perjantai 31. tammikuuta 2020

LA 01.02.2020


Bulgarialainen taitelija on maalannut taulun hääkuvastani. Maalauksen koko on 30cm x 40 cm.
Oikeuden jumalatar


Tämän kevään 2020 aikana selviää voidaanko Suomi palauttaa takaisin oikeusvaltioiden joukkoon. Valtiopetos on Rovaniemen hovioikeuden käsittelyssä http://e-aho-kalajokiblog.blogspot.com/2020/02/valitus-oulun-karajaoikeuden.html


PR-talojen konkurssivyhti on Oulun poliisin rikostutkinnassa.

torstai 30. tammikuuta 2020

TO 30.01.2020 Kolmas päivä jälkeen aivotärähdyksen


Tämä on maalaus

Tässä on erään bulgarialaisen taitelijan maalaus hääkuvastani. Pidän tätä uskomattoman hyvänä maalauksena. Maalauksen koko 30 x 40 cm. Maalaus tulee Kalajoki-näyttelyyni, koska koen, että Kalajoki-näyttelystä on tullut yhä enemmän Erkki Ahon Kalajoki-näyttely, mikä on kehitysvaiheessa. Katson, että oikeustaisteluni on ennennäkemätön taistelu oikeuden saamiseksi ja se on historiallinen teko, mikä tulee jäämään Suomen historiaan. Erkki Aho on Kalajoelta samoinkuin yhdeksi päärikolliseksi epäilty. Oikeustaistelu on kestänyt jo lähes 25 vuotta. Kuinka kauan tiedotusvälineet voivat vaieta totuudesta?
Kalajoki-näyttely Etappi-Kirppiksellä

Elämä voittaa. Sain vime yönä nukuttua syvää unta. Nukuin ehkä noin kuusi tuntia. Kahtena edellisenä yönä en voinut kunnolla nukkua kipujeni takia. Minä koen ongelmaksi sen, etten tiedä riittävästi miten toimia kun on saanut aivotärähdyksen. Kun heräsin ja nousin ylös niin selkälihakset ilmoittivat olemassaolostaan ja aiheuttivat tunteen joka tuli ulos kipukarjaisuna.

Tiistai-aamuna lääkäri ei kertonut minulle miten tulee toimia, kun menen kotiin. Miten sairautta tulee hoitaa? Lääkäri kävi vain katsomassa minua huoneessani ja kertoi, ettei rontgenkuvissa ollut mitään poikkeavaa. Lääkäri kysyi verenpainelääkkeistäni. Kerroin, että verenpaine saadaan oikeaksi, kun otan lisää verenpainelääkettäni – puoliskan sijasta kokonaisen. Myöhemmin hoitaja toi lapun, jossa luki aivotärähdys. Hoitaja sanoi,etta saat mennä nyt kotia. Kaikki hoito oli kuitenkin ystävällistä, mutta tarkemmin mietittyäni löysin paljon parantamisen varaa.

Potilaana minä olisin odottanut, että lääkäri olisi kertonut tarkasti röntgenkuvien tulokset, verikokeiden tulokset ja sen, että minulla on aivotärähdys.Hänen olisi tullut kertoa mikä on aivotärähdys ja miten sitä tulee hoitaa? Nyt nämä asiat jäivät kertomatta. En koskaan aikaisemmin ole saanut aivotärähdystä ja siksi tämä tilanne on mnulle uusi. Onneksi on netti, josta saa lisää tietoa. Vieläkään minulle ei ole selvinnyt se, miten tulee hoitaa kipeytyneitä lihaksia ja aivotärähdystä. Itse olen kuitenkin tuntenut, että venyttely ja hieronta auttaa ja pieni varovainen liikunta. Liikkumattomuus ei auta. Panadol on auttanut siinä etteivät kivun tunteet ole olleet niin voimakkaita. Lääkärit voivat parantaa toimintaansa tekemällä työnsä perusteellisemmin, systenmaattisemmin ja avoimmuutta lisäämällä asioiden hoidossa. Pitää kertoa mitä on tapahtunut eli tilanteen tarkka analyysi ja miten asia hoidetaan eli toimenpiteet ja mitkä onvat niiden vaikutukset. Tilanteessa on paljon parantamiseen varaa. Ei niin, että kirjoitetaan lapulle AIVOTÄRÄHDYS. Mene kotiin.

Nyt tunnen että olen pääsemässä uudestaan normaalin elämän alkuun. Eilen varastoa penkoessani löysin nastakenkäni, joille nyt taitaa olla käyttöä. Myös toiset talvikengät ja seitsemät käsineet ja seitsemän pipoa löytyi talvivarastostani.

Aamulla ennen viittä olin tehnyt ja syönyt normaalin aamupalani. Usein keskustellaan siitä, että pitääkö kaurapuuro keittää veteen vai maitoon. Minun mielestäni paras kaurapuuro tulee kun maitojauhetta laittaa kylmään veteen ja sekoittaa ne. Sitten laittaa Tyngän myllyn kauraryynejä ja keittää niistä kaurapuuroa. Kaurapuuron söin puolukkasurvoksen kera. Tietysti aamulla tulee juoda lasillinen kylmää vettä ensin tyhjään mahaan ja vasta sitten aloittaa aamupala. Kananmuna on tärkeä ravinnonlähde aamupalalla. Lisäksi rieskavoileivällä valkosipulia, paprikaa, juustoa ja kalkkunaleikettä. Ruusunmarjatee hunajan ja sitruunan kera. Aamupalaan kuuluu myös yksi banaani.

Menin uudelleen nukkumaan vasemalle kyljelleni sikiöasentoon. Se on eräiden tutkimusten ja minunkin mielestäni paras nukkuma-asento. Heräsin 3,5 tunnin kuluttua. Nukuin siis viime yönä 9,5 tuntia. Paita oli osittain märkä. Lihakset toimivat. Jos univelkaa on olemassa, niin nyt se tuli maksettua. Kävin suihkussa, mutta hiuksia en voinut kastella ja pestä, koska ”pää oli liimattu”. Hiukset saan pestä vasta neljän vuorokauden kuluttua.
Verenpaineeni oli 147/79 pulssi 57.

Verenpaineen laskuun varmaan vaikuttaa se, että sain järjestettyä todistusaineiston viennin Kalajoen poliisiasemalle. Tässä täytyy ottaa huomioon se, että rikostutkintapyynnöntekijöinä ovat käräjätuomari ja ulosottomies. Rikoksesta epäilyllä eli minulla on erittäin vahva asema perustuslain ja ihmisoikeussopimusten mukaan. Poliisin on tutkittava valtiopetos, minkä jatkumo on PR-talojen konkurssivyyhti. Valtiopetos ei vanhene koskaan ja syyteoikeus asiassa on voimassa. Poliisilla on varmasti vaikeuksia noudattaa lakia niinkuin käräjäoikeudellakin. Suomen johtavat poliitikot, niin entiset kuin nykyisetkin, ovat hiljaa kuin susi kukassa. Korostan edelleenkin, että syyteoikeus on voimassa, koska valtiopetos ei vanhene koskaan.
Poliisi on hankittava nämä todistusaineistot
  1. Koiviston konklaavin asiakirjat
  2. SSP-sopimus
  3. Aktiv-Hansa kaupan asiakirjat
    sekä Ylivieskan käräjäoikeudessa vuoteen 2021 asti määrätyt asiakirjat
    ja nämä asiakirjat
  4. Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
5770/R/53493/18.

Toinen prosessi minulla on jo menossa Oulun käräjäoikeudessa U19/30944. Minulla on vielä aikaa tehdä valitus Oulun käräjäoikeuden päätöksestä 12.02.2020 asti. Olen haastanut ulosottoviranomaiset oikeuteen, koska kaikki minun ulosotossa olevat saatavat ovat syntyneet Suomen valtion rikollisen toiminnan seurauksena. Oulun käräjäoikeus on muuttanut haasteen ulosottovalitukseksi. Sellaista oikeutta ei käräjätuomarilla eikä Oulun käräjäoikeudella ole. Teen asiasta valituksen Rovaniemen hovioikeudelle. Pyydän palauttamaan asian takaisin Oulun käräjäoikeuteen jotta asia käsitellään asianmukaisella tavalla. Oulun käräjäoikeus kehtasi laittaa minulle jo 260 euron laskun väärästä päätöksestä, josta minulla on valitusoikeus. Päätös ei ole lainvoimainen. Suomi ei ole oikeusvaltio.



keskiviikko 29. tammikuuta 2020

29.01.2020 Toinen päivä jälkeen aivotärähdyksen


Kuva sairaalavaatteissa Kalajoen terveyskeskuksessa

Lääkäri ei kertonut minulle riittävästi aivotärähdyksestä eikä myöskään mitään hoito-ohjeita annettu. Siksi kaivoin netistä tietoja asiasta. Erityisesti minua vaivaa tämä lihaksien jumiutuminen ja lihasten kouristukset. Tällaista informaatiota löytyy netistä:

Aivotärähdyksen jälkeen kannattaa levätä ja välttää kovaa rasitusta ja alkoholinkäyttöä pari päivää. Särkyyn voi käyttää tarvittaessa ilman reseptiä saatavia särkylääkkeitä.
Aivotärähdyksen jälkeen ei saa jäädä yksin ja toisen ihmisen täytyy herättää aivotärähdyksen saanut pari kertaa seuraavan yön aikana. Aivotärähdyksen saanut ei saa mennä yksin nukkumaan ja laittaa herätyskelloa herättämään häntä yöllä. Näin siksi, että jos oireet pahenevat yöllä, hän ei välttämättä herää kellon soittoon eikä pysty välttämättä hakemaan apua.
Aivotärähdyksestä toipuu yleensä täysin oireettomaksi muutamassa päivässä. Töihin voi mennä 1–3 päivän kuluttua. Jos pään vammaan on liittynyt tajuttomuus, tai muisti on mennyt pidemmäksi ajaksi kuin 10 minuutiksi, toipuminen voi kestää muutamia viikkoja.
Huimausta ja päänsärkyä voi esiintyä vielä aivotärähdyksen jälkeisinä päivinäkin. Lepo on suositeltavaa välittömästi aivotärähdyksen jälkeen, mutta jalkeilla oleminen ja säännölliseen vuorokausirytmiin palaaminen mahdollisimman pian tärähdyksen jälkeen edistävät toipumista. Rankkaa fyysistä rasitusta ei suositella 7–10 vuorokauteen.
Aivo­tä­räh­dyk­sestä toipu­minen kes­tää yleensä 7–10 vuoro­kautta. Kui­tenkin noin 10–15 pro­senttia urhei­li­joista kär­sii pitkit­ty­neestä aivo­tä­räh­dyk­sestä, jon­ka oi­reita ovat pään­särky, hui­maus, keskit­ty­mis­vai­keudet, vä­symys, masen­tu­neisuus ja union­gelmat. Jos poti­laalla on ol­lut useita aivo­tä­räh­dyksiä aikai­sem­minkin, toipu­minen voi ol­la hi­taampaa ja ris­ki saa­da uu­sia aivo­tä­räh­dyksiä kas­vaa. Myös oi­reiden pitkit­ty­minen ja ur­heiluun palaa­minen toipu­mis­vai­heessa suu­rentaa ris­kiä saa­da uu­si aivo­tä­rähdys.
Aivotärähdyksen jälkeen on syytä välttää liian runsaita ärsykkeitä tai aivojen kuormittamista, kunnes vointi on normalisoitunut. Tämän takia potilas saattaa tarvita lääkärikontaktia sairauslomaa varten. Myös esimerkiksi autolla ajoa, television katselua, tietokonepelien pelaamista, alkoholin tai muiden päihteiden nauttimista ja kovaa fyysistä rasitusta tulee välttää, kunnes vointi on normalisoitunut. Koe-eläiminä käytetyt hiiret, jotka aivotärähdyksen jälkeen sijoitettiin mahdollisimman neutraaliin ympäristöön, palautuivat selvästi paremmin aivotärähdyksestä kuin ärsykkeille altistetut lajikumppaninsa. Samankaltaisia, liian varhaisen kuormituksen aiheuttamia vaikutuksia toipumiseen on todettu myös urheilijoilla.

Oikeustaistelu mafiaa vastaan jatkuu. Olen oikeassa ja pyrin saamaan oikeutta myös kaikille muille valtiopetoksen ja 1990-laman uhreille. Pankit pelastettiin ja yrittäjät ja heidän takajaansa joutuivat maksumiehiksi. Rikollisille annettiinsyytesuoja. Suomi on palautettava oikeusvaltioksi ja todelliset syylliset on saatava oikeudelliseen ja taloudelliseen vastuuseen teoistaan.

From: Erkki Aho
Sent: Wednesday, January 29, 2020 1:31 PM
To: Pekka.niskakangas@poliisi.fi ; Mensonen Hannu POL ; kirjaamo.oulu@poliisi.fi ; valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi ; maria.ohisalo@intermin.fi ; kirjaamo@okv.fi ; anna-maja-henriksson@om.fi ; hao@eduskunta.fi ; ville.tavio@eduskunta.fi ; leena.meri@eduskunta.fi ; sari.essayah@eduskunta.fi ; paivi.rasanen@eduskunta.fi ; riikka.purra@eduskunta.fi
Subject: Täydennys asiaan 5770/R/15736/19

Täydennys asiaan 5770/R/15736/19

Minä toimitan tämän todistusaineiston Kalajoen poliisiasemalle torstaina 30.01.2020. Aivotärähdyksen vuoksi en pysty sitä itse toimittamaan sinne mutta pyydän jotain muuta toimittamaan tämän aineiston Kalajoen poliisiasemalle.
1. 2 kpl kirjoja Olet Maamme Armahin Suomenmaa ISBN 952-91-4593-X, kirjoissa selostukset ja valokopiot todistusaineistosta

  1. valokopiot 48 miljoonan pantatuista kiinnityksistä, jotka salatiin APR:n konkurssipesän ja Euronio Oy:n välisissä kaupoissa. Todistusaineistona törkeästä petoksesta. Nämä todistusaineistot puuttuvat kirjastani.
  2. Asianajaja Asko Keräsen tunnustus että hän jätti valitukset tekemättä. Tästä johtuu kaikki ulosottosaatavani, koska poliisi on kieltäytynyt tutkimasta asiaa ja korkein oikeus ei ole purkanut vääriä päätöksiä. Tämä todistusaineisto puuttuu kirjastani.
  3. Kaupanvahvistajan Sulo Heiskarin kutsuman todistajan Arto Ranta-Ylitalon todistus siitä ettei hän ole ollut paikalla kun kauppakirjat on allekirjoitettu.
    Tämä todistusaineisto puuttuu kirjastani.
  4. Kalevan lehtileike mikä todistaa, että ostettu keskeneräinen tilauskanta on 26 miljoonaa. Kera Oy todistaa myöhemmin, että keskeneräinen tilauskanta oli 10-11 miljoonaa. Petos kaupoissa oli tämän osalta 15 miljoonaa ja salattujen pantattujen kiinnitysten osalta 48 miljoonaa= yhteensä 63 miljoonaa.
  5. Syyttäjä Sulo Heiskarin on kiistatta toiminut esteellisenä syyttäjänä syyttäjistä annetun lain perusteella koko ajan. Tässä hänen väärä lausumansa asiassakäräjä- ja hovioikeudelle.
  6. Tasavallan Presidentti Tarja Halosen päätös kieltää ns. Koiviston konklaavin asiakirjojen luovutus minulle Erkki Aholle. Tämä todistusaineisto on todistusta valtiopetoksesta ja tätä todistusaineistoa ei ole kirjassani. Nyt poliisin on hankittava tämä todistusaineisto, koska minä olen osoittanut, että sellainen on olemassa. Koiviston konklaavin asiapaperit osoittavat, että tasavallan presidentti Mauno Koivisto puuttui riippumattoman oikeuslaitoksen toimintaan ja se on valtiopetos, mikä ei vanhene koskaan. Valtiopetokseen kuuluu kolme asiakirjaa: 1. Koiviston konklaavin asiakirjat, SSP-sopimus ja Aktiv Hansa-kaupan asiakirjat.
  7. Kuulustelutodistaja Heino Yli-Torven lausunto mikä todistaa, että kuulusteluni on tehty vastoin esitutkintalakia, perustuslakia ja ihmisoikeussopimuksia. Minä en saanut esittää mitään todistusaineistoja eikä minun todistajaani kuultu. En myöskään saanut rikostutkintapyyntöä eli en tiennyt tarkasti mistä minua epäillään. Sain rikostutkintapyynnön vasta loppulausuntopyynnön yhteydessä.
    Oliko poliisin toiminta puolueellista vai eikö poliisi tunne rikoksesta epäillyn oikeuksia?
  8. Laatimani tutkintaohje poliisille Antero Penttilä Oy:n asiassa. Jos asiat olisi tutkittu tämän tutkintaohjeeni mukaan niin totuus asioissa olisi tullut esille ja bulgarialaiset työntekijät olisivat saaneet oikeutta. Asiat eivät ole vieläkään vanhentuneet, koska ne vaikuttavat ko.henkilöiden eläketurvaan. Työsuojelurikos on jätetty kokonaan tutkimatta sekä laittomat irtisanomiset on jätetty tutkmatta. Miksi poliisi on toiminut laivastaisesti ja valtakunnansyyttäjä ja oikeuslaitos on hyväksynyt rikollisen toiminnan?
  9. Rikoksesta epäillyn asema on vahva ja siksi poliisin on tutkittava varastossani oleva 9 banaanilaatikollista todistusaineistoja. Sillä todistetaan se, ettei Suomi ole oikeusvaltio ja Suomen viranomaiset toimivat vastoin lakeja ja ihmisoikeussopimuksia. Minulla on oikeus vaatia rikostutkintaa, mikä on esitutkintalain, poliislain, perustuslain ja ihmisoikeussopimusten mukainen rikostutkinta.
Tässä vielä muutama video joka todistaa valtiopetoksen tapahtuneen

Sinivalkoinen Kavallus eli 90-luvun laman edelleen jatkuvat vaikutukset

 Ns. pankkikriisin EMU-varauma

Ns. pankkikriisin taustaa

 Ns. pankkikriisissä pankit ja valtiovalta rikkoivat perustuslakia

 Blogit ja kirjoitukset, jotka todistavat asiaa

Professori Vesa Kanniaisen kirjoitus Uudessa Suomessa Oliko Mauno Koivisto Suomen laman 1990-93 pääkonna?

Suomen 1990-luvun alun lama

1990-luvun lama kaatoi pankkeja ja ihmisiä

90-luvun lama jakoi Suomen kahtia – "Jätti jälkeensä leipäjonot, joista ei vieläkään ole päästy eroon"

1990-luvun lama

2.2 Talouslama 1990-luvun alussa
Taloushistoriamme synkimmät vuosikymmenet

Suomen 90-luvun lama-saaga murenee

 Tämä kirja minulla on todistusaineistona asiaan omassa pankkikriisikirjastossani.
1990-luvun talouskriisi. Suomen Akatemian tutkimusohjelma: Laman opetukset. Suomen 1990-luvun kriisin syyt ja seuraukset

Englanninkielinen versio on viisi kertaa paksumpi kuin suomenkielinen versio.
Suomalainen yhteiskunta koki voimakkaita muutoksia 1990-luvulla. 1980-luvulla tapahtunutta rahamarkkinoiden vapauttamista seurasi 1980-luvun alussa vakaan markan politiikan haaksirikko ja modernin historian pahin rauhanaikainen lamakausi. Tuloksena olivat suurtyöttömyys, pankkikriisi ja julkisen talouden ongelmat. Mistä kriisi johtui ja mitä siitä seurasi?
Tässä kirjassa vedetään yhteen Suomen Akatemian talouskriisitutkimusohjelman tutkimustuloksia laman taloudellisista syistä ja sosiaalisista seurauksista. Kirjassa valotetaan laman ja pankkikriisin syitä, talouspolitiikan ja päättäjien reaktioita lamaan sekä arvioidaan suomalaisen hyvinvointivaltion ja suomalaisten selviytymistä lamasta.
Oman pankkikriisikirjastoni analysoimista todistusaineistoksi asioista en pysty nyt tekemään aivotärähdykseni vuoksi. Aivotärähdys maanantaina 27.01.2020. Todistusaineistoa siis löytyy kirjastostani ja asiakirjoja 9 banaanilaatikollisesta asiakirjoja.
Tämän osalta pyydän lisäaikaa ja myös sen takia, että rikostutkija tai tutkinnanjohtaja ei ole toimittanut minulle näitä asiakirjoja
  1. Koiviston konklaavin asiakirjat
  2. SSP-sopimus
  3. Aktiv-Hansakaupan asiakirjat
Lisäksi puuttuu tämä todistusaineisto
Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun

Toimitan kuitenkin kirjani ja muun todistusaineiston Kalajoen poliisiasemalle torstaina 30.01.2020. Varsinaisen loppulausunnon antamiseen pyydän jatkoaikaa helmikuun loppuun saakka jotta poliisi voi toimittaa minulle pyytämäni todistusaineistot loppulausuntoa varteen ja jotta voin analysoida 9 banaanilaatikollista asiakirjoja todistusaineistoksi ja pankkikriisikirjastoni todistusaineistoksi sekä ajantasaistan vahingonkorvauslaskelmani ja todistus- aineistot niihin.

29.01.2020
Erkki Aho

PS. Vaadin, että Suomen hallituksen vastuulliset ministerit toimivat niin, että heidän alaisensa toimivat Suomen lain ja ihmisoikeussopimusten mukaisesti. Siis sisäministeri Maria Ohisalo, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson. Heidän toimintaansa valvovat hallintovaltiokunta ja eduskunta sekä ennenkaikkea oppositiopuolueet.

5770/R/53493/18.


tiistai 28. tammikuuta 2020

28.01.2020 Sairaalapäivä


Erkki Aho Kalajoen sairaalassa eli terveyskeskuksessa

Lähdin eilen 27.01.2020 kävelylenkille klo 15.30. Oikaisin jäätyneen nurmikon yli sivutielle. Yritin olla varovainen , koska kaaduin samalla kohdalla viikko sitten. Tästä huolimatta huomasin yhtä äkkiä olevani kanveesissa ja katselin Otavaa ja seitsemään Pohjantähteä. Veri vuoti päästäni. Kohdalle sattui naishenkilö pyörällä. Naisen ensimmäinen reaktio oli että , ”oletteko Te humalassa?”. Minä kerroin, että minä vain liukastuin. Veri tuli päästäni ja siksi nainen ohjasi minut lähimmän naapurini luo, joka vei minut Kalajoen terveyskeskukseen. On se melkoinen pudostus kun n. 110 kg putoaa lähes kahden metrin korkeudeltä jäiseen maahan.

Kalajoen terveyskeskuksessa ensiavussa hoito oli erinomaista. Päähän tullut n. 4 cm haava liimattiin kiinni ja sitten minut röntgenkuvattiin ja vietiin osastolle tarkkailtavaksi. Kaatuminen oli aiheuttanut sen, että ylävartaloni oli ikäänkuin jämähtänyt paikoilleen. En voinut muuta kuin kävellä tai istua korkeassa tuolissa. Hengitys tuntui salpautuvan aina kun nousin istualta ylos. Makuuasento ei onnistunut lainkaan. Kivut olivat helvetinmoiset. Röntgenkuvissa ei ollut kuitenkaan mitään hälyyttävää.

Päivälliseksi Kalajoen terveyskeskuksessa oli reunoiltaan palanut taikinapala, jotta ruuanjakaja nimitti pitsaksi. Salaattina oli melkein läpinäkyviksi leikattuja retiisinsiivuja, vihreää salaattia, jollaista tuskin edes kaupassa myydään ja siihen oli leikattu ananaspalan siivuja. Kun kaupasta ostaa ananasviipalepurkin, niin siinä ananasviipaleita, jotka Kalajoen suurkeittiössä oli viipaloitu minun käsitykseni mukaan n. 7-10 osaa. Maitolasin kanssa koko päivällinen oli arvoltaan minun käsitykseni mukaan n. 20 centin arvoinen. On mennyt Kalajoella säästäväisyys huippuunsa. Terveyskeskuksen potilaille ei ole varaa tehdä kunnon ruokaa, mutta jos on kysymys Hiekkasärkkien Marinan alueen kehittämisestä niin silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä kun kaupunginjohtajan unelmaa toteutetaan. Tällainen arvopohja Kalajoen päättäjilläon nykyisin. Surullista, sanon minä 28 valtuustovuoteni jälkeen Kalajoen päättäjien toiminnasta.

Oma väkeni tuli katsomaan minua illalla ja toi mandariineja ja trippimehua. Ne olivatkin tarpeen. Iltapala tuli kahdeksan aikaan ja kun olin jakoketjun viimeisessä päässä niin minulle riitti vain teetä leipäsiivu. Ehkä jotakin muutakin olisi voinut saada jos olisi pyytänyt. Jos ajatellaan iltapalan hankintahintaa niin se oli minun käsitykseni mukaan n. 12 centtiä. Minä olin aikaisemmn huolissani siitä että, jos tulee isompi hätä niin miten minä selviän siitä, koska lihakseni olivat niin kipeät. Huoli kuitenkin osoittautui ennenaikaiseksi, sillä elimistö ei kyennyt muodostamaan Kalajoen terveyskeskuksen päivällisestä ja iltapalasta edes isompaa hätää.

Minä en voinut nukkua , koska en voinut mennä maate. Minulla oli oma huone ja siellä minä jumppasin ja venyttelin ja hieroin itseäni. Kahden aikoihin yöllä yritin mennä maate, mutta olisi se kivuliasta. Kolmen aikaan hoitajat tulivat katsomaan. Pyysin Panadolia. Neljän aikoihin pääsin uuneen ensimmäisen kerran vasemalla kyljellä. Panadol auttoi. Kuuden aikaan sairaanhoitaja tuli mittaamaan verenpainetta ja ottamaan verikokeita. Sen jälkeen en saanut unta. Kahdeksan jälkeen tuli aamupala ja se oli jo melkein sellainen kuin pitääkin.

Kävelin huoneessani ja venyttelin. Lääkäri tuli tarkastuskäynnille katsomaan tilannettani ja todettiin, ettei röntgenkuvista löytynyt mitään hälyyttävää ja kaikki oli kunnossa. Lääkäri totesi aivotärähdyksen tapahtuneeksi tosiasiaksi. Iltapäivällä pääsin kotiin. Myös lounas oli Kalajoen terveyskeskuksessa melkein sellainen kuin pitääkin. Kalajoen terveyskeskuksessa on erittäin ammattitaitoinen ja ystävällinen heinkilökunta. Arvosana 10+.

Liimatulla päälläni ja tärätäneillä aivoillani ryhdyin kotona tarkastelemaan omia keskeneräisiä asioitani. Olin lähettänyt rikostutkijalle sähköpostiviestin, jossa kerroin totuuden asioista ja pyysin vastausta. Tutkiva poliisi ja tutkinnanjohtaja eivät vastaa sähköpostiviesteihini. Minulla on nyt valmiina Kalajoen poliisiasemalle vietäväksi todistusaineisto, jolla voin todistaa, että kaikki ulosotossa olevat saatavani ovat syntyneet Suomen valtion rikollisen toiminnan seurauksena. En ymmärrä miksi poliisilla ja käräjätuomarilla on niin vaikea ymmärtää asiaa. En voi välttyä vaikutelmalta, että poliisi yrittää kaikin keinoin suojella rikosilmoituksen tehnyttä käräjätuomaria ja ulosottomiestä.

Asian ydin on siinä, että silloinen asianajaja ja nykyinen varatuomari Asko Keränen on jättänyt valituksen tekemättä Vaasan hovioikeuteen. Hän on tunnustanut tekonsa. Poliisi ja käräjätuomari eivät näytä ottavan tunnustusta vastaaan. Keräsellä on ollut meidän antamat valtakirjat asian hoitamiseen. Keränen on jättänyt valituksen tekemättä ja korkein oikeus on jättänyt väärät tuomiot purkamatta ja poliisi on kieltäytynyt tutkimasta asiaa. Siksi asia on venynyt jo 25 vuoden mittaiseksi. Minulla on oikeus todistaa asiat niin kuin ne ovat poliisin ja oikeuslaitoksen vastustuksesta huolimatta. Ulosotto on edelleen voimassa. Rikokset eivät ole vanhentuneet ja rikoksen avulle tehty päätös on mitätön. Väärän konkurssipäätöksen jälkeen rikosliiga ( syyttäjä, konkurssipesänhoitajat, poliisi ja asianajaja) ovat voineet käyttää väärää konkurssipäätöstä hyväkseen, koska poliisi ei tutki eikä korkein oikeus pura vääriä päätöksiä. Ainoa keino on saada oikeutta haastamalla ulosottoviranomaiset oikeuteen. Onneksi tilannetta helpottivat käräjätuomari ja ulosottomies tekemällä minusta rikosilmoituksen jolloin minulla on mahdollisuus todistaa tilanne niin kuin se on tapahtunut. Puolustuksen asema lain ja ihmisoikeussopimusten mukaan on vahva.
Ihmettelen mikseivät käräjätuomari ja ulosottomies ole tarttuneet sovintomahdollisuuteen kun tietävät olevansa väärässä.

Minä olen kuitenkin varmistanut oman asemanai ja asiani siten, että olen yhä uudelleen ja uudelleen haastanut ulosottoviranomaiset oikeuteen. Nyt Oulun käräjäoikeuden tuomari on muuttanut haastehakemuksen ulosottovalitukseksi. Siihen hänellä ei ole lain mukaista oikeutta. Nyt teen asiasta valituksen Rovaniemen hovioikeuteen ja pyydän palauttamaan asian takaisin Oulun käräjäoikeuteen jotta vihdoinkin voidaan tehdä lain – ja oikeudenmukaiden päätös asiassa. Valituksen kohteena oleva Oulun käräjäoikeuden päätös on oikea mutta väärään asiaan.

Ihmettelen miksi ministerit ja kansanedustajat ovat kuin susi kukassa. Valtiopetos on tosiasia. Kansanedustajien on perustuslain mukaan noudatettava lakia. Osa kansanedustajista on ministereitä, jotka ovat vannoneet ministerin valan, mutta eivät noudata vannomaansa ministerinvalaan. Laillisuusvalvojat eivät näe asioissa mitään laitonta rikoksista puhumattakaan. Suomessa ei ol e perustuslakituomioistuinta kuten muissa maissa. Tämä on oikeusvaltio Suomi.

sunnuntai 26. tammikuuta 2020

MA 27.01.2020 Hallitus on vastuussa Suomen oikeusvaltiotilanteesta ja kansalaisten perusoikeuksien ja ja oikeusturvan toteutumisesta


Erkki Aho ja oikeusministeri Anna-Maja Henriksson

From: Erkki Aho
Sent: Monday, January 27, 2020 8:55 AM
To: Sanna.marin@vnk.fi ; maria.ohisalo@intermin.fi ; anna-maja.henriksson@om.fi ; katri.kulmuni@vm.fi ; merja.yla-anttila@yle.fi
Subject: Re: 5770/R/53493/18.

Arvoisat ministerit ja Ylen pääjohtaja

Suomen hallitus on vastuussa Suomen oikeusvaltiotilanteesta ja kansalaisten perusoikeuksien ja oikeusturvan toteutumisesta. Hallituksen on otettava käsittelyyn laillisuusvalvonnan tila sekä korkeimman oikeuden toiminta ja koko oikeuslaitoksen ja poliisijohdon toiminta. Väitän kokemukseni perusteella, että Suomi ei ole oikeusvaltio. Valtio-omisteinen YLE ei noudata journalistisia ohjeita, vaan vaikenee tilanteesta. Meillä on hyvä perustuslaki, mutta miksi sitä ei noudateta eikä sen noudattamista valvota. Tässä järkyttävä esimerkki oikeusvaltio Suomen toiminnasta.

From: Erkki Aho
Sent: Monday, January 27, 2020 1:43 AM
To: Mensonen Hannu POL ; pekka.niskakangas@poliisi.fi ; kirjaamo.oulu@poliisi.fi ; valtakunnansyyttaja.syyttaja@oikeus.fi
Subject: 5770/R/53493/18.
Tutkinnanjohtaja Hannu Mensonen, rikostutkija Pekka Niskakangas, syyttäjälaitos
Tässä on loppulausunto tähän mennessä
5770/R/53493/18.

 Poliisin on hankittava seuraava aineisto, minkä olen toimittanut Ylivieskan käräjäoikeuteen ja mitä pitää säilyttää siellä vuoteen 2021 asti. Tässä aineistossa on kaikki tapahtumat eli todistusaineistot ja oikeuden päätökset, joissa muun muassa on toiminut esteellinen syyttäjä Sulo Heiskari syyttäjänä jne. Lisäksi tässä aineistossa on kirjallinen kopio salaiseksi julistetusta SSP-sopimuksesta ja blogeissani mainituista kirjoista, joissa todistetaan valtiopetos.
Seppo Konttinen Salainen Pankkituki
A-P Pietilä Pankkikriisin peittelyt paperit
Laman ja Rahan pelurit

Minulla on muistitikulla salaiseksi julistettu SSP-sopimuksen kopio. Jos poliisi voi kopioda muistitikun niin se auttaa asiaa.

Tästä aineistosta mainitsi käräjäsihterikin kuulustelukertomuksessa. Tämä on tärkeä todistusaineisto asiassa. Pyydän hankkimaan tämän todistusaineiston kiireellisesti jotta voin antaa siitä loppulausunnon.

Tyytymättömyyden ilmaisu Ylivieska-Raahen käräjäoikeuden käräjäoikeuden esteellisyyttä koskeva osaratkaisuun
 Pyydän poliisi hankkimaan nämä asiakirjat, jotka todistavat valtiopetoksen
Olen haastehakemuksessa vaatinut, että käräjäoikeus hankkii todistusaineistoksi seuraavat salaiseksi julisterut asiakirjat, jotka todistavat valtiopetoksen.
Seuraavat asiakirjat paljastavat valtiopetoksen
  1. salaiseksi julistettu ns. Koiviston konklaavin asiakirjat 6.5.1992
  2. salaiseksi julistettu SSP-sopimus 22.10.1992
  3. 25 vuodeksi salaiseksi julistettu Aktiv Hansa-kaupan asiakirjat 31.03.2000
Käräjätuomari ei ole hankkinut ko.asiakirjoja ja vaadin nyt, että poliisi rikostutkinnassa hankkii nämä asiakirjat. Minulla on lisäksi muun aineiston avulla oikeus todistaa valtiopetos.
Minä voin toimittaa tämän viikon aikana Kalajoen poliisiasemalle kaksi kirjaani Olet Maamme Armahin Suomenmaa sekä kopion entisen asianajajan, nykyisen varatuomarin Asko Keräsen tunnustuksesta. Tämä tunnustus on se tärkeä todistusaineisto, jolla todistetaan, että kaikki ulosottosaatavani ovat syntyneet Suomen valtion rikollisen toiminnan seurauksena. Tämä todistusaineisto on jo kyllä blogeissani, mutta miksi poliisi ei sitä ole huomioinut eikä myöskään käräjätuomari.
Valitettavasti tulostimeni ei toimi joten en voi ottaa kopioita salatuista pantatuista kiinnityksistä ( 48 miljoonaa markkaa). Niillä todistetaan kiinteistökaupoissa tehty törkeä petos. Niistä blogi-aineistossa on vain kuva yhdestä sivusta.
Poliisin on hankittava alkuperäiset haastehakemukset ja sähköpostikirjeenvaihtoni käräjätuomari Sarianna Ervastin kanssa. On toimittava esitutkintalain mukaisesti.
Esitutkinnassa selvitettävät asiat
Esitutkinnassa selvitetään:
1) asian laadun edellyttämällä tavalla epäilty rikos, sen teko-olosuhteet, sillä aiheutettu vahinko ja siitä saatu hyöty, asianosaiset sekä muut syyteharkintaa ja rikoksen johdosta määrättävää seuraamusta varten tarvittavat seikat;
2) mahdollisuudet rikoksella saadun omaisuuden palauttamiseksi ja rikoksen johdosta tuomittavan menettämisseuraamuksen tai asianomistajalle tulevan vahingonkorvauksen täytäntöönpanemiseksi;
3) asianomistajan yksityisoikeudellinen vaatimus, jos hän oikeudenkäynnistä rikosasioissa annetun lain (689/1997) 3 luvun 9 §:n nojalla on pyytänyt syyttäjää ajamaan hänen vaatimustaan; ja
4) suostuuko asianomistaja ja aikooko rikoksesta epäilty suostua asian käsittelemiseen käräjäoikeudessa oikeudenkäynnistä rikosasioissa annetun lain 5 a luvussa tarkoitetussa kirjallisessa menettelyssä.
Esitutkinnassa asia on valmisteltava siten, että syyteharkinta ja asianosaisten etujen valvominen voidaan suorittaa asianmukaisesti ja että todistelu voidaan pääkäsittelyssä ottaa vastaan yhdellä kertaa tai asia voidaan ratkaista kirjallisessa menettelyssä.
Poliisilaki
1 §
Poliisin tehtävät
Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen. Poliisi toimii turvallisuuden ylläpitämiseksi yhteistyössä muiden viranomaisten sekä yhteisöjen ja asukkaiden kanssa ja huolehtii tehtäviinsä kuuluvasta kansainvälisestä yhteistyöstä.
Poliisi suorittaa lisäksi lupahallintoon liittyvät ja muut sille laissa erikseen säädetyt tehtävät sekä antaa jokaiselle tehtäväpiiriinsä kuuluvaa apua. Jos on perusteltua syytä olettaa henkilön kadonneen tai joutuneen onnettomuuden uhriksi, poliisin on ryhdyttävä tarpeellisiin toimenpiteisiin henkilön löytämiseksi.
Rikosten esitutkinnasta säädetään esitutkintalaissa (805/2011) ja rikosten esitutkinnassa käytettävistä pakkokeinoista pakkokeinolaissa (806/2011).

Muistutan vielä Euroopan ihmisoikeussopimuksesta

ja YK:n Ihmisoikeusjulistuksesta

Niissä määritellään syytetyn asema.
Tässä aineistossahan olen paljastanut monia merkittäviä rikoksia ja siksi ne on otettava tutkintaan kuten esimerkiksi Kalajoen kaupungin yli 30 vuottta jatkunut syrjintäni sekä Natura-rikokset. Valitettavasti olen huomannut, että Natura-asiat ovat todella vaikeita niin juristeille kuin poliiseillekin. Natura-blogini auttaa asiassa. Suomen Natura on tehty vastoin EY-direktiivejä ja suhteellisen suojelun periaatetta.
Valtiopetos on tosiasia. Minä vielä luetteloin historiankirjastostani Suomen pankkikriisiä koskevat kirjat, joilla voidaan todistaa valtiopetosta. Lisäksi YLE:n arkistossa on hyvää aineistoa jotka on Yle Areenasta jo vedetty pois.
Minulla on vielä 9 banaanilaatikollista asiakirjoja, jotka sisältävät eri viranomaisten vääriä päätöksiä, jotka todistavat valtiopetoksen.

Koska valtiopetos ei vanhene koskaan, niin minä haluan, että kaikki minua ja yritystoimintaani koskevat eri viranomaisten päätökset koko 25 vuoden ajalta otetaan tutkinnan kohteeksi. Väärien päätösten tekijät saatetaan oikeudelliseen ja taloudelliseen vastuuseen teoistaan ja heidän omaisuutensa asetetaan hukkaamiskieltoon.

Olen joutunut syyttömänä kärsimään jo 25 vuoden ajan Suomen valtion virkamiesten rikollista toimintaa, mikä täyttää kidutuksen ja ihmisoikeusrikosten tunnusmerkistön. Nyt asialle on tultava loppu. Todelliset syylliset on saatava oikeudelliseen ja taloudelliseen vastuuseen.

LA 25.01.2020 Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin mielestä ei saa olla vihainen, vaikka hänen vastuualueellaan on asiat näin

SU 19.01.2020 Euroopan komission edustajat valvomaan rikostutkintaa ja oikeudenkäyntiä

Valtiopetoksessa on mukana Suomen valtion ylin poliittinen johto aina Mauno Koivistosta Sauli Niinistöön saakka sekä muu poliittinen johto ja heidän alaisensa. Tämän asian tutkimisessa on apuna poliisilaki. Poliisin noudatettava Suomen lakia. Ylempää tulevat määräykset eivät saa estää lain toteuttamista.

Kalajoella 27.01.2020

Erkki Aho

Nimeni on Erkki Aho

lauantai 25. tammikuuta 2020

LA 25.01.2020 Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin mielestä ei saa olla vihainen, vaikka hänen vastuualueellaan on asiat näin


Oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonin mielestä ei saa olla vihainen, vaikka hänen vastuualueellaan on asiat näin:

Suomen oikeusvaltiotilanne on tämä

Velallisten tuki ry
c/o Liisa Mariapori
Pohjolankatu 27, 96100 Rovaniemi
Suomi

SUOMEN PERUSRAPORTTI YK:N SOPIMUSVALVONTAELIMILLE, MÄÄRÄAIKA 27.11.2019

IHMISOIKEUSRIKKOMUKSET SUOMESSA

Suomi on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusloukkauksiin vuosina 1992-2019 ja syyllistyy edelleen:
Vuosina 1992-2019 ovat sadat tuhannet Suomen kansalaiset menettäneet perus- ja ihmisoikeutensa ja omaisuutensa julkisen vallan edustajien tekemien virhepäätösten seurauksena. Suomen poliittinen eliitti ja tulospalkkainen virkakoneisto ovat polkeneet suomalaisten ihmisoikeuksia vuodesta 1992 lähtien. Tämä on ollut mahdollista siksi, että Suomessa ei ole Perustuslakituomioistuinta, eikä laillisuusvalvonta Suomessa siten toimi. Suomessa on 1990 vuodesta lähtien säädetty hallitusmuodon ja Suomen perustuslain vastaista lainsäädäntöä. Tämä on ollut mahdollista siksi, että samat kansanedustajat, jotka oat mukana ensin säätämässä ja hyväksymässä lakeja, sitten istuvat perustuslakivaliokunnassa päättämässä itse hyväksymiensä lakien perustuslainmukaisuudesta. Näin Suomeen syntyy koko ajan lisää Suomen ja EU:n perustuslain vastaista lainsäädäntöä.
Suomessa on 90-luvun finanssikriisin seurauksena langetettu tuhansia ja taas tuhansia vankeustuomioita velallisen epärehellisyyden tms. perusteella. Nämä vuosina 1992-2019 annetut tuomiot perustuvat presidentti Mauno Koivisto määräykseen 6.5.1992, jolloin hän ns. Koiviston konklaavissa määräsi, että instituutiot eivät saa hävitä ja näin suomalaiset yrittäjät eivät ole voineet saada oikeutta Suomen oikeuslaitoksissa 1992 vuoden jälkeen.
Presidentti Mauno Koiviston määräyksestä vuonna 1992 johtuen Suomessa tapahtuu koko ajan vakavia ihmisoikeusloukkauksia, joista törkeimpiä ovat teot, jotka täyttävät kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kieltävän sopimuksen määrittäviä tekoja. Näihin tekoihin ovat syyllistyneet hallinnon virkamiehet ja kaikki Suomen hallitukset ja presidentit vuodesta 1992 lähtien, sillä presidentti Mauno Koiviston antamaa määräystä, että instituutiot eivät saa hävitä ei ole vielä tähän päivään mennessä kumottu. Ihmisoikeusloukkaukset ovat näin suomalaisten arkipäivää, ovat olleet jo kohta 30 vuotta.
Julkisen vallan edustajat ovat lainsäädännössä ja oikeuslaitoksissa selvästi suosineet kaikkia velkojia, kuten pankkeja ja perintätoimistoja aina 6.5.1992 lähtien ja näin julkisen vallan edustajat, Eduskunta ja koko oikeuslaitos ovat toimillaan aiheuttaneet tuottamuksellisesti tai tahallisesti taloudellista vahinkoa valtiolle ja suomalaisille yrittäjille kymmenien tai satojen miljardien eurojen edestä. Suomen eduskunta rikkoo lainmuutoksissa Euroopan Unionin perusoikeuskirjan säännöksiä monella eri tavalla. Suomessa ei ole elinkeinovapautta II-76 artikla, eikä suomalaisilla yrittäjillä ole Euroopan unionin perustuslain takaamaa omistusoikeutta II-77 artikla. Suomessa Eduskunta säätää ja on säätänyt jo 30 vuotta hallitusmuodon ja perustuslain vastaista lainsäädäntöä, jonka nojalla tulospalkkaiset Verohallinnon verotarkastajat voivat takavarikoida yrittäjien koko omaisuuden ennen lainvoiman saanutta verotuspäätöstä ja verot pitää maksaa muutoksenhausta huolimatta ja verojen täytäntöönpanon kieltoa ei myönnetä, jolloin yritykset joutuvat lopettamaan toimintansa, kun ulosottomiehet vievät kaikki rahat yritysten tililtä usein jo ennen verotarkastuskertomusten valmistumista. Suomessa yrittäjillä ei siis ole oikeutta nauttia laillisesti hankkimastaan omaisuudesta, eikä käyttää, luovuttaa ja testamentata sitä. Suomen ylisuuri virkakoneisto on ottanut Suomessa vallan ja käyttää sitä täysin mielivaltaisesti ja laittomasti saavuttaakseen Valtiovarainministeriön sille asettamat tulostavoitteet ja saadakseen itselleen tulospalkkion.
Nämä Suomen julkisen vallan tekemät ihmisoikeusrikkomukset tulisi kartoittaa riippumattoman kansainvälisen asiantuntijaryhmän eli totuuskomission toimesta, jotta näihin tekoihin syyllistyneet Suomen presidentit, hallitukset, virkamiehet ja muut virallisessa asemassa toimivat henkilöt saataisiin vastuuseen teoistaan vuosina 1992-2019 tapahtuneista teoista, joihin kuuluvat maanpetos, valtiopetos, törkeä virka-aseman väärinkäyttö, kansanmurha jne. Suomessa vallitseva hyvävelijärjestelmä ja syvä korruptio estävät kaikki ihmisoikeusrikkomusten tutkinnat Suomessa. Suomessa koko poliittinen johto ja virkakoneisto toimii yhdessä Suomen kansalaisia vastaan, joten suomalainen yrittäjä ei voi saada oikeutta Suomen täysin korruptoituneessa oikeuslaitoksessa, joka toimii edelleen presidentti Mauno Koiviston määräysten mukaan,.
Suomen perustuslaissa on turvattu ihmisarvon loukkaamattomuus, yksilön vapaus ja oikeudet sekä oikeudenmukaisuuden edistäminen yhteiskunnassa. Perusoikeudet ovat yksilölle kuuluvia oikeuksia ja ovat luonteeltaan yleisiä eli kuuluvat kaikille yhdenvertaisesti. Kun Suomen koko oikeuslaitos ja virkakoneisto on alistettu presidentti Mauno Koiviston määräyksellä tahoksi, jossa instituutiot eivät saa hävitä, on tämä presidentin määräys samalla vienyt suomalaisilta kaikki ihmisoikeudet ja nykyjärjestelmä tekee jatkuvia rikoksia ihmisyyttä vastaan ja näin Suomen valtio ja koko virkakoneisto polkee suomalaisten ihmisoikeuksia siitäkin huolimatta, että YK:n peruskirjassa asetetaan jäsenvaltioiden tehtäväksi suojella ihmisoikeuksia. Suomi on yhtenä peruskirjan allekirjoittajana sitoutunut mainittuun oikeuden turvaamiseen ja näin muodoin myös julistukseen, jossa ihmisoikeudet määritellään ja johon yhä enemmän vedotaan. ihmisoikeustuomioistuinten toiminnassa ja päätöksissä.
Suomen ihmisoikeusrikkomukset ovat peräisin 1980 luvun aikana tehdyistä täysin virheellisistä talouspoliittisista päätöksistä ja Suomen EU-jäsenyyskuntoon saattamiseksi vaatineista pankkien vakavaraisuuden nostamisesta 8 %:iin siten, että Suomen hallitus teki tiettyjen pankkien kanssa SSP-pankkisopimuksen vuonna 1993, jolla sopimuksella hallitus antoi pankeille luvan sanoa yksipuolisesti irti tiettyjen toimialojen yritysten velat ja näin kaataa 65.000 yritystä. Näin näistä 65.000 yrittäjästä ja heidän takaajistaan tehtiin Suomeen ikuisuusvelallisia. Samalla Suomen lainsäädäntöä muutettiin velkojia suosivaksi ja siirryttiin summaariseen menettelyyn oikeuslaitoksissa, mikä summaarinen menettely tarkoittaa käytännössä sitä, että velkojan ei tarvitse oikeuslaitoksessa esittää mitään todistetta velasta, ei velkakirjaa tai laskua vaan oikeuslaitoksen antavat lähes poikkeuksetta asiassa ns. yksipuolisen tuomion, jolla velallinen velvoitetaan maksamaan velkojan vaatimat velat siitäkin huolimatta, että velallinen perusteellisesti kiistää saatavan olemassaolon. Myöskään velkojen vanhentumista ei tutkita missään vaiheessa, kun alkuperäistä velkakirjaa siirtomerkintöineen ei tarvitse esittää.
Jotta suomalaisten yritysten tuho olisi täydellinen myi Suomen hallitus/talouspoliittinen ministerivaliokunta vielä 31.3.2000 ns. Arsenal kauppakirjalla näiden SSP-pankkisopimuksella ryöstettyjen yritysten velat (56.000 yrityksen 77.000 velkaa määrältään 12 miljardia markkaa)) norjalaisille perintätoimistoille, jotka olivat amerikkalaisen Pra Group-yhtiön bulvaaneja. Nämä 12 miljardin velat myytiin 5 %:lla niiden nimellisarvosta eli 600 miljoonalla markalla antamatta velallisille mahdollisuutta maksaa velkaansa pois tuolla 5 %:lla velan arvosta. Osaa näistä veloista peritään yrittäjiltä ja heidän takaajiltaan edelleen ilman velkakirjaa tai tilityksiä, jolloin esim. takaajat eivät pysty käyttämään regressioikeuttaan. Näillä valtion virkamiesten ja poliitikkojen toimilla saatiin Suomeen suurtyöttömyys, jolloin työttömänä on ollut pitkään noin 500.000 suomalaista.
Näillä Suomen hallituksen toimilla kumottiin Suomessa omaisuudensuoja. Ryhtyessään sopimussuhteeseen pankkien kanssa on Suomen valtio toteuttanut oikeustoimensa suunnitelmallisesti, tahallisesti ja tietoisena asioitten tilasta sekä seurauksista. Samalla valtio on julistanut asiakirjat salaiseksi, eikä esim. ns Arsenal kauppakirjaa 31.3.2000 ole vieläkään saatu julkiseksi monista yrityksistä huolimatta. Suomen hallitukset vuodesta 1992 ovat pystyneet ja pystyvät edelleen salaamaan omat rikoksensa julistamalla asiakirjat salaiseksi jopa 100 vuodeksi.
Valtioneuvoston sopimukset pankkien kanssa ovat laittomia, koska mainitut sopimukset ja niitten käytännön toteuttaminen ovat johtaneet törkeisiin ja moninaisiin ihmisoikeudenloukkauksiin. Tätä sopimusvyyhteä ja niiden aiheuttamia tekoja tulee arvioida kahden osapuolen rahallisena toimintana tiettyä ihmisryhmää vastaan. Kummankin osapuolen, valtion ja pankkien, olisi perusoikeuksien nimissä tullut ottaa huomioon aiheutettu loukkausten ketju sekä yksilöitten oikeudellisesti arvioitu heikompi asema. Valtion velvollisuutena on lisäksi valvoa mainittujen tekojen aiheuttajia, eikä itse olla aktiivisena sopijapuolena toteuttamassa niitä. Nämä ihmisoikeusloukkaukset Suomessa käsittävät suoraan laskentatavasta riippuen noin 200.000-400.000 Suomen kansalaista. Tämä määrä edustaa noin 4-8 % koko väestöstä laskettuna. Epäsuorasti loukkausten vaikutukset koskevat noin 1-1,3 miljoonaa suomalaista (26 %).
Suomen valtio oikeuslaitoksineen polkee ja on vuodesta 1992 alkaen polkenut suomalaistan ihmisoikeuksia seuraavasti:
  1. Omaisuudensuoja, PL 15 §, EIS ensimmäinen lisäpöytäkirja 1 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 17 artikla.
  2. Kansalaisten yhdenvertaisuus ja syrjinnän kielto. PL 6 §, EIS 14 artikla, seitsemäs lisäpöytäkirja 5 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 1 artikla, 2 artikla, 7 artikla, KP-sopimus 2 artikla, 3 artikla, 4 artikla, 14 artikla, 20 artikla, 23 artikla, 24 artikla, 25 artikla, 26 artikla, TSS-sopimus 2 artikla.
  3. Oikeusturva PL 21 §, EIS 6 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 10 artikla, 11 artikla, KP-sopimus 14 artikla.
  4. Oikeus tehokkaaseen oikeussuojakeinoon EIS 13 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 8 artikla, KP-sopimus 2 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 13 artikla.
  5. Oikeus työhön ja elinkeinovapaus PL 18 , Euroopan sosiaalinen peruskirja SopS 43-44/1991, 1 osa kohdat 1.12 erityisesti 1.10 artiklat. TSS-sopimus 6 artikla, 7 artikla, 11 artikla. YK:n ihmisoikeuksien julistus 20 artikla.
  6. Oikeus sosaaliturvaan PL 19 §, YK:n ihmisoikeuksien julistus 22 artikla, 25 artikla, TSS-sopimus 11 artikla
  7. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen kielto PL 7 §, EIS 3 artikla, YK:n ihmisoikeuksien julistus 5 artikla, KP-sopimus 7 artikla. Kidutuksen ja muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen vastainen yleissopimus 1 artikla, 16 artikla.
  8. Perus- ja ihmisoikeuksien turvaamisvelvollisuus ja oikeuksien väärinkäytön kielto. PL 22 §.
  9. Suomessa Verohallinto on vuosina 1992-2018 ajanut ja ajaa edelleen noin 3000 yritystä konkurssiin Verohallinnon verotarkastajien tekemillä virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, jotka eivät perustu lakiin tai tosiasianäyttöön. Näin vuosittain 3000 yrittäjää menettää koko omaisuutensa ja usein vielä tuomitaan keksitystä veropetoksesta vankilaan syyttömänä.
Kuten kaikki edellä oleva osoittaa, Suomi rikkoo kaikkia solmimiaan ihmisoikeussopimuksia räikeästi ja suomalaiset eivät voi saada Suomessa oikeutta, kun presidentti Mauno Koivisto on 6.5.1992 määrännyt, että instituutiot eivät saa hävitä.
Kohta 30 vuotta Suomessa vallinnut oikeudeton tila on nyt johtanut siihen, että ensimmäinen suomalainen yrittäjä on hakenut Euroopan perustuslain II-78 artiklan mukaista turvapaikkaa Bulgariasta pakolaisten oikeusasemaa koskevan 28 päivänä heinäkuuta 1951 tehdyn Geneven yleissopimuksen ja pakolaisten oikeusasemaa koskevan 31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyn pöytäkirjan määräysten sekä Euroopan perustuslain mukaisesti.
Tuhansia suomalaisia yrittäjiä on Verohallinnon suorittamien ryöstöverotuksen vuoksi muuttanut vapaaehtoisesti pois maasta ja muutosvirta kiihtyy koko ajan.
Kysymyksemme siis kuuluu: Missä maassa ja miten suomalaiset yrittäjät, joiden koko omaisuus on ryöstetty Valtioneuvoston ja pankkien tekemällä SSP-pankkisopimuksella 22.10.1993 tai Verohallinnon verotarkastajien vuosina 1992-2019 tekemillä lakiin perustumattomilla ja virheellisillä verotarkastuskertomuksilla, voivat saada asiassaan oikeutta ja miten saada Suomen valtio korvaamaan vuosina 1989-2019 Suomen yrittäjille ja heidän takaajilleen aiheuttamat vahingot?
Suomessa on tällä hetkellä ulosotossa 580.000 henkilöä ja köyhyysloukussa noin 1 miljoona suomalaista.
Jotta Suomessa oleva tilanne saadaan jotenkin hoidettua kuntoon, niin tämä kirje toimitetaan YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle, Euroopan neuvostolle, Euroopan neuvoston vetoomusvaliokunnalle, Euroopan komissiolle ja Velallisten Tuki ry:n perusraporttina YK:n sopimusvalvontaelimille 27.11.2019.

Rovaniemellä 27 päivänä marraskuuta 2019.

Liisa Mariapori
Velallisten tuki ry:n puheenjohtaja
 +358405604180


KIIREELLINEN TOIMENPIDEPYYNTÖ EUROOPAN NEUVOSTOLLE


Vastuullisen ministerin reaktio asioihin on tämä:

Ministeri Henriksson: EU:n oikeusministerit tiivistävät yhteistyötä vihapuheen kitkemiseksi

vastuullisen pääministerin reaktio on tämä – ei vastuausta eikä vastuunottoa
Avoin kirje pääministeri Antti Rinteelle

Hyvä veli -verkostot yleisin korruption muoto Suomessa

Pyydän poliittista turvapaikkaa


Kalajoki 25.01.2020

Erkki Aho