From:
Erkki Aho
Sent:
Monday, December 30, 2019 9:08 AM
To:
sanna.marin@vnk.fi ; maria.ohisalo@vnk.fi ;
anna-maja.henriksson@vnk.fi ; kirjaamo@okv.fi ; pev@eduskunta.fi
Cc:
jussi.halla-aho@eduskunta.fi ; ville.tavio@eduskunta.fi ;
leena.meri@eduskunta.fi ; jani.makela@eduskunta.fi
Subject:
Arvoisa pääministeri
Pääministeri Sanna Marin
– valtiopetos on tosiasia ja valtiopetos ei vanhene koskaan. Pyydän
Teitä ryhtymään asian vaatimiin toimenpiteisiin kiireellisesti.
Sisäministeri
Maria Ohisalo
oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson
Oikeuskansleri
Tuomas Pöysti
Valtakunnansyyttäjä
Raija Toiviainen
Suojelupoliisi
Pääministeri
Sanna Marin avustajat
Pääministerin
sihteeri
Valtiosihteeri
Pääministerin
Eurooppa-asioiden alivaltiosihteeri
Jari
Luoto
p. 0295 160 965
p. 0295 160 965
Avustajat
Erityisavustaja Henrik
Haapajärvi (poliittinen
erityisavustaja ja SDP:n hallitusryhmän sihteeri)
p. 050 339 2604
p. 050 339 2604
Erityisavustaja Matti
Niemi (EU-asiat)
Erityisavustaja Tuulia
Pitkänen (eduskunta-asiat)
p. 0295 160 231
p. 0295 160 231
Erityisavustaja Dimitri
Qvintus (mediasuhteet)
p. 0295 161 073
p. 0295 161 073
Erityisavustaja Joonas
Rahkola (talouspoliittinen
erityisavustaja)
p. 0295 160 998
p. 0295 160 998
Erityisavustaja Pirita
Ruokonen (viestintäasiat ja
hallitusryhmien viestinnän koordinointi)
Erityisavustaja Lauri
Voionmaa (kansainväliset
asiat)
p. 0295 160 306
p. 0295 160 306
Koordinaattori Maria
Svento
p. 0295 160 599
p. 0295 160 599
Valtioneuvoston
kanslia
Snellmaninkatu
1 A, Helsinki
PL 23, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@vnk.fi
PL 23, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@vnk.fi
Oikeusministeri
Anna-maja Henrikssonin avustajat
Ministerin
sihteeri
Valtiosihteeri
Avustajat
Erityisavustaja Camilla
Mäkinen (talouspolitiikka)
p. 0295 150 119
p. 0295 150 119
Erityisavustaja Lisa
Palm (demokratia
ja kielipolitikka)
p. 0295 150 069
p. 0295 150 069
Erityisavustaja Hanna
Seppä (tuomioistuinasiat
ja julkisoikeus)
p. 0295 150 131
p. 0295 150 131
Eritysiavustaja Niklas
Mannfolk (viestintä
ja mediasuhteet)
p.050 306 3990
p.050 306 3990
Oikeusministeriö
Eteläsplanadi
10, Helsinki
PL 25, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@om.fi
PL 25, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@om.fi
Sisäministeri
Maria Ohisalon avustajat
Yhteystiedot
Ministerin
sihteeri
Valtiosihteeri
Avustajat
Erityisavustaja Jarno
Lappalainen (viestintä
ja mediasuhteet)
p. 0400 536 973
jarno.lappalainen(at)vnk.fi
p. 0400 536 973
jarno.lappalainen(at)vnk.fi
Erityisavustaja Ville
Hulkkonen (Vihreiden
ministeriryhmän sihteeri)
p. 044 077 7226
ville.hulkkonen(at)vnk.fi
Erityisavustaja Sami Kerman (sisäinen turvallisuus)
p. 050 477 8348
sami.kerman(at)intermin.fi
Erityisavustaja Jussi Pyykkönen (talouspolitiikka)
p. 050 477 8354
jussi.pyykkonen(at)intermin.fi
Erityisavustaja Emilia Laaksonen (EU-asiat, maahanmuutto, turvapaikkapolitiikka, tiedustelu)
p. 050 574 1356
emilia.laaksonen(at)intermin.fi
p. 044 077 7226
ville.hulkkonen(at)vnk.fi
Erityisavustaja Sami Kerman (sisäinen turvallisuus)
p. 050 477 8348
sami.kerman(at)intermin.fi
Erityisavustaja Jussi Pyykkönen (talouspolitiikka)
p. 050 477 8354
jussi.pyykkonen(at)intermin.fi
Erityisavustaja Emilia Laaksonen (EU-asiat, maahanmuutto, turvapaikkapolitiikka, tiedustelu)
p. 050 574 1356
emilia.laaksonen(at)intermin.fi
Sisäministeriö
Kirkkokatu
12, Helsinki
PL 26, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@intermin.fi
PL 26, 00023 Valtioneuvosto
etunimi.sukunimi@intermin.fi
- Sosialidemokraattinen eduskuntaryhmä
Vihreä
eduskuntaryhmä
Vihreä
eduskuntaryhmä
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
Keskustan
eduskuntaryhmä
Keskustan
eduskuntaryhmä
Vasemmistoliiton
eduskuntaryhmä
Keskustan
eduskuntaryhmä
Ruotsalainen
eduskuntaryhmä
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
Varajäsenet
Perussuomalaisten
eduskuntaryhmä
Vasemmistoliiton
eduskuntaryhmä
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
Keskustan
eduskuntaryhmä
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
Sosialidemokraattinen
eduskuntaryhmä
Vihreä
eduskuntaryhmä
Kristillisdemokraattinen
eduskuntaryhmä
Kansallisen
kokoomuksen eduskuntaryhmä
Matti
Marttunen, valiokuntaneuvos
valiokunnan sihteeri
p. 09 432 2047, 050 563 1064
valiokunnan sihteeri
p. 09 432 2047, 050 563 1064
Mikael
Koillinen, valiokuntaneuvos
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2077, 050 454 6628
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2077, 050 454 6628
Liisa
Vanhala, valiokuntaneuvos
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2670, 050 308 8704
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2670, 050 308 8704
Ritva
Bäckström, valiokuntaneuvos
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2620, 050 550 7487
valiokunnan apulaissihteeri
p. 09 432 2620, 050 550 7487
Riikka
Kuronen, valiokuntakanslian sihteeri
p. 09 432 2237
p. 09 432 2237
Riitta
Lyytinen, valiokuntakanslian sihteeri
p. 09 432 2049
p. 09 432 2049
Stina
Nurmikoski, valiokunta-avustaja
(kokoustekniset tehtävät)
p. 09 432 2076
(kokoustekniset tehtävät)
p. 09 432 2076
Perustuslakivaliokunta
00102 EDUSKUNTA
puh. 09 432 2049
pev(at)eduskunta.fi
00102 EDUSKUNTA
puh. 09 432 2049
pev(at)eduskunta.fi
Suomessa
on tapahtunut valtiopetos, mikä ei vanhene koskaan.
Koiviston
konklaavi
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä asiakirjat
1.salaiseksi
julisterut Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992
2.
salaiseksi julistettua SSP-sopimusta 22.10.1992
3.
25 vuodeksi salaiseksi julistettua Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjat
31.03.2000
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä videot
Koiviston
konklaavi
SSP-sopimus
Valtiopetosta
todistaa muun muassa nämä selvitykset ja kirjat
Jorma
Jaakkolan kotisivut
Jukka
Davidsonin nettikirja Isänmaan ryöstäjät
Kiireellinen
toimenpidepyyntö Euroopan neuvostolle
Koiviston
konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset
Valtiopetos
on tosiasia
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena
Pankkikriisi
Oikeuslaitos
ja poliisi
Näistä
kirjoista olisi löytynyt lisää tietoa,
Uutta
todistusaineistoa asioista tulee koko ajan ja tärkein niistä on
tohtori Jukka Davidssonin haastattelut 27.05.2019 ja tutkimukset,
jotka tukevat omia todistusaineistojani
Totuudesta
muutokseen
Velallisten
tuki ry
c/o
Liisa Mariapori
Pohjolankatu
27, 96100 Rovaniemi
Suomi
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja
syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus-
ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien
tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja
tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten
ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista
siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä
laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta
lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista
lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat
kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja
hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa
päättämässä itse hyväksymiensä lakien
perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää
Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns.
Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa
hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada
oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä
ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman,
epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän
sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat
syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja
presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno
Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä
ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu.
Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat
olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla,
eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain
takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää
ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain
vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset
Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko
omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot
pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon
kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan
toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten
tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista.
Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti
hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja
testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa
vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti
saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat
tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen
presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa
toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019
tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä
virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva
hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki
ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen
johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan,
joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin
korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti
Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä
tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja
koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin
huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden
tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan
allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin
muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja
johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa
ja päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen
EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta
velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes
poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen
velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta,
että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon.
Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa,
kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse
esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat
amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin
velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla
markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois
tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään
yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai
tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään
regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen
toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on
ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa
31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä
huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja
pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat
salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset
ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja
moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja
niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena
toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen,
valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa
huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten
oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on
lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla
aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä
ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta
riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä
edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti
loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26
%).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut
suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen,
että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan
perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta
pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951
tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan
31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä
Euroopan perustuslain mukaisesti.
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset
yrittäjät, joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja
pankkien tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai
Verohallinnon verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa
noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä
kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
liisa.mariapori@velallistentuki.fi
+358405604180
Toimin
aikanaan Alavieskassa PR-Teollisuus Oy:n toimitusjohtajana ja
osakkeen omistajana. Yritys ajettiin rikollisesti konkurssiin.
Käytännön toimet hoiti rikosliiga, johon kuuluivat syyttäjä Sulo
Heiskari, varatuomari Paavo M. Petäjä, joka on tunnustanut
rikoksensa, entinen asianajaja, nykyinen varatuomari ja vankilakundi
Asko Keränen, joka on tunnustanut tekonsa sekä Arsenal Oy ja Kera
Oy sekä asianajajat Antti Latola ja asianajaja Hannu Maskonen sekä
lestadiolainen poliisi Raimo Ollila. Ei voi välttyä vaikutelmalta,
että heille on annetu syytesuoja.
Olen
pyrkinyt saamaan oikeutta jo lähes 25 vuotta. Viimesin tilanne on
se, kun käräjätuomari Sarinne Ervasti ja ulosottomies Eveliina
Nissilä tekivät minusta rikosilmoituksen viranomaisen
väkivaltaisesta vastustamisesta. Rikosilmoitus on perätön
ilmianto. Kävin aikanaan Raahen käräjäoikeudessa tarkistamassa
käräjäoikeuteen lsähköpostitse lähettämäni aineiston. Kävin
tarkistamassa sen sen takia, että ulosottomies ilmoitti minulle
ettei hän tiedä, että hänet on haastettu oikeuteen ja kuitenkin
käräjätuomari oli ilmoittanut milloin päätös asiassa annetaan.
Minä menin todistajan kanssa käräjäoikeuteen tarkistamaan sinne
sähköisesti lähettämäni ainieston ja huomasin, että se oli
tulostettu. Kaikki todistusaineisto oli jätetty tulostamatta.
Todistajani voi todistaa asian. Käräjäsihteeri kutsui
käräjätuomarin paikalle. Käräjätuomari oli hämillään, koska
oli jäänyt rysän päältä kiinni. Hän yritti kierrellä, ettei
todistusaineistolla ole asiassa mitään merkitystä. Tein hänelle
muutaman tarkistuskysymyksen ja totesin, ettei hän ollut perehtynyt
asiaan lainkaan. Hän teki tietosiesti väärän päätöksen. Siitä
seurasi melkoinen prosessi, jonka olen kertonut loppulausunnoissani.
Käräjätuomari
on siis tehnyt minusta rikosilmoituksen kun itse jäi rikoksesta
kiinni. Tietenkin asiassa aloiitettiin ”rikostutkinnat” koskea
käräjätuomari on rikosilmooituksen tekijä. Kuulusteluissa en
saanut esittää mitään todistusaineistoa, eikä toddistajiani
kuultu. Kuulustelija ilmoittti minulle etäkäteen, että kuulustelun
kysymykset ja vastaukset on tehty etukäteen. Minä tiedustelin, että
miksi sitten kuulustelut suoritetaan. Hän pahoitteli
sanavalintojaan. Minulla oli kuulustelutodistaja mukanani joka voi
todistaa kuulustelutapahtuman ja sen lainvastaisuuden. Rikostutkijana
asiassa Pekka Niskakangas, joka loppulasunnossani esittämän
todistusaineiston mukaan on varmasti esteellinen ja
tutkinnanjohtajana on Hannu Mensonen, joka on vuoren varmasti
esteellinen. Lisäksi asia käsitellään Oulun käräjäoikeudessa,
jossa ainakin neljää muuta käräjätuoamria on syytä epäillä
asiassani virkarikoksesta. Siis minulta estetään esteetön
rikostutkinta ja oikeudenmukainen oikeudenkäynti, koska
toverituomioistuin käsittelee asian.
Asiat
selviävät loppulausuntoluonnoksistani jotka löytyvät netistä
loppulausuntoluonnos
osa 1
loppulausuntoluonnos
osa 2
kihlakunnansyyttäjä
Sulo Heiskari
asianjaja
Antti Latola
asianjaja
Hannu Maskonen
varatuomari
Paavo M. Petäjä
entinen
asianajaja Asko Keränen, nykyinen varatuomari
lestadiolainen
poliisi Raimo Ollila
rikollisten
suojelijat
Hätähuuto
Suomesta
ssp-sopimus
Saattohoitajat
Rikolliset
konkurssit
Rikoksia
ei tutkita
Ahojahti
Suomi ei ole oikeusvaltio.
Rikoslaki
13 luku
1
§ (21.4.1995/578)
Valtiopetos
Joka
tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla tai
siihen rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti pakottamalla taikka
valtiosääntöä rikkoen
tekee
teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on
tuomittava valtiopetoksesta vankeuteen
vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Valtiopetoksesta
tuomitaan myös se, joka väkivaltaa käyttämällä tai sillä
uhkaamalla syrjäyttää tai yrittää syrjäyttää tasavallan
presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai
osaksi estää tai yrittää estää niitä käyttämästä
toimivaltaansa.
Törkeä
valtiopetos
1)
rikoksentekijänä on tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen
tai muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon
kuuluva henkilö,
ja
valtiopetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
rikoksentekijä on tuomittava törkeästä
valtiopetoksesta vankeuteen
vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.
Rikoslaki
15 bluku
10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen
suhde. (12.6.2015/735)
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on
tuomittava rikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon
tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n
2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä,
eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi
kuukautta vankeutta.
Erkki
Aho Yrittäjät joutuu lähtemään maanpakoon. Siellä jossakin
jouluna 2019
Jatketun
24 vuoden oikeusmurhan ja kidutuksen kohteena yrittäjä Erkki Aho
Pyyydän
poliittista turvapaikkaa Bulgarian valtiolta
Erkki
Ahon työkokemus
- Konsulttitoimisto Erkki Aho Ky, toimitusjohtaja 1991 –
- ITC Russia toimitusjohtaja 1997
- ITC Finland Oy, toimitusjohtaja 1996 – 1997
- PR-Teollisuus Oy, toimitusjohtaja 1996
- PR-Teollisuus Oy, myyntipäällikkö 1995
- Raahen Porvari- ja Kauppakoulu opettaja 1991 – 1995
- Pohjanmaa-lehti, päätoimittaja 1990 – 1991
- Särkkäin Sanomat, päätoimittaja 1988 – 1989
- Raahen Porvari- ja Kauppakoulun Konsultit Oy, toimitusjohtaja 1988 – 1989
- Pohjois-Suomen Toimitusjohtajakoulun vetäjä 1988 – 1989
- Raahen Porvari- ja Kauppakoulun opettaja 1983 – 1988
- Leiribaari Ky, toimitusjohtaja 1983 – 1988
- Kalajoen Osuuskauppa, markkinointipäällikkö 1981 – 1983
- Pudasjärven Osuuskauppa, markkinointipäällikkö 1981
- Pudasjärven Osuuskauppa, tavaratalopäällikkö 1979 – 1981
- Osuuskauppa Vuoksenmaa, osastopäällikkö 1978 – 1979
- PKO-Sokos, tarkastaja 1977 – 1978
- SOK:n liikkeenjohdollinen tavaratalokoulutus 1977 – 1978
- Osuuskauppa Vuoksenmaa, henkilöstöpäällikkö 1976 – 1977
- SOK Kokkola, tarkastaja 1976
- SOK:n liikkeenjohdollinen kenttäkoulutus 1974 – 1976
- Kalajoen Osuuskauppa, myyjä 1973 – 1974
- Kalajoen Hiekkasärkkien leirintäalueen päävalvoja 1973
- Kalajoen Osuuskauppa, myyjä Raution myymälä 1970
- Raution kunnan nuoriso- ja urheiluohjaaja 1970
- Lemminkäinen Oy, liikenteenohjaaja 1968
Erkki
Ahon luottamustoimet
- Kalajoen kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja 2009-2012
- Kalajoen kaupunginvaltuuston jäsen 1988 – 2016
- Kalajoen kaupunginhallituksen jäsen 2007 – 2008
- Kalajoen kaupunginhallituksen varajäsen 2005 – 2006
- Kalajoen ympäristölautakunnan puheenjohtaja 2005 – 2008
- Kalajoen elinkeino- ja maankäyttötoimikunnan jäsen 2007 – 2008
- Perussuomalaisen puolueen puoluevaltuuston jäsen 2005 –
- Keskipohjanmaan maakuntavaltuuston jäsen 2005 –
- Kansanedustajaehdokas 2002
- Kalevala-projektin puheenjohtaja 1996
- Kalajoen sivistyslautakunnan jäsen ja varapuheenjohtaja 1992 – 1996
- Kalajoen käsi- ja taideteollinen oppilaitos, johtokunnan puheenjohtaja 92 – 96
- Kalajoen Junkkarit, jääkiekkojaoston puheenjohtaja 1988 – 1989
- Kalajoen Junkkarit lentopallojaoston puheenjohtaja 1982 – 1983
- Kalajoen reserviupseerikerho, hallituksen jäsen 1981
- Pudasjärven kunta, tilintarkastaja 1981
- Pudasjärven Urheilijat, lentopallojaoston puheenjohtaja 1980 – 1981
- Pudasjärven reserviupseerit ry:n hallituksen jäsen 1981
- SOK:n Oulun piirin päällikkökillan hallituksen jäsen 1980
- Kalajoen kunnan nuorisolautakunnan puheenjohtaja 1973 – 1974
- Raution Kisailijoiden puheenjohtaja 1974
- Kalajokilaakson reserviupseerikerhon rahastonhoitaja 1974
- Raution Kisailijoiden varapuheenjohtaja 1973
- SM-maastojuoksut, järjestelytoimikunnan jäsen 1973
- Kalajoen Osuuskauppa, nuorisotoimikunnan jäsen 1973
- Nuoren Keskustan Liiton valtuuskunnan jäsen 1971 – 1972
- NKL:n Raution osaston puheenjohtaja 1969 – 1971
Kunnallisvaalti 2012
1. Hanna Halmeenpää
Vihreät 218
2. Eija Pahkala Keskusta
190
3. Juha Nivala Keskusta
160
4. Riitta A Tilus Keskusta
158
- Erkki Aho Perussuomalaiset 99
- Tomi Reinikainen Kokoomus 201
- Terttu Myllylahti Keskusta 153
- Jorma Untinen Pro Kalajoki 150
- Veli Ainali Kristillisdemokraatit 131
- Kaarlo Isokääntä Keskusta 113
- Erkki Aho Pro Kalajoki /Perussuomalaiset 105
- Jorma Untinen Pro Kalajoki 307
- Erkki Aho Pro Kalajoki 199
- Kaarlo Isokääntä Keskusta 145
- Raili Myllylä Keskusta 109
- Veli Ainali Kristillisdemokraatit 108
- Juhani Latukka Keskusta 102
- Erkki Aho Kristillisdemokraatit, sitoutumaton 216
- Simo Kärjä Keskusta 114
- Pirkko Nygård SDP 111
- Reijo Rautakoski Keskusta 105
- Päivi Siironen Keskusta 101
- Raili Myllylä Keskusta 98
- Erkki Aho Keskusta 243
- Eero Nevalainen Keskusta 150
- Raili Myllylä Keskusta 132
- Veli Ainali Kristillisdemokraatit 130
- Esko Lindström Vasemmistoliitto 127
- Alpo Murtoniemi Keskusta 114
- Esko Lindström Vasemmistoliitto 166
- Pirkko Nygård SDP 163
- Eero Nevalainen Keskusta 131
- Erkki Aho Keskusta 128
- Markku Rautio Kokoomus 110
- Keijo Kukkola Keskusta 107
- Esko Lindström Vasemmistoliitto 138
- Eero Nevalainen Keskusta 122
- Juha Tavasti Keskusta 113
- Erkki Aho Keskusta 111
- Alpo Murtoniemi Keskusta 101
- Jorma Juusola Keskusta 95
Erkki
Aho
Liitän
tämän aineiston asiani rikostutkinnan loppulausuntoon ja
oikeudenkäyntimateriaaliin. Tiedoksi Euroopan komissiolle ja YK:n
Ihmisoikesneuvostolle
30.12.2019
Siellä
jossakin
Erkki
Aho
Nimeni
on Erkki Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti