keskiviikko 27. toukokuuta 2020

27.05.2020 Kiitän kaikkia Fb-kavereitani onnitteluistanne sekä kaikkia muitakin minun merkkipäivääni muistaneita.

70-vuotispäivän kukat

Synttärikakku

Synttärivihkonen 6-sivuinen. Kiitos omalle perheelle hyvistä synttäreistä näin korona-aikana. Parempaa ei voisi ollakaan.


Jatkan taistelua Suomen palauttamiseksi oikeusvaltioiden joukkoon. Suomen kotitekoisen 1990-luvun laman asiat on edelleenkin selvittämättä ja syylliset vastuuseen saattamatta. Kysymys on näistä asioista:

Olen yksi pankkikriisin ja valtiopetoksen uhri. Todistusaineistot ovat kiistattomat ja rikolliset ovat tunnustaneet tekonsa. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvojat eivät näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan.
Olen hankkinut oikeuden jumalattaren patsaan

SU 24.05.2020 Laillisuusvalvoja Jarmo Hirvonen

Olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana 25 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni.
Katson, että viranomaisten toiminta asiassani täyttää kidutuksen tunnusmerkistön. Kysymyksessä on ennenkaikkea Oulun poliisin sekä Raahenseudun ulosottoviranomaisten toiminta.

Nämä asiat olen ilmoittantu Suomen hallitukselle ja kaikille kansanedustajille





Todelliset syylliset ovat tässä
  • kihlakunnansyyttäjä Sulo Heiskari, edelleenkin vapaalla jalalla
  • asianajaja Antti Latola, edelleenkin vapaalla jalalla, päämies Arsenal Oy
  • asianajaja Hannu Maskonen ( tehnyt itse oman lopullisen ratkaisunsa), päämies Kera Oy
  • varatuomari Paavo M. Petäjä, kuollut ( tunnustanut rikoksensa)
  • entinen asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen ( tunnustanut rikoksensa, saanut ehdottoman vankeustuomion muista rikoksista)

Rikollisten suojelijat
  • poliisi Raimo Ollila
  • poliisi Petri Oulasmaa
  • Oulun poliisipäällikkö Sauli Kuha
  • Oulun KRP

Kiduttajat
  • kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala
  • ulosottomies Eveliina Nissilä

Asioista vastuussa olevat ministerit tällä hetkellä
  • pääministeri Sanna Marin
  • oikeusministeri Anna-Maja Henriksson
  • sisäministeri Mari Ohisalo

sekä 200 kansanedustajaa, jotka kieltäytyvät reagoimasta asioihin. Miksi kansanedustajat eivä noudata Suomen lakia?



Minulle on tärkeä asia Erkki Ahon Kalajoki-näyttely ja sen kehittäminen. Vielä on paljon työtä edessä ja myös takana.

Kalajoki-näyttelyn synty

Kalajoki-näyttelyn jatko ja kehittäminen
Kalajoki-näyttely kertoo muotokuvin, maalauksin ja rakennusten pienoismallien sekä historiikkien avulla Kalajoen historiasta. Viimeisimmät muotokuvat Kalajoki-näyttelyyn ovat
Toimittaja Helena Petäistön muotokuva
Muusikko Unto Jutilan muotokuva
Kansanopiston ensimmäisen johtajan Mikko Torvisen muotokuva ja ensimmäinen kansanopiston koulurakennus
Jääkiekkoilija Jussi Jokisen karrikatyyrikuva
Kaupunginjohtaja Jukka Puoskarin karrikatyyrikuva

Suunnitelmissa on laajentaa Kalajoki-näyttelyä seuraavasti:
pitkäaikainen urheiluvaikuttaja ja SVUL:n puheenjohtaja Jukka Uunila muotokuva
tekoälyprofessori Timo Honkelan muotokuva
suurlähettiläs Raymond Ylitalon muotokuva ja Mäkitalon talo
maalaus Kalajoen kirkosta
maalaus Himangan kirkosta
jne. kalajokisten henkilöiden muotokuvia

tavoitteena on hankkia ( maalauttaa) Kalajoen historiaa käsitteleviä maalauksia esim.
Pähkinäsaaren rauhan rajasta v. 1323
Nuijasodasta v.1596-97 ja kalajokisen Ljungo Tuomaanpojan rooli siinä
Isovihan aika Kalajoella 1713-1721 jolloin venäläiset kasakat veivät Kalajoelta alaikäisiä lapsia 274 mukanaan rakentamaan Pietaria.
Suomen sodan ajalta maalaus jolloin ruotsalainen  15-vuotias Wilhelm von Schwerin kuoli Kalajoella ja ruotsalaiset polttivat Kalajoen kirkon ja viisi taloa
Toisen maailmansodan ajalta maalaus jossa venäläiset pommikoneet pommittavat Kalajokea ja tuhosivat ns. pommitalon, jossa opettaja Vieno Lahdenperä kuoli.

Tässä vain muutama esimerkki näyttelyn toteuttamis- ja kehittämissuunnitelmasta. Toivottavasti lydän rahoitusta näyttelyn kehittämiseen ja Kalajoen historian tutkimiseen.












Olen kiinnostunut myös taiteesta, esim. Kari Suomalaisen piirustuksista.




Minulle tärkeä asia on liikunta ja terveellinen ruoka. Kalajoella on erinomaiset liikuntamahdollisuudet

on hyvät pyöräilytiet

hyvät kuntopolut

ja tietenkin hyvä kuntosali, mikä on erittäin tärkeä liikuntapaikka ikäihmisille lihaskunnon vuoksi esimerkiksi kaksi kertaa viikossa.
Kalajoen jäähalli
Kalajoen hyvistä palveluista voin suositella kuntosali Asemaa

Kalajoen jalkahoitolaa

Henriikan hiuspajaa

Kalajoentie 385100 Kalajaoki

puh. 044 9868979 henriikka@henriikanhiuspaja.fi






Veikko Perttulan savusiikaa


Terveellinen aamupala on erittäin tärkeä asia minulle.

Salaatti on tärkeä osa ruokavaliota


Olen saanut elää vaiherikkaan elämän. Olen surullinen, että raha sotki perhe-elämämme. 


Onnellinen perhe 1980-luvulla

Kuvassa isän isoisä oikealla, nimeltään Erkki

Olen kotoisin Alapäästä eli Raution pitäjän Alapään kylästä maalaisperheestä. Tässä olen isäni sylissä perhekuvassa.


Äiti lypsyllä 


Bulgarian presidentti ei myöntänyt minulle poliittista turvapaikkaa kun olin Oulun poliisin ja Oulun käräjäoikeuden vainon kohteena.

Tapasin Bulgariassa paikallisen Jeesuksen




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti