Ulosottotarkastaja
Juusso Lyytinen, ulosottolaitoksen johtaja, oikeusministeri,
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus, valtakunnansyyttäjä, eduskunnan
oikeusasiamies, tiedotusvälineet
Ilmoitan
ulosottotarkastaja Juuso Lyytiselle, että asianumero
2262603188 ei voi tulla vireille kuten Te olette ilmoittanut
21.01.2022. Asian lähetyspäiväksi on merkitty 29.01.2022 ja minä
olen saanut tiedon tästä asiaasta 04.2.2022. Kysymyksessä on
Rovaniemen hovioikeuden R 20/834 oikeudenkäyntimaksu 260
euroa. Asia on riita-asiana käsittelyssä Pohjois-Suomen
hallinto-oikeudessa. Asia käy selville seuraavasta
LA
27.11.2021 Pohjois-Suomen hallinto-oikeudelle asiassa H 21/679 nro
289
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/11/la-27112021-pohjois-suomen-hallinto.html
Asia
on ratkaistavana myös apulaisvaltakunnansyyttäjä Jukka Rappella,
joka on hakenut valtakunnansyyttäjäksi.
SU
03.10.2021 Valtiosyyttäjä Jukka Rappe
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/10/su-03102021-valtiosyyttaja-jukka-rappe.html
TI
19.10.2021 Valtiosyyttäjä Jukka Rappe
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/10/ti-19102021-valtiosyyttaja-jukka-rappe.html
Olen
tehnyt asioista jo aikaisemminkin ilmoituksen Jukka Rappelle
14.5.1998 ja silloinkin hän on jättänyt asian käsittelemättä.
http://www.erkkiaho.com ›
blogarchive
31.10.2006 — http://www.erkkiaho.com/blogarchive/85.htm
… Jukka
Rappe 14.5.1998
Dnro 217/22/1998, 14.5.1998 Dnro 217/22/1998
Apulaisvaltakunnansyyttäjä
Jukka Rappe ei ole vieläkään asiaa ratkaissut joten katson, ettei
häntä voida nimetä valtakunnansyyttäjäksi, koska hän toimii
lain vastaisesti ja estää kansalaisten oikeudensaannin. On syytä
epäillä, että apulaisvaltakunnansyyttäjä Jukka Rappe laiminlyö
virkavelvollisuutensa ja käyttää virka-asemaansa väärin.On myös
syytä epäillä, että hän on suojelee rikollisia ja peittelee
rikoksia. On syytä epäillä, että hän on mukana
ihmisoikeusrioksissa ja kidutusrikoksessani, koska hän ei nosta
rikoksiin syylisyneitä vastaan syytteitä.
Valtakunnansyyttäjän
virkaan kuusi hakijaa – mukana apulaisvaltakunnansyyttäjä
Jukka Rappe
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008535969.html
Oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson on tietoinen kidutusrikoksestani.
Oikeusministeri Anna Maja Henriksson oikeusministerinä ei ole
kyennyt takaamaan kansalaisten perusoikeuksia eikä oikeusturvaa.
Käsitykseni mukaan hän ei voi esittää apulaisvaltakunnansyyttäjä
Jukka Rappea valtakunnansyyttäjäksi, koska häntä itseään
on syyttä epäillä kidutusrikoksesta ja valtiopetoksen
salaamisesta.
TO
22.07.2021 Ministereiden on kannettava poliittinen vastuu asioista
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/07/to-22072021-ministereiden-on-kannettava.html
SU
07.03.2021 Arvoisa oikeusministeri Anna-Maja Henriksson
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/03/su-07032021-arvoisa-oikeusministeri.html
LA
11.12.2021 Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson avainasemassa
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/12/
Minä
katson, ettei oikeusministeri
Anna-Maja Henriksson voi esittää
rikoksista epäiltyä apulaisvaltakunnasyyttäjä Jukka Rappea
valtakunnansyyttäjäksi, koska oikeusministeri Anna-Maja Henriksson
oma taustakaan ei ole puhdas. Hän on toiminut ministerilain
vastaisesti, kun ei ole ryhtynyt asian vaatimiin toimenpiteisiin
ihmisoikeusrikoksissa jollainen kidutusrikokseni on. Hän ei ole
ryhtynyt toimenpiteisiin kidutusrikokseni lopettamiseksi. Hänen
alaisuuteensa ja vastuualueeseensa kuuluu laillisuusvalvonta,
valtakunnansyyttäjävirasto, ulosotto sekä oikeuslaitos.
Minä
katson, että tasavallan presidentti
Sauli Niinistö ei voi nimittää
Jukka Rappea valtakunnansyyttäjäksi, koska Sauli Niinistö on ollut
mukana Aktiv-Hansa-kaupan asioissa, mikä on osa valtiopetosta.
PE
12.03.2021 Arvoisa tasavallan presidentti Sauli Niinistö
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/03/pe-12032021-arvoisa-tasavallan.html
TO
02.01.2020 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö ei puhunut syistä
vaan seurauksista
http://kalajokinen.blogspot.com/2020/01/to-02012020-tasavallan-presidentti.html
Asia
on myös eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläisen
ratkaistavana.
KE
19.01.2022 Eduskunnan oikeusasiamies Petri Jääskeläinen
http://kalajokinen.blogspot.com/2022/01/ke-19012022-eduskunnan-oikeusasiamies.html
SU
21.11.2021 Viranomaisten ja poliitikkojen rikollisuus aiheuttaa ja on
aiheuttanut suomalaisille ja yhteiskunnalle äärettömän suuren
taloudellisen ja terveydellisen vahingon
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/11/su-21112021-viranomaisten-ja.html
SU
24.10.2021 Suomi oikeusvaltiona – karu totuus julki
http://kalajokinen.blogspot.com/2021/10/su-24102021-suomi-oikeusvaltiona-karu.html
Ulosottotarkastaja
Juuso Lyytisen
on lopetettava ulosottoni ja toimittava rikoslain 15 luvun 10 §:n ja
11 §:n mukaisesti. 10
§ (24.7.1998/563)
Törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättäminen
Joka
tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen
ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan,
hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen,
törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon
rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen,
jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden
vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun,
törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen,
raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen
hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman,
törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan,
törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön,
törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen,
kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun
terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön
turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä
ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa
viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos
tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän
rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon
tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)
11
§ (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän
suojeleminen
Joka
saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän
pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää
rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava
rikoksentekijän
suojelemisesta sakkoon
tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Mitä
1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n
2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä,
eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi
kuukautta vankeutta.
Katson,
että on syytä epäillä ulosottotarkastaja
Juuso Lyytisen
syyllistyvän kidutusrikokseen, kun hän varmasti tietää, että
ulosottoni on saatu rikoksilla aikaan ja kaikki ulosotto on
perintäkelvotonta. Hän kuitenkin tietoisesti jatkaa rikollista
ulosottoa, koska hänellä on siinä oma etu ksymyksessä sillä hän
saa siitä provisiopalkkiota.
Minä,
Erkki Aho, olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia,
yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutetiin
ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden vankeustuomion, mikä muutettin
ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt
Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni,
omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion
rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 25
vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. Minä en ole
saanut esteetöntä rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista
oikeudenkäyntiä 25 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja
rikollisten toimesta ja minä on joutunut olemaan maan paossa
Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Minä joutunut hakemaan
poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta
Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä
Bulgarian presidentiltä. Minä on menettänyt terveyteni
sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen. Syövän
onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni
ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Minulle on aiheutettu
avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle
äärettömän raskas ja vaikea asia.
Kidutus
on ihmisoikeuksien vastainen vakava rikos, joka kielletään niin
Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden puolella.
Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava
virkamies, julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa
käyttävä henkilö tai julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko
lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on käytettävä väkivaltaa
pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja seurauksia.
Kidutus
on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa asemassa oleva
henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä
kärsimystä;
saadakseen
hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,
rangaistakseen
häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi
epäillystä teosta,
pelotellakseen
tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai
rodun,
kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen,
iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän,
vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen
mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin
rinnastettavan seikan perusteella.
Kidutuksesta
tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti
hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan
ja valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun teon.
Kidutukseen
ei voi syyllistyä olematta virkamies, eli valtion virassa toimiva,
tai vastaava henkilö. Mikäli edellä mainittuja tekoja tekee
toiselle ihmiselle, ei kyseessä ole kidutus, vaan pahoinpitely, tai
todennäköisesti törkeä pahoinpitely. Kidutuksen kieltäminen
valtiossa on useissa kansainvälisissä sopimuksissa ehtona
liittymiselle, kuten Euroopan Unioniin liittymisessä. Kansainvälisiä
sopimuksia rikkomisesta valtiolle syntyy suuria sanktioita, jonka
takia kidutus on säädetty rangaistavaksi vain virkamiehen tekemänä.
Mikäli suuri määrä henkilöitä osallistuu kidutukseksi
luokiteltaviin seurauksiin, on kyseessä usean henkilön tekemä
törkeä pahoinpitely, sekä mahdollisesti myös
järjestäytyneeseen rikollisryhmään osallistuminen.
Kidutuksesta
on Suomen rikoslain mukaan tuomittava vankeuteen vähintään 2 ja
enintään 12 vuodeksi. Kidutuksesta tuomittu henkilö on lisäksi
tuomittava viraltapantavaksi. Myös kidutuksen yritys on rangaistava.
Kalajoki
07.02.2022
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
www.erkkiaho.com