusten.html


KE 10.04.2024 Kotikyläni Raution tohtorit

https://kalajokinen.blogspot.com/2024/04/ke-10042024-kotikylani-raution-tohtorit.html


Taidenäyttelyni historiikkeja

https://kalajokinen.blogspot.com/2023/04/


Huom. taidenäyttelyni ei toteutunut Rautiossa vuonna 2023 eikä vuonna 2024.

Kidutushistoriani


Minä, Erkki Aho, olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 26 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 28 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Minä olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Sairastuin diabetekseen. Minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän raskas ja vaikea asia.

Olen joutunut Suomen valtion 28 vuoden kidutuksen kohteeksi ja Kalajoen kaupungin 40 vuoden syrjinnän kohteeksi. Olen edelleen ulosoton kohteena , mikä pitää rikokset avoimena ja olen edelleen kidutuksen kohteena, mikä on ihmisoikeusrikos.

Odotan Suomen valtion vahingonkorvauksia. Taistelen Kalajoen terveyskeskuksen vuodeosaston puolesta viimeiseen hengenvetoon asti. Pohteen päätös on syntynyt virheellisten tietojen perusteella poliittisen suhmuroinnin seurauksena.

Sisäasianministeriö on ilmoittanut minulle kirjallisesti, että konkurssirikos on vanhentunut. Sain 18.06.2024 sisäasianministeriöstä allekirjoittamattoman vastauksen ja päivää myöhemmin allekirjoitetun vastauksen VN/ 16191/2024 ja asioihin VN/ 16191/2024-SM-4

Vastauksessa kerrotaan, että konkurssirikos on jo vanhentunut ja että konkurssirikoksesta rangaistus on vain 2 vuotta vankeutta joten Sisäasiainministeriö ei valitettavasti voi auttaa teitä asiassanne.

Minä katson, että Suomen valtio on minulle korvausvelvollinen aiheuttamistaan valtavista taloudellisista tappioista ja hirvittävistä henkisistä kärsimyksistä.

Taidenäyttelylleni ei ole vielä löytynyt Rautiosta tai Kalajoelta pysyvää esittelypaikkaa. Siksi taidenäyttelyni on yleisön nähtävillä vain näillä blogisivuillani ja asunnossani Kalajoella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti