keskiviikko 26. helmikuuta 2020

KE 26.02.2020 Suomessa on käytössä Omertan laki



Omertà on tiettyä eteläitalialaista käyttäytymissäännöstöä tarkoittava termi. Sen mukaan ihmisen tuli muun muassa vaieta poliisikuulusteluissa, vaikka olisi rikoksen silminnäkijä.Ennen 1980-luvun puoliväliä oli poliisin lähes mahdoton viedä mafiarikoksia oikeuteen, koska sisilialaiset pitivät kiinni omertà-säännöstä. Sääntö kielsi paljastamasta salaisuuksia viranomaisille. Sisilian murteella omertà tarkoittaa miehekkyyttä.
Paul Lunden mukaan mafioson tunnusmerkkinä on vähäpuheisuus, jossa jokainen sana painaa. Aidon mafioson olemus on vakavan arvokas kaikissa tilanteissa, jopa voimakkaasti ärsytettäessä. Tämä on myös koko Välimeren alueen miesihanne ja juontaa juurensa antiikin Kreikan ja Rooman stoalaisesta perinteestä.

Suomessa valtion viranomaiset vaikenevat. Olen pyytänyt rikostutkinnanjohtajalta ja rikostutkijalta tietoja rikostutkintaan vaikuttavista asioista. Mihin katosi Ylivieskan käräjäoikeuteen lähettämäni aineisto? Olen tehnyt asiasta myös rikostutkintapyynnön. Poliisit vaikenevat.

Rikostutkinnassa 5770/R/53493/18. käräjätuomari jäi kiinni minun oikeustajuni mukaan perättömästä ilmiannosta ja virkavallan väärinkäytöstä ja kidutuksesta sekä mahdollisesti myös muista rikoksista.

Rikostutkinnassa 5770/R/15736/19 ulosottomies on jäänyt kiinni minun oikeustajuni mukaan perättömästä ilmiannosta ja häntä on syytä epäillä todistajani painostamisesta sekä perustuslain vastaisesta toiminnasta ja kidutuksesta.

Olen valittanut Oulun käräjäoikeuden päätöksestä Rovaniemen hovioikeuteen.
Valitus Oulun käräjäoikeuden päätöksestä 20/507

Olen tehnyt kantelun viranomaisten toiminnasta oikeuskanslerille.
Kantelun täydennys ja tutkintapyyntö

Oikeuskansleri on vastannut tiedusteluuni siitä kuka kanteluani käsittelee ja mikä on kantelun numero TI 25.02.2020 OKV/45/1/2020

Olen tehnyt yhteenvedon oikeustaistelustani MA 17.02.2020 Oikeusvaltio Suomi 5770/R/53493/18

Olen laittanut Ystävänpäivä-tervehdykset ulosottoviranomaisille ja muille vastuullisille henkilöille.
Kukaan heistä ei ole  vastannut ystävänpäivätervehdykseeni.

Olen muistuttanut rikostutkinnanjohtajaa ja rikostutkijaa siitä, että olen valmis sopimaan asiat ja esittänyt heille myös sopimusehdot. Minä haluan antaa valtion viranomaisille mahdollisuuden pelastaa nahkansa joutumasta rikosoikeudelliseen vastuuseen asioissa.

Viranomaiset vaikenevat. He noudattavat Omertan lakia, mikä ei ole voimassa Suomessa. Käsitykseni mukaan ulosottoviranomaiset eivät voi enää periä minulta eläkkeestäni mitään. Heiltä ei ole tullut ilmoitusta asiasta. Tiistaina 03.03.2020 asiaa selviää kun nään tiliotteestani onko ulosottoviranomaiset jatkaneet ulosottoa. Jos he ovat jatkaneet ulosottoa niin silloin minä joudun haastamaan heidät oikeuteen kuten olen asian Ystävänpäivä-tervehdyksessäni ilmoittanut.

Suomen valtion on nyt pahasti sillassa ja ottelu on lopullista selätystä vaille valmis.
Minä voin nyt keskittyä Kalajoki-näyttelyn kehittämiseen. Ryhdyn etsimään Kalajoki-näyttelylle sopivia näyttelytiloja Kalajoelta. Asialla ei ole kiire, sillä Kalajoki-näyttelyn kehittämiseen käytän vielä aikaani ainakin pari vuottta. Olen nyt löytänyt uusia taitelijoitakin näyttelyn toteuttamiseen. Koska oikeustaisteluni on kestänyt jo 25 vuotta ja tulen voittamaan oikeustaisteluni Suomen valtiota vastaan, niin Kalajoki-näyttelyn nimikin voi muuttua toisenlaiseksi. Tämän 25 vuoden oikeustaistelun jälkeen ja Suomen valtion selättämisen jälkeen Erkki Aho ei ole enää tavallinen kalajokinen eikä edes tavallinen suomalainen ja siksi Kalajoki-näyttelyn nimikin voi muuttua.




1 kommentti:

  1. Poliisikin kekee pöytäkirjat salassa pidettävä ja tuntematon poliisikin tekee pöytäkirjat . tulkaa lukehen misä vika onko Suomi oikeuis valtio

    VastaaPoista