From:
Erkki Aho
Sent:
Thursday, October 10, 2019 10:17 AM
To:
otp.informationdesk@icc-cpi.int ; careers@amnesty.org ;
info@unric.org ; vera-jourova-contact@ec.europa.eu
Cc:
anna-maja.henriksson@eduskunta.fi ; maria.ohisalo@eduskunta.fi ;
antti.rinne@eduskunta.fi ; kirjaamo.oulu@poliisi.fi ;
pekka.niskakangas@poliisi.fi ; eduskunta@eduskunta.fi
Subject:
Finns urgently need help
Euroopan
Unionin oikeuskomissaari Vera Jourova , tutkinnanjohtaja Pekka
Niskakangas, Suomen eduskunta = kansanedustajat, Kansainvälinen
rikostuomioistuin, YK:n Ihmisoikeusneuvosto
Haluan
poliittisen turvapaikan Euroopan Unionilta, jos en saa esteetöntä
rikostutkintaa ja oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä.
Chci
od Evropské unie politický azyl pokud nemám
neomezené trestní vyšetřování a spravedlivý proces.
I
want a political asylum from the European Union
if I do not have
unrestricted criminal investigation and a fair trial.
Mayday,
Mayday, Mayday.....
Honorable
Commissioner for Justice of European Union Vera Jourova,
International Criminal Court, Amnesty International, United Nations
Regional Information Centre (UNRIC)
Finns
urgently need help. Finland does not have the rule of law and does
not respect the European Convention on Human Rights. Finland needs a
constitutional court. Finland needs a Truth
Commission to investigate the 1990s recession and the banking crisis.
There has been a major robbery of property and genocide. 60 000
companies were withdrawn from the market. 500,000 people lost their
jobs. Citizens did not get justice when the bank always won in court.
14,500 entrepreneurs committed suicide in a difficult situation. The
decisions of the Finnish political leadership were declared secret.
Bank
crisis, I've lost my business, my property and my family. The State
of Finland to take employment pension every month a large part of the
punishment that I have been an entrepreneur in Finland. I do not get
justice in Finland. I have suffered huge economic losses and
horrendous psychological damage of criminal activity due to the State
of Finland. The legal battle against the Finnish state has been going
on for 24.5 years.
However,
I am still alive. I have been several times as a refugee in Finland
and abroad. I have exposed the criminal activity Finland's political
leadership.
Tyto
dokumenty jsou důkazem státních podvodů ve Finsku,
Zločiny
nikdy nevyprší
These
documents are evidence of state fraud in Finland. Crimes
never expire
Nämä
asiakirjat ovat todisteita valtion petoksista Suomessa. Valtiopetos
ei vanhene koskaan.
salaiseksi
julistettuja ns. Koiviston konklaavin asiakirjoja 6.5.1992
100
vuodeksi salaiseksi julistettua SSP-sopimusta 22.10.1992
25
vuodeksi salaiseksi julistetettua Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjoja
31.03.2000
Valtiopetos
ei vanhene koskaan
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
Suomen tasavallan
presidentti Urho Kekkosen sairastuttua Suomen tasavallan
presidentiksi valittiin 1982 tohtori Mauno Koivisto, joka halusi
Suomen lähentyvän länsimaita ja halusi Suomen Euroopan Unionin
jäseneksi. Suomi
koki 1990-luvun alussa erittäin syvän taloudellisen laman johtuen
vakaan markan politiikasta.
Tasavallan presidentti Mauno Koivisto ja Suomen poliittiset päättäjät
päättivät pelastaa pankit. Tasavallan
presidentti Mauno
Koivisto kutsui
06.05.1992 tasavallan presidentin linnaan oikeusjärjestelmän
edustajia kokoukseen, jossa heitä ohjeistettiin antamaan pankeille
suosituimmuusasema riita-asioissa ja syytesuoja niissä johtuvissa
asioissa. Kokouskutsu oli Martti
Mannisen allekirjoittama
ja päivätty 16.04.1992.
Kysymyksessä
on valtiopetos kun tasavallan presidentti puuttuu riippumattoman
oikeuslaitoksen toimintaan.
Suomen
Säästöpankki-SSP Oy:n pilkkomissopimus solmittiin 22.10.1992
Suomen valtion ja neljän ns. ostajapankin (SYP, KOP, Osuuspankit ja
Postipankki) välillä. Tässä 100 vuodeksi salaiseksi julistetussa
sopimuksessa sovittiin toimialakohtaiset listaukset yrityksistä,
jotka tullaan viemään konkurssiin, sekä määriteltiin
kaatamisperusteet luottomäärien ja asiakkuuksien pohjalta. Jos
asiakas toimi joillakin seuraavista toimialoista, niin pankeille
annettiin vapaus poistaa yritys markkinoilta ja laittaa saatavansa
valtion avoimeen pankkitukipiikkiin: kiinteistösijoittaminen ja
kiinteistösijoittamiseen verrattava kiinteistötoiminta, muu
sijoittaminen, rakentaminen, vähittäiskauppa, hotelli- ja
ravintolatoiminta, vapaa-aikatoiminta. SSP-sopimus solmittiin
pääministeri Esko
Ahon hallituksen
toimesta. Valtionvarainministerinä toimi Iiro
Viinanen ja
sisäministerinä Mauri
Pekkarinen Nämä
kolme ministeriä muodostivat valtioneuvoston ”sisäpiirin”.
Suomen 1990-luvun pankkikriisissä ja suuressa lamassa toteutettiin
Suomen historian suurin omaisuuden ryöstö ja
kansanmurha.Markkinoilta poistettiin kilpailulain vastaisesti 60 000
yritystä ja työttömiä tuli n. 500 0000,¨sekä ylivelkaantuneita
280 000. Heistä tuli elinkautista lumevelkavankeja, joista 14 500
teki itsemrhan.
Suomen
valtion rikosten peittelemiseksi tehtiin 25 vuodeksi salaiseksi
julistettu Aktiv-Hansa.kauppa, Aktiv Hansa Oy ja C&A Finland Oy
ostivat 31.3.2000 ministeri Suvi
Anne Siimeksen allekirjoittamalla
kauppakirjalla Arsenal omaisuudenhoitoyhtiöiden 12,2 miljardin
markan saatavat 5 %:lla todellisesta arvosta eli 600 miljoonalla
markalla. Ongelmaluottoja oli n. 60 000 kappaletta.
Nyt näitä
saatavia ulkomainen perintäyhtiö perii täydestä arvosta korkealla
korolla suomalaisilta kansalaisen kuolemaan saakka ja eduskunnan
päätöksellä vielä senkin jälkeen eli kuolinpesältä.
Erikoista
kauppakirjassa on se, että ministeri Suvi-Anne Siimes myi nämä
ongelmaluotot vaikka Arsenal Oy:llä oli oma toimiva johto.
Kauppasopimukseen sisältyy vielä ns. korvausklausuuli, jonka mukaan
jos sopimus puretaan niin koko kauppasumma laukeaa maksettavaksi.
Tämä korvausklausuuli on perustuslain vastainen.
Edellä
esitetyn johdosta yritykseni PR-Teollisuus Oy ja ITC Finland Oy ja
minä yrittäjänä olemme joutuneet Suomen valtion rikollisen
toiminnan kohteeksi. Olen menettänyt Suomen kolmanneksi suurimman
talotehtaan PR-Teollisuus Oy:n ja ITC Finland Oy:n Suomen valtion
rikollisen toiminnan johdosta. Minä olen kärsinyt syyttömänä
neljä konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion sekä
7 kunnianloukkaustuomiota. Kaikki päätökset on saatu aikaan Suomen
valtion rikollisen toiminnan perusteella. Lisäksi olen menettänyt
omaisuuteni ja luottotietoni sekä minun avioliittoni on rikottu
Suomen valtion toimesta oikeuden väärillä päätöksillä. Olen
ollut Suomen valtion rikoksilla aikansaatujen päätösten
perusteella ulosoton kohteena jo 24 vuotta. Minulta on estetty
yritystomnnan harjoittaminen luottokelvottomana. En ole saanut
esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä
24 vuoteen. Korkein oikeus ei ole purkanut alioikeuksien vääriä
äätöksiä vaikka todistusaineisto on kiistaton ja rikolliset ovat
tunnustaneet tekonsa. Tästä syystä rikosliiga ja
hyvä-veli-verkosto on voinut jatkaa toimintaansa tehtailemalla uusia
rikoksia entisten lisäksi laillisuusvalvonnan suujeluksessa sekä
poliisin ja syyttäjän toiminnan avulla. Suomen
valtion rikollinen toiminta täyttää muun muassa kidutuksen
tunnusmerkistön.
Viimeisin
tilanne asioissani on se, että Rovaniemen hovioikeus ei ole antanut
minulle oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä, kun olen vaatinut, että
saan oikeudessa todistaa, että kaikki ulosotossa olevat saatavani
ovat syntyneet rikollisesti ja Suomen valtion rikollisen toiminnan
avulla. Rovanimen hovioikeuden päätös on nro 346, antopäivä
07.10.2019 diaarinumero S19/662. Asian ovat ratkaiseet hovioikeuden
tuomari Auli Vähätörmä sekä hovioikeudenneuvos Kaarina
Ollikainen, joka on esitellyt asian sekä asessori Salla Erola. En
saanut oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä enkä suullista käsittelyä
asoissani.
Hovioikeuden
tuomareita Auli Vähätörmää ja hovioikeudenneuvos Kaarina
Ollikaista sekä asessori Salla Erolaa on syytä epäillä
virkavelvollisuuden laiminlyönnistä, törkeästä virka-aseman
väärinkäytöstä, rikoslain 15 luvun 10 §:n ja 11 §:n
vastaisesta toiminnasta sekä osallisuudesta valtiopetokselliseen
toimintaan. Lisäksi heitä on syytä epäillä ihmisoikeusrikoksiiin
syyllistymisestä kuten esimerkiksi kidutuksesta eli
ihmisoikeussopimuksen 3 artiklan mukaisesta teosta,
ihmisoikeussopimuksen 6 artiklan vastaisesta toiminnasta eli
oikeudenmukaisesta oikeudenkäynnin estämisestä,
ihmisoikeussopimuksen 13 artiklan vastaisesta toiminnasta eli
syrjnnästä, lisäksi hovioikeuden päätöksentekijöitä on syytä
epäillä perustuslain 6 §:n vastaisesta toiminnasta eli
yhdenvertaisuusperiaatteen rikkomisesta sekä perustuslain 7 §:n, 8
§:n, 9 §:n , 15 §:n , 18 §:n, 19 §:n ja 21 §:n vastaisesta
toiminnasta.
Otan
konkreettisena esimerkkinä perustuslain 19 §:n. 19
§
Oikeus
sosiaaliturvaan
Jokaisella, joka ei kykene
hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus
välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus
perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden
ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen
perusteella.
Julkisen vallan on turvattava, sen
mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät
sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä.
Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen
huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi
ja yksilöllinen kasvu.
Julkisen vallan tehtävänä on
edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista
järjestämistä.
Minä
en voi hankkia uusia silmälaseja. Näkökykyni on parantunut oman
käsitykseni mukaan silmäjumpan ja terveellisen ruuan ansiosta.
Kävin näon tarkastuksessa ja opitikko määräsi hankittavaksi
uudet silmälasit. Pyysin tajoukset kahdesta eri silmälasiliikkeestä.
Toisen liikkeen tarjous on 713,50 euroa ja toisen 811,20 euroa. Minä
en voi hankkia uusia silmälaseja, koska Kela ei avusta minua, koska
olen ulosotossa. Ulosottoviranomaiset eivät jousta ulosotossa, koska
he ovat provisiopalkalla ja heidän palkkionsa pienentyisi jos he
antaisivat minulle ylimääräisen vapaakuukauden ulosotossa.
Luotolla en voi ostaa koska olen luottokelvoton. Minulle jää
ulosoton jälkeen käteen niin vähän rahaa ettei se riitä edes
ruuan ostoon, vaan käyn leipäjonossa hankkimassa ruokaa. Kuukauden
kaksi viimeistä viikkoa ennen eläkkeenmaksua on aina todella
vaikeaa taiteilua rahan riittävyyden kanssa. Silmälaseja ei pysty
hankkimaan. Kysymys on ihmisoikeusrikoksesta.
Näistä
samoista rikokista on syytä epäillä Oulun käräjäoikeuden
tuomareita Ahti Kontturia, Heikki Smedsiä, Ville Vuorialhoa, Minna
Leikasta ja Sarianne Ervastia.
Olen
pyrkinyt saamaan oikeutta asioissani ja olen pitänyt blogia
poliisin, syyttäjän ja käräjätuomareiden sekä
laillisuusvalvojien toiminnasta sekä julkistanut blogissani
tosiasiat. Olen haastanut useita kertoja ulosottoviranomaiset
oikeuteen siitä syystä, että he perivät sellaisia saatavia,
joita ei todellisuudessa ole olemassa. Lisäksi olen joutunut olemaan
yli 30 vuotta Kalajoen kaupungin syrjinnän kohteena. Poliisi ei
tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen eikä
laillisuusvalvojat näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakanaan.
Oulun
käräjäoikeus ei ole ottanut asiaani käsiteltäväksi ja on
tietoisesti toiminut lain vastaisesti. Eräs
käräjätuomareista nimeltään Sanianne Ervasti ja ulosottomies
Eveliina Nissilä ovat tehneet minusta rikosilmoituksen kun olen
julkistanut tosiasiat blogissani. Tutkinnanjohtajana
asiassa on poliisi Pekka Niskakangas. Katson, että käräjätuomari
Sarianne Ervastia ja ulosottomies Eveliina Nissilää on syytä
epäillä myös perättömästä ilmiannosta.
Asioiden
kulku on ollut seuraava. Olenpyytänyt ulosottoviranomaisilta koko
ulosottohisroriani ajalta kaikki ulosotot, koska katson, että
vahinkorvauslaskelmaani on saatava oikeat tiedot siitä kuinka paljon
ulosottoviranomaiset ovat perineet minulta perustuslain 15 § :n
vastaisesti saatavia ja mihin ne perinnät on kohdistettu. Olen
vaatinut saamistodisteita, mutta ulosottoviranomaiset ovat
kieltäytyneet toimittamasta niitä. Haastoin ulosottomiehen
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen. Laitoin sähköpostitse
asiakirjat käräjäoikeuteen. Soitin ulosottomiehelle, joka kertoi,
ettei hän tiedä haasteesta mitään. Kuitenkin käräjätuomari oli
ehtinyt minulle ilmoittaa milloin ratkaisu asiassa annetaan. Soitin
käräjäoikeuteen ja ilmoitin, että tulen tarkistamaan onko
asiakirjat tulostettu oikein. Menin todistajan kanssa
Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen ja sain käräjäsihteeriltä
tarkistettavaksi sinne sähköpostilla lähettämäni aineiston.
Tarkistin aineiston ja totesin käräjäsihteerille, että aineisto
on tulostettu väärin. Käräjäsihteeri pyysi käräjätuomarin
paikalle ja totesin käräjätuomarille asian. Käräjätuomarin
mielestä asialla ei ollut mitään merkitystä miten sähköpostit
on tulostettu. Keskustelin käräjätuomarin kanssa pari minuuttia ja
huomasin, ettei hän ollut perehtynyt asiaan juuri yhtään. Hänellä
oli selkeä ennakkoasenne asiaan. Käyttäydyin asiallisesti, vaikka
luonnollisesti tunteet olivat pinnassa. Menettelyni oli asiallista ja
asianmukaista. Sen voi todistaa mukana ollut todistajani. En varmasti
syyllistynyt virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen. Kun huomasin
tilanteen, niin menimme käräjäoikeuden kansliasta suoraan Raahen
poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta asiassa. Raahen
poliisilaitos oli valitettavasti silloin kiinni. Minulla oli kaikki
paperiset tärkeimmät todistusaineistot mukani niin käräjäoikeudessa
kuin Raahen poliisilaitoksella. Kun pääsin kotiin niin tein asiasta
rikosimoiituksen Oulun poliisille. On todennäköistä, että
rikosilmoitus lähettiin Raahen poliisille Hannu Mensoselle, joka ei
reagoinut asiaan. Kävimme Mensosen kanssa asiasta asiallisen
sähköpostikeskustelun mkä löytyy blogistani. Kun Mensonen ei
ryhtynyt asian vaatimiin toimenpiteisiin niin tein rikosilmoituksen
KRP:lle. Siellä poliisi Erkki Rossi teki suojelupäätöksen asiassa
eli minun oikeustajuni mukaan virkarikoksen. Tein asiasta
rikostutkintapyynnön valtakunnansyyttäjälle, jossa asiasta teki ei
anna aihetta päätöksen kihlakunnansyyttäjä Heidi Savurinne.
Soitin kihlakunnansyyttäjä Savurinteelle ja käymämme keskustelun
perusteella huomasin, että hän ei ollut perehtynyt asiaan ja
tunnusti ettei ollut perehtynyt asiakirjoihin, joista hän oli
päätöksen tehnyt. Hän perusti päätöksensä Oulun poliisin ja
Lapin poliisin päätöksiin. Koska valtakunnansyyttäjän toiminta
kuluu suoraan oikeusministeriän alaisuuteen niin pyysin
oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonia ryhtymään toimenpiteisiin,
koska kihlakunnansyyttäjä tunnustaa tekonsa. Oikeusministeri ei ole
reagoinut yhtenekään sähköpostiviestiini asioissa. Koska poliisin
toiminta kuuluu sisäministeri Maria Ohisalon alaisuuteen niin pyysin
ministeri Ohisaloa ryhtymään toimeinpiteisiin poliisin rikolliseksi
epäiltävän toiminnan johdosta. Ministeri Ohisalo ei ole reagooinut
asiaan eikä ole vastannut yhteenkään säähköpostiviestiini.
Rovaniemen hovioikeus siunasi käräjätuomari Sarianne Ervastin
virheellisen toiminnan ja teki asiassa väärän päätöksen. Tämän
jälkeen käräjätuomari Sarianne Ervasti teki rikostutkintapyynnön
minusta todennäkisesti yhteistyössä ulosottomies Eveliina Nissilän
kanssa, joka oli myohemmin soittanut kuulustelutodistajani pojalle ja
ilmoittanut, ettei kuulusteluttodistaja saa olla missään
tekemisissä Erkki Ahon kanssa. Kysymyksessä oli saamani tiedon
perusteella ollut jonkinlainen uhkailusoitto.
Minulle
on vielä epäselvää onko tutkinnanjohtaja ohjeistanut
kuulustelijaa eli polisi Niskasaarta toimimaan esitukintalain,
poliisilain, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaisesti.
Virkamiehen
väkivaltainen vastustaminen
Kuulusteluissa
en saanut esittää mitään todistusaineistoja asiassa eikä minulle
annettu pyynnöstäni huolimatta kopioa kuulutelukertomusta omakseni.
Kuulustelut tehtiin esitutkintalain, poliisilain, perustuslain ja
ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Kuulustelutodistaja
todistaa asian kirjallisesti.
Kuulustelutodistajan
lausunto
Jos
en saa esteetöntä rikostutkintaa asiassa ja poliisi ei hanki
todistusaineistoksi
salaiseksi
julistettuja ns. Koiviston konklaavin asiakirjoja 6.5.1992
100
vuodeksi salaiseksi julistettua SSP-sopimusta 22.10.1992
25
vuodeksi salaiseksi julistetettua Aktiv-Hansa-kaupan asiakirjoja
31.03.2000
ja
jos en saa esteetöntä rikostutkintaa enkä
oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä asiassani niin pyydän
Euroopan Unioinilta poliittista turvapaikkaa Suomen valtion
rikollisen toiminnan ja poliittisen ajojahdin johdosta.
From: Erkki
Aho
Sent: Monday,
October 7, 2019 5:24 AM
Subject: valituksen
täydennys Rovanimen hovioikeudelle sekä vastine
rikostutkintapyyntöön
Rovaniemen
hovioikeudelle ja poliisi, tutkinnanjohtaja Pekka Niskakankaalle,
tiedoksi
ja toimenpiteitä varten myös oikeusministeri Anna-Maja Henriksson,
sisäministeri Maria Ohisalo sekä eduskunnan hallintovaliokunta sekä
perustuslakivaliokunta
Oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson on vastuussa oikeushallinnon alan toiminnasta
Suomessa. Hän ei ole reagoinut lähettämiini lukuisiin
avunpyyntöihini millään tavalla.
Sisäministeri
Mari Ohisalo on vastuussa poliisin toiminnasta Suomessa.
Sisäministeri Ohisalo ei myöskään ole vastannut yhteenkään
sähköpostiini ja avunpyytööni.
From: Erkki
Aho
Sent: Friday,
October 4, 2019 7:06 AM
Subject: vihapuheen
kitkennän syynä on valtiopetos ja sen tekijöiden suojeleminen
Poliisi
Pekka Niskakangas, hallintovaliokunnan puheenjohtaja Riikka Purra,
eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio ja kansanedustaja
Sebastian Tynkkynen
Vihapuhetta
ei edelleenkään ole lainsäädännössämme määritelty. Termistä
ei ole olemassa mitään yksiselitteistä, yleisesti hyväksyttyä ja
kriittistä tarkastelua kestävää määritelmää. Se ymmärretään
niin ristiriitaisilla ja poliittisesti latautuneilla tavoilla, ettei
sitä missään nimessä tulisi käyttää julkisen päätöksenteon
ohjenuorana, juridisista ratkaisuista puhumattakaan. Edes Suomen
poliisi, jonka pitäisi pystyä vihapuhetta pätevästi tutkimaan, ei
ole pystynyt termiä kunnolla määrittelemään. Marraskuussa 2016
valmistuneen poliisin vihapuhe- ja viharikostyöryhmän loppuraportti
myöntää, että käsite on tulkinnanvarainen. Poliisin mukaan on
sellaistakin vihapuhetta, joka ei täytä minkään rikoksen
tuntomerkkejä, eli ei siis ole rangaistavaa. Tästä huolimatta
työryhmä kertoo poliisilla olevan ”nollatoleranssi” suhteessa
kaikkeen vihapuheeseen.
PE
04.10.2019 Vihapuheen kitkennän syynä on valtiopetos ja sen
tekijöiden suojeleminen
EY:n
tuomioistuin on linjannut vihapuhetta seuraavasti: ”sananvapaus
ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia",
joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään
vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka
loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät.”
EU:n
vihapuhe- ja "äärioikeisto"-jahti kovenee
Avoin
kirje pääministeri Antti Rinteelle
Rikoslaki
15 luku 10 § ja 11 §
10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita
rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt
antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen
avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai
alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen
parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen
suhde. (12.6.2015/735)
11
§ (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on
tuomittava rikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon
tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n
2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä,
eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi
kuukautta vankeutta.
Maanpetos
ja valtiopetos ovat eri rikoksia Suomen rikoslain mukaan. Seuraavaksi
tarkastellaan molempien rikosten piirteitä sekä niistä seuraavia
rangaistuksia.
Maanpetos
on kyseessä silloin, kun joku Suomea koskevan sodan, aseellisen
selkkauksen tai miehityksen aikana tai sellaisen välittömästi
uhatessa
1)
liittyy vihollisen asevoimiin,
2)
osallistuu sotatoimiin tai muihin sotilaallisiin toimiin Suomea
vastaan,
3)
palvelee sellaisissa vihollisen sotilas- tai siviilitehtävissä,
jotka välittömästi edistävät sotatoimia Suomea vastaan, tai
4)
ryhtyy yhteistoimintaan vihollisen kanssa tai muulla vastaavalla
tavalla vihollisen eduksi vahingoittaa Suomea, kun kyseessä ei ole
sellainen miehityksen aikana suoritettu toimenpide, joka on ilmeisen
tarpeellinen väestön elinolojen turvaamiseksi.
Maanpetoksesta
tuomitun henkilön on oltava Suomen kansalainen tai ulkomaalainen,
joka tekee rikollisen teon oleskellessaan Suomessa tai ollessaan
valtakunnan palveluksessa. Myös maanpetoksen yritys on rangaistava,
ja siitä on myös törkeä tekomuoto. Maanpetoksesta
tuomitaan vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi
ehdottomaan vankeuteen.
Valtiopetos
taas on kyseessä silloin, kun joku tarkoituksenaan kumota tai
muuttaa Suomen valtiosääntöä tai tarkoituksenaan muuttaa Suomen
valtiojärjestystä tekee teon, josta aiheutuu sen toteutumisen
vaara, ja hän tekee teon käyttämällä tai uhkaamalla käyttää
väkivaltaa tai muuten oikeudettomasti pakottamalla rikkoo
valtiosääntöä.Valtiopetos on kyseessä myös silloin, kun joku
käyttämällä tai uhkaamalla käyttää väkivaltaa syrjäyttää
tai yrittää syrjäyttää tasavallan presidentin, valtioneuvoston
tai eduskunnan, tai joka kokonaan tai osittain estää tai yrittää
estää niitä käyttämästä toimivaltaansa. Valtiopetoksesta
tuomitaan ehdottomaan vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään
kymmeneksi vuodeksi, ja myös sen yritys on rangaistava.
Valtiopetoksen
yhteydessä valtiosäännöllä tarkoitetaan niitä oikeudellisia
sääntöjä, joiden mukaan valtion toiminta järjestetään ja
joiden mukaan erilaiset valtioelimet kuten presidentti, eduskunta ja
tuomioistuimet työskentelevät ja tekevät päätöksiä.
Valtiosäännöistä tärkein on Suomen perustuslaki.
Valtiojärjestyksellä puolestaan tarkoitetaan Suomen hallitusmuotoa.
Hätähuuto Suomesta
Saattohoitajat
SSP-sopimus
Rikolliset konkurssit
Rikoksia ei tutkita
Ahojahti
Nimeni on Erkki Aho
Koiviton konklaavi
Todistusaineisto asiassa -
kaikki ulosottosaatavatni ovat syntyneet rikosten avulla:
Kauppasopimukset
Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipestä ja Euronio Oy ( 3 kpl)
Konkurssisääntö
50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä
velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa
irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä
tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai
hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi. Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät voi myydä kiinteää omaisuutta.
Kera
Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys.
Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa
kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska
myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön
markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää
omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen
omaisuutta omanaan kauppakaaren vastaisesti.
Kaupanteossa salattiin 48
miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä oli törkeä
petos.
Kaupanvahvistajaksi on
merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan
allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin. Sulo Heiskari on toiminut syyttäjän
kauppasopimuksista käysydissä oikeudenkäynneissä. Syyttäjistä
annetun lain mukaan hän on toiminut esteellisenä syyttäjänä.
Kaupanvahvistajan kutsuma
todistaja Arto Ranta-Ylitalo todistaa, ettei hän ollut paikalla kun
kauppakirjat allekirjoitettiin. Kauppasopimukset ovat siis laittomia.
Kaupanvahvistajaksi
merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä
annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan Puurakenne Oy:n
konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina lopullinen ja
peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin liitännäiset eli
takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan Puurakenne Oy:n
konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä tiedoilla, koska
kaupat oli purettu. Konkurssi oli siis laiton. Kysymyksessä on
prosessipetos.
Todistusaineistona
kauppojen purkusopimukset
Todistusaineistona
virheellinen konkurssihakemus
Varatuomari Paavo M.
Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän lausuman
asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M. Petäjä
tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle asianajajalle
Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden hoitamiseksi, koska
hän pyysi niitä sillä perusteella, että konkurssi on laiton,
koska kaupat oli purettu ja konkurssi oli haettu väärillä
tiedoilla..
Entinen asianajaja,
nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän jätti
valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku
korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan
vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa
käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Tutkinnanjohtajana ollut
poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt
tutkimatta. Ollilan esimiehet ovat olleet lestadiolaisia kuten
Ollilakin. On syytä epäillä, että lestadiolainen mafia on
suojellut omia aateveljiään rakennusalalla sekä poliisialalla.
Asianajaja Hannu Maskonen
teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, ”putosi” parvekkeelta
ja kuoli.
Ennen kuolemaansa
asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon oikeuteen
velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä pankinjohtajan
tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan todistus.
Erkki Aho tuomittiin
asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen velan
perusteella jota ei todellisuussa edes ollut olemassa.
Koska oli eduskuntavaalit
tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen kaupunginvaltuuston
silloinen puheenjohtaja Raili Myllylä organisoi asiat niin, että
Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys vankeustuomiosta
otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta luottamustoimen
ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa viikossa 1879-sivun
selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä apunaan
Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät valtuutettu Erkki Ahoa
esittämästä asioita valtuutetuille valtuuston kokouksessa.
Kysymyksessä oli törkeä luottamusaseman ja virka-aseman väärin
käyttö sekä rikollisten suojelu. Poliisi kieltäytyi tutkimasta
asiaa.
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Kaikkein tärkeimmät
asiakirjat rikostutkinnassa ja Rovaniemen hovioikeuden käsittelyssä
ovat
salaiseksi julistetut
ns. Koiviston konklaavin asiakirjat, joita tietääkseni säilytetään
nykyisin Kansallisarkistossa
100 vuodeksi
salaiseksi julistettu SSP-sopimus , mikä tehtiin Esko Ahon
hallituksen ja neljän ostajapankin välillä 22.10.1992
25 vuodeksi
salaiseksi julistetun Aktiv-Hansakaupan asiakirjat, Myyjän puolesta
asiakirjan on allekirjoittanut ministeri Suvi-Anne Siimes 30.3.2000
vaikka Arsenal Oy:llä oli oma toimiva johto.
Edellä
luetellut asiakirjat todistavat valtiopetoksen, mikä ei vanhene
koskaan. Oulun poliisin ja Rovaniemen hovioikeuden on hankittava nämä
salaiseksi julistetut sopimukset todistusaineistoksi asian
käsittelyyn.
Tällä muistitikulla on
kopio 100 vuodeksi salaiseksi julistetusta SSP-sopimuksesta.
Kirjallisen kopion ja muun todistusaineiston Ylivieskan käräjäoikeus
hävitti.
Tässä on Tasavallan
presidentti Tarja Halosen päätös julistaa salaiseksi ns. Koiviston
konklaavin asiakirjat , jotka ovat osa valtiopetosta. Nykyisin ns.
Koiviston konklaavin asiakirjoja säilytetään saamani tiedon mukaan
Kansallisarkistossa.
Koiviston
konklaavi: suomalaisten ryöstäminen ja oikeusmurhat – Suomiko
oikeusvaltio?
Valtiopetos
on tosiasia
Virkamiehen
väkivaltainen vastustaminen
Vastaus
ylitarkastaja Ylva Norrgårdille
Kuulustelutodistajan
lausunto
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
044-3025948
Nimeni
on Erkki Aho
PS.
asiat on menneet tiedoksi ja toimenpiteitä varten Euroopan Unionin
oikeuskomissaari Vera Jourevalle, YK:n ihmisoikeusneuvostolle,
Kansainväliselle rikostuomioistuimelle ja Amnesty Internationalle.
Asiat
eivät ole vanhentuneet koska ne ovat suoraan valtiopetoksesta
johtuvia, ulosotto pitää rikokset avoimena ja asiat ovat olleet
koko ajan kesekytyksettä vireillä. Vaadin kaikille rikoksiin
syyllistyneille Suomen lain mukaista ankarinta mahdollista
rangaistusta ja kaikkien minulle, perheelleni sekä yritystoiminnalle
aiheutettujen taloudellisten valtavien vahinkojen täysimääräistä
korvaamista korkoineen sekä hirvittävien henkisten kärsimysten
korvaamista korkoineen.
SU
06.10. 2019 Vihapuhe ja oikeus- sekä poliisiministerin toiminta
LA
05.10.2019 Perustuslaki, Ihmisoikeussopimus, oikeuvaltioperiaate
Haluan
myös väliaikatietoja Oulun poliisilta siitä miten sinne
lähettämäni muut rikostutkintapyynnön etenevät. Siis ne asiat,
jotka Pohjanmaan poliisi siirsi Oulun poliisin tutkittavaksi, toinen
asia oli ulkomaalaisten työntekijöiden törkeä hyväksikäyttö,
työsuojelurikos ja laittomat irtisanomiset sekä kolmas asia
kuorma-autoyrittäjään kyseenalainen konkurssi ja pankinjohtajan
menettely asiassa, jossa pankinjohtaja joutui tunnustamaan
käräjäoikeudessa totuuden. Miksi asia ei hoidettu loppuun saakka
useista rikostutkintapyynöistä huolimatta?