sunnuntai 12. kesäkuuta 2022

SU 12.06.2022 Kiitos kokoomuspuolueen johdolle

 

Aurinko nousi Kalajoella 02.55 ja laskee kello 23.53. Päivän pituus on 20 tuntia 58 minuuttia. Aamu valkenee aurinkoisena, mutta ennusteen mukaan vaihtuu sateeksi puolen päivän aikaan. Aamulla painoni oli 108.0 kg. Eilen liikunta jäi väliin. Se näkyy heti painon nousuna. Verenpaineeni oli 140/85 pulssi 57. Painoa on saatava alas n. 10 kiloa niin verenpaine laskee oikeille lukemille. Veren sokeri on 6.8. Veren sokeri laskee kun saan painoa pois. Siis liikuntaa enemmän ja ruokaa vähemmän.


Aloitin sotapäiväkirjan kirjoittamisen tämän päivän osalta. On sodan 109. päivä. Sota on järjetöntä ihmisten tappamista, luonnon ja infasruktuurin tuhoamista. Sota on saatava loppumaan mahdollisimman nopeasti ja Venäjän johtajat on saatava kansainvälisen rikostuomioistuimen tuomittavaksi.


Kello on yhdeksän aamulla ja olen käynyt jo tekemässä 28 kilometrin pyörälenkin, Lämpötila oli + 18 C. Aurinko paistoi ja linnut lauloi. Pyörätiet olivat pääosin erinomaisessa kunnossa. Voisko ihanammin aamun enää alkaa?


Levähdin päivällä ja uudestaan pyöräilemässä tällä kertaa vain 12 km. Tänään olen pyöräillyt 40 kilometri. Tällainen liikunta pidemmän päälle laskee veren sokeria.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

petteri.orpo@eduskunta.fi , antti.hakkanen@eduskunta.fi , elina.valtonen@eduskunta.fi, anna-kaisa.ikonen@eduskunta.fi , kai.mykkanen@eduskunta.fi



Kiitos kokoomus-puolueen johdolle


Kiitän kokoomusjohtoa siitä, että järjestitte onnistuneen puoluekokouksen Kalajoella tänä viikonloppuna. Uskon, että kaupunginjohtaja Jukka Puoskari esitteli teille Kalajoen kaupungin toimintaa ja saavutuksia. Kalajoki on erinomainen paikka elää, asua ja yrittää.

Kiitän myös siitä, että minulla oli mahdollisuus tavata henkilökohtaisesti kahden kesken kaikkia kokoomuksen johtohenkilöitä. Olen tehnyt esittämistäni asioista yhteenvedon. Sovittiin Elina Valtosen kanssa, että laitan aineistot hänelle, mutta samalla ne tulevat koko kokoomusjohdolle. Pyydän, että perehdytte aineistoon ja ryhdytte asian vaatimiin toimiin. Pyydän Elina Valtosta pitämään minut ajan tasalla siitä miten asia etenee.


Olen joutunut syyttömänä kärsimään 4 konkurssia, yhden 75 päivän ehdottoman vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi ja yhden 5 kuukauden ehdottoman vankeustuomion, mikä muutettiin ehdonalaiseksi sekä 7 kunnianloukkaustuomiota. Olen menettänyt Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta, yritykseni, omaisuuteni, ihmisarvoni ja minulle on aiheutettu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Olen ollut luottokelvottomana yli 26 vuotta enkä ole voinut harjoittaa yritystoimintaa. En ole saanut esteetöntä rikostutkintaa enkä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä 26 vuoteen. Minut on pidätetty useita kertoja rikollisten toimesta ja olen joutunut olemaan maan paossa Suomessa, Ruotsissa ja Bulgariassa. Olen joutunu hakemaan poliittista turvapaikkaa Suomen valtion rikollisen toiminnan johdosta Euroopan Unionilta eli oikeuskomisaari Vera Jourovalta sekä Bulgarian presidentiltä. Olen menettänyt terveyteni sairastuttuani syöpään ja korkeaan verenpaineeseen sekä diabetes-tautiin. Syövän onnistuin voittamaan, mutta korkea verenpaine on tuhonnut elimistöäni ja on edelleenkin hengenvaarallisen korkea. Minulle on aiheutetu avioero valtion rikollisen toiminnan johdosta. Tämä on minulle äärettömän vaikea asia.

Koska poliisi ei tutki ja korkein oikeus ei pura eri oikeusasteiden vääriä päätöksiä, niin minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin haastaa ulosottoviranomaiset oikeuteen sen johdosta, että he perivät minulta sellaisia saatavia, mitkä on saatu aikaan rikosten avulla ja siksi ne on perintäkelvottomia.


Olen kirjoittanut kirjan, jossa olen kertonut tapahtumat ja kirjassa on kopiot asiakirjoista, joilla todistetaan viranomaisten tekemät rikokset. Olen syytön.


Kirjani Olet Maamme Armahin Suomenmaa ISBN 952-914593-X

Tässä on selostukset asioista ja juridinen argumentointi asioille. Oikeustieteen tohtori on tarkistanut materiaalin eikä ole siinä virheitä havainnut.

Perusteet sille, että olen oikeassa ja että on syytä epäillä, että Suomen valtion viranomaiset toimivat rikollisesti

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/08/la-01082020-perusteet-sille-etta-olen.html


Olen tehnyt todistusaineistoksi asioista 8 video, joissa todistan asiat asiakirjoin ja kerron tosiasiat: DVD-dokumentti YouTubessa. Olen syytön.

https://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2008/12/dvd-dokumentti-youtubessa.html


Seuraavien henkilöiden rikosten tähden joudun käymään leipäjonossa. Päärikollisena pidän

syyttäjä Sulo Heiskaria, toiminut esteellisenä syyttäjänä n. 20 vuotta



apurina entinen asianaja Asko Keränen, joka on tunnustanut rikoksensa



edesmennyt varatuomari Paavo M. Petäjä, joka on tunnustanut rikoksensa


edesmennyt asianajaja Hannu Maskonen. Hän teki itse oman lopullisen ratkaisun asiassa


Lestadiolainen poliisi Raimo Ollila jätti kaikki rikokset tutkimatta vaikka rikostutkintapyynnöt oli tehty ajoissa

Perustuslain mukaan minulla on oikeus saada asiani käsitellyksi ilman aiheetonta viivytystä myös Pohjois-Suomen hallinto-oikeudessa. Pohjois-Suomen hallinto-oikeuden on tehtävä päätös siitä, että Rovaniemen hovioikeuden päätös on saatu aikaan rikollisesti ja siksi se on mitätön eikä siitä voi voi laskuttaa, vaan lasku on mitätön.

21 §

Oikeusturva

Jokaisella on oikeus saada asiansa käsitellyksi asianmukaisesti ja ilman aiheetonta viivytystä lain mukaan toimivaltaisessa tuomioistuimessa tai muussa viranomaisessa sekä oikeus saada oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan koskeva päätös tuomioistuimen tai muun riippumattoman lainkäyttöelimen käsiteltäväksi.

Käsittelyn julkisuus sekä oikeus tulla kuulluksi, saada perusteltu päätös ja hakea muutosta samoin kuin muut oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin ja hyvän hallinnon takeet turvataan lailla.


Olen joutunut hakemaan poliittista turvapaikka EU:lta ja Bulgarian presidentiltä Suomen viranomaisten rikollisuuden vuoksi

Oikeustaistelua mafia vastaan

Raahen käräjäoikeudentuomari jäi rikoksesta kiinni. Minä kerroin asiasta blogisivuillani. Käräjätuomari teki minusta perättömän ilmiannon ja tiesin, että lestadiolainen mafia alkaa suojella käräjätuomaria ja käyttää virkavaltaa väärin. Tiesin, että seurauksena on minulle ehdoton vankeustuomio. Siksi pyysin Euroopan oikeuskomissaarilta ja Bulgarian presidentiltä poliittista turvapaikkaa. Kumpikaan taho ei myöntänyt minulle poliittista turvapaikka ja jouduin palaamaan Suomeen.



Erkki Aho Bulgarian vuorilla


Bulgarian presidentin kielteinen turvapaikkapäätös


EU:n oikeuskomissaari Vera Jourova ja Bulgarian presidentti eivät myöntäneet poliittista turvapaikkaa minulle


Kun tulin takaisin Suomeen niin lestadiolainen mafia ryhtyi käyttämään virkavaltaa väärin tavoitteena saada minulle ehdoton vankeustuomio. Kuulusteluissa en saanut esittää mitään todistusaineistoa ja kuulustelut tehtiin esitutkintalain, poliisilain, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaisesti.



Tässä on kuulustelutodistajani lausunto asiassa





Tässä todistajani lausunnot asiassa. Häntä ei kuultu esitutkinnassa, eikä oikeuskäsittelyssä käräjäoikeudessa eikä hovioikeudessa. Minua estettiin kuulustelemasta todistajana esiintynyttä käräjätuomaria vapaasti asiassa eikä todistusaineistoa hyväksytty todistusaineistoksi asiassa. Menettely on Euroopan ihmisoikeussopimuksen vastainen menettely.

Joka portaassa viranomaiset ja lestadiolainen mafia teki rikoksia ja siksi minä sain ehdottoman vankeustuomio. Tämä oikeusvaltio Suomi. En saa oikeutta, koska poliisi ei tutki eikä valtakunnansyyttäjävirasto nosta syytteitä. Laillisuusvalvonta ei ole asioissa nähnyt laittomuuksia rikoksista puhumattakaan 27 vuoteen.


Tässä todistus poliisien rikollisesta toiminnasta. Poliisit kieltäytyivät vastaamasta minulle.

TI 15.12.2020 poliisi, tutkija Pekka Niskakangas, poliisi tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen, poliisi tutkinnanjohtaja Tiina Sarparanta

http://kalajokinen.blogspot.com/2020/12/ti-15122020-poliisi-tutkija-pekka.html


Seuraavassa selostus oikeusistumien rikollisesta toiminnasta:


Hovioikeudenneuvos Petri Nykänen oli varmasti tietoinen totuudesta, koska sähköpostivastaukseni kertoo totuuden.



KE 25.08.2021 Vastaus hovioikeudenneuvokselle Petri Nykäselle

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/ke-25082021-vastaus-hovioikeudenneuvoks.html


PE 20.08.2021Rovaniemen hovioikeuden presidentti

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/08/pe-20082021rovaniemen-hovioikeuden.html


Pyydän Pohjois-Suomen hallinto-oikeutta lainaamaan Ylivieskan käräjäoikeudessa (nykyisin Oulun käräjäoikeus) säilytettäväksi määrätyn todistusaineiston Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen asian käsittelyä varten. Olen maksanut tuon aineiston monistuksen ja muun todistusaineiston hankinnan..

Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html



Korkein oikeus on määrännyt sen säilytyksen Ylivieskan käräjäoikeuden tehtäväksi. Tässä Ylivieskan käräjäoikeuden ilmoitus asiasta:

Muut asiakirjat kuten haastehakemus, sen täydennys ja vahingonkorvauslaskelma sekä asian tiimoilta lähettämänne sähköpostit arkistoidaan käräjäoikeuteen ja niistä Teillä on mahdollisuus saada jäljennöksiä jäljennösmaksua vastaan.

Korkeimman oikeuden valituslupa-asian S 2015/796 asiakirjat (ennakkopäätösvalituksenne Ylivieskan-Raahen käräjäoikeuden päätöksestä 29.10.2015 nro 15/6857) korkein oikeus on lähettänyt arkistoitavaksi Ylivieska-Raahen käräjäoikeuteen, koska valituslupaa ei myönnetty. Niitä ei siten luovuteta Teille. Halutessanne Teillä on luonnollisesti mahdollisuus saada jäljennösmaksua vastaan jäljennöksiä kyseisistä asiakirjoista. Viranomaiskäyttöön asiakirjoja voidaan luovuttaa "lainaksi" viranomaisen pyynnöstä.

Jyrki Jylhä, käräjätuomari
Ylivieska-Raahen käräjäoikeus, Ylivieskan kanslia
PL 32, 84101 YLIVIESKA
p. 029 56 49 358, 040 508 9340, fax. 02956 49 410
email: jyrki.jylha@oikeus.fi



Eduskunnan oikeusasiamiehen päivystävän lakimiehen mukaan viranomaisille voidaan lähettää aineistoa sähköisesti, jonka linkeissä on todistusaineistoa ja ne on avattava ja tulostettava viranomaiskäsittelyä varten.



Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.com/2016/02/tyytymattomyyden-ilmaisu-ylivieska.html



Tämä aineisto on juuri se aineisto, mikä silloisen Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjätuomarin Sari-Anne Ervastin olisi pitänyt siirtää Raahen toimipisteeseen todistusaineistoksi asian käsittelyä varten. Hän jätti aineistopyynnön tekemättä ja aineiston siirtamättä. Asialle on useita todistajia minun lisäkseni mm. käräjäsihteeri, todistajani Ivan Georgiev sekä käräjäoikeuden toimistotyöntekijä ja käräjätuomari Sarianne Ervasti itse. Asia todettiin yhdessä käräjäoikeuden kansliassa.

Eduskunnan oikeusasiamiehen päivystävän lakimiehen mukaan viranomaisille voidaan lähettää aineistoa sähköisesti, jonka linkeissä on todistusaineistoa ja ne on avattava ja tulostettava viranomaiskäsittelyä varten.



Kaikki ulosottotuomioni perustuvat Suomen valtion rikoksiin. Poliisi ei ole tutkinut/selvittänyt asioita ja syyttäjä ei ole nostanut syytteitä. Ehkä siihen on vaikuttanut se, että syyttäjä on ollut esteellinen ja asianosainen asioissa. On syytä epäillä, että hänellä on ollut tietty tarkoitus, kun on estänyt rikostutkinnat. Vaadin että kaikki ulosottotoimet keskeytetään oikeudenkäynnin ajaksi. Vaadin, että Suomen valtio palauttaa kaikki minulta perityt ulosotot korkoineen 30.06.1996 alkaen aina tähän päivään saakka 7 %:n korolla korkoa korolle menetelmän mukaisesti. 

Kidutus on ihmisoikeuksien vastainen vakava rikos, joka kielletään niin Suomen rikoslaissa kuin myös kansainvälisen oikeuden puolella. Kidutuksen olennainen piirre on se, että tekijän on oltava virkamies, julkista luottamustehtävää hoitava tai julkista valtaa käyttävä henkilö tai julkisyhteisön työntekijä. Jotta teko lasketaan kidutukseksi, rikoksentekijän on käytettävä väkivaltaa pyrkimyksenään aiheuttaa tiettyjä laissa mainittuja seurauksia.

Kidutus on rikoslain mukaan kyseessä, kun edellä mainitussa asemassa oleva henkilö aiheuttaa toiselle voimakasta ruumiillista tai henkistä kärsimystä;

  1. saadakseen hänet tai muun henkilön tunnustamaan tai antamaan tietoja,

  2. rangaistakseen häntä jostakin hänen tai jonkun muun tekemästä tai tekemäksi epäillystä teosta,

  3. pelotellakseen tai pakottaakseen häntä tai muuta henkilöä tai

  4. rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, seksuaalisen suuntautumisen, perimän, vammaisuuden, terveydentilan, uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella.

Kidutuksesta tuomitaan myös virkamies, joka nimenomaisesti tai hiljaisesti hyväksyy alaisensa tai muutoin tosiasiallisessa määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan henkilön tekemän, edellä mainitun teon.

Kidutukseen ei voi syyllistyä olematta virkamies, eli valtion virassa toimiva, tai vastaava henkilö. Mikäli edellä mainittuja tekoja tekee toiselle ihmiselle, ei kyseessä ole kidutus, vaan pahoinpitely, tai todennäköisesti törkeä pahoinpitely. Kidutuksen kieltäminen valtiossa on useissa kansainvälisissä sopimuksissa ehtona liittymiselle, kuten Euroopan Unioniin liittymisessä. Kansainvälisiä sopimuksia rikkomisesta valtiolle syntyy suuria sanktioita, jonka takia kidutus on säädetty rangaistavaksi vain virkamiehen tekemänä. Mikäli suuri määrä henkilöitä osallistuu kidutukseksi luokiteltaviin seurauksiin, on kyseessä usean henkilön tekemä törkeä pahoinpitely, sekä mahdollisesti myös järjestäytyneeseen rikollisryhmään osallistuminen.

Kidutuksesta on Suomen rikoslain mukaan tuomittava vankeuteen vähintään 2 ja enintään 12 vuodeksi. Kidutuksesta tuomittu henkilö on lisäksi tuomittava viraltapantavaksi. Myös kidutuksen yritys on rangaistava.


Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä eikä oikeus ota käsiteltäväkseen. Laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Korkein oikeus ei pura alioikeuksien vääriä päätöksiä. Oikeutta on mahdotonta saada.


Minä tiedän, että olen oikeassa ja pystyn todistamaan sen. Poliisi ei tutki, syyttäjä ei syytä, oikeus ei ota käsiteltäväkseen ja laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan.

Minä olen pyrkinyt saamaan oikeutta kaikin käytettävissä olevin keinoin. Olen ajanut tahallisen ylinopeuden jotta saan asiat rikostutkintaan. Ylivieskan poliisi Leskinen käsitteli vain ylinopeusasian ja jätti muut asiat käsittelemättä. Sain kuukauden ajokiellon.

Minä ilmoitin ulosottoviranomaisille, että minä olen siirtänyt taidenäyttelyni http://kalajoki-nayttely.blogspot.com/ yritykseni nimiin ja pyysin ulosottoviranomaisia ryhtymään asian vaatimiin toimenpiteisiin. Ulosottoviranomaiset eivät reagoineet asiaan. Minä tein itsestäni rikosilmoituksen Kalajoen poliisille. Kalajoen poliisi jätti asian tutkimatta. Minä haastoin Kalajoen poliisin oikeuteen. Raahen käräjäoikeudessa käräjätuomari Timo Tammiketo jätti asian käsittelemättä ja Rovaniemen hovioikeus siunasi Raahen käräjäoikeuden käräjätuomari Timo Tammikedon väärän päätöksen. Tämä oikeusvaltio Suomi. Täällä ei saa oikeutta.


Pohjois-Suomen hallinto-oikeuden päätös 769/2022 Dnro 304/03.04.04.04.01/2022. Hallinto-oikeuden kokoonpano Asian ovat ratkaisseet hallinto-oikeuden jäsenet Renne Pulkkinen ja AnnaLeena Kiviniemi. Esittelevä jäsen Anna-Leena Kiviniemi Tämä päätös on sähköisesti varmennettu hallinto-oikeuden asianhallintajärjestelmässä.

Päätös oli perustuslain 106 §:n vastainen. Perustuslain etusija106 §

Jos tuomioistuimen käsiteltävänä olevassa asiassa lain säännöksen soveltaminen olisi ilmeisessä ristiriidassa perustuslain kanssa, tuomioistuimen on annettava etusija perustuslain säännökselle.

Lisäksi hallinto-oikeuden tuomareita on syytä epäillä virkavelvolllisuuden laiminlyönnistä, koska he jättivät todistusaineiston siirtämättä Oulun käräjäoikeudesta Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen. On syytä epäillä, että he käyttivät törkeästi virka-asemaansa väärin koska he suojelivat rikollisia ja peittelivät rikoksia. Heitä on syytä epäillä rikoslain 6 luvun 6§:n mukaisesta toiminnasta: Järjestäytyneellä rikollisryhmällä tarkoitetaan vähintään kolmen henkilön muodostamaa tietyn ajan koossa pysyvää rakenteeltaan jäsentynyttä yhteenliittymää, joka toimii yhteistuumin tehdäkseen rikoksia, joista säädetty enimmäisrangaistus on vähintään neljä vuotta vankeutta, taikka 11 luvun 10 §:ssä tai 15 luvun 9 §:ssä tarkoitettuja rikoksia.

Kysymys on siis ihmisoikeusrikoksista ja ennenkaikkea kidutuksesta. Kysymys Euroopan ihmisoikeussopimuksen vastaisesta toiminnasta. Laillisuusvalvonta ei näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Laillisuusvalvonta on kansalaisten pettämistä ja verovarojen väärinkäyttöä. Laillisuusvalvonta nykymuodossa on lakkautettava. Hallinto-oikeudet ovat täysin tarpeettomia. Hallinto-oikeudessa julkinen yhteisö voittaa aina. Hallinto-oikeudet on lakkautettava kansan edun vastaisina ja tarpeettomina. Korkein oikeus toimii perusutuslain ja ihmisoikeussopimusten vastaisesti. Se on täysin tarpeeton muinaisjäänne oikeusjärjestelmässämme. Se on lakkautettava. Näin säästämme yhteskunnan varoja satoja miljoonia euroja. Kansalaiset tarvitsevat vain kaksi oikeusastetta käräjäoikeudet ja hovioikeudet sekä perustuslakituomioistuimen. Sellainen on jo muissa maissa – katso perustuslakituomioistuin https://fi.wikipedia.org/wiki/Perustuslakituomioistuin


PE 10.06.2022 Tosikertomus Suomesta

http://kalajokinen.blogspot.com/2022/06/pe-10062022-tosikertomus-suomesta.html


1990-luvun alussa Suomi koki erittäin syvän taloudellisen laman, mikä oli kotokutoinen. Lama johtui Suomen päättäjien virhearvioinnista eli vakaan markan politiikasta. Tasavallan presidentin johdolla päätettiin pelastaa pankit ja antaa pankeille suosituimmuusasema oikeudenkäynneissä. Tämä merkitsi sitä, että pankki voitti ylemmissä oikeusasteissa ja rikollisille annettiin syytesuoja. Muutoin pankki ei olisi voinut voittaa ylemmissä oikeusasteissa. Oikeuslaitos alistettiin poliittiseen valvontaa. Pankkien pelastaminen tapahtui Esko Ahon hallituksen ja neljän ostajapankin välisellä sopimuksella, jossa sovittiin toimialarationalisoinnista ja yritysten kaatamisperusteista. Pankkien pelastamiseksi sopimukessa sovittiin poistettavaksi markkinoilta tiettyjen alojen yritykset jotka ajettiin konkurssiin. Pankit tekivät luettelot markkinoilta poistettavista yrityksistä, joissa osassa tehtiin erityistilintarkastus, jonka suorittajiksi oli valittu tietyt tilintarkastustoimistot. Erityistilantarkastus tehtiin pankkien etujen turvaamiseksi oikeudenkäynneissä. Rikollisille oli annettu syytesuoja ja pankki voitti ylemmissä oikeusasteissa. On tutkittu 5000 pankkioikeudenkäyntiä ja ainoastaan yhdessä pankki on hävinnyt. Osa yrittäjistä ei ole kestänyt Suomen valtion rikollista toimintaa yritysten kaatamisessa ja niinpä yli 10 000 yrittäjää teki lopullisen ratkaisun eli itsemurhan. Rikosten peittelemiseksi konkurssiin ajettujen yritysten velat myytiin ulkomaille Aktiv-Hansa-kaupassa. Valtiopetos ja murhat eivät vanhene koskaan.''


Rikoslaki 15 luku 10 § (24.7.1998/563)

Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen

Joka tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan, hyökkäysrikoksen, hyökkäysrikoksen valmistelun, sotarikoksen, törkeän sotarikoksen, kidutuksen, kemiallisen aseen kiellon rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen, jalkaväkimiinakiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun, törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen, raiskauksen, törkeän raiskauksen, lapsen törkeän seksuaalisen hyväksikäytön, törkeän lapsenraiskauksen, murhan, tapon, surman, törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan, törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön, törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen, kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (12.4.2019/486)

Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt antaa ilmi nykyinen tai entinen aviopuolisonsa taikka nykyinen avopuolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka se, johon hänellä on vastaavanlainen parisuhteeseen tai sukulaisuuteen rinnastuva läheinen suhde. (12.6.2015/735)

11 § (24.7.1998/563) Rikoksentekijän suojeleminen

Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.


Valtiopetos on tosiasia

http://valtuustoaloite.blogspot.com/


Koiviston konklaavi – SSP-sopimus ja muut salatut sopimukset

http://kalajokinen.blogspot.com/2017/06/koiviston-konklaavi-ssp-sopimus-ja-muut.html


Koiviston konklaavi ilman musiikkia 18 min 40 sek

https://www.youtube.com/watch?v=qxYWewCG9M8


SU 24.10.2021 Suomi oikeusvaltiona – karu totuus julki

http://kalajokinen.blogspot.com/2021/10/su-24102021-suomi-oikeusvaltiona-karu.html


Kalajoki 12.06.2022

Erkki Aho

Merenojantie 9 B 16

85100 Kalajoki

www.erkkiaho.com

https://www.blogger.com/profile/00295090684102203500

Nimeni on Erkki Aho

https://www.youtube.com/watch?v=sJN6sWVJ5C4


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti