Oikeuden
Jumalatar on seurannut tiiviisti pääministeri Juha Sipilän
hallituksen toimintaa. Päääministeri Juha Sipilä kertoo
blogissaan 7.2.2019 näin: ” Vaalikausi
alkaa olla kohta lopuillaan. On aika arvioida, missä asioissa olemme
onnistuneet. Vuonna 2015 sain johtaakseni Suomen, joka oli surkeassa
kunnossa. Suomeen oli tullut 100 000 työtöntä edellisellä
vaalikaudella, valtio oli velkaantunut hyvin voimakkaasti ja verot
olivat nousseet. Me päätimme laittaa Suomen kuntoon. Se on vaatinut
vahvoja toimenpiteitä, mutta tuloksia on syntynyt. Tämän
vaalikauden aikana on syntynyt liki 140 000 uutta työpaikkaa,
valtion velkaantuminen on taittunut, velkaa jopa pystyttiin viime
vuonna lyhentämään ja verotus on keventynyt. Pitkäaikaistyöttömyys
on liki puoliintunut. Keskustalla on keinot työllisyysasteen
nostamiseksi 75 prosenttiin ja näytöt siitä, että keinot
toimivat.”
Pääministeri
Sipilä unohtaa kertoa miten tavoite on saavutettu. Suomi eli
Sipilän hallitus on saanut
moitteita Euroopan sosiaalisten oikeuksien komitealta perusturvan
liian alhaisesta tasosta, kertoo Ihmisoikeusliitto ja Suomen
sosiaalioikeudellinen seura tiedotteessaan. Järjestöjen mukaan
Suomen valtio on kuitenkin sivuuttanut kritiikin.Euroopan neuvoston
alaisen Euroopan sosiaalisten oikeuksien komitean uusimman
maaraportin mukaan Suomen valtio ei noudata peruskirjassa turvattuja
sosiaalisia oikeuksia kaikkien artikloiden osalta. Muun muassa
perusturvan piiriin kuuluva työttömyysturva on liian alhainen,
sillä se ei kata tuensaajan kaikkia perustarpeita ja jää
sosiaalisten peruskirjan tarkasteleman köyhyysrajan alle.
Sipilän
hallituksen tekemät leikkaukset ovat kurittaneet etenkin
lapsiperheitä ja työttömiä.
Sipilän
hallituksen syntilista on pitkä ja raskas. Sipilän hallitusohjelmaa
arvosteltiin epätasa-arvoiseksi ja perustuslain vastaiseksi jo
tuoreeltaan vuonna 2015. Leikkauslistalle päätyivät heti muun
muassa päivähoito-oikeus, ansiosidonnainen ja työttömyysturva.
Seuraavaksi hallitus siirtyi valmistelemaan ”yhteiskuntasopimusta”
eli kilpailukykysopimusta. Kikylle vaihtoehtona se esitti työehtoja
rajusti leikkaavat pakkolait, joiden perustuslainmukaisuus jäi
epäselväksi. Pakkolakeihin kuuluivat muun muassa vuosiloman
lyhentäminen, sairausloman palkan leikkaaminen ja karenssipäivien
lisääminen, arkipyhistä luopuminen, työajan pidentäminen ja
lomarahojen leikkaus.
Keväällä
2016 hallitus kiristi vuorotteluvapaan ehtoja, lyhensi sen kestoa
puolella ja poisti mahdollisuuden jaksottamiseen.
Hallitus
leikkasi myös vanhempainpäivärahoja. Sairausajan vuosilomista
leikkaaminen on parhaillaan EU-tuomioistuimen tutkittavana, päätös
asiasta tulee ensi vuonna.
Vuosilomalain
muutos vähensi lomakertymiä myös vanhempainvapaiden ajalta
massiivisesti. Muutoksen jälkeen vuosilomaa kertyy
vanhempainvapailta enintään puolen vuoden ajalta.
Paikallista
sopimista yritetään lisätä ja ohittaa työehtosopimukset.
Keksitään työnäytepalvelu, jossa työttömällä voidaan teettää
töitä päivärahalla neljä kuukautta ilman työsuhdetta ja
palkkaa.
Kesällä
2016 solmitussa kikyssä julkisten alojen työntekijöiden lomarahoja
leikataan 30 prosentilla ja vuosittainen työaika pitenee
palkattomasti 24 tunnilla. Hallitus siirtää työnantajamaksuja
palkansaajille.
Työttömyysturvan
lisäleikkaukset ja pakkolait perutaan vastineena kikystä, mutta
ennen kikyä sovitut 200 miljoonan euron leikkaukset
työttömyysturvaan tulevat voimaan keväällä 2017.
Ansiosidonnaisen kesto lyhenee, määrä pienenee ja omavastuupäiviä
tulee lisää.
Työsopimuslakiin
tulee palkansaajan asemaa heikentäviä uudistuksia. Työnantaja voi
jatkossa palkata pitkäaikaistyöttömän määräaikaiseksi ilman
syytä jopa vuodeksi. Koeaika pitenee neljästä kuuteen kuukauteen
ja takaisinottovelvollisuus lyhenee yhdeksästä neljään kuukauteen
irtisanomisten yhteydessä.
Vuonna
2017 myös koulutuksesta leikataan valtavasti, kun aikuiskoulutustuen
kesto lyhenee neljällä kuukaudella ja perusosa pienenee 15
prosentilla. Hallitus yrittää myös muuttaa tuen kokonaan lainaksi.
Hallitus
leikkaa ammatillisesta koulutuksesta 190 miljoonaa euroa, mikä näkyy
sekä opetuksessa että aloituspaikkojen määrässä. Asiaa tuntevat
kriitikot kuvaavat toimea muun muassa ”vaaralliseksi
ihmiskokeeksi”.
Työttömiä
kuritetaan edelleen. Työttömyyspäivärahan enimmäisaika lyhenee
400 päivään ja alle kolmen vuoden työhistorialla 300 päivään.
Hallitus leikkaa miltei kaikkia Kelan etuuksia: lapsilisiä, työmarkkinatukea, peruspäivärahaa, ansiopäivärahan perusosaa, sairaus-, äitiys-, isyys- ja vanhempainpäivärahoja, kansaneläkettä ja takuueläkettä.
Sipilän hallitus on kolmessa vuodessa ehtinyt leikata lapsilta, perheiltä, vanhuksilta, opiskelijoilta, työttömiltä ja työntekijöiltä ennätysmäisesti. Sosiaali- ja terveysalan Soste-järjestön selvityksen mukaan leikkaukset kurittivat pahiten pienituloisia lapsiperheitä, työttömiä ja opiskelijoita.
Luonnollinen
seuras tällaisesta menettelystä on se, että kurjistamisen
kohteeksi joutuneet henkilöt ja ryhmät tuntevat vihaa hallitusta ja
pääministeri Sipilää kohtaan. Sipilän hallituksen kannatus
lukeutuu Suomen historian heikompiin uutisoi Helsingin Sanomat
28.10.2018. Juha Sipilän hallitukseen kuuluvien puolueiden suosio on
HS:n selvityksen perusteella historiallisen heikko.Suomea
johtaa parhaillaan lähihistorian vähiten suosittu
hallitus.Heinäkuussa
2017 hallituspuolueiden kannatus oli laskenut 39,9 prosenttiin, kun
vaalien jälkeen kesällä 2015 yhteenlaskettu puoluekannatus oli 57%
MIKÄ
SYNNYTTÄÄ IHMISISSÄ VIHAA?
Vihan
syntysyyt pitää selvittää perin juurin ja tehdä korjaukset
asioihin, jotka ihmisissä vihantunteita synnyttävät. Päättäjien
pitäisi itseasiassa olla hyvin kiinnostuneita näistä ihmisten
vihantuntemuksista, eikä pelätä niitä, koska viha syntyy
epäoikeuden mukaisista kokemuksista. Vihan syntysyyt selvittämällä
selviää myös tehtävälista, poliittinen vaaliagenda parhaasta
päästä, sisältäen akuutit korjattavat epäkohdat, joihin
poliitikkojen tulee välittömästi tarttua. Kun vihaa aiheuttaneet
epäkohdat on korjattu ja vihantuntijat saavat kokemuksen
oikeudenmukaisuudesta, poistuvat ne vihantuntemuksetkin.
Viha
ei lopu pelkillä tukahduttamisyrityksillä tai "viha-kielletty"
-käskyillä tai kriminalisoimalla vihapuheet, todennäköisesti
vihantuntijoiden sisällä jylläävät vihantunteet vain etsivät ja
lopulta myös löytävät jonkun muun purkautumisreitin.
Viha
on yksi ihmisen tunteista, siinä kuin ilo, suru, onnellisuus,
kateellisuus, jne., jotka ihmisen täyttävät kulloisenkin
kokemuksensa seurauksena. Miltä kuulostaisi kehoitus: "Sanotaan
ei ilopuheille", "Sanotaan ei surupuheille", jne.
"Vihalla
on tunteena tarkoituksensa. Se saa usein alkunsa loukatuksi
tulemisesta tai turhautumisesta, kun tavoiteltu ja päämäärään
tähtäävä toiminta estyy. Vihan taustalta voi löytyä myös
hätää, epäonnistumisen, kykenemättömyyden ja umpikujan tunnetta
tai ahdistusta.
Vihan toistuva kokeminen tai päivittäinen ilmaiseminen vain lisää vihamielisyyttä, eikä auta vihan kanavoimisessa. Tyynnyttämisen ja rauhoittamisen opettelu on hyödyllistä, jos kärsii jatkuvasta vihamielisyydestä.
Viha onkin erityisen vaativa tunne; sitä on voitava ja osattava ilmaista tarvittaessa. Toisaalta sitä pitäisi olla purkamatta hallitsemattomasti, lietsomatta lisää ja juuttumatta siihen liian pitkäksi aikaa.
Kyky tuntea ja ilmaista vihaa on myös positiivinen käyttövoima, koska sen avulla on mahdollista:
*määritellä omat rajat ja ottaa omaa tilaa
*puolustautua ja suojautua tarvittaessa
*olla rohkea, itsenäinen ja riippumaton toisten mielipiteistä
*omata aloite- ja toimintakykyä sekä motivoitua.
Kyky tuntea ja ilmaista vihaa on lähtökohta omalle tahdolle. Viha on rohkeuden energiamoottori."
Vihan toistuva kokeminen tai päivittäinen ilmaiseminen vain lisää vihamielisyyttä, eikä auta vihan kanavoimisessa. Tyynnyttämisen ja rauhoittamisen opettelu on hyödyllistä, jos kärsii jatkuvasta vihamielisyydestä.
Viha onkin erityisen vaativa tunne; sitä on voitava ja osattava ilmaista tarvittaessa. Toisaalta sitä pitäisi olla purkamatta hallitsemattomasti, lietsomatta lisää ja juuttumatta siihen liian pitkäksi aikaa.
Kyky tuntea ja ilmaista vihaa on myös positiivinen käyttövoima, koska sen avulla on mahdollista:
*määritellä omat rajat ja ottaa omaa tilaa
*puolustautua ja suojautua tarvittaessa
*olla rohkea, itsenäinen ja riippumaton toisten mielipiteistä
*omata aloite- ja toimintakykyä sekä motivoitua.
Kyky tuntea ja ilmaista vihaa on lähtökohta omalle tahdolle. Viha on rohkeuden energiamoottori."
Turhautuminen
– Nöyryytys – Ärtymys – Kateus – Raivo
Ihmisen
kehityshistoriassa vihalla on ollut tehtävänsä: eloonjäämisen ja
selviytymisen puolustaminen täynnä uhkia olevassa ympäristössä.
Vaikka ihmisellä ei ole ympärillään samanlaisia uhkia kuin
luolamiehellä, kyky tuntea vihaa ei ole kadonnut.
Vihalla
on tunteena tarkoituksensa. Se saa usein alkunsa loukatuksi
tulemisesta tai turhautumisesta, kun tavoiteltu ja päämäärään
tähtäävä toiminta estyy. Vihan taustalta voi löytyä myös
hätää, epäonnistumisen, kykenemättömyyden ja umpikujan tunnetta
tai ahdistusta.
Vihasta
käytetään yleisesti myös sanoja aggressio tai aggressiivisuus.
Fyysisen kehon kannalta viha on vahvasti virittynyt tila. Se saa
lihakset jännittymään, verenpaineen nousemaan ja adrenaliinin,
kiihtymys- ja puolustautumishormonin erittymään. Pitkäkestoinen
vihamielisyys kuluttaakin paljon kehon voimavaroja. Hallitsemattoman
vihan vallassa on myös suuri riski loukata, satuttaa, alistaa tai
kiusata toisia.
Vihan
toistuva kokeminen tai päivittäinen ilmaiseminen vain lisää
vihamielisyyttä, eikä auta vihan kanavoimisessa. Tyynnyttämisen ja
rauhoittamisen opettelu on hyödyllistä, jos kärsii jatkuvasta
vihamielisyydestä. Viha onkin erityisen vaativa tunne; sitä on
voitava ja osattava ilmaista tarvittaessa. Toisaalta sitä pitäisi
olla purkamatta hallitsemattomasti, lietsomatta lisää ja
juuttumatta siihen liian pitkäksi aikaa.
Kyky
tuntea ja ilmaista vihaa on myös positiivinen käyttövoima, koska
sen avulla on mahdollista
- määritellä omat rajat ja ottaa omaa tilaa
- puolustautua ja suojautua tarvittaessa
- olla rohkea, itsenäinen ja riippumaton toisten mielipiteistä
- omata aloite- ja toimintakykyä sekä motivoitua.
Kyky
tuntea ja ilmaista vihaa on lähtökohta omalle tahdolle. Viha on
rohkeuden energiamoottori. Vaikka jämäkässä käytöksessä ei
ole havaittavissa näkyvää vihaa tai aggressiivista käytöstä,
kykyä siihen tarvitaan kuitenkin jämäkkyyden osana. Näkyvästi
jämäkkyys voi olla rauhallista tietoisuutta omasta paikasta ja
omista rajoista, itsevarmuutta.
Alkiolaisuuden
johtoajatus tiivistettiin kahteen asiaan: köyhän asia ja edistyksen
lipun kantaminen. Pääministeri Juha Sipilä on toiminut vastoin
alkiolaisuuden ja samalla keskusalaisuuden pääreiaatetta eli köyhän
asiaa. Keskustalaiseen aatemaailmaan ei kuulu keinottelu ja
verovilppi. Santeri Alkio ja Kyösti Kallio varmaan kääntysivät
haudassaan kun kuulisivat millaisilla keinoilla nykyinen keskustan
puheenjohtaja ja pääministeri Juha Sipilä on rikastunut ja miten
hän toimillaan Suomen köyhiä ja vähempiosaisia kurittaa.
Seuran
selvitys: Juha Sipilästä tuli miljonääri valtion tuella ja
härskeillä tutunkaupoilla
Kysymys
verosuunnittelusta suututti Sipilän kyselytunnilla
Itse
olen juuriltani keskustalainen. Pidän keskustalaisuuden
pääperiaatteina rehellisyyttä, oikeudenmukaisuutta ja toisten
huomioonottamista. Keskustalaisuuteen kuuluu toisten
huomioonottaminen ja auttaminen. Mielestäni aitoa keskustalaisuutta
Juha Sipilä osoitti siinä, kun hän lupasi sotaa pakeneville oman kotinsa, mikä oli
jäänyt vähemmälle käytölle hänen pääministeriksi tulonsa
jälkeen. Tämä on aitoa keskustalaisuutta. Valitettavasti sitä ei
olisi tarvinnut julistaa koko maailmalle.
Juha
Sipilä lupaa kotinsa turvapaikanhakijoille
Tieto
pääministeri Sipilän kodin luovuttamisesta hädänalaisille
turvapaikanhaijoille kiiri ympäri maailmaa. Samalla rikolliset
käyttivät hyväksi asiaa järjestämällä massiivisen
maahantunketumisen Suomeen Ruotsin valtion ja rikollisjärjestöjen
avustuksella.
Juha
Sipilä, Petteri Orpo, Sauli Niinistö ja Timo Soini neuvottelivat
vuonna 2015 kesän aikana sopimuksen Euroopan Unionin, Saksan,
Ruotsin ja Tanskan kanssa. Sopimuksen myötä kyseisistä maista
ohjattiin turvapaikanhakijoita ilmaiseksi busseilla ja junilla kohti
Suomea. Ruotsi oli järjestänyt täysin ilmaiset bussikuljetukset ja
junakuljetukset turvapaikanhakijoille Tornion rajalle.Ruotsi ohjasi
yli 32 000 turvapaikanhakijaa Suomeen 2015 ilmaisilla kuljetuksilla.
Turvapaikanhakijoita kehoitettiin menemään Suomeen. Samassa
sovittiin, että Suomi tulee lisäämään pakolaisten määrää,
sekä ottamaan loputtomasti jatkuvat virrat turvapaikanhakijoita.
Erityisen tärkeä kohta sopimuksessa oli, että ylivoimaisesti
suurin osa hakijoista tulee olemaan muslimimiehiä. Sekä se, että
Suomi tulee pitämään rajat auki ja ottamaan Ruotsin kautta
turvapaikanhakijoita 2 miljoonaa vuoteen 2022 mennessä. Lisäksi
sovittiin, että laittomasti maassa oleville tullaan Suomen
hallituksen toimesta järjestämään ilmainen sosiaalihuolto.
Tarkoituksena on nopeuttaa Suomen islamisaatiota ja nopeuttaa
kansanvaihtoa. Sisäministeriön raportti paljastaa sen, että
Suomeen tulikin 2015 yli 50 000 turvapaikanhakijaa, eikä vain yli 30
000, kuten mediassa on virheellisesti kerrottu. Suomeen ehti tulla 20
000 turvapaikanhakijaa, ennenkuin rekisteröinnit alkoivat ja vasta
sen jälkeen yli 32 000 rekisteröitiin. Mutta niitä 20 000 ei
rekisteröity ollenkaan, koska tarkoitus oli salata kansalta
tulijoiden määrän suuruus yli 52 000 yhdessä vuodessa.
Suomen
länsiraja oli syksyllä 2015 ilman kattavaa rajakontrollia, kuten
EU:n
sisärajat ja
Schengenin
sopimuksenallekirjoittajamaiden
väliset rajat normaalitilanteessa ovat EU-kansalaisille ja
Schengen-sopimusmaiden kansalaisille ja luvallisille oleskelijoille.
- Schengenin protokolla ei toki estä kysymästä tulijan identiteettiä, eikä liikkumisen vapaus koske muita kuin sopimusmaiden kansalaisia, tai henkilöitä joilla on Schengen-alueen oleskelulupaa osoittavat dokumentit.
- Schengen-maissa on noudatettu käytäntöä, että raja-asemilla ei-schengen-matkustajille on oma jononsa, ja he ilmoittautuvat tarkastukseen, schengen-kansalaisten kulkiessa vapaata kaistaa. Sopimuksen mukaan allekirjoittajamaa voi palauttaa 100%:sen tarkastuksenomalla päätöksellään, jos sen tarpeelliseksi näkee, yksipuolisena ilmoituksena muille allekirjoittaja-maille. Toimenpide on tilapäinen eikä sitä tarvitse perustella.
- Dublinin sopimus määrittelee maasta toiseen kiertävien turvapaikanhakijoiden kohtelun: Sopimuksessa sovittiin, että ns. turvapaikkashoppailun estämiseksi hakemus otetaan vastaaan ensimmäisessä Dublinin asiakirjan allekirjoittajaamaassa, johon henkilö saaapuu, -ei sen jälkeen seuraavassa oleskelukohteessa. Kun henkilön hakemus on käsitelty, -ja jos oleskeluluvan ehdot täyttyvät, häntä voidaan siirtää maastaa toiseen ns.taakanjakona, jos valtiot tai EU siitä erikseen sopivat.
Kesällä
ja syksyllä 2015 Suomi otti 32 000 turvapaikanhakijaa pääosin
Ruotsista
jaTornion
rajan
yli. Schengenin ja Dublinin sopimusten mukaan heidän
vastaanottamiseensa ei ollut sopimusperustaista syytä, sikäli kun
heitä ei Ruotsissa vainottu. 2015 massavaellukset usean turvallisen
maan kautta mm. Suomeen eivät saaneet tukeaa em. kansainvälisistä
sopimuksista, vaan olivat vastaanottajamaiden poliittisia valintoja.
Syksyn
2015 tulijoiden käännyttäminen suoraaan rajalta takaisin Ruotsiin
ei olisi rikkonut mitään lakia tai Suomea sitovaa sopimusta. Päätös
oli yksinomaan Suomen silloisen hallituksen. Kysymys silloisten
ratkaisujen mielekkyydestä on nuossut uudelleen kiinnostuksen
kohteeksi syksyn 2015 tulijoiden esiintyessä rikostilastoissa ja
otsikoissa.
Asiassahan
on syytä epäillä törkeää maanpetosta.Törkeä
maanpetos.Jos
maanpetoksessa
- aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi tai
- muuten aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa
ja
maanpetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
rikoksentekijä on tuomittava törkeästä maanpetoksesta vankeuteen
vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.
Pakolaisaalto
ja rikollisten tunkeutuminen Suomeen on aiheuttanut suomalaiselle
yhteiskunnalle valtavat taloudelliset tappiot sekä turvattomuuden
tunteen. Kuka avasi ketulle kanantarhan oven? Syytä on epäillä
Petteri Orpoa, Paula Risikkoa, Kai Mykkästä ja Juha Sipilää sekä
Sauli Niinistöä
Petteri
Orpo hiiltyy Ville Tavion kysymykseen ketusta kanatarhassa
(17.1.2019)
Sebastian
Tynkkynen Avautuu Sipilästä
Näin
Suomi muuttui – katso miten turvapaikkakriisi eteni ja näkyi
vuonna 2015
Täällä
on hyvä olla – mukava paikka, kiva tunnelma
Totuus
mamut saavat moninkertaisesti enemmän tukia, kuin kantasuomalaiset!
Turvapaikanhakijat
ja pakolaiset kokevat työn rangaistuksena. Suurin osa tulee elämään
sosiaalietuuksilla koko elämänsä, koska työ ei kiinnosta.
GCM ja Suomen pakolaispolitiikka
Sipilän
hallituksen pakolaispolitiikka on aiheuttanut erittäin suurta
ärtymysta kantasuomalaisten keskuudessa ja varsinkin Sipilän
hallituksen kurjistamien köyhällistön ja vähäosaisten
keskuudessa.
Sipilän
hallituksen politiikka lähti väärille urille heti alkumetreillä,
kun pääministeri Juha Sipilällä ei ollut tietoa eikä taitoa
analysoida oikein valtionvarainministeriön ohjeita hallitukselle.
Sipilällä olisi tullut olla kykyä kriittisesti suhtautua asiaan ja
niihin tekijöihin, joilla oikeudenmukaisesti olisi voitu viedä
Suomi laiva oikealle reitille.
Sipilä
olisi tullut huomioida nämä asiat:
1.Valtion
on lopetettava yritystuet ja poistetaan ne sitä mukaan kuin se on
mahdollista. Yritystukiin uppoaa jopa 8–9 miljardia vuodessa.
Analyysi: Valtio syytää miljoonia risteilyihin ja tuulimyllyihin –
8 syytä, miksi poliitikot eivät uskalla kajota yritystukiin
Järkevöitetään
Eu-tukien käyttö ja hankerahojen käyttö tai poistetaan ne
kokonaan. Poistetaan n. 27 miljardinverotuet.
2.
Virkamiehiä on kymmmeniätuhansia liikaa. Siksi valtion ja kuntien
hallinnon rationalisointi on välttämätöntä. Mitä pitempi
titteli sen turhampäiväisempi virka.
3.
Maahanmuuton kustannukset alas. Kaikki maahantunketujat , jotka ovat
syyllistynnet rikoksiin laitetaan Venäjältä vuokrattaviin
vankiloihin kärsimään rangaistusta eikä heillä ole sen jälkeen
paluumahdollisuutta Suomeen. Palautetaan kaikki maahantunkeutujat
joilla ei ole työtä eivätkä he pysty elättämään itseään ja
perhettään EU-tuomioistuimen päätöksen mukaisesti ensimmäiseen
EU-maahan. Siis sosiaaliavun turvin elävät maahantunketujat
poistetaan Suomesta. Näin pakolaiskulut vähenevät merkittävästi.
Noudataan kansainvälisiä Schengenin ja Dublinin sopimuksia ja
EY-tuomioistuimen päätöksiä. Professorilta tyly reaktio
maahanmuuttoraporttiin: ”Tyhmintä, mitä valtionhallinto voi
alamaisilleen kertoa”
4.Suoritetaan
oikeushallinnon uudistus. Perustetaan perustuslakituomioistuin.
Kaikissa muiissa maissa on perustuslakituomioistuin, mutta ei
Suomessa. Perustuslakituomioistuin
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perustuslakituomioistuin
Lakkautetaan
laillisuusvalvonta, hallinto-oikeudet ja korkein oikeus. Jäljellä
jäisi kihlakunnan oikeus, hovioikeus ja perustuslakituomiostuin.
Uudistetaan poliisihallinto ja lakkautetaan poliisihallitus ja
syyttäjälaitos sekä oikeusaputoiminta.. Lisätään poliisivirkoja
900 vuoteen 2022 mennessä.
5.
Lakkautetaan väliportaan hallinto eli aluehallintovirastot ja
maakuntahallinnot. Perustetaan kuntien välisiä toimialakohtaisia
yhteishallintoalueita. Lopetetaan SOTE-sekoilua ja palkataan
terveyskeskuksiin valtion tuella 1000 uutta lääkärinvirkaa.
6.
Nostetaan pienempien eläkkeensaajien eläkkeitä vähintääkin
sadalla eurolla kuukaudessa. Nostetaan ulosoton suojarajaa 100
eurolla ja lopetaan yksityinen perintätoiminta ja
pikapankkitoiminta.
7.
Hoitajamitoituksessa otetaan tarkat määräykset käyttöön ja
varmistetaan vanhusten tehokas hoito. Vanhusten huoltoa ja
lastenhuoltoa ei saa yksityistää, sillä vanhukset ja lapset eivät
saa olla rahastuksen kohteena.
8.
Yritystoiminnan rahoitusta helpotetaan valtion takauksilla,
poistetaan byrokratiaa yritysten toiminnasta.
9.
Elintärkeän valtion omaisuuden myynti estetään. Kaivoslaki
uudistetaan ja tehdään kaikki mahdollinen valtion tärkeän
omaisuuden myynnin estämiseksi.
10.
Maanmyynti ulkomaisille estetään jos maanmyynnin katsotaan uhkaavan
Suomen ja suomalaisten turvallisuutta.
11.
Estetään veronkierto ja veroparatiisien käyttö. Estetään
vakuuskuorien käyttö. Estetään hallintarekisterin käyttö.
12.
Panostetaan kansalaisten liikuntaharrastukseen ja ympärivuotisiin
urheilukouluihin. Panostetaan tervellisiin elintapoihin ja
terveelliseen ruokaan. Terve ihminen on tuottava ja tehokas.
Sosiaalikulut säästyy kun ihmiset elävät terveellisesti.
13.
Suomen valtio korvaa 1990-luvun pankkikriisin uhreille ja heidän
omaisilleen aiheuttamansa taloudelliset vahingot ja henkiset
kärsimykset. Suomen valtio asettaa pankkikriisin aiheuttajat ja
valtiopetokseen syyllistyneet oikeudelliseen ja taloudelliseen
vastuuseen teoistaan
14.
Lopetetaan puolue- ja lehdistötuet.
15.
Kohtuuttoman korkeat palkat ja eläkkeet ja etuisuudet estetään
verotuksen avulla.
16.
Suomi tarvitsee vahvan isännän, joka pistää maan järjestykseen
ja johon kansalaiset voivat luottaa. Isännän tulee pitää huolta
köyhistä ja vähäosaisista sekä kohdella heitä tasavertaisina
kansalaisina.
Pääministeri
Juha Sipilä ja Sipilän hallitus on itsepintaisesti ajanut
Sote-uudistusta eteenpäin, vaikka se lisää valtion kustannuksia ja
heikentää kansalaisten palveluksia. Tämä vaalivideo osoittaa
hyvin mikä SOTE-uudistus on:
Tämäkö
on soten tulevaisuus?
Pääministeri
Juha Sipilä eikä Sipilän hallitus ole ryhtynyt toimenpiteisiin
Suomen palauttamiseksi oikeusvaltioiden joukkoon. Sipilän hallitus
ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin 1990-luvun laman syiden ja seurausten
selvittämiseksi ja vahinkojen korvaamiseksi. Pääministeri Juha
Sipilä on kuitannut ne vain anteeksipyynnöllä.
HS:
Juha Sipilä pyytää anteeksi 1990-luvun laman uhreilta
Oikeuden
Jumalattaren mukaan tämä ei ole oikein. Kysymyksessä on
valtiopetos, mikä ei vanhene koskaan. Noin 60 000 yritystä
poistettiin markkinoilta ja yli 500 000 ihmistä joutui työttömäksi,
yli 280 000 ihmistä ylivelkaantui ja n. 16000 yrittäjää teki
itsemurhan. Kysymys on kansanmurhasta. Suomalainen oikeuslaitos on
alistettu poliittisten päättäjien alaisuuteen eikä Suomen
kansalaiset saa oikeutta kuten allaolevasta näkyy
From:
Erkki Aho
Sent:
Wednesday, February 13, 2019 6:25 AM
To:
KKO Kirjaamo ; VKSV@oikeus.fi ; antti.hakkanen@om.fi ;
pekka.timonen@om.fi ; kai.mykkanen@intermin.fi ; juha.sipila@vnk.fi ;
petteri.orpo@vm.fi ; pekka.niskakangas@poliisi.fi ;
POL_VP_KRP_kirjaamo
Subject:
Tiedoksi ja toimenpiteitä varten
Korkeimman
oikeuden presidentti Timo Esko, oikeuskansleri Tuoms Pöysti,
valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen, oikeusministeri Antti
Häkkänen, oikeusministeriön kansliapäällikkä Pekka Timonen,
poliisiministeri Kai Mykkänen, pääministeri Juha Sipilä,
valtionvarainministeri Petteri Orpo . Poliisi Pekka Niskakangas,
keskusrikospoliisi, tiedotusvälineet
From:
KKO Kirjaamo
Sent:
Tuesday, February 12, 2019 10:18 AM
To:
e.ahoky@kotinet.com
Subject:
Maksukehotus
Hei,
ohessa
lähetän Teille korkeimman oikeuden kirjaamoon 12.2.2019 saapuneen
Teille osoitetun maksukehotuksen.
Maksukehotus
koskee laskua numero 1503191631, joka on oikeudenkäyntimaksulasku
asiassanne R2017/688.
Terveisin
Maarit
Perttilä-Vesikkala
tarkastaja
Korkein
oikeus
PL
301
00171
HELSINKI
02956
40007
Ilmoitan uudelleen vastustavani ko.
korkeimman oikeuden oikeuskäsitelymaksua, koska katson, että
oikeuskäsittely ei ole ollut oikeudenmukainen. Vaadin
poliisitutkintaa asiassa kuten jo aikaisemmin ilmoitin,
From:
Erkki Aho
Sent:
Sunday, February 10, 2019 12:39 PM
To:
pekka.niskakangas@poliisi.fi ; POL_VP_KRP_kirjaamo ; kirjaamo@om.fi
Cc:
KKO Kirjaamo
Subject:
rikostutkintapyynnön täydennys
Poliisi Pekka Niskakangas rikostutkintapyynnön täydennys, keskusrikospoliisille tiedoksi ja toimenpiteitä varten
Erkki
Aholla on kiistattomat näytöt rikoksista
Olen
kiistattomasti osoittanut, että ulosottosaatavani ovat syntyneet
rikollisesti ja kaikki minua ja yritystoimintaani koskevat oikeuden
päätökset ovat syntyneet rikollisesti. Korkeimman oikeuden on
purettava kaikki minua ja
yritystoimintaani koskevat alioikeuksien ja hovioikeuksien päätökset,
koska ne on saatu aikaan rikollisesti - kidutusrikoksen avulla.
Poliisin on tutkittava asia ja valtion maksettava vahingonkorvaukset
valtavista taloudellisista menetyksistä ja hirvittävistä
henkisistä kärsimyksistä. Minut on pidätetty laittomasti useamman
kerran ja minua on uhkailtu ja yritetty tappaa sekä tuomittu
vankeuteen valtion viranomaisten toimesta. Minulta on estetty
suomalainen ja ruotsalainen oikeusapu. En ole saanut rehellistä
asianajajaa. Minä en ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä
oikeudenmukaista oikeudenkäynti koskaan. Yhtään tekemääni
rikostutkintapyyntöä ei ole tutkittu. Oikeudessa todistajiani ei
ole kuultu eikä todistusaineistoa otettu vastaan. Esteellinen
syyttäjä on toiminut asioissani jatkuvasti. Minun yritystoimintani
on tuhottu, minun omaisuuteni, kotini ja kesämökkini on tuhottu,
minun perheeni on hajotettu. Inut on häädetty kodistani. Olen
joutunut olemaan maan paossa. Olen joutunut olemaan rikollisen
ulosoton ja kidutuksen kohteena kymmeniä vuosia. Yritystoimintani on
estetty. Olen joutunut leipäjonon asiakkaasi ja jälleen kerran maan
pakoon perheen hajottamisen ja valtion rikollisuuden aiheuttaman
avioeron jälkeen. Mikään rikos ei ole vanhentunut koska kidutus on
jatkunut lähes 24 vuotta ja ulosotto on voimassa.
Katso
Kysymyksessä
on kidutusrikos. Rikoslaki 11 luku 9 §, perustuslaki 7 §, Europan
Ihmisoikeussopimus 3 artikla. Kidutus
on alkanut 11.5.1995 ja jatkunut keskeytyksettä tähän päivään
saakka kestäen jo lähes 24 vuotta. Kidutus
on ihmisoikeuksien vastainen vakava rikos, joka kielletään niin
Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden puolella.
Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava
virkamies, julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa
käyttävä henkilö tai julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko
lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on käytettävä väkivaltaa
pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja seurauksia.
Kidutus
on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa asemassa oleva
henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä
kärsimystä;
- saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,
- rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,
- pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai
- rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella.
Kidutuksesta
tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti
hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan
ja valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun teon.
Olen
edelleenkin luottokelvoton ja olen edelleenkin rikollisen ulosoton
kohteena, koska ulosottoviranomaiset tietävät ja heille on
todistettu, että ulosottosaatavat ovat rikollisesti syntyneet.
Poliisi
ei tutki asioita, syytäjä ei syytä, oikeuslaitos ei ota
käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään
laitonta rikoksista puhumattakaan.
Euroopan
ihmisoikeustuomioistuin EIT antoi 31.5.2018 tuomion jutussa Abu
Zubaydah v. Lithuania, jossa Liettuan katsottiin loukanneen Euroopan
ihmisoikeussopimuksen EIS 3 artiklaa (kidutuksen vastainen artikla).
Kidutusartiklan
materiaalisen loukkaamisen osalta EIT totesi: "Thus, Article 3
of the Convention does not refer exclusively to the infliction of
physical pain but also to that of mental suffering, which is caused
by creating a state of anguish and stress by means other than bodily
assault (see El-Masri, cited above, § 202; and Husayn (Abu Zubaydah)
v. Poland, cited above, §§ 509-510).
Kidutusartiklan
vastainen toiminta ei tarkoita yksin fyysistä kivun aiheuttamista,
vaan se voi täyttyä myös henkisen kärsimyksen perusteella. Tämä
tarkoittaa tilannetta, jossa valtio toimii tavalla, jolla murretaan
henkilön psyyke tavalla tai toisella. Katson,
että valtion toiminta tapauksesani loukkaa EIS 3 artiklan
kidutuksenvastaista artiklaa ottaen huomioon edellä kuvatussa
Liettuaa koskevassa tapauksessa esitetyt perusteet.
Suomen
suurin maakuntalehti Helsingin Sanomat on vihdoin havainnut asian,
josta olen kirjoittanut vuosia: on poliisin poliittinen valinta
jättää kansalaisten tekemät rikosilmoitukset tutkimatta.
Rikolliset
johtavat poliisia
Erkin
kommentti: Rikolliset johtavat
poliisia samoinkuin syyttäjiä, laillisuusvalvontaa ja
oikeuslaitosta. Suomi ei ole oikeusvaltio.
Nimeni
on Erkki Aho
Koiviston
konklaavi
Tekikö
Koivisto valtiopetoksen ns. Koiviston konklaavissa?
Ns.
pankkikriisin taustaa
Hätähuuto
Suomesta
Saattohoitajat
SSP-sopimus
Oikeudenkäynti
tietämättämme
Rikoksia
ei tutkita
Ahojahti
Sipilän
hallitus ei ole kiinnostunut hoitamaan 90-luvun laman ja
oikeuslaitoksen uhrien asioita kuntoon. Mikä perkele siinä on että
Suomessa ei saa oikeutta? Odotetaanko tässä eugenschaumanneja vai
ns. turvapaikanhakijoiden terrosti-iskuja?
Ulosoton
peruste on virheellinen ja ulosotto jatkuu edelleen.
Tilanne
on ja oli tämä
Konkurssisääntö
50 a § (31.1.1995/110)
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi.
Väliaikainen pesänhoitaja voi myydä velallista ja suurimpia velkojia kuultuaan konkurssipesään kuuluvaa irtainta omaisuutta siinä laajudessa kuin se on välttämätöntä tappioiden välttämikseksi tai kka konkurssipesän hallinnosta tai hoidosta aiheutuvien kustannusten maksamiseksi.
Kera
Oy käytti saattohoitajaa, jonka tehtävänä oli tuhota yritys.
Saattohoitaja teki muiden osakkaiden tietämättä Kera OY:n kanssa
kuvassa olevan sopimuksen. Kysymyksessä on törkeä petos, koska
myyjä Kera Oy oli päättänyt poistaa perustettavan yhtiön
markkinoilta. Siihen liittyy kuvassa oleva sopimus.
Väliaikaiset
pesänhoitajat eivät konkurssisäännön mukaan saa myydä kiinteää
omaisuutta. He kuitenkin myyjät kiinteää omasuutta maakaaren
vastaisesti. Heillä ei ollut valtakirjoja ja he myivät toisen
omaisuutta omanaan.
Kaupanteossa
salattiin 48 miljoonan markan pantatut kiinnitykset. Kysymyksessä
oli törkeä petos.
Kaupanvahvistajaksi
on merkitty tuleva syyttäjä Sulo Heiskari, joka ei kauppakirjan
allekirjoittajan mukaan ollut paikalla, kun kauppasopimus
allekirjoitettiin.
Kaupanvahvistajan
kutsuma todistaja todistaa, ettei hän ollut paikalla kun
kauppakirjat allekirjoitettiin.
Kaupanvahvistajaksi
merkitty nimismies Sulo Heiskari toimi syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista johtuvista oikeudenkäynneistä. Syyttäjistä
annetun lain mkaan hän ehdottomastai esteellinen toimimaan
syyttäjänä näissä asioissa.
Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä purki kaupat. Kaupan purku on aina
lopullinen ja peruuttamaton. Kun pääsopimus puretaan niin
liitännäiset eli takaukset eivät voida voimaan. Alavieskan
Puurakenne Oy:n konkurssipesä haki konkurssituomion väärillä
tiedoilla, koska kaupat oli purettu.
Varatuomari
Paavo M. Petäjä antoi Ylivieskan käräjäoikeudelle väärän
lausuman asiassa ilman valtakirjoja ja toimeksiantoja. Paavo M.
Petäjä tunnustaa asian KRP:lle
Silloiselle
asianajajalle Asko Keräselle annettiin valtakirjat asioiden
hoitamiseksi, koska hän pyysi niitä sillä perusteella, että
konkurssi on laiton, koska kaupat oli purettu.
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari Asko Keränen tunnustaa, että hän
jätti valituksen tekemättä. Nyt ainoa mahdollisuus on saada purku
korkeimmalta oikeudelta, mutta korkein oikeus ei suostu purkamaan
vääriä tuomioita eikä Ylivieskan käräjäoikeus ota asiaa
käsiteltäväkseen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä
laillisuusvalvonta näe asioissa mitään laitonta rikoksista
puhumattakaan.
Tutkinnanjohtajana
ollut poliisi Raimo Ollila on jättänyt kaikki rikostutkintapyynnöt
tutkimatta.
Asianajaja
Hannu Maskonen teki asiassa oman lopullisen ratkaisunsa, putosi
parvekkeelta ja kuoli.
Ennen
kuolemaansa asianajaja Hannu Maskonen haastoi Erkki ja Eila Ahon
oikeuteen velallisen epärehellisyydestä Merita-pankin nimissä
pankinjohtajan tietämättä asiasta. Tässä pankinjohtajan
todistus.
Erkki
Aho tuomittiin asiassa 75 päivän ehdottomaan vankeuteen sellaisen
velan perusteella jota ei edes ollut olemassa.
Koska
oli eduskuntavaalit tulossa niin kansanedustajaehdokas Kalajoen
kaupunginvaltuuston silloinen puheenjohtaja organisoi asiat niin,
että Erkki Ahon piti antaa valtuustolle selvitys vankeustuomiosta
otsikolla Luottamusmiehen rikollinen toiminta luottamustoimen
ulkopuolella. Valtuutettu Erkki Aho teki parissa viikossa 1879-sivun
selvityksen asioista. Valtuuston puheenjohtaja Raili Myllylä
apunaan Kalajoen kaupungin virkamiesjohto estivät valtuutettu Erkki
Ahoa esittämästä asioita valtuutetuille. Kysymyksessä oli törkeä
luottamusaseman ja virka-aseman väärin käyttö sekä rikollisten
suojelu.
Tässä
selostus ja todistusaineistot
PR-talojen
konkurssivyyhti todistusaineistoineen
PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen 2
PR-talojen konkurssivyyhti todistusaineistoineen 3
Valtiopetos
on tosiasia
Tyytymättömyyden
ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden
esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
oikeustoimi
ja poliisiblogi
From: Erkki
Aho
Sent: Friday,
January 25, 2019 10:41 AM
To: KKO
Kirjaamo ; KKO Kirjaamo ; POL_VP_KRP_kirjaamo
Subject: Re:
Maksukehotus
Korkeimmalle
oikeudelle ja keskusrikospoliisille
Lasku
perustuu Suomen valtion ja korkeimman oikeuden rikolliseen
toimintaan. En hyväksy laskua. Edellytän, että KRP tutkii asian.
Erkki
Aho
24.1.2019
siellä jossakin
From: KKO
Kirjaamo
Sent: Friday,
January 25, 2019 9:14 AM
To: e.ahoky@kotinet.com
Subject: Maksukehotus
Hei,
ohessa
lähetän Teille korkeimman oikeuden kirjaamoon 24.1.2019 saapuneen
Teille osoitetun maksukehotuksen.
Maksukehotus
koskee laskua numero 1503191631, joka on oikeudenkäyntimaksulasku
asiassanne R2017/688.
Ystävällisin
terveisin,
Marja
Nurminen
kirjaaja
Korkein
oikeus
PL
301
00170
Helsinki
Puh.
029 56 40042
From: Erkki
Aho
Sent: Thursday,
February 7, 2019 10:14 AM
To: pekka.niskakangas@poliisi.fi
; KKO Kirjaamo ; keskusrikospoliisi@poliisi.fi ; info@vnk.fi
Subject: Valtiopetos
ei vanhene koskaan vaadin oikeutta ja korvauksia asioissani
Poliisi
Pekka Niskakangas, keskusrikospoliisi, pääministeri Juha Sipilä,
valtiovarainministeri Petteri Orpo, oikeusministeri Antti Häkkänen,
poliisiministeri Kai Mykkänen, tiedotusvälineet
Suomessa
vapautettiin rahamarkkinat Mauno Koiviston ensimmäisellä
presidenttikaudella. Lisäksi Suomi pyrki EY:n jäseneksi pois
Venäjän ikeen alta. 1990-luvun lama oli Suomen poliitikkojen itse
aiheuttama. Presidentti Mauno Koivisto päätti että pankit
pelastetaan. Samalla hän ohjeisti oikeuslaitosta asiassa. Keskeinen
asia oli 6.5.1992 tasavallan presidentin linnassa pidetty ns.
Koiviston konklaavi, jossa oikeuslaitosta ohjeistettiin. Tapaamisen
asiakirjat on julistettu salaisiksi. 22.10.1992 Esko Ahon hallitus ja
neljä ostajapankkia sopivat ns. SSP-sopimuksen, jossa määriteltiin
yritysten kaatamisperusteet jne. Sopimus on julistettu 100 vuodeksi
salaiseksi. Markkinoilta poistettiin vuoden 1997 loppuun mennessä 48
000 yritystä, yli 500 000 ihmistä joutui työttömäksi, yli 280
000 ylivelkaantui ja 11 500 yrittäjää teki itsemurhan. Tapahtui
Suomen historian suurin omaisuudenryöstö. Kysymyksessä on
valtiopetos ja kansanmurha. Valtiopetos ei vanhene koskaan. Suomessa
oikeuslaitos on alistettu poliittiseen valvontaa, laillisuusvaltonta
ei toimi. Ainoastaan muutama promille laillisuusvalvojille tehdyistä
kanteluista aiheuttaa huomatuksen vastaisen varalle. Poliisi ei tutki
rikoksia, eikä syyttäjä syytä. Oikeuslaitos ei voi tehdä oikeita
päätöksiä. Ns. viralliset tiedotusvälineet vaikenevat asioista.
Suomalaiset eivät voi saada oikeutta Euroopan
Ihmisoikeustuomioistuimessa eikä kansainvälinen rikostuomioistuin
ota Suomen asiaa käsiteltäväkseen. Suomessa ei ole
perustuslakituomioistuinta niinkuin muissa maissa.
Valtiopetos
on tosiasia
Valtiopetos
Valtiopetoksella
tarkoitetaan tilannetta, jossa henkilö pyrkii väkivaltaa
käyttämällä tai sillä uhkaamalla tai muulla tähän
rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti pakottamalla taikka
valtiosääntöä rikkoen kumoamaan Suomen valtiosäännön, tai
muuttamaan sitä, taikka muuttamaan Suomen valtiojärjestystä.
Valtiopetokseksi katsotaan myös tilanne, jossa henkilö väkivaltaa
käyttämällä tai sillä uhkaamalla syrjäyttää tai yrittää
syrjäyttää tasavallan presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan,
taikka kokonaan tai osittain estää tai yrittää estää näitä
käyttämästä toimivaltaansa. Valtiopetoksesta tuomitaan vankeutta
vähintään yksi vuosi ja enintään kymmenen vuotta
Rikoslaki
13 luku
1
§ (21.4.1995/578) Valtiopetos.Joka
tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla tai
siihen rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti pakottamalla taikka
valtiosääntöä rikkoen
- kumota Suomen valtiosääntö tai muuttaa sitä taikka
- muuttaa Suomen valtiojärjestystä
tekee
teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on
tuomittava valtiopetoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja
enintään kymmeneksi vuodeksi.
Valtiopetoksesta
tuomitaan myös se, joka väkivaltaa käyttämällä tai sillä
uhkaamalla syrjäyttää tai yrittää syrjäyttää tasavallan
presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai
osaksi estää tai yrittää estää niitä käyttämästä
toimivaltaansa.
- rikoksentekijänä on tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen tai muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon kuuluva henkilö,
- rikoksen tekemiseen käytetään aseistettua joukkoa,
- rikos tehdään ihmisiä surmaamalla tai
- rikos on poikkeuksellisten olojen vuoksi erityisen vaarallinen
ja
valtiopetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
rikoksentekijä on tuomittava törkeästä valtiopetoksesta
vankeuteen vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.
- ryhtyy yhteydenpitoon vieraan valtion tai sen asiamiehen kanssa,
- valmistaa, hankkii, kokoaa tai varastoi aseita, ampumatarvikkeita tai muita niihin rinnastettavia väkivallan käyttöön soveltuvia välineitä,
- antaa koulutusta aseiden tai muiden väkivallan käyttöön soveltuvien välineiden käyttämisessä tai
- värvää tai kokoaa väkeä tai varustaa sitä aseilla,
on
tuomittava valtiopetoksen valmistelusta vankeuteen vähintään
neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
Valtiopetoksen
valmistelusta tuomitaan myös se, joka perustaa tai organisoi
yhteenliittymän, jonka tarkoituksena on Suomen valtiosäännön tai
valtiojärjestyksen väkivaltainen kumoaminen tai muuttaminen,
osallistuu johtavassa asemassa tai muuten merkittävällä tavalla
sellaisen yhteenliittymän toimintaan tai tietoisena yhteenliittymän
tarkoitusperästä antaa sille merkittävää taloudellista,
järjestöllistä tai muuta vastaavaa tukea.
Valtiopetos
Koiviston
konklaavi
Tekikö
Koivisto valtiopetoksen ns. Koiviston konklaavissa?
Pankkikriisiblogi
Oikeuslaitos
ja poliisiblogi
10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
sotarikoksen, törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen
kiellon rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen, Suomen
itsemääräämisoikeuden vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän
maanpetoksen, vakoilun, törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän
valtiopetoksen, raiskauksen, törkeän raiskauksen, törkeän lapsen
seksuaalisen hyväksikäytön, murhan, tapon, surman, törkeän
pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan, törkeän
ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön, törkeän
terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen, kaappauksen, 34 a
luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun terroristisessa
tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön turmelemisen
tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä ajoissa,
kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi
kuukaudeksi.(4.12.2009/990)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt antaa ilmi puolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muuten näihin rinnastettavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen.
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt antaa ilmi puolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muuten näihin rinnastettavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen.
11
§ (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on
tuomittavarikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon
tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.
Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.
Katson,
että pääministeri Juha Sipilä, valtionvarainministeri Petteri
Orpo, oikeusministeri Antti Häkkänen ja poliisiministeri Kai
Mykkänen on varamsti tietoisia tilanteesta. Katson, että he ovat
syyllistyneet virkavelvollisuuden laiminlyöntii, koska eivät ole
reagoineet tilanteeseen ja asiaan. Samalla heitä on syytä epäillä
osallisuudesta valtiopetokseen sekä rikollisten suojeluun ja törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämiseen.
Oikeusministeriö
2017
Oikeusministerion
vuosikatsaus 2018
MIKSI
OIKEUSMINSTERIÖ VALEHTELEE?
Tässä
on syy miksi olen joutunut käyttämään kovempaa kieltä, jotta
asiat saadaan tutkintaan. Minun tekemiäni rikostutkintapyyntöjä
poliisi ei ole koskaan tutkinut asianmukaisesti eli en ole saanut
esteetöntä rikostutkintaa asioissani ja lisäksi en ole saanut
koskaan oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä asioissani. Siksi on syytä
epäillä valtiopetosta, minkä voin todistaa ja myös sen, että
kaikki minua koskevat oikeuksien päätökset on saatu aikaan
rikosten avulla. Siksi valtiokonttorin olisi tullut korvata minulle
Suomen valtion aiheuttamat valtavat taloudelliset vahingot ja
mittaamattomat henkiset kärsimykset.
07.02.2019
Erkki
Aho
From: Erkki
Aho
Sent: Friday,
February 8, 2019 10:46 AM
To: oikeusministerio@om.fi
; petteri.orpo@vnk.fi ; juha.sipila@vnk.fi
Subject: oikeusministeri
antti hakkanen
Arvoisa
oikeusministeri Antti Häkkänen ja kansliapäällikkö Pekka
Timonen, tiedoksi valtionvarainministeri Petteri Orpo ja pääministeri
Juha Sipilä
Oikeusministeriön
tehtävät on määritelty valtioneuvoston asetuksessa
oikeusministeriöstä
Ministeriön
tehtävät
Oikeusministeriön
tehtäviä ovat:
1)
lainvalmistelu valtiosääntöoikeuden, yleisen hallinto-oikeuden,
yksityisoikeuden sekä rikos- ja prosessioikeuden alalla, sekä muut
lainsäädäntöasiat, jotka eivät kuulu toisen ministeriön
toimialaan;
2)
valtioneuvoston lainvalmistelun kehittäminen ja EU-oikeudellinen
neuvonta;
3)
tuomioistuimet, oikeudenkäyntimenettely ja
oikeudellinen jaotus;
4)
oikeusapu ja yleinen asianajajayhdistys;
5)
yleinen edunvalvonta;
6)
syyttäjäntoimi;
7)
ulosottotoimi ja konkurssipesien hallinnon
valvonta;
8)
sakkorangaistusten, yhdyskuntaseuraamusten ja vankeusrangaistusten
täytäntöönpano;
9)
rikoksentorjunnan ja muun
kriminaalipolitiikan yleinen suunnittelu;
10)
rikoksen uhrien aseman kehittäminen,
jos asia ei kuulu toisen ministeriön toimialaan;
11)
rikosrekisteri ja muut oikeusrekisterit;
12)
armahdusasiat;
13)
holhoustoimen sisällön kehittäminen;
14)
avioliitto-oikeudelliset hakemukset;
15)
kansainvälinen oikeudenhoito, jos asia ei kuulu toisen ministeriön
toimialaan;
16)
oikeuskanslerinvirasto lukuun ottamatta sen
taloushallintoa;
17)
valtiolliset vaalit, kunnalliset vaalit ja kansanäänestykset sekä
kansalaisvaikuttamisen edistäminen;
18)
puoluerekisteri sekä puolueiden tilinpidon ja varojen käytön
tarkastaminen;
19)
kielilain täytäntöönpanon seuranta;
20) Suomen
säädöskokoelma;
21)
onnettomuuksien tutkinta;
22) Ahvenanmaan
maakunnan itsehallinto;
23)
saamelaisten kulttuuri-itsehallinto ja saamelaisasioiden
yhteensovittaminen;
24) Haagin
kansainvälisen yksityisoikeuden konferenssi;
25) yhdenvertaisuus ja hyvien etnisten suhteiden edistäminen.
Kysyn
oikeusministeri Antti Häkkäseltä ja kansliapäällikkö Pekka
Timoselta, että milloin ministeri ja ministeriö ryhtyvät hoitamaan
asetuksessa mainittuja tehtäviään eli valvomaan tuomioistuinten,
oikeuskanslerinviraston, syyttäjätoimen sekä ulosottotoiminnan
toimintaa.
Alla
olevista linkeistä käy ilmi tehtävien laiminlyönti. Milloin saan
oikeutta asioissani ja milloin valtion aiheuttamat vahingot korvataan
minulle? Oikeuskansleri on laiminlyönyt tehtävänsä, koska ei ole
huomannut asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan.
13.02.2019
Erkki
Aho
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti