From:
Erkki Aho
Sent:
Sunday, March 22, 2020 12:55 PM
To:
oulu.ko@oikeus.fi ; kirjaamo@okv.fi ; jarmo.hirvonen@eduskunta.fi ;
raahe.uo@oikeus.fi ; valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi ;
eero.hyvonen@jsn.fi
Subject:
laamanni antti Savle U20/4572
Arvoisa
Oulun käräjäoikeuden laamanni Antti Savela U20/4572.
OKV/45/1/2020
Te
johdatte Oulun käräjäoikeutta ja jaatte tehtävät
käräjätuomareille. Te muodostatte Oulun käräjäoikeuden
kokonaisuuden, jonka tehtävänä on jakaa oikeutta.
Valitettavasti
Oulun käräjäoikeuden tuomareista neljä ei erota rikosasiaa
riita-asiasta. Viidennelläkin käräjätuomarilla on suuria
vaikeuksia asiassa. Siksi huolestuneena päätin kääntyä puoleenne
jotta Te kertoisitte käräjätuomareille, mikä on rikosasia ja mikä
on riita-asia.
Asiassani
on toiminut esteellisenä syyttäjänä n. 20 vuotta Sulo Heiskari.
Lisäksi hän estänyt asioissa rikostutkinnat. Sulo Heiskari on
toiminut kaupanvahvistajana Alavieskan Puurakenne Oy:n konkurssipesän
ja Euronio Oy:n kauppakirjoissa asiakirjojen mukaan. Kauppakirjan
allekirjoittaja todistaa ettei hän ole koskaan tavannut
kaupanvahvistajaa ja kaupahvistajan kutsuma todistaja todistaa ettei
hän ole ollut paikalla kun kauppakirjat on allekirjoitettu. Syyttäjä
Sul Heiskari on siis toiminut esteellisenä syyttäjänä kaikissa
kauppasopimuksista käydyissä oikeudenkäynneissä sekä estänyt
rikostutkinnat 20 vuoden ajan. Hän on sarjarikollinen. Tämä ei
varmasti ole mikään riita-asia vaan on kiistaton rikosasia. Asiat on
oikaistava ja todellinen syyllinen on saatava kaltereiden taakse.
Entinen
asianajaja, nykyinen varatuomari ja vankilakundi Asko Keränen
tunnustaa, että hän jätti valituksen tekemäättä Vaasan
hovioikeuteen konkurssiasiassa, jossa konkurssi haetiin väärillä
tiedoilla. Keräsellä oli meidän valtakirjat asian hoitamiseen.
Tämä
ei ole mikään riita-asia vaan kiistaton rikosasia.
Varatuomari
Paavo M. Petäjä oli menettänyt asianajajajan tittelin saatuuaan
oikeudessa petostuomion. Nyt hän tunnustaa, ettei hänellä ollut
toimeksiantoja konkurssiasiassa. Tämä ei ole mikään riita-asia
vaan kiistaton rikosasia. Paavo M. Petäjä oli antanut väärän
lausuman Ylivieskan käräjäoikeudelle ilman toimeksiantoja ja
valtakirjoja.
Jo
näiden tietojen perusteella Oulun käräjäoikeuden tulee päättää
ulosoton keskeytyksestä sekä ulosottosaatavien takaisin maksusta
ajalta 30.6.1996 – tähän päivään saakka 7 %: korolla korkoa
korolle menetelmällä.
On
käsittämättämätön miten valtakunnansyyttäjä ,
laillisuusvalvonta ja oikeuslaitos ei ole rekisteröinyt näitä
rikoksia. Kysmyksessä on ihmisoikeusrikokset kun ei saa esteetöntä
rikostutkintaa eikä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 25 vuoteen.
Kysymys on myös perustuslain vastaisesta toiminnasta.
Perustuslaki
Euroopan
Ihmisoikeussopimus
YK:n
ihmisoikeusjulistus
Ohjataanko
käräjäoikeuden toimintaa ylhäältäpäin? Suomessa on tapahtunut
valtiopetos, josta esimerkiksi Wikipedia ja Jorma Jaakkolan kotisivut
kertovat seuraavaa. Tasavallan presidentti Mauno Koivisto puuttui
riippumattoman oikeuslaitoksen toimintaan.Hän ohjeisti
oikeuslaitosta.
Wikipedia
Jorma
Jaakkolan kotisivut
Koiviston
konklaavi
Valtiopetoksen
käytännön toteutus tapahtui SSP-sopimuksen perusteella. Olen
toimittanut kirjallisen kopion SSP-sopimuksesta Oulun
käräjäoikeuteen. Olen tehnyt asiasta myös videon SSP-sopimus
Suomessa
ei 1990-luvun alussa ollut poikkeustilaa julistettu. Siis Esko Ahon
hallitus ja neljä pankkia toimivat rikollisesti. Heillä ei ollut
mitään oikeutta poistaa yrityksiä markkinoilta ja tuhota
yrittäjien ja heidän takaajiensa omaisuutta. Esko Ahon hallituksen
sisäpiiriin kuului pääministeri Esko Aho, sisäministeri Mauri
Pekkarinen ja valtionvarainministerinä Iiro Viinanen. Miksi henkilöt
ovat edelleenkin vapaalla jalalla?
Koska
laillisuusvalvonta eikä valtakunnansyyttäjä ole ryhtyneet
selvittämään asiaa niin olen haastanut oikeuteen oikeusministeri
Anna-Maja Henrikssonin ja sisäministeri Maria Ohisalon, koska he
ovat vastuussa alaistensa eli laillisuusvalvojien ,
valtakunnansyyttäjä, oikeuslaitoksen, ulosottoviranomaisten ja
poliisin tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
Perustuslain
mukaan minulla on oikeus saada oikeudenmukainen oikeudenkäynti.
Mikään minua ja yritystoimintaani kohtaan tehty rikos ei ole
vanhentunut , koska kaikki johtuu valtiopetoksesta, josssa
pelastettiin pankit ja annettiin rikollisille syytesuoja kuten
esimerkkini osoittaa.
Velallisten
tuki ry
c/o
Liisa Mariapori
Pohjolankatu
27,
96100
Rovaniemi
Suomi
SUOMEN
PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019
IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET
SUOMESSA
Suomi
on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja
syyllistyy edelleen:
Vuosina
1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus-
ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien
tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja
tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten
ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista
siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä
laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta
lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista
lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat
kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja
hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa
päättämässä itse hyväksymiensä lakien
perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää
Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa
on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas
tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms.
perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat
presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns.
Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa
hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada
oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti
Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa
tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä
ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman,
epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän
sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat
syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja
presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno
Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä
ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu.
Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat
olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen
vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa
selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja
perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan
edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan
aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista
vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai
satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo
lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä
monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla,
eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain
takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää
ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain
vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset
Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko
omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot
pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon
kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan
toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten
tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista.
Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti
hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja
testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa
vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti
saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat
tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä
Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi
kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli
totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen
presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa
toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019
tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä
virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva
hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki
ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen
johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan,
joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin
korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti
Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen
perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön
vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen
yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja
ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti.
Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu
presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa
instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys
samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä
tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja
koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin
huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden
tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan
allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin
muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja
johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa
ja päätöksissä.
Suomen
ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä
täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen
EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien
vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus
teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993,
jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa
yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin
kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja
heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla
Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja
siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä
summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että
velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta
velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes
poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen
velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta,
että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon.
Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa,
kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse
esittää.
Jotta
suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen
hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns.
Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen
yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12
miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat
amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin
velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla
markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois
tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään
yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai
tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään
regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen
toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on
ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä
Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja.
Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio
toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja
tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on
julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa
31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä
huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja
pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat
salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston
sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset
ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja
moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja
niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena
toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen,
valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa
huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten
oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on
lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla
aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä
ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta
riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä
edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti
loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26
%).
Suomen
valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut
suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
- Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
- Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
- Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
- Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
- Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
- Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
- Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
- Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
- Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten
kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan
ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada
Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992
määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta
30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen,
että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan
perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta
pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951
tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan
31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä
Euroopan perustuslain mukaisesti.
Ks.
tarkemmi http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com
Tuhansia
suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien
ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja
muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme
siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset
yrittäjät, joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja
pankkien tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai
Verohallinnon verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin
perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla,
voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio
korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän
takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa
on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa
noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta
Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä
kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan
neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan
komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n
sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.
Rovaniemellä
27 päivänä marraskuuta 2019.
Liisa
Mariapori
Velallisten
tuki ry:n puheenjohtaja
+358405604180
Ylivieskan
oikeusaputoimistosta ei ole olllut koskaan minulle mitään apua ja
siksi ilmoitan, että perun toimeksiantoni Ylivieskan
Oikeuaputoimistolle
Tämä
on myös valitus julkisen sananneuvostolle, koska tiedotusvälineet
Kaleva, Keskipohjanmaa, Kalajokilaakso, Kalajokiseutu sekä Yle Oulu
ja Yle Keskipohjanmaan kieltäytyvät noudttamasta journalisitisia
ohjeita.
Kalajoki
22.03.2020
Erkki
Aho
Merenojantie
9 B 16
85100
Kalajoki
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti