keskiviikko 11. maaliskuuta 2020

TO 12.03.2020 Oulun käräjäoikeuden laamannille



From: Erkki Aho
Sent: Thursday, March 12, 2020 4:29 AM
To: oulu.ko@oikeus.fi
Cc: raahe.uo@oikeus.fi ; maria.ohisalo@intermin.fi ; teija.moilanen@om.fi
Subject: oulun käräjäoikeus laamanni ja käräjätuomarit

Arvoisa käräjäoikeuden laamanni
Arvoisa käräjätuomari Hämäläinen

Minä olen haastanut Suomen valtion oikeuteen edustajinaan ulosottoviranomaiset ja heistä kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala ja vastuualeen ministerit oikeusministeri Anna-Maja Henriksson ja sisäministeri Maria Ohisalo.
Huomautan, että kysymyksessä ei ole summaarinen riita-asia, vaan aito rikosasia, jossa osallisina ovat poliisit, syyttäjät, laillisuusvalvojat, oikeusviranomaiset sekä ulosottoviranomaiset. Heitä edustavat haasteeni mukaan kihlakunnanvouti sekä asianomaiset ministerit.
Kysymyksessä on kidutusrikos ja muut ihmisoikeusrikokset, joihin Suomen valtion viranomaiset ovat syyllistynneet, kun eivät ole antaneet minulle esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Kaikki mainitsemani viranomaiset ovat kiistattomasti tietoisia näistä rikoksista, mutta ovat laiminlyöneet virkavelvollisuutensa ja syyllistyneet rikoslain 15 luvun 10 § ja 11 § vastaisiin toimiin. He ovat syyllistyneet ihmisoikeusrikoksiin ja siitä on kiistaton todistusaineisto. Nämä rikokset eivät ole riita-asioita ja nämä rikokset pohjautuvat valtiopetokseen ja siksi vastuualeen ministerit on haastettu oikeuteen asiassa.
Kaiken lisäksi eräät rikoksiin syyllistyneet ovat jo tunnustaneet tekonsa eli rikollisen toimintansa kuten esimerkiksi asianajaja Asko Keränen ja varatuomari Paavo M. Petäjä. Se ei ole riita-asia, vaan tunnustettu rikosasia. Valtion viranomaiset kuten poliisit, syyttäjät, oikeuslaitos ja laillisuusvalvojat ovati syyllistyneet rikoksiin, koska ovat hyväksyneet rikollisen toiminnan ja peitelleet rikoksia. Se ei ole summaarinen riita-asia vaan kiistaton rikosasia.
Käräjäoikeuden tuomari ja ulosottomies ovat tehneet minusta rikosilmoituksen. Sekään ei ole summaarinen riita-asia vaan kiistaton rikosasia. He jäivät itse rikoksista kiinni kuten olen rikostutkinnassa todistanut. Se ei ole riita-asia vaan kiistaton rikosasia. Asiassa poliisit kuitenkin toimivat minun oikeustajuni mukaan esitutkintalain, poliisilain, rikoslain, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Minä en saanut esittää mitään todistusaineistoja asiassa kuulusteluissa eikä todistajiani ole kuultu.
Rikosilmoituksen tekijänä on Oulun käräjäoikeuden tuomari Ervasti . Lisäksi toinen Oulun käräjäoikeuden tuomari Mäkeläinen on myös muuttanut haastehakemukseni ulosottovalitukseksi, mutta ei pyynnöistäni huolimatta ole ilmoittanut minulle mihin lakipykälään kyseinen teko perustuu. Rovaniemen hovioikeuden tuomarit hyväksyivät käräjätuomari Mäkeläisen menettelyn, mutta Rovaniemen hovioikeudenkaan tuomarit eivät ole pystyneet selvittämään minulle mihin lakipykälään käräjätuomari Mäkeläisen menettely perustuu. Kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia. Olen vienyt asian valtakunnansyyttäjäviraston käsittelyyn. On pakko tunnustaa, että en luota valtakunnansyyttäjäviraston toimintaan. Näkemykseeni minulla on kiistaton todistusaineisto.
Aikaisemmin Oulun käräjäoikeuden kaksi tuomaria antoi samasta asiasta kaksi erilaista päätöstä. Toinen toimi Oulussa ja Ylivieskassa. Tämäkin on jo sellainen menettely, että usko käräjäoikeuden toimintaan horjuu vahvasti.
Minulla perustuslain mukainen oikeus oikeudenmukaiseen oikeudenkäyntiin ja olen haastanut Suomen valtion oikeuteen Suomen valtion rikollisesta toiminnasta edustajinaan kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala ja ministerit Anna-Maja Henriksson sekä Maria Ohisalo. Kysymys ei ole missään tapauksessa summaarisesta riita-asista vaan kiistattomista ihmisoikeusrikoksista ja muista todistetuista rikoksista ja tunnustetuista rikoksista.
Olen lähettänyt käräjäoikeuteen todistusaienistoksi SSP-sopimuksesta kopion. SSP-sopimus on osa valtiopetosta, koska siinä määritellään toimialarationalisointi ja yritysten kaatamisperusteet. Markkinoilta poistettiin 60 000 yritystä. Sillä oli vakavat seuraukset suomalaiselle yhteiskunnalle ja maan kansalaisille. Valtiopetos ei ole summaarinen riita-asia vaan erittäin vakava rikosasia.
Kihlakunnanvouti Anssi Tuomaala on tehnyt ulosottoasiassa päätöksen, mikä minulla on oikeus todistaa rikokseksi. Kihlakunnanvoudin menettely ei ole summaarinen riita-asia vaan kiistaton virkarikos.
Pyydän käräjäoikeuden laamannia ilmoittamaan minulle sen lakipykälän jonka mukaan käräjätuomari voi muuttaa haastehakemuksen ulosottovalitukseksi.
Syyttäjä Heiskarin ”rikosliigan toiminta” ei ole summaarinen riita-asia vaan kiistaton rikosasia.
Ei voi välttyä vaikutelmalta, että asiaa käsitelevä käräjätuomari on nuori kandi, joka ajattelee vain tulevaisuuttaan ja unohtanut tai loikannut yli opinnoissaan Suomen perustuslain ja ihmisoikeussopimukset. Kidutusrikos ei ole summaarinen rita-asia vaan se on todella vakava rikos.
Olen joutunut olemaan Suomen valtion rikollisen toiminnan kohteena jo 25 vuotta. Olen kärsinyt syyttömän neljä konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion ja 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt yritykseni, omaisuuteni ja avioliittoni on rikottu Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta. Taloudelliset tappiot ovat satoja miljoonia ja henkiset kärsimykset ovat olleet hirvittävät. Olen joutunut laittomien pidätysten kohteeksi. Olen joutunut olemaan maanpaossa Suomessa , Ruotsissa ja Bulgariassa. Olen hakenut poliittista turvapaikkaa Euroopan Unionilta ja Bulgarialta. On käsittämätöntä, että käräjätuomari muuttaa ihmisoikeusrikokset summaariseksi riita-asiaksi.
Mielestäni asiassa on suoritettava valmisteluistunto ja asia on ratkaista useamman kuin yhden tuomarin toimesta. Tavoitteenani on saada sellainen tuomio, jolla korkein oikeus voi purkaa kaikki minua ja yritystoimintaani koskevat päätökset ja Suomen valtio korvata kaikki aiheuttamansa taloudelliset vahingot ja hirvittävät henkiset kärsimykset korkoineen. Ulosottotoimet on keskeytettävä välittömästi.
Edelleen korostan sitä, että olen valmis sopimaan kaikki asiat Suomen valtion kanssa, jota myös Oulun käräjäoikeuden tuomarit ja ulosottoviranomaiset edustavat. Käräjäoikeudella on tiedossa sopimusehtoni.

TI 11.03.2020 Vastaus lausumapyyntöön asiassa haastehakemus U 20/4572ty

Kalajoki 12.03.2020

Erkki Aho


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti