Vaadin oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin eroa?
oikeusministeri Anna-Maja Henriksson on ollut oikeusministerinä jo lähes 8 vuotta mutta hänellä ei ole ollut aikaa
Rikostukintaa varten
kirjaamo.keskusrikospoliisi@poliisi.fi, valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi, kirjaamo.oulu@poliisi.fi
Erkki Ahon tapaus PDF
linkki aukeaa ainakin google-haussa
Presidentti Niinistön viesti itsemurhan tehneiden yrittäjien omaisille.
Terve Juha!
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2017/07/erkki-ahio-ja-paaministeri-juha-sipila.html
Avoin kirje pääministeri Antti Rinteelle
http://pankkikriisi.blogspot.com/2019/06/avoin-kirje-paaministeri-antti-rinteelle.html
Minulla on oikeus ja velvollisuus todistaa, että olen oikeassa. Sen minä olen tehnyt.
Minulla on kiistattomat näytöt asioista kirjassaan johon on kopioitu todistusaineistot. Rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa. Entinen asianajaja Asko Keränen on tunnustanut rikoksensa ja jo edesmennyt varatuomari Paavo M. Petäjä on tunnustanut rikoksensa.
Oikeustieteen tohtori on tarkistanut juridisen puolen todistuksessani eikä ole siinä virheitä havainnut.
Valtiopetos
ja yli 10 000 murhaa on Suomen poliittisten päättäjien
aikaansaannos
1990-luvun alussa Suomi koki erittäin syvän taloudellisen laman, mikä oli Suomen poliittisten päättäjien aiheuttama. Lama johtui Suomen päättäjien virhearvioinnista eli vakaan markan politiikasta. Tasavallan presidentti Mauno Koiviston johdolla päätettiin 06.05.1992 pelastaa pankit ja antaa pankeille suosituimmuusasema oikeudenkäynneissä. Tämä merkitsi sitä, että pankki voitti ylemmissä oikeusasteissa ja rikollisille annettiin syytesuoja. Muutoin pankki ei olisi voinut voittaa ylemmissä oikeusasteissa. Oikeuslaitos alistettiin poliittiseen valvontaa. Pankkien pelastaminen tapahtui 22.10.1992 Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin välisellä SSP-sopimuksella, jossa sovittiin toimialarationalisoinnista ja yritysten kaatamisperusteista. Pankkien pelastamiseksi sopimuksessa sovittiin poistettavaksi markkinoilta tiettyjen alojen yrityksiä jotka ajettiin konkurssiin. On tutkittu 5000 pankkioikeudenkäyntiä ja ainoastaan yhdessä pankki on hävinnyt. Markkinoilta poistettiin kymmeniätuhansia yrityksiä. Osa yrittäjistä ei ole kestänyt Suomen valtion rikollista toimintaa yritysten kaatamisessa ja niinpä yli 10 000 yrittäjää teki lopullisen ratkaisun eli itsemurhan.
Olen
joutunut syyttömänä kärsimään Suomen valtion rikollisesta
toiminnasta jo 27 vuoden ajan. Kun Raahen käräjäoikeuden tuomari
jäi rikoksesta kiinni, niin hän teki minusta rikosilmoituksen. Minä
käännyin Euroopan Unionin ja Bulgarian presidentin puoleen jotta
saisin poliittisen turvapaikan. Tiesin, että Suomen viranomaiset
toimivat rikollisesti, enkä voisi saada oikeutta Suomessa. En
saanut poliittista turvapaikkaa EU:lta enkä Bulgarian
presidentiltä. Minä jouduin palaamaan Suomeen.
Kuulusteluissa en saanut esittää mitään todistusaineistoja eikä
todistajiani kuultu. Siksi lähetin todistusaineistot rikostutkijalle
ja tutkinnanjohtajalle sähköpostilla ja postitse. Niitä ei
rikostutkinnassa otettu huomioon eikä todistajiani kuultu.
Syyteharkinta tehtiin virheellisen rikostutkinnan perusteella. Oulun
käräjäoikeuden tuomari ei kutsunut todistajiani oikeuden
kuultavaksi eikä paikalla ollutta todistajaani kuultu. En myöskään
saanut kuulustella todistajana esiintynyttä käräjätuomaria.
Menettely on Euroopan Ihmisoikeussopimuksen vastainen menettely.
Rovaniemen hovioikeus hyväksyi Oulun käräjäoikeuden virheellisen
menettelyn. Minä sain viiden kuukauden ehdottoman
vankeustuomion. Laillisuusvalvojat eivät puuttuneet
poliisien, syyttäjän, käräjätuomarin ja Rovaniemen hovioikeuden
virheelliseen menettelyyn.
Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html
Olen
tehnyt todistusaineistoksi asioista 8 video, joissa todistan asiat
asiakirjoin ja kerron tosiasiat: DVD-dokumentti YouTubessa. Olen
syytön.
https://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/dvd-dokumentti-youtubessa.html
TI 15.12.2020 poliisi, tutkija Pekka Niskakangas, poliisi tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen, poliisi tutkinnanjohtaja Tiina Sarparanta
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/12/ti-15122020-poliisi-tutkija-pekka.html
LA 09.10.2021 Näiden henkilöiden toiminnan johdosta joudun käymään leipäjonossa!
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/10/la-09102021-naiden-henkiloiden.html
Olen selvittänyt Rovaniemen hovioikeuden rikollisen toiminnan asiassani
KE 25.08.2021 Vastaus hovioikeudenneuvokselle
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/ke-25082021-vastaus-hovioikeudenneuvoks.html
PE 20.08.2021Rovaniemen hovioikeuden presidentti
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/pe-20082021rovaniemen-hovioikeuden.html
Kaikki
ulosottotuomioni perustuvat Suomen valtion rikoksiin. Poliisi ei ole
tutkinut/selvittänyt asioita ja syyttäjä ei ole nostanut
syytteitä. Ehkä siihen on vaikuttanut se, että syyttäjä on ollut
esteellinen ja asianosainen asioissa. On syytä epäillä, että
hänellä on ollut tietty tarkoitus, kun on estänyt rikostutkinnat.
Vaadin että kaikki ulosottotoimet keskeytetään. Vaadin, että
Suomen valtio palauttaa kaikki minulta perityt ulosotot korkoineen
30.06.1996 alkaen aina tähän päivään saakka 7 %:n korolla korkoa
korolle menetelmän mukaisesti.
Kidutus
on ihmisoikeuksien vastainen vakava rikos, joka kielletään niin
Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden puolella.
Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava
virkamies, julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa
käyttävä henkilö tai julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko
lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on käytettävä väkivaltaa
pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja seurauksia.
Kidutus on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa asemassa oleva henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä kärsimystä;
saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,
rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,
pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai
rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella.
Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun teon.
Kidutukseen ei voi syyllistyä olematta virkamies, eli valtion virassa toimiva, tai vastaava henkilö. Mikäli edellä mainittuja tekoja tekee toiselle ihmiselle, ei kyseessä ole kidutus, vaan pahoinpitely, tai todennäköisesti törkeä pahoinpitely. Kidutuksen kieltäminen valtiossa on useissa kansainvälisissä sopimuksissa ehtona liittymiselle, kuten Euroopan Unioniin liittymisessä. Kansainvälisiä sopimuksia rikkomisesta valtiolle syntyy suuria sanktioita, jonka takia kidutus on säädetty rangaistavaksi vain virkamiehen tekemänä. Mikäli suuri määrä henkilöitä osallistuu kidutukseksi luokiteltaviin seurauksiin, on kyseessä usean henkilön tekemä törkeä pahoinpitely, sekä mahdollisesti myös järjestäytyneeseen rikollisryhmään osallistuminen.
Kidutuksesta on Suomen rikoslain mukaan tuomittava vankeuteen vähintään 2 ja enintään 12 vuodeksi. Kidutuksesta tuomittu henkilö on lisäksi tuomittava viraltapantavaksi. Myös kidutuksen yritys on rangaistava.
Vaadin, että Suomen valtio korvaa minulle valtavat taloudelliset menetykset ja hirvittävät henkiset kärsimykset. Vaadin, että sopimusneuvottelut asiasta käynnistetään mahdollisimman nopeasti.
Ei
voi välttyä vaikutelmalta, että kysymyksessä on virkamafia, jonka
toiminta on tietoisen rikollista ja tehtävänä on kansalaisten
oikeusturvan ja perusoikeukisen toteutumisen sekä oikeudensaannin
estäminen.
Olen pyrkinyt saamaan oikeutta jo 27 vuoden ajan. Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia keinoja oikeuden saamiseksi. Ajoin tahallisen ylinopeuden jotta saisin asiani rikostutkintaan. En saanut, vaan sain kuukauden ajokiellon.
Minä siirsin taidenäyttelyni http://kalajoki-nayttely.blogspot.com/ ja omaisuuteni yritykseni nimiin. Ilmoitin asiasta ulosottoviranomaisille. He eivät reagoineet asiaan. Siksi tein itsestäni rikosilmoituksen Kalajoen poliisille ja pyysin poliisia tutkimaan olenko syyllistynyt velallisen epärehellisyyteen koska olen siirtänyt omaisuuteni velallisten ulottumattomiin. Poliisi jätti rikostutkintapyyntöni tutkimatta ja jätti myös kalajokisen yrityksen toiminnan tutkimatta. Kyseinen yritys käytti ulkomaisia työntekijöitä törkeästi hyväkseen maksamalla alipalkkaa ja tekemällä palkankorotukset milloin sattuu sekä jättämällä ylityökorvaukset maksamatta. Lisäksi työntekijöillä teetettiin työsuojelumääräysten vastaista raskasta työtä ylitöinä ja heidät sanottiin laittomasti irti työpaikastaan kun he ryhtyivät vaatimaan kymmenientuhansien eurojen palkkasaataviaan.
Haastoin Kalajoen poliisin oikeuteen virkavelvollisuuden laiminlyönnistä. Raahen käräjäoikeus (lue käräjätuomari Timo Tammiketo) jätti toisen asian kokonaan käsittelemättä ja katsoi, ettei poliisi ollut syyllistynyt virkarikokseen. Hän siis suojeli poliisin rikollista toimintaa ja esti minulta ja ulkomaalaisilta työntekijöiltä oikeudensaannin. En ollut syyllistynyt rikoksiin.
Tässä asiassa ei ole puhtaat jauhot pussissa Rovaniemen hovioikeudella, valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisella eikä elinkeinoministeri Mika Lintilälläkään.
Vaadin kaikille rikoksiin syyllistyneille Suomen lain mukaista ankarinta mahdollista rangaistusta sekä kaikkien taloudellisten vahinkojen ja hirivittävien henkisten kärsimysten täysimääräistä korvaamista 7 korolla korkoa korolle menetelmällä koko 27 vuoden ajalta,
Kalajoki 10.07.2022
Erkki Aho
Merenojantie 9 B 16
85100 Kalajoki
044-3025948
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti