tiistai 14. huhtikuuta 2020

TI 14.04.2020 Ilman aiheetonta viivytystä



Käräjätuomari ja ulosottomies ovat tehneet minusta rikosilmotuksen. Minun oikeustajuni mukaan rikostutkinta tehtiin esitutkintalain, poliisilain, perustuslain ja ihmisoikeusopimusten vastaisesti. Minä en saanut esittää asiassa mitään todistusaineistoja eikä todistajiani kuultu. Minä sain tehdä loppulausunnot asiassa, joissa todistin sekä käräjätuomarin ja ulosottomiehen syyllistyneen perättömään ilmiantoon sekä muihin raskaisiin rikoksiin. Myös poliisimiehet ja muu laaja joukko valtion viranomaisia jäi rikoksista kiinni. Miksi asia ei etene? Minulla on oikeus saada asiani käsittelyyn asianmukaisesti ilman aiheetonta viivytystä. Minulla on jo todistusaineisto valmiina käräjäoikeudessa. Erikoista on se, että asiassani rikoksesta kiinnijäännyt ulosottomies jatkaa minun ulosottoani niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Oikeusturva
Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.
Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.

Minä olen haastanut ulosottoviranomaiset jo ainakin kuusi kertaa oikeuteen koska he perivät minulta sellaisia saatavia jotka on saatu aikaan rikoksilla ja siten perintäkelvottomia. Kuusi käräjätuomaria on nähnyt, että ihmisoikeusrikokset ovat ulosottovalituksia. Myös Rovaniemen hovioikeus on ollut samaa mieltä. Nyt Oulun käräjäoikeus on muuttanut ulosottovalituksen rikosasiaksi, mutta ei ole suostunut keskeyttämään ulosottoa. Siksi haastoin ulosottoviranomaiset uudelleen oikeuteen koska he perivät minulta sellaisia saatavia jotka ovat saatu aikaan rikoksilla ja ovat siten perintäkelvottomia. Jälleen esteellinen käräjätuomari katsoi, että kysymyksessä on ulosottovalitus. Olin jyrkästi eri mieltä, koska käräjäoikeuden laamanni ilmoitti minulle jo edellisent tapauksen yhteydessä, että asia käsitellään rikosasiana eikä ulosottovalituksensa.

Koska näytöt ovat kiistattomat eli syyttäjänä on oikeusjutuissani ollut n. 20 vuotta esteellinen syyttäjä ja häntä on syytä epäillä myös muistakin rikokista. Minä olen saanut tuomion jopa sellaisesta blogikirjoituksesta jota en ole edes kirjoittanut. SUOMI ON OIKEUSVALTIO JA SYYTTÄJÄ ON ESTEELLINEN :... Poliisit ovat laiminlyäneet virkavelvollisuuteensa jättäessään asiat tutkimatta. Lisäksi entinen asiajaja , nykyinen varatuomari Asko Keränen on tunnustanut rikoksensa ja varatuomari Paavo M. Petäjä on kirjallisesti ja todistettavasti tunnustaneet rikoksensa. Lisäksi todistusaineisto on kiistaton törkeässä petoksessa ja törkeässä prosessipetoksessa.

Ulosottoviranomaiset eivät voi väittää, että he eivät tiedä asioista. Siksi ulosottoviranomaisia ja myös muita viranomaisia on syytä epäillä rikoslain 15 luvun 10 § ja 11 §:n vastaisesti toiminnasta sekä kidutusrikoksesta, mikä on kestänyt jo 25 vuotta. Kysymys on siis ihmisoikeusrikoksista.

Miksi oikeus ei toteudu, vaikka todistusaineisto on valmiina käräjäoikeudessa. Minä olen valmis sopimaan Suomen valtion kanssa asiat, mutta totean vielä sen, että Suomi on oikeusvaltio ja sen tulee toimia sen mukaisesti vaikka minä en vaadi rikoksiin syyllistyneille rangaistuksia vaan itselleni oikeutta.

Edellisen päivän blogistani näette kenen puoleen olen asioissa kääntynyt. Ainoastaan yksi kansanedustaja eli Päivi Räsänen on vastannut sähköpostiin ja toivotti minulle hyvää kesää. Räsäsen vastaukseen voin todeta, että tyhjää saa pyytämättäkin.
Kukaan muu johtava poliitikko ei ole vaivautunut vastaamaan sähköpostiviestiin vaikka kysymys on ihmisoikeusrikoksista ja muista rikoksista. Myöskään yksikään tiedotusvälineen edustaja ei ole ottanut minuun yhteyttä. On niin kuin ei olisikaan. Viranomaiset vaikenet, vaikka perustuslaki ja ihmisoikeussopimukset edellyttävät muuta.

Tiedoksi, että tietokoneeni on rikki ja korjauksilla huomisesta lähtien joten. En tiedä kuinka monta päivää korjaus kestä. Siksi pieni hiljainen hetki blogikirjoituksissa sekä sähköpostiliikenteessäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti